Een beetje laat maar toch...quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 11:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aha! Nooit eerder gezien/gehoord.
Heel leuk! Ik ga het gewoon ook doen voortaan. Ik hou van dat soort ogenschijnlijk onzinnig gedoe in de keuken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:44 schreef Bramito het volgende:
[..]
Een beetje laat maar toch...
Dat doen ze omdat er dan meer zetmeel vrijkomt en dus dan je saus indikt zonder dat je er ander zetmeel aan toe hoeft te voegen. Mijn schoonmoeder is een trouwe aardappelbreekster.
Geen idee of het ook echt verschil maakt.
Stifado van Jamie Oliverquote:Op woensdag 5 februari 2020 19:11 schreef Lonaa het volgende:
*bump*
Ik heb nog 700 gram runderriblappen. Meestal wordt dat Rendang, maar wat is nou echt echt echt jullie lievelings runderstoof?
Oh ja stifado! Dat is lang geleden!quote:Op woensdag 5 februari 2020 19:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Stifado van Jamie Oliver![]()
En anders Catalaanse stoofschotel https://www.smulweb.nl/recepten/1061675/Catalaanse-stoofschotel gewoon met witte port ipv sherry en bliktomaten ipv verse en ik gooi er nog wat wortels in stukken in
Dus uh, dat recept?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:00 schreef Smallish het volgende:
[..]
Gaat zeker op de verlanglijst hier. Afgelopen weekend heerlijke Black Angus stoof gemaakt. Godsamme, wat lekker. Zal eerdaags recept hier posten!
Eh ja, dat krijg je er dus van als je een recept niet direct hier achterlaat. Ik weet inmiddels niet meer welke stoof dat was....quote:
Die tip had ik wel eens eerder gelezen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 19:36 schreef Smallish het volgende:
[..]
Eh ja, dat krijg je er dus van als je een recept niet direct hier achterlaat. Ik weet inmiddels niet meer welke stoof dat was....Sorry.
Wij eten met regelmaat stoof. Ik zal echt een goed recept hier neerzetten zodra we weer een erg geslaagde stoof hebben!
Wat altijd een lekkere smaak geeft en wellicht niet helemaal voor de hand ligt: een zakje uiensoep als een van de ingrediënten.... Lekker hartig.
Godverquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee nu zal ik piepers breken ook!
Misschien ga ik de penen ook wel met mijn handen breken. En de courgettes. Gewoon KLATS KLATS die hele handel die pan in raggen. En als ik nog vlees zou eten, dan trok ik dat in één moeite door ook in stukken. WRAAAAH. En dan met een toorts het gas aansteken. WHOESSSJJ! Koperen pot erop smijten. KLANGGG. Vat bier openkappen met een bijl. KRAKK. Hop, leeg laten lopen boven de pot. KLOK KLOK KLOK. Struik rozemarijn uit de grond trekken. RATSS. Ook erbij smijten.
Godverdomme, nu al zin an.
Oh, dat klinkt goed, ik ga deze week dit recept met het recept dat ik afgelopen week in mijn mailbox vond combineren https://deliciousmagazine(...)Nieuwsbrief%20headerquote:Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Yinny het volgende:
Gisteren goulash gemaakt!
https://www.daringgourmet(...)rian-goulash-gulyas/
Alleen wel een beetje moeten aanpassen, aangezien de Hongaarse paprika poeder niet te krijgen is in de supermarkt. Stiekem toch een blik tomatenpuree en een beetje karwijzaad doorheen gedaan. Heeeeeel wat langer stoven dan in het recept.
Het was heerlijk en heel veel, dus vandaag nog een keer.
Wij gaan 1e kerstdag Iberico procureur stoven en eten het met pappardelle. Ben erg benieuwd!quote:Op zondag 20 december 2020 13:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag staat de goulash weer te stoven. Die komkommersalade past er echt heel goed bij.
Heeft er iemand onlangs nog iets lekkers gestoofd?
Jazeker! Maakte de afgelopen winter vaak rendang volgens het Allerhande-recept met hier en daar een kleine aanpassing (laos ipv gember, kemirinoten ipv cashewnoten, kaffirlimoenblaadjes ipv een limoen).quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga deze week weer een grote pan van bovengenoemde goulash maken, uiteraard weer met de komkommersalade en we eten er deze keer Spätzle bij.
We eten de laatste tijd veel vaker vegetarisch, dus dergelijke stoofpotjes maak ik veel minder vaak.
Iemand nog leuke stoofpotjes gemaakt afgelopen tijd?
Aan de Stoofbijbel ga je veel plezier belevenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Jazeker! Maakte de afgelopen winter vaak rendang volgens het Allerhande-recept met hier en daar een kleine aanpassing (laos ipv gember, kemirinoten ipv cashewnoten, kaffirlimoenblaadjes ipv een limoen).
Verder heb ik onlangs de Stoofbijbel van Julius Jaspers cadeau gekregen, dus daar zal ook het nodige vandaan komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |