abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:52:16 #201
174940 W00fer
Maar echt
pi_51012792
En jij denkt dat mensen zomaar ff 50K in een investering stoppen ? Er zal echt wel een garantie achter moeten zitten anders doen alleen gekken zo'n investering. Zelfs durfkapitalisten gaan nog uit van een bepaalde zekerheid

Lijkt me wel heel sterk als de NL'se overheid dit soort projecten zomaar toestaat. Ok het is in Dubai maar je investeerd IN Nederland je geld dus daar moet het ook rechtsgeldig zijn.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_51025742
Lijkt mij ook de hoogste en kan geen beperkende voorwaarden vinden.
Mist in veel vergelijkingsiteslijstjes.
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:40 schreef SeLang het volgende:
Credit Europe Bank Top Interest rekening nu 4,00%, 4,25% voor nieuwe klanten.
Geen opnamekosten, geen beperkende voorwaarden.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_51036794
Die ziet er inderdaad goed uit.
Ik zit nu bij ABN wat kost het om al mijn geld over te zetten naar deze bank?
Betaal je dan nog valutakosten oid?
pi_51037058
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:58 schreef SeLang het volgende:
Een alternatief is trouwens een NL staatsobligatie. Dat is safer dan de bank (als je hem houdt tot aflossing).
Bijvoorbeeld de NL 2,5% 2008 (NL0000102150). Die wordt op 15 Januari afgelost, yield is nu 4,12%.
Goeie tip :
Maar staatobligaties hebben kosten, die het weer minder interessant maken.

+ Staatobligaties voor lange tijd hebben dalen in waarde als de rente stijgt. Bijvoorbeeld een staatobligatie 10 jaar tegen 4 % zal gaan dalen in waarde als de rente naar 6% stijgt. Vastrentende waarden zijn nooit een goed idee als je denkt dat de rente gaat stijgen.
pi_51037871
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:52 schreef W00fer het volgende:
En jij denkt dat mensen zomaar ff 50K in een investering stoppen ? Er zal echt wel een garantie achter moeten zitten anders doen alleen gekken zo'n investering. Zelfs durfkapitalisten gaan nog uit van een bepaalde zekerheid

Lijkt me wel heel sterk als de NL'se overheid dit soort projecten zomaar toestaat. Ok het is in Dubai maar je investeerd IN Nederland je geld dus daar moet het ook rechtsgeldig zijn.
In Nederlands rechtsgeldig, ja maar zonder de betweter te willen uithangen moet je je wel afvragen wat er precies geregeld is in Nederland.

Boven de E50.000 is de gewone wetgeving eenvoudigweg niet van toepassing. Ik las bijzonder weinig over zekerheden, je participeert gewoon in een bouwproject en bouwbedrijfjes hebben de roteigenschap dat ze failliet kunnen gaan als ze hun projectverplichtingen niet nakomen.

Waarom zouden ze 12,8% betalen als ze minder hadden kunnen betalen? Als ik tegen 4,6% kan lenen voor 30j vast zouden zij toch voor veel minder jaar ook zo'n percentage moeten krijgen.

Die 8,2% is dus risicopremie die heel simpel, veroorzaakt wordt door het hogere risico. Het hogere risico zal bestaan uit de vraag of je het geld terugkrijgt.

Sinterklaas woont niet in Dubai, en geld geven aan bouwondernemingen is altijd link. That's my 2 cents. En de aanbieder ???? Hoge Huys bijvoorbeeld pakt al meteen 3% bij de emissie (even E1500 dokken om voor 50K bij hun te kopen?).

In de economie heb je de amerikaans engelse uitdrukking "NO FREE LUNCH", niets voor niets of zo. Deze producten doen me denken aan de WOL's, DAFjes, Junkbonds, Vie dór verzekeringen, BAAN aandelen en de andere oplichters die Nederland rijk is.

Rechtsgeldig in Nederland betekent niet veel dus.
  zondag 1 juli 2007 @ 21:08:16 #206
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_51038288
interessant topique!
  maandag 2 juli 2007 @ 02:06:54 #207
174940 W00fer
Maar echt
pi_51047508
Hmm jammer dus. Zijn er geen goede investeringsprojecten in NL die wel goed zijn ?
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 2 juli 2007 @ 02:15:30 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51047611
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:30 schreef marcston het volgende:

[..]

Goeie tip :
Maar staatobligaties hebben kosten, die het weer minder interessant maken.
Klopt, ik zou er ook alleen aan beginnen als je relatief grote bedragen weg moet zetten. Als het minder is dan ca 100.000 dan kun je het beter gewoon spreiden over 5 bankrekeningen met hoge rente. Dan heb je een hoge rente en blijf je toch binnen de bankgarantie.

Spreid die 100k in gelijke delen over bijvoorbeeld Credit Europe Bank (4,00%), Amsterdam Trade bank (3,65%), AK-bank (3,65%), Argenta Internet Rekening (3,65%) en DSB Bank (3,60%). Je hebt dan een gemiddelde rente van 3,71% zonder enig risico.

Als je echter meerdere tonnen kwijt moet dan moet je wel over heel erg veel rekeningen gaan spreiden. Dat wordt nogal onpraktisch. Bovendien zijn bij hoge bedragen de kosten van obligaties ook weer relatief lager.
quote:
+ Staatobligaties voor lange tijd hebben dalen in waarde als de rente stijgt. Bijvoorbeeld een staatobligatie 10 jaar tegen 4 % zal gaan dalen in waarde als de rente naar 6% stijgt. Vastrentende waarden zijn nooit een goed idee als je denkt dat de rente gaat stijgen.
Helemaal waar, daarom heb ik het ook steeds over kortlopende obligaties. Het genoemde voorbeeld is een obligatie met een looptijd van 6 maanden. Het koersrisico is dan heel klein.
Langlopende obligaties zijn momenteel helemaal niet interessant: je krijgt nauwelijks meer rente (want de yieldcurve is erg vlak) maar je loopt wel een groot koersrisico als je voor de afloopdatum verkoopt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 2 juli 2007 @ 02:16:26 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51047622
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:55 schreef marcston het volgende:

[..]

In Nederlands rechtsgeldig, ja maar zonder de betweter te willen uithangen moet je je wel afvragen wat er precies geregeld is in Nederland.

Boven de E50.000 is de gewone wetgeving eenvoudigweg niet van toepassing. Ik las bijzonder weinig over zekerheden, je participeert gewoon in een bouwproject en bouwbedrijfjes hebben de roteigenschap dat ze failliet kunnen gaan als ze hun projectverplichtingen niet nakomen.

Waarom zouden ze 12,8% betalen als ze minder hadden kunnen betalen? Als ik tegen 4,6% kan lenen voor 30j vast zouden zij toch voor veel minder jaar ook zo'n percentage moeten krijgen.

Die 8,2% is dus risicopremie die heel simpel, veroorzaakt wordt door het hogere risico. Het hogere risico zal bestaan uit de vraag of je het geld terugkrijgt.

Sinterklaas woont niet in Dubai, en geld geven aan bouwondernemingen is altijd link. That's my 2 cents. En de aanbieder ???? Hoge Huys bijvoorbeeld pakt al meteen 3% bij de emissie (even E1500 dokken om voor 50K bij hun te kopen?).

In de economie heb je de amerikaans engelse uitdrukking "NO FREE LUNCH", niets voor niets of zo. Deze producten doen me denken aan de WOL's, DAFjes, Junkbonds, Vie dór verzekeringen, BAAN aandelen en de andere oplichters die Nederland rijk is.

Rechtsgeldig in Nederland betekent niet veel dus.
Dit dus
Mijn reisverslagen
  maandag 2 juli 2007 @ 02:32:52 #210
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_51047775
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:55 schreef marcston het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze niet voor minder lenen omdat ze:

a) Geen dertig jaar willen doen over het afbetalen van de lening. Bereken het rentedeel van jou lening eens dan val je van je stoel achterover (ongeveer 80% premie als we de tijdwaarde van geld even vergeten).

b) Als bedrijf hoeft er uiteindelijk niemand verantwoording af te leggen als ze failliet gaan, helaas pindakaas weg is je geld. Banken zullen dus niet dat geld lenen aan een bedrijf voor hetzelfde percentage als dat ze jou en mij bieden.

Hiernaast is schuld is belasting aftrekbaar dus de effectieve rente is voor het bedrijf slechts 7,8% (gerekend met 39% belasting) dus hoeven ze zich er niet al teveel zorgen over te maken.

In Dubai kun je momenteel goed geld verdienen als je wil investeren alleen moet je inderdaad opletten met welk bedrijf je in zee gaat. De rendementen zijn inderdaad zo hoog omdat er risico is en gewoonlijk is er bij een extreem hoog rendement ook een extreem hoog risico.

Hou er dus rekening mee dat als je investeerd in een hoog rendement (risico) project dat je je geld kwijt kan raken. Investeren doe je niet met geld dat je nodig hebt anders maak je een grote kans een van die jankerds te zijn die de spaarcenten voor de kinders er doorheen gejaagd hebben.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  maandag 2 juli 2007 @ 02:37:21 #211
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_51047809
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:15 schreef SeLang het volgende:
Klopt, ik zou er ook alleen aan beginnen als je relatief grote bedragen weg moet zetten. Als het minder is dan ca 100.000 dan kun je het beter gewoon spreiden over 5 bankrekeningen met hoge rente. Dan heb je een hoge rente en blijf je toch binnen de bankgarantie.

Spreid die 100k in gelijke delen over bijvoorbeeld Credit Europe Bank (4,00%), Amsterdam Trade bank (3,65%), AK-bank (3,65%), Argenta Internet Rekening (3,65%) en DSB Bank (3,60%). Je hebt dan een gemiddelde rente van 3,71% zonder enig risico.

Als je echter meerdere tonnen kwijt moet dan moet je wel over heel erg veel rekeningen gaan spreiden. Dat wordt nogal onpraktisch. Bovendien zijn bij hoge bedragen de kosten van obligaties ook weer relatief lager.
Zonde van je geld om het te laten staan op een bankrekening... of in obligaties te beleggen.
  maandag 2 juli 2007 @ 02:47:01 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51047876
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:37 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Zonde van je geld om het te laten staan op een bankrekening... of in obligaties te beleggen.
Zo'n boude uitspraak zonder enige toelichting
Maar we zullen eens zien wie er over 10-15 jaar het meeste geld heeft.
(btw: mijn uitgebreide toelichting is te vinden in diverse posts in het centrale topics op Fok (vele delen) waar deze problematiek thuishoort)
Mijn reisverslagen
pi_51048663
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Helemaal waar, daarom heb ik het ook steeds over kortlopende obligaties. Het genoemde voorbeeld is een obligatie met een looptijd van 6 maanden. Het koersrisico is dan heel klein.
Langlopende obligaties zijn momenteel helemaal niet interessant: je krijgt nauwelijks meer rente (want de yieldcurve is erg vlak) maar je loopt wel een groot koersrisico als je voor de afloopdatum verkoopt.
Jij hebt er duidelijk verstand van . Persoonlijk vraag ik me af wat het effect is van dat soort campagnes. Kijk 50.000 Euro is natuurlijk een enorm groot bedrag dat niet veel mensen zo maar even bij elkaar sparen.

Maar ik heb het idee dat er stiekem best veel mensen met net verkochte bedrijfjes/ huizen/ontslag (vut vergoedingen), en erfenisjes in een keer bedrage van dit soort orde hebben en dan zich niet laten informeren over "wat er achter die rente steekt".

In de markt kun je wel tienden van procenten verdienen door van rekening A naar rekening B te gaan maar niet in een keer 3 keer zo veel zonder dat er een addertje onder het gras steekt.
pi_51048672
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:37 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Of het nou in obligaties staat of op je bankrekening Leg uit aub, ik kan je even niet volgen.

Lange termijn obligaties dalen in waarde als de rente gaan stijgen, als de rente gaat dalen heeft Onno Ruding lang geleden het voor elkaar gekregen dat de staat vervroegt aflost en opnieuw tegen lagere rente gaat lenen.

Mogelijk niet de beste optie
pi_51048761
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 20:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, want ik koop al mijn producten in de EU!
Wacht maar hoe snel Ericsson je naar buiten flikkert als de dollar naar 1,50 gaat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 2 juli 2007 @ 07:59:15 #216
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_51049045
Op zich is er inderdaad niks mis mee om je geld op een bankrekening te laten staan of om obligaties te kopen, je kunt er alleen leukere dingen mee doen.

@ SeLang tot zo een discussie laat ik me niet eens uitlokken, je zult vast meer geld hebben over 10 jaar. Ik heb geen moeite om de rekeningen te betalen en kan ook lekker een beetje beleggen, perfect toch.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:00:55 #217
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_51053445
Ik zit hier na te kijken: Internet sparen van ATbank

4,5%, alleen geld van en naar tegenrekening overschrijven ipv alle rekeningen. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door elgringo op 02-07-2007 12:14:15 ]
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_51060081
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef elgringo het volgende:

4,5%, alleen geld van en naar tegenrekening overschrijven ipv alle rekeningen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijjn ouders hebben AT Bank en zijn tevreden.
Zelf heb ik (o.a.) AK Bank en ben ook tevreden.

Deze systematiek wordt door meer banken gebruikt, ook een Spaarbeleg bijv. gebruikt het systeem met vaste tegenrekeningen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 2 juli 2007 @ 16:34:16 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51062326
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef elgringo het volgende:

Geweldig! Het lijkt alsof er eindelijk weer lekker concurrentie komt in de spaarmarkt
Ik heb al een 'gewone' ATB rekening met met 3,65%, ga deze dus maar om laten zetten naar een internetrekening (of misschien doen ze dat wel vanzelf).

Het is heel gebruikelijk voor spaarrekeningen om alleen van- en naar de tegenrekening te kunnen overmaken. Is ook veiliger natuurlijk.
Mijn reisverslagen
  maandag 2 juli 2007 @ 16:41:44 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51062566
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:59 schreef TheChemeng het volgende:
Op zich is er inderdaad niks mis mee om je geld op een bankrekening te laten staan of om obligaties te kopen, je kunt er alleen leukere dingen mee doen.

@ SeLang tot zo een discussie laat ik me niet eens uitlokken, je zult vast meer geld hebben over 10 jaar. Ik heb geen moeite om de rekeningen te betalen en kan ook lekker een beetje beleggen, perfect toch.
Ik praat natuurlijk over rendement, niet over absolute bedragen.
En ik heb nog geen onderbouwing van jou gezien waarom het 'zonde' is om op dit moment geld op een bankrekening te zetten. Anyway, offtopic hier en de onderbouwing mag je posten in het centrale beleggingstopic.
Mijn reisverslagen
pi_51065447
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:34 schreef SeLang het volgende:

Ik heb al een 'gewone' ATB rekening met met 3,65%, ga deze dus maar om laten zetten naar een internetrekening (of misschien doen ze dat wel vanzelf).
Ga daar maar niet vanuit, zo had ik tijden lang een ABN spaarrekening waar minder rente op zat dan een internetplus rekening o.i.d die moest ik dus zelf aanvragen
  maandag 2 juli 2007 @ 18:22:47 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51065683
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:15 schreef Slasher het volgende:

[..]

Ga daar maar niet vanuit, zo had ik tijden lang een ABN spaarrekening waar minder rente op zat dan een internetplus rekening o.i.d die moest ik dus zelf aanvragen
Ik heb het zojuist gechecked en inderdaad dat ding moet je apart aanvragen (inmiddels gebeurd)
Mijn reisverslagen
pi_51068254
Mooie rente , maar heb nog nooit van die atb bank gehoord
Straks gaan ze er met je poen vandoor
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juli 2007 @ 19:56:16 #224
862 Arcee
Look closer
pi_51069289
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:29 schreef corus het volgende:
Mooie rente , maar heb nog nooit van die atb bank gehoord
Straks gaan ze er met je poen vandoor
quote:
Op de ATB Internet Spaarrekening is het Depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank (voormalige CGR) van toepassing.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51069549
Die garantie is me niet helemaal duidelijk hoor. Die geldt, neem ik aan, per rekeninghouder, niet per rekening. Maar die gegarandeerde 20.000 heeft alleen betrekking op spaargeld, en voor aandelen is er weer een andere garantie?

Althans, zoiets lees ik als ik op dat linkje klik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')