? Hoeveel leg jij dan elke maand in? Volgens mij was 250 echt de max? en dat zet ik elke maand weg naar de ASN en de SNS.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:10 schreef 3st het volgende:
[..]
Bij SNS kun je wel meer inleggen per maand. Doe ik zelf ook namelijk. De enige verplichting die je hebt bij de maxisparen dat je in ieder geval tussen de 50 en 250 per maand moet storten automatisch...
Redelijk duidelijk lijkt me zo.quote:U kunt een maandbedrag kiezen tussen minimaal ¤ 50 en maximaal ¤ 250. Bijstorten is niet mogelijk.
Maar samen per maand niet meer dan die 250 dan natuurlijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:10 schreef 3st het volgende:
Bij SNS kun je wel meer inleggen per maand. Doe ik zelf ook namelijk. De enige verplichting die je hebt bij de maxisparen dat je in ieder geval tussen de 50 en 250 per maand moet storten automatisch...
Ik denk dat je op het bedrag hoger dan 250 euro dan een minder hoge rente krijgt.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:26 schreef 3st het volgende:
hmm dan zit er een foutje in het systeem bij hun. Ik heb al twee keer extra bedragen gestort terwijl ik elke maand sowieso al 250 stort. En dan gaat het niet om een paar tientjes extra die ik gestort heb.
Omdat dat tot nu toe ook steeds zo was?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:41 schreef WVL_KsZeN het volgende:
De rente is vanmiddag idd met .25% verhoogd, dus ik verwacht dat de meeste spaarrekeningen een kleine boost zullen krijgen.
Verkapt-kijk-mij-eens-60.000-euro-of-meer-hebben-topicquote:Op zondag 24 december 2006 09:17 schreef SeLang het volgende:
heel verhaal...
Bij wijze van protest signaal heb ikzelf de bovenste 3 alvast aangevraagd en ga die gewoon volstorten tot zover de bankgarantie strekt.
Bij banken is deze strategie wel bekend (een half jaar een spaarrekening openen, en dan afsluiten zodra de rente ergens anders hoger is), en dat soort mensen worden 'rentehoeren' genoemdquote:Op zondag 24 december 2006 09:17 schreef SeLang het volgende:
Bij wijze van protest signaal heb ikzelf de bovenste 3 alvast aangevraagd en ga die gewoon volstorten tot zover de bankgarantie strekt. Als steeds meer mensen dat doen dan gaan er bij de grote banken vanzelf alarmbellen rinkelen.
Dit heet toch gewoon marktwerking?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Bij banken is deze strategie wel bekend (een half jaar een spaarrekening openen, en dan afsluiten zodra de rente ergens anders hoger is), en dat soort mensen worden 'rentehoeren' genoemd
Ik niet, ga niet voor 0.1% ergens anders een spaarrekening openen. Heb mijn kapitaal bij de ABN (of je daar op dit moment blij mee moet zijn, dat is weer een tweedequote:Op donderdag 7 juni 2007 11:53 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Dit heet toch gewoon marktwerking?Ik zet mn geld ook ergens anders weg als ik daar een hogere rente kan krijgen hoor
Als iedereen z'n geld maar gewoon liet staan hebben de banken geen prikkel de rentes te verhogen en krijgen we met z'n allen 0.1%, daar ben je mooi klaar mee dan!
Voor een euro rente een administratief proces ingaan wat stukken duurder is dan die ene euro rente:quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:53 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Dit heet toch gewoon marktwerking?Ik zet mn geld ook ergens anders weg als ik daar een hogere rente kan krijgen hoor
Als iedereen z'n geld maar gewoon liet staan hebben de banken geen prikkel de rentes te verhogen en krijgen we met z'n allen 0.1%, daar ben je mooi klaar mee dan!
Ik ga niet voor 1 euro rente alles overmaken naar een nieuwe rekening. Maar wanneer het ergens anders hoger is open ik wel een rekening daar en begin ik daar verder te sparen tot de bankgarantie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Voor een euro rente een administratief proces ingaan wat stukken duurder is dan die ene euro rente:
Dan ga je ervan uit dat je maar 1000¤ staan hebt op een spaarrekening, dan gaat het inderdaad niet vooruit, maar voor normale bedragen op een spaarrekening kan 0.1% al aardig veel schelen. Verder kan je probleemloos tot 1% meer krijgen dan bij de gewone banken, wat op een normaal bedrag op een spaarrekening toch al rap een paar 100¤ kan schelen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:02 schreef gronk het volgende:
Voor een euro rente een administratief proces ingaan wat stukken duurder is dan die ene euro rente:
Ja.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:54 schreef fr0x het volgende:
Ik weet niet of deze bank al is besproken, maar als ik bij Ohra kijk (kutnaam trouwens) geven ze de eerste 6 maanden 6,25% rente, en daarna 4,25%
* Voor spaarrekeningen met direct opvraagbare tegoeden. Rente per 11-06-2007. Rentewijzigingen voorbehouden.
http://www.ohra.nl/nl/par(...)matie/informatie.jsp
Of lees ik hier over de feiten heen?
Het heffingvrije vermogen ligt op iets minder dan 20k. Je betaalt alleen belasting over het geld wat daarboven zit. De belastingdienst gaat er vanuit dat je 4% rente krijgt over je spaargeld. Je betaald dan inkomstenbelasting over 4% van je spaargeld boven de 20k, de inkomstenbelasting is 30%.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:45 schreef fr0x het volgende:
Hoe zit het eigenlijk, als je boven de 20K zit moet je vermogens belasting gaan betalen toch?
Is dat alleen over het geld boven de 20K of over al je geld?
Als je getrouwd bent 38kquote:Op zondag 24 juni 2007 00:11 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Het heffingvrije vermogen ligt op iets minder dan 20k. Je betaalt alleen belasting over het geld wat daarboven zit. De belastingdienst gaat er vanuit dat je 4% rente krijgt over je spaargeld. Je betaald dan inkomstenbelasting over 4% van je spaargeld boven de 20k, de inkomstenbelasting is 30%.
bij fiscaal partnerschap ja, maar daar hoef je niet getrouwd voor te zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je getrouwd bent 38k
"De rente wordt jaarlijks op 31 december met valutadatum 1 januari bijgeschreven".quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:40 schreef SeLang het volgende:
Credit Europe Bank Top Interest rekening nu 4,00%, 4,25% voor nieuwe klanten.
Geen opnamekosten, geen beperkende voorwaarden.
Volgens mij is dit de beste deal zonder beperkende voorwaarden die er op dit moment is te krijgen.
Deze rekening kun je bijvoorbeeld totaan de bankgarantie volledig volstorten en mocht je het geld nodig hebben kun je er direct zonder kosten over beschikken.
Hoezo, dat is toch normaal?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
"De rente wordt jaarlijks op 31 december met valutadatum 1 januari bijgeschreven".
Dat is dan wel weer jammer.
Wie garandeerd dat dan jij misschien ? Misschien dat ze het een obligatie noemen in plaats van een aandeel maar als ze failliet gaan krijg je evengoed niets meer. Verkapte zekerheid noem ik dat. Zou er liever een aandelenfonds voor kopen, kun je in iedergeval makkelijk uitstappen en dagelijks de gang van zaken bijhouden.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 01:19 schreef W00fer het volgende:
Als je echt knaken hebt en voor 3 jaar kwijt kan, dan hoor ik van veel mensen dat je beter investeringen kunt doen. Bijvoorbeeld Palminvest. 9% intrest. Minimale inleg is echter 50.000 euro. Gegarandeerd je inleg terug + rente.
Heb je weinig aan als de dollar naar de 1,50 gaatquote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:07 schreef StefanP het volgende:
Ik krijg het per maand. Ideaal.
5.4% roeleert trouwens
Zekerheid op basis van hypotecaire zekerheidquote:Op zaterdag 30 juni 2007 01:19 schreef W00fer het volgende:
Als je echt knaken hebt en voor 3 jaar kwijt kan, dan hoor ik van veel mensen dat je beter investeringen kunt doen. Bijvoorbeeld Palminvest. 9% intrest. Minimale inleg is echter 50.000 euro. Gegarandeerd je inleg terug + rente.
Rente was een tijdje terug nog 12,8 %. Blijkbaar hebben die bouwers uit Dubai zand in hun ogen gekregen en gaat het bouwen niet meer zo snel.
Voorwaarden ken ik NOG niet.
Zelf heb ik gekeken naar ABN Internet Jaar sparen. 3.6 % rente.
In Nieuw Zeeland krijg je nog 1% meerquote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:07 schreef StefanP het volgende:
Ik krijg het per maand. Ideaal.
5.4% roeleert trouwens
Met een saldo boven 250kquote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:50 schreef Drasss het volgende:
Hehe echt 20 sec geleden een mail binnnen gekregen dat je bij alex 3.6% rente ontvangt. Gekkenhuis dus
Nou waarom dan wijsneusquote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Wie garandeerd dat dan jij misschien ? Misschien dat ze het een obligatie noemen in plaats van een aandeel maar als ze failliet gaan krijg je evengoed niets meer. Verkapte zekerheid noem ik dat. Zou er liever een aandelenfonds voor kopen, kun je in iedergeval makkelijk uitstappen en dagelijks de gang van zaken bijhouden.
PS weet je waarom er een minimale inleg is van 50 000 e ? Ik wel !!![]()
Zegt degene die het er pas nog over had dat investeren in vastgoed in Dubai een goed idee is...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon met je 50k naar Dubai gaan terwijl je er geen verstand van hebt en nog nooit bent geweest
Ja, want ik koop al mijn producten in de EU!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je weinig aan als de dollar naar de 1,50 gaat
Nee, niet als 't geld al op 31 december op je rekening komt te staan.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 01:57 schreef SeLang het volgende:
Hoezo, dat is toch normaal?
Ik geloof dat de AFM geen controle uitvoert bij financieele producten van 50K en hoger. Dus dan is de kans groter dat je in een zeer risico vol product belegt / investeert. Weet je gelijk waarom de minimale inleg 50K is. Niet goed geld weg garantie.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Nou waarom dan wijsneus![]()
Leg het dan ff uit aan het paupervolk hier ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |