Paul Rosenmoller schreef fanmail aan de voorbeeldige potentaat Hoxha, die Deng en Breznev te soft vond.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:34 schreef Sidekick het volgende:
Paul Rosenmoller was te ver gegaan in de jaren 80, net als Mao en Stalin? Te hard gewerkt in de haven zeker.
Dat mag. Als het jou goed uitkomt om te stellen dat TS de CentrumDemocraten 'verdedigt'.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:18 schreef Sidekick het volgende:
Dat noem ik het verdedigen van die partij.
Dat zijn referentiekader niet serieus te nemen is.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat mag. Als het jou goed uitkomt om te stellen dat TS de CentrumDemocraten 'verdedigt'.
Wat wil je daarmee insinueren?
Dat lijkt me het understatement van het jaar.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat zijn referentiekader niet serieus te nemen is.
Dus dat was in de jaren 80 al dusdanig bekend dat er een heersende mening over hem was, een die dat vergeleek met de acties van Stalin, Mao en Pol Pot maar toch goede bedoelingen te ontdekken waren.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Paul Rosenmoller schreef fanmail aan de voorbeeldige potentaat Hoxha, die Deng en Breznev te soft vond.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat lijkt me het understatement van het jaar.![]()
Oh ok dan ben ik niet de enigequote:Op zaterdag 23 december 2006 09:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoi, ik ben links en die vier 'stokpaardjes' ondersteun ik niet.
Ik ben het ook boven de grondquote:Op zondag 24 december 2006 00:03 schreef Puzzelaar het volgende:
In de grond is inderdaad iedereen homoseksueel. Ik ben ook wel eens in de grond geweest. Nou, wat een homo-bedoening. Ik ben maar weer snel boven de grond gekomen.
Zijn al die struisvogels ook homo?quote:Op zondag 24 december 2006 00:03 schreef Puzzelaar het volgende:
In de grond is inderdaad iedereen homoseksueel. Ik ben ook wel eens in de grond geweest. Nou, wat een homo-bedoening. Ik ben maar weer snel boven de grond gekomen.
Grondhomo's zijn niet uit te wassen, du_ke. Daar moet je gelijk van dat vlekkenverwijderaar spul op smeren.quote:Op zondag 24 december 2006 00:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn al die struisvogels ook homo?
Overigens heb ik alleen bezwaar tegen de uitwassen van de grondhomo's
Ik ga de biologisch dynamische geteelde dikke bleek.quote:Op zondag 24 december 2006 00:18 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Grondhomo's zijn niet uit te wassen, du_ke. Daar moet je gelijk van dat vlekkenverwijderaar spul op smeren.
[afbeelding]
Ik ben altijd bang voor een tsunami van grondhomo'squote:Op zondag 24 december 2006 00:10 schreef du_ke het volgende:
Overigens heb ik alleen bezwaar tegen de uitwassen van de grondhomo's
3 stokpaardjes lijkt me typisch een domrechts stokpaardje dat op links te projecteren.quote:
Rosenmoller was ook fan van Pol Pot hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:24 schreef Sidekick het volgende:
Dus dat was in de jaren 80 al dusdanig bekend dat er een heersende mening over hem was, een die dat vergeleek met de acties van Stalin, Mao en Pol Pot maar toch goede bedoelingen te ontdekken waren.
Is dat zo?quote:Op zondag 24 december 2006 00:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Rosenmoller was ook fan van Pol Pot hoor.
Volgens PJO is iedereen die links is ooit fan van Pol Pot.quote:
"Volgens jou is iedereen die rechts is ooit fan van Janmaat."quote:Op zondag 24 december 2006 13:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens PJO is iedereen die links is ooit fan van Pol Pot.
Oh ja? Quote mij waar ik dat zeg.quote:Op zondag 24 december 2006 14:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
"Volgens jou is iedereen die rechts is ooit fan van Janmaat."
Als jij eerst even PJO quote he, waarin hij dat zegt?quote:Op zondag 24 december 2006 14:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh ja? Quote mij waar ik dat zeg.
Lees even de topics zo rondom de verkieizingen door, met name als het over de SP gaat.quote:Op zondag 24 december 2006 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jij eerst even PJO quote he, waarin hij dat zegt?.
"Lees de topics maar door."quote:Op zondag 24 december 2006 14:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Lees even de topics zo rondom de verkieizingen door, met name als het over de SP gaat.
"Dat is niet nodig, gewoon de topics volgen waarin jij post, en het is overduidelijk."quote:Op zondag 24 december 2006 14:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh ja? Quote mij waar ik dat zeg.
Sorry hoor, heb ik je holmaatje beledigd?quote:Op zondag 24 december 2006 14:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
"Lees de topics maar door."
Je lijkt SCH wel.
[..]
"Dat is niet nodig, gewoon de topics volgen waarin jij post, en het is overduidelijk."
Whoa, da's een sterke! Bravo!quote:Op zondag 24 december 2006 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry hoor, heb ik je holmaatje beledigd?
Wat stond er eigenlijk in die mail?quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Paul Rosenmoller schreef fanmail aan de voorbeeldige potentaat Hoxha, die Deng en Breznev te soft vond.
-10 ( te makkelijk) - -10 (erg zwak) = -20quote:Op zondag 24 december 2006 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Staat gewoon in de memoires van Paultje hoor.quote:Op zondag 24 december 2006 14:16 schreef Monidique het volgende:
What the fuck, PJORourke heeft niet gezegd dat alle linkserdjes Pol Pot-adepten zijn, maar hij wel het een en ander gezegd waarvan in ieder geval ik wel zou willen weten waarop het gebaseerd is.
Meneer was voorzitter van het Nederland-Albanie Committee.quote:Op zondag 24 december 2006 14:14 schreef Zemi77 het volgende:
Wat stond er eigenlijk in die mail?
quote:Op zondag 24 december 2006 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mag ik het citaat dan zien, want ik heb zijn memoires hier niet liggen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 04:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Staat gewoon in de memoires van Paultje hoor.
Je maakt me razend nieuwsgiering naar welke schhool en universiteit je bent geweest! Ik kan me de jaren tachtig toch heel anders herinnerenquote:Op zaterdag 23 december 2006 06:16 schreef Haaglander het volgende:
Het is allemaal begonnen in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Voor de jonge fokkertjes: dat was een periode waarin allerlei rare linkse denkbeelden (de meeste zijn inmiddels achterhaald) die in de jaren zestig en zeventig waren ontstaan gemeengoed waren geworden. Ik zat in die jaren op de middelbare school, later op de universiteit. Onder (aankomende) academici was het met de vrije meningsvorming bepaald niet beter gesteld dan op school – ik zou bijna zeggen: integendeel. Als je bij de heersende opvattingen vraagtekens zette, was je een fascist of racist of seksist.
Laat ik een paar voorbeelden van de toen geldende denkbeelden geven:
-Een vrouw is exact hetzelfde als een man, maar dan met een gaatje in het midden.
-Het communisme in het Oostblok heeft net zoveel waarde als het Westerse systeem van gecontroleerd kapitalisme en democratie (“Alleen de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn, omdat ze soms in het Oosten en soms in het Westen willen zijn.”)
-De papoea’s, de pygmeen, de kikuyu’s en de takki-takki hebben een even hoog niveau van beschaving als wij. Misschien wel hoger, omdat het hier eerlijke, rechtschapen natuurmensen betreft.
-“Wat willen jullie later doen? Zeggen jullie:we gaan werken of hebben jullie liever een uitkering?” (leraar maatschappijleraar op de middelbare school).
-De blanke man is slecht, de zwarte man is goed.
-Winnie Mandela is het beste mens op aarde, want zij is zwart en vrouw (dat was voordat zij brandende autobanden om tegenstanders wierp).
-Criminelen zijn het slachtoffer van hun opvoeding en van armoede. Ze kunnen er niets aan doen. Straffen heeft dan ook geen zin.
-Pedofilie moet kunnen, het kan zelfs een zinvolle bijdrage leveren aan de ‘seksuele ontplooing’ van jongeren.
-In de VS wonen hele, hele domme mensen. En slecht bovendien.
-Mao, Stalin, Pol Pot en Paul Rosenmoller zijn misschien wat ver gegaan, maar ze bedoelden het in elk geval goed!
-Een notoire kinderverkrachter, een psychopaat – ze zijn te genezen met de juiste therapie. Daarom bouwen we TBS-instellingen.
-Onderzoek naar de erfelijkheid van homoseksueel gedrag (of eigenlijk elk gedrag) is levensgevaarlijk, want voor je het weet staat er een nieuwe Hitler op en die gaat dan in de breinen van homofiele kindjes opereren. Beter is: geen wetenschap bedrijven.
-De overheid moet vooral veel geld in de samenleving pompen, dat stimuleert weer de vraag en leidt tot een gezonde economie.
-Binnen enkele decennia is de westerse samenleving vergaan door onze omgang met het milieu (Club van Rome, 1972). Ik wacht nog steeds gelaten af.
-De plaatsing van de kruisraketten zal ons in een derde wereldoorlog storten. Ik wacht nog steeds gelaten af.
-Wij zijn het beste land ter wereld, want wij hebben coffeeshops en abortus.
-Een leerling staat op gelijk niveau als een leraar. Een student is gelijk aan een hoogleraar. Daarom moet er vooral veel overlegd worden tussen beide partijen over het curriculum (democratisering onderwijs).
-Mensen die op de Centrumpartij stemmen zijn fascisten – daar moet je niet moeilijk over doen.
-Uitkeringen kunnen niet hoog genoeg zijn. De armoedeval is een leugen.
-De terreuracties van RaRa zijn weliswaar wat hard, maar ze zijn wel nodig.
-De multiculturele samenleving strekt tot heil van ons allen.
-Eigenlijk, in de grond, is ieder mens homoseksueel, op zijn minst bi.
-Harry Mulisch, Jean Paul Sartre, Rudy Kousbroek en Kees van Kooten zijn Grote Denkers.
Tja, je kunt je nu bijna niet meer voorstellen dat er zo gedacht en gesproken werd. De jonge lezer zal denken: waar heeft die man het over! Maar het is toch echt waar. Nimmer echter heb ik de afgelopen jaren mogen horen: “Sorry Haaglander, je hebt op alle punten gelijk gehad. Wat hebben wij een domme dingen verkondigd in die jaren zeg, oei oei oei. Onze excuses dat we je zo in de hoek hebben gedrukt.”
Onze tijd kent nog altijd malle stokpaardjes. De belangrijkste vier: in de Verenigde Staten wonen baarlijke duivels (blijft een evergreen), Palestijnen zijn nobele vrijheidsstrijders, moslims bedoelen het in de kern niet zo slecht (op die paar fundamentalisten na) en de wijze waarop wij met onze dieren omgaan.is vergelijkbaar met de holocaust.
Ik gebruik mijn verstand daarom blijf ik voorlopig nog maar even ‘rechts’.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |