wel in een pvc buis dan, uiteraard...quote:Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef DJKoster het volgende:
Gooi wat sterretjes door de brievenbus..
ik wist dat het gevaarlijk zou kunnen zijn en gooide dus nooit naar mensen toequote:Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef greatgonzo het volgende:
Wat deed je zelf toen je 10 was?
wie verbiedt jou vuurwerk af te steken??quote:Op donderdag 28 december 2006 09:55 schreef Bolter het volgende:
Als je je verveelt probeer eens een cursus Nederlands.
Maar goed, anders moet je gewoon in mijn dorp komen wonen. Het is natuurlijk op een zondag oudjaarsdag, dus dan mag hier geen vuurwerk worden afgestokenNiet dat ik dat nog doe maar het is wel iets belachelijks!
Een of andere speciale verordering. En het is zo een achterlijk dorp dat als je het wel doet er binnen de korste tijd een paar bakstenen door je ruit liggen. Want dat is natuurlijk wel normaal.quote:Op donderdag 28 december 2006 09:57 schreef mschol het volgende:
[..]
wie verbiedt jou vuurwerk af te steken??
dat zouden ze best willen, maar je hoeft je er niet aan te houden (lees: ik zou er 100% maling aan hebben)
leuk hé... Staphorstquote:Op donderdag 28 december 2006 09:58 schreef Bolter het volgende:
[..]
Een of andere speciale verordering. En het is zo een achterlijk dorp dat als je het wel doet er binnen de korste tijd een paar bakstenen door je ruit liggen. Want dat is natuurlijk wel normaal.
quote:Op donderdag 28 december 2006 09:55 schreef Bolter het volgende:
Als jij je verveelt;probeer eens een cursus Nederlands.
Maar goed, anders moet je gewoon in mijn dorp komen wonen. Het is natuurlijk op een zondag oudjaarsdag, dus dan mag hier geen vuurwerk worden afgestokenNiet dat ik dat nog doe maar het is wel iets belachelijks!
aha een verordering..quote:Op donderdag 28 december 2006 09:58 schreef Bolter het volgende:
[..]
Een of andere speciale verordering. En het is zo een achterlijk dorp dat als je het wel doet er binnen de korste tijd een paar bakstenen door je ruit liggen. Want dat is natuurlijk wel normaal.
Ehm ja, toen werd er tot 12 uur vuurwerk afgestoken en daarna was het stilquote:Op donderdag 28 december 2006 10:06 schreef mschol het volgende:
[..]
aha een verordering..
dan zal ik niet op straat vuurwerk afsteken maar in de tuin
(en ik zou zowieso niet gaan rondlopen en zoveel mogelijk overlast zaaien
dat is iets waar ze heel goed in zijn in den haag enzo)
en hoe doen ze dat dan als oud en nieuw valt op zaterdag op zondag, dan is het wel een heel erg stil oud en nieuw
Sorry, moet ik een cursus Nederlands?quote:Op donderdag 28 december 2006 09:55 schreef Bolter het volgende:
Als je je verveelt probeer eens een cursus Nederlands.
0800 - TUIGquote:Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
geen spoed, wel politie, weet je wel, dat nummer
Nee daar heb je dan wel weer gelijk in. Dingetjes opblazen is natuurlijk spannend maar meuk naar dieren gooien is not done.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar ik wist niet dat ze in Arnemuiden zo'n verordering hadden... Dat gaat wel weer wat ver vind ik dan.
Dat is voor boeren met kort stekeltjes haar en een oorbel.quote:
jij snapt er nix vanquote:Op donderdag 28 december 2006 10:16 schreef faberic het volgende:
[..]
Dat is voor boeren met kort stekeltjes haar en een oorbel.
door een blok ijs op straat te gooienquote:Op donderdag 28 december 2006 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Zet een emmer water in de ijskast, en verras de kindjes op oudejaarsavond!
Om het eventuele vuur, wat is ontstaan door een sterretje op de mat te blussen, neem ik aan dan.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:22 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
door een blok ijs op straat te gooien
Dat zal een knal geven!
Je had gewoon iemand aan de telefoon!quote:Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Dus ik bel de politie (geen spoed, wel politie, weet je wel, dat nummer). Krijg ik te horen: 'Ja zeg, mevrouw, daar kunnen we niet aan beginnen hoor! We hebben al meer dan genoeg te doen! U moet maar eventjes aanbellen wanneer de ouders thuiszijn. En ach, er zijn toch geen slachtoffers gevallen...?"
ja, dat deed ik eerder ook wel, dingetjes opblazen. pringlesbussen bijv. dat is ook wel spannendquote:Op donderdag 28 december 2006 10:16 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee daar heb je dan wel weer gelijk in. Dingetjes opblazen is natuurlijk spannend maar meuk naar dieren gooien is not done.
hm, dus eigenlijk moet ik nog van geluk spreken? jeetje...quote:Op donderdag 28 december 2006 10:27 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Je had gewoon iemand aan de telefoon!Die ene keer dat ik probeerde om dat nummer te bellen, kreeg ik een heel bandje en moest vanalles inspreken en toetsen alsvorens überhaupt iemand beschikbaar was.
Laat dan maar zitten.
Dan ben je echt heel triest als je zoiets doetquote:Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar goed, dan heb je om 07.30 uur voor de deur gelegen voor de vuurwerkhandel, de buit is binnen.
zet het nieuws voor de grap eens aan, daar is t op. er waren in Utrecht om 03.30 of zo (kan ook 04.00 zijn) zelfs mensen van t terrein gehaald door de politite (dat dan weer wel) want "dat was toch niet de bedoeling".quote:Op donderdag 28 december 2006 10:48 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Dan ben je echt heel triest als je zoiets doet![]()
inderdaad, een rotje is nog niet zo heel gevaarlijk voor een mens, maar voor een klein hondje? nou is die van mij wel groter, maar toch.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ga anders vanavond nog even langs bij die ouders...belacheljk dat ze het naar dieren gooien ja, gevaarlijk niet, je bent echt niet in 1 keer een been kwijt van een rotje...
niet een been nee maar een hond zou zo een stukje van die verpakking die ontploft in z'n oog kunnen krijgen (noem nu eff iets wat wws nooit voorkomt maar het zou kunnen gebeuren)quote:Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ga anders vanavond nog even langs bij die ouders...belacheljk dat ze het naar dieren gooien ja, gevaarlijk niet, je bent echt niet in 1 keer een been kwijt van een rotje...
ach, ik herinner me nog een zekere user die door een strijker (?) in een hondendrol te steken een stukje stont in zn oog kreeg, dus zeg nooit nooitquote:Op donderdag 28 december 2006 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
niet een been nee maar een hond zou zo een stukje van die verpakking die ontploft in z'n oog kunnen krijgen (noem nu eff iets wat wws nooit voorkomt maar het zou kunnen gebeuren)
quote:Op donderdag 28 december 2006 10:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ach, ik herinner me nog een zekere user die door een strijker (?) in een hondendrol te steken een stukje stont in zn oog kreeg, dus zeg nooit nooit--> Poep in m'n oog
Bureau Halt.. voor die gastenquote:Op donderdag 28 december 2006 10:55 schreef Giem het volgende:
Hier begonnen ze er al om 10 uur mee, voor mijn raam
én over een drolquote:Op donderdag 28 december 2006 10:58 schreef mschol het volgende:
[..]maar dan heb je het ook over een strijker..
Geen rotjes naar mensen en dieren gooien.quote:Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef greatgonzo het volgende:
ik mag dan een kneus zijn volgens jou, maar dan moet jij me eens uitleggen hoe die jochies anders opgepakt worden door bureau Halt? die mensen komen niet uit de lucht vallen hoor.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:33 schreef GateWayX het volgende:
Vuurwerk naar dieren gooien ben ik sowieso tegen, maar TS je bent wel een enorme kneus dat je daarvoor de politie gaat bellen die min of meer zeggen dat je niet moet zeuren.
En dan vervolgens nog eens een topic openen op Fok.
Wat is daar onbenullig aan?quote:Op donderdag 28 december 2006 11:11 schreef kollie het volgende:
de politie bellen voor zoiets onbenulligs![]()
Gooide jij dan vuurwerk naar levende wezens?quote:Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef greatgonzo het volgende:
Idd. De hond alhier is dit jaar nog vrij rustig, de ergste angst voor vuurwerk is ie wel te boven. Maar zijn eerste oud en nieuw heeft ie een week zitten bibberen in een hoekje. Onze vorige hond, een flinke uit de kluiten gewassen herder (45 kilo schoon aan de haak) had een hekel aan vuurwerk gooiers. Ik weet nog wel eens dat we bij het bevroren meertje hier waren en dat er een paar types vuurwerk aan het gooien waren tussen de schaatsende kinderen. Hond reageert en blaft een paar keer tegen vuurwerk kneuzen.... laat ik zo zeggen: ik heb nog nooit iemand zó hard zien rennen op ijs. Tot grote vreugde van het schaatsend volk.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Wat is daar onbenullig aan?
Duidelijk eentje zonder hond, weet je wel wat zo'n rotje met zo'n dier kan doen.![]()
Zo'n hond is handig, nadeel mocht hij eens happen, dan staat er opeens wel politie aan de deur.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Idd. De hond alhier is dit jaar nog vrij rustig, de ergste angst voor vuurwerk is ie wel te boven. Maar zijn eerste oud en nieuw heeft ie een week zitten bibberen in een hoekje. Onze vorige hond, een flinke uit de kluiten gewassen herder (45 kilo schoon aan de haak) had een hekel aan vuurwerk gooiers. Ik weet nog wel eens dat we bij het bevroren meertje hier waren en dat er een paar types vuurwerk aan het gooien waren tussen de schaatsende kinderen. Hond reageert en blaft een paar keer tegen vuurwerk kneuzen.... laat ik zo zeggen: ik heb nog nooit iemand zó hard zien rennen op ijs. Tot grote vreugde van het schaatsend volk.
Ik weet honden wel in de hand te houden. Paar keer blaffen, flink grommen en een setje enorme hoektanden laten zien is al genoeg om het gemiddelde pubertje op een lopen te zetten.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:10 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zo'n hond is handig, nadeel mocht hij eens happen, dan staat er opeens wel politie aan de deur.
wat Bengeltje bedoelt is dat wanneer jouw hond toehapt (om wat voor reden dan ook), dat de politie dan ineens wel tijd heeft om te komen.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik weet honden wel in de hand te houden. Paar keer blaffen, flink grommen en een setje enorme hoektanden laten zien is al genoeg om het gemiddelde pubertje op een lopen te zetten.
Ik bedoelde zoals Gup zegt.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik weet honden wel in de hand te houden. Paar keer blaffen, flink grommen en een setje enorme hoektanden laten zien is al genoeg om het gemiddelde pubertje op een lopen te zetten.
Zeer juist.quote:Op donderdag 28 december 2006 09:49 schreef greatgonzo het volgende:
Ach ja zo bedoelen jullie... Daarom was de hond ook aangelijnd.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:24 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoals Gup zegt.![]()
Geloof zeker dat je je honden wel onder controle hebt, echt men ziet meer gevaar in honden
dan in een rotje voor een dier gooien.![]()
Laat die pubers maar rennen.![]()
Precies.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Idd. De hond alhier is dit jaar nog vrij rustig, de ergste angst voor vuurwerk is ie wel te boven. Maar zijn eerste oud en nieuw heeft ie een week zitten bibberen in een hoekje. Onze vorige hond, een flinke uit de kluiten gewassen herder (45 kilo schoon aan de haak) had een hekel aan vuurwerk gooiers. Ik weet nog wel eens dat we bij het bevroren meertje hier waren en dat er een paar types vuurwerk aan het gooien waren tussen de schaatsende kinderen. Hond reageert en blaft een paar keer tegen vuurwerk kneuzen.... laat ik zo zeggen: ik heb nog nooit iemand zó hard zien rennen op ijs. Tot grote vreugde van het schaatsend volk.
Ik vind die houding van de politie ernstiger eerlijk gezegd..quote:Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik herkende ze, dus belde bij ze thuis aan. Natuurlijk werd er niet open gedaan (duh, papa en mama waren werken). Normaal zou ik wachten tot de ouders weer thuis waren, maar vuurwerk naar mensen en dieren gooien is gewoon héél erg gevaarlijk en niet verantwoord. Dus ik bel de politie (geen spoed, wel politie, weet je wel, dat nummer). Krijg ik te horen: 'Ja zeg, mevrouw, daar kunnen we niet aan beginnen hoor! We hebben al meer dan genoeg te doen! U moet maar eventjes aanbellen wanneer de ouders thuiszijn. En ach, er zijn toch geen slachtoffers gevallen...?"
Kinderen met vuurwerk zonder toezicht![]()
Wees eens realistisch.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:55 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Ik vind die houding van de politie ernstiger eerlijk gezegd..![]()
Nee, hooguit een oog ofzo.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Flitsen. Het prestatiecontract moet nog even nagekomen worden.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:01 schreef HenkieVdV het volgende:
Want ze hebben inderdaad wel wat beters te doen.![]()
Voor dieren is vuurwerk buitengewoon beangstigend. Daar kun je toch wel een beetje rekening mee houden als je't afsteekt?quote:Op donderdag 28 december 2006 12:15 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Falco met oorpijn![]()
Politie bellen vanwege een rotje![]()
OP![]()
TS![]()
TS viert Oud & Nieuw in een schuilkelder![]()
![]()
Onhandig. Met name wanneer je met 2 honden wandelt.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:10 schreef Bushmaster het volgende:
Hoe is dat nou, met de hond wandelen met een tasje aan je arm?
en als je dat niet kunt: stop je dat spul maar in je reet alvorens het lontje aan te steken. Voor dat ultieme opgeblazen gevoel.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor dieren is vuurwerk buitengewoon beangstigend. Daar kun je toch wel een beetje rekening mee houden als je't afsteekt?
ugh wat heeft dat ermee te maken.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef Kaneel het volgende:
Ach kom nou, jullie zijn nooit jong geweest? Laat die kinderen eens 3 dagen per jaar lol hebben. Daarmee pleit ik mensen die vuurwerk naar mens en dier gooien niet vrij, dat mag niet.
Zeker gun je die kinderen plezier, echter naar mensen of dieren gooien is heel erg fout.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef Kaneel het volgende:
Ach kom nou, jullie zijn nooit jong geweest? Laat die kinderen eens 3 dagen per jaar lol hebben. Daarmee pleit ik mensen die vuurwerk naar mens en dier gooien niet vrij, dat mag niet.
quote:Op donderdag 28 december 2006 11:10 schreef Bushmaster het volgende:
Hoe is dat nou, met de hond wandelen met een tasje aan je arm?
En jij kon in die seconde zien dat het ee nitraat was?quote:Op donderdag 28 december 2006 14:01 schreef Cubewoods het volgende:
Liep gisteravond ook in het park op een brug met me hond. Komen 2 kleine negertjes op bmx fietjes langs fietsen en eentje gooit zo een nitraat langs me hoofd in het water.
En toen ging hij niet af
Wel leuk om de ouders even aan te spreken.quote:Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Joepie, we mogen weer vuurwerk kopen!
Leuk natuurlijk voor de jeugd, kunnen we weer lekker geld uitgeven wat ze gespaard hebben (of van papa en mama gekregen hebben, maar dat is aan hun). Respect tot zover, want dat moet toch iedereen voor zich weten.
Maar goed, dan heb je om 07.30 uur voor de deur gelegen voor de vuurwerkhandel, de buit is binnen. Snel terug naar huis, want papa moet ook nog werken. Mama is al werken natuurlijk. En wat ga je dan doen hè, heel die dag? Ach... Papa en mama zijn er toch niet, dus laten we wat vuurwerk afsteken. Rotjes, daar zijn er meer dan genoeg van, en "anders krijgen we ze toch niet op". Eerst nog heel stiekum in de achtertuin, maar dat is al snel saai natuurlijk. Snap ik allemaal wel.
Máár... wanneer ik met de hond aan het lopen was, kreeg ik dus, om 09.00 's ochtends, een rotje voor mn neus geworpen, en voor Falco's (mijn Duitse Herder) neus. En dat op 28 december! En wanneer je dan een beetje bekomen bent van de schik, de hond hebt gekalmeerd (die heeft natuurlijk gegantisch oorpijn nu) en je tasje weer opraapt, zie je twee jongetjes (type groep 8) wegrennen.
Ik herkende ze, dus belde bij ze thuis aan. Natuurlijk werd er niet open gedaan (duh, papa en mama waren werken). Normaal zou ik wachten tot de ouders weer thuis waren, maar vuurwerk naar mensen en dieren gooien is gewoon héél erg gevaarlijk en niet verantwoord. Dus ik bel de politie (geen spoed, wel politie, weet je wel, dat nummer). Krijg ik te horen: 'Ja zeg, mevrouw, daar kunnen we niet aan beginnen hoor! We hebben al meer dan genoeg te doen! U moet maar eventjes aanbellen wanneer de ouders thuiszijn. En ach, er zijn toch geen slachtoffers gevallen...?"
![]()
Dus, waarom kunnen ouders hun kinderen niet gewoon binnenhouden met hun vuurwerk? Koop het gewoon op de laatste dag, of als ze er niet vanaf kunnen blijven, stal het dan in een kluis, bij de buren, of bij familie. Zo moeilijk is het toch niet?
Over puberaalgedrag gesproken zeg...........quote:Op donderdag 28 december 2006 15:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
BOEHOEEEEEE maar mijn hondje heeft nu pijn aan z'n oortjes BOEHOEEEEE HUILIEEEEE......want ik kan horen wat mijn hond hoort BOEHOEEEEEE.......
ik hou van mijn Lassie BOEHOOEEEEEEE
3 Dagen ?quote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef Kaneel het volgende:
Ga je geraniums water gevenquote:Op donderdag 28 december 2006 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Joepie, we mogen weer vuurwerk kopen!
Leuk natuurlijk voor de jeugd, kunnen we weer lekker geld uitgeven wat ze gespaard hebben (of van papa en mama gekregen hebben, maar dat is aan hun). Respect tot zover, want dat moet toch iedereen voor zich weten.
Maar goed, dan heb je om 07.30 uur voor de deur gelegen voor de vuurwerkhandel, de buit is binnen. Snel terug naar huis, want papa moet ook nog werken. Mama is al werken natuurlijk. En wat ga je dan doen hè, heel die dag? Ach... Papa en mama zijn er toch niet, dus laten we wat vuurwerk afsteken. Rotjes, daar zijn er meer dan genoeg van, en "anders krijgen we ze toch niet op". Eerst nog heel stiekum in de achtertuin, maar dat is al snel saai natuurlijk. Snap ik allemaal wel.
Máár... wanneer ik met de hond aan het lopen was, kreeg ik dus, om 09.00 's ochtends, een rotje voor mn neus geworpen, en voor Falco's (mijn Duitse Herder) neus. En dat op 28 december! En wanneer je dan een beetje bekomen bent van de schik, de hond hebt gekalmeerd (die heeft natuurlijk gegantisch oorpijn nu) en je tasje weer opraapt, zie je twee jongetjes (type groep 8) wegrennen.
![]()
Dus, waarom kunnen ouders hun kinderen niet gewoon binnenhouden met hun vuurwerk? Koop het gewoon op de laatste dag, of als ze er niet vanaf kunnen blijven, stal het dan in een kluis, bij de buren, of bij familie. Zo moeilijk is het toch niet?
Vind het hilarisch dat mensen nog steeds denken dat dezelfde mensen die langs de weg staan te flitsen ook de agenten zijn die surveilleren en noodhulp biedenquote:Op donderdag 28 december 2006 14:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Flitsen. Het prestatiecontract moet nog even nagekomen worden.
BOEHOEEEE GOTHICCC BOEHOEEEEEEEquote:Op donderdag 28 december 2006 15:26 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Over puberaalgedrag gesproken zeg...........![]()
Jouw soort moeten ze gewoon aan de hoogste boom opknopen.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
BOEHOEEEE GOTHICCC BOEHOEEEEEEE![]()
BBBOEHOOEEEEE HUILIEEEE BOEHOOEEEEEEEEquote:Op donderdag 28 december 2006 17:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Jouw soort moeten ze gewoon aan de hoogste boom opknopen.
En, ben je er al geweest?quote:Op donderdag 28 december 2006 10:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik ga er vanavond met mijn goede fatsoen inderdaad even langs![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |