Wat hij zegt.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Chadi het volgende:
Ik vind ze wel gelijk hebben. Zelfs een dief mag je niet zomaar dood rijden. Je mag het recht niet in eigen handen nemen.
Twee misdrijven; twee daders en twee slachtoffers.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:18 schreef Het_hupt het volgende:
Wederom probeert men het slachtoffer tot dader te bombarderen, en de dader tot slachtoffer![]()
diep, diep treurig![]()
Dat lijkt me dan terecht. Een rechter spreekt recht vanuit de wet en niet vanuit zijn onderbuik.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:42 schreef progrock het volgende:
[..]
...
IK ben geen rechter, maar er worden soms figuren vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs
Dat probleem is tegenwoordig wel gerepareerd.quote:... of wegens vormfouten
Krijgen we dit weer, ja ze had gewoon haar tas moeten laten stelen en braaf wachten tot de politie nooit de misdaad had opgelost.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Chadi het volgende:
Ik vind ze wel gelijk hebben. Zelfs een dief mag je niet zomaar dood rijden. Je mag het recht niet in eigen handen nemen.
Want het RECHT zegeviert hier in Nederland?quote:Op donderdag 28 december 2006 10:49 schreef Chadi het volgende:
1 misdrijf, 1 ongeluk. 1 dader en 2 slachtoffers.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:38 schreef knowall het volgende:
[..]
Twee misdrijven; twee daders en twee slachtoffers.
Alsof dat het vooropgezette plan was.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:20 schreef knowall het volgende:
Iemand ongestraft dood mogen rijden, dat is pas echt een criminele samenleving.
Oh God!! Gaan we nu ook al appels met potwalvissen vergelijken?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:38 schreef knowall het volgende:
Prima, maar kijk dan straks niet verbaasd op als je een dozijn kogels door je hoofd krijgt wanneer je door rood rijdt, iemand fout aankijkt of een ander al dan niet perongeluk gesneden hebt op de snelweg.
Rationeel denken is niet zo ingewikkeld kerel...quote:Op donderdag 28 december 2006 22:38 schreef knowall het volgende:
Prima, maar kijk dan straks niet verbaasd op als je een dozijn kogels door je hoofd krijgt wanneer je door rood rijdt, iemand fout aankijkt of een ander al dan niet perongeluk gesneden hebt op de snelweg.
Hoezo? Je hebt een ander niet te snijden op de weg. Dat is niet conform de joods-christelijke traditie, en buitengewoon kwetsend voor de ander. En dan moet jouw familie daarna natuurlijk niet gaan zeuren dat een mensenleven meer waard is dan een prettige autorit, kom nou! Misschien is het trouwens ook maar goed dat je dan doodgeschoten wordt, anders zou je de dag erna wellicht weer mensen gaan snijden.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh God!! Gaan we nu ook al appels met potwalvissen vergelijken?
Je probeert niet eens logica toe te passen volgens mij
*kuch* troll *kuch*quote:Op donderdag 28 december 2006 22:43 schreef knowall het volgende:
[..]
Hoezo? Je hebt een ander niet te snijden op de weg. Dat is niet conform de joods-christelijke traditie, en buitengewoon kwetsend voor de ander. En dan moet jouw familie daarna natuurlijk niet gaan zeuren dat een mensenleven meer waard is dan een prettige autorit, kom nou! Misschien is het trouwens ook maar goed dat je dan doodgeschoten wordt, anders zou je de dag erna wellicht weer mensen gaan snijden.
Even terug ontopic: jij vindt dus dat het doodrijden van een tasjesdief niet strafrechterlijk beoordeeld moet worden ? Of anders gezegd: Jij vindt het OK om een tasjesdief dood te rijden?quote:Op donderdag 28 december 2006 23:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
*kuch* troll *kuch*
Kom terug wanneer je je verstand weer gevonden hebt.
quote:Op donderdag 28 december 2006 23:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
*kuch* troll *kuch*
Doe eens niet zo bijdehand joh, anders zie ik me toch echt genoodzaakt je dood te rijden. Per ongeluk uiteraard.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
*kuch* troll *kuch*
Nope.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Even terug ontopic: jij vindt dus dat het doodrijden van een tasjesdief niet strafrechterlijk beoordeeld moet worden ? Of anders gezegd: Jij vindt het OK om een tasjesdief dood te rijden?
Wat een zielig figuur ben jij, en niet eens op een lachwekkende manierquote:Op donderdag 28 december 2006 23:29 schreef knowall het volgende:
[..]
Doe eens niet zo bijdehand joh, anders zie ik me toch echt genoodzaakt je dood te rijden. Perongeluk uiteraard.
ik had het ook wel gedaan, jammer dan, dan maar eigen rechter spelenquote:Op donderdag 28 december 2006 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen maar voor eigen rechter gaat spelen is denk ik het einde zoek. Als het werkelijk zo is dat de tasjesrover expres is doodgereden dan dient er vervolging plaats te vinden. Het leven is namelijk een kostbaar goed. Dat neem je niet zomaar.
Ze reed een marokkaans bengeltje dood, ze moet hangen volgens de sharia want ze is geen moslim en zelfs een vrouw! Halal uiteraard.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:29 schreef knowall het volgende:
[..]
Doe eens niet zo bijdehand joh, anders zie ik me toch echt genoodzaakt je dood te rijden. Perongeluk uiteraard.
Ontopic aub.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:32 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat een zielig figuur ben jij, en niet eens op een lachwekkende manier![]()
Als je denkt het een ongeluk was kun je er weinig bezwaar tegen hebben dat een rechter daar een weloverwogen uitspraak over doet.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nope.
Ik zeg alleen dat het een ongeluk was en geen opzet.
Kun je even aanwijzen wie dat zegt en waar?quote:In tegenstelling tot sommigen hier die denken dat de vrouw een koelbloedige moordenaar is die keihard gestraft moet worden
Moet de zaak niet voor de rechter komen om een boete of taakstraf uit te kunnen delen?quote:
Een boete of taakstraf zou ik misschien wel terecht vinden, maar meer ook niet.
Ik weet niet wat de strafrechtelijke gevolgen zijn voor een ongeluk met dodelijke afloop dus ik zou hier geen antwoorden op kunnen geven.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je denkt het een ongeluk was kun je er weinig bezwaar tegen hebben dat een rechter daar een weloverwogen uitspraak over doet.
[..]
Moet de zaak niet voor de rechter komen om een boete of taakstraf uit te kunnen delen?
Er zijn genoeg mensen die dat denken omtrend dit voorval. Mensen zoals Knowall zien dat mens anders behoorlijk graag keihard gestrafd worden.quote:[..]
Kun je even aanwijzen wie dat zegt en waar?
Bron?quote:Op donderdag 28 december 2006 23:40 schreef Refragmental het volgende:
Mensen zoals Knowall zien dat mens anders behoorlijk graag keihard gestrafdt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |