quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:40 schreef SeLang het volgende:
Credit Europe Bank Top Interest rekening nu 4,00%, 4,25% voor nieuwe klanten.
Geen opnamekosten, geen beperkende voorwaarden.
Goeie tip :quote:Op zondag 20 mei 2007 12:58 schreef SeLang het volgende:
Een alternatief is trouwens een NL staatsobligatie. Dat is safer dan de bank (als je hem houdt tot aflossing).
Bijvoorbeeld de NL 2,5% 2008 (NL0000102150). Die wordt op 15 Januari afgelost, yield is nu 4,12%.
In Nederlands rechtsgeldig, ja maar zonder de betweter te willen uithangen moet je je wel afvragen wat er precies geregeld is in Nederland.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:52 schreef W00fer het volgende:
En jij denkt dat mensen zomaar ff 50K in een investering stoppen ? Er zal echt wel een garantie achter moeten zitten anders doen alleen gekken zo'n investering. Zelfs durfkapitalisten gaan nog uit van een bepaalde zekerheid
Lijkt me wel heel sterk als de NL'se overheid dit soort projecten zomaar toestaat. Ok het is in Dubai maar je investeerd IN Nederland je geld dus daar moet het ook rechtsgeldig zijn.
Klopt, ik zou er ook alleen aan beginnen als je relatief grote bedragen weg moet zetten. Als het minder is dan ca 100.000 dan kun je het beter gewoon spreiden over 5 bankrekeningen met hoge rente. Dan heb je een hoge rente en blijf je toch binnen de bankgarantie.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:30 schreef marcston het volgende:
[..]
Goeie tip :
Maar staatobligaties hebben kosten, die het weer minder interessant maken.
Helemaal waar, daarom heb ik het ook steeds over kortlopende obligaties. Het genoemde voorbeeld is een obligatie met een looptijd van 6 maanden. Het koersrisico is dan heel klein.quote:+ Staatobligaties voor lange tijd hebben dalen in waarde als de rente stijgt. Bijvoorbeeld een staatobligatie 10 jaar tegen 4 % zal gaan dalen in waarde als de rente naar 6% stijgt. Vastrentende waarden zijn nooit een goed idee als je denkt dat de rente gaat stijgen.
Dit dusquote:Op zondag 1 juli 2007 20:55 schreef marcston het volgende:
[..]
In Nederlands rechtsgeldig, ja maar zonder de betweter te willen uithangen moet je je wel afvragen wat er precies geregeld is in Nederland.
Boven de E50.000 is de gewone wetgeving eenvoudigweg niet van toepassing. Ik las bijzonder weinig over zekerheden, je participeert gewoon in een bouwproject en bouwbedrijfjes hebben de roteigenschap dat ze failliet kunnen gaan als ze hun projectverplichtingen niet nakomen.
Waarom zouden ze 12,8% betalen als ze minder hadden kunnen betalen? Als ik tegen 4,6% kan lenen voor 30j vast zouden zij toch voor veel minder jaar ook zo'n percentage moeten krijgen.
Die 8,2% is dus risicopremie die heel simpel, veroorzaakt wordt door het hogere risico. Het hogere risico zal bestaan uit de vraag of je het geld terugkrijgt.
Sinterklaas woont niet in Dubai, en geld geven aan bouwondernemingen is altijd link. That's my 2 cents. En de aanbieder ???? Hoge Huys bijvoorbeeld pakt al meteen 3% bij de emissie (even E1500 dokken om voor 50K bij hun te kopen?).
In de economie heb je de amerikaans engelse uitdrukking "NO FREE LUNCH", niets voor niets of zo. Deze producten doen me denken aan de WOL's, DAFjes, Junkbonds, Vie dór verzekeringen, BAAN aandelen en de andere oplichters die Nederland rijk is.
Rechtsgeldig in Nederland betekent niet veel dus.![]()
Waarschijnlijk kunnen ze niet voor minder lenen omdat ze:quote:Op zondag 1 juli 2007 20:55 schreef marcston het volgende:
Waarom zouden ze 12,8% betalen als ze minder hadden kunnen betalen? Als ik tegen 4,6% kan lenen voor 30j vast zouden zij toch voor veel minder jaar ook zo'n percentage moeten krijgen.
Zonde van je geld om het te laten staan op een bankrekening... of in obligaties te beleggen.quote:Op maandag 2 juli 2007 02:15 schreef SeLang het volgende:
Klopt, ik zou er ook alleen aan beginnen als je relatief grote bedragen weg moet zetten. Als het minder is dan ca 100.000 dan kun je het beter gewoon spreiden over 5 bankrekeningen met hoge rente. Dan heb je een hoge rente en blijf je toch binnen de bankgarantie.
Spreid die 100k in gelijke delen over bijvoorbeeld Credit Europe Bank (4,00%), Amsterdam Trade bank (3,65%), AK-bank (3,65%), Argenta Internet Rekening (3,65%) en DSB Bank (3,60%). Je hebt dan een gemiddelde rente van 3,71% zonder enig risico.
Als je echter meerdere tonnen kwijt moet dan moet je wel over heel erg veel rekeningen gaan spreiden. Dat wordt nogal onpraktisch. Bovendien zijn bij hoge bedragen de kosten van obligaties ook weer relatief lager.
Zo'n boude uitspraak zonder enige toelichtingquote:Op maandag 2 juli 2007 02:37 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Zonde van je geld om het te laten staan op een bankrekening... of in obligaties te beleggen.
Jij hebt er duidelijk verstand vanquote:Op maandag 2 juli 2007 02:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Klopt, ik zou er ook alleen aan beginnen als je relatief grote bedragen weg moet zetten. Als het minder is dan ca 100.000 dan kun je het beter gewoon spreiden over 5 bankrekeningen met hoge rente. Dan heb je een hoge rente en blijf je toch binnen de bankgarantie.
Spreid die 100k in gelijke delen over bijvoorbeeld Credit Europe Bank (4,00%), Amsterdam Trade bank (3,65%), AK-bank (3,65%), Argenta Internet Rekening (3,65%) en DSB Bank (3,60%). Je hebt dan een gemiddelde rente van 3,71% zonder enig risico.
Als je echter meerdere tonnen kwijt moet dan moet je wel over heel erg veel rekeningen gaan spreiden. Dat wordt nogal onpraktisch. Bovendien zijn bij hoge bedragen de kosten van obligaties ook weer relatief lager.
[..]
Helemaal waar, daarom heb ik het ook steeds over kortlopende obligaties. Het genoemde voorbeeld is een obligatie met een looptijd van 6 maanden. Het koersrisico is dan heel klein.
Langlopende obligaties zijn momenteel helemaal niet interessant: je krijgt nauwelijks meer rente (want de yieldcurve is erg vlak) maar je loopt wel een groot koersrisico als je voor de afloopdatum verkoopt.
Of het nou in obligaties staat of op je bankrekeningquote:Op maandag 2 juli 2007 02:37 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Zonde van je geld om het te laten staan op een bankrekening... of in obligaties te beleggen.
Wacht maar hoe snel Ericsson je naar buiten flikkert als de dollar naar 1,50 gaatquote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:50 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, want ik koop al mijn producten in de EU!
Mijjn ouders hebben AT Bank en zijn tevreden.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef elgringo het volgende:
Ik zit hier na te kijken: Internet sparen van ATbank
4,5%, alleen geld van en naar tegenrekening overschrijven ipv alle rekeningen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geweldig! Het lijkt alsof er eindelijk weer lekker concurrentie komt in de spaarmarktquote:Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef elgringo het volgende:
Ik zit hier na te kijken: Internet sparen van ATbank
4,5%, alleen geld van en naar tegenrekening overschrijven ipv alle rekeningen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik praat natuurlijk over rendement, niet over absolute bedragen.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:59 schreef TheChemeng het volgende:
Op zich is er inderdaad niks mis mee om je geld op een bankrekening te laten staan of om obligaties te kopen, je kunt er alleen leukere dingen mee doen.
@ SeLang tot zo een discussie laat ik me niet eens uitlokken, je zult vast meer geld hebben over 10 jaar. Ik heb geen moeite om de rekeningen te betalen en kan ook lekker een beetje beleggen, perfect toch.
Ga daar maar niet vanuit, zo had ik tijden lang een ABN spaarrekening waar minder rente op zat dan een internetplus rekening o.i.d die moest ik dus zelf aanvragenquote:Op maandag 2 juli 2007 16:34 schreef SeLang het volgende:
Ik heb al een 'gewone' ATB rekening met met 3,65%, ga deze dus maar om laten zetten naar een internetrekening (of misschien doen ze dat wel vanzelf).
Ik heb het zojuist gechecked en inderdaad dat ding moet je apart aanvragen (inmiddels gebeurd)quote:Op maandag 2 juli 2007 18:15 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ga daar maar niet vanuit, zo had ik tijden lang een ABN spaarrekening waar minder rente op zat dan een internetplus rekening o.i.d die moest ik dus zelf aanvragen
quote:Op maandag 2 juli 2007 19:29 schreef corus het volgende:
Mooie rente , maar heb nog nooit van die atb bank gehoord![]()
Straks gaan ze er met je poen vandoor![]()
quote:Op de ATB Internet Spaarrekening is het Depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank (voormalige CGR) van toepassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |