Eigenlijk niet, sowieso weet ik niet WIE ons kan helpen? Kwaliteit is er voldoende, het is nu gewoon overduidelijk dat het aan de mentaliteit schort. Wellicht dat Edgar Davids dan een versterking zou zijn, maar ik vraag me af of hij nog gevolgd wordt door Ajax? Misschien moet Ajax de rest van het seizoen eens wat realistischer spelen, desnoods in 4-4-2, als er maar resultaat geboekt wordt. Want uiteindelijk is het resultaat het allerbelangrijkste, daarna pas de manier waarop het resultaat geboekt wordt.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:00 schreef Messenga het volgende:
Verwacht jij nog aankopen in de winter, MONTANA?
Eens. Wie zou plaats moeten maken voor Davids dan? en hoe vind je de spanjaarden?quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, sowieso weet ik niet WIE ons kan helpen? Kwaliteit is er voldoende, het is nu gewoon overduidelijk dat het aan de mentaliteit schort. Wellicht dat Edgar Davids dan een versterking zou zijn, maar ik vraag me af of hij nog gevolgd wordt door Ajax? Misschien moet Ajax de rest van het seizoen eens wat realistischer spelen, desnoods in 4-4-2, als er maar resultaat geboekt wordt. Want uiteindelijk is het resultaat het allerbelangrijkste, daarna pas de manier waarop het resultaat geboekt wordt.
Edgar Davids zou als aanjager belangrijk kunnen zijn, daarbij zou hij er samen met Jaap Stam voor moeten zorgen dat iedereen zijn taken serieus neemt, niemand mag gaan zweven. Ajax moet presteren en daarna pas leuk voetballen, maar nu wordt beide niet gedaan. De Spanjaarden hebben nog niet gebracht wat ik verwacht had, maar vind het onterecht dat Gabri zo wordt neergehaald, hij gaat er tenminste voor en moet niet worden afgerekend op zijn offensieve daden. Overigens weet ik niet of Leaonardo wel zo'n versterking is, natuurlijk kost hij niet veel, maar hebben we niet al genoeg van dat soort mooi weer-voetballers die alleen tegen kleine clubs en bij een voorsprong goed presteren?quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:07 schreef Messenga het volgende:
[..]
Eens. Wie zou plaats moeten maken voor Davids dan? en hoe vind je de spanjaarden?
Gabri moet alles alleen opknappen op het middenveld zo lijkt het, daardoor overloopt hij zichzelf weleens en corrigeert vaak met domme overtredingen. Maar het is wel degelijk een hele goede voetballer en met betere middenvelders naast hem zal het met Gabri ook wel goed komenquote:Op dinsdag 26 december 2006 15:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Edgar Davids zou als aanjager belangrijk kunnen zijn, daarbij zou hij er samen met Jaap Stam voor moeten zorgen dat iedereen zijn taken serieus neemt, niemand mag gaan zweven. Ajax moet presteren en daarna pas leuk voetballen, maar nu wordt beide niet gedaan. De Spanjaarden hebben nog niet gebracht wat ik verwacht had, maar vind het onterecht dat Gabri zo wordt neergehaald, hij gaat er tenminste voor en moet niet worden afgerekend op zijn offensieve daden. Overigens weet ik niet of Leaonardo wel zo'n versterking is, natuurlijk kost hij niet veel, maar hebben we niet al genoeg van dat soort mooi weer-voetballers die alleen tegen kleine clubs en bij een voorsprong goed presteren?
De komende wedstrijden zou ik het graag zo zien:quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:17 schreef Messenga het volgende:
Mwah, Gabri maakt veel kleine foutjes hoor. Het zit hem in de mentaliteit, hetgeen wat weinig hebben, alleen Stam. Daarom zouden we meer van dat soort spelers moeten hebben.
Je zou toch bijna verlangen naar Jan van Halst
Respect hoor.quote:De afwezigheid van Gabri tijdens de dinsdagtraining werd een apart gespreksonderwerp. De Spanjaard was maandag wel present bij de ‘straftraining’. Tweede kerstdag mocht de middenvelder bij zijn familie doorbrengen in Barcelona. ,,Gabri heeft zijn excuses aangeboden aan de hele ploeg en ook zichzelf een boete opgelegd’’, verwees Ten Cate naar de twee gele kaarten die de Spanjaard ontving tegen Vitesse. ,,Uiteindelijk trakteert hij de hele selectie op een etentje op zijn kosten.’’ Ondanks het gegeven dat de speler de ploeg met zijn rode kaart had gedupeerd, toonde Ten Cate ook inlevingsvermogen. ,,Gabri is een speler die zich gaat ergeren aan wat om hem heen gebeurt en zichzelf vervolgens verliest. Overigens zonder kwade intentie; hij wil altijd winnen. Gabri laat zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek. Voor Spanjaarden is de kerst heel belangrijk. Daarom is hij maandagavond met toestemming naar Barcelona gevlogen. Woensdag is hij hier gewoon weer terug.’’
Prima voor Vitesse ja.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
Hij is een prima verdediger hoor, beter dan Vermaelen dit seizoen sowieso. Maar goed...
Nee, volgens VI heeft hij nog niet Europees gespeeld.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:27 schreef Radegast het volgende:
Heeft Davids al gespeeld voor Tottenham in de Uefa Cup afgelopen maanden?
Denk dat hij er na gisteren wel anders over denktquote:Op dinsdag 26 december 2006 19:44 schreef RayMania het volgende:
Ten Cate was anders toch vrij duidelijk met "Davids komt niet".
Hij kan nog makkelijk twee jaar mee hier in onze Mivkey Mouse competitie...quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:14 schreef Suijk het volgende:
Het tijdperk Davids is wel een beetje over lijkt me.
nee, het tijdperk Roger/maduro is springlevendquote:Op dinsdag 26 december 2006 20:14 schreef Suijk het volgende:
als het aan mij ligt nietquote:Op dinsdag 26 december 2006 20:14 schreef Suijk het volgende:
Leuk dat ie de dag erna het tegendeel bewijstquote:Op maandag 25 december 2006 22:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Daarnaast is Affelay overschat, in grote duels is hij nergens te bekennen.
Hij had rood moeten krijgen, en echt zo nadrukkelijk was hij ook weer niet aanwezig.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:57 schreef AminBen het volgende:
[..]
Leuk dat ie de dag erna het tegendeel bewijst![]()
Dat hij rood had moeten hebben tsjaquote:Op dinsdag 26 december 2006 20:57 schreef AminBen het volgende:
[..]
Leuk dat ie de dag erna het tegendeel bewijst![]()
Leuk, Rosenberg wil kennelijk niet weg want anders zou hij wel in het 2e staan dus de mediaquote:26/12/2006 - Ten Cate: 'Spelers moeten nog harder voor elkaar vechten'
(Gepost door P.)
BRON: Ajax.nl
Henk ten Cate heeft tijdens zijn voorbeschouwing op de wedstrijd tussen Ajax en Roda duidelijk gemaakt dat spelers nog nadrukkelijker voor elkaar moeten vechten en dat alleen spelers die er trots zijn om voor Ajax te voetballen nog welkom zijn in de selectie. "Spelers die bij het minste of geringste roepen dat ze weg willen, moeten dat vooral doen. Die kunnen bij ons beter in het tweede voetballen en heel snel een nieuwe club zoeken. Als die is gevonden, is het wegwezen. Ik wil alleen werken met spelers die gemotiveerd zijn.", aldus Ten Cate op de officïële clubsite.
je moet hier vooral een discussie aangaan over 18 jarige voetballers die tegen feyenoord gescoord hebbenquote:Op dinsdag 26 december 2006 21:07 schreef AminBen het volgende:
Was dat niet die Afellay die als 18-jarige al 2 goals tegen Feyenoord maakte![]()
Kluivert scoorde op die leeftijd de winnende in de Champions League finale, kan hij nu ook niks meer fout doen dan?quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:07 schreef AminBen het volgende:
Was dat niet die Afellay die als 18-jarige al 2 goals tegen Feyenoord maakte![]()
Had ik gezegd dat Kluivert niet kan presteren in grote wedstrijden?quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:18 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kluivert scoorde op die leeftijd de winnende in de Champions League finale, kan hij nu ook niks meer fout doen dan?
Volgens mij gaat het niet zozeer over Rosenberg, maar meer over Lindenbergh en Krohn-Dehli...quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:02 schreef Jasza het volgende:
[..]
[..]
Leuk, Rosenberg wil kennelijk niet weg want anders zou hij wel in het 2e staan dus de media![]()
Ook niet echt nee. Maar Davids is echt niet meer zo goed, helaas. Het type spel waar Davids groot mee is geworden is niet zo goed vol te houden op die leeftijd. Wel zou hij in de groep een belangrijke rol kunnen spelen, maar voetballend gezien is hij zeker geen top meer en wordt het snel minder.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, het tijdperk Roger/maduro is springlevend.
quote:Alweer rampzalig jaar Ajax
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Ajax speelt vanavond tegen Roda JC zijn laatste thuiswedstrijd van 2006. Een jaar waarin de Amsterdamse club op alle fronten verloor.
De tenenkrommende pr-campagne ‘Ik ben Ajacied’ was nog niet gelanceerd, of het verval zette ongenadig in. Ajax verloor op 12 november van PSV en staat inmiddels twaalf punten achter op de koploper.
Een maand of drie geleden waande Ajax zich terug aan het front. De club voerde de ranglijst aan in de eredivisie en het voetbal was zowaar - voor het eerst in 2006 - om aan te zien. ,,Het gaat sneller dan we hadden durven denken,’’ zei technisch directeur Martin van Geel enthousiast.
Een gelikt reclamebureau mocht zich uitleven op zo veel vrolijkheid. De wereld moest weer weten wat een ‘echte Ajacied’ is. Dat is, zo vertelde de campagne, iemand die van de mooie dingen des levens houdt. Een echte Ajacied staat voor allure en hemelbestormend voetbal, dominant en aanvallend, maar ‘altijd met respect voor de tegenstander’.
Zelden werd een club harder gestraft voor zijn hoogmoed. Na het verlies tegen PSV (0-1) werd de waarheid onomwonden blootgelegd. Ajax is een scheefgegroeide club, waar te weinig mensen beseffen wat voetbal op topniveau inhoudt. Op het veld is dat zichtbaar in het vrijblijvende, tandeloze voetbal van veel spelers. Het huidige elftal is echter niet de oorzaak, maar juist het gevolg van zwalkend beleid. Bij Ajax ruimt de ene passant al jarenlang de rommel van de ander op.
Na het ontslag van trainer Danny Blind zou alles beter worden, geloofde de clubleiding heilig. Opvolger Henk ten Cate boekte voetballend vooruitgang, maar het zou best eens nóg slechter af kunnen lopen dan vorig seizoen. Blind overwinterde in de Champions League, veroverde de beker en won de play-offs. Onder Ten Cate werd Ajax uitgeschakeld in de CL-voorronde en raakte de titel opnieuw binnen no time uit zicht. Net als eerder Ronald Koeman en Blind, botst Ten Cate op de beperkingen van zijn selectie. ,,De balans is niet in orde,’’ zei de Ajax-coach gisteren en dat leek op een cynisch déjà-vu. Al jaren ontbreekt het de ploeg aan mentale weerbaarheid. Dat één Jaap Stam nog geen zomer maakt, bleek de laatste weken wel. ,,Als het er echt op aankomt, geven we niet thuis,’’ zei Ten Cate na de 4-2-nederlaag van zondag tegen Vitesse (zie kader).
De scouting moet op de schop, maar ook de opleiding schiet tekort. Van Geel constateerde dat kort na zijn komst al, maar het kan nog jaren duren voordat de renovatie is voltooid. Hoeveel bovengemiddelde voetballers Ajax de afgelopen jaren ook opleidde, internationale toppers zaten er niet of nauwelijks bij. Uitzicht op verbetering is er voorlopig niet; de prestaties van Jong Ajax zijn al anderhalf jaar bedroevend.
Het transferbeleid is al veel langer een probleem. Van Geel haalde met Jaap Stam en Klaas Jan Huntelaar voor het eerst sinds tijden échte versterkingen, maar het puinruimen van de directeur leidde in de jaarcijfers tot een verlies van 6,6 miljoen euro. Zolang je als club in hoog tempo van trainers blijft wisselen, is gehannes met spelers onvermijdelijk.
Vrijwel alle aankopen van Koeman vertrokken via de achterdeur en spelers die onder Blind werden gehaald (Lindenbergh, Rosenberg), lijken onder Ten Cate alweer overbodig.
De meest genante nederlagen leed Ajax in 2006 misschien wel buiten het veld. De manier waarop Blind in de maanden voor zijn ontslag werd gepiepeld, was nogal onfatsoenlijk.
De trainer wíst dat zijn ontslag een feit was, maar niemand binnen de Ajax-top durfde het hardop te zeggen. De voorzitter die de Zeeuw dik een jaar eerder zélf had gepresenteerd - John Jaakke - verschool zich achter het ‘clubbelang’ en wachtte tot de storm overwaaide. Jaakke gleed een paar maanden later alsnog onderuit, toen er opgetreden moest worden tegen het gedrag van twee Ajax-spelers. Kenneth Perez (‘kankerneger’) en Wesley Sneijder (‘tyfushond’) gaven het begrip straattaal een nieuwe dimensie. ,,We zijn geen koorknapenvereniging,’’ reageerde Jaakke.
Die uitspraak werd nogal uit zijn verband gerukt in de media, maar de voorzitter maakte zichzelf niet geloofwaardiger. De nederlaag tegen FC Kopenhagen in de voorronde van de Champions League, was zowel financieel als sportief het pijnlijkst. Een uitstekend spelend Ajax stortte vanuit het niets in elkaar.
,,Een incident,’’ dacht Van Geel.
Ook als ze daardoor Champions League mislopen tegen Kopenhagen?quote:Op woensdag 27 december 2006 00:18 schreef Cheiron het volgende:
En over gestraft worden voor hoogmoed, sorry, maar dat is voor mij wat Ajax zo aantrekkelijk maakt. Dat is gewoon een houding die bij een club uit Amsterdam hoort. Simpel. En een ieder die vindt dat dat wat minder mag mogen ze van mij de randstad uit tyfen.
was het allemaal maar zo gewoonquote:Op woensdag 27 december 2006 00:31 schreef Black-Death het volgende:
Ajax wint morgen gewoon, klaar
Dat moet ik filmenquote:Op woensdag 27 december 2006 03:02 schreef Cantona_No.7 het volgende:
als Ajax morgen weer kut is spring ik in de gracht
Dat was psv thuis hoorquote:Op woensdag 27 december 2006 03:44 schreef rompompom het volgende:
Ik reken toch wel op revanchegevoelens morgen. Roda uit was eigenlijk het begin van Het Grote Verval in de competitie en na de afgelopen twee wedstrijden hebben ze aardig wat respect terug te winnen van de supporters.
Toen speelde ze tenminste nog een helft goed. En in de Arena van PSV verliezen is sowieso niet echt meer dan normaal...quote:
20.15quote:Op woensdag 27 december 2006 09:09 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het uberhaupt flink kut al die wedstrijden opeens.
Het is verdomme geen CL met je wedstrijden om 20:45 op woensdag.... achterlijke zooi.
Ook kutquote:
Gabri is technisch wel ok, maar dus niet clever, geslepen genoeg lijkt het wel.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:33 schreef twi het volgende:
Maf. Overigens pakt Gabri wat veel kaarten, maar behalve dat vind ik 'm vrij onmisbaar op het middenveld. Zeker als je kijkt wat je er anders neer moet zetten. Punt naar voren met Davids, Sneijder en Gabri lijkt me goed voor de balans, mocht Edgar haalbaar zijn. Dan kan Urby zelfs weer linksback gaan spelen denk ik.
Ach, ik had tot Vitesse hem nog als Hart onder de Riem speler van de week, maar hoe hij die twee goals liet gebeuren was gewoon onvergeeflijk. De eerste is gewoon slecht verdedigd, de tweede kwam hij als een malloot in met een sliding die hij mistte.quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:02 schreef Jasza het volgende:
Beetje triest dat iedereen Vermaelen afkraakt, vorig jaar perfect, nu een moeilijke periode kan gebeuren.
FritsBom heeft het over Defoe. Niet over Defourquote:Op woensdag 27 december 2006 11:32 schreef Urquhart het volgende:
....
Steek er nog één op!quote:Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef FritsBom het volgende:
Hoe een aantal ajacieden je kerst kunnen verpesten....Wat ongelovelijk laks speelden sommigen. Wat mij betreft mag er in de winterstop een strik om Maduro en Sneijder. 20 miljoen vangen en volwassen spelers kopen. En dan niet uit de C-garnituur, als Davids, maar gewoon toppers die willen. COncrete namen?
Chivu, vd Meijde en bijvoorbeeld een speler als Defoe.
Die indruk had ik al, vandaar m'n editquote:Op woensdag 27 december 2006 11:34 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
FritsBom heeft het over Defoe. Niet over Defour![]()
Bovendien koop je met Defoe weer een 4-4-2 spits, dus als het uberhaupt al haalbaar was, was het daarnaast weer een idiote aankoop.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Steek er nog één op!
Jermain Defoe en Cristian Chivu zijn absoluut niet haalbaar voor Ajax.
Leonardoquote:Op woensdag 27 december 2006 11:52 schreef Sethje het volgende:
Waarom scouten wij geen Mendez, Alex en Farfan....
In Zuid-Amerika is veel te halen, en wij hebben er nop.
Dat is waar, er moet toch wel op jaarbasis een onbekende speler aangetrokken worden die 2 seizoenen erna het niveau aan kan. Op dit moment is de scouting teveel op zoek naar oudere jongers die er gelijk staan. Een Rosales, Rosenberg, in mindere mate Leonardo. Die zijn gewoon al teveel gevormd.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:50 schreef Sethje het volgende:
Wat betreft Chivu/Litmanen klopt. Maar die moet je wel in je selectie hebben. Ik bedoel ; je hebt een groot soutingsapparaat, daar MOET meer uit te halen zijn.
Ach, van die spelers vind ik Mendez geen uitvinding. Een Alex kon alleen gehaald worden m.b.v. Chelsea (willen we dat uberhaupt, opleiden voor noppes?). Farfan is de enige die echt voor jan doedel is gehaald en voor een flinke winst verkocht kan worden.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:52 schreef Sethje het volgende:
Waarom scouten wij geen Mendez, Alex en Farfan....
In Zuid-Amerika is veel te halen, en wij hebben er nop.
En Gomez en Salcido dan?quote:Op woensdag 27 december 2006 11:55 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, van die spelers vind ik Mendez geen uitvinding. Een Alex kon alleen gehaald worden m.b.v. Chelsea (willen we dat uberhaupt, opleiden voor noppes?). Farfan is de enige die echt voor jan doedel is gehaald en voor een flinke winst verkocht kan worden.
Gomes vind ik er ook eentje inderdaad, Salcido is toch niet van het niveau Alex/Gomes/Farfan hoor.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:57 schreef Vakkie_W het volgende:
En Gomez en Salcido dan?
Waarom zou Cristian Chivu terugkeren naar Ajax, terwijl hij ook naar Barça of Real Madrid kan?quote:Op woensdag 27 december 2006 12:05 schreef FritsBom het volgende:
Waarom zou Chivu niet haalbaar zijn? Als je een aantal van die mooi-weer-voetballers verkoopt is Chivu best te halen. Persoonlijk wil hij wel, mits er een fatsoenlijk salaris geboden wordt. We moeten eens af van die topspelers-zijn-niet-te-halen-gedachte. Wij zijn een topclub en iedereen is te koop.
Omdat wij dat heel liev vragenquote:Op woensdag 27 december 2006 12:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom zou Cristian Chivu terugkeren naar Ajax, terwijl hij ook naar Barça of Real Madrid kan?
Die zit er net een halfjaartje, die moet je nog wel effies geven. Kan ook wel wat worden.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef twi het volgende:
[..]
Gomes vind ik er ook eentje inderdaad, Salcido is toch niet van het niveau Alex/Gomes/Farfan hoor.
Lach maar, maar dat kan snel omkeren als het 5-0 wordt in de arena.quote:
Dat lijkt me wel meevallen. Heb het idee dat Ajax zich eigen zelf te weinig verdiept in Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:56 schreef Urquhart het volgende:
Bovendien heeft PSV z'n naam ook mee in dat gebied, door Ronaldo, Romario etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |