Ik vraag me altijd af waarom je die dingen nooit maar dan ook nooit schoon ziet, altijd zien ze er niet uitquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.
[afbeelding]
die zijn standaard VIES jaquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom je die dingen nooit maar dan ook nooit schoon ziet, altijd zien ze er niet uit
Er zijn wat problemen met een aantal buffeltjes. Gisteren reed er een VIRM, maar aangezien die verder in Zl weinig te zoeken heeft (Deventer en verder rijden ze niet meer) pendelt er nu een DD-AR mee.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of zouden we willen kijken hoe mDDM (toch?) t doet op die lijn??
Wat een ongepaste smiley in combinatie met dit materieel!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een ongepaste smiley in combinatie met dit materieel!
idd! viel mij ook op :/quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Station Hindeloopen. Dat lopen gedeelte klopt wel aardig, want Hindeloopen ligt 4 kilometer verderop, en er rijdt geen bus tussen het stadje en het station...
Ja andere vervoerder... Maar suf om de sneltrein maar overal te laten stoppen. Succes met de strijd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Zuidhorn en Grijpskerk stopplaatsen van een sneltrein laten worden. Terwijl in b.v. Meppel en Hoogeveen geen sneltreinen stoppen
.
Een slechte zaak dat vervoerders machinisten bij elkaar weg gaan halenquote:Vakbond vreest leegloop treinmachinisten Arriva
HEERENVEEN -
Vervoersbond De Unie luidt de noodklok over een naderende uitstroom aan treinmachinisten bij Arriva.
Volgens bestuurder George Kruithof vertrekken op korte termijn tussen de tien en twintig van de in totaal
tachtig machinisten naar de Nederlandse Spoorwegen, uit onvrede over het personeelsbeleid van Arriva. ,,Er is straks een schreeuwend tekort aan machinisten.''
De machinisten zijn het volgens de bond zat hoe er met hen wordt omgesprongen. Het steekt hen met name dat er slecht naar ze wordt geluisterd. Een groep machinisten denkt er daarom aan om in te gaan op de uitnodiging van de NS om te komen solliciteren.
Algemeen directeur Anne Hettinga van Arriva hoort op van de klachten. Er zijn bij hem concreet zes machinisten bekend die hebben gesolliciteerd. ,,Maar dat heeft er ook mee te maken dat ze een salarissprong kunnen maken of bij de NS afwisselender werk gaan doen. Voor die zes mensen zijn we al vervangers aan het opleiden.'' Hettinga stelt in het algemeen dat leidinggevenden altijd goed moeten luisteren.
Jaquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.
[afbeelding]
Als die lui 10 minuten eerder komen, dan hebben ze meer kans om mee te kunnen naar Den Haag. Zolang RR niet rijdt, laat de NS extra treinen stoppen te Zoetermeer.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:21 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/940(...)overvolle_trein.html
Moet wel erg vol geweest zijn dan zeg..
't Was vanmorgen puinhoop daar i.v.m. wisselstoring, dus eerder komen had weinig zin vrees ik...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als die lui 10 minuten eerder komen, dan hebben ze meer kans om mee te kunnen naar Den Haag. Zolang RR niet rijdt, laat de NS extra treinen stoppen te Zoetermeer.
Ja, voor mij wel een van de redenen om vrij vroeg richting m'n werk te gaan 's ochtends (naast het feit dat ik dan tenminste niet achterlijk laat thuis ben).quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is ook weer waar, maar over het algemeen willen mensen allemaal met dezelfde trein reizen en ja dan kan ie wel eens wat te vol zijn. Soms kun je als je iets eerder op het station bent wel een trein nemen die een stuk minder vol is. Reist over het algemeen iets prettiger.
Je kan ook naar Noord-Holland komen, hier bij station Heerhugowaard zie ik niks anders dan Plan V/T, VIRM en DD-AR... Ik wil ook wel eens koplopers, SGM enz. zien...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:22 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja![]()
![]()
En wil ik hem platen in Groningen, is ie omgeruild voor DM'90![]()
Ja huhquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie treinAlleen is het geen trein maar een locomotief
Maar ze hebben wel gelijk! Laatst was de trein Groningen-B'post weer eens heel erg vol, de machinist riep om dat we maar een klachtenbrief op het station moesten invullen omdat er naar hun toch niet meer geluisterd werd. Lijkt me duidelijke zaak.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit staat vandaag in de Leeuwarder Courant:
[..]
Een slechte zaak dat vervoerders machinisten bij elkaar weg gaan halen
Nee, want DDM is zeldzaam in Groningenquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:03 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Je kan ook naar Noord-Holland komen, hier bij station Heerhugowaard zie ik niks anders dan Plan V/T, VIRM en DD-AR... Ik wil ook wel eens koplopers, SGM enz. zien...
Zijn toch van die Siemens Dispolok locs? Wel vette dingen volgens mijquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef SkaterSam het volgende:
Ik weet niet of die al langs was gekomen, maar hier de trein die over het HSL traject gaat rijden totdat de treinstellen klaar zijn, bij een presentatie in Amsterdam. Ik zag hem van de week ook bij Utrecht CS staan.
[afbeelding]
Foto door Thomas Huisman
In ieder geval de enige locs die onder 25kV kunnen rijden, en daar gaat het hier om, want ze zullen niet op hoge snelheid gaan rijden. Omdat ze er gewone IC-rijtuigen achter hangen, mogen ze maar 160 km/u.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zijn toch van die Siemens Dispolok locs? Wel vette dingen volgens mij, geloof enigste loc die hogesnelheidstreinen kan rijden
![]()
Heeft'ie nou een front- en sluitsein tegelijk?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef SkaterSam het volgende:
Ik weet niet of die al langs was gekomen, maar hier de trein die over het HSL traject gaat rijden totdat de treinstellen klaar zijn, bij een presentatie in Amsterdam. Ik zag hem van de week ook bij Utrecht CS staan.
[afbeelding]
Foto door Thomas Huisman
Of was je de rode-ogen-reductie vergeten?quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:05 schreef JDude het volgende:
Heeft'ie nou een front- en sluitsein tegelijk?
Ja! Hij gaat zijwaarts rijden denk ikquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Heeft'ie nou een front- en sluitsein tegelijk?
en ik zat erinquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.
[afbeelding]
Ik krijg altijd een houten reet in die dingen... Maar ik heb dan ook anderhalf jaar lang alle werkdagen Purmerend - Delft in deze rotdingen gedaan.quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:27 schreef thatsme het volgende:
[..]
en ik zat erin
Dat ding trekt lekker snel op! Op elk station een wachttijd van 4 a 5 minuten!
"Almelo, Almelo, Almelo."quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:59 schreef Remzz het volgende:
Vandaag heen en terug weg internationale trein Almelo - Deventer - Almelo![]()
Wel grappig als in 3 talen station Almelo word omgeroepen
eindelijk!quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou mensen, grote kans dat er vanaf 2014 trams rijden in Groningen... !!!
Mooi,dan lost het probleem van niet uitkijkende fietsers ook vanzelf op.quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou mensen, grote kans dat er vanaf 2014 trams rijden in Groningen... !!!
Metroquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eindelijk!
die stadsbussen zijn ook zo ON EFFECTIEF
Metro zou beter zijn of combineren
kan je wel ALLE wegen in de binnenstad omtoveren tot wandenpadquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Metro![]()
Dat kan in Gn nooit uit. Buiten de spitsuren zijn de bussen niet echt druk bezet, behalve op sommige tijdstippen lijn 15 dan, maar dit topic gaat niet over bussen of trams, maar over treinen
Pre-metro. Zou een goed idee zijn, want dan ben je van het station in 5 minuten op de Grote Markt, maar dat kan inderdaad niet uit; daarvoor zijn er niet genoeg reizigers.quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eindelijk!
die stadsbussen zijn ook zo ON EFFECTIEF
Metro zou beter zijn of combineren
Nee.quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:37 schreef du_ke het volgende:
Tram in Grunn ik zie een mooi financieel fiasco voor me.
Ach ze moeten wat nu de zweeftrein niet doorgaat prestigeprojecten de gekste.
Hun aire urbaine is echter wat groter.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:09 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
Nee.
Vergelijkbare steden (Grenoble bv) hebben heel veel baat bij de tram. Andere steden als Utrecht zouden het ook moeten doen.
Ja er is een plan voor een tramlijn richting Meerstad op termijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is erg kostbaar en mijns inziens weggegooid geld, al liggen de plannen er voor Gn wel.
Is altijd wat te doenquote:
Zienquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:11 schreef vw_caddy het volgende:
Allemaal GTW's vanmorgen in Gn.De trein naar Leeuwarden werd met drie GTW-stellen gereden. Foto's en filmpje gemaakt.
Dat kan ook een reserveparkje zijn. Er gaat er ook weleens eentje stuk, en dan is het fijn als je een andere kunt pakken en de trein toch kunt rijden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:11 schreef Tellorian het volgende:
Wat ik wel raar vind, is als ik op station Alkmaar kom (waar ik werk) staan d'r altijd 2 of 3 IRM treinen helemaal niks te doen! Vind ik wel raar met dat gezeur over te kort treinen.
maar het rijdt ipv een buffel, en geloof me dan is dit comfortabeler!quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een houten reet in die dingen... Maar ik heb dan ook anderhalf jaar lang alle werkdagen Purmerend - Delft in deze rotdingen gedaan.
stonden toen ik op CS was 3 op de rangeer en er kwam netjes een spurt binnen vanaf HHquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
Wat heeft er dan naar Harlingen gereden, want 2 van die stellen zijn normaal op Lw-Hlgh te zien.
Vind ik ook, prima treinen misschien een beetje veel lawaai maar daar is weinig aan te doen...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb geen problemen met de buffels. Ze zitten een stuk beter dan de wadslopers
Het was volgens somda de 229, 231 en 233. Dus 2 groninger GTW'tjes en 1 Friese GTW.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
stonden toen ik op CS was 3 op de rangeer en er kwam netjes een spurt binnen vanaf HH
Tja ik heb ze op het traject Meppel Groningen en daar was de stoptrein eerder gewoon zo'n koploper en dan is het een achteruitgangquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb geen problemen met de buffels. Ze zitten een stuk beter dan de wadslopers
Die reden er voor de koplopers, ja dat was ook jammerquote:
* Ou-Tannu kon de nummertjes niet lezen, was het raampje in de VIESLoper te smerig voorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was volgens somda de 229, 231 en 233. Dus 2 groninger GTW'tjes en 1 Friese GTW.
Dat hangt er van af hoe vol het is. Het grote voordeel van die vis-a-vis opstelling is dat je veel beenruimte hebt zolang er niemand tegenover je gaat zitten. In de verbouwde Ttjes, waar dezelfde stoelen in coach opstelling staan, heb je altijd weinig beenruimte. Maar ik heb drie jaar zonder problemen met Buffles gereden, omdat ik altijd ging op een tijdstip dat je maximaal met twee mensen op zo'n set van vier stoelen zat. Ideaal.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
Die Buffels hebben wel erg weinig beenruimte inderdaad.
valt me wel op dat de SPURTs wel mooi schoon zijnquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, de wasmuntjes zijn nog al snel op bij Arriva![]()
En vandaag was het rara ICMquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan ook een reserveparkje zijn. Er gaat er ook weleens eentje stuk, en dan is het fijn als je een andere kunt pakken en de trein toch kunt rijden.
@Brembo: jaren geleden heb ik op Alkmaar eens een DD-AR als intercity naar Nijmegen zien binnenkomen. De verklaring van de conducteur: "Het was deze trein of geen trein.". Dat lijkt me duidelijk!
viel me op dat de afgedekte koppelplaat ook behoorlijk vies was, en die in het rackje / beugeltje aan de andere zijde was veel schonerquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat afdekken was me ook al opgevallen. En als er dan toch aan de andere kant gekoppeld moet worden, dan hangen ze de plaat wel aan de beugel die daar voor gemaakt is.
Die is dan wel heeel erg uit de richtingquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:39 schreef thats-me het volgende:
Reed vandaag een VIRM in enschede, ook nog eens de trein die ik moest hebben
Dus natuurlijk gebruik gemaakt van me nieuwe mobiel, en snel een foto gemaakt: )
En het filmpje van de GTW's:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef vw_caddy het volgende:
Zit nu op mn werk, aan het einde van de middag wel.Gaat dan waarschijnlijk vanaf mn nieuwe laptop, die moet vandaag binnen komen.
Koploper in Nijmegen is niet uit de richting zekerquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:40 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die is dan wel heeel erg uit de richting
volgens mij alleen op Groningen - Leer (D) en Leeuwarden - Harlingen Havenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:52 schreef NordicBlue het volgende:
welk traject rijden die GTW's?
Yup!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Het was vandaag een PUINHOOP op Amersfoort wat betreft het treinverkeer. BELGH!
Zal ff proberenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wadloper zet je PM bak es open
check de inhoud en anders stinkt het messaging systeemquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:13 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zal ff proberen![]()
En hij staat open![]()
Inbox van Wadloper (0 % gebruikt)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
check de inhoud en anders stinkt het messaging systeem
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
je hoeft je in ieder geval niet gebruikt te voelen dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |