Daar kan ik op zich wel inkomen. Maar goed, als je niet geconfronteerd wilt worden met de dood, dan klik je zo'n site niet aan lijkt me.quote:Op zondag 24 december 2006 01:18 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Waarom moet dat gespeeld zijn? Sommige mensen willen niet geconfronteerd worden met de dood ... dus zullen een dergelijke site ook niet waarderen.
eh, verwerking voor de moeder, ouders?quote:Op zondag 24 december 2006 00:20 schreef 01majo het volgende:
[..]
dus jij heb er geen problemen mee om te zien hoe een kind ligt te sterven en daarna overleden is
terwijl je er helemaal niets mee te maken heb dit dient geen enkel nut en kan alleen maar schokkerend zijn en dient totaal geen andere functie
Tja, dat zijn ieder z'n eigen issues. Een iemand vind het moeilijk geconfronteerd te worden met dode kinderen, iemand anders vind het moeilijk geconfronteerd te worden met mensen die het moeilijk vinden geconfronteerd te worden met dode kinderen, en van dat laatste gaan mijn nekharen overend staan, vind ik moeilijk, dus het geloven in een trollaccount biedt soulaas tot het moment dat ik het rationele vermogen heb om wel met dit soort dingen om te kunnen gaan.quote:Op zondag 24 december 2006 01:18 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Waarom moet dat gespeeld zijn? Sommige mensen willen niet geconfronteerd worden met de dood ... dus zullen een dergelijke site ook niet waarderen.
quote:Op zondag 24 december 2006 00:33 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Ze verwees in meerdere topics naar haar site. Toen ik op die site ging kijken wist ik niet dat die foto's daar stonden.
Als ik had geweten dat die foto's erop stonden was ik zeker niet gaan kijken. Het geeft mij gewoon een klotegevoel als ik naar een foto van een stervend kind kijk met de tekst "nu ben je dood" erboven. Op mij komt dit nogal bizar over. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, maar dat betekent niet dat iedereen er dezelfde mening op na moet houden.
wie is er zo ontiegelijk nieuwsgierig dat die op het dingetje klikt? Jouw pc doet dat niet uit zich zelf neem ik aanquote:Op zondag 24 december 2006 01:07 schreef 01majo het volgende:
[..]
wie zit haar site met deze foto`s door iemand ze strot te duwen
Dit soort postings is illustratief voor het feit dat dit topic in het verkeerde forum staat. Dit is gewoon een OUD-discussie, die precies zo verloopt als alle OUD-discussies.quote:Op zondag 24 december 2006 01:16 schreef Katey het volgende:
Ik ga er toch maar vanuit dat het gespeeld is, vind ik iets minder erg.
Zo raar is dat niet, zoals je het zelf al zegt sommige mensen zullen het niet waarderen en zullen het dan ook als abnormaal en ziek zien. Ben er zelf ook niet echt fan van.quote:Op zondag 24 december 2006 01:20 schreef Katey het volgende:
Ik vind het erg dat iemand zo ontzettend kortzichtig kan zijn door elke mening die anders is dan die van hem af te doen als abnormaal en ziek.
Mee eens. Alhoewel de tekst op de openingspagina van de site an sich wel duidelijk is, kan ik me voorstellen dat er voldoende mensen zijn die liever daar al niet een foto gezien hadden.quote:Op zondag 24 december 2006 01:21 schreef milagro het volgende:
het enige dat ik zou durven opmerken, is dat als je zo'n link op een openbaar forum plaatst in een lopende discussie, je ms even kan waarschuwen dat er confronterende foto's te zien zijn, en ms ms ms dat ook doen op de site zelf.
Dit lijkt me nou een verstandige opmerking in deze discussie.quote:Op zondag 24 december 2006 00:56 schreef thaleia het volgende:
Iedereen heeft het recht vreselijke gebeurtenissen te verwerken op de manier die voor hem nodig is maar zodra je daar anderen ongevraagd in gaat betrekken overschrijd je m.i. wel een grens. En dan heb ik het met 'anderen' niet over bezoekers van de site: die kunnen zelf kiezen om weg te klikken. Ik heb het over de overledene. Ik vind het zelf een bijzonder rare gedachte dat ik na het overlijden van mijn vader een online fotogalerij van hem zou maken, en vooral als ik dat niet met hem heb overlegd. Ik zou me daar niet lekker bij voelen en ik ben het dus ook absoluut niet van plan.
Jij bent echt ziek in je kop man, ze zouden je moeten opsluiten in het gekkenhuis. Ronduit ziek gewoon dat je je dit soort dingen kan bedenken.quote:Op zondag 24 december 2006 01:23 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Waarom valt iedereen 01majo aan? Hij geeft zijn mening, net als ieder ander hier.
Het is misschien niet de mening die jullie willen lezen, maar hij heeft ook recht op zijn mening. Hij vind het raar, zulk soort foto's op internet. Net als ik, alleen brengt hij het anders. Als iemand zijn/haar verhaal op internet zet kan diegene reacties verwachten. Ik vind dat die reacties ook echt niet allemaal positief hoeven te zijn.
ja dan ga jij nog ff antwoord geven wat jij dan zo positief en geweldig aan de dood vind weet je nog?quote:Op zondag 24 december 2006 01:25 schreef releaze het volgende:
[..]
Jij bent echt ziek in je kop man, ze zouden je moeten opsluiten in het gekkenhuis. Ronduit ziek gewoon dat je je dit soort dingen kan bedenken.
Het in onnatuurlijk om naar foto's van overleden kinderen te kijken, het zou zo helemaal niet moeten gaan...quote:Op zondag 24 december 2006 01:25 schreef 01majo het volgende:
laten we alles ff vergeten en laten we antwoord geven op de ze vraag
is het normaal om naar foto`s van stervende en overleden kinderen te kijken?
Het is een goede opmerking, het is alleen lastig om er verder iets mee te doen. Als buitenstaander kan je niet weten of het is overlegd met de overledene en in het geval van een jong kind is dat natuurlijk vrijwel per definitie niet goed mogelijk. Dus ja, goede opmerking, maar wat moet je er verder van zeggen?quote:Op zondag 24 december 2006 01:24 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dit lijkt me nou een verstandige opmerking in deze discussie.
Vreemd dan niemand er op reageert.
quote:Op zondag 24 december 2006 01:25 schreef releaze het volgende:
[..]
Jij bent echt ziek in je kop man, ze zouden je moeten opsluiten in het gekkenhuis. Ronduit ziek gewoon dat je je dit soort dingen kan bedenken.
Ik vind niets positiefs en geweldigs aan de dood. Ik vind alles positief en geweldig aan de dood. Het is het meest volledig mindboggling concept waar ik ooit in m'n leven mee zal moeten leren omgaan. het behelst alles. zonder leven geen dood, zonder dood geen leven. and for your info, ik heb nog nooit die foto's gezien, en ik ga ze ook niet opzoeken, omdat ik weet dat ik dan vanavond niet meer slaap.quote:Op zondag 24 december 2006 01:26 schreef 01majo het volgende:
[..]
ja dan ga jij nog ff antwoord geven wat jij dan zo positief en geweldig aan de dood vind weet je nog?
Het tegenovergestelde van afstotend hoeft niet positief te zijn.quote:Op zondag 24 december 2006 01:18 schreef 01majo het volgende:
nee vind het geweldig wil het ook wel zijn wil iedereen toch wat probeer je er nou van te maken
is het niet afstotend dan
kan jij er iets positiefs uithalen
Prima als je het ergens niet mee eens bent. Zelf zal ik ook niet zulke foto's plaatsen. Het punt waar ik mee zit is dat 01majo iedereen die zich wel in de moeder kan inleven ziek en sensatiebelust noemt. Iedereen met een andere mening is volgens hem/haar abnormaal.quote:Op zondag 24 december 2006 01:22 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet, zoals je het zelf al zegt sommige mensen zullen het niet waarderen en zullen het dan ook als abnormaal en ziek zien. Ben er zelf ook niet echt fan van.
ik begrijp dat de link hier op fok stond, mensen erop klikten, doorklikten naar de foto pagina en toen schrokken, ja , had even gewaarschuwd in het topic zelf.quote:Op zondag 24 december 2006 01:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mee eens. Alhoewel de tekst op de openingspagina van de site an sich wel duidelijk is, kan ik me voorstellen dat er voldoende mensen zijn die liever daar al niet een foto gezien hadden.
Ik was aan het trollen, bovenstaand was totaal niet naar jou toe gemeend. Ik ben blij dat je met zo'n smiley reageert, dat is verstandigquote:
Als je niet iets hebt kunnen overleggen met de overledene, dan moet je afzien van iedere publieke actie.quote:Op zondag 24 december 2006 01:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is een goede opmerking, het is alleen lastig om er verder iets mee te doen. Als buitenstaander kan je niet weten of het is overlegd met de overledene en in het geval van een jong kind is dat natuurlijk vrijwel per definitie niet goed mogelijk. Dus ja, goede opmerking, maar wat moet je er verder van zeggen?.
dank uquote:Op zondag 24 december 2006 01:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als je niet iets hebt kunnen overleggen met de overledene, dan moet je afzien van iedere publieke actie.
Zoek maar een andere mogeljkheid tot verwerking.
Je eigen idealen zijn het ...quote:Op zondag 24 december 2006 01:31 schreef Katey het volgende:
Het punt waar ik mee zit is dat 01majo iedereen die zich wel in de moeder kan inleven ziek en sensatiebelust noemt. Iedereen met een andere mening is volgens hem/haar abnormaal.
Ik kan me niet inleven in die kortzichtigheid
Dat is een mening waar ik me persoonlijk wel in kan vinden, maar niet in dergelijke mate dat ik bereid ben hem aan anderen op te leggen.quote:Op zondag 24 december 2006 01:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als je niet iets hebt kunnen overleggen met de overledene, dan moet je afzien van iedere publieke actie.
Zijn er ergens regels hoe je moet rouwen, hoe je moet verwerken?quote:Op zondag 24 december 2006 01:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ze meldde zich in het topic "Ouders van Prachtige Engeltjes (3)" en verwees gewoon naar de website om ook haar verhaal daar te doen. Dan had je toch al door kunnen hebben waar die site over gaat dan ben je toch al gewaarschuwd.quote:Op zondag 24 december 2006 01:33 schreef milagro het volgende:
ik begrijp dat de link hier op fok stond, mensen erop klikten, doorklikten naar de foto pagina en toen schrokken, ja , had even gewaarschuwd in het topic zelf.
maar ik neem aan dat de moeder daar niet bij stil gestaan heeft, als de link in een sig geplaatst is bv kan ik me daar iets bij voorstellen.
vind jij.quote:Op zondag 24 december 2006 01:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is jouw verhaal, dat is de mijne niet en dat is dus geen universeel moraal ondanks dat je waarschijnlijk zou willen dat dat een universeel moraal is. Ik persoonlijk zou het verschrikkelijk onethisch vinden om ouders van overleden kinderen hun verwerkingsmethode te ontnemen omdat ik of die vage necrologische identiteit van het kind het moeilijk zou KUNNEN vinden, omdat het ongeluk en ongemak wat ouders voelen 100.000 maal groter is dan die itch die ik krijg als ik lijken zie, over de dood hoor. En of die overledene daar ook kriebels van krijgt is nog maar de vraag. Maar dat is mijn ethiek, bar/mar vraagt er om, ik geef m'n antwoord. (en probeer zoveel mogelijk, maar zonder succes zoals je hebt gemerkt), dit niet op te dringen bij anderen.quote:Op zondag 24 december 2006 01:33 schreef 01majo het volgende:
je heb helemaal gelijk iedereen gaat dood
maar nu het moraal van het verhaal
niet iedereen komt op internet met foto`s dat hij of zij aan het sterven is
en al helemaal respectloos dat het iemand is die daar geen keus in heeft
je kan ook als er iemand is die deze foto`s wil zien
kan het me niet voorstellen naar iemand toe mailen als diegene het zo nodig moet zien
Nou ja, we zijn hier toch ook niet mensen meningen aan het opleggen?quote:Op zondag 24 december 2006 01:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is een mening waar ik me persoonlijk wel in kan vinden, maar niet in dergelijke mate dat ik bereid ben hem aan anderen op te leggen.
Ik kan best begrijpen dat je het erg vind om een dood lichaam te zien, maar kan jij misschien aangeven wat er precies erg aan is? Ik heb dat zelf namelijk niet, maar vind het moeilijk uit te leggen waarom niet. Ik zie het nog steeds als die persoon .. er mist alleen een stukje (een kloppend hart ..?). In ieder geval is het niet iets dat ik dermate schokkend vindt, dat het overlegd moet worden met die persoon. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als mijn dierbaren mijn lijk zouden fotograferen en op internet zouden plaatsen .. als ik er maar een beetje netjes bij ligquote:Op zondag 24 december 2006 01:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen, niet een mening waarop ik anderen zou veroordelen.quote:Op zondag 24 december 2006 01:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou ja, we zijn hier toch ook niet mensen meningen aan het opleggen?
Het was toch een discussie?
sorry wtf is dit voor forum manquote:Op zondag 24 december 2006 01:41 schreef Katey het volgende:
[..]
Ik kan best begrijpen dat je het erg vind om een dood lichaam te zien, maar kan jij misschien aangeven wat er precies erg aan is? Ik heb dat zelf namelijk niet, maar vind het moeilijk uit te leggen waarom niet. Ik zie het nog steeds als die persoon .. er mist alleen een stukje (een kloppend hart ..?). In ieder geval is het niet iets dat ik dermate schokkend vindt, dat het overlegd moet worden met die persoon. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als mijn dierbaren mijn lijk zouden fotograferen en op internet zouden plaatsen .. als ik er maar een beetje netjes bij lig
Ik kan goed tegen schelden, kan er zelfs wel om lachen. Het is maar een forum.quote:Op zondag 24 december 2006 01:33 schreef releaze het volgende:
[..]
Ik was aan het trollen, bovenstaand was totaal niet naar jou toe gemeend. Ik ben blij dat je met zo'n smiley reageert, dat is verstandigJe zei in je reply dat ieder z'n mening mag geven en daar ben ik het volledig mee eens. Maar de mening van majo was meer in de trant van het bovenstaande en dan trap je mensen inderdaad op hun tenen, omdat het zo'n neerkijkend karakter heeft. De mening over het onderwerp is niet duidelijk, het lijkt meer te gaan over de waarde die hij/zij hecht aan de persoon die een afwijkende mening heeft. En dat accepteren, dat nietwaardige gevoel, is veel moeilijker dan het accepteren van een afwijkende mening. Nouja goed, ik heb daar nog veel moeite mee.
Terugkomend op jouw smiley, wat goed dat je niet gelijk de aanval in gingIk wou dat ik dat kon
Ik verwerk een heleboel door hier mijn verhaal neer te zetten (ouders van lieve engeltjes, via mailtjes naar lieve-engeltjes, praten op msn)quote:Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef 01majo het volgende:
en laten we eerlijk zijn
als je aangewezen bent op internet of fok of welk forum dan ook voor zoiets
denk ik dat je verkeerd bezig bent
en dat daar mensen zijn die daarvoor geleerd hebben om je daar mee te helpen
en als je daar geen behoefte aan heb
dan kan je het zelf proberen te verwerken met naaste
Niet exact hetzelfde. Als je niet op de site wil zijn, dan kom je niet op de site. Klaar. Wil je de discussie volgen zonder tegenwerpingen van iemand wiens mening enigszins star de andere kant op staat, dan is daar geen mogelijkheid toe, anders dan de posts negeren.quote:Op zondag 24 december 2006 01:44 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Wat er gezegd is over die site met foto's kan hier net zo goed over gezegd worden. Kan je er niet tegen, dan klik je het weg.
Natuurlijk zijn er geen regels en natuurlijk moet je het doen op een manier die voor je werkt.quote:Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Zijn er ergens regels hoe je moet rouwen, hoe je moet verwerken?
Als jij ze vind laat ze me even weten aub, dan weet ik of ik het goed doe...
Nee er zijn bij dit soort dingen geen regeltjes,er is geen standaard tijd voor, en er is ook geen lijst die de invullling van rouw verteld uitlegd....
Je moet het op een voor jou zo een fijne mannier doen, al dan niet met hulp, al dan niet met online fotos...
nu ja, niet iedere herdenkingssite toont dergelijke foto's natuurlijk, en dus is het niet zo vreemd dat sommigen overvallen werden in voor hen negatieve zin.quote:Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Ze meldde zich in het topic "Ouders van Prachtige Engeltjes (3)" en verwees gewoon naar de website om ook haar verhaal daar te doen. Dan had je toch al door kunnen hebben waar die site over gaat dan ben je toch al gewaarschuwd.
Wat trok jou 01majo nou zo specifiek aan dat je nou in dat topic kwam neuzen en daar ook nog eens "jou" mening neerplemt had je de titel niet gelezen ofzo.
Waarom is de wereld dan verrot? Wat is er mis met mensen die de wens van de ouder om zijn/haar leed te kunnen delen inwilligen door de fotos te aanschouwen terwijl ze weten dat het ze gaat aangrijpen? Wat is daar 'worth hell' aan, bij wijze van? Dat snap ik niet, dat wordt ook nog niet echt heel duidelijk uit je replies.quote:Op zondag 24 december 2006 01:43 schreef 01majo het volgende:
ga er vanuit en mag dat echt hopen anders is de wereld echt verrot
dat dit door het merendeel van de bevolking niet als normaal word gezien
Tja... ik was in oud zwanger, in oud is Thijs geboren, in oud groeide Thijs op, in oud is Thijs overleden, in oud heeft men meegeleefd, in oud kan ik mijn verhaal kwijt, ja hier vind ik steun, en ja ik post hier foto's van Thijsquote:Op zondag 24 december 2006 01:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er geen regels en natuurlijk moet je het doen op een manier die voor je werkt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een dergelijk verlies nooit zou delen met een internetcommunity.
Als je deze discussie wil volgen moet je ook accepteren dat er meningen bij zitten die je niet leuk zal vinden.quote:Op zondag 24 december 2006 01:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet exact hetzelfde. Als je niet op de site wil zijn, dan kom je niet op de site. Klaar. Wil je de discussie volgen zonder tegenwerpingen van iemand wiens mening enigszins star de andere kant op staat, dan is daar geen mogelijkheid toe, anders dan de posts negeren.
heb ook absoluut geen kritiek op jou of andere ouders hierquote:Op zondag 24 december 2006 01:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Ik verwerk een heleboel door hier mijn verhaal neer te zetten (ouders van lieve engeltjes, via mailtjes naar lieve-engeltjes, praten op msn)
En het gaat doordat ik het hier kwijt kan qua verwerking redelijk met me, deze maand is gewoon k*t het eerste jaar zonder Thijs met kerst erbij.
En het is fijn om met lotgenoten te praten, mensen die dingen herkennen, die dingen meevoelen,
En het maakt nietzoveel uit of ik het hier neergooi, of thuis in een schrift,
Hier krijg ik nog wel eens wijze raad, of een virtureel schouderklopje.
Dat gaat als ik thuis alles in een schriftje schrijf beetje moeilijk
Tja, zo leeft de ene in een internetcommunity en de ander niet. Dat kan.quote:Op zondag 24 december 2006 01:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Tja... ik was in oud zwanger, in oud is Thijs geboren, in oud groeide Thijs op, in oud is Thijs overleden, in oud heeft men meegeleefd, in oud kan ik mijn verhaal kwijt, ja hier vind ik steun, en ja ik post hier foto's van Thijs
Meningen die neerkomen op "iedereen die het niet met mij eens is, moet naar een psycholoog" hebben niets met discussiëren te maken.quote:Op zondag 24 december 2006 01:52 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Als je deze discussie wil volgen moet je ook accepteren dat er meningen bij zitten die je niet leuk zal vinden.
Het is niet voor niks een discussie. Kan je de meningen niet aan, dan zal je weg moeten klikken of jezelf moeten kwellen door ze toch te lezen.
ik denk dat het me aangrijpt omdat ik hier nu irl heel erg mee bezig benquote:Op zondag 24 december 2006 01:44 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Ik kan goed tegen schelden, kan er zelfs wel om lachen. Het is maar een forum.
Ik denk dat 01majo niet goed kan begrijpen dat mensen dit heel normaal vinden.
Eerlijk gezegd begrijp ik het zelf ook niet, maar iets niet begrijpen en iets niet respecteren zijn twee totaal verschillende dingen. Op een forum kan je verwachten dat er dingen gezegd worden die niet zo leuk zijn.
Er zitten hier veel mensen met heel veel meningen. Wat er gezegd is over die site met foto's kan hier net zo goed over gezegd worden. Kan je er niet tegen, dan klik je het weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |