Als je al zover bent, tja, dan word het een steeds moeilijkere beslissing. Het kind kan wel volgroeid zijn maar het heeft nog geen bewustzijn. Mocht dus blijken dat het écht niet gaat allemaal, dan zou ik het alsnog weg laten halen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:05 schreef senesta het volgende:
Nog erger vind ik het als mensen vervolgens hun kop in het zand steken en dan met 24 weken nog een keer zo'n kindje weg laten halen omdat het blijkbaar niet vanzelf weg gaat.
Zo'n kindje is gewoon al bijna levensvatbaar, helemaal compleet, je voelt het al bewegen, ik snap niet hoe je het dan nog weg kunt laten halen als daar niet een hele goede reden voor is.
Maar ja, wanneer heeft een kind een bewustzijn dan?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:11 schreef arneaux het volgende:
[..]
Als je al zover bent, tja, dan word het een steeds moeilijkere beslissing. Het kind kan wel volgroeid zijn maar het heeft nog geen bewustzijn. Mocht dus blijken dat het écht niet gaat allemaal, dan zou ik het alsnog weg laten halen.
Als het kind zich bewust is van de wereld om zich heen. Beginnen met huilen vlak na de bevalling bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar ja, wanneer heeft een kind een bewustzijn dan?
Dat is POL, dit is R&P. Daarnaast is alleen de TT al tegenstrijdig met mijn OP. Het gaat niet specifiek over abortus allleen hier, en al helemaal niet over het stoppen ervan.quote:
Nou je OP doet wel degelijk vermoeden dat hier de keuze tussen wel of niet abortus gemaakt en uiteengezet moet worden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat is POL, dit is R&P. Daarnaast is alleen de TT al tegenstrijdig met mijn OP. Het gaat niet specifiek over abortus allleen hier, en al helemaal niet over het stoppen ervan.
Maar er zijn beelden te vinden op internet van een abortus waarbij het kind probeert weg te komen van de zuiger waarmee ze het kind weg willen halen, is dat ook een teken van bewustzijn dan?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Als het kind zich bewust is van de wereld om zich heen. Beginnen met huilen vlak na de bevalling bijvoorbeeld.
Ja, ho, foetussen zijn zich wel degelijk bewust van hun omgeving hoor. Ze horen de mensen om zich heen, ze bouwen een band op met hun moeder en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Als het kind zich bewust is van de wereld om zich heen. Beginnen met huilen vlak na de bevalling bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 28 december 2006 23:52 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En dat vind ik op mijn beurt eigenlijk onzin
Ik bedoel, als je onveilig gaat liggen sexen en er komt een zwangerschap uit, dan heb je allebei schuld lijkt me. Je kunt niet alleen de jongen verantwoordelijk houden voor zijn zaadlozing, en niet alleen het meisje dat ze vruchtbaar is. Tot zover zijn de meesten het denk ik wel eens.
Maar dan. Zij is zwanger, en zowel de jongen als het meisje zijn eigenlijk nog niet in de positie om ouders te worden: jong, zitten nog op school, etc. Opties zijn: kind houden en met steun van de opa's en oma's van het kind het opvoeden, of abortus plegen.
Nu is het algemeen geaccepteerd dat de vrouw in deze keuze het laatste woord heeft, immers, zij heeft het kind in haar buik, en bij haar zal de abortus uitgevoerd moeten worden.
Als zij samen met de vader ervoor kiest om een abortus te plegen, prima.
Als zij samen met de vader ervoor kiest om het kind te houden, ook prima.
Maar als zij het kind wil houden, en de vader niet, dan heeft de vader verder niks in te brengen, maar wordt hij vervolgens wel (financieel?) verantwoordelijk gehouden voor zijn vaders-rol!
En dat vind ik onterecht.
--edit--
Er is blijkbaar een hoop bijgepost tijdens dat ik deze post aan het typen was. Excuses voor evt. off-topicheid e.d.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:22 schreef Sessy het volgende:
Als er een condoom werd gebruikt, allee... Als dat niet is, vind ik dat dus echt risico van het vak, net zoals een SOA, je denkt er misschien niet bij na, maar je had er wel bij na MOETEN en KUNNEN denken. Zo werkt dat in het recht, als je zegt, ik dacht er niet bij na toen ik dat deed, dan zegt de rechter, ja maar je had MOETEN nadenken, en juridisch heet dat culpa of schuld.
quote:Op donderdag 28 december 2006 23:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Tuurlijk geen larikoek. Stel een meisje is van mij zwanger. Ik wil het niet, zij houdt het toch. Dan zou ik toch mn verantwoordelijkheid nemen en financieel en emotioneel mn bijdrage leveren. Dit betekent dus niet dat ik bij het meisje blijf, maar ik zou niet met het idee kunnen leven dat er een kind van mij rondloopt waar ik niets mee temaken wil hebben.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik, en ik ben me heel erg bewust van de oppervlakkig- en kortzichtigheid, wat dat betreft een struisvogel ben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar er zijn beelden te vinden op internet van een abortus waarbij het kind probeert weg te komen van de zuiger waarmee ze het kind weg willen halen, is dat ook een teken van bewustzijn dan?
huilen na de geboorte is een schrikreactie. jij zou ook ff moeten wennen als je van een lekkere vochtige 37 graden na 20 graden gaat.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Maargoed, je houd je kindje dus?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:30 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
huilen na de geboorte is een schrikreactie. jij zou ook ff moeten wennen als je van een lekkere vochtige 37 graden na 20 graden gaat.
abortus, ik vind dat het opgeblazen wordt, de ernst er van. ergens kan k me voorstellen dat wanneer het echt levensvatbaar is (zelfstandig) dus de laatste 1,5 maanden ofzo, dat eht dan niet meer mag, maar daarvoor. k heb zelf een tijd geleden met mn (nu ex) vriendin dik in de stress gezeten vanwege mogelijkheid op. zij was 17 en ik 18. moet je voorstellen dat je dan al vast zit aan elkaar, een kotertje hebt en de rest van je leven op zn minst moeizaam zal gaan. no way voor mij, maar zij wou het wel houden :| toen ben k me dus echt wezeloos geschrokken, omdat ze ook geen moring after pil wilde halen (dat was in haar ogen al bijna abortus).
kinderen moet je krijgen als je ze fatsoenlijk kan opvoeden, onderhouden, geven wat ze nodig hebben, oftewel pas na je 25e ofzo. en als je dan toch een kind krijgt, maar jij een slechte ouder bent vind k dat het kind bijna verplicht ter adoptie moet worden aangeboden, er gaat teveel mis. mijn pa kan ook niet met kinderen omgaan, moet je nagaan hoe dat was toen mn moeder overleed (ik was 5)...
ter adoptie aanbieden? tis toch nog steeds jouw kind, en er worden jaarlijks 1000den kinderen uit 3e wereldlanden hier voor "geimporteerd" (sorry, geen beter woord voor)
abortus om cosmetische redenen keur ik wel af, tenzei t wel ernstig/erg lastig is (klompvoeten, ed, hazenlip is in mijn ogen niet erg genoeg). k bedoel, denk jij dat je kind (en jij) echt gelukkig kunnen worden als je mega veel tijd en energie in je kind moet steken, wat nooit echt door de wereld geaccepteerd zal worden?
je moet ook denken aan het kind zelf hoor...
als k ouder ben dan 25, een redelijke baan heb, een huis kan betalen, een vriendin/vrouw heb waar k mn hele leven bij zal blijven, dan ja.quote:
Maar je ex heeft t kind gehouden?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:37 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
als k ouder ben dan 25, een redelijke baan heb, een huis kan betalen, een vriendin/vrouw heb waar k mn hele leven bij zal blijven, dan ja.
als het een genetische afwijking, zware cosmetische afwijking, en mijn situatie niet voldoet aan bovenstaande, dan zou k haar bijna neermeppen en mee slepen naar de kliniek. omdat ik weet dat ik en de kleine er niet mee om zouden kunnen gaan, er ongelukkig van zouden worden, dat mn relatie onder extreme druk zou komen staan en omdat ik mezelf in dat opzicht wel ken.
als de man zijnde heb je in dergelijke situaties helaas (bijna) niets in te brengen, een vrouw om iets emotioneels op andere gedachten brengen![]()
we hadden afgesproken dat ze de pil toch door zou slikken. na een maand een zwangerschapstest gehaald en gedaan -> nietsquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef arneaux het volgende:
[..]
Maar je ex heeft t kind gehouden?
Dit is bijv. ook een irrationeel argument.quote:Nog erger vind ik het als mensen vervolgens hun kop in het zand steken en dan met 24 weken nog een keer zo'n kindje weg laten halen omdat het blijkbaar niet vanzelf weg gaat.
Zo'n kindje is gewoon al bijna levensvatbaar, helemaal compleet, je voelt het al bewegen, ik snap niet hoe je het dan nog weg kunt laten halen als daar niet een hele goede reden voor is.
Ik heb het vorig jaar meegemaakt. Ik had sex zonder voorbehoedsmiddelen met mn vriendin. Ik was geil, zij was geil. En ja meteen was het raak. Na goed overleg hadden we besloten het weg te halen. Waarom is dat weglopen voor mijn verantwoordelijkheid? Het was een weloverwogen beslissing en ik sta er nog steeds volledig achter. Het is nog geen levend wezen dat je weg haalt. We hebben een fout gemaakt, daar hebben we op de harde manier van geleerd en zullen het ook nooit meer zover laten komen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Ongewenst zwanger raken is in mijn ogen in 99% van de gevallen gevolg van menselijke stommiteiten. Je weet wat de gevolgen van seks kunnen zijn en je weet hoe je dat tegen kan gaan. Als er bewust geen voorzorgsmaatregelen zijn genomen of er laks mee om is gegaan kan ik echt pissig worden om mensen die dan nog zielig gaan doen. Het is je eigen idiote fout, en ik vind dat je daar verantwoordelijkheid voor moet kunnen nemen. Ik walg, écht walg van mensen die al 3, 4 keer abortus hebben gepleegd want sja, zo'n condoom is zoveel gedoe hè. En die pil, mja, oops, vergeten. Bah.
Ik sta zelf redelijk negatief tegenover abortus. Ik vind het goed dat het kan en mag hoor, want er zijn echt gevallen te bedenken waarin het moet kunnen. Maar ik denk dan eerder aan situaties waarin de ouders zo slecht voor het kind zouden zijn dat het een gevaar wordt om het op de wereld te zetten (en zelfs dan ben ik meer voor de adoptie-optie). Of denk aan slachtoffers van verkrachting die zwanger blijken te zijn, daar kan ik me ook goed voorstellen dat abortus wordt gepleegd. Ik denk dat ik dat ook zou doen, in dat geval.
Wat ik wel vreemd vind is dat je zo weinig hoort over adoptie. In de VS komt het enorm vaak voor, vast omdat abortus niet mag trouwens. Het is een optie die imo te weinig overwogen wordt. Waarom denken jullie dat dat is?
Game on.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:07 schreef fraubitch het volgende:
Tevens ben ik voor het feit dat elke ouder in wording even een test moet doen of ie geschikt is als ouder, en iedereen die abortus doet even een cursus voorbehoedsmiddlen gebruiken krijgt.
Hier kan ik me echt helemaal in vinden. Behalve van dat zusje van 7 dan, want die heb ik niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:07 schreef fraubitch het volgende:
mocht ik nu zwanger blijken te zijn, zou ik inderdaad serieus overwegen om een abortus te plegen. Ten eerste heb ik het geld niet om een kind op te voeden, ten 2e ben ik er niet aan toe (ik wil nog studeren, een carierre maken, stappen, reizen, lol maken) , ten 3e heb ik al een kleine koter over de vloer (zusje van 7) dus weet ik precies welke ellendes een koter met zich meebrengt en ten 4e wil ik geen eigen kinderen. Ik wil wel kinderen, maar dan adoptie of pleeginderen. (uitleg hiervan is weer een totaal andere discussie)
Dus ja, ik ben wel voor abortus, maar niet abortus als voorbehoedsmiddel. 1 keer abortus laten pkegen omdat je stom bent geweest of omdat de condoom is gescheurd of omdat je bent verkracht kan ik begrijpen en vind ik zelfs dapper. Maar als je er voor de 2e, 3e ,4e, of zoveelste keer aankomt vind ik dat ze je de abortus zelf moeten laten betalen. En daarbij bestaat er ook zoiets als een morning after pil en die kan ook al heel veel ellende voorkomen.
Oftewel: gebruik altijd voorbehoedsmiddelen, gaat dat fout, neem een morningafter en als laatste noodoplossing een abortus. Kind afstaan ter adoptie vind ik eigenlijk nog erger dan een abortus. net als kind in een opvangtehuis stoppen. Jij bent er vanaf, maar het kind zit ermee. Het is vreselijk om te moeten leven met de gedachte dat je moeder je niet wilt, dat je ongewenst ter wereld bent gekomen, dat je als een product aan de kant bent geschoven. Dan kies voor abortus, zit het kind ook niet met jouw ellende.
Tevens ben ik voor het feit dat elke ouder in wording even een test moet doen of ie geschikt is als ouder, en iedereen die abortus doet even een cursus voorbehoedsmiddlen gebruiken krijgt.
Helemaal mee eens. Maar in mijn ogen is een abortus ook verantwoordelijkheid nemen, en zelfs beter ook dan een kind alleen maar op de wereld zetten omdat je geen abortus 'mag' plegen van je ouders of kerk of zo, terwijl je eigenlijk helemaal geen kind wil en er niet van houdt/ kan houden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is je eigen idiote fout, en ik vind dat je daar verantwoordelijkheid voor moet kunnen nemen.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:13 schreef Dwan het volgende:
Woh, dit is altijd een vel en gewaagd onderwerp maar ik wil er vanuit mijn persoonlijk mannelijke kant best mijn mening over kwijt.
1. zolang je geen voorzorg neemt moet je beide weten wat de concequenties kunnen zijn.
2. ik maak dit altijd duidelijk aan mijn vriendin op dat moment zodat we beide weten waar we staan.
3. ik ben niet voor abortus maa rook niet tegen, de vrouw heeft in mijn ogen altijd het laatste woord.
ik zeg er wel bij dat als zij het laat weghalen zonder mij wat te zeggen en ik weet wel dat ze zwanger is dan word ik link, zo link dat ik niet voor mezelf in sta.
(ik heb hier eerdere ervaringen mee gahad)
4. Als ze zwanger zou raken en het niet wil laten aborteren, dan draag ik zowel zij beide verantwoordelijkheid en laat je een kind nooit vallen.
5. Wil ze het weg halen en ik niet kan ik hier nogmaals niets over zeggen behalve vragen.
Zij heeft de keus. maar ik heb 1 wens samen zouden we een kindje krijgen, samen gaan we er heen en en halen het weg, samen huilen we.
als het de dag er na over zou zijn is het jammer maar zo is het maar net.
ik hou maar op en beloof me zelf niet meer op dit soort toppics te reageren voordat ik me ex wat aan ga doen. het is al jaren geleden maar ik heb soms nog nacht meries en februari is voor mij de maand van hell.
alles was bekend, geslacht, naam, spulletjes veel al gekocht, en na 3,5 maand abortus omdat het dood was. dacht het niet. ze was in eens weg een week spoorloos verdwenen en liet mij gissent achter. en de brief van een abortuskliniek waaralles in staat moet je dan ook niet naar ons huis laten sturen DOMME DOOS !!!
ik breng maar een keer in me leven een net gekocht autozitje terug naar de winkel en de volgende keer ga ik zitten in de bak............
SIR, YES SIR!!!quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:13 schreef Dwan het volgende:
Woh, dit is altijd een vel en gewaagd onderwerp maar ik wil er vanuit mijn persoonlijk mannelijke kant best mijn mening over kwijt.
1. zolang je geen voorzorg neemt moet je beide weten wat de concequenties kunnen zijn.
2. ik maak dit altijd duidelijk aan mijn vriendin op dat moment zodat we beide weten waar we staan.
3. ik ben niet voor abortus maa rook niet tegen, de vrouw heeft in mijn ogen altijd het laatste woord.
ik zeg er wel bij dat als zij het laat weghalen zonder mij wat te zeggen en ik weet wel dat ze zwanger is dan word ik link, zo link dat ik niet voor mezelf in sta.
(ik heb hier eerdere ervaringen mee gahad)
4. Als ze zwanger zou raken en het niet wil laten aborteren, dan draag ik zowel zij beide verantwoordelijkheid en laat je een kind nooit vallen.
5. Wil ze het weg halen en ik niet kan ik hier nogmaals niets over zeggen behalve vragen.
Zij heeft de keus. maar ik heb 1 wens samen zouden we een kindje krijgen, samen gaan we er heen en en halen het weg, samen huilen we.
als het de dag er na over zou zijn is het jammer maar zo is het maar net.
ik hou maar op en beloof me zelf niet meer op dit soort toppics te reageren voordat ik me ex wat aan ga doen. het is al jaren geleden maar ik heb soms nog nacht meries en februari is voor mij de maand van hell.
alles was bekend, geslacht, naam, spulletjes veel al gekocht, en na 3,5 maand abortus omdat het dood was. dacht het niet. ze was in eens weg een week spoorloos verdwenen en liet mij gissent achter. en de brief van een abortuskliniek waaralles in staat moet je dan ook niet naar ons huis laten sturen DOMME DOOS !!!
ik breng maar een keer in me leven een net gekocht autozitje terug naar de winkel en de volgende keer ga ik zitten in de bak............
Geslacht is toch pas bij een week of 18 te zien?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:13 schreef Dwan het volgende:
alles was bekend, geslacht, naam, spulletjes veel al gekocht, en na 3,5 maand abortus omdat het dood was. dacht het niet.
Ik zou het houden, maar ja wie ben ik ?? Ik ben maar de klootzak die haar zwanger heeft gemaakt . . .quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Stel dat jij of je vriendin onverwachts zwanger raakt, wat zouden jullie doen? Ben je voor of tegen abortus en waarom? Zou je andere opties als adoptie overwegen? Zou je het kind houden, ook als je nog thuis woont en studeert?
neej jullie hebben sex gehad, met wederzijdse toestemming. dat ze eventueel zwanger is is net zoveel de schuld van het zaad dat je in haar gepompt hebt als het feit dat zij een eicelletje aanwezig had in dr baarmoeder.quote:Op zaterdag 30 december 2006 03:26 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ik zou het houden, maar ja wie ben ik ?? Ik ben maar de klootzak die haar zwanger heeft gemaakt . . .![]()
Zo denk Ik er ook over (los van de schuldvraag dan), maar helaas denken 90% van de ouders van de dame in kwestie zo . . .quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:38 schreef DropjesLover het volgende:
neej jullie hebben sex gehad, met wederzijdse toestemming. dat ze eventueel zwanger is is net zoveel de schuld van het zaad dat je in haar gepompt hebt als het feit dat zij een eicelletje aanwezig had in dr baarmoeder.
20 weken minimaal, dus lijkt me idd een beetje ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Geslacht is toch pas bij een week of 18 te zien?
Als ze zo makkelijk een kind weg laten halen, is het misschien wel des te beter dat ze het doen. Wat zou er anders van zo'n kind terecht komen?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:22 schreef karoltje het volgende:
Ik zou zelf nooit abortus laten plegen. En omdat ik nog geen kinderen wil betekent dat gewoon heel goed opletten.
Vreselijk hoe makkelijk meiden abortus laten plegen, alsof ze een moedervlek weg laten halen.
Ik vind het serieus waar een goed plan om bij dat soort volk gewoon de eierstokken door te knippen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef kriele het volgende:
[..]
Als ze zo makkelijk een kind weg laten halen, is het misschien wel des te beter dat ze het doen. Wat zou er anders van zo'n kind terecht komen?
dat vind ik serieus t verwegen waard eerlijk gezegd, ook (potentieel) voor mezelf. geen gezeur meer met mogelijke problemen en wil je kinderen dan is t ff naar de kliniek, ze fixen het en na par weken kan je dr weer tegenaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind het serieus waar een goed plan om bij dat soort volk gewoon de eierstokken door te knippen.
daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:38 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
neej jullie hebben sex gehad, met wederzijdse toestemming. dat ze eventueel zwanger is is net zoveel de schuld van het zaad dat je in haar gepompt hebt als het feit dat zij een eicelletje aanwezig had in dr baarmoeder.
Boeie ik zou het ook doen. Wegsnijden of oprotten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:57 schreef maaike1987 het volgende:
[..]
daar ben ik het helemaal mee eenskan me er zo kwaad om maken als mannen een vrouw zwanger maken en dan weglopen..
maar trouwens.. je kan ook veilig vrijen (pil en condoom) en dan nog zwanger raken..
quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:57 schreef maaike1987 het volgende:
[..]
daar ben ik het helemaal mee eenskan me er zo kwaad om maken als mannen een vrouw zwanger maken en dan weglopen..
maar trouwens.. je kan ook veilig vrijen (pil en condoom) en dan nog zwanger raken..
Daarom zeg ik: de mogelijkheid moet imo zeker aanwezig zijn. Ik snap ook niet waarom mensen het willen verbieden, of waarom het in andere landen niet mag. Ik ben echter wél van mening dat het geen voorbehoedsmiddel is. Daarom mag er van mij dus best een regelgeving komen die sterilisatie verplicht na de zoveelste 'fout'.quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:23 schreef JoeyT het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen zich bemoeien met de beslissing (op dit gebied) van een ander. Dat je het zelf niet zou doen prima, maar dat je anderen die mogelijkheid niet wilt geven snap ik totaal niet.
Dat kan je sowieso niet verplichten omdat abortussen dan op de niet officiele weg uitgevoerd zal worden. Verder> Waarom dat verplicht stellen? Het is een hoopje cellen wat je weg haalt, verder niets. Als jij 3 keer een abortus laat plegen dan is dat gewoon idioot, maar niet om hetgeen wat je weg laat halen maar meer omdat je je lichaam wat aandoet en het zo makkelijk te voorkomen is.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: de mogelijkheid moet imo zeker aanwezig zijn. Ik snap ook niet waarom mensen het willen verbieden, of waarom het in andere landen niet mag. Ik ben echter wél van mening dat het geen voorbehoedsmiddel is. Daarom mag er van mij dus best een regelgeving komen die sterilisatie verplicht na de zoveelste 'fout'.
So hee...jij bent pas stoerquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:01 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Boeie ik zou het ook doen. Wegsnijden of oprotten.
En uiteraard naderhand ontkennen dat die koter van mij is.
Wat is er zo verschrikkelijk aan een mongooltje?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:30 schreef arneaux het volgende:
Iets wat ik absoluut wel zou laten doen is een vruchtwaterpunctie. Mocht het kind een mongooltje zijn, zou ik t weg laten halen.
Tsja, waarde van het leven enzo.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:37 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
Wat is er zo verschrikkelijk aan een mongooltje?
Ik krijg hier nogal een "niet goed, geld terug" gevoel bij.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:36 schreef Robar het volgende:
[..]
Tsja, waarde van het leven enzo.
Stel dat je kind echt zwaar gehandicapt is, dan kun je je afvragen of het leven nog wel zo zinvol is.
Maar in ieder geval is die grens voor iedereen verschillend.
Zo bedoel ik het nietquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:16 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[..]
Ik krijg hier nogal een "niet goed, geld terug" gevoel bij.![]()
Helemaal mee eens. Mag wat mij betreft bij de tweede keer al.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: de mogelijkheid moet imo zeker aanwezig zijn. Ik snap ook niet waarom mensen het willen verbieden, of waarom het in andere landen niet mag. Ik ben echter wél van mening dat het geen voorbehoedsmiddel is. Daarom mag er van mij dus best een regelgeving komen die sterilisatie verplicht na de zoveelste 'fout'.
De zwaarte van de handicap heeft niets met het syndroom van down te maken!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:36 schreef Robar het volgende:
[..]
Tsja, waarde van het leven enzo.
Stel dat je kind echt zwaar gehandicapt is, dan kun je je afvragen of het leven nog wel zo zinvol is.
Maar in ieder geval is die grens voor iedereen verschillend.
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:20 schreef kriele het volgende:
[..]
De zwaarte van de handicap heeft niets met het syndroom van down te maken!
Dit nslaat natuurlijk nergens op. Bij ons is het 1 keer gebeurd. Sta er nog helemaal achter en we hebben er eigenlijk totaal geen emotionele problemen mee. We doen nu erg voorzichtig maar het kan altijd nog een keer misgaan. En dan wat? Dan mn vriendin steriliseren? Surequote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mag wat mij betreft bij de tweede keer al.
Dat vind ik dus te triest voor woorden. Eigenlijk gekkenwerk dat labiele mensen als jij (zie je posthistorie) nog seks mogen hebben, laat staan ooit kinderen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:55 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dit nslaat natuurlijk nergens op. Bij ons is het 1 keer gebeurd. Sta er nog helemaal achter en we hebben er eigenlijk totaal geen emotionele problemen mee.
[..]
Ik ben een hele dag in zo'n kliniek geweest en moet zeggen dat er totaal niets mis mee is. Ontzettend lieve mensen en uitstekende hulp vooraf en achterafquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Ze zouden iedereen die abortus pleegt moeten verbieden om nog ooit seks te hebben. Dergelijke figuren kunnen er blijkbaar niet mee omgaan.
Abortus is inderdaad moord en maar in zeeeer beperkte gevallen goed te praten.
Overigens wordt er hier door de meeste mensen belachelijk nuchter over gedaan. Ga eens een dagje in een abortuskliniek kijken, dan denk ik dat je er opeens heel anders over zult gaan denken. overigens 99% buitenlander wat daar binnen komt maar dat is weer een heel andere discussie (hoewel het wel te maken heeft met normen en waarden).
Dit is FOK! en mijn posthistorie is FOK!. Ik ben universitair geschoold, ik heb veel over voor mensen en over het algemeen word ik gezien als een goed mens.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat vind ik dus te triest voor woorden. Eigenlijk gekkenwerk dat labiele mensen als jij (zie je posthistorie) nog seks mogen hebben, laat staan ooit kinderen.
Ik ben voor abortus in geval van verkrachting maar zo langzamerhand begin ik te geloven dat abortus bij jou ook wel eens een gerechtvaardigde oplossing zou kunnen zijn (en dan bedoel ik niet alleen deze ene keer).
Ik zeg ook niet dat de geboden hulp niet goed zou zijn, maar heb je toevallig gelet op de mensen die erin en eruit lopen? Eerlijk gezegd heb ik het idee dat je er weinig van begrijptquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:16 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ben een hele dag in zo'n kliniek geweest en moet zeggen dat er totaal niets mis mee is. Ontzettend lieve mensen en uitstekende hulp vooraf en achteraf
Natuurlijk is het geen moord en sta jij met die gedachte gelukkig flink in de minderheid in Nederland
Het hebben van een universitaire graad zegt nog niets over je EQ. Dat 'zakje vruchtwater' zoals jij het noemt was zonder enige tussenkomst uitgegroeid tot een kind en dat heb jij voorkomen, dus ik zie dat wel als moord.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dit is FOK! en mijn posthistorie is FOK!. Ik ben universitair geschoold, ik heb veel over voor mensen en over het algemeen word ik gezien als een goed mens.
Maar waaroim zou ik me schuldig moeten voelen? Wat weg is gehaald is een zakje met vruchtwater, niets meer niets minder. Tuurlijk is het geen moord want er is niets om te vermoordenEn nogmaals het is niet voor niets legaal...
Veel buitenlanders idd. Maar dan niet de turken, marrokanen etc. Meer de buitenlanders uit landen waar het verboden is en nog redelijk in de buurt van Nederland, Duitsland, Frankrijk... De meeste meisjes waren nog jong gem denk ik jaar of 18.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de geboden hulp niet goed zou zijn, maar heb je toevallig gelet op de mensen die erin en eruit lopen? Eerlijk gezegd heb ik het idee dat je er weinig van begrijptook gezien het feit dat je er toch totaal geen problemen mee hebt..
Ook niets mis met mn EQ hoe graag je dat ook zal willen om je frustratie op dit gebied kwijt te kunnenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het hebben van een universitaire graad zegt nog niets over je EQ. Dat 'zakje vruchtwater' zoals jij het noemt was zonder enige tussenkomst uitgegroeid tot een kind en dat heb jij voorkomen, dus ik zie dat wel als moord.
Na 12 weken is het wel degelijk meer dan een zakje vruchtwater. Tenzij je een kind van 3 ook een zakje vruchtwater noemt. Mag je deze dan ook een kogel door de kop knallen omdat het teveel huilt of omdat je eens lekker lang met z'n 2en op vakantie wilt? Het kind zal er zelf niks van merken, dus dat kan geen belemmering zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:25 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ook niets mis met mn EQ hoe graag je dat ook zal willen om je frustratie op dit gebied kwijt te kunnen
Het IS een zakje vruchtwater. Ik noem het dus gewoon naar wat het isJij ziethet als moord, daarin ben je de minderheid. Nederland is een democratie, aldus abortus is legaal en niet voor niets.
Probeer je nu je abortuspunt te maken door met dit soort overdomme vergelijkingen te komen? Hoezo 'Ik verlies de discussie en ga dus maar onzin verkopen?'quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Tenzij je een kind van 3 ook een zakje vruchtwater noemt. Mag je deze dan ook een kogel door de kop knallen omdat het teveel huilt of omdat je eens lekker lang met z'n 2en op vakantie wilt? Het kind zal er zelf niks van merken, dus dat kan geen belemmering zijn.
Er is een wet voor. De grens die getrokken is waarop abortus gepleegd mag worden zal er niet voor niets zijn. Nogmaals jij staat met jou gedachte in de minderheid en dat is niet voor niets. Dus doe nou niet alsof IK zo raar denk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Na 12 weken is het wel degelijk meer dan een zakje vruchtwater. Tenzij je een kind van 3 ook een zakje vruchtwater noemt. Mag je deze dan ook een kogel door de kop knallen omdat het teveel huilt of omdat je eens lekker lang met z'n 2en op vakantie wilt? Het kind zal er zelf niks van merken, dus dat kan geen belemmering zijn.
Ik herhaal alleen maar achterlijke argumenten die ik hierboven lees. 'Het is maar een zakje vruchtwater', 'het is maar een klompje cellen', 'het is legaal dus het mag'. Dus de wet bepaalt wanneer een foetus een klompje cellen is, en vanaf welke dag na bevruchting van de eicel het precies een kind is geworden? Dat is pas een achterlijke gedachte. De wet je mening laten bepalenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Probeer je nu je abortuspunt te maken door met dit soort overdomme vergelijkingen te komen? Hoezo 'Ik verlies de discussie en ga dus maar onzin verkopen?'
Dus een moord plegen is ook een persoonlijke keuze die je dus zelf mag maken?quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:36 schreef DropjesLover het volgende:
*mompelt iets over "persoonlijke keuze"...
het is gewoon een keuze die je maakt, en dat er dan wat fanatieke (godsdienstige?) personen rondlopen die vinden dat zij mogen bepalen wat anderen over een onderwerp moeten vinden/doen in een dergelijke situatie![]()
Er is wetenschappelijk onderzoek voor nodig geweest om dat te bepalen. Hoe ik het noem is feitelijk wat het is. Geloof me de periode voor en na de abortus waren erg emotioneel. Het is en blijft een lastige keuze. Maar ik heb er daarna nooit meer aan getwijfeld en als ik het over mocht doen had ik precies hetzelfde gedaanquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik herhaal alleen maar achterlijke argumenten die ik hierboven lees. 'Het is maar een zakje vruchtwater', 'het is maar een klompje cellen', 'het is legaal dus het mag'. Dus de wet bepaalt wanneer een foetus een klompje cellen is, en vanaf welke dag na bevruchting van de eicel het precies een kind is geworden? Dat is pas een achterlijke gedachte. De wet je mening laten bepalen
net had je er nog geen enkel probleem mee, en nu was het opeens een heel emotionele periode..quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Er is wetenschappelijk onderzoek voor nodig geweest om dat te bepalen. Hoe ik het noem is feitelijk wat het is. Geloof me de periode voor en na de abortus waren erg emotioneel. Het is en blijft een lastige keuze. Maar ik heb er daarna nooit meer aan getwijfeld en als ik het over mocht doen had ik precies hetzelfde gedaan
In mijn ogen is dat ook gelijk aan moord op een peuter (en in de meeste andere landen overigens ook, alleen zijn wij Nederlanders arrogant genoeg om te beweren dat onze normen en waarden de beste ter wereld zijn).quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:38 schreef Copycat het volgende:
Nee, jij trekt het in het belachelijke door een legale abortus gelijk te trekken met moord op een peuter.
Kan zijn dat jij de abortuswetgeving in Nederland achterlijk vindt, maar het is natuurlijk niet voor niets wet.
de norm die de wetgever stelt is sdat zolang de baby levensvatbaar is, en dus ook buiten het lijf van de moeder kan blijven voortleven, het een 'zelfstandig leven' is ...quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Na 12 weken is het wel degelijk meer dan een zakje vruchtwater. Tenzij je een kind van 3 ook een zakje vruchtwater noemt.
IN nederland is men ook veel bewuster van de 'eigen verantwoordelijkheid' ook van bv jonge vrouwen om niet zwanger te worden en komt bv 'ilegale abortus' vrijwel niet voor...quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
In mijn ogen is dat ook gelijk aan moord op een peuter (en in de meeste andere landen overigens ook, alleen zijn wij Nederlanders arrogant genoeg om te beweren dat onze normen en waarden de beste ter wereld zijn).
Dan mag je iemand die aan de beademing in een ziekenhuis ligt dus ook zonder pardon vermoorden? Dat is immers ook geen zelfstandig leven. Wat ik hiermee wil zeggen; dat een foetus al dan niet zelfstandig kan leven zegt niets over het bewustzijn van zo'n kind. Als het dat al dan niet heeft zal het dat in ieder geval binnen afzienbare tijd ontwikkelen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:43 schreef KroJo het volgende:
[..]
de norm die de wetgever stelt is sdat zolang de baby levensvatbaar is, en dus ook buiten het lijf van de moeder kan blijven voortleven, het een 'zelfstandig leven' is ...
Op het moment dat het lijf van de moeder noodzajkelijk is om het voortleven van de foetus te verzekeren, is het ook voor de wtegever zo dat de moeder ook zeggenschap kan uitoefenen of ze 'wil' dat deze foetus in haar lijf blijft bestaan.
Ik heb ook geen positieve gevoelens bij het schijnbare 'gemak' waarmee mensen kennelijk voor abortus kiezen. Ik vind ook dat men een grote morele plicht heeft tov dit leven.
maar je kunt niemand ook 'dwingen' een foetus te voldragen, dat zou ook een schending zijn van de lichamelijke integriteit van de moeder
daarvoor zijn inderdaad criteria ...quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan mag je iemand die aan de beademing in een ziekenhuis ligt dus ook zonder pardon vermoorden? Dat is immers ook geen zelfstandig leven.
Lees nou eens beter. Ik heb het over de peiode rond de abortus. Tuurlijk doet dat je veel. We twijfelden heel erg en het was een lastige beslissing.Maar daarna werd het al snel duidelijk dat het de goede beslissing was geweest en dan zakt het gevoel erbij af. Ik kijk er nu zonder twijfel, zonder verdriet erop terug. Sterker nog, het heeft mijn relatie sterker gemaakt en mocht de tijd rijp zijn dan nemen we gepland een kindjequote:Op woensdag 3 januari 2007 11:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
net had je er nog geen enkel probleem mee, en nu was het opeens een heel emotionele periode..
maar dat gaat imho voor een foetus niet op. die heeft wel degelijk het uitzichtquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:48 schreef KroJo het volgende:
[..]
daarvoor zijn inderdaad criteria ...
iemand die enkel in leven gehouden wordt door instrumenten, waarbij er geen uitzicht op zelfstandig leven is, hierbij zal vroeger of later de behandeling gestaakt worden... meestal insamenspraak met nabestaanden of eventueel adhv een wilsverklaring.
Ik heb op zich niets tegen de mogelijkheid tot abortus.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:24 schreef Robar het volgende:
Niet goed geld terug is natuurlijk niet van toepassing, maar je wil natuurlijk wel graag een gezond kind op de wereld zetten, een kind dat niet gepest zal worden en een kind wat gewoon kan aarden in deze harde maatschappij.
exactly my thoughtsquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:59 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
De enige èchte reden voor een abortus, is dat de ouders het kind zien als een belemmering, een handicap voor zichzèlf en daardoor niet in staat zijn het kind onvoorwaardelijke liefde te geven. Waar de grens licht is niet van toepassing.
En waar ligt dan precies de grens tot waar je abortus mag plegen? 2 weken zwangerschap, 3 maanden, 7 maanden misschien? Of laat je je mening bepalen door de mening van de wet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |