Sorry hoor, maar dit vind ik een behoorlijk naieve opmerking..net als dat je zegt dat een baby in badpak niet interessant is voor "bepaalde types".quote:Op zondag 24 december 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gebeurt. De foto's zijn namelijk niet interessant genoeg voor dat soort types.
Wat ik er verontrustend aan vond? Het blauw aangelopen gezichtje, het kleine kistje...de bijna zwartgeworden lippen van het meiske...en zoals ik al zei de onderschriften van de foto's..ik, voor mij persoonlijk, vond het erg naar om te zien en ik had er dan ook niet naar gekeken als ik van te voren wist wat ik aan zou treffen.quote:Wat was er voor jou zo verontrustend aan?
Een disclaimer op de voorpagina zou ik niet verkeerd vinden.
nee niet iedereen heeft een psycholoog in zijn vriendenkringquote:Op zondag 24 december 2006 11:50 schreef innovative het volgende:
[..]
En hier begin je dus wéér aannames te doen over andere mensen, en hen als persoon af te branden als zijnde schijnheilig. Noem je dát discussieren?
Ik weet niet, het lijkt mij persoonlijk heel leeg als je niet geraakt kunt worden door een verhaal over een vreemde, als je niet geraakt wordt door verdriet wat iemand anders heeft. De andere kant op geredeneerd, als je het topic waar je begon met deze discussie beter had doorgelezen, had je gezien dat juist uit de directe omgeving de steun al snel wegvalt. Mensen vinden dat je "maar weer door moet gaan". Contact met familieleden verdwijnt soms zelfs in het geheel. Of je wilt ze ontzien: ze hebben zelf toch ook verdriet? Opa en oma huilen ook om hun overleden kleinkind, dan wil je ze als kind ontzien, niet nog verder belasten. Ik denk dat het dan soms heel goed kan werken om júíst met vreemden erover te praten, omdat die wat verder van je af staan, je altijd bij hen terecht kunt, en ze minder snel echt invloed hebben op je leven.
En over "met een vreemde praten", jij bent zelf degene die in dit topic al menigeen naar een psycholoog gestuurd heeft. Leef je in de illusie dat iedereen die in zijn vriendenkring heeft?
Dat deed ik dan ook niet. En daarbij, ik kan me voorstellen dat er bepaalde dingen in een mensenleven gebeuren die er voor zorgen dat je geestelijk "ziek" wordt op een bepaalde manier..de dood van een kind schaar ik daar zeker onder...niet dat dat in dit geval zo is hoor, ik onthoud me absoluut van een waarde oordeel, ik geef alleen aan wat mijn eigen gevoelens hieromtrent zijn.quote:Op zondag 24 december 2006 11:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tuurlijk, mensen moeten dat helemaal zelf weten. Ik denk dat je jezelf tekortdoet als je de dood ontkent, maar je bent daar gelukkig vrij in. Ik heb er wel moeite mee als er met begrippen als 'ziek' e.d. wordt gesmeten.
dat deed ze dus welquote:Op zondag 24 december 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Het zou pas 'door de strot gedouwd zijn' als humpeltje die foto's zonder enige waarschuwing in dat topic geplempt had. Dat heeft ze niet gedaan. Een ieder maakt de keuze om die site te bekijken en dus ook de keuze om met het verhaal geconfronteerd te worden.
Nee, dat is niet hetzelfde. Om interessant te zijn voor sensatiebeluste types, moet er minstens wat blood & gore bij komen kijken. Naïef of niet, ik geloof er geen flikker van dat er mensen 'aan de haal' zullen gaan met deze foto's.quote:Op zondag 24 december 2006 11:51 schreef Vivi het volgende:
Sorry hoor, maar dit vind ik een behoorlijk naieve opmerking..net als dat je zegt dat een baby in badpak niet interessant is voor "bepaalde types".
Ik geloof dat jij andere foto's hebt gezien dan ik...quote:Wat ik er verontrustend aan vond? Het blauw aangelopen gezichtje, het kleine kistje...de bijna zwartgeworden lippen van het meiske...en zoals ik al zei de onderschriften van de foto's..ik, voor mij persoonlijk, vond het erg naar om te zien en ik had er dan ook niet naar gekeken als ik van te voren wist wat ik aan zou treffen.
Ja, het verhaal, maar de foto's was ik niet op berekend en met mij meerderen niet blijkbaarquote:Op zondag 24 december 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Het zou pas 'door de strot gedouwd zijn' als humpeltje die foto's zonder enige waarschuwing in dat topic geplempt had. Dat heeft ze niet gedaan. Een ieder maakt de keuze om die site te bekijken en dus ook de keuze om met het verhaal geconfronteerd te worden.
Volgens mij leef jij dan in een ander universum dan ik..op basis van deze 2 opmerkingen.quote:Op zondag 24 december 2006 11:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Om interessant te zijn voor sensatiebeluste types, moet er minstens wat blood & gore bij komen kijken. Naïef of niet, ik geloof er geen flikker van dat er mensen 'aan de haal' zullen gaan met deze foto's.
[..]
Ik geloof dat jij andere foto's hebt gezien dan ik...
Dan heb je dus veel van de reacties in het Engeltjes topic en de in memoriam topics niet eens goed gelezen.quote:Op zondag 24 december 2006 11:50 schreef 01majo het volgende:
[..]
nee heb meer problemen met schijnheilige mensen die waarschijnlijk zelf niet eens kinderen hebben
die vertellen hoe goed ze kunnen voelen wat die ouders voelen omdat de foto`s de pijn zo goed weergeven
Nee, je hoeft niet alleen maar positief te zijn. Je eerste post begon echter al dat mensen eens uit "moeten" leggen wat er mooi is aan zo'n site. In je tweede post begon je al over "nutteloos", en "dan is er toch echt iets mis met je". Dat noem je respect hebben? Ik niet, namelijk. Je kunt zeggen, "ik zou het niet doen, voor mij voelt het niet goed". Je kunt echter niet in het hoofd van een ander kijken, en die dus maar meteen voor gek verklaren. Dat doe je wel. Van het begin af aan. Daarmee krijg je totaal geen respect meer, nee. Dat komt niet doordat je die foto's liever niet ziet, maar doordat je mensen die daar geen problemen mee hebben (en da's wat anders dan met google images op zoek gaan naar lijken!) meteen als idioten bestempelt.quote:Op zondag 24 december 2006 11:46 schreef 01majo het volgende:
mag ik dan alleen zeggen wat positief is anders ben ik respectloos en moeten mensen mij minachten.
wat ik al eerder gezegd heb ,mensen beginnen respectloos tegen mij.
heb niemand bij naam genoemd ,heb het alleen over de mensen die die foto`s graag willen zien die vind ik ziek
en wie ze eigen daarbij aangesproken voelt die moet het zelf weten
Ja maar jemig... is dat niet gewoon wat internet is?quote:Op zondag 24 december 2006 11:51 schreef Vivi het volgende:
Wat ik er verontrustend aan vond? Het blauw aangelopen gezichtje, het kleine kistje...de bijna zwartgeworden lippen van het meiske...en zoals ik al zei de onderschriften van de foto's..ik, voor mij persoonlijk, vond het erg naar om te zien en ik had er dan ook niet naar gekeken als ik van te voren wist wat ik aan zou treffen.
Die staat direct bij de link in het betreffende topic, al sinds de eerste of tweede FOK!ker aangaf dat het voor sommige mensen misschien wat heftig is.quote:Op zondag 24 december 2006 11:52 schreef Karina het volgende:
Edit: nu ik de post van Vivi lees, denk ik inderdaad dat een waarschuwing misschien wel op zijn plaats zou zijn.
Gut, en jij kent iedereen persoonlijk die door je ziektekostenverzekering vergoed wordt? Ik niet hoor...quote:Op zondag 24 december 2006 11:53 schreef 01majo het volgende:
nee niet iedereen heeft een psycholoog in zijn vriendenkring
maar wel in zijn ziekenfonds
iemand een keer op een meeting ontmoeten is wat anders als een naaste zijn of deze elkaar goed kennenquote:Op zondag 24 december 2006 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan heb je dus veel van de reacties in het Engeltjes topic en de in memoriam topics niet eens goed gelezen.
Er zijn maar weinig mensen die pretenderen dat ze kunnen voelen wat die ouders voelen.
Het enige wat jij doet is hier allemaal aannames neer gooien.
Mss dat je even aan diegene die jou op dit topic op FOK wees kan vragen hoe het er normaal gesproken in OUD aan toe gaat. Dat heel veel mensen elkaar meer dan eens ontmoet hebben. Dat de meeste mensen geen vreemden meer voor elkaar zijn. Dat de meeste mensen wel degelijk meeleven, dat het geen loze schijnheilige woorden zijn.
Mss moet jij je daar iets meer in verdiepen voordat je hier een oordeel gaat vellen over al die mensen.
quote:Op zondag 24 december 2006 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan heb je dus veel van de reacties in het Engeltjes topic en de in memoriam topics niet eens goed gelezen.
Er zijn maar weinig mensen die pretenderen dat ze kunnen voelen wat die ouders voelen.
Mss dat je even aan diegene die jou op dit topic op FOK wees kan vragen hoe het er normaal gesproken in OUD aan toe gaat. Dat heel veel mensen elkaar meer dan eens ontmoet hebben. Dat de meeste mensen geen vreemden meer voor elkaar zijn. Dat de meeste mensen wel degelijk meeleven, dat het geen loze schijnheilige woorden zijn.
Mss moet jij je daar iets meer in verdiepen voordat je hier een oordeel gaat vellen over al die mensen.
Zeg ik ergens dat het walgelijk is dan? Ik zou werkelijk niet durven BE..en dat vind ik ook niet, echt niet.quote:Op zondag 24 december 2006 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja maar jemig... is dat niet gewoon wat internet is?
Je komt al surfend dingen tegen waar je 'vroeger', in de tijd zonder internet, nooit weet van gehad zou hebben.
Natuurlijk is het schokkend, maar dat maakt het plaatsen van die foto's of het kijken ernaar nog niet walgelijk.
Ja, mss had ze een waarschuwing moeten plaatsen dat er foto's te zien zouden zijn, maar dat maakt het plaatsen van die foto's of het kijken ernaar nog niet walgelijk.
Toch?
Dus omdat wij humpeltje niet persoonlijk kennen mogen we niet meeleven en begrip tonen?quote:Op zondag 24 december 2006 12:02 schreef 01majo het volgende:
[..]
iemand een keer op een meeting ontmoeten is wat anders als een naaste zijn of deze elkaar goed kennen
en heb het niet over iedereen
maar in dit geval waar ik het over heb is het dus wel zo aangezien
humpeltje hier pas een paar dagen is.
en ik hoef me niet te verdiepen ik gebruik informatie die mensen zelf geven
en daar haal ik uit waar ik het niet mee eens ben ik reageer daarop.
Waarom maak je je hier eigenlijk zo druk om? Waarom voel je een dringende behoefte mensen en hun intenties te be-/veroordelen?quote:Op zondag 24 december 2006 12:02 schreef 01majo het volgende:
[..]
iemand een keer op een meeting ontmoeten is wat anders als een naaste zijn of deze elkaar goed kennen
Alleen het feit al dat mensen elkaar gewoon in de gaten houden. Je leest op FOK! vaker vragen als "hoe was het bij de dokter", of "hoe gaat het nu met je, nu dit en dit gebeurd is?" dan dat je die vragen in het dagelijks leven van collegae o.i.d. te horen krijgt. 't Zijn idd verre van vreemden, en zelfs degenen die nooit een meet hebben bijgewoond, "kennen" elkaar wel redelijk!quote:Op zondag 24 december 2006 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
ik ben moeder, en zwanger van mijn tweede. En geloof me, als je zelf mama bent, kan je echt wel even bedenken hoe het zou zijn als je kindje moet sterven. En kan je ook echt wel inleven dat het verdriet van die ouders ENORM, werkelijk ENORM moet zijn, en dat je nooit meer dezelfde zal zijn.quote:Op zondag 24 december 2006 11:50 schreef 01majo het volgende:
nee heb meer problemen met schijnheilige mensen die waarschijnlijk zelf niet eens kinderen hebben
die vertellen hoe goed ze kunnen voelen wat die ouders voelen omdat de foto`s de pijn zo goed weergeven
Oh nee, sorry, zo bedoelde ik het ook niet, jij hebt dat niet gezegd, maar die bewoordingen worden hier in het topic wel gebruikt, daar reageerde ik op.quote:Op zondag 24 december 2006 12:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat het walgelijk is dan? Ik zou werkelijk niet durven BE..en dat vind ik ook niet, echt niet.
Amen.quote:Ik zeg alleen dat:
1- Ik het zelf niet zou doen op die manier, dat ik die manier dan ook niet helemaal bergijp maar goed, dat hoeft ook niet.
2- Ik er ontzettend door van slag was en het liever van te voren had geweten dan had ik niet gekeken omdat ik het beeld niet meer van mijn netvlies kon krijgen en er niet van kon slapen.
Ik denk echter wel dat het door de moeder juist als een eerbetoon aan haar kindje is bedoeld, alleen IK persoonlijk zou dat op een andere manier hebben gedaan, maar als het haar helpt, dan is het toch goed zo?
als een hond met de staart tussen de benen?quote:Op zondag 24 december 2006 11:57 schreef innovative het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet alleen maar positief te zijn. Je eerste post begon echter al dat mensen eens uit "moeten" leggen wat er mooi is aan zo'n site. In je tweede post begon je al over "nutteloos", en "dan is er toch echt iets mis met je". Dat noem je respect hebben? Ik niet, namelijk. Je kunt zeggen, "ik zou het niet doen, voor mij voelt het niet goed". Je kunt echter niet in het hoofd van een ander kijken, en die dus maar meteen voor gek verklaren. Dat doe je wel. Van het begin af aan. Daarmee krijg je totaal geen respect meer, nee. Dat komt niet doordat je die foto's liever niet ziet, maar doordat je mensen die daar geen problemen mee hebben (en da's wat anders dan met google images op zoek gaan naar lijken!) meteen als idioten bestempelt.
Geen namen noemen is dan ook niet nodig, je scheert een hele troep mensen die het niet erg vonden over een kam. Iets als "wie zich aangesproken voelt moet dat zelf weten" vind ik om eerlijk te zijn eerder kinderachtig. Als je dan stelling neemt, blijf er dan ook achter staan, en gedraag je niet als een hond met de staart tussen de poten die door iedereen geschopt wordt. Je bent zelf valselijk begonnen mensen voor van alles en nog wat uit te maken, omdat ze niet direct op slot schieten bij het zien van een lijkje. Terwijl die mensen precies hetzelfde hebben gedaan als jij: uit nieuwsgierigheid en/of medelijden die link aanklikken en gaan kijken.
Zegt Vivi toch ook niet, dat zegt die meneer die zich speciaal geregistreerd heeft hiervoor.quote:Op zondag 24 december 2006 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja maar jemig... is dat niet gewoon wat internet is?
Je komt al surfend dingen tegen waar je 'vroeger', in de tijd zonder internet, nooit weet van gehad zou hebben.
Natuurlijk is het schokkend, maar dat maakt het plaatsen van die foto's of het kijken ernaar nog niet walgelijk.
Ja, mss had ze een waarschuwing moeten plaatsen dat er foto's te zien zouden zijn, maar dat maakt het plaatsen van die foto's of het kijken ernaar nog niet walgelijk.
Toch?
Dan is ze hier pas een paar dagen. En dus?quote:Op zondag 24 december 2006 12:02 schreef 01majo het volgende:
En dat doe je een keer of 70. Je herhaalt steeds hetzelfde.quote:Op zondag 24 december 2006 11:46 schreef 01majo het volgende:
ik geef mijn mening dat ik het ziek vind
Tsja, daarin verschillen mensen dus.quote:Op zondag 24 december 2006 12:04 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, en ik kan idd ook niet begrijpen dat mensen die geen emotionele binding hebben gehad met het desbetreffende meiske of haar uberhaupt kennen eraan hebben om naar die foto's te koekeloeren
dit is nou mijn hele puntquote:Op zondag 24 december 2006 12:04 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, en ik kan idd ook niet begrijpen dat mensen die geen emotionele binding hebben gehad met het desbetreffende meiske of haar uberhaupt kennen eraan hebben om naar die foto's te koekeloeren
sinds wanneer is compassie tonen ziek?quote:Op zondag 24 december 2006 12:05 schreef 01majo het volgende:
[..]
als een hond met de staart tussen de benen?
ik ben nog geen moment van mijn standpunt afgeweken
als jij als onbekende die foto`s wil zien vind ik je ziek klopt
omdat ik het ziekelijk vind dat als je diegene niet kunt dat je dan dat soort foto`s wil zien klaar mijn mening
en die is vrij net zo goed als die van jullie
Ik bedoelde Vivi ook niet.quote:Op zondag 24 december 2006 12:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Zegt Vivi toch ook niet, dat zegt die meneer die zich speciaal geregistreerd heeft hiervoor.
Ik zeg ook niet dat je van je standpunt wijkt. Ik zeg alleen dat je 't slachtoffer speelt. Je zegt "Mensen beginnen respectloos tegen mij", je voelt je zielig. Terwijl degene die als eerst respectloos ging doen, jij in hoogsteigen persoon was. Of is "dan ben je in mijn ogen niet goed wijs" oid een respectvolle opmerking?quote:Op zondag 24 december 2006 12:05 schreef 01majo het volgende:
als een hond met de staart tussen de benen?
ik ben nog geen moment van mijn standpunt afgeweken
als jij als onbekende die foto`s wil zien vind ik je ziek klopt
omdat ik het ziekelijk vind dat als je diegene niet kunt dat je dan dat soort foto`s wil zien klaar mijn mening
en die is vrij net zo goed als die van jullie
Ik heb de site opgezocht omdat ik nieuwsgierig was geworden naar aanleiding van alle stampij. Ik ging er dus puur heen om voor mezelf de eventuele schokkendheid van de foto's te beoordelen. Ik heb uiteindelijk de hele site gelezen en bekeken en ik was erdoor geraakt ook al ken ik dat meisje niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet geraakt wordt door zo'n droevig verhaal. En waarom je het dan toch gaat lezen? Tja, ik weet het niet. Misschien om dezelfde reden dat je een droevige film kijkt of kijkt naar een programma over droevig stemmende zaken. 'Entertainment'? Misschien. Of misschien ook een manier om om te gaan met de droevige dingen in het leven.quote:Op zondag 24 december 2006 12:04 schreef Vivi het volgende:
als je eens minder selectief leest, dan lees je ook dat er wel begrip is voor een andere mening. Echter niet voor de manier waarop en hoe die geuit wordt.quote:Op zondag 24 december 2006 12:08 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
In dit topic is heel goed te lezen dat de mensen die dat soort foto's op een internet site normaal vinden proberen hun mening op de dwingen aan mensen die het niet normaal vinden. Iedereen roept maar dat je niet zo krampachtig over de dood moet doen en dat de westerse samenleving er zo krampachtig mee omgaat. Ik moet zeggen dat ik de wereld aardig verrot vind wanneer foto's van een stervend en overleden kindje op een internetsite "normaal" zijn. Voor mij is de dood van een kind niet normaal. Dat je zulk soort foto's voor jezelf hebt kan ik nog begrijpen. Zelf zou ik het niet doen, maar dat is ieder voor zich. Waarom moet je zo'n in en in triest verhaal kracht bij zetten door er die foto's bij te plaatsen? Contact zoeken met lotgenoten kan ook zonder foto's.
Op mij komen die foto's, zeker met die teksten erbij, behoorlijk bizar over. Foto's van het overleden kind met haar zusjes, broertje, mama, papa, opa... Sorry, maar ik ik krijg daar een heel vreemd gevoel bij. Het is toch geen attractie. En nee, ik weet niet hoe die ouders zich voelen, en eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet. Ik vind het vreselijk voor iedereen die een kindje kwijt is geraakt, maar uiteindelijk zijn het mensen die ik net ken. Verwerk het op je eigen manier, maar verwacht niet dat iedereen het met die manier eens zal zijn.
En ik weet heel goed dat het ieders eigen keus is en ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten, maar ik, en vast nog wel meer mensen, krijg er een heel akelig gevoel bij. Als je zoiets op internet zet kan je verwachten dat er mensen negetief op reageren. Ik denk dat er best meer mensen zijn die zo denken, maar die het zielig vinden om het te zeggen.
Blijf allemaal maar lekker doorhameren over respect, maar respecteer vooral een afwijkende mening niet.
Grijpt dit verhaal je dan geen beetje aan? Hoe oud ben je eigenlijk ?quote:Op zondag 24 december 2006 12:08 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Op mij komen die foto's, zeker met die teksten erbij, behoorlijk bizar over. Foto's van het overleden kind met haar zusjes, broertje, mama, papa, opa... Sorry, maar ik ik krijg daar een heel vreemd gevoel bij. Het is toch geen attractie. En nee, ik weet niet hoe die ouders zich voelen, en eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet. Ik vind het vreselijk voor iedereen die een kindje kwijt is geraakt, maar uiteindelijk zijn het mensen die ik net ken. Verwerk het op je eigen manier, maar verwacht niet dat iedereen het met die manier eens zal zijn.
je leest toch ook topics met zielige verhalen van mensen waar je geen binding mee hebt?quote:Op zondag 24 december 2006 12:04 schreef Vivi het volgende:
kijk ik ben geen slachtofferquote:Op zondag 24 december 2006 12:09 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je van je standpunt wijkt. Ik zeg alleen dat je 't slachtoffer speelt. Je zegt "Mensen beginnen respectloos tegen mij", je voelt je zielig. Terwijl degene die als eerst respectloos ging doen, jij in hoogsteigen persoon was. Of is "dan ben je in mijn ogen niet goed wijs" oid een respectvolle opmerking?
Ik wíl die foto's niet zien. Zoals ik al zei, ik ga er écht niet naar zoeken. Mail mams niet of ze me alsjeblieft nog wat meer van die foto's wil sturen. Ik ga alleen niet over de zeik als ze op mijn pad komen. De moeder heeft daar een keuze in gemaakt en die respecteer ik. Het is ingrijpend, indrukwekkend en het zet je wel even ongelofelijk met twee pootjes terug in de Hollandse klei.
Er zit een groot verschil tussen ergens geen aanstoot aan nemen en ergens naar op zoek gaan. Ik hoop dat je genoeg verstand hebt dat te begrijpen.
Niemand zegt dat een stervend kind "normaal" is. Kindjes moeten gewoon spelen, en vallen, en opstaan, en gek doen. Maar ze gáán wel dood. Dat is helaas de werkelijkheid. Als de moeder dan een aandenken aan haar kind wil maken, zeker ook vanuit het feit dat ze dat zelf ook zocht van anderen, om steun en herkenning te vinden, dan vind ik dat niet vreemd. Dat heeft niks met "verrot zijn" te maken. Dit kindje is op een natuurlijke wijze veel, veel te vroeg aan haar einde gekomen. Het zou anders zijn als het meisje was mishandeld oid. Dát is verrot. Een foto van een Fortuyn met een kogel door zijn kop op de voorpagina van een krant, dát vond ik verrot. Omdat dat puur en alleen voor de sensatie was. In dit geval is het echter om te tonen hoe zij met de rouwverwerking om zijn gegaan.quote:Op zondag 24 december 2006 12:08 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
In dit topic is heel goed te lezen dat de mensen die dat soort foto's op een internet site normaal vinden proberen hun mening op de dwingen aan mensen die het niet normaal vinden. Iedereen roept maar dat je niet zo krampachtig over de dood moet doen en dat de westerse samenleving er zo krampachtig mee omgaat. Ik moet zeggen dat ik de wereld aardig verrot vind wanneer foto's van een stervend en overleden kindje op een internetsite "normaal" zijn. Voor mij is de dood van een kind niet normaal. Dat je zulk soort foto's voor jezelf hebt kan ik nog begrijpen. Zelf zou ik het niet doen, maar dat is ieder voor zich. Waarom moet je zo'n in en in triest verhaal kracht bij zetten door er die foto's bij te plaatsen? Contact zoeken met lotgenoten kan ook zonder foto's.
Ik denk ook niet dat ze dat doen. Maar nogmaals, waarom lees je het dan? Als er iets is waar je makkelijk vanaf kunt komen, is het een openstaande browser. Kwestie van op het "terugknopje" klikken dan wel op dat mooie rode kruisje klikken. Ik snap niet dat je, als je het zo erg vindt, blijft kijken en die teksten leest. Als je eenmaal 1 van die foto's gezien hebt, en je wil dat niet, dan gooi je die hele site toch uit? Klaarblijkelijk ben je blijven kijken. Daar gaat er in mijn ogen pas echt iets "fout".quote:Op mij komen die foto's, zeker met die teksten erbij, behoorlijk bizar over. Foto's van het overleden kind met haar zusjes, broertje, mama, papa, opa... Sorry, maar ik ik krijg daar een heel vreemd gevoel bij. Het is toch geen attractie. En nee, ik weet niet hoe die ouders zich voelen, en eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet. Ik vind het vreselijk voor iedereen die een kindje kwijt is geraakt, maar uiteindelijk zijn het mensen die ik net ken. Verwerk het op je eigen manier, maar verwacht niet dat iedereen het met die manier eens zal zijn.
Ik wil het best respecteren. Alleen dat er in een gedenktopic direct werd geflamed richting ouders en meelevenden, vind ik respectloos. Hier kan je wel je mening geven, maar onderbouw het dan dieper. Van jou lees ik nog enigszins rationele posts, majo komt niet verder dan flamen en mopperen. Moeten we daar dan maar aardig tegen doen?quote:En ik weet heel goed dat het ieders eigen keus is en ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten, maar ik, en vast nog wel meer mensen, krijg er een heel akelig gevoel bij. Als je zoiets op internet zet kan je verwachten dat er mensen negetief op reageren. Ik denk dat er best meer mensen zijn die zo denken, maar die het zielig vinden om het te zeggen.
Blijf allemaal maar lekker doorhameren over respect, maar respecteer vooral een afwijkende mening niet.
Ik ben 26.quote:Op zondag 24 december 2006 12:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Grijpt dit verhaal je dan geen beetje aan? Hoe oud ben je eigenlijk ?
waarom focus je zo op de foto's en niet op het verhaal dat de moeder kwijt wil ?
En het is toch niet omdat je dat gezin niet kent, dat dit verhaal je niet kan raken. Mij raakt het in ieder geval wel, tot huilens toe zelf.
zit hier niet om aardig gevonden te worden.quote:Op zondag 24 december 2006 12:19 schreef innovative het volgende:
[..]
Niemand zegt dat een stervend kind "normaal" is. Kindjes moeten gewoon spelen, en vallen, en opstaan, en gek doen. Maar ze gáán wel dood. Dat is helaas de werkelijkheid. Als de moeder dan een aandenken aan haar kind wil maken, zeker ook vanuit het feit dat ze dat zelf ook zocht van anderen, om steun en herkenning te vinden, dan vind ik dat niet vreemd. Dat heeft niks met "verrot zijn" te maken. Dit kindje is op een natuurlijke wijze veel, veel te vroeg aan haar einde gekomen. Het zou anders zijn als het meisje was mishandeld oid. Dát is verrot. Een foto van een Fortuyn met een kogel door zijn kop op de voorpagina van een krant, dát vond ik verrot. Omdat dat puur en alleen voor de sensatie was. In dit geval is het echter om te tonen hoe zij met de rouwverwerking om zijn gegaan.
[..]
Ik denk ook niet dat ze dat doen. Maar nogmaals, waarom lees je het dan? Als er iets is waar je makkelijk vanaf kunt komen, is het een openstaande browser. Kwestie van op het "terugknopje" klikken dan wel op dat mooie rode kruisje klikken. Ik snap niet dat je, als je het zo erg vindt, blijft kijken en die teksten leest. Als je eenmaal 1 van die foto's gezien hebt, en je wil dat niet, dan gooi je die hele site toch uit? Klaarblijkelijk ben je blijven kijken. Daar gaat er in mijn ogen pas echt iets "fout".
[..]
Ik wil het best respecteren. Alleen dat er in een gedenktopic direct werd geflamed richting ouders en meelevenden, vind ik respectloos. Hier kan je wel je mening geven, maar onderbouw het dan dieper. Van jou lees ik nog enigszins rationele posts, majo komt niet verder dan flamen en mopperen. Moeten we daar dan maar aardig tegen doen?
Huh? Jij veroordeelde toch niemand?quote:Op zondag 24 december 2006 12:18 schreef 01majo het volgende:
[..]
kijk ik ben geen slachtoffer
ik loop niet te janken als een klein meissie dat ik zo respectloos ben ok
je heb de foto`s niet eens gezien dus hoe kan je nou in hemelsnaam ordelen over iets wat je niet gezien heb
ik vind het walgelijk dat je je kind gebruikt om aandacht via internet het probeert te krijgen ja
Nogmaals... Huh? Niet oordelen?quote:vind dat ze er een grote poppenkast van maakt en der site loopt te pluggen alsof ze meer trots is op der site als op wat dan ook.
Wat aardig ook van je dat je andere mensen ruimte laat voor hun eigen mening.quote:ik hoop dat jij genoeg verstand heb dat je ook nog is gaat begrijpen dat wat ik zeg mischien wel is waar zou kunnen zijn.je plaatst foto`s van je overleden kind ,omdat je zogenaamd anderen wilt helpen met de verwerking van het verlies van hun kind
wat kan dat dat in hemelsnaam helpen om een ander dood kind te zien
is allemaal mijn mening.
Ja, je doet er zelf ook flink aan dus het zou wat zijn als je het wel erg vond!quote:en als je problemen heb met mensen die een andere mening aanhangen als de jouwe mag je van mij iemand persoonlijk aanvallen zal me een zorg zijn
Ik zit niet te janken dat ik geen respect krijg. Ik haal alleen aan dat jij verongelijkt loopt te doen, terwijl je als allereerste bent gaan flamen.quote:Op zondag 24 december 2006 12:18 schreef 01majo het volgende:
[..]
kijk ik ben geen slachtoffer
ik loop niet te janken als een klein meissie dat ik zo respectloos ben ok
je heb de foto`s niet eens gezien dus hoe kan je nou in hemelsnaam ordelen over iets wat je niet gezien heb
ik vind het walgelijk dat je je kind gebruikt om aandacht via internet het probeert te krijgen ja
vind dat ze er een grote poppenkast van maakt en der site loopt te pluggen alsof ze meer trots is op der site als op wat dan ook.
ik hoop dat jij genoeg verstand heb dat je ook nog is gaat begrijpen dat wat ik zeg mischien wel is waar zou kunnen zijn.
je plaatst foto`s van je overleden kind ,omdat je zogenaamd anderen wilt helpen met de verwerking van het verlies van hun kind
wat kan dat dat in hemelsnaam helpen om een ander dood kind te zien
is allemaal mijn mening.
en als je problemen heb met mensen die een andere mening aanhangen als de jouwe mag je van mij iemand persoonlijk aanvallen zal me een zorg zijn
ok ... dat begrijp ik ... maar waarom koppel je JOUW probleem - het akelig gevoel - met deze foto's terug op de moeder...quote:Op zondag 24 december 2006 12:20 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik ben 26.
Natuurlijk grijpt zoiets me aan. En natuurlijk kan zoiets je raken, want het is in en in triest.
Maar ik kan nog geen fractie voelen van wat de ouders voelen en daarom ook niet begrijpen waarom ze de dingen doen zoals ze ze doen. Die foto's met tekst erbij geven mij gewoon een heel akelig gevoel en ik zou willen dat ik ze niet gezien had. Niet omdat ik niet met de dood om kan gaan, maar omdat ik er geen behoefte aan heb om een kinderlijkje te zien. Juist omdat het me wel iets doet.
ja vind de mensen die er anders over denken ook foutquote:Op zondag 24 december 2006 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Huh? Jij veroordeelde toch niemand?
[..]
Nogmaals... Huh? Niet oordelen?
[..]
Wat aardig ook van je dat je andere mensen ruimte laat voor hun eigen mening.
Of is het echt zoals je het al eerder schreef 'iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar hij is wel fout'.
[..]
Ja, je doet er zelf ook flink aan dus het zou wat zijn als je het wel erg vond!
Ik vraag me trouwens heel sterk af gezien de reactie die ik nu quote en eerdere reacties die je gaf of je humpeltje niet kent. Jouw reacties zijn in mijn ogen net even te fel...
Iets klopt er niet. Je klinkt bijna jaloers op de aandacht die zij krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |