abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44697509
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:18 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Waarom moet dat gespeeld zijn? Sommige mensen willen niet geconfronteerd worden met de dood ... dus zullen een dergelijke site ook niet waarderen.
Daar kan ik op zich wel inkomen. Maar goed, als je niet geconfronteerd wilt worden met de dood, dan klik je zo'n site niet aan lijkt me.
pi_44697520
quote:
Op zondag 24 december 2006 00:20 schreef 01majo het volgende:

[..]

dus jij heb er geen problemen mee om te zien hoe een kind ligt te sterven en daarna overleden is
terwijl je er helemaal niets mee te maken heb dit dient geen enkel nut en kan alleen maar schokkerend zijn en dient totaal geen andere functie
eh, verwerking voor de moeder, ouders?

ieder heeft toch zijn eigen manier daarvan, die site is niet gemaakt voor jou, niet voor mij, maar voor de ouders, de familie, nabestaanden, die als ze er behoefte aan hebben de site bezoeken.

ik kan totaal niet oordelen, gelukkig, over het verwerken van het verlies van je kind.
het enige dat ik zou durven opmerken, is dat als je zo'n link op een openbaar forum plaatst in een lopende discussie, je ms even kan waarschuwen dat er confronterende foto's te zien zijn, en ms ms ms dat ook doen op de site zelf.

voor de rest is het mijn zaak niet, onze zaak niet daar een moeder hier op aan te spreken.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 24 december 2006 @ 01:22:09 #103
81237 releaze
best of both worlds
pi_44697526
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:18 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Waarom moet dat gespeeld zijn? Sommige mensen willen niet geconfronteerd worden met de dood ... dus zullen een dergelijke site ook niet waarderen.
Tja, dat zijn ieder z'n eigen issues. Een iemand vind het moeilijk geconfronteerd te worden met dode kinderen, iemand anders vind het moeilijk geconfronteerd te worden met mensen die het moeilijk vinden geconfronteerd te worden met dode kinderen, en van dat laatste gaan mijn nekharen overend staan, vind ik moeilijk, dus het geloven in een trollaccount biedt soulaas tot het moment dat ik het rationele vermogen heb om wel met dit soort dingen om te kunnen gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door releaze op 24-12-2006 01:23:49 (kromme zin) ]
pi_44697529
quote:
Op zondag 24 december 2006 00:33 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Ze verwees in meerdere topics naar haar site. Toen ik op die site ging kijken wist ik niet dat die foto's daar stonden.
Als ik had geweten dat die foto's erop stonden was ik zeker niet gaan kijken. Het geeft mij gewoon een klotegevoel als ik naar een foto van een stervend kind kijk met de tekst "nu ben je dood" erboven. Op mij komt dit nogal bizar over. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, maar dat betekent niet dat iedereen er dezelfde mening op na moet houden.

Ik kan daar ook niet tegen en ik vind het ook niet eerlijk to het lichaam van de overgegane ziel..
die vraagt er niet om om dood geshowed te worden online aan tig mensen.
Ik snap de pijn van die ouders wel...
En ik snap dat zij het pijnlijk vinden als een ander daar moeite mee heeft
voor hun is het een troost en een soort verwerking...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44697530
voor de duidelijkheid
als ik hier zou willen zijn om te treiteren was ik wel een stuk minder aardig geweest en was ik niet serieus ingegaan op vragen van anderen
vind dit nou niet echt een onderwerp om grapjes over te maken
pi_44697534
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:07 schreef 01majo het volgende:

[..]

wie zit haar site met deze foto`s door iemand ze strot te duwen
wie is er zo ontiegelijk nieuwsgierig dat die op het dingetje klikt? Jouw pc doet dat niet uit zich zelf neem ik aan
pi_44697535
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:16 schreef Katey het volgende:
Ik ga er toch maar vanuit dat het gespeeld is, vind ik iets minder erg.
Dit soort postings is illustratief voor het feit dat dit topic in het verkeerde forum staat. Dit is gewoon een OUD-discussie, die precies zo verloopt als alle OUD-discussies.
pi_44697537
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:20 schreef Katey het volgende:

Ik vind het erg dat iemand zo ontzettend kortzichtig kan zijn door elke mening die anders is dan die van hem af te doen als abnormaal en ziek.
Zo raar is dat niet, zoals je het zelf al zegt sommige mensen zullen het niet waarderen en zullen het dan ook als abnormaal en ziek zien. Ben er zelf ook niet echt fan van.
pi_44697549
Waarom valt iedereen 01majo aan? Hij geeft zijn mening, net als ieder ander hier.
Het is misschien niet de mening die jullie willen lezen, maar hij heeft ook recht op zijn mening. Hij vind het raar, zulk soort foto's op internet. Net als ik, alleen brengt hij het anders. Als iemand zijn/haar verhaal op internet zet kan diegene reacties verwachten. Ik vind dat die reacties ook echt niet allemaal positief hoeven te zijn.
pi_44697565
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:21 schreef milagro het volgende:
het enige dat ik zou durven opmerken, is dat als je zo'n link op een openbaar forum plaatst in een lopende discussie, je ms even kan waarschuwen dat er confronterende foto's te zien zijn, en ms ms ms dat ook doen op de site zelf.
Mee eens. Alhoewel de tekst op de openingspagina van de site an sich wel duidelijk is, kan ik me voorstellen dat er voldoende mensen zijn die liever daar al niet een foto gezien hadden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44697572
quote:
Op zondag 24 december 2006 00:56 schreef thaleia het volgende:
Iedereen heeft het recht vreselijke gebeurtenissen te verwerken op de manier die voor hem nodig is maar zodra je daar anderen ongevraagd in gaat betrekken overschrijd je m.i. wel een grens. En dan heb ik het met 'anderen' niet over bezoekers van de site: die kunnen zelf kiezen om weg te klikken. Ik heb het over de overledene. Ik vind het zelf een bijzonder rare gedachte dat ik na het overlijden van mijn vader een online fotogalerij van hem zou maken, en vooral als ik dat niet met hem heb overlegd. Ik zou me daar niet lekker bij voelen en ik ben het dus ook absoluut niet van plan.
Dit lijkt me nou een verstandige opmerking in deze discussie.
Vreemd dat niemand er op reageert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44697581
laten we alles ff vergeten en laten we antwoord geven op de ze vraag
is het normaal om naar foto`s van stervende en overleden kinderen te kijken?
  zondag 24 december 2006 @ 01:25:44 #113
81237 releaze
best of both worlds
pi_44697586
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:23 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Waarom valt iedereen 01majo aan? Hij geeft zijn mening, net als ieder ander hier.
Het is misschien niet de mening die jullie willen lezen, maar hij heeft ook recht op zijn mening. Hij vind het raar, zulk soort foto's op internet. Net als ik, alleen brengt hij het anders. Als iemand zijn/haar verhaal op internet zet kan diegene reacties verwachten. Ik vind dat die reacties ook echt niet allemaal positief hoeven te zijn.
Jij bent echt ziek in je kop man, ze zouden je moeten opsluiten in het gekkenhuis. Ronduit ziek gewoon dat je je dit soort dingen kan bedenken.
pi_44697608
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:25 schreef releaze het volgende:

[..]

Jij bent echt ziek in je kop man, ze zouden je moeten opsluiten in het gekkenhuis. Ronduit ziek gewoon dat je je dit soort dingen kan bedenken.
ja dan ga jij nog ff antwoord geven wat jij dan zo positief en geweldig aan de dood vind weet je nog?
pi_44697617
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:25 schreef 01majo het volgende:
laten we alles ff vergeten en laten we antwoord geven op de ze vraag
is het normaal om naar foto`s van stervende en overleden kinderen te kijken?
Het in onnatuurlijk om naar foto's van overleden kinderen te kijken, het zou zo helemaal niet moeten gaan...
Maar helaas dit is ook Life het kan gebeuren....

En ja als het je overkomt, dan kijk je wel eens naar dit soort foto's
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44697620
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dit lijkt me nou een verstandige opmerking in deze discussie.
Vreemd dan niemand er op reageert.
Het is een goede opmerking, het is alleen lastig om er verder iets mee te doen. Als buitenstaander kan je niet weten of het is overlegd met de overledene en in het geval van een jong kind is dat natuurlijk vrijwel per definitie niet goed mogelijk. Dus ja, goede opmerking, maar wat moet je er verder van zeggen? .
pi_44697632
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:25 schreef releaze het volgende:

[..]

zondag 24 december 2006 @ 01:29:05 #118
81237 releaze
best of both worlds
pi_44697645
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:26 schreef 01majo het volgende:

[..]

ja dan ga jij nog ff antwoord geven wat jij dan zo positief en geweldig aan de dood vind weet je nog?
Ik vind niets positiefs en geweldigs aan de dood. Ik vind alles positief en geweldig aan de dood. Het is het meest volledig mindboggling concept waar ik ooit in m'n leven mee zal moeten leren omgaan. het behelst alles. zonder leven geen dood, zonder dood geen leven. and for your info, ik heb nog nooit die foto's gezien, en ik ga ze ook niet opzoeken, omdat ik weet dat ik dan vanavond niet meer slaap.
  zondag 24 december 2006 @ 01:29:07 #119
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_44697647
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:18 schreef 01majo het volgende:
nee vind het geweldig wil het ook wel zijn wil iedereen toch wat probeer je er nou van te maken
is het niet afstotend dan
kan jij er iets positiefs uithalen
Het tegenovergestelde van afstotend hoeft niet positief te zijn.
De dood hoort bij het leven, het is de onvermijdelijke afsluiting ervan.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben, al heb ik het nog niet eerder zo extreem meegemaakt als bij jou.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 24 december 2006 @ 01:31:00 #120
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44697680
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:22 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet, zoals je het zelf al zegt sommige mensen zullen het niet waarderen en zullen het dan ook als abnormaal en ziek zien. Ben er zelf ook niet echt fan van.
Prima als je het ergens niet mee eens bent. Zelf zal ik ook niet zulke foto's plaatsen. Het punt waar ik mee zit is dat 01majo iedereen die zich wel in de moeder kan inleven ziek en sensatiebelust noemt. Iedereen met een andere mening is volgens hem/haar abnormaal.
Ik kan me niet inleven in die kortzichtigheid
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44697712
je heb helemaal gelijk iedereen gaat dood
maar nu het moraal van het verhaal
niet iedereen komt op internet met foto`s dat hij of zij aan het sterven is
en al helemaal respectloos dat het iemand is die daar geen keus in heeft
je kan ook als er iemand is die deze foto`s wil zien
kan het me niet voorstellen naar iemand toe mailen als diegene het zo nodig moet zien
pi_44697714
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mee eens. Alhoewel de tekst op de openingspagina van de site an sich wel duidelijk is, kan ik me voorstellen dat er voldoende mensen zijn die liever daar al niet een foto gezien hadden.
ik begrijp dat de link hier op fok stond, mensen erop klikten, doorklikten naar de foto pagina en toen schrokken, ja , had even gewaarschuwd in het topic zelf.
maar ik neem aan dat de moeder daar niet bij stil gestaan heeft, als de link in een sig geplaatst is bv kan ik me daar iets bij voorstellen.

en op de site zelf een 'duidelijker' waarschuwing zetten, ik zei al 'ms ms ms' , kan je doen, kan je laten, het is niet zo dat je uit het niets daar snel zal belanden, denk ik.

mensen die de moeder kennen zullen ws wel weten dat er dergelijke foto's te zien zullen zijn.

over de privacy van de overledene, tja, lastig.
het zou mij persoonlijk weinig kunnen schelen.
maar als iemand baat heeft bij het maken van een dergelijk site om het verlies van dierbare ik te verwerken, nou, prima toch.
  zondag 24 december 2006 @ 01:33:18 #123
81237 releaze
best of both worlds
pi_44697719
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:28 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Ik was aan het trollen, bovenstaand was totaal niet naar jou toe gemeend. Ik ben blij dat je met zo'n smiley reageert, dat is verstandig Je zei in je reply dat ieder z'n mening mag geven en daar ben ik het volledig mee eens. Maar de mening van majo was meer in de trant van het bovenstaande en dan trap je mensen inderdaad op hun tenen, omdat het zo'n neerkijkend karakter heeft. De mening over het onderwerp is niet duidelijk, het lijkt meer te gaan over de waarde die hij/zij hecht aan de persoon die een afwijkende mening heeft. En dat accepteren, dat nietwaardige gevoel, is veel moeilijker dan het accepteren van een afwijkende mening. Nouja goed, ik heb daar nog veel moeite mee.
Terugkomend op jouw smiley, wat goed dat je niet gelijk de aanval in ging Ik wou dat ik dat kon
pi_44697754
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is een goede opmerking, het is alleen lastig om er verder iets mee te doen. Als buitenstaander kan je niet weten of het is overlegd met de overledene en in het geval van een jong kind is dat natuurlijk vrijwel per definitie niet goed mogelijk. Dus ja, goede opmerking, maar wat moet je er verder van zeggen? .
Als je niet iets hebt kunnen overleggen met de overledene, dan moet je afzien van iedere publieke actie.
Zoek maar een andere mogeljkheid tot verwerking.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44697776
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:35 schreef OllieA het volgende:

[..]

Als je niet iets hebt kunnen overleggen met de overledene, dan moet je afzien van iedere publieke actie.
dank u
mijn punt helemaal
pi_44697793
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:31 schreef Katey het volgende:

Het punt waar ik mee zit is dat 01majo iedereen die zich wel in de moeder kan inleven ziek en sensatiebelust noemt. Iedereen met een andere mening is volgens hem/haar abnormaal.
Ik kan me niet inleven in die kortzichtigheid
Je eigen idealen zijn het ...
pi_44697803
quote:

[..]

Dat is een mening waar ik me persoonlijk wel in kan vinden, maar niet in dergelijke mate dat ik bereid ben hem aan anderen op te leggen.
pi_44697821
quote:

[..]

Zijn er ergens regels hoe je moet rouwen, hoe je moet verwerken?
Als jij ze vind laat ze me even weten aub, dan weet ik of ik het goed doe...

Nee er zijn bij dit soort dingen geen regeltjes,er is geen standaard tijd voor, en er is ook geen lijst die de invullling van rouw verteld uitlegd....

Je moet het op een voor jou zo een fijne mannier doen, al dan niet met hulp, al dan niet met online fotos...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_44697824
en laten we eerlijk zijn
als je aangewezen bent op internet of fok of welk forum dan ook voor zoiets
denk ik dat je verkeerd bezig bent
en dat daar mensen zijn die daarvoor geleerd hebben om je daar mee te helpen
en als je daar geen behoefte aan heb
dan kan je het zelf proberen te verwerken met naaste
  zondag 24 december 2006 @ 01:39:45 #130
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44697825
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:33 schreef milagro het volgende:

ik begrijp dat de link hier op fok stond, mensen erop klikten, doorklikten naar de foto pagina en toen schrokken, ja , had even gewaarschuwd in het topic zelf.
maar ik neem aan dat de moeder daar niet bij stil gestaan heeft, als de link in een sig geplaatst is bv kan ik me daar iets bij voorstellen.
Ze meldde zich in het topic "Ouders van Prachtige Engeltjes (3)" en verwees gewoon naar de website om ook haar verhaal daar te doen. Dan had je toch al door kunnen hebben waar die site over gaat dan ben je toch al gewaarschuwd.

Wat trok jou 01majo nou zo specifiek aan dat je nou in dat topic kwam neuzen en daar ook nog eens "jou" mening neerplemt had je de titel niet gelezen ofzo.
pi_44697829
quote:

[..]

vind jij.

we bepalen zoveel dingen voor onze kinderen, hebben ze bij leven totaal geen inspraak over.

als het respectvol en liefdevol gedaan is, zie ik geen problemen, behalve dan voor de argeloze bezoeker die er niet tegen kan.
  zondag 24 december 2006 @ 01:40:46 #132
81237 releaze
best of both worlds
pi_44697842
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:33 schreef 01majo het volgende:
je heb helemaal gelijk iedereen gaat dood
maar nu het moraal van het verhaal
niet iedereen komt op internet met foto`s dat hij of zij aan het sterven is
en al helemaal respectloos dat het iemand is die daar geen keus in heeft
je kan ook als er iemand is die deze foto`s wil zien
kan het me niet voorstellen naar iemand toe mailen als diegene het zo nodig moet zien
Dat is jouw verhaal, dat is de mijne niet en dat is dus geen universeel moraal ondanks dat je waarschijnlijk zou willen dat dat een universeel moraal is. Ik persoonlijk zou het verschrikkelijk onethisch vinden om ouders van overleden kinderen hun verwerkingsmethode te ontnemen omdat ik of die vage necrologische identiteit van het kind het moeilijk zou KUNNEN vinden, omdat het ongeluk en ongemak wat ouders voelen 100.000 maal groter is dan die itch die ik krijg als ik lijken zie, over de dood hoor. En of die overledene daar ook kriebels van krijgt is nog maar de vraag. Maar dat is mijn ethiek, bar/mar vraagt er om, ik geef m'n antwoord. (en probeer zoveel mogelijk, maar zonder succes zoals je hebt gemerkt), dit niet op te dringen bij anderen.

En ik zie jou dit heel sterk doen, dat jouw wil, jouw ethiek, maar wet moet zijn, en zo niet, ben je minderwaardig, ziek in je hoofd, etc. Ja dat vind ik echt heel moeilijk. Ik vind het niet moeilijk dat jij een andere mening hebt, maar hoe je lijkt te denken over andermans meningen/persona erachter vind ik gewoon
pi_44697844
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is een mening waar ik me persoonlijk wel in kan vinden, maar niet in dergelijke mate dat ik bereid ben hem aan anderen op te leggen.
Nou ja, we zijn hier toch ook niet mensen meningen aan het opleggen?
Het was toch een discussie?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 24 december 2006 @ 01:41:25 #134
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44697849
quote:

[..]

Ik kan best begrijpen dat je het erg vind om een dood lichaam te zien, maar kan jij misschien aangeven wat er precies erg aan is? Ik heb dat zelf namelijk niet, maar vind het moeilijk uit te leggen waarom niet. Ik zie het nog steeds als die persoon .. er mist alleen een stukje (een kloppend hart ..?). In ieder geval is het niet iets dat ik dermate schokkend vindt, dat het overlegd moet worden met die persoon. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als mijn dierbaren mijn lijk zouden fotograferen en op internet zouden plaatsen .. als ik er maar een beetje netjes bij lig
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44697869
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:40 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nou ja, we zijn hier toch ook niet mensen meningen aan het opleggen?
Het was toch een discussie?
Laat ik het anders stellen, niet een mening waarop ik anderen zou veroordelen.
pi_44697874
ga er vanuit en mag dat echt hopen anders is de wereld echt verrot
dat dit door het merendeel van de bevolking niet als normaal word gezien
pi_44697897
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:41 schreef Katey het volgende:

[..]

Ik kan best begrijpen dat je het erg vind om een dood lichaam te zien, maar kan jij misschien aangeven wat er precies erg aan is? Ik heb dat zelf namelijk niet, maar vind het moeilijk uit te leggen waarom niet. Ik zie het nog steeds als die persoon .. er mist alleen een stukje (een kloppend hart ..?). In ieder geval is het niet iets dat ik dermate schokkend vindt, dat het overlegd moet worden met die persoon. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als mijn dierbaren mijn lijk zouden fotograferen en op internet zouden plaatsen .. als ik er maar een beetje netjes bij lig
sorry wtf is dit voor forum man
als je er maar netjes bij lig¿
pi_44697900
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:33 schreef releaze het volgende:

[..]

Ik was aan het trollen, bovenstaand was totaal niet naar jou toe gemeend. Ik ben blij dat je met zo'n smiley reageert, dat is verstandig Je zei in je reply dat ieder z'n mening mag geven en daar ben ik het volledig mee eens. Maar de mening van majo was meer in de trant van het bovenstaande en dan trap je mensen inderdaad op hun tenen, omdat het zo'n neerkijkend karakter heeft. De mening over het onderwerp is niet duidelijk, het lijkt meer te gaan over de waarde die hij/zij hecht aan de persoon die een afwijkende mening heeft. En dat accepteren, dat nietwaardige gevoel, is veel moeilijker dan het accepteren van een afwijkende mening. Nouja goed, ik heb daar nog veel moeite mee.
Terugkomend op jouw smiley, wat goed dat je niet gelijk de aanval in ging Ik wou dat ik dat kon
Ik kan goed tegen schelden, kan er zelfs wel om lachen. Het is maar een forum.
Ik denk dat 01majo niet goed kan begrijpen dat mensen dit heel normaal vinden.
Eerlijk gezegd begrijp ik het zelf ook niet, maar iets niet begrijpen en iets niet respecteren zijn twee totaal verschillende dingen. Op een forum kan je verwachten dat er dingen gezegd worden die niet zo leuk zijn.
Er zitten hier veel mensen met heel veel meningen. Wat er gezegd is over die site met foto's kan hier net zo goed over gezegd worden. Kan je er niet tegen, dan klik je het weg.
pi_44697906
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef 01majo het volgende:
en laten we eerlijk zijn
als je aangewezen bent op internet of fok of welk forum dan ook voor zoiets
denk ik dat je verkeerd bezig bent
en dat daar mensen zijn die daarvoor geleerd hebben om je daar mee te helpen
en als je daar geen behoefte aan heb
dan kan je het zelf proberen te verwerken met naaste
Ik verwerk een heleboel door hier mijn verhaal neer te zetten (ouders van lieve engeltjes, via mailtjes naar lieve-engeltjes, praten op msn)
En het gaat doordat ik het hier kwijt kan qua verwerking redelijk met me, deze maand is gewoon k*t het eerste jaar zonder Thijs met kerst erbij.

En het is fijn om met lotgenoten te praten, mensen die dingen herkennen, die dingen meevoelen,
En het maakt nietzoveel uit of ik het hier neergooi, of thuis in een schrift,
Hier krijg ik nog wel eens wijze raad, of een virtureel schouderklopje.

Dat gaat als ik thuis alles in een schriftje schrijf beetje moeilijk
pi_44697922
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:44 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Wat er gezegd is over die site met foto's kan hier net zo goed over gezegd worden. Kan je er niet tegen, dan klik je het weg.
Niet exact hetzelfde. Als je niet op de site wil zijn, dan kom je niet op de site. Klaar. Wil je de discussie volgen zonder tegenwerpingen van iemand wiens mening enigszins star de andere kant op staat, dan is daar geen mogelijkheid toe, anders dan de posts negeren.
pi_44697928
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

Zijn er ergens regels hoe je moet rouwen, hoe je moet verwerken?
Als jij ze vind laat ze me even weten aub, dan weet ik of ik het goed doe...

Nee er zijn bij dit soort dingen geen regeltjes,er is geen standaard tijd voor, en er is ook geen lijst die de invullling van rouw verteld uitlegd....

Je moet het op een voor jou zo een fijne mannier doen, al dan niet met hulp, al dan niet met online fotos...
Natuurlijk zijn er geen regels en natuurlijk moet je het doen op een manier die voor je werkt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een dergelijk verlies nooit zou delen met een internetcommunity.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44697931
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Ze meldde zich in het topic "Ouders van Prachtige Engeltjes (3)" en verwees gewoon naar de website om ook haar verhaal daar te doen. Dan had je toch al door kunnen hebben waar die site over gaat dan ben je toch al gewaarschuwd.

Wat trok jou 01majo nou zo specifiek aan dat je nou in dat topic kwam neuzen en daar ook nog eens "jou" mening neerplemt had je de titel niet gelezen ofzo.
nu ja, niet iedere herdenkingssite toont dergelijke foto's natuurlijk, en dus is het niet zo vreemd dat sommigen overvallen werden in voor hen negatieve zin.

ik had even een waarschuwing geplaatst.
persoonlijk vind ik het niet naar (naar in de zin van wie doet nu zoiets) om te zien, enkel intens verdrietig.
ik denk niet dat ik zulke foto's zou plaatsen, maar ieder zijn manier.
zou niet weten waarom ik iemand daarop zou willen aanspreken, juist niet met zoiets, dat is zo intens persoonlijk en zo gevoelig en zo intens niet inleefbaar tot het je , god verhoede, zelf overkomt, ik ga daar me niet over uit laten in verwijtende zin.

ik heb meer moeite inzake privacy met topics over exen waar allerlei genante details en zwartmakerijen neergeplempt worden zonder medeweten van die ex.
ms niet vergelijkbaar qua 'ergte' , maar daar hebben we te maken met een levende betrokkene die totaal geen invloed of inspraak heeft, en waar de topic opener schijt aan heeft.
  zondag 24 december 2006 @ 01:48:09 #143
81237 releaze
best of both worlds
pi_44697941
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:43 schreef 01majo het volgende:
ga er vanuit en mag dat echt hopen anders is de wereld echt verrot
dat dit door het merendeel van de bevolking niet als normaal word gezien
Waarom is de wereld dan verrot? Wat is er mis met mensen die de wens van de ouder om zijn/haar leed te kunnen delen inwilligen door de fotos te aanschouwen terwijl ze weten dat het ze gaat aangrijpen? Wat is daar 'worth hell' aan, bij wijze van? Dat snap ik niet, dat wordt ook nog niet echt heel duidelijk uit je replies.
pi_44697954
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:47 schreef OllieA het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er geen regels en natuurlijk moet je het doen op een manier die voor je werkt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een dergelijk verlies nooit zou delen met een internetcommunity.
Tja... ik was in oud zwanger, in oud is Thijs geboren, in oud groeide Thijs op, in oud is Thijs overleden, in oud heeft men meegeleefd, in oud kan ik mijn verhaal kwijt, ja hier vind ik steun, en ja ik post hier foto's van Thijs
pi_44697963
geef die moeder toch de kans om zo haar gevoel te uiten, het zal moeilijk genoeg zijn, als ik iets respectloos moet vinden dan is het deze discusie mischien wel
pi_44698003
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet exact hetzelfde. Als je niet op de site wil zijn, dan kom je niet op de site. Klaar. Wil je de discussie volgen zonder tegenwerpingen van iemand wiens mening enigszins star de andere kant op staat, dan is daar geen mogelijkheid toe, anders dan de posts negeren.
Als je deze discussie wil volgen moet je ook accepteren dat er meningen bij zitten die je niet leuk zal vinden.
Het is niet voor niks een discussie. Kan je de meningen niet aan, dan zal je weg moeten klikken of jezelf moeten kwellen door ze toch te lezen.
pi_44698005
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

Ik verwerk een heleboel door hier mijn verhaal neer te zetten (ouders van lieve engeltjes, via mailtjes naar lieve-engeltjes, praten op msn)
En het gaat doordat ik het hier kwijt kan qua verwerking redelijk met me, deze maand is gewoon k*t het eerste jaar zonder Thijs met kerst erbij.

En het is fijn om met lotgenoten te praten, mensen die dingen herkennen, die dingen meevoelen,
En het maakt nietzoveel uit of ik het hier neergooi, of thuis in een schrift,
Hier krijg ik nog wel eens wijze raad, of een virtureel schouderklopje.

Dat gaat als ik thuis alles in een schriftje schrijf beetje moeilijk
heb ook absoluut geen kritiek op jou of andere ouders hier
wens iedereen heel veel sterkte toe
en heb er ook absoluut geen problemen mee als het helpt
alleen gaat mij niet hierom
maar is het zo moeilijk in te denken hoe jullie ouders die dit mee hebben gemaakt
dat hier foto`s voor nodig zijn om dat aan te tonen
en als ik reacties hoor van sommige mensen op de topics van waar bijvoorbeeld die foto`s
op staan van wat "mooi" en door die foto`s voel je echt het gevoel wat die ouders toen voelden
vind ik dit niet alleen een belediging voor de ouders die dit hebben meegemaakt
want andere mensen kunnen niet voelen wat jullie gevoeld hebben door naar die foto te kijken
vind ik respectloos tegenover dit kind en andere ouders
en word dit op een gegeven moment een soort aapjes kijken
pi_44698022
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

Tja... ik was in oud zwanger, in oud is Thijs geboren, in oud groeide Thijs op, in oud is Thijs overleden, in oud heeft men meegeleefd, in oud kan ik mijn verhaal kwijt, ja hier vind ik steun, en ja ik post hier foto's van Thijs
Tja, zo leeft de ene in een internetcommunity en de ander niet. Dat kan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_44698033
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:52 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Als je deze discussie wil volgen moet je ook accepteren dat er meningen bij zitten die je niet leuk zal vinden.
Het is niet voor niks een discussie. Kan je de meningen niet aan, dan zal je weg moeten klikken of jezelf moeten kwellen door ze toch te lezen.
Meningen die neerkomen op "iedereen die het niet met mij eens is, moet naar een psycholoog" hebben niets met discussiëren te maken.
  zondag 24 december 2006 @ 01:54:26 #150
81237 releaze
best of both worlds
pi_44698038
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:44 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Ik kan goed tegen schelden, kan er zelfs wel om lachen. Het is maar een forum.
Ik denk dat 01majo niet goed kan begrijpen dat mensen dit heel normaal vinden.
Eerlijk gezegd begrijp ik het zelf ook niet, maar iets niet begrijpen en iets niet respecteren zijn twee totaal verschillende dingen. Op een forum kan je verwachten dat er dingen gezegd worden die niet zo leuk zijn.
Er zitten hier veel mensen met heel veel meningen. Wat er gezegd is over die site met foto's kan hier net zo goed over gezegd worden. Kan je er niet tegen, dan klik je het weg.
ik denk dat het me aangrijpt omdat ik hier nu irl heel erg mee bezig ben Generaties-analyses, leven-dood, dochter zijn, moeder worden, ouders die sterven, wat is het, wat houdt het in, wat betekent het voor mij, wat betekent het voor anderen, en dan voor het eerst in je leven van je schedel tot je tenen realiseren dat het echt iets heel huge is, dat ouderschap. Weg met de vanzelfsprekendheid van het moeder worden/single blijven, dochter zijn etc, weg. Foetsie. En dan zúlke replies, nee dat lukt me niet in this heat of the moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')