abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:44:11 #51
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189699833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Aha! Nooit eerder gezien/gehoord.
Een beetje laat maar toch...

Dat doen ze omdat er dan meer zetmeel vrijkomt en dus dan je saus indikt zonder dat je er ander zetmeel aan toe hoeft te voegen. Mijn schoonmoeder is een trouwe aardappelbreekster.
Geen idee of het ook echt verschil maakt.

Siesta & Fiesta!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:10:30 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_189700305
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:44 schreef Bramito het volgende:

[..]

Een beetje laat maar toch...

Dat doen ze omdat er dan meer zetmeel vrijkomt en dus dan je saus indikt zonder dat je er ander zetmeel aan toe hoeft te voegen. Mijn schoonmoeder is een trouwe aardappelbreekster.
Geen idee of het ook echt verschil maakt.

Heel leuk! Ik ga het gewoon ook doen voortaan. Ik hou van dat soort ogenschijnlijk onzinnig gedoe in de keuken. O+ Denk trouwens dat er heus wat in zit, als mensen het al zo lang zo doen.

Vanavond overigens proefstoven met jack fruit. Gooi ik ook een paar gebroken eerdeppels door. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:19:01 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189700431
As we speak een soort van Mexicaanse stoof opstaan met restjes die op moesten.

Kipfilet, prei, winterpeen, cherrytomaten, kidneybonen, doperwten en krieltjes in een saus van runderbouillon en tomatenpuree, aangevuld met cajunkruiden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191364936
*bump*

Ik heb nog 700 gram runderriblappen. Meestal wordt dat Rendang, maar wat is nou echt echt echt jullie lievelings runderstoof?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191365049
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:11 schreef Lonaa het volgende:
*bump*

Ik heb nog 700 gram runderriblappen. Meestal wordt dat Rendang, maar wat is nou echt echt echt jullie lievelings runderstoof?
Stifado van Jamie Oliver O+
En anders Catalaanse stoofschotel https://www.smulweb.nl/recepten/1061675/Catalaanse-stoofschotel gewoon met witte port ipv sherry en bliktomaten ipv verse en ik gooi er nog wat wortels in stukken in
pi_191365062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Stifado van Jamie Oliver O+
En anders Catalaanse stoofschotel https://www.smulweb.nl/recepten/1061675/Catalaanse-stoofschotel gewoon met witte port ipv sherry en bliktomaten ipv verse en ik gooi er nog wat wortels in stukken in
Oh ja stifado! Dat is lang geleden!
pi_191365142
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:00 schreef Smallish het volgende:

[..]

Gaat zeker op de verlanglijst hier. Afgelopen weekend heerlijke Black Angus stoof gemaakt. Godsamme, wat lekker. Zal eerdaags recept hier posten! O+
Dus uh, dat recept? :s)
pi_191365449
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dus uh, dat recept? :s)
Eh ja, dat krijg je er dus van als je een recept niet direct hier achterlaat. Ik weet inmiddels niet meer welke stoof dat was.... :@ Sorry.

Wij eten met regelmaat stoof. Ik zal echt een goed recept hier neerzetten zodra we weer een erg geslaagde stoof hebben!

Wat altijd een lekkere smaak geeft en wellicht niet helemaal voor de hand ligt: een zakje uiensoep als een van de ingrediënten.... Lekker hartig. :9
Is dat zo?
pi_191365513
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:36 schreef Smallish het volgende:

[..]

Eh ja, dat krijg je er dus van als je een recept niet direct hier achterlaat. Ik weet inmiddels niet meer welke stoof dat was.... :@ Sorry.

Wij eten met regelmaat stoof. Ik zal echt een goed recept hier neerzetten zodra we weer een erg geslaagde stoof hebben!

Wat altijd een lekkere smaak geeft en wellicht niet helemaal voor de hand ligt: een zakje uiensoep als een van de ingrediënten.... Lekker hartig. :9
Die tip had ik wel eens eerder gelezen. :9
Uiteindelijk gaat het toch op de 'saus' :9
pi_191365621
Ja echt, wij zijn geen pakjes & zakjes koks, maar die uiensoep bij een stoofgerecht is echt goed. Beetje naar eigen inzicht hoeveel te gebruiken, maar hier wordt het erg gewaardeerd! ^O^
Is dat zo?
pi_191539426
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee nu zal ik piepers breken ook!
Misschien ga ik de penen ook wel met mijn handen breken. En de courgettes. Gewoon KLATS KLATS die hele handel die pan in raggen. En als ik nog vlees zou eten, dan trok ik dat in één moeite door ook in stukken. WRAAAAH. En dan met een toorts het gas aansteken. WHOESSSJJ! Koperen pot erop smijten. KLANGGG. Vat bier openkappen met een bijl. KRAKK. Hop, leeg laten lopen boven de pot. KLOK KLOK KLOK. Struik rozemarijn uit de grond trekken. RATSS. Ook erbij smijten.

Godverdomme, nu al zin an.
Godver :{
Dan moet je in plaatjes denken :')

Ik meteen helemaal >:O

:o
pi_191789982
Gisteren goulash gemaakt!
https://www.daringgourmet(...)rian-goulash-gulyas/
Alleen wel een beetje moeten aanpassen, aangezien de Hongaarse paprika poeder niet te krijgen is in de supermarkt. Stiekem toch een blik tomatenpuree en een beetje karwijzaad doorheen gedaan. Heeeeeel wat langer stoven dan in het recept.
Het was heerlijk en heel veel, dus vandaag nog een keer.
pi_191790178
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Yinny het volgende:
Gisteren goulash gemaakt!
https://www.daringgourmet(...)rian-goulash-gulyas/
Alleen wel een beetje moeten aanpassen, aangezien de Hongaarse paprika poeder niet te krijgen is in de supermarkt. Stiekem toch een blik tomatenpuree en een beetje karwijzaad doorheen gedaan. Heeeeeel wat langer stoven dan in het recept.
Het was heerlijk en heel veel, dus vandaag nog een keer.
Oh, dat klinkt goed, ik ga deze week dit recept met het recept dat ik afgelopen week in mijn mailbox vond combineren https://deliciousmagazine(...)Nieuwsbrief%20header
pi_191804482
Deze past er perfect bij: https://www.food.com/reci(...)d-uborkasalata-87201
Alleen een kleinere hoeveelheid, ik had geen dille of paprikapoeder en een heel klein beetje suiker bijgedaan.
pi_196839681
Vandaag staat de goulash weer te stoven. Die komkommersalade past er echt heel goed bij.
Heeft er iemand onlangs nog iets lekkers gestoofd?
pi_196840172
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 13:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag staat de goulash weer te stoven. Die komkommersalade past er echt heel goed bij.
Heeft er iemand onlangs nog iets lekkers gestoofd?
Wij gaan 1e kerstdag Iberico procureur stoven en eten het met pappardelle. Ben erg benieuwd! :P

En lekker hoor, goulash!
Is dat zo?
  zondag 20 december 2020 @ 14:26:34 #67
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196841399
Ik had laatst een fijn stoofpotje van Miljuschka met bokbier en rund, aanrader!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_204921795
Ik ga deze week weer een grote pan van bovengenoemde goulash maken, uiteraard weer met de komkommersalade en we eten er deze keer Spätzle bij.
We eten de laatste tijd veel vaker vegetarisch, dus dergelijke stoofpotjes maak ik veel minder vaak.

Iemand nog leuke stoofpotjes gemaakt afgelopen tijd?
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 13:09:28 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_204922066
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga deze week weer een grote pan van bovengenoemde goulash maken, uiteraard weer met de komkommersalade en we eten er deze keer Spätzle bij.
We eten de laatste tijd veel vaker vegetarisch, dus dergelijke stoofpotjes maak ik veel minder vaak.

Iemand nog leuke stoofpotjes gemaakt afgelopen tijd?
Jazeker! Maakte de afgelopen winter vaak rendang volgens het Allerhande-recept met hier en daar een kleine aanpassing (laos ipv gember, kemirinoten ipv cashewnoten, kaffirlimoenblaadjes ipv een limoen).

Verder heb ik onlangs de Stoofbijbel van Julius Jaspers cadeau gekregen, dus daar zal ook het nodige vandaan komen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 juni 2022 @ 21:23:32 #70
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_204945830
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Jazeker! Maakte de afgelopen winter vaak rendang volgens het Allerhande-recept met hier en daar een kleine aanpassing (laos ipv gember, kemirinoten ipv cashewnoten, kaffirlimoenblaadjes ipv een limoen).

Verder heb ik onlangs de Stoofbijbel van Julius Jaspers cadeau gekregen, dus daar zal ook het nodige vandaan komen.
Aan de Stoofbijbel ga je veel plezier beleven :)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')