abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 15:27:03 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_44795028
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als iedereen maar voor eigen rechter gaat spelen is denk ik het einde zoek. Als het werkelijk zo is dat de tasjesrover expres is doodgereden dan dient er vervolging plaats te vinden. Het leven is namelijk een kostbaar goed. Dat neem je niet zomaar.
Die vrouw vroeg er niet om. Die kerel ging doelbewust achter haar tas aan. En als hij dan voor zn flikker wordt gereden.... tja SHIT HAPPENS.

Als hij die intentie niet had, had hij nog geleefd.

Het leven is zo SIM-PEL

P.s. Ben het wel eens met jouw redenering
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 28 december 2006 @ 16:22:12 #22
3542 Gia
User under construction
pi_44796897
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:27 schreef onlogisch het volgende:

P.s. Ben het wel eens met jouw redenering
Ben het ook met Megumi eens, maar ik denk niet dat er opzet in het spel was.
Ik zie dit niet anders dan elk ander verkeers ongeval.

Als je zoiets overkomt, dan wordt je kwaad, giert de adrenaline door je lijf en heb je niet voldoende controle over je spieren. Als je dan achteruit rijdt, trillend van woede, kan ik me voorstellen dat je je niet voldoende kunt concentreren op waar nu precies de rem zit en waar het gaspedaal. Sowieso zit je al achterstevoren als je achteruit rijdt en is alles al lastiger.

Ik geloof echt niet dat het opzet was, dus is er gewoon geen sprake van eigen rechter spelen. Dat is er pas als zij weloverwogen de keuze heeft gemaakt om die dief dood te rijden. En dat is nooit aan te tonen. Dus wordt ze niet vervolgd.
pi_44797613
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

volgens mij kost een gevangenis plaats 1700 euro per maand als ik mij niet vergis...
Een gevangenisplaats kost per dag méér dan 1e klasse verpleging per dag in een ziekenhuis exclusief doktoren. Hoe ik dit weet? Een zwager van mij werkt in een penetraire inrichting en heb deze info uit eerste hand.
pi_44798484
De ene misdaad heft de ander niet op.

Oog om oog maakt blind.

Laten we allemaal lief zijn voor elkaar.
feest
pi_44799268
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er is zonder enige twijfel grond voor vervolging als je iemand dood rijdt.
De rechter is degene die uiteindelijk maar moet beoordelen of er ook sprake is van een strafbaar feit.
De rechter! Nou zeg, daar noem je iemand. Rechters maken fouten bij de vleet. Ga 's op je gemakkie kijken wie er waarschijnlijk rondloopt terwijl-ie achter de tralies zou moeten zitten en andersom. Let wel: waarschijnlijk. IK ben geen rechter, maar er worden soms figuren vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs of wegens vormfouten, en die hebben ècht wat uitgevreten, en zullen dat wéér doen. Die Ali heeft gewoon pech gehad dat die vrouw 'm heeft geplet. Die gozer had dus al wat dingetjes op z'n kerfstok, en nou doet-ie NOOIT meer iets dat niet mag.
pi_44799308
Standbeeld oprichten voor dat mens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44804852
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Chadi het volgende:
Ik vind ze wel gelijk hebben. Zelfs een dief mag je niet zomaar dood rijden. Je mag het recht niet in eigen handen nemen.
Wat hij zegt.
pi_44804922
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:18 schreef Het_hupt het volgende:
Wederom probeert men het slachtoffer tot dader te bombarderen, en de dader tot slachtoffer
diep, diep treurig
Twee misdrijven; twee daders en twee slachtoffers.
pi_44805065
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:42 schreef progrock het volgende:

[..]

...
IK ben geen rechter, maar er worden soms figuren vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs
Dat lijkt me dan terecht. Een rechter spreekt recht vanuit de wet en niet vanuit zijn onderbuik.
quote:
... of wegens vormfouten
Dat probleem is tegenwoordig wel gerepareerd.
pi_44805466
quote:
Ik vind ze wel gelijk hebben. Zelfs een dief mag je niet zomaar dood rijden. Je mag het recht niet in eigen handen nemen.
Krijgen we dit weer, ja ze had gewoon haar tas moeten laten stelen en braaf wachten tot de politie nooit de misdaad had opgelost.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:05:42 #31
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_44805847
quote:
Want het RECHT zegeviert hier in Nederland?
Wat naïef. Daders worden de hand boven het hoofd gehouden, slachtoffers aan hun lot over gelaten.

Die vrouw had groot gelijk. Ik had hetzelfde gedaan, misschien zelfs nog een keer in z'n achteruit. Voor de zekerheid.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_44806354
Iemand ongestraft dood mogen rijden, dat is pas echt een criminele samenleving.
pi_44807149
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:38 schreef knowall het volgende:

[..]

Twee misdrijven; twee daders en twee slachtoffers.
1 misdrijf, 1 ongeluk. 1 dader en 2 slachtoffers.
pi_44807335
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:20 schreef knowall het volgende:
Iemand ongestraft dood mogen rijden, dat is pas echt een criminele samenleving.
Alsof dat het vooropgezette plan was. Die mafkees had nu nog dagelijks op zijn scootertje kunnen rondtuffen als ie gewoon zijn smerige poten had thuis gehouden. Ik heb meer medelijden met het emotionele litteken dat dit bij die vrouw achterlaat dan bij die hele tyfusfamilie van die gast, die proberen nu alleen nog effe gauw een financieel slaatje te slaan uit zijn dood.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44809456
Prima, maar kijk dan straks niet verbaasd op als je een dozijn kogels door je hoofd krijgt wanneer je door rood rijdt, iemand fout aankijkt of een ander al dan niet perongeluk gesneden hebt op de snelweg.
pi_44809579
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:38 schreef knowall het volgende:
Prima, maar kijk dan straks niet verbaasd op als je een dozijn kogels door je hoofd krijgt wanneer je door rood rijdt, iemand fout aankijkt of een ander al dan niet perongeluk gesneden hebt op de snelweg.
Oh God!! Gaan we nu ook al appels met potwalvissen vergelijken?
Je probeert niet eens logica toe te passen volgens mij
pi_44809676
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:38 schreef knowall het volgende:
Rationeel denken is niet zo ingewikkeld kerel...
pi_44809696
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh God!! Gaan we nu ook al appels met potwalvissen vergelijken?
Je probeert niet eens logica toe te passen volgens mij
Hoezo? Je hebt een ander niet te snijden op de weg. Dat is niet conform de joods-christelijke traditie, en buitengewoon kwetsend voor de ander. En dan moet jouw familie daarna natuurlijk niet gaan zeuren dat een mensenleven meer waard is dan een prettige autorit, kom nou! Misschien is het trouwens ook maar goed dat je dan doodgeschoten wordt, anders zou je de dag erna wellicht weer mensen gaan snijden.
pi_44811120
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:43 schreef knowall het volgende:

[..]

Hoezo? Je hebt een ander niet te snijden op de weg. Dat is niet conform de joods-christelijke traditie, en buitengewoon kwetsend voor de ander. En dan moet jouw familie daarna natuurlijk niet gaan zeuren dat een mensenleven meer waard is dan een prettige autorit, kom nou! Misschien is het trouwens ook maar goed dat je dan doodgeschoten wordt, anders zou je de dag erna wellicht weer mensen gaan snijden.
*kuch* troll *kuch*

Kom terug wanneer je je verstand weer gevonden hebt.
pi_44811420
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

*kuch* troll *kuch*

Kom terug wanneer je je verstand weer gevonden hebt.
Even terug ontopic: jij vindt dus dat het doodrijden van een tasjesdief niet strafrechterlijk beoordeeld moet worden ? Of anders gezegd: Jij vindt het OK om een tasjesdief dood te rijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')