Alleen vond ik dat het vlees (had succadelappen genomen) op een gegeven moment wel erg mals werd (kan dat?quote:
Zeven uur!quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alleen vond ik dat het vlees (had succadelappen genomen) op een gegeven moment wel erg mals werd (kan dat?. ), het viel zowat in de pan uit elkaar. Misschien volgende keer wat grotere lappen nemen, of minder lang laten sudderen (heb de boel nu bijna 7 uur op laten staan, wel op een plaatje uiteraard).
In mijn herinnering (als kind) moeten stoofpotten altijd daaaaaaaaagen lang opstaan. Dat moet nu dus ook.quote:
Ja, maar dan pleurt de boel dus wel uit elkaar, da's nogal wiedes!quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
In mijn herinnering (als kind) moeten stoofpotten altijd daaaaaaaaagen lang opstaan. Dat moet nu dus ook..
In een slowcooker zijn tijden van 7 uur geen uitzondering, maar een stoofpan is toch iets anders.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:14 schreef Jarno het volgende:
In mijn herinnering (als kind) moeten stoofpotten altijd daaaaaaaaagen lang opstaan. Dat moet nu dus ook..
quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, als het maar smaaktelekker rook, dat is het belangrijkste![]()
Ja wat grappig, die passage weet ik inderdaad ook nog goed. Kwam ze de trap op en dan genoot ze alquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:59 schreef zoalshetis het volgende:
het mooiste uit het boek van palmen uit i.m. vond ik nog de passage waar ze de soepen van ischa roemde die altijd klaar stonden en de hele ruimte heerlijlk deden geuren.
iddquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja wat grappig, die passage weet ik inderdaad ook nog goed. Kwam ze de trap op en dan genoot ze al![]()
Het was lekkerquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:01 schreef Stereotomy het volgende:
- Aardappels, heb 350 gram krieltjes genomen
- Uien, een grote uit moet genoeg zijn
- Bokbier, omdat onze AH geen Guiness of Murphy's verkocht, 250 ml
- Laurierblad, 3 blaadjes
- Sucadelappen, ca. 500 gram
- Flesje rode wijn, 250 ml
- Tomatenpuree, blikje
- Knoflook, 6 tenen of 6 theelepels voorgeperst knoflook
- Worcestershire sauce, 1 eetlepel
- Runderboullion, in totaal 1 liter (aangelengd)
- Wortels, ongeveer 350 gram, maar achteraf had ik beter een winterpeen kunnen halen![]()
- Verse peterselie, die als laatste wordt toegevoegd (niet op de foto)
- Suiker, 1 eetlepel (niet op de foto)
- Tijm, 1 eetlepel (niet op de foto)
Volgende keer eens vette proberen, das echt lekkerderquote:Op maandag 22 januari 2007 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
Klinkt goedIk had zelf 1 kg magere runderlappen, 8 aardappelen, 2 uien, bos wortelen (bij gebrek aan winterpeen
), halve liter bouillion, halve liter wijn, halve liter bier en 3 teentjes knoflook
Echt zo lekker
Nog lekkerderquote:Op maandag 22 januari 2007 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgende keer eens vette proberen, das echt lekkerder
Ik stond 's middags alles te snijden met hulp van een vriendin, en die wilde de vette randjes van de riblapjes (Ze dacht eerst nog dat het bot was, het was vrij stevig wit vet) weggooien.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgende keer eens vette proberen, das echt lekkerder
Ik vond geen vet randje meer terug aan de vleesjes hoor, allemaal opgelost in het sausprutvochtsap. Wat niet weet, wat niet deertquote:Op maandag 22 januari 2007 15:49 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben ook niet zo van de vette randjes
het gaat erom dat het vlees gemarmerd is, er veel dunne vetaders door het vlees lopen, ipv een dikke vetrand er aan vast, dat vet smelt weg tijdens het stoven en kan je gewoon van de stoof afscheppen. Het vet zorgt er echter voor dat de smaak beter wordt, en het vlees mals en sappig blijft.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:49 schreef Bluezz het volgende:
Probeer het eens, je vlees is 10 maal sappiger!quote:Op maandag 22 januari 2007 15:49 schreef Bluezz het volgende:
Prrrrrquote:Op maandag 22 januari 2007 15:54 schreef Oblivion het volgende:
*Knuffeltje geeft aan pietverdriet...![]()
Ja die geaderde gemarmerde vetaders, daar let ik wel op, dat koop ik juistquote:Op maandag 22 januari 2007 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
het gaat erom dat het vlees gemarmerd is, er veel dunne vetaders door het vlees lopen, ipv een dikke vetrand er aan vast, dat vet smelt weg tijdens het stoven en kan je gewoon van de stoof afscheppen. Het vet zorgt er echter voor dat de smaak beter wordt, en het vlees mals en sappig blijft.
How come geen tijd, je kan het savonds opzetten en de hele avond laten pruttelen en de volgende dag eten.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:09 schreef Koningin het volgende:
Ik vind het zo jammer dat ik nooit echt tijd heb om zo'n stoofpotje te maken.....ziet er allemaal zo lekker uit.
Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
How come geen tijd, je kan het savonds opzetten en de hele avond laten pruttelen en de volgende dag eten.
Gewoon weer even het vuurtje eronder opstoken. Hartstikke simpelquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:30 schreef Koningin het volgende:
[..]
Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken.
Dan gewoon opwarmen op het vuur? Of liever in de magnetron?
Een limburgs recept, meestal gemaakt met paardenvlees of runderpoulet...quote:Op zondag 11 februari 2007 17:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Gewoon weer even het vuurtje eronder opstoken. Hartstikke simpel
@ Sjeen, zuurvlees, wat is dat toch?
Dat vlees is dan ook echt zuur? (Ja dat moet haast wel).quote:Op zondag 11 februari 2007 17:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een limburgs recept, meestal gemaakt met paardenvlees of runderpoulet...
Onze versie:
Een halve kilo runderpoulet, een gepelde door midden gesneden ui, wat laurierbladen, kruidnagels, peper en zout een nacht in azijn laten staan. Het vlees laten uitlekken en aanbraden, als het goed bruin is, uit de ketel nemen. Een nieuwe ui snipperen en fruiten, vlees weer terug erbij, nieuwe kruidnagels en laurier erbij, wat azijn erbij en laten pruttelen. Af en toe omroeren en eventueel nog azijn bijvoegen. Al het vlees lekker gaar is, wat stroop toevoegen en wat peperkoek om de saus te binden...
Lekker met gekookte aardappels of frietjes en rode kool met appeltjes...
Zoetzuur eigenlijk... kun je zelf bepalen, beetje meer stroop of wat bruine suiker erbij of juist meer azijn... Sommigen doen ook pure chocolade erdoor...quote:Op zondag 11 februari 2007 18:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat vlees is dan ook echt zuur? (Ja dat moet haast wel).
Appelstroop, suikerstroop noemen ze hier siroop...quote:Op maandag 12 februari 2007 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
@Sjeen, wat voor stroop doe je daar door? Suiker of appelstroop?
Siroop? De suikerstroop die ik bedoel is zelf nog stropiger dan appelstroopquote:Op maandag 12 februari 2007 20:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Appelstroop, suikerstroop noemen ze hier siroop...
Ow... ik ken alleen van dat schenkstroopspul voor op pannekoeken. In potjes en blikjes hebben we alleen appelstroop en perenstroop.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Siroop? De suikerstroop die ik bedoel is zelf nog stropiger dan appelstroop![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |