Omdat de overheid monopolist is.quote:Op zondag 24 december 2006 18:53 schreef Aoristus het volgende:
waarom is er eigenlijk nog geen alternatief voor kerst ?
onzin, iedereen denkt aan zichzelf met kerst, daarom speelt drank en overvloed aan luxe zo'n prominente rol.quote:
Weer niks gekregenquote:Op zondag 24 december 2006 18:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
onzin, iedereen denkt aan zichzelf met kerst, daarom speelt drank en overvloed aan luxe zo'n prominente rol.
Ik krijg nooit wat met kerst, behalve een kater natuurlijk. Et tu? Er is vanavond een mis waar allemaal blije mensen samenkomen om te zingen, met warme chocolademelk toe. Heb ik zelf meegemaakt, vorig jaar.quote:
een ram in je zak en wat nog meer?quote:Op zondag 24 december 2006 18:59 schreef Apropos het volgende:
Ik heb twee mooie cadeaus gekregen en er twee uitgedeeld. Voor de rest deel ik de avond gelukkig in zoals ik zelf wens.
Sinterklaas- en Kerstgrappen zijn nu ook al inwisselbaar?quote:Op zondag 24 december 2006 19:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
een ram in je zak en wat nog meer?
Nou, vertel het dan maar, Doornroosje, en wie heeft het meeste gekregen?quote:Op zondag 24 december 2006 19:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Sinterklaas- en Kerstgrappen zijn nu ook al inwisselbaar?
als het vriest dan breekt het vast af. Da's dan wel weer prettig, dan zie je gelijk een scheef gezichtquote:Op zondag 24 december 2006 19:03 schreef pberends het volgende:
http://www.kabukimagic.com/lorealbig.jpg
Goh, de cosmeticamaffia heeft weer iets nieuws uitgevonden.
Klopt. Ideale zeikerds & miereneukersquote:Op zondag 24 december 2006 19:29 schreef Apropos het volgende:
Een gereformeerd/joods/atheistisch milieu bevordert puritanisme.
Nee, ik heb die film twee keer proberen te zien maar het blijft een aanvechting.quote:Op zondag 24 december 2006 20:56 schreef sigme het volgende:
Hobbits neem ik alleen op papier tot me.
Honderd jaar geleden wel gelezen,misschien twee keer, de rest van m'n leven kan ik wel zonder de ban van de ring.
Ben je aan het kijken?
Weet je het zeker of is dit een samentrekking?quote:Op zondag 24 december 2006 20:58 schreef Aoristus het volgende:
Hobbits behoren tot het meest verachtelijke volkje natuurlijk,
Deel 3 is ook niet om aan te zien.quote:Op zondag 24 december 2006 20:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, ik heb die film twee keer proberen te zien maar het blijft een aanvechting.
Deel 2 kan er nog mee door.
Ik denk het vrij zeker te weten, wat zie jij allemaal door je kijkbol?quote:Op zondag 24 december 2006 21:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
Weet je het zeker of is dit een samentrekking?
Ze behoren tot het meest verachtelijke volkje. Welk volkje is dat?quote:Op zondag 24 december 2006 21:04 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik denk het vrij zeker te weten, wat zie jij allemaal door je kijkbol?
Makkelijk scoren.quote:Op zondag 24 december 2006 21:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ze behoren tot het meest verachtelijke volkje. Welk volkje is dat?
het hobbitvolkje, die leugenachtige kabouters die nooit ene reet uitvoeren, maar die door een samenspeling van het lot ineens tot een status verheven worden die ze niet past.quote:Op zondag 24 december 2006 21:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ze behoren tot het meest verachtelijke volkje. Welk volkje is dat?
O, zo. Ik dacht dat Harry ten prooi was gevallen aan de vreselijke mode om ''hij behoort tot een van de beste spelers'' te zeggen.quote:Op zondag 24 december 2006 21:07 schreef sigme het volgende:
Volkje van de middenaarde toch? Of zo?
Nou, dan zijn ze toch het meest verachtelijke volkje?quote:Op zondag 24 december 2006 21:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
het hobbitvolkje, die leugenachtige kabouters die nooit ene reet uitvoeren, maar die door een samenspeling van het lot ineens tot een status verheven worden die ze niet past.
Heb je je schepje lecithine weer gehad ofzo ?quote:Op zondag 24 december 2006 21:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
O, zo. Ik dacht dat Harry ten prooi was gevallen aan de vreselijke mode om ''hij behoort tot een van de beste spelers'' te zeggen.
Vroeger was alles beter.quote:Op zondag 24 december 2006 21:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
O, zo. Ik dacht dat Harry ten prooi was gevallen aan de vreselijke mode om ''hij behoort tot een van de beste spelers'' te zeggen.
Sportverslaggevers zijn habituele taalverkrachters. Er zou een wet op moeten zijn en een speciale afdeling in Vught.quote:Op zondag 24 december 2006 21:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ben ongelovig.quote:Op zondag 24 december 2006 21:18 schreef Apropos het volgende:
Geloof mij, na de Kerst ga ik drie dagen lang TV kijken.
Maakt niet uit, ik blijf een xenosfoobquote:Op zondag 24 december 2006 21:14 schreef multatuli het volgende:
Ik help Aoristus dan maar:
"a Hobbit is an individual member of one of the races that inhabit the lands of Arda. According to the author, Hobbits are a "variety"[1] or separate "branch"[2] of the race of Men, but they consider themselves a separate race"
''Hij rijdt virtueel in het geel''quote:Op zondag 24 december 2006 21:16 schreef multatuli het volgende:
[..]
Sportverslaggevers zijn habituele taalverkrachters. Er zou een wet op moeten zijn en een speciale afdeling in Vught.
Je kan niet zo hard zondigen dat dat verdiend is.quote:Op zondag 24 december 2006 21:18 schreef Apropos het volgende:
Geloof mij, na de Kerst ga ik drie dagen lang TV kijken.
M. heeft mij verzocht openingszinnen voor hem te verzamelen.quote:Op zondag 24 december 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet zo hard zondigen dat dat verdiend is.
Nee, dat doe ik nu. Goed idee, zeker gezien de kringen waarin die jongen wel komt.quote:Op zondag 24 december 2006 21:28 schreef sigme het volgende:
Heb jij nu zojuist mijn zin verzameld als opening voor M.?
Maar, 'Om het juiste te doen in verkeerde omstandigheden hoef je geen bijzondere persoonlijkheid te hebben. Je moet alleen weten dat er in elke lastige situatie een beslissend moment is waarop je kunt kiezen of je meedoet of je verzet. Denk dan even na en doe wat je geweten en je fatsoen je ingeven"quote:Op zondag 24 december 2006 21:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik blijf een xenosfoob![]()
Jehan mag af en toe ook eens wat proberen.
Op de schaal van leugenachtige lafhartige onderkruipertjes, behoort het hobbitvolk tegen wil en dank tot de categorie middenaardmensen, dat met stip op nummer 1 tot de meest verachtelijke, verradelijke en storende wezentjes denkbaar valt. Ze hebben stinkvoetjes, denken niet tot zelden na, wonen in konijnenholletjes en zijn slechts aangewezen op de voorzieningen die de omtrekkende hectare aan vruchten biedt. Geen wonder dat het hobbitvolk reeds honderden jaren geleden de pijp aan Maarten heeft gegeven..
Je brengt me wel op goede ideeënquote:Op zondag 24 december 2006 21:28 schreef sigme het volgende:
Heb jij nu zojuist mijn zin verzameld als opening voor M.?
Zo zou je het kunnen opvatten, je kan ook zeggen, laat het kanonnevlees maar voor gaanquote:Op zondag 24 december 2006 21:36 schreef multatuli het volgende:
[..]
Maar, 'Om het juiste te doen in verkeerde omstandigheden hoef je geen bijzondere persoonlijkheid te hebben. Je moet alleen weten dat er in elke lastige situatie een beslissend moment is waarop je kunt kiezen of je meedoet of je verzet. Denk dan even na en doe wat je geweten en je fatsoen je ingeven"
En hoewel deze auteur vast niet aan de hobbits dacht, heeft Tolkien deze stelling toch prachtig, avant la lettre, geillustreerd. Liever onnadenkende stinkvoeten dan goedopgeleide meelopers.
Dit in de serie kerstgedachtes
Da's mooi, want ik zoek een wintersok, een donkerblauwequote:Op zondag 24 december 2006 21:52 schreef sigme het volgende:
Had ik al wel eens gezegd dat ik goed kan zoeken?
Je lijkt me ideaal om mee samen te werkenquote:Op zondag 24 december 2006 21:52 schreef sigme het volgende:
flauw van mij, ik ga je tekst nuchter lezen, morgen ofzoquote:Op zondag 24 december 2006 21:52 schreef sigme het volgende:
Als je je ooit een schamele vergoeding voor een charmante assistente kan veroorloven wil ik met plezier proberen aan je verwachtingen te voldoenquote:Op zondag 24 december 2006 21:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Je lijkt me ideaal om mee samen te werken![]()
Dat had je wel eens gezegd, maar dat geloofde ik niet echt, maar je hebt me nu overtuigd!quote:Op zondag 24 december 2006 21:52 schreef sigme het volgende:
Die sok zit in een prop in een hoek van een dekbedovertrek, gewoonlijk.quote:Op zondag 24 december 2006 22:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
flauw van mij, ik ga je tekst nuchter lezen, morgen ofzo
''Ken je dat, TNO?''quote:Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je je ooit een schamele vergoeding voor een charmante assistente kan veroorloven wil ik met plezier proberen aan je verwachtingen te voldoen.
quote:Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dat had je wel eens gezegd, maar dat geloofde ik niet echt, maar je hebt me nu overtuigd!
Waar vond je die, want Parlando bliefte niet mee te werken.
Ik ruil mijn bureaucratische bestaan wel in voor een leven als veearts, dan kun je me mooi helpenquote:Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je je ooit een schamele vergoeding voor een charmante assistente kan veroorloven wil ik met plezier proberen aan je verwachtingen te voldoen.
Mij best, met de juiste aanmoediging maakt het mij allemaal niet uit, maar ik dénk dat ik nuttiger ben als manusje van alles van een bureaucraat dan van een veearts.quote:Op zondag 24 december 2006 22:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ruil mijn bureaucratische bestaan wel in voor een leven als veearts, dan kun je me mooi helpen![]()
Dan blijf ik wel nota's schrijven en urenlange vergaderingen houden.quote:Op zondag 24 december 2006 22:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Mij best, met de juiste aanmoediging maakt het mij allemaal niet uit, maar ik dénk dat ik nuttiger ben als manusje van alles van een bureaucraat dan van een veearts.
Misschien is het een lange termijn effect? Ik fok al sinds '99 en internet al veel langer. Daarvoor las ik vrijwel alleen professionele teksten (en de NRC had nog een corrector in dienst!). Hoogste tijd voor een longitudionale studie.quote:Op zondag 24 december 2006 22:14 schreef sigme het volgende:
Het klinkt onwaarschijnlijk, maar fokken (en vooruit, iamzeroën), heeft mijn taalgevoel bepaald geen kwaad gedaan.
Nou, het idee is een beetje dat je dat delegeert aan mij, waar nodig een en ander corrigeert, af en toe een complimentje uitdeelt aan mij. Wat je dan verder moet doen weet ik niet. Fokken denk ik.quote:Op zondag 24 december 2006 22:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan blijf ik wel nota's schrijven en urenlange vergaderingen houden.
Charmante assistentes kan ik altijd wel gebruiken.quote:Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Mag ik mijn hand naar u uitstrekken en u bekennen?quote:Op zondag 24 december 2006 22:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het idee is een beetje dat je dat delegeert aan mij, waar nodig een en ander corrigeert, af en toe een complimentje uitdeelt aan mij. Wat je dan verder moet doen weet ik niet. Fokken denk ik.
Schaakmat.quote:Op zondag 24 december 2006 22:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Mag ik mijn hand naar u uitstrekken en u bekennen?
Zeer waarschijnlijk hangt het minstens samen met je instoomniveau. Vanaf mijn verwaarlozing van schrijftelijke uitdrukkingsvaardigheid is het niet zo vreemd dat het mee gaan doen aan schriftelijke discussies mijn schrijfvaardigheid ten goede kwam.quote:Op zondag 24 december 2006 22:28 schreef multatuli het volgende:
[..]
Misschien is het een lange termijn effect? Ik fok al sinds '99 en internet al veel langer. Daarvoor las ik vrijwel alleen professionele teksten (en de NRC had nog een corrector in dienst!).
Sinds kort heb ik een digitale Van Dale (meer dan de onlineversie, maar dankzij Van Dales onoverzichtelijke aanprijzing helaas niet de Dikke).quote:Hoogste tijd voor een longitudionale studie.
Ik zou het direct doen, ware het niet dat ik een armlastige student ben.quote:Op zondag 24 december 2006 22:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het idee is een beetje dat je dat delegeert aan mij, waar nodig een en ander corrigeert, af en toe een complimentje uitdeelt aan mij. Wat je dan verder moet doen weet ik niet. Fokken denk ik.
Dat lijkt mij een correcte analyse.quote:Op zondag 24 december 2006 22:37 schreef Yildiz het volgende:
Als FOK! mijn schrijfvaardigheden heeft verbeterd, moest het daarvoor wel droevig gesteld zijn.
Bijbels. En breng ons niet in beproeving.quote:Op zondag 24 december 2006 22:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Mag ik mijn hand naar u uitstrekken en u bekennen?
Een onderzoek waarin data worden gebruikt die op verschillende tijdstippen zijn vergaard. Een studie die een zeker fenomeen gedurende een zekere tijd bestudeert, zeg maarquote:Op zondag 24 december 2006 22:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk hangt het minstens samen met je instoomniveau. Vanaf mijn verwaarlozing van schrijftelijke uitdrukkingsvaardigheid is het niet zo vreemd dat het mee gaan doen aan schriftelijke discussies mijn schrijfvaardigheid ten goede kwam.
Vanuit een veel betere taalbeheersing is zo'n snelle en weinig formele manier van het uitwisselen van argumenten en gedachten misschien een uitnodiging tot verwaarlozing van zorgvuldigheid.
[..]
Sinds kort heb ik een digitale Van Dale (meer dan de onlineversie, maar dankzij Van Dales onoverzichtelijke aanprijzing helaas niet de Dikke).
lon·gi·tu·de [longgietÙÛd¨]
de longitude (vrouwelijk), de longituden
(formeel) geografische lengte
Een geografisch lange studie?
Jij studeert, jij wordt misschien nog wel eens wat.quote:Op zondag 24 december 2006 22:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou het direct doen, ware het niet dat ik een armlastige student ben.
Wat ik zegquote:Op zondag 24 december 2006 22:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Een onderzoek waarin data worden gebruikt die op verschillende tijdstippen zijn vergaard. Een studie die een zeker fenomeen gedurende een zekere tijd bestudeert, zeg maar![]()
Aha! Dank!quote:Op zondag 24 december 2006 22:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Een onderzoek waarin data worden gebruikt die op verschillende tijdstippen zijn vergaard. Een studie die een zeker fenomeen gedurende een zekere tijd bestudeert, zeg maar![]()
Die behandelt inderdaad een aantal van dergelijke methoden.quote:Op zondag 24 december 2006 22:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha! Dank!
Dus zoals deze rede: data per datum, waar ik af en toe uit citeer.
Nu ik het zo lees, is het nog eens multi-interpretabel ook. Prachtig.quote:Op zondag 24 december 2006 22:46 schreef multatuli het volgende:
Mijn instoomniveau ken ik niet; ik sauna maar zelden, maar stem volmondig in met Yildiz 'Als FOK! mijn schrijfvaardigheden heeft verbeterd, moest het daarvoor wel droevig gesteld zijn.'
quote:Overigens is de taalvaardigheid in deze krochten van het internet haar aantrekkingskracht. Mensen die zich weten te bekennen en begrijpen dat daar anders dan bij Maria een condoom bij komt kijken [insert duimomhoogdinges].
In reactie op van mijn eerste posts hier werd ik tot de orde geroepen door Johan_de_With, waarop ik, gezeggelijk als ik ben, sindsdien poog aan de gestelde standaard te voldoen.quote:Op zondag 24 december 2006 22:46 schreef multatuli het volgende:
Overigens is de taalvaardigheid in deze krochten van het internet haar aantrekkingskracht. Mensen die zich weten te bekennen en begrijpen dat daar anders dan bij Maria een condoom bij komt kijken [insert duimomhoogdinges].
En is overigens een erg matig stuk. Over de longitudionale studies naar kiezersvoorkeuren is een schat aan data beschikbaar dankzij de samenwerking onder politicologen. Ze beheren collectief een fantastisch onderzoeksbestand (het Steinmetz archief). Kijk naar mensen als Van der Eijk, Van Praag, Niemoller etc. voor veel betere analyses.quote:Op zondag 24 december 2006 22:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha! Dank!
Dus zoals deze rede: data per datum, waar ik af en toe uit citeer.
Nee toch?quote:Op zondag 24 december 2006 23:02 schreef sigme het volgende:
[..]
In reactie op van mijn eerste posts hier werd ik tot de orde geroepen door Johan_de_With, waarop ik, gezeggelijk als ik ben, sindsdien poog aan de gestelde standaard te voldoen.
Ok, een plaatje voor een plaatje.quote:Op zondag 24 december 2006 23:01 schreef pberends het volgende:
http://www.xxxupload.nl/images/JEp1820.jpg
Merry Christmas!
Ach een goed excuus om teveel te zuipen is nooit wegquote:Op zondag 24 december 2006 18:53 schreef Aoristus het volgende:
waarom is er eigenlijk nog geen alternatief voor kerst ?
Doch.quote:
Ah! Dank, zal ik eens doen. Heb deze post in ieder geval even ergens opgeslagen, hopelijk denk ik er eerdaags aan. Ik vind dingen meestal per volstrekt toeval (in het geval van die rede van Eisinga, ik zocht een publicatie van hem die ik niet heb gevonden).quote:Op zondag 24 december 2006 23:05 schreef multatuli het volgende:
[..]
En is overigens een erg matig stuk. Over de longitudionale studies naar kiezersvoorkeuren is een schat aan data beschikbaar dankzij de samenwerking onder politicologen. Ze beheren collectief een fantastisch onderzoeksbestand (het Steinmetz archief). Kijk naar mensen als Van der Eijk, Van Praag, Niemoller etc. voor veel betere analyses.
Eh, ik weet het niet meer precies. Ik bezondigde me aan zoiets als 'ff' of zo, waarop jij antwoorde 'doe eens niet', waarop ik reageerde met de mededeling dat ik gezeggelijk ben, waarop jij meldde dat ik was aangenomen.quote:
met geografische studies is niets mis.quote:Op zondag 24 december 2006 22:36 schreef sigme het volgende:
[..]
lon·gi·tu·de [longgietÙÛd¨]
de longitude (vrouwelijk), de longituden
(formeel) geografische lengte
Een geografisch lange studie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |