abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45193295
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
Ik vraag me altijd af waarom je die dingen nooit maar dan ook nooit schoon ziet, altijd zien ze er niet uit
pi_45193345
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:47 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom je die dingen nooit maar dan ook nooit schoon ziet, altijd zien ze er niet uit
die zijn standaard VIES ja

als je er een 1700 voor hangt is het rijtuig tegen de eloc aan nog viezer
pi_45193361
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of zouden we willen kijken hoe mDDM (toch?) t doet op die lijn??
Er zijn wat problemen met een aantal buffeltjes. Gisteren reed er een VIRM, maar aangezien die verder in Zl weinig te zoeken heeft (Deventer en verder rijden ze niet meer) pendelt er nu een DD-AR mee.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45194358
stomme diesels horen ook niet onder de draad :-)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:30:55 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45195303
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
Wat een ongepaste smiley in combinatie met dit materieel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 januari 2007 @ 22:51:01 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45196231
Het is weer eens wat anders dan de wadjes, GTW'tjes, koplopers, buffels en VIRM's.

En over dat ICMm: Ik denk dat de 4011 ergens rond mei weer in actieve dienst komt. De 4012 staat momenteel al in Haarlem. Of het stel al gestript is, dat weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45197454
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een ongepaste smiley in combinatie met dit materieel!
Ik hou wel een beetje van wat exotisch materieel tussen al het icm spul in.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45199689

Station Hindeloopen. Dat lopen gedeelte klopt wel aardig, want Hindeloopen ligt 4 kilometer verderop, en er rijdt geen bus tussen het stadje en het station...
pi_45199868
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Station Hindeloopen. Dat lopen gedeelte klopt wel aardig, want Hindeloopen ligt 4 kilometer verderop, en er rijdt geen bus tussen het stadje en het station...
idd! viel mij ook op :/
pi_45201681
Mooi toch zo'n station midden in het niets .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45208993
Ja, net als Dronrijp.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 13:20:51 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45209381
In Groningen zijn ze echt naar de verkeerde kant doorgeslagen. Zo is er eerst al geopperd om de sneltrein tussen Lw en Gn extra te laten stoppen te Zuidhorn. Iets wat mogelijk moet zijn, maar dan moeten de rijtijden aangepast worden natuurlijk. De mensen uit Zh zijn namelijk niet van die snelle in en uitstappers Nu gaan ze weer een stap verder. Ze willen diezelfde sneltrein laten stoppen in Grijpskerk. Het aantal reizigers zou dat rechtvaardigen. Elke keer de trein er stopt als ik er in zit, dan stappen er niet meer dan 2 kippen uit. Wat mij betreft kunnen ze het doen met 2 maal een stoptrein per uur, mits deze natuurlijk ook 2 maal per uur stopt in Zwaagwesteinde.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45209842
Zuidhorn en Grijpskerk stopplaatsen van een sneltrein laten worden . Terwijl in b.v. Meppel en Hoogeveen geen sneltreinen stoppen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 13:39:35 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45209999
Vergeet niet dat het een ander soort traject is. De stations liggen dichter bij elkaar. Met de extra stops wordt gelijk het principe van de sneltrein opgeheven. Iets wat een slechte zaak is, want juist het aspect van een trein die weinig stops maakt, maakt dat er denk ik zeker veel mensen de trein pakken tussen lw en gn ipv de auto
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:52:27 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45210418
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Zuidhorn en Grijpskerk stopplaatsen van een sneltrein laten worden . Terwijl in b.v. Meppel en Hoogeveen geen sneltreinen stoppen .
Ja andere vervoerder... Maar suf om de sneltrein maar overal te laten stoppen. Succes met de strijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 14:16:03 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45211087
Dit staat vandaag in de Leeuwarder Courant:
quote:
Vakbond vreest leegloop treinmachinisten Arriva

HEERENVEEN -

Vervoersbond De Unie luidt de noodklok over een naderende uitstroom aan treinmachinisten bij Arriva.

Volgens bestuurder George Kruithof vertrekken op korte termijn tussen de tien en twintig van de in totaal
tachtig machinisten naar de Nederlandse Spoorwegen, uit onvrede over het personeelsbeleid van Arriva. ,,Er is straks een schreeuwend tekort aan machinisten.''

De machinisten zijn het volgens de bond zat hoe er met hen wordt omgesprongen. Het steekt hen met name dat er slecht naar ze wordt geluisterd. Een groep machinisten denkt er daarom aan om in te gaan op de uitnodiging van de NS om te komen solliciteren.

Algemeen directeur Anne Het­tinga van Arriva hoort op van de klachten. Er zijn bij hem con­creet zes machinisten bekend die hebben gesolliciteerd. ,,Maar dat heeft er ook mee te maken dat ze een salarissprong kunnen maken of bij de NS af­wisselender werk gaan doen. Voor die zes mensen zijn we al vervangers aan het opleiden.'' Hettinga stelt in het algemeen dat leidinggevenden altijd goed moeten luisteren.
Een slechte zaak dat vervoerders machinisten bij elkaar weg gaan halen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:21:15 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45211254
http://www.nu.nl/news/940(...)overvolle_trein.html

Moet wel erg vol geweest zijn dan zeg..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45211299
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
Ja
En wil ik hem platen in Groningen, is ie omgeruild voor DM'90
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 14:29:04 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45211518
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:21 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/940(...)overvolle_trein.html

Moet wel erg vol geweest zijn dan zeg..
Als die lui 10 minuten eerder komen, dan hebben ze meer kans om mee te kunnen naar Den Haag. Zolang RR niet rijdt, laat de NS extra treinen stoppen te Zoetermeer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:05:10 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45214809
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als die lui 10 minuten eerder komen, dan hebben ze meer kans om mee te kunnen naar Den Haag. Zolang RR niet rijdt, laat de NS extra treinen stoppen te Zoetermeer.
't Was vanmorgen puinhoop daar i.v.m. wisselstoring, dus eerder komen had weinig zin vrees ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 17:28:53 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45218084
Dat is ook weer waar, maar over het algemeen willen mensen allemaal met dezelfde trein reizen en ja dan kan ie wel eens wat te vol zijn. Soms kun je als je iets eerder op het station bent wel een trein nemen die een stuk minder vol is. Reist over het algemeen iets prettiger.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:35:07 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45218265
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is ook weer waar, maar over het algemeen willen mensen allemaal met dezelfde trein reizen en ja dan kan ie wel eens wat te vol zijn. Soms kun je als je iets eerder op het station bent wel een trein nemen die een stuk minder vol is. Reist over het algemeen iets prettiger.
Ja, voor mij wel een van de redenen om vrij vroeg richting m'n werk te gaan 's ochtends (naast het feit dat ik dan tenminste niet achterlijk laat thuis ben).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45220263
Belachelijk idee om een sneltrein te willen laten stoppen in Zuidhorn en/ of Grijpskerk... Een trein dient zo min mogelijk stops te maken. De reiziger wil over het algemeen gewoon doorstoten. Ook al scheelt het slecht een aantal minuten, voor het gevoel scheelt het veel langer. Net als de nutteloze stops te Deinum en Dronrijp voor de trein naar Harlingen Haven. Vroeger had je zelfs rechtstreekse treinen Harlingen - Leeuwarden die onderweg nergens stopten!
pi_45220330
Zal je zien dat het een SGM-3 was, zo heerlijk gepland. Maar ja de conducteur moet de veiligheid, voor hem, de trein en het overig volk er in kunnen garanderen. Kan dat niet, ga je maar niet rijden .

Wat me blijft verbazen zijn de V-IRM's die overal maar als stoptrein worden ingezet . Terwijl de IC Zw-Nm propvol zit met 3*Plan V mogen V-IRM's wel lege stoptreintjes rijden...

Btw het tweede seizoen voor tellen in de trein is begonnen .
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:03:26 #225
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_45245448
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:22 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja
En wil ik hem platen in Groningen, is ie omgeruild voor DM'90
Je kan ook naar Noord-Holland komen, hier bij station Heerhugowaard zie ik niks anders dan Plan V/T, VIRM en DD-AR... Ik wil ook wel eens koplopers, SGM enz. zien...
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:30:02 #226
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_45246331
Ik weet niet of die al langs was gekomen, maar hier de trein die over het HSL traject gaat rijden totdat de treinstellen klaar zijn, bij een presentatie in Amsterdam. Ik zag hem van de week ook bij Utrecht CS staan.


Foto door Thomas Huisman
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_45247527
Mooie trein Alleen is het geen trein maar een locomotief
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:22:27 #228
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_45248179
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie trein Alleen is het geen trein maar een locomotief
Ja huh , jammer van die kleurcombinatie ook
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_45248398
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dit staat vandaag in de Leeuwarder Courant:
[..]

Een slechte zaak dat vervoerders machinisten bij elkaar weg gaan halen
Maar ze hebben wel gelijk! Laatst was de trein Groningen-B'post weer eens heel erg vol, de machinist riep om dat we maar een klachtenbrief op het station moesten invullen omdat er naar hun toch niet meer geluisterd werd. Lijkt me duidelijke zaak.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45254306
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:03 schreef Tellorian het volgende:

[..]

Je kan ook naar Noord-Holland komen, hier bij station Heerhugowaard zie ik niks anders dan Plan V/T, VIRM en DD-AR... Ik wil ook wel eens koplopers, SGM enz. zien...
Nee, want DDM is zeldzaam in Groningen
pi_45255211
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef SkaterSam het volgende:
Ik weet niet of die al langs was gekomen, maar hier de trein die over het HSL traject gaat rijden totdat de treinstellen klaar zijn, bij een presentatie in Amsterdam. Ik zag hem van de week ook bij Utrecht CS staan.

[afbeelding]
Foto door Thomas Huisman
Zijn toch van die Siemens Dispolok locs? Wel vette dingen volgens mij , geloof enigste loc die hogesnelheidstreinen kan rijden .

Maar goed, vandaag weer wat opmerkelijks meegemaakt, ik stond op 15:23 in Utrecht CS, te wachten op de IC naar Arnhem. Komt er een Sprintertje, volgens mij van het rangeerterrein aanzetten, stopt...
Blijkt dat de IC naar Nm te zijn Dus 2*SGMm , en het opmerkelijke is dat de trein gewoon keurig optijd in arnhem was .

Maar de IC van Den Haag/Den Helder moet dan ergens gestrand zijn
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:48:58 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45258185
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:15 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zijn toch van die Siemens Dispolok locs? Wel vette dingen volgens mij , geloof enigste loc die hogesnelheidstreinen kan rijden
In ieder geval de enige locs die onder 25kV kunnen rijden, en daar gaat het hier om, want ze zullen niet op hoge snelheid gaan rijden. Omdat ze er gewone IC-rijtuigen achter hangen, mogen ze maar 160 km/u.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:05:03 #233
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_45258842
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef SkaterSam het volgende:
Ik weet niet of die al langs was gekomen, maar hier de trein die over het HSL traject gaat rijden totdat de treinstellen klaar zijn, bij een presentatie in Amsterdam. Ik zag hem van de week ook bij Utrecht CS staan.

[afbeelding]
Foto door Thomas Huisman
Heeft'ie nou een front- en sluitsein tegelijk?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:05:31 #234
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_45258861
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:05 schreef JDude het volgende:

Heeft'ie nou een front- en sluitsein tegelijk?
Of was je de rode-ogen-reductie vergeten?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_45258902
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:05 schreef JDude het volgende:

[..]

Heeft'ie nou een front- en sluitsein tegelijk?
Ja! Hij gaat zijwaarts rijden denk ik
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:27:28 #236
86072 thatsme
and That's you!
pi_45264483
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
en ik zat erin

Dat ding trekt lekker snel op! Op elk station een wachttijd van 4 a 5 minuten!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 januari 2007 @ 21:38:01 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45264952
Voor de liefhebbers heb ik GTW nieuws. Volgende week komen er 3 treinen, de week erop 2 en de week daarop weer 3. Daarna komen er 2 per week

Dit is door iemand gehoord van medewerkers van Voith
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:51:00 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45265486
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:27 schreef thatsme het volgende:

[..]

en ik zat erin

Dat ding trekt lekker snel op! Op elk station een wachttijd van 4 a 5 minuten!
Ik krijg altijd een houten reet in die dingen... Maar ik heb dan ook anderhalf jaar lang alle werkdagen Purmerend - Delft in deze rotdingen gedaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45265867
Vandaag heen en terug weg internationale trein Almelo - Deventer - Almelo
Wel grappig als in 3 talen station Almelo word omgeroepen
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:07:35 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45266184
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:59 schreef Remzz het volgende:
Vandaag heen en terug weg internationale trein Almelo - Deventer - Almelo
Wel grappig als in 3 talen station Almelo word omgeroepen
"Almelo, Almelo, Almelo."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45268726
Nou mensen, grote kans dat er vanaf 2014 trams rijden in Groningen... !!!
pi_45268767
damn, dat word een mooi infrastructureel bouwproject, die rails aanleggen
pi_45268848
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou mensen, grote kans dat er vanaf 2014 trams rijden in Groningen... !!!
eindelijk!

die stadsbussen zijn ook zo ON EFFECTIEF


Metro zou beter zijn of combineren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 januari 2007 @ 23:16:16 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45268875
25 meter bussen laten rijden is goedkoper

De eerste lijn is CS-Zernike via de Grote Markt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45268882
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou mensen, grote kans dat er vanaf 2014 trams rijden in Groningen... !!!
Mooi,dan lost het probleem van niet uitkijkende fietsers ook vanzelf op.

En dan kunnen ze veewagen lijn 15 opdoeken. Die zit ltijd stampevol.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 januari 2007 @ 23:18:23 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45268953
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

eindelijk!

die stadsbussen zijn ook zo ON EFFECTIEF


Metro zou beter zijn of combineren
Metro

Dat kan in Gn nooit uit. Buiten de spitsuren zijn de bussen niet echt druk bezet, behalve op sommige tijdstippen lijn 15 dan, maar dit topic gaat niet over bussen of trams, maar over treinen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45268986
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Metro

Dat kan in Gn nooit uit. Buiten de spitsuren zijn de bussen niet echt druk bezet, behalve op sommige tijdstippen lijn 15 dan, maar dit topic gaat niet over bussen of trams, maar over treinen
kan je wel ALLE wegen in de binnenstad omtoveren tot wandenpad

GN is toch al zo auto onvriendelijk dus dat moet voorop staan
pi_45269697
Tram in Grunn ik zie een mooi financieel fiasco voor me .

Ach ze moeten wat nu de zweeftrein niet doorgaat prestigeprojecten de gekste .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45270844
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

eindelijk!

die stadsbussen zijn ook zo ON EFFECTIEF

Metro zou beter zijn of combineren
Pre-metro. Zou een goed idee zijn, want dan ben je van het station in 5 minuten op de Grote Markt, maar dat kan inderdaad niet uit; daarvoor zijn er niet genoeg reizigers.

Als tramfanaat of old echter, ben ik blij dat die tram er definitief komt
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45270864
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:37 schreef du_ke het volgende:
Tram in Grunn ik zie een mooi financieel fiasco voor me .

Ach ze moeten wat nu de zweeftrein niet doorgaat prestigeprojecten de gekste .
Nee.

Vergelijkbare steden (Grenoble bv) hebben heel veel baat bij de tram. Andere steden als Utrecht zouden het ook moeten doen.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45270963
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:09 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

Nee.

Vergelijkbare steden (Grenoble bv) hebben heel veel baat bij de tram. Andere steden als Utrecht zouden het ook moeten doen.
Hun aire urbaine is echter wat groter.
Maar ik heb er Smink (hoewel die nu weg is natuurlijk) en het hoofd RO al erg enthousiast over gehoord dus het zal er best komen. Maar als het stadsvervoer per bus eigenlijk al niet uit kan heb ik toch zo m'n twijfels bij de vraag hoe rendabel de tram is.

Neemt niet weg dat het mij wel een mooi plan lijkt hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45271204
als ze de buiten gebieden ook tramiciferen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 00:22:03 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45271226
Dat is erg kostbaar en mijns inziens weggegooid geld, al liggen de plannen er voor Gn wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45271241
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is erg kostbaar en mijns inziens weggegooid geld, al liggen de plannen er voor Gn wel.
Ja er is een plan voor een tramlijn richting Meerstad op termijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 00:32:14 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45271496
Vergeet Zuidhorn, Veendam en al die andere plaatsen niet. En binnen de stad nog Kardine.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 00:37:58 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45271649
Op OHIH wordt de laatste dagen veel over Arriva gepost. Dagblad van het noorden heeft er blijkbaar nog al zin in.

Nu blijkt uit het laatste artikel dat de GTW'tjes sneller geleverd worden, omdat Musschenga Arriva dreigt met boetes, omdat de problemen op Gn-Nsch nog niet geheel voorbij zijn. Daarom mogen er van hem dan voorlopig ook geen GTW'tjes op andere trajecten rijden die (deels) in Groningen liggen. Ook blijkt uit het artikel dat de Wadloper nog wel eens wat langer in het noorden kan blijven.

Mijn conclusie over de versnelde instroom van de GTW'tjes is dat er op Leeuwarden-Stavoren binnenkort wel eens gereden kan gaan worden met GTW'tjes.

Op Leeuwarden - Harlingen Haven geeft de GTW mijns inziens weinig problemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45271954
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Almelo, Almelo, Almelo."
Is altijd wat te doen .

Maar niemand heeft een antwoord voor mijn SGM-vraag icm de Intercity ?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 01:05:56 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45272344
Ik kan niets vinden. Het enige wat ik kan bedenken is dat er wat IRM stellen defect zijn geraakt. Er stonden namelijk wel wat stellen op Utrecht Oz. Een van deze stellen had een defecte deur. Mogelijk had je een van deze stellen moeten hebben. Dit stel was in de ochtend al afgerangeerd en was er voor die dienst even geen ander stel beschikbaar?

Het is wat vergezocht, maar anders zou ik het ook niet weten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45275737
Allemaal GTW's vanmorgen in Gn. De trein naar Leeuwarden werd met drie GTW-stellen gereden. Foto's en filmpje gemaakt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:11:46 #261
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_45275740
Wat ik wel raar vind, is als ik op station Alkmaar kom (waar ik werk) staan d'r altijd 2 of 3 IRM treinen helemaal niks te doen! Vind ik wel raar met dat gezeur over te kort treinen.
pi_45276439
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:11 schreef vw_caddy het volgende:
Allemaal GTW's vanmorgen in Gn. De trein naar Leeuwarden werd met drie GTW-stellen gereden. Foto's en filmpje gemaakt.
Zien
pi_45276588
Zit nu op mn werk, aan het einde van de middag wel. Gaat dan waarschijnlijk vanaf mn nieuwe laptop, die moet vandaag binnen komen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:02:03 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45276745
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:11 schreef Tellorian het volgende:
Wat ik wel raar vind, is als ik op station Alkmaar kom (waar ik werk) staan d'r altijd 2 of 3 IRM treinen helemaal niks te doen! Vind ik wel raar met dat gezeur over te kort treinen.
Dat kan ook een reserveparkje zijn. Er gaat er ook weleens eentje stuk, en dan is het fijn als je een andere kunt pakken en de trein toch kunt rijden.

@Brembo: jaren geleden heb ik op Alkmaar eens een DD-AR als intercity naar Nijmegen zien binnenkomen. De verklaring van de conducteur: "Het was deze trein of geen trein.". Dat lijkt me duidelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45282698
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:48 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Zien
3x 2/6 ?

die stonden later op rangeer
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 13:32:15 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45282785
Wat heeft er dan naar Harlingen gereden, want 2 van die stellen zijn normaal op Lw-Hlgh te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35:39 #267
86072 thatsme
and That's you!
pi_45282907
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een houten reet in die dingen... Maar ik heb dan ook anderhalf jaar lang alle werkdagen Purmerend - Delft in deze rotdingen gedaan.
maar het rijdt ipv een buffel, en geloof me dan is dit comfortabeler!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45283345
Die Buffels hebben wel erg weinig beenruimte inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45283389
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
Wat heeft er dan naar Harlingen gereden, want 2 van die stellen zijn normaal op Lw-Hlgh te zien.
stonden toen ik op CS was 3 op de rangeer en er kwam netjes een spurt binnen vanaf HH
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 13:49:27 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45283391
Ik heb geen problemen met de buffels. Ze zitten een stuk beter dan de wadslopers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45283430
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb geen problemen met de buffels. Ze zitten een stuk beter dan de wadslopers
Vind ik ook, prima treinen misschien een beetje veel lawaai maar daar is weinig aan te doen...
pi_45283448
Buffels zijn ronduit kut vind ik, ik zit nog liever in een wadloper. Ik haat het namelijk om bij drukte een vier-zitter te moeten delen met andere (onbekende) mensen... Ik zit inderdaad liever op zo'n twee-zitter. Het enige voordeel vind ik dat ze wat sneller kunnen dan wadlopers.

Wat betreft DDAR heb je dat probleem van drukte meestal niet zo, en al helemaal niet in de stopper Groningen-Zwolle. Normaal gesproken heb je dus hooguit 3 x een Buffel (zijn 6 bakken), tegen een DDAR met 4 rijtuigen (=7 of 8 bakken)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 13:51:07 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45283454
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

stonden toen ik op CS was 3 op de rangeer en er kwam netjes een spurt binnen vanaf HH
Het was volgens somda de 229, 231 en 233. Dus 2 groninger GTW'tjes en 1 Friese GTW.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45283466
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb geen problemen met de buffels. Ze zitten een stuk beter dan de wadslopers
Tja ik heb ze op het traject Meppel Groningen en daar was de stoptrein eerder gewoon zo'n koploper en dan is het een achteruitgang .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 13:52:39 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45283506
Of had je liever Plan V gehad
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45283533
Ik zat gisteren trouwens in een Mat 64(of plan T/V hoe die dingen ook heten) en toen ik er over na ging denken dat die dingen al meer dan 40 jaar oud zijn valt het eignelijk nog best mee hoe ze rijden.
pi_45283584
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Of had je liever Plan V gehad
Die reden er voor de koplopers, ja dat was ook jammer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45283660
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het was volgens somda de 229, 231 en 233. Dus 2 groninger GTW'tjes en 1 Friese GTW.
* Ou-Tannu kon de nummertjes niet lezen, was het raampje in de VIESLoper te smerig voor
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 14:01:49 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45283883
Ach ja, de wasmuntjes zijn nog al snel op bij Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:09:40 #280
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45284185
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
Die Buffels hebben wel erg weinig beenruimte inderdaad.
Dat hangt er van af hoe vol het is. Het grote voordeel van die vis-a-vis opstelling is dat je veel beenruimte hebt zolang er niemand tegenover je gaat zitten. In de verbouwde Ttjes, waar dezelfde stoelen in coach opstelling staan, heb je altijd weinig beenruimte. Maar ik heb drie jaar zonder problemen met Buffles gereden, omdat ik altijd ging op een tijdstip dat je maximaal met twee mensen op zo'n set van vier stoelen zat. Ideaal. .
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45284449
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, de wasmuntjes zijn nog al snel op bij Arriva
valt me wel op dat de SPURTs wel mooi schoon zijn

trouwens
Worden wadjes nog maar aan 1 kant gekoppeld? omdat er 1 van de koppelingen afgedekt is met de plaat en de andere niet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 januari 2007 @ 14:23:06 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45284712
Dat afdekken was me ook al opgevallen. En als er dan toch aan de andere kant gekoppeld moet worden, dan hangen ze de plaat wel aan de beugel die daar voor gemaakt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45285956
Gisterochtend reden er zowel Wadlopers als Spurts tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Later in de middag reed er i.p.v. twee slechts één trein per uur op dit traject in de vorm van een Spurt. Reden: door de storm was er een ruitenwisser afgebroken van één van de treinen.
pi_45286176
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kan ook een reserveparkje zijn. Er gaat er ook weleens eentje stuk, en dan is het fijn als je een andere kunt pakken en de trein toch kunt rijden.

@Brembo: jaren geleden heb ik op Alkmaar eens een DD-AR als intercity naar Nijmegen zien binnenkomen. De verklaring van de conducteur: "Het was deze trein of geen trein.". Dat lijkt me duidelijk!
En vandaag was het rara ICM .
pi_45286360
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat afdekken was me ook al opgevallen. En als er dan toch aan de andere kant gekoppeld moet worden, dan hangen ze de plaat wel aan de beugel die daar voor gemaakt is.
viel me op dat de afgedekte koppelplaat ook behoorlijk vies was, en die in het rackje / beugeltje aan de andere zijde was veel schoner
pi_45290216
gister 30 minuten later thuis, omdat ze bij een nieuwe trein niet eens de ruitenwissers normaal kunnen monteren.. door de nieuwe treinen leeuwarden-harlingen is echt alles er alleen maar slechter op geworden. alleen veel meer pech en vertraging.
pi_45290622
Gister was het ook ASO weer, hallo


en wadloper zet je PM bak es open

[ Bericht 24% gewijzigd door Ou-Tannu op 12-01-2007 18:52:51 ]
pi_45293899
Reed vandaag een VIRM in enschede, ook nog eens de trein die ik moest hebben
Dus natuurlijk gebruik gemaakt van me nieuwe mobiel, en snel een foto gemaakt

[ Bericht 16% gewijzigd door thats-me op 12-01-2007 19:46:11 ]
pi_45293922
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:39 schreef thats-me het volgende:
Reed vandaag een VIRM in enschede, ook nog eens de trein die ik moest hebben
Dus natuurlijk gebruik gemaakt van me nieuwe mobiel, en snel een foto gemaakt: )
Die is dan wel heeel erg uit de richting
pi_45294210
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef vw_caddy het volgende:
Zit nu op mn werk, aan het einde van de middag wel. Gaat dan waarschijnlijk vanaf mn nieuwe laptop, die moet vandaag binnen komen.
En het filmpje van de GTW's:

http://www.youtube.com/watch?v=gyX7AaOFcOY
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:52:47 #291
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_45294254
welk traject rijden die GTW's?
pi_45294657
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:40 schreef Remzz het volgende:

[..]

Die is dan wel heeel erg uit de richting
Koploper in Nijmegen is niet uit de richting zeker Lijkt wel of ze het omgedraait hebben, V-IRM naar Ens en Koploper naar Nm
pi_45297831
Ik vind het wel goed voor een keer. Een beetje varriatie op het spoor.
pi_45297951
Het was vandaag een PUINHOOP op Amersfoort wat betreft het treinverkeer. BELGH!
pi_45297967
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:52 schreef NordicBlue het volgende:
welk traject rijden die GTW's?
volgens mij alleen op Groningen - Leer (D) en Leeuwarden - Harlingen Haven

tot zo ver? officieel?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:10:45 #296
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45299064
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Het was vandaag een PUINHOOP op Amersfoort wat betreft het treinverkeer. BELGH!
Yup!

Ik moest vanuit Groningen naar Duivendrecht, maar mocht in Zwolle overstappen op een intercity naar Nijmegen (die met plan T gereden werd...), om dan in Arnhem weer over te stappen op de intecity richting Den Helder... Wordt er doodleuk omgeroepen dat de trein aan overstaande zijde de trein naar Utrecht/A'dam/Den Helder is... Stap je in, ga je zitten, kijk je nog even, zie je Deventer staan. Ik toch maar vragen of het de trein naar A'dam was... Nee dus, die stond voor deze trein... Samen met mij staan in 1 keer 10 mensen op... Uiteindelijk met anderhalf uur vertraging aangekomen...

Maar het kan erger: Vriendin van me was een uur eerder opgestapt, en haar trein was al op weg naar A'foort vanaf Zwolle. Ze heeft anderhalf uur voor A'foort stilgestaan, een uur op A'foort op haar aansluitende trein gewacht, en daardoor haar aansluiting gemist... Haar totale vertraging was 4 uur...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:13:06 #297
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45299139
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wadloper zet je PM bak es open
Zal ff proberen
En hij staat open
pi_45299984
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:13 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Zal ff proberen
En hij staat open
check de inhoud en anders stinkt het messaging systeem
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:24:55 #299
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45301697
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

check de inhoud en anders stinkt het messaging systeem
Inbox van Wadloper (0 % gebruikt)
pi_45301724
je hoeft je in ieder geval niet gebruikt te voelen dus
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:27:55 #301
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45301807
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
je hoeft je in ieder geval niet gebruikt te voelen dus
Nee inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')