abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:13:16 #101
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_44968186
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:08 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

En waar ligt dan precies de grens tot waar je abortus mag plegen? 2 weken zwangerschap, 3 maanden, 7 maanden misschien? Of laat je je mening bepalen door de mening van de wet?
de wet is niet echt een mening maar een zoals je al bijna zou raden WET
die is er niet voor niets en bovendien op medische onderzoeken gebasseerd

maar als een meisje graag illegale abortus wil plegen in het buitenland met de kans dat ze zelf infecties e.a oploopt mag ze dat wat mij betreft helemaal zelf bedenken
an urge to help mankind overcomes me
pi_44968352
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:10 schreef Pendri het volgende:
Abortus is in mijn ogen moord. Houden dus.
Wat ik een teken van ultieme domheid beschouw. Een vrouw die verkracht is mag je niet verplichten voor een kind te zorgen wat verwekt is op dergelijke manier. Niet alleen het leven van die vrouw maar ook van het kind word daardoor vergald.

Ik ben van mening dat een abortus gedaan mag worden als het krijgen van het kind een situatie voortbrengt waarin een goede levenskwaliteit van ouders en kind niet gewaarborgd kan worden.
pi_44968539
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:13 schreef saaw het volgende:

[..]

de wet is niet echt een mening maar een zoals je al bijna zou raden WET
die is er niet voor niets en bovendien op medische onderzoeken gebasseerd

maar als een meisje graag illegale abortus wil plegen in het buitenland met de kans dat ze zelf infecties e.a oploopt mag ze dat wat mij betreft helemaal zelf bedenken
De wet is wel op een mening gebaseerd natuurlijk. Er is geen enkel medisch onderzoek denkbaar waarvan de uitslag kan bepalen wanneer abortus wel of niet ethisch verantwoord is. Dit is dus wel een mening die ooit is vastgelegd door iemand. Als jij hier als voorstander van abortus geen eigen waardeoordeel aan kan geven dan vind ik dat absoluut absurd en dat heeft tevens aan dat er iets grondig mis is aan het hele fenomeen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_44968605
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:52 schreef saaw het volgende:

maar dat gaat imho voor een foetus niet op. die heeft wel degelijk het uitzicht
dan dwing je dus de moeder een kind te voldragen, oftewel, de lichamelijk integriteit van de moeder en het recht bv te bepalen wat er met haar eigen lichaam gebeurt vind je niet belangrijk, enkel omdat er een mogelijkheid bestaat dat dat kind ook groeit.

stel je bijvoorbeeld voor dat een persoon slecht functionerende nieren heeft en jij kunt hem redden door een nier af te staan, kan men jou daar dan toe dwingen, je red er dan immers ook een reden toe ...

medische ethiek zegt echter dat je nooit iemand kunt 'dwingen' iets met zijn lchaam te doen, om een ander leven te waarborgen ..

In die denkwijze heeft een moeder ook het recht niet te willen dat er een leven in haar lichaam groeit en dus een 'recht' op haar eigen lichaam... hooguit kun je je afvragen of een arts hieraan moet meewekren en men er medische hulp voor beschikbaar stelt ...

Op dat punt ben ik van mening dat het alternatief, namelijk enerzijds wel erkennen dat een vrouw recht heeft op haar eigen individuele lichamelijke integriteit en dus ook niet 'gedwongen' kan worden een zwangerschap te voldragen, maar hiervoor geen medische hulp beschikbaar willen stellen, evenzeer onmenselijk is en mogelijk juist een vrijbrief voor wandaden als illegale abortuspraktijken en negatieve medische gevolgen (tot zelfs stervensgevallen).

Nogmaals, ik heb ook problemen ermee met een al te 'makkelijke' opvatting over abortus, en vind ook zeker dat dit momenteel mogelijk te 'snel' gekozen' wordt, in de realiteit bijna als 'gewoon' alternatief voor anti-conceptie wordt aangenomen door sommigen, iets dat me als zeer negatief voorkomt.
maar vanuit de medische ethiek denk ik dat het heel normaal is om wel te stellen dat een vrouw ook een zeker 'recht' heeft op medische begeleiding van haar wens geen kind te krijgen
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:08 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

En waar ligt dan precies de grens tot waar je abortus mag plegen? 2 weken zwangerschap, 3 maanden, 7 maanden misschien? Of laat je je mening bepalen door de mening van de wet?
Abortus Provocatus blijft in nederland een strafbaar feit, enkel kan een arts beroep doen op een strafuitsluitingsgrond, zolang de moeder hiertoe een verzoek doet omdat zij zich ineen 'noodsituatie' bevind...
het is enkel de mmoeder zelf die dit mag bepalen.

wat betreft de periode waarop deze strafuitsluitingsgrond niet meer geld, hiervoor stelt de wet: "het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven" ....

oftewwel, het is ook exact dat criterium dat in de wet staat, het gaat om de vraag of een vrucht die buiten het lichaam kan overleven.

[ Bericht 20% gewijzigd door KroJo op 03-01-2007 12:36:16 ]
pi_44968757
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat een abortus gedaan mag worden als het krijgen van het kind een situatie voortbrengt waarin een goede levenskwaliteit van ouders en kind niet gewaarborgd kan worden.
Een goede levenskwaliteit van ouders en kind kan nooit gewaarborgd worden.

Waarom altijd die eeuwige drang naar controle en zekerheid?
Het is slechts een illusie.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_44968925
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:28 schreef KroJo het volgende:

[..]wat betreft de periode waarop deze strafuitsluitingsgrond niet meer geld, hiervoor stelt de wet: "het doden van een vrucht die naar redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te blijven" ....

oftewwel, het is ook exact dat criterium dat in de wet staat, het gaat om de vraag of een vrucht die buiten het lichaam kan overleven.
Dan mag je dus na een maand of 7 a 8 nog abortus plegen. Dan heb je dus met wel meer de maken dan een klompje cellen of een zakje vruchtwater. Ik vraag me af hoe abortusvoorstanders dit ooit kunnen rechtvaardigen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:48:32 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44969150
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:39 schreef American_Nightmare het volgende:

Dan mag je dus na een maand of 7 a 8 nog abortus plegen.
Waar trek jij deze conclusie uit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_44969285
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar trek jij deze conclusie uit?
Als je na 7 maanden een kind uit een baarmoeder trekt blijft het echt niet leven zonder intensieve medische hulp.
pi_44969413
quote:

[..]

Dan mag je dus na een maand of 7 a 8 nog abortus plegen. Dan heb je dus met wel meer de maken dan een klompje cellen of een zakje vruchtwater. Ik vraag me af hoe abortusvoorstanders dit ooit kunnen rechtvaardigen.
in theorie kan het zijn dat een abortus in de 21e of 24e weeek plaatsvind, in enkele gevallen kan dit ook zijn, echter veelal als er direkte extra medische gronden voor zijn

In duitsland was enkele jaren terug het geval van een vrouw die een abortus afdwong in de 7e maand, nadat ze ervaren had dat haar kindje een down-syndroom had, hierbij heeft het kind het overigens overleefd ( link met het verhaal van Tim).
de grond was daar dat de vrouw zelf met zelfmoord dreigde als haar arts haar niet wilde helpen, de arts had namelijk zelf wel eerst geweigerd...

ik vrees dat je het zelf een beetje 'simpeler' voorstelt als het in werkelijkheid is, het is geen 'eenvoudige' kwestei waar je met een snel en simpel 'lange-halen-snel-thuis oordeel wel eventjes kunt bepalen wat goed of wat fout is ...

dit is een moeilijke kwestie, waarbij _ieder_ oordeel diepgaande gevolgen heeft, zoewel een beslissing een zwangerschap te voldragen, als haar af te breken

[ Bericht 4% gewijzigd door KroJo op 03-01-2007 13:06:02 ]
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 13:03:26 #110
43556 miss_dynastie
pi_44969538
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:19 schreef Aneurism het volgende:
En wie beslist dan? De ouders zelf, de arts of de wet?
pi_44971850
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En wie beslist dan? De ouders zelf, de arts of de wet?
Een combinatie van allemaal, maar ben wel van mening dat iemand die geestelijk gehandicapt of een geesteziekte wat levenslang bij patient aanwezig blijft heeft en daardoor niet voor het kind kan zorgen en daardoor ook niet bewust is van het concept: anticonceptie door de wet en arts en voogden de keuze gemaakt moet worden.

Tienermoeders moeten deze mogelijkheid houden, net als vrouwen die verkracht zijn of de situatie bij geestelijk gehandicapten. Je mag deze mensen hun toekomst niet ontzeggen.
pi_44972507
quote:

[..]

Je roept zelf het hardst over "rechtvaardigen" terwijl je alleen maar argumenten aandraagt die betrekking hebben op emotie. Dat jij geen voorstander bent is prima, maar je probeert nu anderen jouw normen en waarden op dit vlak op te dringen.
Dat zou hetzelfde zijn als iemand anders voor jou zou bepalen dat je een abortus moet plegen omdat je financieel gezien bijvoorbeeld niet zelfstandig voor het kind zou kunnen zorgen. Een ander beslist over jouw lijf, hetgeen jij nu ook voor anderen doet.

Anderen jouw manier van denken op proberen te dringen vind ik gewoon fout, ook al ben je het niet met iemand eens. Gelukkig leven we in een vrij land.
Just because you can doesn't mean you should
pi_44972953
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:41 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Je roept zelf het hardst over "rechtvaardigen" terwijl je alleen maar argumenten aandraagt die betrekking hebben op emotie. Dat jij geen voorstander bent is prima, maar je probeert nu anderen jouw normen en waarden op dit vlak op te dringen.
Dat zou hetzelfde zijn als iemand anders voor jou zou bepalen dat je een abortus moet plegen omdat je financieel gezien bijvoorbeeld niet zelfstandig voor het kind zou kunnen zorgen. Een ander beslist over jouw lijf, hetgeen jij nu ook voor anderen doet.

Anderen jouw manier van denken op proberen te dringen vind ik gewoon fout, ook al ben je het niet met iemand eens. Gelukkig leven we in een vrij land.
Ik vind het kiezen voor abortus juist het beslissen over een ander lichaam, namelijk dat van het ongeboren kind. Dat kind dat in je groeit heb je daar zelf ook veroorzaakt door in bed te duiken met iemand. Doe dat dan ook niet als je de verantwoordelijkheid daarvoor niet kan dragen.
pi_44973039
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:21 schreef Aneurism het volgende:

[..]
Tienermoeders moeten deze mogelijkheid houden, net als vrouwen die verkracht zijn of de situatie bij geestelijk gehandicapten. Je mag deze mensen hun toekomst niet ontzeggen.
Niet mee eens. Als tieners zichzelf oud genoeg vinden om te neuken dan moeten ze ook de verantwoordelijkheden daarvoor dragen. Misschien eens tijd om die tieners dan beter op te voeden?
Bij verkrachting kan ik het me wel voorstellen; dat is ook een van de weinige uitzonderingen wat mij betreft.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:06:30 #115
74276 saaw
pi_44973371
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:55 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik vind het kiezen voor abortus juist het beslissen over een ander lichaam, namelijk dat van het ongeboren kind. Dat kind dat in je groeit heb je daar zelf ook veroorzaakt door in bed te duiken met iemand. Doe dat dan ook niet als je de verantwoordelijkheid daarvoor niet kan dragen.
abortus plegen is ook een vorm van je verantwoordelijkheden nemen. alleen een vorm die jij bekritiseert
pi_44973598
Goed overleggen met vriendin, haar ouders, mijn ouders (laatste 2 voornamelijk over financiele dingen, rest hebben ze niks over te zeggen) en samen tot een besluit komen. Willen we het houden? Oke, zorgen dat alles financieel in orde komt en er samen voor gaan. Op dat moment staat het kind op nummer 1.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:14:56 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44973633
Toen ik 22 was heb ik een overtijdbehandeling laten uitvoeren. Dat is in feite de verwijdering van het baarmoederslijmvlies (wat nomaal door je menstruatie gebeurt), dit kan tot 16 dagen na het overtijd zijn. Hierna wordt het abortus. Er was geen andere keuze mogelijk mijns inziens. Ik zat in een onstabiele relatie met iemand die later ook (ernstige) geestelijke problemen kreeg. Ik nam de pil, maar had er eentje te laat ingenomen. Blijkbaar was dat al genoeg voor een zwangerschap. Ik was er snel achter, al een week na de bevruchting 'wist' ik het. Heb nog een paar dagen gewacht, getest en meteen de kliniek gebeld. Ik kon meteen geholpen worden (je hebt geen bedenktijd als het zo vroeg is). Ik was zo ongelofelijk opgelucht. Oh, en de kliniek zat overigens stamp- en stampvol meiden. Het is een groot taboe, maar je moest eens weten hoeveel meisjes en vrouwen het hebben laten doen. Als ik een schatting mag maken, 1 op de 4. Een meisje vertelde dat het de vierde keer was. Ze deed net alsof ze een uitstrijkje kwam maken ofzo. Daar kan ik dan weer helemaal niet tegen.

Anyway, nooit schade van ondervonden. Ik voel me totaal niet schuldig en laat me dat - in tegenstelling tot veel meiden - ook niet aanpraten. Volgens mij zijn veel van de gevoelens die meiden hebben na en dergelijke ingreep voornamelijk aangepraat door de maatschappij. Het is een schande, je speelt voor god, je bent een moordenaar, wat als je later geen kindjes meer kunt krijgen, wat als je een kindje ziet van ongeveer dezelfde leeftijd...etc. Ik kan je vertellen, die gevoelens heb ik niet. Ik heb het goed gedaan, ik moet er niet aan denken om nu een kind te hebben gehad van 5,5 jaar oud, mogelijk erfelijk belast (mentale ziekten zaten bij ex in de familie), dat me bovendien voor altijd zou binden aan mijn ex, waarmee ik nu gelukkig al jaren geen contact meer heb gehad. Ik zou mezelf in een positie hebben gebracht die mij ongetijfeld zeer ongelukkig zou hebben gemaakt. Om maar niet te spreken over het eventuele kind zelf.
pi_44973808
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:06 schreef saaw het volgende:

[..]

abortus plegen is ook een vorm van je verantwoordelijkheden nemen. alleen een vorm die jij bekritiseert
Ik zie dat niet als een vorm van verantwoordelijkheid nemen maar als bewijs van onverantwoordelijkheid. Abortus is ZEKER geen oplossing hiervoor.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:27:59 #119
74276 saaw
pi_44974068
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:20 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik zie dat niet als een vorm van verantwoordelijkheid nemen maar als bewijs van onverantwoordelijkheid. Abortus is ZEKER geen oplossing hiervoor.
nee
JIJ VINDT het geen oplossing
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:31:04 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44974170
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:57 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Niet mee eens. Als tieners mensen zichzelf oud genoeg vinden om te neuken dan moeten ze ook de verantwoordelijkheden daarvoor dragen. Misschien eens tijd om die tieners dan beter op te voeden?
Bij verkrachting kan ik het me wel voorstellen; dat is ook een van de weinige uitzonderingen wat mij betreft.
Dat vind ik zo'n onzin. Iedereen neukt. Jong of oud. Neuken brengt risico's mee. Waar geneukt wordt, vallen spaanders. Ik vind een neukpartij het niet waard om je hele leven om te gooien of te vergallen (en en passant het leven van het kindje ook). 'Had je maar' is gewoon niet aan de orde in deze problematiek. Wanneer je je namelijk echt moet verdiepen in de keuze, is het immers al gebeurd. In mijn optiek verdient iedereen de kans om een fout ongedaan te maken.
pi_44974260
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:27 schreef saaw het volgende:

[..]

nee
Dat is hetzelfde. Het betreffende meisje een kogel door haar harses schieten is ook een oplossing, maar in mijn ogen is die oplossing net zo min toelaatbaar en ethisch verantwoord.
pi_44974338
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n onzin. Iedereen neukt. Jong of oud. Neuken brengt risico's mee. Waar geneukt wordt, vallen spaanders. Ik vind een neukpartij het niet waard om je hele leven om te gooien of te vergallen (en en passant het leven van het kindje ook). 'Had je maar' is gewoon niet aan de orde in deze problematiek. Wanneer je je namelijk echt moet verdiepen in de keuze, is het immers al gebeurd. In mijn optiek verdient iedereen de kans om een fout ongedaan te maken.
Dan verschillen we daarin van mening. Als je neukt moet je daarvan de verantwoordelijkheden dragen. Vind je jezelf oud genoeg op je 16e? Zorg dan ook dat je de pil goed slikt en condooms gebruikt. Ga niet janken als je AIDS krijgt of zwanger raakt door je eigen schuld maar draag de gevolgen ervan. Je voelt je toch zo volwassen? Of verdient ook iedereen de kans om AIDS ongedaan te maken?
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:36:46 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44974381
En wat als je ondanks pil en/of condoom toch zwanger wordt? Dan heb je immers wel je verantwoordelijkheid genomen.
pi_44974497
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:36 schreef Copycat het volgende:
En wat als je ondanks pil en/of condoom toch zwanger wordt? Dan heb je immers wel je verantwoordelijkheid genomen.
Als je de pil goed slikt en het condoom goed gebruikt word je niet zwanger. En ja ik ken de spookverhalen van 'door de pil zwanger worden' maar dat is dus gelul. Zie het verhaal van Aventura hierboven als voorbeeld; de pil te laat ingenomen.
pi_44974507
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:27 schreef saaw het volgende:

[..]

nee
Precies, het is een mening. Niets meer en niets minder.

Ik vind het prima dat American_Nightmare er tegen is en zelf nooit voor die optie zou kiezen mocht het een keer mis gaan . Wat mij alleen steekt is dat hij probeert anderen wel zijn zijn mening door de strot te duwen door emotionle argumenten aan te dragen dat het moord is e.d.
Ik vind dat iedereen het voor zich moet bepalen. Een ander kan (en mag) mijns inziens een dergelijke beslissing niet voor je nemen. Als je het er niet mee eens bent ook prima, maar probeer dan anderen geen schuldgevoel aan te praten. Je kunt best de mening van een ander respecteren ook al deel je hem niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:39:36 #126
74276 saaw
pi_44974510
je gaat in je verhaal alleen maar in op tieners die ongewenst zwanger worden. wat nu als je 30 bent en ondanks condoom en/of pil toch zwanger wordt.
kleine kans, maar hij bestaat, en dan heb je toch echt je verantwoordelijkheden genomen
pi_44974613
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:39 schreef saaw het volgende:
je gaat in je verhaal alleen maar in op tieners die ongewenst zwanger worden. wat nu als je 30 bent en ondanks condoom en/of pil toch zwanger wordt.
kleine kans, maar hij bestaat, en dan heb je toch echt je verantwoordelijkheden genomen
Zie hierboven, daar geloof ik niet in. Dan zouden hoeren de abortusklinieken platlopen en daar heb ik nog nooit iets over gehoord. En als het in een hypothetisch geval toch mocht gebeuren, dan heb je pech gehad. Risico's van het neuken he.
pi_44974651
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:39 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Als je de pil goed slikt en het condoom goed gebruikt word je niet zwanger. En ja ik ken de spookverhalen van 'door de pil zwanger worden' maar dat is dus gelul. Zie het verhaal van Aventura hierboven als voorbeeld; de pil te laat ingenomen.
Medicijngebruik zou ook een probleem kunnen zijn. De werking van een pil kan hierdoor verminderen. Evenals door ziekte / overgeven e.d. Zelf ben ik ook de pil wel eens vergeten, meerdere dagen achter elkaar zelfs. Tja, ik ben ook maar een mens
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:43:48 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44974671
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:39 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij zijn niet al die verhalen spookverhalen. Is er toch een aardig aantal vrouwen dat door de pil heen zwanger is geraakt. Zelfde geldt voor het condoom.
pi_44974721
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:39 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Precies, het is een mening. Niets meer en niets minder.

Ik vind het prima dat American_Nightmare er tegen is en zelf nooit voor die optie zou kiezen mocht het een keer mis gaan . Wat mij alleen steekt is dat hij probeert anderen wel zijn zijn mening door de strot te duwen door emotionle argumenten aan te dragen dat het moord is e.d.
Ik vind dat iedereen het voor zich moet bepalen. Een ander kan (en mag) mijns inziens een dergelijke beslissing niet voor je nemen. Als je het er niet mee eens bent ook prima, maar probeer dan anderen geen schuldgevoel aan te praten. Je kunt best de mening van een ander respecteren ook al deel je hem niet.
Dat is nou net het punt. Ik niet. Voorstanders van abortus vinden dat elke vrouw mag beslissen over haar lichaam. Ik vind dat ze juist niet mogen beslissen over het ongeboren lichaam. Abortus is moord en egoistisch, klinkt lullig voor degenen die het hebben ondergaan, maar het is wel hoe ik erover denk.
pi_44974764
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:43 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Medicijngebruik zou ook een probleem kunnen zijn. De werking van een pil kan hierdoor verminderen. Evenals door ziekte / overgeven e.d. Zelf ben ik ook de pil wel eens vergeten, meerdere dagen achter elkaar zelfs. Tja, ik ben ook maar een mens
Dat kan natuurlijk. Maar ga dan niet liggen neuken en achteraf lopen miepen. Dan doe je het maar even niet tot de volgende strip. Sim-pel.
pi_44974848
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:46 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Maar ga dan niet liggen neuken en achteraf lopen miepen. Dan doe je het maar even niet tot de volgende strip. Sim-pel.
Ik had al geneukt toen ik er achter kwam dat ik die dingen allicht was vergeten

Wat denk je, dat ik het anders gewoon had gedaan zo van ach "Ik zie wel wat er gebeurt". Zou een beetje dom zijn denk je niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:50:23 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44974917
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin van mening. Als je neukt moet je daarvan de verantwoordelijkheden dragen. Vind je jezelf oud genoeg op je 16e? Zorg dan ook dat je de pil goed slikt en condooms gebruikt. Ga niet janken als je AIDS krijgt of zwanger raakt door je eigen schuld maar draag de gevolgen ervan. Je voelt je toch zo volwassen? Of verdient ook iedereen de kans om AIDS ongedaan te maken?
Je denkt wel heel erg zwart-wit. Sowieso vind ik in dit soort discussies dat personen wie nooit zo een keuze hebben moeten maken, zich er eigenlijk niet in mogen mengen. Zeker niet als ze zo ongenuanceerd denken als jij. Je hebt geen idee...Ws. weinig levenservaring?

Verder, jouw gepraat over preventie is gewoon zo onzinnig. Ik herhaal, je maakt de keuze weghalen of niet alleen als het al gebeurd is. Over preventie gesproken, ik slikte de pil. Heb deze 1x in plaats van 's avonds, 's morgens genomen. Nog wel in de limiet van 12 uur volgens de bijsluiter. Mijn lichaam stond echter kennelijk zo te springen om bevrucht te worden, dat dat meteen is gebeurd. Moet ik daar dan mijn hele leven de consequenties voor dragen? Voor die ene keer dat een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen een bevruchting tot gevolg had? I really do not think so. IK was de volwassene in deze situatie, ik was eerder op deze wereld, het ging om mijn leven. Ik heb het recht tot zelfbeschikking, in dit land zijn de legale faciliteiten er om dat ook uit te voeren, en voor zover ik het kon overzien, zouden de gevolgen ronduit beroerd zijn geweest. Ja, het ging in deze beslissing om MIJ. En ik weigerde om mijn leven te laten bepalen door die ene 'fout'. Ja, 100x liever geen kind, dan als een soort martelares met kind alleenstaand door het leven te gaan maar wel gelauwerd te worden omdat ik toch het 'juiste' zou hebben gedaan. In mijn ogen heb ik juist het juiste gedaan.
pi_44975380
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:48 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Ik had al geneukt toen ik er achter kwam dat ik die dingen allicht was vergeten

Wat denk je, dat ik het anders gewoon had gedaan zo van ach "Ik zie wel wat er gebeurt". Zou een beetje dom zijn denk je niet.
Dat is dan typisch wat ik noem onverantwoordelijk gedrag. En nee de pil een paar dagen vergeten vind ik niet 'menselijk'. Of vind je het ook 'menselijk' om je hond of je kind een paar dagen vergeten te voeden/voeren?
pi_44975548
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat is dan typisch wat ik noem onverantwoordelijk gedrag. En nee de pil een paar dagen vergeten vind ik niet 'menselijk'. Of vind je het ook 'menselijk' om je hond of je kind een paar dagen vergeten te voeden/voeren?
Zegt een man die zelf nooit aan een dergelijk pilletje hoeft te denken.

Nu heb ik overigens een mirena spiraal omdat ik de pil slecht verdraag. De kans op een ongewenste zwangerschap is hierbij wel groter dan met de pil. Een spiraal houdt de eisprong bijvoorbeeld niet tegen. Wat dus ook betekent dat elke maand een eicel kan worden bevrucht. Ben ik nu even een moordenaar dat ik dat klompje cellen (wat dus uit kan groeien tot een kindje) niet laat innestellen.
pi_44975590
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je denkt wel heel erg zwart-wit. Sowieso vind ik in dit soort discussies dat personen wie nooit zo een keuze hebben moeten maken, zich er eigenlijk niet in mogen mengen. Zeker niet als ze zo ongenuanceerd denken als jij. Je hebt geen idee...Ws. weinig levenservaring?
Dus in de politiek mag abortus best ter discussie staan, maar wel alleen als alle partijen voor zijn?
quote:
Verder, jouw gepraat over preventie is gewoon zo onzinnig. Ik herhaal, je maakt de keuze weghalen of niet alleen als het al gebeurd is. Over preventie gesproken, ik slikte de pil. Heb deze 1x in plaats van 's avonds, 's morgens genomen. Nog wel in de limiet van 12 uur volgens de bijsluiter. Mijn lichaam stond echter kennelijk zo te springen om bevrucht te worden, dat dat meteen is gebeurd. Moet ik daar dan mijn hele leven de consequenties voor dragen? Voor die ene keer dat een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen een bevruchting tot gevolg had? I really do not think so. IK was de volwassene in deze situatie, ik was eerder op deze wereld, het ging om mijn leven. Ik heb het recht tot zelfbeschikking, in dit land zijn de legale faciliteiten er om dat ook uit te voeren, en voor zover ik het kon overzien, zouden de gevolgen ronduit beroerd zijn geweest. Ja, het ging in deze beslissing om MIJ. En ik weigerde om mijn leven te laten bepalen door die ene 'fout'. Ja, 100x liever geen kind, dan als een soort martelares met kind alleenstaand door het leven te gaan maar wel gelauwerd te worden omdat ik toch het 'juiste' zou hebben gedaan. In mijn ogen heb ik juist het juiste gedaan.
Ik kan het gewoon niet met je eens zijn. Je praat je beslissing achteraf goed door te zeggen dat het een gestoorde maniak was waarmee je lag te wippen, maar je lag er dus wel mee te wippen. Op dat moment heb je de verantwoordelijkheid maar te nemen. Jij hebt inderdaad het recht van zelfbeschikking, maar dat recht heeft jouw ongeboren kind imho ook en daar heb jij een einde aan gemaakt. Je schildert het alternatief af als een duister leven veroorzaakt door een fout, maar dat had je ook gedaan als je de keuze had gemaakt om het kind te houden. Zielsgelukkig was je waarschijnlijk geweest met je kind en blij dat je de beslissing om het te houden toch had genomen.
pi_44975652
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:09 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Zegt een man die zelf nooit aan een dergelijk pilletje hoeft te denken.

Nu heb ik overigens een mirena spiraal omdat ik de pil slecht verdraag. De kans op een ongewenste zwangerschap is hierbij wel groter dan met de pil. Een spiraal houdt de eisprong bijvoorbeeld niet tegen. Wat dus ook betekent dat elke maand een eicel kan worden bevrucht. Ben ik nu even een moordenaar dat ik dat klompje cellen (wat dus uit kan groeien tot een kindje) niet laat innestellen.
Miljoenen meisjes vergeten nooit de pil dus doe niet alsof het normaal is om deze af en toe te vergeten. Je bent gewoon onverantwoordelijk bezig; klaar.

En nee een spiraaltje is ook een voorbehoedsmiddel en ik ben absoluut niet tegen voorbehoedsmiddelen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:18:32 #138
74276 saaw
pi_44975862
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Miljoenen meisjes vergeten nooit de pil dus doe niet alsof het normaal is om deze af en toe te vergeten. Je bent gewoon onverantwoordelijk bezig; klaar.

En nee een spiraaltje is ook een voorbehoedsmiddel en ik ben absoluut niet tegen voorbehoedsmiddelen.
denk dat dat vies tegen valt
bijna iedereen vergeet hem wel eens
niet dat dat het goed praat.

maar bijvoorbeeld dor medicijngebruik of ziek zijn kan je pil niet werken en als je dan de dagen ervoor sex hebt gehad kun je ook zwanger worden. en dan heb je toch echt je verantwoordelijkheden genomen volgens mij
pi_44975970
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Zielsgelukkig was je waarschijnlijk geweest met je kind en blij dat je de beslissing om het te houden toch had genomen.
Als iemand het kind niet wil, dan denk ik niet dat ze er gelukkiger van worden door het wel te houden.
pi_44976034
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:10 schreef American_Nightmare het volgende:
knip

Je schildert het alternatief af als een duister leven veroorzaakt door een fout, maar dat had je ook gedaan als je de keuze had gemaakt om het kind te houden. Zielsgelukkig was je waarschijnlijk geweest met je kind en blij dat je de beslissing om het te houden toch had genomen.
jij wil gaan bepalen voor iemand dat hij/zij zielsgelukkig zal zijn met een kind dat hij/zij op dat moment, of in die relatie, zal krijgen?

vertel dat maar tegen alle ongelukkige tienermoeders (of begin 20 ook nog) die aan t studeren zijn, of net werk hebben en het gewoon veel te druk hebben. en dan met name in landen waar abortus niet is toegestaan, met veel tienermoeders.

je bent gewoon een (op dit gebied) een wat fasistisch ingesteld persoon, zonder ook maar enig begrip/respect op te brengen. ik vind de verhalen die hierboven staan omrent hun abortus zeer treffend voor de zaak, ze hebben (in mijn ogen) het juiste gedaan, en belangrijker, ze staan er zelf nog steeds achter / hebben er vrede mee.

en je blijft tig keer t zelfde zeggen, dus jouw standpunt weten we onderhand wel
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_44976035
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Iets vergeten is en blijft menselijk. Alsof jij nooit wat vergeet. Dat het toevallig een keer de pil was is natuurlijk ongelukkig maar zeker niet met opzet gedaan.

En een spiraal is inderdaad een voorbehoedsmiddel. Feit blijft dat dat voorbehoedsmiddel er voor zorgt dat een eventueel bevruchte eicel niet uit kan groeien tot een kind. Het verwijderen uit de baarmoeder van datzelfde klompje cellen in een kliniek keur je dan weer niet goed.
pi_44976161
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

jij wil gaan bepalen voor iemand dat hij/zij zielsgelukkig zal zijn met een kind dat hij/zij op dat moment, of in die relatie, zal krijgen?

vertel dat maar tegen alle ongelukkige tienermoeders (of begin 20 ook nog) die aan t studeren zijn, of net werk hebben en het gewoon veel te druk hebben. en dan met name in landen waar abortus niet is toegestaan, met veel tienermoeders.

je bent gewoon een (op dit gebied) een wat fasistisch ingesteld persoon, zonder ook maar enig begrip/respect op te brengen. ik vind de verhalen die hierboven staan omrent hun abortus zeer treffend voor de zaak, ze hebben (in mijn ogen) het juiste gedaan, en belangrijker, ze staan er zelf nog steeds achter / hebben er vrede mee.

en je blijft tig keer t zelfde zeggen, dus jouw standpunt weten we onderhand wel
Er zijn ook tig tienermoeders die zielsgelukkig zijn met hun kind, dus het is onzin om te stellen dat het leven van een tienermoeder per definitie verpest is.
Het grootste gedeelte van de wereldbevolking is overigens nog altijd anti-abortus. Dat zijn dus allemaal fascisten? Ik vind je maar een arrogant mannetje om te stellen dat jouw minderheidsmening te enige echte waarheid is.
pi_44976252
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Iets vergeten is en blijft menselijk. Alsof jij nooit wat vergeet. Dat het toevallig een keer de pil was is natuurlijk ongelukkig maar zeker niet met opzet gedaan.

En een spiraal is inderdaad een voorbehoedsmiddel. Feit blijft dat dat voorbehoedsmiddel er voor zorgt dat een eventueel bevruchte eicel niet uit kan groeien tot een kind. Het verwijderen uit de baarmoeder van datzelfde klompje cellen in een kliniek keur je dan weer niet goed.
Beter dat je geen kind krijgt dan; stel dat je die vergeet eten te geven. Met jouw verantwoordelijkheidsgevoel hoop ik dat je altijd kinderloos blijft, want je vindt het vergeten van de pil hetzelfde als het vergeten van een verjaardag van een verre neef.
Natuurlijk was het niet met opzet. Als ik bezopen iemand dood rijd dan is dat ook niet met opzet; waar het hier echter om draait is verwijtbaarheid; en verwijtbaar is het wel degelijk.
pi_44976260
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:26 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Er zijn ook tig tienermoeders die zielsgelukkig zijn met hun kind, dus het is onzin om te stellen dat het leven van een tienermoeder per definitie verpest is.
Het grootste gedeelte van de wereldbevolking is overigens nog altijd anti-abortus. Dat zijn dus allemaal fascisten? Ik vind je maar een arrogant mannetje om te stellen dat jouw minderheidsmening te enige echte waarheid is.
Er staat niet dat het leven van een tienermoeder per definitie verpest is.
Maar als zij tegen hun zin een kind gaan houden wat ze niet willen, dan wel.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:30:31 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44976272
quote:

Net zo onzinnig als dat jij voor iemand gaat bepalen dat haar leven mooier zou zijn geweest als ze haar ongewenste kind wel had laten komen.
pi_44976299
quote:

[..]

Dat zeggen we dus niet, jij probeert ons te overtuigen dat jouw mening de enige waarheid is. Dat jij tegen bent en er zelf niet voor zou kiezen vind ik prima, maar vertel mij niet of ik wel of niet gelukkig zou worden met een kind. Dat kan alleen de persoon in kwestie voor zichzelf uitmaken en niet jij
pi_44976315
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Net zo onzinnig als dat jij voor iemand gaat bepalen dat haar leven mooier zou zijn geweest als ze haar ongewenste kind wel had laten komen.
Die mogelijkheid is net zo goed aanwezig dan dat zij zegt dat haar leven kut was geweest. Natuurlijk zegt ze dat nu omdat het een vorm is van goedpraten van haar abortus. Puur zelfbescherming.
pi_44976346
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:30 schreef appelsap het volgende:

[..]

Er staat niet dat het leven van een tienermoeder per definitie verpest is.
Maar als zij tegen hun zin een kind gaan houden wat ze niet willen, dan wel.
Oh ja dan... dan maar een moord.
pi_44976351
quote:

[..]

dat is zeker waar, maar toch, qua levensplanning is het gewoon een enorme last die er bij komt. ken jij dan zoveel tienermoeders die gelukkig zijn met hun kind? k denk dat een hele hoop er van zouden zeggen dat ze best gelukkig zijn (tuurlijk, wie zal je zeggen dat ze ongelukkig zijn met hun kind?). maar k denk wel dat een groot deel zowiezo zal zeggen dat ze liever een paar jaar later een kind zouden willen hebben.
quote:
geinig, ik kan precies t zelfde over jou zeggen.
dat jouw mening die van de hele wereld is maakt niet uit, hier in nederland is het gros voor, en ook in een hele hoop andere landen gaan er stemmen op om het te veranderen. maar daar gebeurt het weer niet vanwege (in mijn ogen achterhaalde) opgedwongen godsdienstige overwegingen.

haphaphap

ps, zou je misschien je reacties in 1 post kunnen samenvoegen, soms staan er tot 3 reacties van jou onder elkaar, allemaal op een andere vraag, je kan ze eenvoudig bij elkaar zetten....
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_44976373
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:29 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Beter dat je geen kind krijgt dan; stel dat je die vergeet eten te geven. Met jouw verantwoordelijkheidsgevoel hoop ik dat je altijd kinderloos blijft, want je vindt het vergeten van de pil hetzelfde als het vergeten van een verjaardag van een verre neef.
Natuurlijk was het niet met opzet. Als ik bezopen iemand dood rijd dan is dat ook niet met opzet; waar het hier echter om draait is verwijtbaarheid; en verwijtbaar is het wel degelijk.
De pil vergeten en je kind vergeten te voeden is een vergelijking die kant noch wal raakt. Je vergelijkt appels met peren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')