abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44740439

Anno 1701
Bereid je voor op de beste Anno ooit. In het derde deel van de zeer succesvolle Anno serie ga je net als in de vorige delen op ontdekking naar nieuwe eilanden die later uit kunnen groeien tot enorme steden. Laat je meeslepen in de wereld van Anno 1701. Wordt een ontdekkingsreiziger en beleef het avontuur van je leven! Verken de zeven zeeen, ontdek nieuwe continenten en maak kennis met nieuwe culturen. Bouw je eigen stad, maar houd je inwoners wel tevreden!

De officiele Anno 1701 website.

Demo
Zie een van de links op deze pagina:
http://anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=downloads&l2=demo

Patch 1.01
quote:
ANNO 1701 » Downloads » Patch
The first ANNO 1701 patch, version 1.01, is now available to download for the german and the UK version - free of charge.
The other language versions will be patched step by step.

It includes more improvements to the game balance and has also fixed some minor errors in the game. It contains some really good new features too!
Downloads:
Engels (UK) - Patch 1.01 UK
Engels (US) - Patch 1.01 US
Duits (GER) - Patch 1.01 GER

Platform: PC CD-Rom
Genre: Strategie
Ontwikkelaar: Sunflowers
Adviesprijs: 49,99 euro

Minimale Systeemeisen
  • Windows® 2000 or Windows® XP
  • 2,2 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
  • 512 MB RAM
  • 64 MB with 1.1 pixel shader GPU
  • 3,5 GB Hard Disk Space
  • DVD 4x

    Aanbevolen Systeemeisen
  • 3 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
  • 1 GB RAM
  • 256 MB with 2.0 pixel shader GPU

    Verschillende smaken...

    (standaard 1 DVD game)


    Limited Edition (Duitsland only), 17001 stuks .

    Screenshots
    Er is een groot aantal screenshots te vinden op de officiele Anno 1701 website.
    Volg deze link om de pagina te laden: Screenshot galerij.
    Hieronder volgt een kleine selectie .





    Filmpjes
    Hieronder heb ik slechts twee links voor je, maar op de website kun je zelf nog veel meer bekijken.
    Overzicht films



    Een tour door de wereld van Anno...
    Klimaten
    In de Anno wereld zijn er grofweg twee klimaten (waar je er in 1503 er nog 3 had: het poolklimaat is verdwenen). Deze klimaten hebben elk hun eigen uiterlijk, en ook de diersoorten en grondstoffen zijn specifiek per klimaat.

  • Noord
    quote:
    The Northern zone is characterised by its temperate climate, lush Meadows and vast deciduous and coniferous Forests. The Islands in the northern Climatic zone are a source of special Raw materials that cannot be found anywhere else:

  • Blossoms (required to manufacture Perfume)
  • Honey (required to produce Chocolates
  • Hops (processed to make Alcohol)
  • Marble
  • Whales

    The climate is also ideal for cultivating Grain and breeding Sheep, Cattle and Horses. The Islands are rich in Clay and Ore deposits and boast abundant offshore Fishing grounds. The northern Climatic zone is also home to two Foreign cultures: the Asians and the Iroquois.


  • Zuid
    quote:
    The Southern zone enjoys a climate ranging from mild to tropical. The Islands in the southern Climatic zone are a source of some Raw materials that cannot be found anywhere else:

  • Sugarcane (processed to make Alcohol)
  • Tobacco (processed to make Tobacco products)
  • Cocoa (required to produce Chocolates
  • Gems (used to manufacture Jewellery)
  • Gold (used to manufacture Jewellery)

    The climate is also ideal for cultivating Grain and breeding Sheep, Cattle and Horses. The Islands are rich in Clay and Ore deposits and boast abundant offshore Fishing grounds. These warm climes are also inhabited by two Foreign cultures: the Aztecs and the Indians.


  • Dieren
    De wereld van Anno 1701 staat bol van de dieren! Niet alleen de dieren uit je productiefaciliteiten zoals Schapen, Koeien of Paarden zul je vinden in de grote Anno wereld...

    Zo kan je in de oceanen dolfijnen, haaien en walvissen vinden. En uiteraard ook tonnen vis, welke natuurlijk als food gebruikt kunnen worden na vangst . Ook de walvissen zijn met hun walvis olie weer van de partij, en ditmaal is er nieuw product aan hun productieketting toegevoegd: parfum (Whail Oil > Ambergis > Perfume).

    Op het land vind je verder een breed scala aan dieren. Zo zijn er de wilde dieren, van krabben tot zebra's tot olifanten. In de lucht vliegt ook vanalles heen en weer, van papagaaien tot bijen. Tenslotten houden je inwoners ook nog huisdieren, welke per inwoner niveau verschillend zijn (van kippen tot katten).

    Hieronder een selectie uit de beschikbare dieren in Anno, met een linkje naar een korte beschrijving van dit dier.



    Vruchtbaarheid grond
    De eilanden in de Anno wereld zijn niet allemaal voor elke grondstof geschikt, zo kan je op één eiland bijvoorbeeld nooit samen Bloemen en Cacoa verbouwen bijvoorbeeld. Dit is allemaal bepaald door de vruchtbaarheid van een eiland, wat ingame onder de naam van je eiland is weergegeven.

    Waar de kleine eilanden meestal 1 of 2 producten ondersteunen, kan je op een groot eiland tot wel 3 producten succesvol verbouwen.

    De verschillende grondstoffen met een linkje naar een uitgebreidere beschrijving zijn:


    Rampen
    Helaas is ook de wereld van Anno niet perfect. Zo zijn er enkele natuurrampen, infectieziekten en heuze vloeken (blijf de indianen maar te vriend ) in de wereld van Anno. Ook de bevolking kan er wat van trouwens, zodra je ze boos hebt gemaakt beginnen ze met het afbranden van gebouwen!

    Ziehier de rampen, met wederom een linkje naar een uitgebreide beschrijving:

    Mocht je er trouwens echt niet tegen kunnen, dat je harde werk vernietigd wordt door een lousy rampje, dan kan je deze desgewenst uitschakelen .

    Culturen
    Als je er voor kiest om met andere Culturen te spelen, dan zullen 4 kleine eilandjes bezet zijn door 4 verschillende culturen.
    Met deze culturen kan je handelen, of als je hun vertrouwen hebt gewonnen zelfs de exclusieve koloniale goederen (welke nodig zijn voor je hoogste inwonerniveau).
    Wanneer je een alliantie met een van de culturen aangaat, mag je ook nog eens gebruikmaken van hun speciale kracht, wat je in een oorlog een extra voordeel kan bieden.

    Tenslotte heb je ook nog de Piraten, welke als einzelgangers de zeeen onveilig maken. Mocht je indruk op hen kunnen (en willen, ten koste van je relatie met andere spelers) maken, dan bieden zij zelfs alle 4 de koloniale goederen aan (waar je bij de culturen slechts een van de vier kan krijgen per cultuur)!

    De vier culturen zijn:
  • The Asians
  • The Aztecs
  • The Indians
  • The Iroquois
    en de
  • Piraten

    Ontwikkeling van je Inwoners
    Wanneer je aan alle eisen van je inwoners voldoet, ze niet te zwaar belast en tenslotte voldoende bouwmaterialen hebt, gaat het niveau van je inwoners omhoog.
    Waar je als plaggenhutten met moddersloten gevuld dorp begint, kan je eindigen met een stad vol pracht en praal, met huizen van Marmer en inwoners die bol staan van de Juwelen (en chocolade ). Met als hoogtepunt je (naar eigen smaak ontworpen) kasteel!

    Daarnaast komen er af en toe wat eregasten langs, dit zijn bepaalde vaklui (Smit, Bierbrouwer, etc) die je een handje helpen. Meer informatie over hen is hier te vinden.


    Tenslotte kan je zelf ook nog aan onderzoek doen, wat het niveau van je stad alleen maar ten goede komt.

    Inwoners: Pioneers
    Je eerste inwoners, het zijn relatief simpele lui die aan voedel, kleding en gezelschap al genoeg hebben.



    Inwoners: Settlers
    Wanneer de behoeften van je Pioneers vervuld zijn (en blijven!) zullen ze onder de juiste omstandigheden upgraden naar Settlers. Hiermee krijg je nieuwe build-opties, maar ook weer nieuwe eisen.
    Ook zul je een verandering zien in je dorpscentrum, de waterput wordt een mooie fontijn, en de eerste marktkraampjes vertonen zich.



    Inwoners: Citizens
    Citizens zijn de bourgeoisie van je stad, ze zijn de eerste die hun huizen (muren) uit stenen bouwen in plaats van hout, en nemen niet alleen genoegen met goederen...maar willen ook een mooi versierde stad (introductie van ornamentals).



    Inwoners: Merchants
    Met Merchants zit je al tegen het hoogste inwoners niveau aan, de behoefte tussen deze laatste twee verschillen eigenlijk niet...het verschil zit meer in de bouwstijl en de ornamentals in je stad.
    Met Merchants word je stad net iets mooier, de gebouwen worden luxer en een breder scala aan ornamentals staan tot je beschikking.



    Inwoners: Aristocrats
    Met de Aristocraten zit je aan de top van civilisatie in de 18e eeuw...en nu kan je stad echt een klein paradijs worden! De build opties bij dit niveau inwoners zijn enkel het Kasteel, een vuurtoren en verschillende ornamentals (struiken, beelden). Maar niet getreurd, het kasteel bestaat uit 7 verschillende onderdelen, welke naar eigen inzicht zovaak en overal (waar je eiland dat toestaat) geplaatst kunnen worden!




    Economie
    Hier draait het dan eigenlijk allemaal om, de economie. Het hoofd doel in de Anno reeks is sinds het begin altijd hetzelfde gebleven: zorg voor een bloeiende economie!

  • Production Chains
    Je begint met een ruwe grondstof, dit kan een school vis in de oceaan of een klei pit in de grond zijn. Vaak maak je gebruik van de vruchtbaarheid van je eiland (zoals eerder beschreven) of de ertsen die je in de bergen vind.

    Deze grondstof moet eerst gedolven worden, hiervoor zijn verschillende gebouwen beschikbaar. Een vissershut gaat vissen, een stonemansion gaat graven in de grond, etc. etc.

    Met enkel een ruwe grondstof kom je nergens, dus deze moet verwerkt worden tot een half of eindproduct. De visserhut hoeft eigenlijk niks meer te doen, de gevangen vis kan gelijk geconsumeerd worden. Maar het stonemansion bijvoorbeeld zal eerst de klei moeten bakken in een steenvorm voordat je echte stenen hebt.
    Zo zijn er minder en meer complexe production chains, en algemeen geldt dat de complexiteit toeneemt naarmate je bevolking van een hoger niveau is.

    Voorbeelden van production chains (voor alle ketens, zie deze link):
    Alcohol

    Alcohol kan op twee manieren verbouwd worden, afhankelijk van het klimaat uit Hop of uit Suikerriet.
    Hier zie je bijvoorbeeld de ketting van Hop -> Alcohol


    Food

    Voedel is natuurlijk het belangrijkste goed in Anno, dit moet vanaf het begin tot het eind in voldoende hoeveelheid aanwezig zijn om je hongerige inwoners te voeden!
    Je kan op verschillende manieren aan voedsel komen, van Vissen tot Jagen op Pioneer niveau, via een Slager op Settler niveau naar een Bakkerij op de hoogste niveau's.

    Hier ook een mooi voorbeeld van een groeiende complexiteit van ketens:




    Tools

    Zonder tools kom je uiteindelijk nergens, dit is naast wood en later steen/marble de basis voor je nieuwe gebouwen.
    In het begin van een game kan je tools nog niet zelf maken, dus een groot deel van je budget zal opgaan aan het inslaan van tools...maar wanneer je ze zelf kan maken verdien je die investering makkelijk weer terug. Tools gebruik je immers enkel wanneer jij dat wilt, en zijn dus zeer geschikt voor verkoop.

    De productieketen:


    Juwelen

    Juwelen zijn een teken van welvaart, en deze hoef je dus ook pas vanaf Merchants te gaan produceren (of inkopen). Maar let wel op, een goudsmit heeft zowel goud als diamanten nodig...en deze mijnen komen enkel in zuiderlijke klimaten voor (en zijn best schaars). Dus het is aan te raden snel deze mijnen in je bezit te krijgen, anders moet je er voor gaan vechten .

    De keten:


    Chocolade

    Vanaf Citizens is er een wens voor Chocolade, welke best lastig te verbouwen is. Je hebt honing en cacao nodig, welke beide aan de andere kant van het land groeien (honing: noord, cacao: zuid). Hier zal je sowieso een trade route of zelfs twee voor nodig gaan hebben .

    Productieketen:


    Parfum

    De vraag naar parfum komt als eerste van de Merchants, en het product vereist bloemen. Deze bloemen groeien vaak op de wat kleinere eilandjes in het noorden, waar gelukkig ook de walvissen te vinden zijn. Maar niet getreurd, parfum wordt niet met liters tegelijk geconsumeerd .

    Keten:


  • De Free Trader
    De Free trader heeft een eigen eilandje in het midden van de wereld, van waaruit hij met verschillende schepen alle andere nederzettingen afgaat. Hij koopt & verkoopt een aantal ton van de goederen die op dat moment aan worden geboden of worden gevraagd, en hiermee is hij waarschijnlijk je voornaamste bron van exclusieve goederen als de Koloniale goederen (zie hieronder).
    Daarnaast kan hij je altijd uit de brand helpen mocht je even geen zin/tijd hebben om een extra production chain neer te zetten voor een bepaald goed.

    Daarnaast handelt hij ook nog in kaarten van het eiland, wanneer je er voor hebt gekozen om zonder 'reveal' te spelen kan je bij hem stukken land zichtbaar 'kopen'.

    Tenslotte heeft hij om de zoveel tijd ook nog eens een opdracht, dit om het spel niet al te saai te maken . Soms moet je een schip tot zinken brengen, maar een andere keer moet je juist weer drenkelingen oppikken. Of je moet een schat zoeken op een eiland.
    Naast een beloning in goude munten krijg je ook een beloning in goederen, afhankelijk van je inwoners zijn dit Tools (pioneer/settler) of een van de koloniale goederen (merchant/aristocrat).



  • Belasting
    Hoewel je belasting waarschijnlijk geen pretje vindt, is het in de Anno wereld je voornaamste bron van inkomsten. Zonder de belasting is het (vrijwel) onmogenlijk om je geldniveau in het zwart te houden!

    Per niveau van inwoners kan je een belasting niveau selecteren, waarbij via kleuren is aangegeven welk effect dit heeft op de bevolking.
    Een lage belasting zorgt voor een blije bevolking welke maar al te graag naar het volgende niveau wil upgraden, maar voor een lege geldkist...
    Een (te) hoge belasting zorgt voor een ontevreden bevolking, ze blijven steken op hun huidige niveau en zullen gaan rellen...als je hiermee niet oppast ligt je hele stad in puin!

  • Balans
    Onder je geldvoorraad staat een getal (groen met een + of rood met een -). Dit is je totale balans, het verschil tussen inkomsten en uitgaven.

    Wil je meer details zien over je balans (en eventueel handelsbalans), klik dan op de haven van een willekeurige stad.

  • Schepen
    Schepen zijn de enige manier om goederen of troepen te transporteren tussen eilanden...en als je het verhaaltje hierboven hebt gelezen snap je wel dat deze onmisbaar zijn in Anno!

    Schepen worden gemaakt in een shipyard, en er zijn 3 verschillende type schepen:
    * Exploration ships
    * Trading vessels
    * Warships

    Elk schip heeft zijn eigen eigenschappen qua laadruimte, snelheid en kanonnen, en is daarmee slechts voor een doel geschikt (transport, oorlog of verkennen).



  • Trading routes
    Als het te moeilijk wordt om alle producten met de hand over te brengen van eiland naar eiland kan je een trade-route opstellen.
    Met een trade route kan je tussen eilanden (tot 4 warenhuizen) verschillende goederen transporteren (tot 4 verschillende).
    Per route kan je vervolgens zoveel schepen selecteren als je wilt, maar de routes zelf zijn wel gelimiteerd tot 20 stuks. Dit is voor een beginnende stad nog wel genoeg, maar bij echt grote steden zal je je routes zorgvuldig in moeten delen!



  • Koloniale goederen

    De Koloniale goederen zijn exclusieve goederen die maar op zeer beperkte plekken in de Anno wereld beschikbaar zijn. Zo zijn deze enkel te verkrijgen bij een van de culturen, de Free Trader of de piraten.

    Er zijn vier verschillende koloniale goederen, en per spel dat je start zullen je Aristocraten (willekeurig) een van deze vier goederen eisen wil je ze tevreden houden.
    Deze goederen zijn 'verbonden' aan de culturen, en via hen krijg je enkel toegang tot deze goederen wanneer je een alliantie (fraternisation) met hen aangaat. Deze zogenaamde fraternisation kan maar met een van de culturen, dus wil je in een spel alle koloniale goederen verzamelen, dan zul je moeten uitwijken naar de Free Trader of de Piraten.

    De vier goederen en bijbehorende culturen zijn:
    * Jade - Asians
    * Talismannen - Aztecs
    * Ivoor - Indianen
    * Bond - Iroquois


    Diplomatiek
  • Computer spelers
    Om niet geheel alleen te zijn in de grote wondere wereld van Anno zijn er 12 computerspelers beschikbaar, en elke speler heeft zijn eigen karaktereigenschappen. Deze eigenschappen hebben invloed op zijn manier van bouwen, handelen, oorlogvoeren etc.

    Je kan zelf kiezen met hoeveel en met welke spelers je samenspeelt in een game, en hier heb ik even twee spelers uitgelicht. Voor het gehele overzicht klik je hier.

    * Hendrik Jorgensen
    Dit is een vredelievende jongen, hij is erg vriendelijk en onzeker, en schrijft tot diep in de nacht gedichten.

    Hij is in zn jeugd geplaagd door tegenslag, en daardoor is hij nu heel onzeker over zijn acties. Deze onzerheid verbergt hij door erg vriendelijk te zijn tegen iedereen.
    Voor het schrijven van gedichten in de nacht heeft hij veel lampenolie nodig, dus mocht je een overschot hebben...kan je dat altijd bij hem kwijt!


    * Randolph McCrane
    Deze jonge Schot is erg zelfverzekerd, maar bakt er niet veel van wanneer op het op economie aankomt.
    Hij slaat bijvoorbeeld ongelofelijk veel steen in, zonder dit echt nodig te hebben. Daarnaast krijgt hij zn bevolking maar moeizaam vooruit, en heeft 'ie dus nogal eens last van opstandjes.


  • Lodge activiteiten
    De Lodge activiteiten zijn speciale, geheime opdrachten die uitgevoerd worden door specialisten.
    De meeste van deze opdrachten zijn bedoelt voor je tegenstanders, om ze te plagen of keihard te vernietigen.

    Of een activiteit succesvol zal worden uitgevoerd hangt van je slachtoffer af, wanneer zijn bevolking euforisch is zal een activiteit minder snel slagen dan wanneer de bevolking in opstand is.

    De beschikbare activiteiten zijn:
    * Spy
    * Demagogue
    * Saboteur
    * Traitor
    * Revolutionary
    * Poisoner
    * Bomber
    * Pickpocket
    Daarnaast krijg je bij fraternisation met een cultuur ook nog hun speciale actie in je Lodge overzicht.


  • Troepen
    Het hoofddoel van het spel is nog steeds Economie, maar zonder te vechten krijg je nooit de juiste grond of mijnen in je bezit...dus er zullen ook troepen moeten zijn!
    De oorlogsschepen helpen al aardig, maar om op het land ook te kunnen veroveren zijn er een aantal troepen beschikbaar.

    Een troop is een groepje van een bepaalde unit, welke je niet los kan besturen. De meeste units kunnen direct gebouwd worden (mits de grondstoffen aanwezig zijn), maar er zijn ook een paar units die je eerst moet onderzoeken.

    Er zijn vier soorten units beschikbaar:
    * Militia
    * Infantry
    * Cavalry
    * Artillery
    Voor de Cavalerie heb je paarden nodig, welke je uit een stud farm (graasland) verkrijgt. Voor de Infanterie zijn wapens nodig, en voor de Artillerie kanonnen. Beide maak je uit ijzer, en eventueel hout.


    Links
  • Officiele Anno 1701 website
  • Anno forum (sunflowers.de, Engels Anno 1701 forum)
    Vorige delen
  • Anno 1701


    Een alledaags tafereel, mannen (waarschijnlijk net terug uit het cafe) komen elkaar tegen en hebben wat te vechten

    Game on

    Een leuk plaatje voor in de OP? Nieuwe feitjes? Een spelfoutje corrigeren? Of heb je de laatste post gemaakt in een vorig deel? Deze OP is terug te vinden in de FOK! Wiki.

    [ Bericht 6% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 19:10:43 ]
  • pi_44740521
    Christmascalender
    quote:
    ANNO 1701 » Home » News
    As Christmas is creeping ever nearer, the tedious task of present-buying is almost done; the first glass of mulled wine has been consumed and you are dying to scoff all the chocolate out of the Advent calendar, from 1st to 24th December on these pages we are offering all you ANNOholics a pretty unique Christmas experience: the ANNO 1701 Advent calendar! And this is without all the calorific and stressful side-effects of the run up to Christmas…

    What does this special Advent calendar have in store? Amongst loads of fantastic artwork and XXL screenshots, a few unusual surprises await the eager ANNO fans behind some of the doors.

    Just keep looking for the current date in the header artwork on the ANNO 1701 website every day, which conceal the small and larger surprises...

    Ho, ho, ho!
    Ziehier, het rarretje (17.9mb) met alle 24 'presentjes':
    Mirror 1 (direct)
    Mirror 2 (Megaupload - wachttijd)

    Limited Edition
    Stockfoto:


    Mijn foto

    Klik voor 1600*1200

    Jaja, #6168 van de 17001

    U ziet:
    -Houten kistje met 2 scharnieren, 1 'slot ding' en plaatje met nummer/totaal aantal
    -2 DVD jewelcase met het spel (duitse versie) en soundtrack DVD (staan best veel nummers op) in 5.1 DTS
    -'Zertifikat' van echtheid, met het nummer er ook nog eens op vermeld (dus geen standaard kopie)
    -Artboek met 99 genummerde pagina's + wat ongenummerde met tekst. Harde kaft, goede kwaliteit papier.
    -LE (los genummerd) afbeelding van een schip, apart verpakt in half doorzichtig wit folie-spul (452/3400)
    -Goudkleurige ( ) sleutelhanger met de tekst "Anno 1701"
    -Handboek van het spel
    -Poster met op de achterkant de gehele build tree
    -5 postkaarten

    Plaatjes:



    Mijn screenshots
    Alle screenshots die ik heb gemaakt & zal maken komen online te staan op mijn screenshot overzicht.

    Hieronder heb ik even wat leuke, bijzondere en speciale plaatjes uitgelicht.
    [plaatjes...]

    Handige informatie betreffende productie
    quote:
    How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?

    Lumberjack (Wood) 3t
    Fisherman's hut (Food) 1t
    Hunting lodge (Food) 1t
    Stud farm (Horses) ???
    Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
    Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
    Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
    Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
    Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
    Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
    Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
    Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
    Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
    Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
    Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
    Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
    Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
    Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)

    How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?

    Food 0,800t
    Cloth 0,500t (till Citizens)
    0,450t (Merchants)
    0,400t (Aristocrats)
    Alcohol 0,500t (till Citizens)
    0,425t (Merchants)
    0,375t (Aristocrats)
    Tobacco products 0,300t
    Lamp oil 0,200t
    Chocolates 0,200t
    Perfume 0,200t
    Jewelry 0,145t
    Colonial goods 0,160t

    How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?

    Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
    Butcher's shop (Food) 375
    Bakery (Food) 750
    Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
    Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
    Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
    Confectionary (Chocolates) 1000
    Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
    Perfumery (Perfume) 1000
    Goldsmith (Jewelry) 1380


    [ Bericht 58% gewijzigd door slindenau op 27-12-2006 19:25:37 ]
      Lieve Belg maandag 25 december 2006 @ 23:03:24 #3
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44740630
    tvp
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      maandag 25 december 2006 @ 23:04:16 #4
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_44740647
    Leuk spelletje.
      Lieve Belg maandag 25 december 2006 @ 23:10:26 #5
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44740796
    Ik ben eens bezig met een mooi documentje dat in de OP geplaatst kan worden
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44740805
    quote:
    Op maandag 25 december 2006 23:10 schreef Jump het volgende:
    Ik ben eens bezig met een mooi documentje dat in de OP geplaatst kan worden
    Top
    quote:
    Op maandag 25 december 2006 23:04 schreef Messenga het volgende:
    Leuk spelletje.
    Schaamteloze tvp

    [ Bericht 51% gewijzigd door slindenau op 25-12-2006 23:29:29 ]
    pi_44741828
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
      dinsdag 26 december 2006 @ 00:20:47 #8
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_44741889
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 00:18 schreef Burbo het volgende:
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
    Geen ondersteuning.

    Desondanks ie het me wel gelukt toen ik Vista had, alhoewel dat traag ging.
    pi_44741911
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 00:18 schreef Burbo het volgende:
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
    Mocht je een beetje Duits kunnen, dan kan je hier wellicht het antwoord uithalen:
    http://forum.sunflowers.de/showthread.php?t=12602

    Edit: aha, in het engels:
    http://forum.sunflowers.de/showpost.php?p=242632&postcount=14

    (dit is dus alleen als installeren/opstarten niet lukt. dat je daarna vertekende kleuren krijgt is een bekend (onopgelost) probleem.
    Daarnaast werkt dit trucje alleen met de RC1 en 2 versies van Vista...en niet in de final)

    Maar waarom wil je het spel nu zo graag op Vista spelen...

    [ Bericht 16% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 00:31:53 ]
    pi_44742172
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 00:18 schreef Burbo het volgende:
    tvp. Is er iemand die hem op Vista draait, want mij lukt het niet!
    Yep, ik, werkt hier perfect en zonder problemen?
    Loopt ook niet traag o.i.d. loopt hier gewoon goed..
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_44745901
    TVP
    pi_44748371
    Zo, ik ben even druk bezig op de OP en 1e post een beetje netjes te maken.

    Heb ditmaal zelf wat moeite gestoken in de OP, en niet zomaar een verhaaltje van een ander gepakt .

    Alles onder het kopje "Een tour door de wereld van Anno..." heb ik zelf toegevoegd.

    Daarnaast heb ik wat speciale dingen uitgelicht in de 1e post, zo staat daar de verzameling kerstpresentjes, plaatjes van de Duitse Limited Edition en zal ik nog wat screenshots die mij de moeite waard lijken toevoegen.

    Als jullie zelf nog wat suggesties of toevoegingen hebben voor de OP, laat het me weten .
    Ook als jullie zelf nog wat screenshots hebben die uniek zijn (dus niet de standaard zut: bergen huisjes, overzicht van een stad...ik doel meer op leuke shots van beesten of de natuur) mogen jullie die ook sturen, dan zal ik ze toevoegen in de 1e post.

    Game on! in dit 2e deel van de topicreeks over Anno 1701.
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 13:24:24 #13
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44748644
    Ik had ook zoiets in gedachten voor de OP.

    Ik was aan de gang gegaan met zo icoontjes:

    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 13:49:25 #14
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44748978
    Ik heb er niet opgelet, maar zijnde huizen en de straten in het spel ook ondergesneeuwd zoals die header op anno1701.com nu?

    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44749030
    Ik denk het niet, maar zal even kijken .

    Heb je de site trouwens ook al 's nachts gezien .

    [ Bericht 55% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 14:36:04 ]
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 14:08:34 #16
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44749258
    Hier geen sneeuw en gen lichtjes in de huizen 's nachts
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44749681
    Nee ik las het even verkeerd .

    Ik heb zelfs die kerstboom gemist ingame .

    Maar 's nachts moet je de header van de site maar eens checken. Mocht het vannacht niet meer donker zijn, dan heb ik nog wel een screenshotje daarvan .

    Heb net trouwens mn game even de vrije loop gelaten, en heb net de 10k aan inwoners gehaald . Vuurwerk!




    Met de voorraaden gaat het ook wel goed, maar omdat ik alles 999ton had geeft dit wel een vertekend beeld. Ze kunnen best keihard dalen nu, want ik heb inmiddels 3 eilanden met 999ton opslag voor mn overproductie .

    [ Bericht 43% gewijzigd door slindenau op 26-12-2006 14:47:54 ]
      dinsdag 26 december 2006 @ 17:00:16 #18
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_44750594
    goede OP
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_44750903
    Hoe verander je de naam van je warenhuis eigenlijk?
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_44751136
    Naar je haven gaan, de naam selecteren...aanpassen, en op enter drukken .
    pi_44751920
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 14:39 schreef slindenau het volgende:
    Nee ik las het even verkeerd .

    Ik heb zelfs die kerstboom gemist ingame .

    Maar 's nachts moet je de header van de site maar eens checken. Mocht het vannacht niet meer donker zijn, dan heb ik nog wel een screenshotje daarvan .

    Heb net trouwens mn game even de vrije loop gelaten, en heb net de 10k aan inwoners gehaald . Vuurwerk!

    [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0250.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0255.jpg]afbeelding][/URL]
    [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0256.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0257.jpg]afbeelding][/URL]

    Met de voorraaden gaat het ook wel goed, maar omdat ik alles 999ton had geeft dit wel een vertekend beeld. Ze kunnen best keihard dalen nu, want ik heb inmiddels 3 eilanden met 999ton opslag voor mn overproductie .
    Damn!
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 19:13:17 #22
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44751923
    Zeg slindenau, heb jij een betaalde photobucket toch? Ik kan geen hi res foto's uploaden
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44751935
    Nee, ik pas de JPEG kwaliteit aan met photoshop (van 12 (max) naar 10 of 11) waardoor deze net onder de 1024 kb zijn allemaal .

    De OP is trouwens net af...ben er wel even mee bezig geweest
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 19:19:05 #24
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44752014
    Hier zijn ze ook maar 300kB hoor, maar de maximum grootte die ik als gratis user kan uploaden is 1024*768
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 26 december 2006 @ 19:23:04 #25
    137562 rakotto
    Anime, patat en video games
    pi_44752085
    Wat is dit toch een prachtig spel

    Alleen ik heb 1 probleem..

    Hoe krijg ik tools. Ik weet dat ik later een gebouw moet bouwen die dat produceert, maar de tools om het te bouwen lukt niet echt. ^^'
    All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 19:23:46 #26
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44752099
    Zie de OP:

    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44752106
    Deze speler heeft 55000 inwoners.
    Screens
    Dan heb je nog wel even te gaan.
    pi_44752209
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 19:19 schreef Jump het volgende:
    Hier zijn ze ook maar 300kB hoor, maar de maximum grootte die ik als gratis user kan uploaden is 1024*768
    Bij het uploaden de optie 'max 1 mb' selecteren .
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 19:23 schreef rakotto het volgende:
    Wat is dit toch een prachtig spel

    Alleen ik heb 1 probleem..

    Hoe krijg ik tools. Ik weet dat ik later een gebouw moet bouwen die dat produceert, maar de tools om het te bouwen lukt niet echt. ^^'
    Zoals Jump al zegt staat het inderdaad in de OP, maar aan de chain heb je idd vrij weinig wanneer je niet genoeg tools hebt voor die gebouwen .

    Je zult ze gewoon in moeten kopen bij de Free Trader (of via andere spelers, dus Passive Trading aanzetten voor Tools).
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 19:24 schreef IedeK. het volgende:
    Deze speler heeft 55000 inwoners.
    Screens
    Dan heb je nog wel even te gaan.
    Ja, ik loop ook al een tijdje mee op het forum bij sunflowers...en zag het .

    Dat is echt een uberstad...maar zo spelen is een beetje flauw. Hij heeft alle rampen en vuur etc uitgeschakeld, geen wegen tussen huizenblokken, en verder volgt ie vast optimale structuren zoals ook op dat forum te vinden zijn (hoe krijg je zoveel mogenlijk Aristocraten om een dorpscentrum met benodigde service gebouwen).
    pi_44752273
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 19:31 schreef slindenau het volgende:

    [..]

    Bij het uploaden de optie 'max 1 mb' selecteren .
    [..]

    Zoals Jump al zegt staat het inderdaad in de OP, maar aan de chain heb je idd vrij weinig wanneer je niet genoeg tools hebt voor die gebouwen .

    Je zult ze gewoon in moeten kopen bij de Free Trader (of via andere spelers, dus Passive Trading aanzetten voor Tools).
    [..]

    Ja, ik loop ook al een tijdje mee op het forum bij sunflowers...en zag het .

    Dat is echt een uberstad...maar zo spelen is een beetje flauw. Hij heeft alle rampen en vuur etc uitgeschakeld, geen wegen tussen huizenblokken, en verder volgt ie vast optimale structuren zoals ook op dat forum te vinden zijn (hoe krijg je zoveel mogenlijk Aristocraten om een dorpscentrum met benodigde service gebouwen).
    Psst.. Waar?
    pi_44752461
    http://forum.sunflowers.de/showthread.php?t=12751

    En dan krijg je dit soort taferelen (alhoewel deze wel netjes is: wegen, brandweer en doktoren )

      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 20:05:04 #31
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44752466
    Ook even enkele screenshots online gezwierd van een nieuw spelletje







    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44752495
    Whehe, leuk .

    Maar je moet niet gelijk beginnen met het laten affikken van je dorp .
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 20:08:54 #33
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44752514
    Jah, ik had geen brandweer van in het begin
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg dinsdag 26 december 2006 @ 20:10:41 #34
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44752530
    Ik had ook een groot aantal huizen bijgebouwd, en er dan niet meer naar gekeken. De belastingen voor de pioneers stonden in het geel, voor een maximum opbrengst. Na een half uur met een balans van +10 te hebben gespeeld, wou ik ze upgraden naar Settlers.
    Dus de belastingenin het groen, zie ik het aantal pioneers enorm stijgen. Blijkbaar komen ze niet al te snel in de huizen als de belastingen in het geel staan
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44752815
    Nee klopt, donkergroen = volgend niveau, lichtgroen = meer inwoners tot het huis vol is, geel = neutraal, oranje = ?, rood = huis verlaten tot het leeg is.
      dinsdag 26 december 2006 @ 20:50:11 #36
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_44753491
    Hoe kom je erachter of je een UK of US versie hebt?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_44754182
    De US versie heet "Anno 1701 A.D.", waar de UK versie "Anno 1701" heet. Dus als je installer origineel in de map "Anno 1701 A.D." wilde installeren, dan moet je de US patch hebben .
      dinsdag 26 december 2006 @ 21:41:25 #38
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_44754603
    ah tnx
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 26 december 2006 @ 22:41:54 #40
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_44755966
    Hmm zo op het eerste gezicht merk ik geen snelheidsverbetering met die patch met een G80 chipje...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_44756020
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 14:39 schreef slindenau het volgende:
    Ik heb zelfs die kerstboom gemist ingame .
    Ik gelukkig niet. Heb hem nu al drie dagen achter elkaar.





    En die omgeving blijft echt mooi om te zien.
    pi_44756089
    Die schuine huizen van Citizens maken je stad toch net wat speelsers dan al dat strakke bij Aristocraten...dat heeft toch ook wel wat. Misschien een eilandje jatten straks, en daar enkel Citizens neerzetten (al is 'straks' relatief...eerst maar eens 10k Aristos stabiel houden...en dan zie ik wel verder ).
    pi_44765587
    tvp
    Maak nie regtig saak nie
      woensdag 27 december 2006 @ 18:09:26 #44
    137562 rakotto
    Anime, patat en video games
    pi_44769289
    Ik zal wel proberen om trades te maken.
    All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
      Lieve Belg donderdag 28 december 2006 @ 14:39:27 #45
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44793558
    Vanaf dat ik kon heb ik koloniale goederen gekocht en op een apart eiland opgeslagen. Nu kosten mij die nog maar 120 per stuk, later in het spel is het al snel 200 ofzo. Dus een zo groot mogelijk voorraad al aanleggen
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44797775
    Weet iemand trouwens wat voordeliger is om te onderzoeken bij de universiteit: Large Sails of Large Hold? Zelf zit ik te denken aan Large Sails omdat ik toch niet altijd de volledige 40 ton per Cargo Hold vol kan krijgen.
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 14:39 schreef Jump het volgende:
    Vanaf dat ik kon heb ik koloniale goederen gekocht en op een apart eiland opgeslagen. Nu kosten mij die nog maar 120 per stuk, later in het spel is het al snel 200 ofzo. Dus een zo groot mogelijk voorraad al aanleggen
    Is inderdaad handig. Zelf koop ik nu ook wat koloniale goederen in bij de Free Trader als ik een missie voor hem heb gedaan. De financiële compensatie die ik van hem krijg is meestal wel redelijk afdoende om zo'n 15 ton in te kopen.
      Lieve Belg donderdag 28 december 2006 @ 20:15:18 #47
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44804081
    Geen idee. Die snelheid kan wel handig zijn als je in oorlog bent met een ander volk. Snel aanvallen met schepen, en snel terugtrekken. Wanneer je een makkelijker spel speelt, en die snelheid niet echt zoveel rol speelt, zou ik voor de capaciteit van de cargo gaan.

    Die 40 ton cargo krijg ik gerust vol hoor. Er vaart hier een scheepje dat bij elke tocht 120ton voedsel meebrengt. Dat is ofwel een kleine boot zonder upgrades volledig vol, ofwel een grote boot halfvol met alle upgrades. Het kan er ook voor zorgen dat je een extra leeg slot krijgt, waardoor je misschien een boot minder moet inleggen.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg donderdag 28 december 2006 @ 20:21:12 #48
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44804303
    Vier kleine boten, mooi aangemeerd en vastgebonden aan de rotsen:




    Deze mensen vonden het leuk, om met een brandende sigaar in bed te kruipen :


    Achterblijfsel van de vorige bewoners:


    De stilte, de rust...:


    De eerste merchants in BeaverBrook:


    Toch handig die boom-plant-tool. Het vrolijkt de stad direct al een stukje:
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44807963
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 20:15 schreef Jump het volgende:
    Geen idee. Die snelheid kan wel handig zijn als je in oorlog bent met een ander volk. Snel aanvallen met schepen, en snel terugtrekken. Wanneer je een makkelijker spel speelt, en die snelheid niet echt zoveel rol speelt, zou ik voor de capaciteit van de cargo gaan.

    Die 40 ton cargo krijg ik gerust vol hoor. Er vaart hier een scheepje dat bij elke tocht 120ton voedsel meebrengt. Dat is ofwel een kleine boot zonder upgrades volledig vol, ofwel een grote boot halfvol met alle upgrades. Het kan er ook voor zorgen dat je een extra leeg slot krijgt, waardoor je misschien een boot minder moet inleggen.
    Die 40 ton cargo krijg ik op het moment ook wel vol, maar meestal heb ik dat spul op mijn belangrijkste eiland dan al in overvloed. Dus dan heb ik nog vrij weinig aan die extra cargo. Dus ik ben uiteindelijk maar voor Large Sail gegaan. Vooral omdat ik ook het idee heb dat je schepen langzamer varen als ze behoorlijk vol zijn, maar dit kan ook aan mij liggen.
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 20:21 schreef Jump het volgende:
    Toch handig die boom-plant-tool. Het vrolijkt de stad direct al een stukje:
    [plaatjes]
    Is inderdaad handig. Eigenlijk zou er voor de mooiigheid ook nog een bloemen-plant-tool moeten zijn.

    Ook maar wat screenshots van mijn kant.

    Wat natuurschoon:


    En drie aanzichten van mijn stad. En om de één of andere reden vinden ze het nog steeds leuk om de kerstboom te laten staan.
      Lieve Belg donderdag 28 december 2006 @ 23:18:13 #50
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44811105
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 22:01 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Die 40 ton cargo krijg ik op het moment ook wel vol, maar meestal heb ik dat spul op mijn belangrijkste eiland dan al in overvloed. Dus dan heb ik nog vrij weinig aan die extra cargo. Dus ik ben uiteindelijk maar voor Large Sail gegaan. Vooral omdat ik ook het idee heb dat je schepen langzamer varen als ze behoorlijk vol zijn, maar dit kan ook aan mij liggen.
    [..]

    Is inderdaad handig. Eigenlijk zou er voor de mooiigheid ook nog een bloemen-plant-tool moeten zijn.

    Ook maar wat screenshots van mijn kant.

    Wat natuurschoon:
    [[url=http://xs110.xs.to/xs110/06524/screenshot0011.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs110.xs.to/xs110/06524/screenshot0013.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

    En drie aanzichten van mijn stad. En om de één of andere reden vinden ze het nog steeds leuk om de kerstboom te laten staan.
    [[url=http://xs110.xs.to/xs110/06524/screenshot0015.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs110.xs.to/xs110/06524/screenshot0016.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs110.xs.to/xs110/06524/screenshot0017.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
    De snelheid van het schip hangt af van het aantal cargo inderdaad, en ik dacht ook nog welke cargo.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg donderdag 28 december 2006 @ 23:24:35 #51
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44811409
    Voedselproductie op een apart eilandje, 44 graanveldjes in het totaal:


    De andere kant van het eiland wordt gebruikt voor de hop productie, het bier wordt ook op het eiland gebrouwen. Met twee boten wordt dit overgebracht naar het bewonerseiland:


    Tabakproductie, dit is ongeveer de helft van het aantal velden, en dat is juist genoeg:


    Overzicht van de stad:


    Eerste delen van een kasteel:


    Nog wat van de stad, huisjes zover je kan zien. In het midden staan al enkel aristocraten:


    Zatte mensjes in de stad, wat wil je, met zo'n toevoer van bier:



    Ohja, momenteel heb ik bijna 6000 virtuele zielen op het eiland.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44867816
    Ook 6000 zielen, vrijwel allemaal aristocraten.

    1 tegenspeler en dat is Hendrik Jorgensen, stelt dus niet veel voor.
    Straks een paar screenshots
      Lieve Belg zaterdag 30 december 2006 @ 20:16:45 #53
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44867871
    Bij die gast moet je gewoon veel lampolie verkopen. Dan kan hij gedichtjes schrijven bij maanlicht
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44870576
    quote:
    Op zaterdag 30 december 2006 20:15 schreef DJKoster het volgende:
    Ook 6000 zielen, vrijwel allemaal aristocraten.

    1 tegenspeler en dat is Hendrik Jorgensen, stelt dus niet veel voor.
    Straks een paar screenshots
    DJ! Jij ook hier.
    Speel je nog OGame?
    pi_44884274
    Ik heb de game gisteren maar eens aangeschaft als testgame, maar verdorie, de game is best vet ook nog
    <@Richardfun> top Morthill ^O^
    <@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
    pi_44916977
    Anno 1701

    Heb binnenkort een mini-anno-lan met wat vrienden. Zal zeker wel oorlog worden!

    Ik mis alleen mijn aardappel boerderijtje en een 2de optie voor kelding
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_44917467
    Veel mooie screenshots gepost in de tijd dat ik op vakantie was .

    Mijn laatste plaatje, even wat nieuwe huisjes neerzetten (alles wat ik had is inmiddels Aristocraten, zo'n 10k stuks ongeveer nu ).



    10.485 inwoners, en het draait nog steeds aardig stabiel . Alleen is mn eiland nu bijna vol...misschien ff kijken of een van mn PC spelers een groter eilandje voor me heeft
      Lieve Belg maandag 1 januari 2007 @ 17:09:59 #58
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_44917494
    Geen vuurwerk afgegaan op 1 januari in het spel? Of zoiets als een kerstboom?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_44917662
    Kerstboom was er met de kerst. Inclusief een kerst groet!

    En als je wilt weten of er vuurwerk is...je klok op 31/12/2006 zetten en je weet het zo.
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_44917743
    Binnenkort ff downloaden kopen

    1602 was een top spel
    pi_44917889
    Tip: Bij keybindings een toets instellen om je interface te verbergen. Dan krijg je pas mooie screenshots.
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_44918496
    Ge4ce (ook op got?)

    pi_44919791
    10.000 Aristocrats
    En Hendrik Jorgensen in de pan gehakt, irri kerel met zijn gezeur over gedichtjes..

    Volgende week maar weer een nieuwe game starten met meerdere tegenspelers en misschien ook nog een piraat..
    pi_44919881
    Is het handig om, op het moment dat je grotere schepen kunt maken, je kleinere schepen daar voor in te wisselen?
    pi_44922565
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 17:47 schreef slindenau het volgende:
    Ge4ce (ook op got?)

    Ik dacht precies hetzelfde . En ja, van GoT.

    IedeK. Op eengegeven moment kan dat wel eens zo zijn ja. Die kleinere schepen hebben nu ook eenmaal kosten. Je moet wel nakijken. Als er meer dan 3 grondstoffen geproduceert worden of het eenmaal een lange route heeft kan het wel eens handig zijn om meer slots te hebben. MAAR. Ja, een maar. Er is namelijk ook een onderzoek die ervoor zorgt dat je meer kunt dragen in je schepen. Tot wel 60 items van 1 bepaalde goederen. Dus...kijk maar...
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_44928007
    Hehe, kom je nu ook tegen op het sunflowers forum . Grappig.

    Zelf heb ik nog steeds van die kleine prutscheepjes op mn eerste routes staan...behalve de food, die gaat met bijna 4x60 per keer (kan 1 groot schip dus nog net aan).

    Verder maakt het qua onderhoudskosten echt niks meer uit als je balans in de +x.000 zit .
    pi_44928177
    Nog even een vraagje, maar niet over het spel zelf.
    Hoe krijg je van die thumbnails bij photobucket?
    Ik kan het niet vinden.

    OT: Net weer met een nieuwe satd begonnen, morgen maar weer verder.
    pi_44928251
    Gewenste plaatjes aanvinken, dan zitten er onderaan de pagina 4 formulier-knoppen, dan druk je op "Generate HTML and IMG code".

    Dan krijg je 4 opties, waarvan 2 met thumbnails. De bovenste twee zijn in HTML, de onderste twee in UBB.
    Kies maar
    pi_44928316
    Te makkelijk, te makkelijk!
      dinsdag 2 januari 2007 @ 13:22:18 #70
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_44938758
    tvp'tje. Net begonnen. Heb geen ervaring met de vorige delen van het spel maar het concept heeft me wel erg aangetrokken. Ben nu een beetje aan het knutselen om alles voldoende de produceren. Klopt het dat traden met je computer-tegenspelers bijna nooit iets fatsoenlijks opleverd? Ze bieden altijd rommel aan en willen het schaarste goed van me hebben
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
    pi_44939078
    Traden kan je beter doen met de Free-Trader, en dan vooral passief. Dan koopt ie vrijwel alles .

    Wat ze in hun warenhuis zelf aanbieden veranderd ook steeds, dus daar kijken is meestal verspilde moeite. Je kan beter alles via passief traden doen, al ben je dan wel gebonden aan je 6 slots.

    Daarnaast kopen bepaalde karakters ook vooral bepaalde goederen (Die onzekere dikkerd: lampen olie, die schot: stenen etc.).
      dinsdag 2 januari 2007 @ 13:39:17 #72
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_44939212
    Ja dat passief traden met die free trader heeft met wel goed geholpen. Meerdere malen heeft hij de funds kunnen redden
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      Lieve Belg vrijdag 5 januari 2007 @ 18:38:57 #73
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_45048320
    Kan je ergens de totaaltijd zien van het aantal uren dat je al gespeeld hebt?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_45058282
    Linksonder bij je minimap staat een Zandloper in die cirkel verweven, daar moet je even met je muis op gaan staan .

    Dan krijg je zoiets te zien bijvoorbeeld:


    Ik weet alleen niet zeker of dit de totaaltijd van die map is, of alles samen.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 23:09:16 #75
    33470 FlyingFox
    Zeer schier.
    pi_45058393
    WREEEEEEEED!

    Ik speel allen geen spelletjes meer
      Lieve Belg vrijdag 5 januari 2007 @ 23:15:53 #76
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_45058634
    Dat is toch de tijd die je op in dat spel gespeeld hebt? Maar in alle spellen tesamen? Of is die awards voor het aantal uren per savegame?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_45059013
    Mja, dat vraag ik me dus ook af .
      Lieve Belg vrijdag 5 januari 2007 @ 23:40:28 #78
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_45059584
    Probeer dan maar eens die gold te halen, 500 uur
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_45059732
    Mwoah, dan wordt best wel saai dan ja...als je 500 uur in een enkele map door moet brengen .
    pi_45092556
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 23:40 schreef Jump het volgende:
    Probeer dan maar eens die gold te halen, 500 uur
    Gold haal je toch door op High difficulty te spelen? En zilver door mid?
    quote:
    De snelheid van het schip hangt af van het aantal cargo inderdaad, en ik dacht ook nog welke cargo.
    Correct maar dit geld alleen voor Exploration Ships, bij Trade Vessels word de snelheid beinvloed door het aantal HP. En bij War Ships weet ik het niet meer, maar je zou het allemaal terug kunnen vinden in ANNOpedia.
    quote:
    Traden kan je beter doen met de Free-Trader, en dan vooral passief. Dan koopt ie vrijwel alles .
    Of je zend een courier (als je die upgrade heb gedaan), die koopt alles in 1 keer. Kan zeer handig zijn, in 1 klap 500 food erbij ofzo.
      Lieve Belg donderdag 11 januari 2007 @ 15:54:24 #81
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_45251892
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 22:57 schreef Cahir het volgende:

    [..]

    Gold haal je toch door op High difficulty te spelen? En zilver door mid?
    Ja, maar dat geld toch niet voor het aantal gespeelde uren? Hierbij is gewoon het aantal dat telt, en niet het niveau.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_45265303
    Ziet er tof uit misschien toch maar eens overwegen om hem te downloade kopen

    Mooie OP trouwens
    pi_45265715
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 22:57 schreef Cahir het volgende:

    [..]

    Correct maar dit geld alleen voor Exploration Ships, bij Trade Vessels word de snelheid beinvloed door het aantal HP. En bij War Ships weet ik het niet meer, maar je zou het allemaal terug kunnen vinden in ANNOpedia.
    Ik merk bij al mijn schepen (alle 3 de typen) dat ze langzamer varen als ze vol zijn...wat opzich ook logisch is .
    quote:
    [..]

    Of je zend een courier (als je die upgrade heb gedaan), die koopt alles in 1 keer. Kan zeer handig zijn, in 1 klap 500 food erbij ofzo.
    Ja, maar weet je hoe veel duurder dat is .
    pi_45284992
    quote:
    Ja, maar weet je hoe veel duurder dat is .
    Mijn geld zit constant op 999.999.... soms daalt het naar 950.000 maar lager dan dat kan ik niet eens komen (9k inwoners ATM, heb al een tijdje geen anno meer gespeeld )
    quote:
    Ik merk bij al mijn schepen (alle 3 de typen) dat ze langzamer varen als ze vol zijn...wat opzich ook logisch is .
    Zal er wel eens op letten.. volgens ANNOpedia zou alleen de exploration ship langzamer varen als hij vol is.
    pi_45288481
    Ohja, met zoveel geld kan het wel. Ik begin net pas een beetje met het verdienen van geld .
    pi_45921097


    Zo wil ik ook wel spelen .
    pi_45921248
    Wow stoer man
    pi_46018152
    Komt die Nederlandse versie er trouwens nog een keertje?
    Maak nie regtig saak nie
      maandag 5 februari 2007 @ 20:25:37 #89
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_46019046
    quote:
    Op vrijdag 2 februari 2007 17:01 schreef slindenau het volgende:
    [afbeelding]

    Zo wil ik ook wel spelen .
    Damn dan kun je wel een triple SLI opstelling aanschaffen
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      maandag 5 februari 2007 @ 20:46:19 #90
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_46019952
    Mwa denk dat je met een 8800GTX dit wel trekt zonder AA en AF. Matrox heeft een mooi splittertje dat je van 1 uitgang 3 kan maken, en voila, dit mooie plaatje.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 20:01:34 #91
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_46051291
    Ik vond 1602 stukken beter dan de 1503. 1503 was een beetje anders vond ik. De lol was er uit gehaald, is de lol weer terug in 1701?
    Viva los Vatos Locos
    pi_46350024
    Welk spel van de Anno serie is het beste vinden jullie?
    Wil er eentje kopen
      vrijdag 16 februari 2007 @ 09:39:23 #93
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_46358835
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:58 schreef twisteddlogic het volgende:
    Welk spel van de Anno serie is het beste vinden jullie?
    Wil er eentje kopen
    1602 of 1701.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 12:34:23 #94
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_46363962
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 20:01 schreef kokos het volgende:
    Ik vond 1602 stukken beter dan de 1503. 1503 was een beetje anders vond ik. De lol was er uit gehaald, is de lol weer terug in 1701?
    Ja, 't is weer meer 1602!

    Ik heb ook 1503 gespeeld en vond het er zo bagger uitzien en de sfeer was kut!
    pi_46371347
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 12:34 schreef RickoKun het volgende:

    [..]

    Ja, 't is weer meer 1602!

    Ik heb ook 1503 gespeeld en vond het er zo bagger uitzien en de sfeer was kut!
    Ik ben ook errug benieuwd. Heb een nieuwe computer besteld o.a. speciaal voor dit spel. Dus het moet het wel waard zijn natuurlijk.

    [ Bericht 0% gewijzigd door kassenbouwer op 16-02-2007 19:44:46 ]
    Maak nie regtig saak nie
    pi_46373859
    1602 is oldskool, erg leuk spel, maar met de huidige generatie spellen valt deze grafisch enorm buiten de boot.

    Als je graag met echt mooie graphics speelt, en ook volledig 3d, dan zou ik voor 1701 gaan.


    Er is trouwens een Add-on voor 1701 aangekondigd zojuist, maar daar is eigenlijk nog helemaal niks over bekekend. Ze roepen meer van: "we zijn bezig een add-on te bouwen. Punt."
    Zie http://www.anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=home&l2=news&l3=41

    Ohja, hij wordt Eind (Q3) 2007 verwacht
      woensdag 21 februari 2007 @ 12:29:42 #97
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_46522271
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:58 schreef twisteddlogic het volgende:
    Welk spel van de Anno serie is het beste vinden jullie?
    Wil er eentje kopen
    1503 of 1701.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_46529208
    1503 goed

      woensdag 21 februari 2007 @ 16:35:22 #99
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_46529874
    Ja. Veel beter dan 1602 en misschien ook wel beter dan 1701.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_46530211
    Wat mij betreft 1701 > 1602 > > > 1503
    pi_46530339
    Ik heb alleen 1602 en 1503 gespeeld en 1503 vind ik maar kut
    Viva los Vatos Locos
    pi_46531627
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 16:35 schreef Fir3fly het volgende:
    Ja. Veel beter dan 1602 en misschien ook wel beter dan 1701.
    Volgens mij delen niet veel mensen deze mening .

    Maar ieder zn ding. Het zag er best aardig uit, dat wel. Voor die tijd.
    Dat is mijn mening.
      woensdag 21 februari 2007 @ 17:28:48 #103
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_46531650
    1602 was gewoon geen zak aan, die hele setting trok mij niet. 1503 was 100 keer beter uitgewerkt.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_46531695


    Daar kan je weinig op antwoorden...
      woensdag 21 februari 2007 @ 17:32:05 #105
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_46531737
    Maar goed, we vinden 1701 allemaal goed, laten we het daar eens over hebben.....
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_46536246
    Ja, het bloedde een beetje dood hier. Heb helaas niet meer veel tijd om te spelen op het moment .
    pi_46653779
    Weet iemand misschien ergens een site te vinden waar staat beschreven wat de meest efficiënte manier is om je stad op te bouwen? In vergelijking met Anno 1503 is het toch best lastig door dat grote stadscentrum in het midden.
    Maak nie regtig saak nie
    pi_46658810
    Ik zou zeggen (en dat doe ik dus ook... ), kijk eens rond op het (officiele) forum van Anno 1701: http://forum.sunflowers.de/forumdisplay.php?f=76
    pi_47029782
    Mijn "nieuwe" computer vindt dit spel wel tof, dus ik plaats vast een teeveepee hierzo. Nou nog een fatsoenlijk monitor & het is genieten
      vrijdag 16 maart 2007 @ 20:37:41 #110
    67615 Shadowcat
    Macho does not prove mucho
    pi_47349821
    I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
    pi_47350092
    omg wat

    Ik zou er bijna een DS voor kopen .

    Heb nu ook Anno 1602 Mobile, voor op mn mobiel dus...ook erg leuk voor onderweg .
    pi_47351370
    Ik hou het wel bij mijn PC versie.
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_47351920
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 20:45 schreef slindenau het volgende:
    omg wat

    Ik zou er bijna een DS voor kopen .

    Heb nu ook Anno 1602 Mobile, voor op mn mobiel dus...ook erg leuk voor onderweg .
    Op je mobiel speelt het niet echt lekker, athans welke gebruik jij?
    pi_47352074
    Inderdaad, op je mobiel speelt het nogal kut...maar beter dan voor je uit zitten staren in de trein bijv .

    En wat bedoel je met "welke"...welke telefoon?
    pi_47352532
    Ja
      vrijdag 16 maart 2007 @ 22:17:12 #116
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_47353172
    Kan dat dan? Linkje?
    pi_47353804
    Ik heb de Sagem My501x als telefoon.

    En ja, Anno (1602 en 1701) zijn op je mobiel te spelen.

    Zie http://www.anno-mobile.com/

    Of stuur me een PM en dan stuur ik beide JAR's
      vrijdag 16 maart 2007 @ 22:54:16 #118
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_47354477
    Zie pm
    pi_47444273
    Oeh, oeh, oeh. Topic punt:

    Wat vinden jullie over het idee dat ze bezig zijn met een "Anno-MMO-concept"?

    En wat zijn de speculaties over de uitbreiding?
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
      maandag 19 maart 2007 @ 19:19:26 #120
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47445754
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 22:35 schreef slindenau het volgende:
    Ik heb de Sagem My501x als telefoon.

    En ja, Anno (1602 en 1701) zijn op je mobiel te spelen.

    Zie http://www.anno-mobile.com/

    Of stuur me een PM en dan stuur ik beide JAR's
    Zou je die JAR's file kunnen sturen naar mijn email adres??
    Viva los Vatos Locos
    pi_47580583
    Meer info over de Add-on:
    quote:
    2007/03/23
    The AddOn is coming - with campaign and editor!
    The ANNO 1701 AddOn will contain a few features and specials to delight any fan of the series. It will arrive in the stores from Q3 2007 and every fan will be able to "upgrade" their ANNO 1701.

    The name of the AddOn will be decided at a later date and will be made public at that time.

    Here is a sneak preview of the contents:
    The AddOn contains a campaign comprising 11 exciting missions, a world editor and 4 new interesting computer player profiles. The AddOn generally has an Asiatic look and the relevant flair to go with it.

    The Campaign

    The focus of the AddOn lies in the campaign; our Community survey revealed that the majority of ANNO players wanted a campaign in ANNO.

    The campaign relates, over 11 thrilling missions, the story of a hero; the role assumed by the player. As this hero, the player sets out to join an old friend in a very mysterious, but extremely attractive affair. During his journey, the player has numerous adventures and meets old friends and makes new ones. The story features some unforeseen twists and turns, intrigues and power struggles. The classic ANNO elements of Discovery, Construction, Trade, Diplomacy and Military are mirrored in the individual missions, which are constantly setting the player new challenges. The 11 missions are packed with countless side-quests that present seasoned players with an even greater challenge!

    The four new characters essentially carry the story and have been developed as meticulously as the previous ANNO 1701 computer player profiles. Yet there isn't a peace-loving individual behind every new face, and this makes the stories always exciting and full of surprises.

    Editor

    Related Designs incorporated 3 different editors into ANNO 1701 and the world editor will be included in the AddOn. Needless to say, this AddOn editor is user-friendly and is consistent with the ANNO design.

    We are now investigating the possibility of making the two other editors available; more details on this to follow shortly.

    Functions of the world editor:
    The editor Related Designs has configured for the AddOn will be both visually and functionally similar to make it interesting and easy to use, particularly for the "casual gamer". The player will be able create his own, individual game world with the editor using a series of functions listed and described below:

    1. Create game worlds of widely differing size: The player can use the editor to create various large worlds; in gameplay terms this will mean that fewer islands will fit into the "smaller worlds".

    2. Placing islands in the game world: The player can now choose islands from the current repertoire of islands (i.e. all the islands included up to now) and place them in the world independently.

    3. Create specific (map) settings: Now, natural resource deposits, start positions and foreign cultures, Pirates and up to three CPs can settle the island world (there are "island restrictions" for the foreign cultures and the Pirates, in that you cannot place them on all the islands).

    Note:
    The player can use the editor to create maps both for the main game ("classic") 1701, and the AddOn.

    4. Create (map) settings: Besides the specific settings, the player can also set the general game parameters (e.g. start and victory conditions. For example, the start conditions are the setting options for start capital, construction cost refund (Yes/Halved/No), strength of the Pirates (Weak/Normal/Strong), trader assignments (Yes/No), disasters (can be selected individually), etc. Victory conditions could be, for example: "independence gained" "Pirate pact" "greatest wealth" (wealth can be adjusted), "largest settlement" (no. of inhabitants can be changed), etc.

    5. Create general (map) settings: Finally, the player can of course choose the name of his map and add some map descriptions.

    Finally:
    All these settings can be changed as many times as required when editing, only the actual map size cannot be changed.

    Deluxe comfort - the wizard

    If setting all the above functions up is too complicated or simply too much trouble for the user, he can have a map created for him incorporating his own ideas, but with the help of the wizard. To do this, the user will be asked a few questions (size of world, no. of islands, etc.). Then, based on the answers, the wizard will then create a suitable map for the player.
      vrijdag 23 maart 2007 @ 16:21:34 #122
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47586032
    World editor!
    Viva los Vatos Locos
    pi_47594679
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 16:21 schreef kokos het volgende:
    World editor!
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
      zaterdag 24 maart 2007 @ 14:27:29 #124
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_47610384
    Ik ben nu ook een maandje of 2 bezig met Anno 1701, maar ik loop nu al een hele tijd tegen hetzelfde probleem aan te hikken;
    Regelmatig hoor ik dat een tegenstander van mij geholpen heeft om een Foreign Culture te upgraden (Indiaan, Chinees, Maya of Indiër). Maar hoe krijg ik dat zelf voor elkaar?
    Ik heb een trade agreement + samenwerking met de Indiaan (helemaal in het groen), maar als ik hem geld probeer te geven weigert die stomme Indiaan het 9 van de 10 keer aan te nemen.
    Terwijl ik gewoon teveel geld heb en die kerel een beetje wil helpen...
    pi_47611973
    Veel ruilen (kopen/verkopen) ipv geld geven, dan lukt het wel .
    pi_47834818
    quote:
    2007/03/30
    Oh, Good Egg! An Easter Egg!
    The Easter Bunny is on its way and, what's more, we have gone to great lengths to catch him for you. What he confessed was that he was determined to bring very particular happiness to all ANNOholics at Easter. Sadly, it was not easy to extract any more information from him, but after long interrogation, in which Easter Eggs played a not insignificant role, we were finally able to get it out of him: he is bringing a second patch for ANNO 1701!

    Apart from a few minor bug fixes, the 1.02 patch mainly contains some and exciting new features:
    - As a quest reward, the free trader will now advertise for ships from time to time.
    - The number of trade routes has been increased from 20 to 50. (is wellicht wel jammer)
    - Particularly welcome honor guests can be invited back several times.
    - Pirate treasure awaits anyone who can claim victory over Ramirez.
    - The player can now view the total gameplay time for his profile.
    - Using a shortcut, the game itself can be speeded up and slowed down again.
    - Maintenance costs of buildings can now be viewed in the construction menu before they are built.
    - Entirely new platinum medals.
    - For potential millionaire players, maximum wealth has been increased to 999.999.999.
    - It is now easier to allocate additional ships to a trade route.
    - More houses can now be upgraded manually and all together.
    - Using "Default", the key assignment will revert to its original configuration.

    After we have again released the good White Rabbit, he will most probably drop in around Easter and to see you too. But please, don't tell him anything we have just revealed in complete confidence. Act surprised!

    And now, have great fun waiting for the Easter Bunny to arrive! "Oh my fur and whiskers!"
    Dus met pasen kunnen we een nieuwe patch verwachten .
    pi_47866659
    Je vergeet het belangrijkste!!!!

    9. Extended maximum wealth
    The new gold coin limit has been set to 999,999,999 Gold.

    Kan niet wachten tot de patch uit komt. Alleen lijkt erop dat ze geen fix hebben voor de "Out of Sync" error in de Multiplayer v1.01.
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_47866877
    Hoezo vergeet ik dat ?
    pi_47869408
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 19:02 schreef slindenau het volgende:
    Hoezo vergeet ik dat ?
    Omdat ik niet kan lezen.
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
    pi_47869916
    Aaaight .
    pi_47931190
    quote:
    Oh, Good Egg! An Easter Egg!
    The Easter Bunny is on its way and, what's more, we have gone to great lengths to catch him for you. What he confessed was that he was determined to bring very particular happiness to all ANNOholics at Easter.
    Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
      Lieve Belg zaterdag 5 mei 2007 @ 12:26:32 #132
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_49033146
    Zijn er nog mensen die het spel spelen?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_49034214
    Vrij weinig zo te zien . Ook ik ben meer bezig met C&C Tiberium Wars en Supreme Commander eigenlijk .
      zaterdag 5 mei 2007 @ 14:31:12 #134
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_49036261
    Ik met Titan Quest... En mijn Wii!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 5 mei 2007 @ 14:37:04 #135
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_49036407
    misschien moet ik ook maar weer es titan quest gaan spelen, na al die duizenden patches zal ie vast niet meer zoveel crashen
      woensdag 24 oktober 2007 @ 15:04:56 #136
    8164 azaroth
    Ajax wordt weer kampioen!
    pi_54135555
    deze week komt er een addon uit

    ik weet alleen niet of ie ook in het engels is..
    '
    Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
    '
    '
      woensdag 31 oktober 2007 @ 13:27:38 #137
    168777 Rave_NL
    Obey the Dance Commander!
    pi_54282728
    Ja iets met the sunken dragon!
    quote:
    Er is goed, en slecht nieuws voor de Anno 1701 fans. Om te beginnen met het goede nieuws, de demo van het spel is nu te downloaden. Het slechte nieuws is echter dat deze vooralsnog enkel beschikbaar is in het Duits.
    Anno 1701: The Sunken Dragon is een uitbreiding voor Anno 1701. De uitbreiding bevat elf nieuwe missies welke in totaal goed zijn voor circa dertig uur gameplay. Het spel bevat een nieuwe ramp (meteorieten), nieuwe speciale gebouwen, een viertal nieuwe AI-spelers en een world editor.
    Nog maar even wachten dus


    Juist omdat ik dat bericht tegenkwam heb ik anno 1701 geinstalleerd.

    Alleen lukt het me om de een of andere vage manier niet meer om de traderoutes goed te krijgen. Ik speel met 1 hoofdeiland en een paar hulpeilandjes voor de resources maar die schepen laden de spullen wel in, maar ze laden ze niet uit, waardoor je steeds een melding krijgt en het volk begint te kloten.
    Ik moet nu handmatig de resources van het schip naar de haven klikken, en het worden steeds meer schepen

    [ Bericht 1% gewijzigd door Rave_NL op 31-10-2007 13:35:24 ]
    Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
    EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
    Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
    pi_54293674
    Unloaden: slider op 0 zetten .
      vrijdag 9 november 2007 @ 01:06:17 #139
    168777 Rave_NL
    Obey the Dance Commander!
    pi_54472264
    Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
    EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
    Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
      donderdag 15 november 2007 @ 15:53:40 #140
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_54627964
    Ik hoorde van de week van een goede vriend van mij dat dit spel verslavend moest zijn.
    Dus ik het spel aangeschaft en geinstalleed op mijn laptop.
    Hij deed het in 1 keer, maar hij is echt traag, het ziet er niet uit.
    En nog erger, na een uur spelen gaat het beeld op zwart en sluit ie de laptop af.
    Alles ben ik dan kwijt, ik weet niet waaraan het aan ligt.

    Dit zijn de specificaties van mijn laptop.

    Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 1.66 GHz
    Draadloze netwerkkaart: ja
    Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB)
    Beeldscherm: 15.4" CrystalBrite breedbeeld
    Kaartlezer: ja Netwerkkaart: ja
    Harddisk: 120 GB 5400 rpm Aantal Accucellen: 6
    CD-/DVD-Rewriter: Super Multi DVD-RW Double Layer
    Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium
    Geluidskaart: onboard

    Tell me what's wrong.
    pi_54628504
    Wat voor videochip heeft je laptop? Onboard waarschijnlijk?
      donderdag 15 november 2007 @ 16:27:02 #142
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_54628801
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 16:15 schreef Retuobak het volgende:
    Wat voor videochip heeft je laptop? Onboard waarschijnlijk?
    videokaart type intel gma 950
    videokaart geheugen 128 mb


    Is magertjes wel, kan ik hem upgraden ofzo?
    pi_54629204
    Ja, daar ligt het aan vrees ik. Die chip is prima voor desktopwerk, maar verreweg de meeste games kun je er mee vergeten. Upgraden is tevens niet mogelijk, iets dat laptops eigen is. Ik zou het spel weer doorverkopen als ik jou was, of je moet het echt graag willen spelen en bereid zijn er nieuwe hardware voor aan te schaffen, maar dat betwijfel ik.
      donderdag 15 november 2007 @ 16:58:37 #144
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_54629548
    Mijn god zeg, en ik raakte er net verslaafd aan.
    Nou dan verkoop ik hem door.
    pi_54629620
    Of houden (Anno ) en wachten tot 256 mb (snel) videogeheugen standaard is in nieuwe laptops .
    pi_54629849
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 17:03 schreef slindenau het volgende:
    Of houden (Anno ) en wachten tot 256 mb (snel) videogeheugen standaard is in nieuwe laptops .
    Gebrek aan geheugen is het probleem niet daar hoor . Die videochip is gewoon niks. Onboard chips zijn niet gemaakt voor gamen, daarvoor moet je iets van nVidia of ATi hebben.
    pi_54630839
    Dat kan ook ja, mijn 256 MB Geforce GO gs 7900 (laptop dus) heeft totaal geen problemen met Anno .
    pi_54630932
    Ik kan hem best goed met een 6600GT spelen hoor, hoewel het later wel iets minder gaat... maar ik spaar alvast voor een 8800GT Of een 9800GT.
      Lieve Belg donderdag 15 november 2007 @ 18:39:53 #149
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_54631610
    Mijn 8800GT komt er binnenkort aan, samen met de rest van een nieuwe pc. Anno zal dan lekker goed draaien
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_54631988
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 18:39 schreef Jump het volgende:
    Mijn 8800GT komt er binnenkort aan, samen met de rest van een nieuwe pc. Anno zal dan lekker goed draaien
    Ga ik van uit, mijn veel slomere 7800GTX kan hem zonder problemen maxen op 1280x1024, en de 8600M GT 512MB in m'n laptop komt ook in de buurt op 1440x900.
      donderdag 15 november 2007 @ 22:06:06 #151
    129814 wolferl
    Ik kan niets bedenken
    pi_54636681
    Ben ik nog even.
    Nu weet ik dat die traagheid van het spel ligt aan de videokaart.
    Maar waar komt die plotselinge afsluiten vandaan?
    pi_54636976
    Wellicht oververhitting?
      donderdag 15 november 2007 @ 23:09:49 #153
    168777 Rave_NL
    Obey the Dance Commander!
    pi_54638379
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 15:53 schreef wolferl het volgende:
    Tell me what's wrong.
    En als je al je principes overboord gooit en alles op low zet op 800x600?
    Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
    EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
    Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
    pi_55659137
    bij mij klapt hij er ook heel vaak uit en mijn systeemeisen zijn zeker voldaan

    ATIRadeon 512MB
    2GB RAM
    en voldoende schijfruimte.

    Hij klapt er nooit op het zelfde moment uit behalve als ik de scenario's ga doen dan klapt hij er altijd bij het eindfilmpje van de 2e missie.

    Ik vind het heel jammer want het weerhoudt me ervan verder te spelen.
    Laatst klapte hij eruit toen ik eindelijk fatsoenlijk oorlog ging voeren met de vloo van de koniging.

    Niet alleen het spel sluit dan, de hele PC sluit gewoon zonder pardon af.

    IEMAND HELP ME AUB


    Mail me aub ipv hier reageren wat ook mag om andere te helpen
    Your Loyal Gamer
    pi_55659733
    Zit nog steeds met een 6600GT Als ik een nieuwe pc met een 8XXX of 9XXX zal ik het spel weer eens uit de kast halen
    pi_56048261
    Misschien een beetje raar, maar ik wil even een oude koe uit de sloot halen:

    Tijdens het spelen van Anno 1701 scenario 09: Back to former glory, kom ik tegen een probleem aan. Ik kan niet traden met Amin Sahir, waardoor ik geen tabaco krijg, en dus ook niet naar de volgende mensengroep kan.

    Heeft iemand een idee waarom ik niet met hem mag traden? Zelfs bij het restarten van het scenario en meteen naar de haven van Amin te varen, wilt hij nog niet traden.
    pi_56051056
    Je moet waarschijnlijk eerst zijn vertrouwen winnen, door spul bij hem te gaan kopen.
    pi_56056567
    Probleem: hij wilt totaal niet met me traden.. ook verkoopt hij juist niets -.-

    Heb trouwens engelse 1.2 versie updated
    pi_56059668
    Wat staat er percies in het diplomatie overzicht?

    Heb je al een soort trade overeenkomst/goede verhouding met een andere stam in dat level? Misschien dat ie daarom gaat klagen...
      Lieve Belg woensdag 16 januari 2008 @ 14:07:24 #160
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56072825
    Waar in vista worden de screenshots opgeslagen? Ik heb er in mijn laatste spel enkele gemaakt, maar blijkbaar vind ik deze nergens terug.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56109125
    Geen overzicht met diplomatie in beeld er bevind zich ook geen andere stam in het level =(
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')