abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44855853
En tjah hotel california, ik vind het nummer ook niet veel bijzonders. Het is aanhoorbaar, solo is best leuk, maar ik vind het nummer best slaapverwekkend eigenlijk
pi_44855926
Iemand heeft me 'ns verteld dat Hotel California gaat over heroine (verslaving)

met teksten als:
'My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
’this could be heaven or this could be hell’'

..

You can checkout any time you like,
But you can never leave!

tsja
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:17:43 #28
106459 Asghard
I like sunshine on my face
pi_44855964
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:47 schreef arneaux het volgende:

[..]

Het enige wat je doet is tegen de huidige muziektrend aanschoppen en gebruikt dat vervolgens om je standpunt kracht bij te zetten. Ik lees enkel en alleen mening.
Als het alleen een mening is, waarom zie ik in de hoogste regio dan geen rap master nog wat staan? Duurt erg lang voordat ik rap en hous muziek zie staan. Over het algemeen is het nu eenmaal "muziek" met weinig inhoud waar de jeugd van houd omdat het een lekkere beat is of simplistisch kunt mee lallen.......
pi_44856011
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:13 schreef DuranK het volgende:

[..]

Pff, Led Zeppelin heeft betere nummers
Dus? Ik zeg niet dat het het beste nummer van LZ is, maar enkel dat het een mooi nummer is.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44856023
"Computermuziek"... Wat een erbarmelijke term is dat. Ik snap niet dat mensen nog steeds denken dat platen van bijv. Tiësto of Armin van Buuren 'zo ff gemaakt zijn'. Je gaat met zo'n opvatting gewoon voorbij aan wat muziek nou eigenlijk is, vind ik.

Ik vind het b.s. om te zeggen dat muziek in het ene genre 'beter' is dan muziek in het andere. Je kan hooguit stellen dat sommige stijlen meer muziek-technische aspecten incorporeren dan andere... Maar wat zou je daarmee aantonen? En hoe ga je zo'n stelling onderbouwen? Door te zeggen: "Een nummer dat gebruik maakt van 10 instrumenten is per sé beter dan een nummer dat 9 instrumenten gebruikt"?

Ik ken veel mensen die zo denken (o.a. mijn ouders...) en eerlijk gezegd kan ik het gewoon niet serieus nemen, zeker niet als ik zie wat een Tiësto in een volle zaal met mensen doet.

Please... Muziek gaat om gevoel... Als het relatief moeilijk te maken is: respect voor de artiest. Maar ik zou zoiets beslist niet het plakaat 'beter dan de rest' willen geven.
quote:
Als het alleen een mening is, waarom zie ik in de hoogste regio dan geen rap master nog wat staan? Duurt erg lang voordat ik rap en hous muziek zie staan. Over het algemeen is het nu eenmaal "muziek" met weinig inhoud waar de jeugd van houd omdat het een lekkere beat is of simplistisch kunt mee lallen.......
Als je het aantal beluisteraars gebruikt als graadmeter voor hoe goed muziek is, dan heb je inderdaad een maatstaf. Mij persoonlijk interesseert het echter geen zak hoeveel mensen de muziek die ik luister, ook luisteren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Off-ShoRe op 30-12-2006 14:25:51 ]
Ik doe hier niet aan mee.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:22:42 #31
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44856124
Deze discussie is al zo vaak gevoerd.

Het gaat over Hotel California en waarom deze zo "goed" is.
pi_44856167
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:

[..]

Dus? Ik zeg niet dat het het beste nummer van LZ is, maar enkel dat het een mooi nummer is.
Maar waarom staat dit nummer dan hoger dan een ander nummer van ze?
pi_44856599
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:24 schreef DuranK het volgende:

[..]

Maar waarom staat dit nummer dan hoger dan een ander nummer van ze?
Populariteit. Zie toch zo vaak, een nummer van een band is een hit, dan koop je de CD en uiteindelijk blijkt het soms gewoon het minste nummer te zijn van het gehele album. Om een hit te zijn moet het toch een grote groep mensen aanspreken.
pi_44856687
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef Bolter het volgende:
Om een hit te zijn moet het toch een grote groep mensen aanspreken.
De top 2000 in een notedop .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44856805
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:16 schreef mirugai het volgende:
Iemand heeft me 'ns verteld dat Hotel California gaat over heroine (verslaving)

met teksten als:
'My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
’this could be heaven or this could be hell’'

..

You can checkout any time you like,
But you can never leave!

tsja
Neen. Hotel California is een gekkenhuis.
Vandaar de regel "You can check out any time you like, but you can never leave."
pi_44856827
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:49 schreef Rick_Dokkum het volgende:

[..]

Neen. Hotel California is een gekkenhuis.
Vandaar de regel "You can check out any time you like, but you can never leave."
Dat kan uiteraard nooit betrekking hebben op drugs waarvan je je voorneemt ermee te stoppen, maar de verleiding toch iedere keer weer te groot wordt. Echt nooit .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44857999
Geweldig nummer...Je moet het gewoon eens keihard zetten. Of in de auto. Het is gewoon een ongelooflijk opzwepend nummer en het zal altijd in mijn favoriete lijstje nummers zitten...

Volgens mij was Hotel California een gevangenis/gekkenhuis wat inderdaad ook echt bestaan heeft.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44858852
Het is op zich wel een leuk nummer. Niet echt 1 van mijn favoriete nummers, maar de muzikanten zijn zeker goed.
Ik denk dat het komt dat dit nummer zo hoog staat doordat de luisteraars van Radio 2 boven de 40 zijn en die kiezen nummers uit hun jeugd en dan kom je uit bij dit soort nummers.

De muziek veranderd met de jaren. Er wordt ook nu nog goede muziek gemaakt, maar ook veel troep. Maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat in de jaren 60, 70 & 80 ook zo was. De bekende nummers zijn blijven hangen en die hoor je nu steeds weer. Vraag iemand maar eens om een nummer van de Eagles te noemen, wedden dat je 9 van de 10 keer Hotel California.

Ik heb ook zo mijn mening over veel muziek wat tegenwoordig op de radio en tv voorbij komt en vind persoonlijk het meenste van de hedendaagse muziek bagger. Dat komt ook doordat het vaak niet meer om de muziek of de lyrics gaat, maar om het overkomen op het publiek en het uiterlijk van de artiest. Of je kan zingen is soms vaak bijzaak. Als ik clips van nummers uit de jaren 70 & 80 zie weet ik wel zeker dat dat toen niet zo was.

Maar volgende keer wel even wat meer op TOTO stemmen, want die moet op nummer 1!
Dat moest ik als grote TOTO fan nog even kwijt, want TOTO blijft steeds tussen plek 30 en 50 hangen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_44858861
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef SevenWonders het volgende:

O ja, het nummer gaat over drugs!
Ik dacht over uitverkochte wijn?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44860502
Een vreselijk nummer, zoals 90% van de lijst dat is..
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:14:30 #41
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_44861520
Vertel...
Love will be my strongest weapon
pi_44863910
Nah het is gewoon easy-listening, leuk plaatje voor in de lift ofzo. Echt geen vervelend nummer
pi_44864546
De Eagles op zich zijn niet best, maar dit is een fantastisch nummer, om redenen die hierboven gegeven zijn. Daar zou ik nog aan kunnen toevoegen dat het nummer duidelijk reggae-invloeden heeft, wat een erg apart effect heeft in een nummer als dit, en dat het gitaargedeelte aan het slot geen solo is maar een 'battle', en wat voor één.

Het probleem van de Eagles als geheel was dat het prima muzikanten waren, maar met een verschrikkelijk slechte smaak. Maar als ze een doodenkele keer 'raak' schoten, zoals met dit nummer, is het resultaat geweldig.
pi_44864900
Niks.
De vleesgeworden middelmaat m.i.
Dit nummer staat dan ook rotsvast in mijn persoonlijke top 3 van grootste kutplaten aller tijden.

En gelukkig werd ik er binnen 15 posts ook weer fijntjes aan herinnerd waarom ik zelden tot nooit in [MUZ] post.
Van die pedante lui die wel 's even haarfijn aan de rest zullen gaan uitleggen wanneer je 'verstand' hebt van muziek.
Muziek draait om smaak; je vindt 't mooi of je vindt 't kut. Klaar...als een klontje.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2006 18:57:27 ]
pi_44864972
Datzelfde heb ik met die flutfilm Pulp Fiction. Wat dáár nou zo briljant aan is
(Un)masking for the greater good.
pi_44865033
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:55 schreef Natalie het volgende:
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:13:57 #47
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_44865572
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:55 schreef Natalie het volgende:
ik dus ook!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_44865959
Da's een compleet andere discussie. Maar het is een geweldige film
pi_44867388
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
Niks.
De vleesgeworden middelmaat m.i.
Dit nummer staat dan ook rotsvast in mijn persoonlijke top 3 van grootste kutplaten aller tijden.

En gelukkig werd ik er binnen 15 posts ook weer fijntjes aan herinnerd waarom ik zelden tot nooit in [MUZ] post.
Van die pedante lui die wel 's even haarfijn aan de rest zullen gaan uitleggen wanneer je 'verstand' hebt van muziek.
Muziek draait om smaak; je vindt 't mooi of je vindt 't kut. Klaar...als een klontje.
Stel je niet aan, huillie

Tuurlijk draait muziek om smaak. Maar als je toevallig iets weet van de technische kant omdat je het bv. leuk vindt om gitaar te spelen ofzo, dan kun je makkelijker benoemen waarom je bepaalde muziek 'kut' vindt, dan alleen maar te brullen dat het kut is, zoals jij doet. Bijvoorbeeld omdat een nummer is opgebouwd uit 3 slappe akkoorden die nooit gevarieerd worden, ofzo. En dat zou dan 'pedant' zijn
  zaterdag 30 december 2006 @ 20:15:46 #50
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_44867824
-break- Doe even normaal zeg. -break-

Dat nummer is de crème de la crème der nummers.

[ Bericht 17% gewijzigd door nipeng op 30-12-2006 20:27:18 ]
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')