abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2006 @ 14:50:18 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44749790
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:00:36 #2
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_44749864
Verwacht jij nog aankopen in de winter, MONTANA?
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:04:42 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44749884
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:00 schreef Messenga het volgende:
Verwacht jij nog aankopen in de winter, MONTANA?
Eigenlijk niet, sowieso weet ik niet WIE ons kan helpen? Kwaliteit is er voldoende, het is nu gewoon overduidelijk dat het aan de mentaliteit schort. Wellicht dat Edgar Davids dan een versterking zou zijn, maar ik vraag me af of hij nog gevolgd wordt door Ajax? Misschien moet Ajax de rest van het seizoen eens wat realistischer spelen, desnoods in 4-4-2, als er maar resultaat geboekt wordt. Want uiteindelijk is het resultaat het allerbelangrijkste, daarna pas de manier waarop het resultaat geboekt wordt.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:07:03 #4
108558 Messenga
pi_44749897
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, sowieso weet ik niet WIE ons kan helpen? Kwaliteit is er voldoende, het is nu gewoon overduidelijk dat het aan de mentaliteit schort. Wellicht dat Edgar Davids dan een versterking zou zijn, maar ik vraag me af of hij nog gevolgd wordt door Ajax? Misschien moet Ajax de rest van het seizoen eens wat realistischer spelen, desnoods in 4-4-2, als er maar resultaat geboekt wordt. Want uiteindelijk is het resultaat het allerbelangrijkste, daarna pas de manier waarop het resultaat geboekt wordt.
Eens. Wie zou plaats moeten maken voor Davids dan? en hoe vind je de spanjaarden?
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:11:58 #5
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_44749935
nou ik heb een geweldige avond gehad gister, de 4-2 tegen vitesse is maar 350 keer langsgekomen
Jawel, je keek.
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:15:13 #6
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44749965
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:07 schreef Messenga het volgende:

[..]

Eens. Wie zou plaats moeten maken voor Davids dan? en hoe vind je de spanjaarden?
Edgar Davids zou als aanjager belangrijk kunnen zijn, daarbij zou hij er samen met Jaap Stam voor moeten zorgen dat iedereen zijn taken serieus neemt, niemand mag gaan zweven. Ajax moet presteren en daarna pas leuk voetballen, maar nu wordt beide niet gedaan. De Spanjaarden hebben nog niet gebracht wat ik verwacht had, maar vind het onterecht dat Gabri zo wordt neergehaald, hij gaat er tenminste voor en moet niet worden afgerekend op zijn offensieve daden. Overigens weet ik niet of Leaonardo wel zo'n versterking is, natuurlijk kost hij niet veel, maar hebben we niet al genoeg van dat soort mooi weer-voetballers die alleen tegen kleine clubs en bij een voorsprong goed presteren?
pi_44749974
Woensdag bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:17:46 #8
108558 Messenga
pi_44749997
Mwah, Gabri maakt veel kleine foutjes hoor. Het zit hem in de mentaliteit, hetgeen wat weinig hebben, alleen Stam. Daarom zouden we meer van dat soort spelers moeten hebben.

Je zou toch bijna verlangen naar Jan van Halst
pi_44750006
puntverlies voor psv. Het kan dus wel, puntverlies voor psv. En Charisteas is los!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_44750030
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:15 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Edgar Davids zou als aanjager belangrijk kunnen zijn, daarbij zou hij er samen met Jaap Stam voor moeten zorgen dat iedereen zijn taken serieus neemt, niemand mag gaan zweven. Ajax moet presteren en daarna pas leuk voetballen, maar nu wordt beide niet gedaan. De Spanjaarden hebben nog niet gebracht wat ik verwacht had, maar vind het onterecht dat Gabri zo wordt neergehaald, hij gaat er tenminste voor en moet niet worden afgerekend op zijn offensieve daden. Overigens weet ik niet of Leaonardo wel zo'n versterking is, natuurlijk kost hij niet veel, maar hebben we niet al genoeg van dat soort mooi weer-voetballers die alleen tegen kleine clubs en bij een voorsprong goed presteren?
Gabri moet alles alleen opknappen op het middenveld zo lijkt het, daardoor overloopt hij zichzelf weleens en corrigeert vaak met domme overtredingen. Maar het is wel degelijk een hele goede voetballer en met betere middenvelders naast hem zal het met Gabri ook wel goed komen
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:22:07 #11
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44750044
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 15:17 schreef Messenga het volgende:
Mwah, Gabri maakt veel kleine foutjes hoor. Het zit hem in de mentaliteit, hetgeen wat weinig hebben, alleen Stam. Daarom zouden we meer van dat soort spelers moeten hebben.

Je zou toch bijna verlangen naar Jan van Halst
De komende wedstrijden zou ik het graag zo zien:

Stekelenburg;
Ogararu, Stam, Heitinga, Grygera;
De Mul, Gabri, Sneijder, Emanuelson;
Huntelaar, Babel.
  dinsdag 26 december 2006 @ 16:37:43 #12
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_44750342
quote:
De afwezigheid van Gabri tijdens de dinsdagtraining werd een apart gespreksonderwerp. De Spanjaard was maandag wel present bij de ‘straftraining’. Tweede kerstdag mocht de middenvelder bij zijn familie doorbrengen in Barcelona. ,,Gabri heeft zijn excuses aangeboden aan de hele ploeg en ook zichzelf een boete opgelegd’’, verwees Ten Cate naar de twee gele kaarten die de Spanjaard ontving tegen Vitesse. ,,Uiteindelijk trakteert hij de hele selectie op een etentje op zijn kosten.’’ Ondanks het gegeven dat de speler de ploeg met zijn rode kaart had gedupeerd, toonde Ten Cate ook inlevingsvermogen. ,,Gabri is een speler die zich gaat ergeren aan wat om hem heen gebeurt en zichzelf vervolgens verliest. Overigens zonder kwade intentie; hij wil altijd winnen. Gabri laat zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek. Voor Spanjaarden is de kerst heel belangrijk. Daarom is hij maandagavond met toestemming naar Barcelona gevlogen. Woensdag is hij hier gewoon weer terug.’’
Respect hoor.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_44750523
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 13:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hij is een prima verdediger hoor, beter dan Vermaelen dit seizoen sowieso. Maar goed...
Prima voor Vitesse ja.
pi_44750844
Morgen dan maar de laatste strohalm pakken?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_44750893
erg goed van Gabri, speler naar mijn hart op de één of andere manier
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 26 december 2006 @ 17:56:18 #16
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_44750974
Wat versterking op het middenveld met ervaring is wenselijk denk ik maarja...ik wet het ook niet meer
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_44751275
Was in het vorige topic al gemeld dat Davids weg mag bij Tottenham? Zal wel, maar anders is dit een tvp
pi_44751344
Heeft Davids al gespeeld voor Tottenham in de Uefa Cup afgelopen maanden?
pi_44752309
Ben heel benieuwd morgen.
  dinsdag 26 december 2006 @ 19:43:19 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44752341
Ik hoop nu echt dat ze Davids halen... meer mensen die je kop eraf bijten als je verzaakt hebben we nodig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_44752363
Ten Cate was anders toch vrij duidelijk met "Davids komt niet" .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_44752413
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 18:27 schreef Radegast het volgende:
Heeft Davids al gespeeld voor Tottenham in de Uefa Cup afgelopen maanden?
Nee, volgens VI heeft hij nog niet Europees gespeeld.
  dinsdag 26 december 2006 @ 20:04:29 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44752458
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:44 schreef RayMania het volgende:
Ten Cate was anders toch vrij duidelijk met "Davids komt niet" .
Denk dat hij er na gisteren wel anders over denkt .
Get woke, go broke!
pi_44752588
Het tijdperk Davids is wel een beetje over lijkt me.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_44752687
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:14 schreef Suijk het volgende:
Hij kan nog makkelijk twee jaar mee hier in onze Mivkey Mouse competitie...

Als ie nu in Engeland nog een halfjaar op de tribune gaat zitten is het over ja.
  dinsdag 26 december 2006 @ 20:19:54 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44752726
quote:
nee, het tijdperk Roger/maduro is springlevend .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 december 2006 @ 20:40:31 #27
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_44753255
quote:
als het aan mij ligt niet
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_44753663
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:16 schreef Jasza het volgende:

[..]
Daarnaast is Affelay overschat, in grote duels is hij nergens te bekennen.
Leuk dat ie de dag erna het tegendeel bewijst
pi_44753748
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:57 schreef AminBen het volgende:

[..]

Hij had rood moeten krijgen, en echt zo nadrukkelijk was hij ook weer niet aanwezig.

ontopic:
Edje halen, roger en wiges richting Jong Ajax sturen!
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_44753780
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:57 schreef AminBen het volgende:

[..]

Dat hij rood had moeten hebben tsja

Beetje triest dat iedereen Vermaelen afkraakt, vorig jaar perfect, nu een moeilijke periode kan gebeuren.
quote:
26/12/2006 - Ten Cate: 'Spelers moeten nog harder voor elkaar vechten'
(Gepost door P.)

BRON: Ajax.nl

Henk ten Cate heeft tijdens zijn voorbeschouwing op de wedstrijd tussen Ajax en Roda duidelijk gemaakt dat spelers nog nadrukkelijker voor elkaar moeten vechten en dat alleen spelers die er trots zijn om voor Ajax te voetballen nog welkom zijn in de selectie. "Spelers die bij het minste of geringste roepen dat ze weg willen, moeten dat vooral doen. Die kunnen bij ons beter in het tweede voetballen en heel snel een nieuwe club zoeken. Als die is gevonden, is het wegwezen. Ik wil alleen werken met spelers die gemotiveerd zijn.", aldus Ten Cate op de officïële clubsite.
Leuk, Rosenberg wil kennelijk niet weg want anders zou hij wel in het 2e staan dus de media
pi_44753877
Was dat niet die Afellay die als 18-jarige al 2 goals tegen Feyenoord maakte
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:10:25 #32
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_44753935
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:07 schreef AminBen het volgende:
je moet hier vooral een discussie aangaan over 18 jarige voetballers die tegen feyenoord gescoord hebben
pi_44754104
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:07 schreef AminBen het volgende:
Kluivert scoorde op die leeftijd de winnende in de Champions League finale, kan hij nu ook niks meer fout doen dan?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_44754170
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:18 schreef denthemen het volgende:

[..]

Kluivert scoorde op die leeftijd de winnende in de Champions League finale, kan hij nu ook niks meer fout doen dan?
Had ik gezegd dat Kluivert niet kan presteren in grote wedstrijden?

Ik probeer alleen dat over Afellay te ontkrachten...
pi_44754176
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:02 schreef Jasza het volgende:

[..]

[..]

Leuk, Rosenberg wil kennelijk niet weg want anders zou hij wel in het 2e staan dus de media
Volgens mij gaat het niet zozeer over Rosenberg, maar meer over Lindenbergh en Krohn-Dehli...
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:23:17 #36
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_44754231
M'n oom vertelde gister nog een leuk verhaal over Kluivert.

Hij was een keer met Ajax op trainingskamp in limburg maar hij wou nog een toetje dus hij vraagt aan die griet van dat restaurant/hotel: "hebben jullie ook vla?". Paar minuten later komt die griet terug met een limburgse vlaai. Zegt Kluivert: "Nee, geen vlaai, ik wil vla. F-L-A!"

(hij klinkt leuker als je hem gewoon verteld )
Jawel, je keek.
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:24:03 #37
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_44754255
pi_44754278
pi_44754338
Gabri, held
pi_44756681
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, het tijdperk Roger/maduro is springlevend .
Ook niet echt nee. Maar Davids is echt niet meer zo goed, helaas. Het type spel waar Davids groot mee is geworden is niet zo goed vol te houden op die leeftijd. Wel zou hij in de groep een belangrijke rol kunnen spelen, maar voetballend gezien is hij zeker geen top meer en wordt het snel minder.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_44757171
quote:
Alweer rampzalig jaar Ajax
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Ajax speelt vanavond tegen Roda JC zijn laatste thuiswedstrijd van 2006. Een jaar waarin de Amsterdamse club op alle fronten verloor.

De tenenkrommende pr-campagne ‘Ik ben Ajacied’ was nog niet gelanceerd, of het verval zette ongenadig in. Ajax verloor op 12 november van PSV en staat inmiddels twaalf punten achter op de koploper.

Een maand of drie geleden waande Ajax zich terug aan het front. De club voerde de ranglijst aan in de eredivisie en het voetbal was zowaar - voor het eerst in 2006 - om aan te zien. ,,Het gaat sneller dan we hadden durven denken,’’ zei technisch directeur Martin van Geel enthousiast.

Een gelikt reclamebureau mocht zich uitleven op zo veel vrolijkheid. De wereld moest weer weten wat een ‘echte Ajacied’ is. Dat is, zo vertelde de campagne, iemand die van de mooie dingen des levens houdt. Een echte Ajacied staat voor allure en hemelbestormend voetbal, dominant en aanvallend, maar ‘altijd met respect voor de tegenstander’.

Zelden werd een club harder gestraft voor zijn hoogmoed. Na het verlies tegen PSV (0-1) werd de waarheid onomwonden blootgelegd. Ajax is een scheefgegroeide club, waar te weinig mensen beseffen wat voetbal op topniveau inhoudt. Op het veld is dat zichtbaar in het vrijblijvende, tandeloze voetbal van veel spelers. Het huidige elftal is echter niet de oorzaak, maar juist het gevolg van zwalkend beleid. Bij Ajax ruimt de ene passant al jarenlang de rommel van de ander op.

Na het ontslag van trainer Danny Blind zou alles beter worden, geloofde de clubleiding heilig. Opvolger Henk ten Cate boekte voetballend vooruitgang, maar het zou best eens nóg slechter af kunnen lopen dan vorig seizoen. Blind overwinterde in de Champions League, veroverde de beker en won de play-offs. Onder Ten Cate werd Ajax uitgeschakeld in de CL-voorronde en raakte de titel opnieuw binnen no time uit zicht. Net als eerder Ronald Koeman en Blind, botst Ten Cate op de beperkingen van zijn selectie. ,,De balans is niet in orde,’’ zei de Ajax-coach gisteren en dat leek op een cynisch déjà-vu. Al jaren ontbreekt het de ploeg aan mentale weerbaarheid. Dat één Jaap Stam nog geen zomer maakt, bleek de laatste weken wel. ,,Als het er echt op aankomt, geven we niet thuis,’’ zei Ten Cate na de 4-2-nederlaag van zondag tegen Vitesse (zie kader).

De scouting moet op de schop, maar ook de opleiding schiet tekort. Van Geel constateerde dat kort na zijn komst al, maar het kan nog jaren duren voordat de renovatie is voltooid. Hoeveel bovengemiddelde voetballers Ajax de afgelopen jaren ook opleidde, internationale toppers zaten er niet of nauwelijks bij. Uitzicht op verbetering is er voorlopig niet; de prestaties van Jong Ajax zijn al anderhalf jaar bedroevend.

Het transferbeleid is al veel langer een probleem. Van Geel haalde met Jaap Stam en Klaas Jan Huntelaar voor het eerst sinds tijden échte versterkingen, maar het puinruimen van de directeur leidde in de jaarcijfers tot een verlies van 6,6 miljoen euro. Zolang je als club in hoog tempo van trainers blijft wisselen, is gehannes met spelers onvermijdelijk.

Vrijwel alle aankopen van Koeman vertrokken via de achterdeur en spelers die onder Blind werden gehaald (Lindenbergh, Rosenberg), lijken onder Ten Cate alweer overbodig.

De meest genante nederlagen leed Ajax in 2006 misschien wel buiten het veld. De manier waarop Blind in de maanden voor zijn ontslag werd gepiepeld, was nogal onfatsoenlijk.

De trainer wíst dat zijn ontslag een feit was, maar niemand binnen de Ajax-top durfde het hardop te zeggen. De voorzitter die de Zeeuw dik een jaar eerder zélf had gepresenteerd - John Jaakke - verschool zich achter het ‘clubbelang’ en wachtte tot de storm overwaaide. Jaakke gleed een paar maanden later alsnog onderuit, toen er opgetreden moest worden tegen het gedrag van twee Ajax-spelers. Kenneth Perez (‘kankerneger’) en Wesley Sneijder (‘tyfushond’) gaven het begrip straattaal een nieuwe dimensie. ,,We zijn geen koorknapenvereniging,’’ reageerde Jaakke.

Die uitspraak werd nogal uit zijn verband gerukt in de media, maar de voorzitter maakte zichzelf niet geloofwaardiger. De nederlaag tegen FC Kopenhagen in de voorronde van de Champions League, was zowel financieel als sportief het pijnlijkst. Een uitstekend spelend Ajax stortte vanuit het niets in elkaar.

,,Een incident,’’ dacht Van Geel.
pi_44757744
So true. Ajax is nog steeds doodziek. Ik heb alweer zin in morgen...
pi_44758400
Verdomme, haal nog even ouwe koeien uit de sloot. Meneer Mossou heeft er nog niet genoeg over gehoord?!

En over gestraft worden voor hoogmoed, sorry, maar dat is voor mij wat Ajax zo aantrekkelijk maakt. Dat is gewoon een houding die bij een club uit Amsterdam hoort. Simpel. En een ieder die vindt dat dat wat minder mag mogen ze van mij de randstad uit tyfen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_44758417
Dat stukje slaat de spijker op zijn kop

Beter leggen we morgen een puike wedstrijd op de mat en is er geleerd van zondag...
pi_44758770
Ajax wint morgen gewoon, klaar
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_44761319
quote:
Op woensdag 27 december 2006 00:18 schreef Cheiron het volgende:
En over gestraft worden voor hoogmoed, sorry, maar dat is voor mij wat Ajax zo aantrekkelijk maakt. Dat is gewoon een houding die bij een club uit Amsterdam hoort. Simpel. En een ieder die vindt dat dat wat minder mag mogen ze van mij de randstad uit tyfen.
Ook als ze daardoor Champions League mislopen tegen Kopenhagen?
Woo-loo-loo!
pi_44761403
quote:
Op woensdag 27 december 2006 00:31 schreef Black-Death het volgende:
Ajax wint morgen gewoon, klaar
was het allemaal maar zo gewoon
  woensdag 27 december 2006 @ 03:02:08 #48
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44761427
als Ajax morgen weer kut is spring ik in de gracht
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_44761792
quote:
Op woensdag 27 december 2006 03:02 schreef Cantona_No.7 het volgende:
als Ajax morgen weer kut is spring ik in de gracht
Dat moet ik filmen

Maargoed we winnen vast morgen door een omhaal in de 99e minuut
pi_44761841
Ik reken toch wel op revanchegevoelens morgen. Roda uit was eigenlijk het begin van Het Grote Verval in de competitie en na de afgelopen twee wedstrijden hebben ze aardig wat respect terug te winnen van de supporters.
pi_44761871
quote:
Op woensdag 27 december 2006 03:44 schreef rompompom het volgende:
Ik reken toch wel op revanchegevoelens morgen. Roda uit was eigenlijk het begin van Het Grote Verval in de competitie en na de afgelopen twee wedstrijden hebben ze aardig wat respect terug te winnen van de supporters.
Dat was psv thuis hoor
pi_44761892
quote:
Op woensdag 27 december 2006 03:49 schreef Jasza het volgende:

[..]

Dat was psv thuis hoor
Toen speelde ze tenminste nog een helft goed. En in de Arena van PSV verliezen is sowieso niet echt meer dan normaal...
pi_44762536
Ik ben heel benieuwd naar vanavond. Er zal wel weer gewonnen worden (beetje hetzelfde als Willem II na het Sparta debacle). Volgende wedstrijd gaat dan vast weer kansloos verloren ..

Hup Ajax.
  woensdag 27 december 2006 @ 08:38:21 #54
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44762721
Zoals het er nu uitziet sla ik vanavond over, denk niet dat ik het trek. Vannacht nog geen drie uur geslapen en nu met een flinke kater aan het werk, denk dus dat ik vanavond aan mij voorbij laat gaan.
pi_44762888
Ik vind het uberhaupt flink kut al die wedstrijden opeens.

Het is verdomme geen CL met je wedstrijden om 20:45 op woensdag.... achterlijke zooi.
Get woke, go broke!
pi_44763003
quote:
Op woensdag 27 december 2006 09:09 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het uberhaupt flink kut al die wedstrijden opeens.

Het is verdomme geen CL met je wedstrijden om 20:45 op woensdag.... achterlijke zooi.
20.15
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_44763022
quote:
Op woensdag 27 december 2006 09:27 schreef F1Bas het volgende:

[..]

20.15
Ook kut .

Oh well, het moet maar.
Get woke, go broke!
  woensdag 27 december 2006 @ 09:54:27 #58
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_44763223
Het zal mij weer benieuwen vanavond. Ik ga 'm ook missen trouwens, had'm'n meisje al beloofd langs te komen. Dom dom!
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_44763271
Ik ga wel lekker thuis kijken denk ik. En dan Zaterdag ook weer voetbal. Allemaal van die kut dagen en kut tijden.

Voetbal hoort op Zondag, om 14:30 .
Get woke, go broke!
  woensdag 27 december 2006 @ 10:26:17 #60
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44763511
Vrijdag en zaterdag is kut, donderdag had natuurlijk woensdag moeten zijn maar met zulke wedstrijden heb ik niet zo'n problemen. Weer wat goedkoper om af te reizen.

Maar kijk dan naar de ploegen die gisteren moeten startten, en twee wedstrijden op 12.30 en 16.30 welteverstaan. Heb ik toch liever woensdagavond zo rond achten.
pi_44763531
Ik vond Zaterdag om 14:30 ook al zo'n rare tijd. Ga het ook niet helemaal kunnen zien iig...

Niet dat je iets mist op dit moment .
Get woke, go broke!
  woensdag 27 december 2006 @ 10:30:38 #62
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44763557
Is 't zaterdag om 14.30? Gisteren was al vreemd, maar i.v.m. dat geforceerde 'tijdens kerst spelen' was dat nog wat te begrijpen als je 't vanuit commercieel oogpunt bekijkt.

Maar zaterdag 14.30? Nouja, ga toch niet naar uitwedstrijden. Volgend jaar Haarlem weer. Dat moeten we toch wel kunnen winnen
pi_44763576
van Ajax.nl

30/12/2006 14:30 NEC-Ajax
Get woke, go broke!
  woensdag 27 december 2006 @ 10:33:29 #64
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44763607
Maf. Overigens pakt Gabri wat veel kaarten, maar behalve dat vind ik 'm vrij onmisbaar op het middenveld. Zeker als je kijkt wat je er anders neer moet zetten. Punt naar voren met Davids, Sneijder en Gabri lijkt me goed voor de balans, mocht Edgar haalbaar zijn. Dan kan Urby zelfs weer linksback gaan spelen denk ik.
pi_44763619
Ik pak de digitenne van mijn zus er wel bij, kan ik het ook zien
pi_44763692
quote:
Op woensdag 27 december 2006 10:33 schreef twi het volgende:
Maf. Overigens pakt Gabri wat veel kaarten, maar behalve dat vind ik 'm vrij onmisbaar op het middenveld. Zeker als je kijkt wat je er anders neer moet zetten. Punt naar voren met Davids, Sneijder en Gabri lijkt me goed voor de balans, mocht Edgar haalbaar zijn. Dan kan Urby zelfs weer linksback gaan spelen denk ik.
Gabri is technisch wel ok, maar dus niet clever, geslepen genoeg lijkt het wel.

Henk zegt dat hij zich soms teveel stoort als het misgaat en dan te geforceerd gaat proberen te compenseren/forceren. En dan pak je dus idd teveel kaarten.

Maar ja, een speler van die leeftijd zie ik nu niet meer veranderen qua karakter. Dus ik hoop dat hij zich in kan houden...
Get woke, go broke!
  woensdag 27 december 2006 @ 10:45:50 #67
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44763751
Een speler van die leeftijd verandert wanneer de rest niet meer aankloot. Je ziet dat hij z'n kaarten de tweede helft pakte (een daarvan zelfs op de linksback positie omdat Vermaelen en Emanuelson alles daar op z'n beloop lieten), op zijn eerste helft was niks aan te merken. Blijkbaar omdat hij zich toen niet irriteerde. We hebben nog wel meer van zulke spelers helaas. Huntelaar en Sneijder bijvoorbeeld, zijn precies hetzelfde.

Gabri is overigens geen wereldspeler hoor, maar als je ziet wat hij allemaal afloopt. Soms dekt 'ie twee spelers tegelijkertijd, omdat een ander het laat afweten. Dus die kaarten, en het feit dat z'n schot prut is zijn z'n minpunten.

Roger heb ik genoeg van gezien. Prachtige pass waar je van kunt genieten, maar wanneer je voor de rest amper wat laat zien en vaak de bal verspeelt, dan ben je gewoon 'te goed' , aangezien de rest van Ajax je fouten niet goed kan maken. Zo zou ik ook veel te goed zijn voor Ajax
pi_44763785
zit ook wat in natuurlijk, als de rest nou eens niet zo loopt te kloten zou hij wel wat rustiger kunnen spelen. Maar ja, we hebben juist mensen nodig die voor de rust zorgen. En iemand die het zwikkie achter de broek aanzit en ze oppept, en daar zie ik Davids echt nog wel voor aan. Misschien net als Stam niet elke wedstrijd spelen, maar wel in de toppers en als we achter staan.

Roger, ik zie het niet in nog hoor, maar misschien heeft ie gewoon een vormdip.
Get woke, go broke!
  woensdag 27 december 2006 @ 10:49:04 #69
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44763797
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:02 schreef Jasza het volgende:
Beetje triest dat iedereen Vermaelen afkraakt, vorig jaar perfect, nu een moeilijke periode kan gebeuren.
Ach, ik had tot Vitesse hem nog als Hart onder de Riem speler van de week, maar hoe hij die twee goals liet gebeuren was gewoon onvergeeflijk. De eerste is gewoon slecht verdedigd, de tweede kwam hij als een malloot in met een sliding die hij mistte.

Overigens was hij vorig jaar niet perfect, zie bijvoorbeeld die pass uit bij Feyenoord eind 1e helft. Wanneer hij slecht speelt en verantwoordelijk is voor tegengoals zeg ik dat gewoon. Hoewel Emanuelson degene was die Lazovic in het strafschopgebied liet gaan, had dat nooit gebeurd wanneer Vermaelen gewoon normaal had verdedigd in plaats van een overbodige sliding op de middellijn.
pi_44764315
Waarom doet de Ajax-site zo kut de laatste tijd?
Vooral op momenten dat je net even iets op moet zoeken
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 27 december 2006 @ 11:29:13 #71
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44764428
Hoe een aantal ajacieden je kerst kunnen verpesten....Wat ongelovelijk laks speelden sommigen. Wat mij betreft mag er in de winterstop een strik om Maduro en Sneijder. 20 miljoen vangen en volwassen spelers kopen. En dan niet uit de C-garnituur, als Davids, maar gewoon toppers die willen. COncrete namen?

Chivu, vd Meijde en bijvoorbeeld een speler als Defoe.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_44764492
Chivu: een leider waar naar we op zoek zijn. Bovendien altijd nog een Amsterdamse publiekslieveling. Ben alleen bang dat hij behoorlijk wat centen kost, en zelf (nog) niet terug wil.

Vd Meijde: hoeft wat mij betreft niet terug te komen. We hebben De Mul nu lopen, en die maakt op mij best een goede indruk.

Verder mogen wat mij betreft Rosales, Lindenbergh en Krohn-Dehli ook vertrekken als ze een vertrek forceren.
pi_44764535
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:32 schreef Urquhart het volgende:
....
FritsBom heeft het over Defoe. Niet over Defour
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  woensdag 27 december 2006 @ 11:35:45 #74
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44764564
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef FritsBom het volgende:
Hoe een aantal ajacieden je kerst kunnen verpesten....Wat ongelovelijk laks speelden sommigen. Wat mij betreft mag er in de winterstop een strik om Maduro en Sneijder. 20 miljoen vangen en volwassen spelers kopen. En dan niet uit de C-garnituur, als Davids, maar gewoon toppers die willen. COncrete namen?

Chivu, vd Meijde en bijvoorbeeld een speler als Defoe.
Steek er nog één op!

Jermain Defoe en Cristian Chivu zijn absoluut niet haalbaar voor Ajax.
pi_44764571
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:34 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

FritsBom heeft het over Defoe. Niet over Defour
Die indruk had ik al, vandaar m'n edit
  woensdag 27 december 2006 @ 11:36:08 #76
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_44764573
16.00 home bier
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
  woensdag 27 december 2006 @ 11:39:00 #77
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44764634
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:35 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Steek er nog één op!

Jermain Defoe en Cristian Chivu zijn absoluut niet haalbaar voor Ajax.
Bovendien koop je met Defoe weer een 4-4-2 spits, dus als het uberhaupt al haalbaar was, was het daarnaast weer een idiote aankoop.

Als je Huntelaar niet hebt kun je makkelijk 4-4-2 spelen, maar Huntelaar is voor 4-4-2 gewoon te langzaam en heeft er de actie niet voor. Nu zit je gewoon vast aan een of andere vorm van 4-3-3/3-4-3
  woensdag 27 december 2006 @ 11:45:44 #78
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_44764761
Er lopen niet voor niets 10 scouts rond bij Ajax he....

De namen die nu genoemd worden zijn veel te duur, ze moeten gewoon met een Litmanen/Chivu/Finidi op de proppen komen. Goed scouten is het halve werk.
Mijn party reviews
  woensdag 27 december 2006 @ 11:47:48 #79
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44764796
Ja, met een Litmanen/Chivu/Finidi die gelijk op niveau is misschien ja. Maar die stonden er ook niet gelijk hoor. Kan me nog herinneren dat ik bij een bekerwedstrijd begon te schelden dat Litmanen erin kwam voor John van Loen als ik het me niet vergis. Toen was 'ie ook maar een broekie die weinig wist toe te voegen.

En een Chivu uit z'n beginperiode met al die rode kaarten heb je nu ook bar weinig aan.
pi_44764800
Qua scouting mogen ze weleens een voorbeeld nemen aan Heerenveen. Die komen elk jaar met een speler op te proppen, die weer voor veel geld verkocht kan worden: Huntelaar, Samaras, Alves noem maar op.
  woensdag 27 december 2006 @ 11:50:22 #81
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_44764842
Wat betreft Chivu/Litmanen klopt. Maar die moet je wel in je selectie hebben. Ik bedoel ; je hebt een groot soutingsapparaat, daar MOET meer uit te halen zijn.
Mijn party reviews
  woensdag 27 december 2006 @ 11:50:44 #82
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44764855
Ach, dat zijn ook pas de eerste drie voorbeelden van Heerenveen-spelers die interessant genoeg waren/zijn om over te nemen. Pranjic en Nilsson heb je dan ook nog, en dan houdt het op met de Pragers, Poulssens, Kissi's, Hanssens, Friends, Bradleys en Tarvajervi's.
  woensdag 27 december 2006 @ 11:52:28 #83
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_44764899
Waarom scouten wij geen Mendez, Alex en Farfan....

In Zuid-Amerika is veel te halen, en wij hebben er nop.
Mijn party reviews
pi_44764927
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:52 schreef Sethje het volgende:

Leonardo
  woensdag 27 december 2006 @ 11:54:15 #85
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44764950
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:50 schreef Sethje het volgende:
Wat betreft Chivu/Litmanen klopt. Maar die moet je wel in je selectie hebben. Ik bedoel ; je hebt een groot soutingsapparaat, daar MOET meer uit te halen zijn.
Dat is waar, er moet toch wel op jaarbasis een onbekende speler aangetrokken worden die 2 seizoenen erna het niveau aan kan. Op dit moment is de scouting teveel op zoek naar oudere jongers die er gelijk staan. Een Rosales, Rosenberg, in mindere mate Leonardo. Die zijn gewoon al teveel gevormd.

Rosales vind ik echt een prima speler hoor, maar niet voor Ajax. Ik denk dat als je hem in een 4-4-2 zet op de counter, het een speler is die het verschil kan maken. In Rosenberg zie ik dat iets minder, maar wellicht is dat zelfs nog een goed paar voorin, Rosenberg en Rosales. Jammer alleen dat Huntelaar beter is dan zij twee bij elkaar.
  woensdag 27 december 2006 @ 11:55:29 #86
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44764978
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:52 schreef Sethje het volgende:

Ach, van die spelers vind ik Mendez geen uitvinding. Een Alex kon alleen gehaald worden m.b.v. Chelsea (willen we dat uberhaupt, opleiden voor noppes?). Farfan is de enige die echt voor jan doedel is gehaald en voor een flinke winst verkocht kan worden.
pi_44764997
Bovendien heeft PSV z'n naam ook mee in dat gebied, door Ronaldo, Romario etc.
pi_44765007
Eigenlijk is het heel simpel. We hebben gewoon een goede sterke controlerende middenvelder nodig. Dat is de enige probleempositie van Ajax dit moment als je het mij vraagt.

Het nare is dat ik niemand kan bedenken die Ajax voor die positie zou kunnen halen. Maar goed, daar heeft Ajax de scouting voor natuurlijk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44765019
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:55 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, van die spelers vind ik Mendez geen uitvinding. Een Alex kon alleen gehaald worden m.b.v. Chelsea (willen we dat uberhaupt, opleiden voor noppes?). Farfan is de enige die echt voor jan doedel is gehaald en voor een flinke winst verkocht kan worden.
En Gomez en Salcido dan?
  woensdag 27 december 2006 @ 11:58:13 #90
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44765033
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:57 schreef Vakkie_W het volgende:
En Gomez en Salcido dan?
Gomes vind ik er ook eentje inderdaad, Salcido is toch niet van het niveau Alex/Gomes/Farfan hoor.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:05:00 #91
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44765189
Waarom zou Chivu niet haalbaar zijn? Als je een aantal van die mooi-weer-voetballers verkoopt is Chivu best te halen. Persoonlijk wil hij wel, mits er een fatsoenlijk salaris geboden wordt. We moeten eens af van die topspelers-zijn-niet-te-halen-gedachte. Wij zijn een topclub en iedereen is te koop.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:10:57 #92
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44765320
He, ik wil er best vanaf hoor, maar spelers spelen nu eenmaal liever in sterke competities. Of je nu per jaar twee keer met AS Roma speelt tegen Milan, Inter, (straks weer) Juventus, Fiorentina, Palermo en nog een toetje krijgt met de stadsderby tegen Lazio. Da's toch even andere koek dan PSV en Feyenoord. En Willem II, Excelsior, Heracles en Den Haag zijn ook niet te vergelijken met de wat mindere clubs uit Italie, Spanje en Engeland.

Bovendien heeft 'ie pas bijgetekend, dus hij zal niet voor veel minder dan 18 miljoen vertrekken waar hij voor die tijd nog een clausule van 8 miljoen had.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:16:22 #93
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44765427
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:05 schreef FritsBom het volgende:
Waarom zou Chivu niet haalbaar zijn? Als je een aantal van die mooi-weer-voetballers verkoopt is Chivu best te halen. Persoonlijk wil hij wel, mits er een fatsoenlijk salaris geboden wordt. We moeten eens af van die topspelers-zijn-niet-te-halen-gedachte. Wij zijn een topclub en iedereen is te koop.
Waarom zou Cristian Chivu terugkeren naar Ajax, terwijl hij ook naar Barça of Real Madrid kan?
pi_44765493
Chivu zal best nog weleens terugkeren naar Ajax, maar daar is het nu nog gewoon te vroeg voor. Dat duurt nog wel dik een jaar of vijf, als het niet meer is.
Maar toch blijft hij een held
pi_44765653
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Waarom zou Cristian Chivu terugkeren naar Ajax, terwijl hij ook naar Barça of Real Madrid kan?
Omdat wij dat heel liev vragen .
pi_44765658
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef twi het volgende:

[..]

Gomes vind ik er ook eentje inderdaad, Salcido is toch niet van het niveau Alex/Gomes/Farfan hoor.
Die zit er net een halfjaartje, die moet je nog wel effies geven. Kan ook wel wat worden.

Het is gewoon irritant om te zien dat zij behoorlijke aankopen kunnen doen en dat er bij ons achter elkaar slam-pampers worden ingekocht die een zeepbel blijken. En dat minimaal de helft van de aanhang al twijfelt als zo'n aankoop (Soetaers, Sikora rijtje) erdoor is, is ook veelzeggend. Er moet gewoon beter gescout worden en ook voor de lange termijn gescout, zoals ze met Mitea voor ogen hadden en met Manu ook geloof ik. Mitea ging opeens met sprongen vooruit, waardoor hij al veel eerder in het eerste kwam, maar dat was niet echt de bedoeling. En zie ook waar dat toe heeft geleidt: zware blessures. Manu moet gewoon lekker in Jong Ajax z'n wedstrijdjes spelen en dat komt wel goed met die gozer. Die moet ook nog eens fysiek veel sterker worden, dus dat is dit en komend seizoen nog geen vaste waarde lijkt me. Anders gaat hij exact dezelfde weg als Mitea bewandelen.

Onder Van Gaal ging dat wel goed. Die jonkies mochten af en toe eens invallen om ze te laten ruiken aan het grote werk, zodat ze hongerig bleven. Maar ze speelden standaard in het tweede, totdat ze rijp genoeg waren voor één. Nu worden die gasten er gewoon ingezet en wordt er veel te veel van ze verwacht. Echt niet gek dat het zo wisselvallig gaat dan. Twee of drie ervarenere spelers wegen daar gewoon niet tegenop.

Daarnaast, Ajax leidt niet meer op voor Europese top, maar voor subtop eredivisie. Je kan onderhand drieeneenhalf elftal vullen met spelers in de eredivisie die in onze jeugd hebben gespeeld. Echt krankjorem hoe dat in zo relatief korte tijd is afgetakeld. Is er gewoon minder talent of is de opleiding in al z'n facetten achteruit gehold?

Om dit seizoen nog een beetje te 'redden':
Als er nu een fatsoenlijke speler voor het middenveld wordt gehaald, moet je het even de tijd gaan geven. Dan gebruiken ze de tweede helft van het seizoen maar als voorbereiding op het nieuwe. Met telkens dezelfde opstelling, zodat er eens wat automatismen in de ploeg komen. Elke week is het elftal wel op drie vier plekken anders en er wordt teveel met spelers geschoven (Heitinga, Urby). Zeker die jonge gasten weten dan gewoon niet waar ze aan toe zijn.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:26:28 #97
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_44765672
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:53 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Leonardo
Lach maar, maar dat kan snel omkeren als het 5-0 wordt in de arena.

[ Bericht 2% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2006 18:18:39 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 27 december 2006 @ 13:55:01 #98
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_44766427
Gewoon allemaal gaan vanavond jongens! Daarna zul je ze toch een aantal weken moeten missen...(als kiespijn.. )
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 27 december 2006 @ 14:19:21 #99
82589 S-Two
barba macacu
pi_44766995
Nou hup dan maar weer voor vanavond.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_44767042
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:56 schreef Urquhart het volgende:
Bovendien heeft PSV z'n naam ook mee in dat gebied, door Ronaldo, Romario etc.
Dat lijkt me wel meevallen. Heb het idee dat Ajax zich eigen zelf te weinig verdiept in Zuid-Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')