abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44811440
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

*kuch* troll *kuch*

Kom terug wanneer je je verstand weer gevonden hebt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_44811599
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

*kuch* troll *kuch*

Kom terug wanneer je je verstand weer gevonden hebt.
Doe eens niet zo bijdehand joh, anders zie ik me toch echt genoodzaakt je dood te rijden. Per ongeluk uiteraard.
pi_44811664
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Even terug ontopic: jij vindt dus dat het doodrijden van een tasjesdief niet strafrechterlijk beoordeeld moet worden ? Of anders gezegd: Jij vindt het OK om een tasjesdief dood te rijden?
Nope.
Ik zeg alleen dat het een ongeluk was en geen opzet.

In tegenstelling tot sommigen hier die denken dat de vrouw een koelbloedige moordenaar is die keihard gestraft moet worden denk ik dat deze vrouw door een ongelukkige samenloop van omstandigheden een ongeluk heeft veroorzaakt buiten haar schuld om.
Een boete of taakstraf zou ik misschien wel terecht vinden, maar meer ook niet.
pi_44811675
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:29 schreef knowall het volgende:

[..]

Doe eens niet zo bijdehand joh, anders zie ik me toch echt genoodzaakt je dood te rijden. Perongeluk uiteraard.
Wat een zielig figuur ben jij, en niet eens op een lachwekkende manier
  donderdag 28 december 2006 @ 23:32:46 #45
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_44811697
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als iedereen maar voor eigen rechter gaat spelen is denk ik het einde zoek. Als het werkelijk zo is dat de tasjesrover expres is doodgereden dan dient er vervolging plaats te vinden. Het leven is namelijk een kostbaar goed. Dat neem je niet zomaar.
ik had het ook wel gedaan, jammer dan, dan maar eigen rechter spelen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_44811743
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:29 schreef knowall het volgende:

[..]

Doe eens niet zo bijdehand joh, anders zie ik me toch echt genoodzaakt je dood te rijden. Perongeluk uiteraard.
Ze reed een marokkaans bengeltje dood, ze moet hangen volgens de sharia want ze is geen moslim en zelfs een vrouw! Halal uiteraard.
pi_44811761
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat een zielig figuur ben jij, en niet eens op een lachwekkende manier
Ontopic aub.
pi_44811790
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nope.
Ik zeg alleen dat het een ongeluk was en geen opzet.
Als je denkt het een ongeluk was kun je er weinig bezwaar tegen hebben dat een rechter daar een weloverwogen uitspraak over doet.
quote:
In tegenstelling tot sommigen hier die denken dat de vrouw een koelbloedige moordenaar is die keihard gestraft moet worden
Kun je even aanwijzen wie dat zegt en waar?
quote:

Een boete of taakstraf zou ik misschien wel terecht vinden, maar meer ook niet.
Moet de zaak niet voor de rechter komen om een boete of taakstraf uit te kunnen delen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2006 23:37:43 ]
pi_44811927
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je denkt het een ongeluk was kun je er weinig bezwaar tegen hebben dat een rechter daar een weloverwogen uitspraak over doet.

[..]

Moet de zaak niet voor de rechter komen om een boete of taakstraf uit te kunnen delen?
Ik weet niet wat de strafrechtelijke gevolgen zijn voor een ongeluk met dodelijke afloop dus ik zou hier geen antwoorden op kunnen geven.
quote:
[..]

Kun je even aanwijzen wie dat zegt en waar?
Er zijn genoeg mensen die dat denken omtrend dit voorval. Mensen zoals Knowall zien dat mens anders behoorlijk graag keihard gestrafd worden.

Er zijn zelfs mensen die het hebben over "eigen rechtertje spelen". Daar is hier geen sprake van. Uit schrik door de tasjes roof verloor ze de controle over de situatie en het voertuig waar ze in zat, en dat had nare gevolgen voor de knaap.
pi_44812093
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:40 schreef Refragmental het volgende:
Mensen zoals Knowall zien dat mens anders behoorlijk graag keihard gestrafdt worden.
Bron?
pi_44812173
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de strafrechtelijke gevolgen zijn voor een ongeluk met dodelijke afloop dus ik zou hier geen antwoorden op kunnen geven.
Als er iemand op onnatuurlijke wijze sterft is het de rechter die een strafrechtelijke uitspraak hoort te doen. Het zou dus geheel terecht zijn als hier een strafzaak van wordt gemaakt. Laat de rechter maar beslissen of het vrijspraak, een boete, taakstraf, vrijheidsstraf of TBS wordt.
quote:
Er zijn genoeg mensen die dat denken omtrend dit voorval. Mensen zoals Knowall zien dat mens anders behoorlijk graag keihard gestrafd worden.
Maar dat beweerde je niet.
quote:
Er zijn zelfs mensen die het hebben over "eigen rechtertje spelen". Daar is hier geen sprake van.
Hoe weet jij dat nou? Hoe weet jij nou of het een ongeluk of opzet was? En als het een ongeluk was, heeft deze mevrouw dan niet eigenlijk zelf het risico genomen dat haar achtervolging verkeerd af zou lopen? En is zij daar dan niet zelf verantwoordelijk voor?
quote:
Uit schrik door de tasjes roof verloor ze de controle over de situatie en het voertuig waar ze in zat, en dat had nare gevolgen voor de knaap.
Hoe weet jij dat nou? Misschien is ze de controle wel helemaal niet verloren. Dat weet jij helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 16:43:16 ]
  vrijdag 29 december 2006 @ 05:17:59 #52
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44817023
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als er iemand op onnatuurlijke wijze sterft is het de rechter die een strafrechtelijke uitspraak hoort te doen. Het zou dus geheel terecht zijn als hier een strafzaak van wordt gemaakt. Laat de recher maar beslissen of het vrijspraak, een boete, taakstraf, vrijheidsstraf of TBS wordt.
[..]

Maar dat beweerde je niet.
[..]

Hoe weet jij dat nou? Hoe weet jij nou of het een ongeluk of opzet was? En als het een ongeluk was, heeft deze mevrouw dan niet eigenlijk zelf het risico genomen dat haar achtervolging verkeerd af zou lopen? En is zij daar dan niet zelf verantwoordelijk voor?
[..]

Hoe weet jij dat nou? Misschien is ze de controle wel helemaal niet verloren. Dat weet jij helemaal niet.
Wat een grote onzin, de crimineel bracht haar in die situatie. Je hoeft niet alles te pikken hier in Nederland zelfs als het opzet was kan ik het begrijpen. Je moet gewoon niet stelen. Als er iemand dan eens verkeerd reageerd is het je eigen fout. Dit was een beroepscrimineel hoor.
mai pen rai
pi_44817074
Ik hoop dat die vrouw een lintje en een dikke premie krijgt wegens staatsbesparingen.
pi_44817099
is daar nog een tijdverschil in dat land waaar jij vandaan komt Dr Nikita? en wat doe jij daar/nu in Godesnaam?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44817139
Nee, geen verschil, ligt maar 1500 km van NL. Ik ben eigenaar/ondernemer in de verhuursector, ex en import en de bouwwereld.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:43:11 #56
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44819066
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een gevangenisplaats kost per dag méér dan 1e klasse verpleging per dag in een ziekenhuis exclusief doktoren. Hoe ik dit weet? Een zwager van mij werkt in een penetraire inrichting en heb deze info uit eerste hand.
klopt, tbs is nog duurder!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_44819123
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:49 schreef Arnold_fan het volgende:
Die familie moet zich eerst eens afvragen waarom hun zoon al meerdere keren geweld tegen anderen heeft gebruikt. Als die jongen normaal was opgevoed waren deze problemen er helemaal niet.
Zo simpel liggen de zaken alleen voor wereldvreemde kinderen die uiterst beschermd zijn opgevoed. Mag ik je iets hoger inschatten?

Opvoeding speelt een belangrijke rol, maar ook met een degelijke opvoeding kan het 'slechte pad' lonken.

Overigens weet ik niet wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant denk ik ook 'eigen schuld en de groeten'. Maar toch klopt het niet en moet die vrouw wel degelijk verantwoording afleggen voor de dood van die jongen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:42:07 #58
3542 Gia
User under construction
pi_44820460
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:38 schreef knowall het volgende:
Prima, maar kijk dan straks niet verbaasd op als je een dozijn kogels door je hoofd krijgt wanneer je door rood rijdt, iemand fout aankijkt of een ander al dan niet perongeluk gesneden hebt op de snelweg.
Iemand doodschieten is altijd opzettelijk. Iemand doodrijden terwijl je alleen maar je tasje terug wilde, is niet opzettelijk.
Dus nogal domme vergelijking.
pi_44820519
Ik heb geen enkele sympathie voor dieven. Wat mij betreft is iemand die je doodrijdt terwijl je haar tasje probeert te jatten een risico van het vak. Dat je als familie nog durft het leven van iemand over hoop te halen omdat ze je kansloze kind heeft doodgereden vind ik nogal brutaal. Hoeveel mensen had hij anders nog beroofd, of erger?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_44825305
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand doodschieten is altijd opzettelijk. Iemand doodrijden terwijl je alleen maar je tasje terug wilde, is niet opzettelijk.
Dus nogal domme vergelijking.
Iemand aanrijden met een auto om je tasje terug te pakken??? Best hoor zou k ook doen maar ik zou ook de verantwoordelijkheid dragen als het mis zou gaan en er iemand omkomt bij zo'n doelbewuste aanrijding. Opzettelijk iemand aanrijden is in Nederland nog steeds een strafbaar feit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')