abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44660957
In navolging van Kroeg verbouwen verder met part deux
De vergunningen zijn inmiddels binnen, en de eerste avond staat gepland voor 29 december 2006

game on....

Vanavond gaat er weer druk gebouwd worden (we moeten wel )
Op het programma voor vandaag staan:
- Electra in jassenhok afbouwen
- Electra bottlebar afbouwen
- Electra plafond zaal afbouwen
- Timmerwerk gang beginnen
- Schoonmaken verlichting
- Ophangen eerste deel rigging zaal

Allemaal best haalbare items al zeg ik t zelf Hopelijk voor middernacht klaar, maar geen garantie daarop
pi_44661383
Nou ik zou zeggen. Zet um op.
Effe doorbijten.
pi_44664104
Uit K&W - Feedback, FAQ en Slowchat topic - Deel 15

Kroegtijger, omdat je topic vol is:
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:51 schreef kroegtijger het volgende:
Zojuist t nieuws gekregen dat ook de horeca-vergunning getekend en wel op ons ligt te wachten op het stadhuis

29 december is de opening, en 31 december oud en nieuw feest
en nu heeeeel hard aan t werk

Heel veel succes de komende dagen, en vergeet bij de opening geen camera met volle batterijen klaar te hebben liggen?

Is de burgemeester eigenlijk al uitgenodigd om het lintje te knippen?

vrijdag 22 december 2006 @ 19:02:33 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44664635
Feauteau's!
pi_44668270
Toch nog in 2006 open

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:09:32 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44677859
Ben wel er benieuwd naar voor en na foto's
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44680186
ik wil foto's
bawb
pi_44681393
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:40 schreef Marsepein het volgende:
Uit K&W - Feedback, FAQ en Slowchat topic - Deel 15

Kroegtijger, omdat je topic vol is:
[..]

Heel veel succes de komende dagen, en vergeet bij de opening geen camera met volle batterijen klaar te hebben liggen?

Is de burgemeester eigenlijk al uitgenodigd om het lintje te knippen?

De burgemeester krijgt van ons wel een uitnodiging, maar zal het moeten stellen met een gemeentepilsje
pi_44681732
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:06 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

De burgemeester krijgt van ons wel een uitnodiging, maar zal het moeten stellen met een gemeentepilsje
moet je zorgen dat die onder werkttijd komt
pi_44681956
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moet je zorgen dat die onder werkttijd komt
ken ie nog de zak krijgen ook
pi_44724618
Gooi eens wat foto's online.
pi_44726068
En hoever staat het ondertussen met de kroeg?
Gooi ook eens wat foto`s online, we willen nu toch weleens resultaten zien.
  Moderator maandag 25 december 2006 @ 10:48:39 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_44726682
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe het geheel er uit ziet

Zo vlak voor de opening
pi_44780853
Kroegtijger, hoe gaat het? Laatste loodjes enzo...

Succes hoor!
  donderdag 28 december 2006 @ 08:59:26 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44786420
Ben benieuwd naar de foto's van de opening~!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44786517
Weer een loodzware dag gehad gisteren zeg.... met een man of 8 keihard gewerkt om het voor vrijdag af te hebben.... we mogen wel weer wat puntjes afstrepen van wat gedaan is....
  • Muren beneden geschilderd
  • Electra jassenhok afgemaakt
  • Electra bottlebar afgemaakt
  • Afvoer fontijntje damestoilet aangesloten
  • Afval bottlebar afgevoerd
  • Afval jassenhok afgevoerd
  • Verlichting, audiokabels etc. van zolder gehaald
  • Schoongemaakt
  • Lampen kroonluchter vervangen
  • Laatste paar tegels herentoilet geplaatst
  • Naden in toiletten afgekit

Voor vanmiddag en vanavond staan ook weer wat mooie punten op het programma:
    - Overleg met burgemeester ivm ontheffing Oud en Nieuw (die komt plots nog even tussendoor )
    - Schoonmaken
    - Ophangen verlichting
    - Aanschroeven stekkers voor verlichting
    - Solderen audio-kabels
    - Aftimmeren jassenhok
    - Aftimmeren gang
    - Afvoeren afval
    - Aftimmeren plafond boven bar
    - Schilderen plafond boven bar
    - Beitsen laatste stukje bar (klein stukje vergeten vorige keer )
    - Nog meer schoonmaken
    - Aansluiten verlichting op bedieningspanelen
    - Maken foto's voor K&W
    - Buurt op de hoogte stellen van her-opening

Gelukkig dat het niet zo druk is dus
  •   donderdag 28 december 2006 @ 09:54:30 #17
    65960 sanger
    pi_44786925
    Gewoon effe tappen voor de burgervader! Dan mag je open. En zo niet, maak er foto's van

Hoop dat jullie het allemaal gaan halen, maar heb er het volste vertrouwen in!
    pi_44787251
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 09:54 schreef sanger het volgende:
    Gewoon effe tappen voor de burgervader! Dan mag je open. En zo niet, maak er foto's van

Hoop dat jullie het allemaal gaan halen, maar heb er het volste vertrouwen in!
    Het moet wel goed komen in ieder geval gaan we morgen open, dus dan is die tent al klaar.... de vraag is alleen of het oud en nieuw feest doorgang kan gaan vinden. Gemeente wil ons alleen een ontheffing geven tussen 22:00 en 1:30.... da's precies net niets dus....
    Ons plan is om pas om 0:30 open te gaan om de ellende van 0:00 te vermijden (dronken jongeren met vuurwerk in zo'n klein dorp is natuurlijk vragen om problemen). Vanmiddag dus de mooie taak om die tijden aan te passen naar pak em beet 0:30 tm 5:00 oid... dan is het de moeite om open te gaan ten minste
    pi_44789101
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 09:11 schreef kroegtijger het volgende:

*knip hele lijst met punten waarvan onderaan bungelt*:

- Maken foto's voor K&W
    Staan we echt zo laag op de prio lijst

Nee hoor, ga zo door, het is allemaal waar, laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik duim voor jullie dat jullie oud&nieuw lekker ruime openingstijden hebben!

* Marsepein doet kroegtijger een hart onder de riem steken
    pi_44817905
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 12:15 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Staan we echt zo laag op de prio lijst

Nee hoor, ga zo door, het is allemaal waar, laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik duim voor jullie dat jullie oud&nieuw lekker ruime openingstijden hebben!

* Marsepein doet kroegtijger een hart onder de riem steken
    Thanks

Gisteren is er verschrikkelijk veel werk nog gedaan.
    Het jassenhok is nu helemaal af (alleen nog even de deur erin hangen...die was gisteren nog geschilderd en moest nog even drogen), alle rigging hangt, verlichting hangt, stekkers zijn aangeschroefd en audio is gesoldeerd, heel veel afval is afgevoerd, bottlebar is compleet schoon en af (en afgesloten zodat we er neit weer een puinhoop van maken )
    Het randje voor de bierglazen gaan we straks maken en daarna moet alles opgeruimd worden. rond een uur of 2 komt de drank-leverancier. Dan kunnen we daarna alle glazen etc inruimen en de koelkasten vullen en zou het klaar moeten zijn.
    We zijn nog wel op een probleem gekomen; de cd-speler slaat over als er wat te hard tegen de dj-stek wordt aangestoten
    We kunnen deze wel uit het rack schroeven en op dempers zetten voor vanavond, maar da's geen permanente oplossing natuurlijk.... het wordt dus nog een uitdaging om dat nog goed te krijgen
    straks eerst maar even foto's maken dus
      zaterdag 30 december 2006 @ 10:13:44 #21
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_44850495
    En, is het allemaal gelukt
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_44854742
    ik ben benieuwd in elk geval veel succes morgen avond
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_44855158
    Wow, eindelijk af, goed werk !
    Ik hoop dat jullie ontheffing kunnen krijgen voor nieuwjaar !

Veel succes morgen avond !
    Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
    Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
    _o_
    pi_44892220
    pfff wat een feest was het vrijdag zeg en om een goede start te maken stond oom agent alweer aan de deur met klachten maar het was ultiem geslaagd. Enorm veel oud-bezoekers waren langs gekomen om te kijken hoe het is geworden, en in 4 uurtjes tijd zijn die goed geweest voor zo'n 7 fusten bier een stuk of 12 dozen wijn en nog wat losse itempjes....extreem veel dus

Vanavond mogen we officieel open blijven tot 03:30, dus ook dat is nog wel de moeite waard
    ik ben benieuwd
    iedereen ontzettend bedankt voor alle steun, tips en succes-wensingen Er zijn redelijk wat foto's gemaakt, maar dat zal even tot na oud en nieuw moeten wachten
    pi_44893724
    quote:
    Op zondag 31 december 2006 15:23 schreef kroegtijger het volgende:
    pfff wat een feest was het vrijdag zeg en om een goede start te maken stond oom agent alweer aan de deur met klachten maar het was ultiem geslaagd. Enorm veel oud-bezoekers waren langs gekomen om te kijken hoe het is geworden, en in 4 uurtjes tijd zijn die goed geweest voor zo'n 7 fusten bier een stuk of 12 dozen wijn en nog wat losse itempjes....extreem veel dus

Vanavond mogen we officieel open blijven tot 03:30, dus ook dat is nog wel de moeite waard
    ik ben benieuwd
    iedereen ontzettend bedankt voor alle steun, tips en succes-wensingen Er zijn redelijk wat foto's gemaakt, maar dat zal even tot na oud en nieuw moeten wachten
    We wachten in spanning af.
    In ieder geval veel succes met de kroeg het komende jaar en de jaren daarna.
    pi_44911157
    Hoe was het vannacht? Alles nog heel? (Op die hamer in je hoofd na dan) Nog dingen gezien die anders moeten of was alles naar wens?

En een goede omzet gehaald? Dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk
    pi_44935210
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
    Hoe was het vannacht? Alles nog heel? (Op die hamer in je hoofd na dan) Nog dingen gezien die anders moeten of was alles naar wens?

En een goede omzet gehaald? Dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk
    Alles heeft het redelijk overleefd volgens mij alleen zijn er 2 dimmers uit gevallen (of ten minste, met mn dronken harses kreeg ik het licht niet aan ) maar zal waarschijnlijk niet meer dan een los contactje zijn denk ik. De omzet was gezien de korte duur helemaal top; helaas dat we niet langer door mochten gaan van de burgemeester, maar het was zeker de moeite

Er zijn inderdaad wel wat dingen die anders nog moeten; zo hebben we te weinig ruimte op dit moment voor bijvoorbeeld lege flessen (frisdrank) en lege bierkratten achter de bar. Met wat simpel timmerwerk is dat ook wel te verhelpen Als ik deze week me nog een beetje er toe kan zetten bouwen we nog wel effies iets in elkaar
    pi_44936810
    de praktijk test is dus geslaagt zo te horen
    pi_45006465
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 14:48 schreef kroegtijger het volgende:
    de eerste fotos zijn online gezet
    http://www.d-arc.nl/html/gallery/foto.php
    hier zijn ze te vinden
    Heb je geen foto`s van de verbouwing?
    Dus van de dingen die specifiek aangepakt zijn of veranderd.
    De feestfoto`s laten weliswaar zien dat de opening zeer geslaagd is geweest.
    En daarmee natuurlijk van harte, maar ik ben zelf nog meer geinterresseerd in de verbouwingsfoto`s en ik denk vele anderen hier ook.
    Dus als je die foto`s heb, wil je ze dan misschien ook delen met ons.
    pi_45006951
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 15:19 schreef klipper het volgende:

[..]

Heb je geen foto`s van de verbouwing?
    Dus van de dingen die specifiek aangepakt zijn of veranderd.
    De feestfoto`s laten weliswaar zien dat de opening zeer geslaagd is geweest.
    En daarmee natuurlijk van harte, maar ik ben zelf nog meer geinterresseerd in de verbouwingsfoto`s en ik denk vele anderen hier ook.
    Dus als je die foto`s heb, wil je ze dan misschien ook delen met ons.
    helaas nog niet Wat ik heb staat er al op...
    Ik hoop morgen-avond voor opening nog even wat plaatjes te kunnen schieten, maar het is altijd erg chaotisch voor zo'n avond....en na afloop...och, dat laat zich wel raden natuurlijk
    pi_45008578
    we staan in de krant
    http://www.jutter.nl/news_hg/news_hg_01.html

uiteraard kwam ik weer aan toen de journalist net weg ging
    pi_45016184
    Ziet er allemaal mooi en gezellig uit gefeliciteer!
    pi_45625381
    gisteren weer wat knutselwerk geleverd
    We kwamen erachter dat mensen te makkelijk achter de bar komen. Daarom hebben we besloten een plankje te maken dat tussen de bar en de muur zit, en opklapbaar is

Voor een stevige plank hebben we gekozen voor 2x 18mm watervast verlijmd multiplex
    Als eerste hebben we de 2 scharnieren erop gezet. Dit is gedaan door 1 laag multiplex te nemen, daar de gaatjes in te boren en met 1 rvs slotbout M6 en 3 rvs boutjes M5 per scharnier erop vast te zetten. Daarna de rvs-boutjes afzagen, en de 2 plank erop verlijmen (eerst even met een verzink-boortje gaten gemaakt op de 2e plank zodat de boutjes hierin vallen). Voor de zekerheid hebben we daarna nog via de onderkant wat extra schroeven erin gedraaid.

na een nachtje drogen kon de plank worden gemonteerd. Uiteraard niet zonder slag of stoot (het gaat immers al bijna 3 jaar zo ) en kwamen we erachter dat de scharnieren precies net niet netjes aansloten op de plek van montage. Na wat gekloot hebben we uiteindelijk een metalen plaatje van zo'n 7mm tussen het hout en de scharnieren gemaakt waarna de plaat vrijwel naadloos aansluit op de rest van het bar-blad.

De bevestiging aan de muur-kant ging niet geheel vlekkeloos. Het door ons beoogde stukje hardhout dat we tegen de muur aan wilde maken (waar de plank dus op zal rusten) was spoorloos verdwenen. Als tijdelijke oplossing dan maar een vuren balkje op de muur gezet. De onderkant van de plank is voorzien van 2 schuif-sloten. Als de schuiven uitgeschoven zijn rusten deze op het balkje en kan de plank niet naar beneden. Als ze ingeschoven zijn gaat het plankje net langs de balk op de muur naar beneden toe open.

Nu alleen nog de plank op de juiste kleur brengen... Dit doen we net als het barblad in een aantal lagen. Als eerste is er loogbeits nr 3 op gegaan. Dit kleurt het hout al een stuk donkerder. Daarna een laagje buitenbeits grenen. Nu moeten er nog 2 lagen donkere buiten-beits op en daarna afwerken met 2 lagen jacht-lak. Helaas dat dit niet zomaar kan, aangezien tussen elke laag een droogtijd van minimaal 4 dagen moet zitten om het een echt mooi resultaat te geven (met dit weer droogt het heel langzaam in een hok waar geen verwarming is). Aangezien vrijdag weer gewoon bezoek binnen staat zullen we dus wat voorzichtigheid ermee moeten hebben, maar dat komt wel goed

De foto's zijn van wat beroerde kwaliteit, maar had geen camera bij de hand. Alleen de telefoon

pi_45626402
    Is niet echt slim gemaakt
    Kan die plank niet aan de andere kant vast gemaakt worden?
    En omhoogklappen zo word het mestal gedaan.
    Waar nu het scharnier zit een balkje en het scharnier aan de andere kant.
    Klap je hem neer dan rust de plank op het balkje.

Als je het zo maakt kun je die plank ook rustig schilderen en omhoog klappen stoot er niemand tegenaan.
    En... neer klappen is makkelijker dan telkens die plank optillen.
    pi_45626976
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 12:33 schreef Solingjan het volgende:
    Is niet echt slim gemaakt
    Kan die plank niet aan de andere kant vast gemaakt worden?
    En omhoogklappen zo word het mestal gedaan.
    Waar nu het scharnier zit een balkje en het scharnier aan de andere kant.
    Klap je hem neer dan rust de plank op het balkje.

Als je het zo maakt kun je die plank ook rustig schilderen en omhoog klappen stoot er niemand tegenaan.
    En... neer klappen is makkelijker dan telkens die plank optillen.
    Dit hebben wij ook zo overwogen. De rede waarom dat niet gedaan is, is dat er in geval van paniek of wat dan ook je dat plankje omhoog moet doen...degene die achter je aan loopt krijgt die plank vol op zn harses, of moet em wee ropnieuw omhoog doen. Naar beneden klappen is dus veiliger wat dat betreft. Daarbij, bij het omhoog klappen zou je dat waarschijnlijk aan de raam-kant moeten bevestigen, aangezien je anders al je glazen aan diggelen mept als je het plankje uit je handen laat vallen (deze klapt dan dus door op de bar).
    Het maken van naar boven klappen zou inderdaad een stuk makkelijker zijn, maar is dus bewust niet gedaan.
    pi_45629122
    Ziet er allemaal goed uit, nog steeds geen problemen over klandizie, vergunningen of overlast?

Hebben jullie nog een oplossing gevonden voor het verwarmings-probleem waarvoor je hier wel eens raad hebt gevraagd?
    pi_45630446
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 14:05 schreef Gurb het volgende:
    Ziet er allemaal goed uit, nog steeds geen problemen over klandizie, vergunningen of overlast?

Hebben jullie nog een oplossing gevonden voor het verwarmings-probleem waarvoor je hier wel eens raad hebt gevraagd?
    Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad elke week staat er weer een rij voor de deur en moeten gasten geweigerd worden omdat we vol zitten ook over omzet geen klagen

Wat betreft de verwarming; da's weer een regelrechte tranen-trekker
    Ik heb de mannenbroeders meerdere malen uitgelegd dat CV aanleggen, nog afgezien van de plek van plaatsing e.d. niet handig is. Om de CV up and running te krijgen zijn we zo'n 1500 tot 2000 euro verder (onze bestaande ketel moet een nieuwe pomp krijgen, er zijn nog geen leidingen en radiatoren aanwezig). Verder is er geen handige plek te bedenken waar we onze radiatoren kunnen ophangen (elke radiator moet een ombouw krijgen, aangezien mensen erop gaan staan e.d.) Daarbij hebben we net alles netjes afgewerkt wat betreft leidingen, en is alles al dichtgeschroefd en geschilderd....
    Om electrisch te gaan verwarmen kunnen we een electrische verwarming met ventilator kopen (industriele uitvoering) waar we op zn hoogst ¤500,- aan kwijt zullen zijn. Gezien de tijd dat dit ding brand per jaar (hooguit 6 uur per week voor een periode van 4 a 5 maanden per jaar, dus zo'n 120 uur per jaar) en de kosten die je minder hebt in aanschaf, kun je dus voor zo'n 1000 a 1500 euro je electrische verwarming laten branden (wat neer komt op zo'n 10 jaar uitgaande van een verwarming van 2,5kW) voordat je ook maar in de buurt komt van het terug verdienen van CV. Dan hebben we het nog niet gehad over de kosten van Gas (we hebben, als we geen CV meer hebben geeneens een gas-aansluiting meer nodig) onderhoud etc etc.

De mannen hebben gekozen voor CV
    elke logica ontgaat mij hierin, maar er komt binnenkort dus een monteur om e.e.a aan te gaan leggen (tenzij ik t nog uit hun hoofd kan praten, want imho kost het alleen maar geld, en ben je 10 tot 15 jaar verder voordat het wat gaat opleveren. Dan is die tent al wel weer een keer verbouwd....)
    pi_47172835
    een kickje

Afgelopen vrijdag heb ik mezelf naar de kroeg van onze kroegtijger gereden. Dat gedaan om eens live te aanschouwen hoe het met zijn project staat. En geloof me, er zijn bergen werk verzet, en het draait weer behoorlijk als ik iedereen zo mag geloven.

OK, niet alles is af, maar er zijn nog veel ideeen en plannen om alles nog beter te maken. De verbouwing die we hier hebben gezien is uiteindelijk begonnen omdat een brandtrap niet meer aan de huidige eisen voldeed. De dag dat dat bekend werd, wist men niet dat het een lange en moeilijke weg zou worden naar een heropening, te weten oud en nieuw 2006/2007.

Hoewel het vrijdag niet erg druk was toen ik kwam liep het toch aardig vol tegen de tijd dat ik weer wegging. Ik heb gezellig wat gedronken en een toevallige kassa-lade-inzet die achter in mijn auto lag heeft een nieuwe bestemming gevonden. En ja, meneer de portier, hij was leeg. Ook onder de bakjes.

Hoewel er slechts een vergunning is voor 1 openingsavond per week, hebben we toch een aantal ideeen aangeboord om wellicht de gemeente te porren voor ruimere openingstijden.

- Filmavonden, al dan niet met een maatschappelijk thema (De film van AL Gore bv)
    - Politiek cafe
    - Jam sessies
    - Boekbesprekingen/signeersessies

Wat ook zou kunnen is een koninginnenbal op 29/30 april. Kortom er is veel potentie om het een succesvol geheel te laten worden.

Verder kwam er uit dat het misschien handig en leuk is om het binnenkomende (vaste)publiek briefjes in de hand te drukken om op vrijwillige basis mee te helpen met de vele kleine en grote klussen die nog moeten gebeuren. Zo'n ontmoetingsplek draait door en voor vrijwillgers, dus wellicht zijn er mensen die de handen uit de mouwen willen steken.

Ook met fondsenwerving kan er veel gedaan worden. Maar dat valt wat buiten dit topic.

Al met al was het een gezellige avond, leuk om eens mee te maken hoe het zo draait daar in 'huize kroegtijger'.

Kroeggtijger, ga zo door! En je ziet het, zo slecht heb je het niet gedaan in 2006, als je naar het FOK!klus 2006 topic kijkt
      maandag 12 maart 2007 @ 00:43:52 #40
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_47177370
    Dat klinkt hartstikke goed. En wat leuk dat je bent gaan kijken Pino!

Keep it up Kroegtijger
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_47182714
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 00:43 schreef Duderinnetje het volgende:
    Dat klinkt hartstikke goed. En wat leuk dat je bent gaan kijken Pino!

Keep it up Kroegtijger
    mee eens!
    pi_47188077
    Iedereen bedankt
    Zoals Marsepein al aangaf was hij vrijdag aanwezig Ik heb hem even de herverbouwing laten zien voor zover dat nog zichtbaar was (hoop werk is buiten het zicht gedaan) en we zijn nog een mooie geld-lade rijker geworden
    Zoals marsepein al vertelde ligt er nog enorm veel werk voor ons, maar helaas is vrijwel alles op de lange baan geschoven. Allen de strikt noodzakelijke items worden aangepakt; alles wat maar enigzins kan wachten zal tot de zomer blijven liggen. Het budget is volledig leeg getrokken dus veel keus hebben we dan ook niet. Een aantal punten die nog gedaan moeten worden zijn bijvoorbeeld het jassenhok, de nodige decoratie aan de muur (is nu nog heel kaal en geeft niet echt een gezellig kroeg-gevoel) de gang beneden, het plafond beneden, enkele spotjes vervangen (gamma-spotjes blijken geen lang leven te hebben ) de wc's beneden, enkele plankjes voor glazen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Qua bezoekersaantallen hebben we afgelopen weken een kleine terugval gezien. Hier kunnen we voornaamste 2 redenen voor aanwijzen:
    - De tijd van het jaar (begin van het nieuwe jaar is altijd wat traag; trekt pas rond eind maart / begin april weer aan)
    - Vakantie-periode (veel mensen zijn /waren / gaan op wintersport)

Marsepein meldde ook al dat het in het begin nog dood-stil was. Dit is ook meteen ons grootste probleem. Rond half 12 staat het er gewoon stamp-vol (toen marsepein weg ging was het zelfs relatief nog rustig; dat was rond half 11), maar aangezien we maar tot 1 uur open mogen (een langere vergunning is absoluut niet haalbaar) pakken we dus onze omzet in een enorm korte tijd.

Mochten mensen dus nog ideeen hebben hoe we vroeg publiek binnen kunnen krijgen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. We hebben zelf ook al e.e.a geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Happy hour, Gratis toegang tot 22:00 (normaal is het ¤1,50), Live muziek, Gratis 1e fust maar niets lijkt te helpen. Alles wat op geld gebaseerd is kun je eigenlijk al afschrijven; zelfs als we het bier gratis weggeven komen er geen mensen op af Het vreemde is dat "vroegah" toen ik nog een kroeg-welpje was we er gewoon strak om 9 uur voor de deur en in een immense rij stonden om maar op tijd binnen te zijn. Bij onze opening en de eerste paar avonden was het ook al veel vroeger druk, maar de laatste 4 a 5 weken loopt de begin-tijd schrikbarend terug; met als gevolg dat het ons best wel wat geld kost op die manier.
    We hebben nu zelf net 2 plannen in uitvoering gebracht met de hoop dat dit wat werkt:
    - open gaan om 20:30 ipv 21:00 (mensen komen vaak niet het eerste uur; hopelijk nu dan een half uurtje vroeger dan wat ze normaal zouden doen; toegang tussen 20:30 en 21:30 gratis)
    - Open podium; mensen mogen doen en laten wat ze willen het eerste uurtje. Stand-up, paaldansen, alles wat ze zouden willen mag! We hebben nog geen een deelnemer gehad

Misschien dat we met het mooie weer op komst wel iets van een BBQ ofzo kunnen gaan organiseren; geen idee of we dat vergunning-technisch mogen doen nog
    pi_47188909
    mss een wedstrijd voor t een of ander organiseren....ik weet niet wat er allemaal aanwezig is, maar iets in de trant van darten, poolen, flipperen, sjoelen(grapje), frikandellen eten, ver spugen, wie het meeste bier kan drinken zonder te kotsen whatever.
    iig iets waarbij je aanwezig moet zijn.
    en waar ze zich van te voren voor moeten inschrijven(ook qua geld een klein bedragje ofzo)
    nou ja ehm....ik probeer mee te denken, maar als ik het zo teruglees klinkt t wel lullig haha....
    pi_47189613
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 13:51 schreef truttebosje het volgende:
    mss een wedstrijd voor t een of ander organiseren....ik weet niet wat er allemaal aanwezig is, maar iets in de trant van darten, poolen, flipperen, sjoelen(grapje), frikandellen eten, ver spugen, wie het meeste bier kan drinken zonder te kotsen whatever.
    iig iets waarbij je aanwezig moet zijn.
    en waar ze zich van te voren voor moeten inschrijven(ook qua geld een klein bedragje ofzo)
    nou ja ehm....ik probeer mee te denken, maar als ik het zo teruglees klinkt t wel lullig haha....
    Darten lijkt me niet zo'n heel goed plan, onze bezoekers kennende is het leuker om op een levend dartbord te gooien dan Frikandellen eten is wel een cool idee inderdaad Hebben al wel eens een soortgelijke wedstrijd gedaan met knakworsten eten, en dat was voor iedereen die niet meedeed een groot succes.

Ik heb dingen als Bierdammen ook al voorgesteld kijken of t wat wordt iig bedankt voor de suggesties, we kunnen hier best wel mat mee denk ik
    pi_47190389
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 14:10 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Darten lijkt me niet zo'n heel goed plan, onze bezoekers kennende is het leuker om op een levend dartbord te gooien dan Frikandellen eten is wel een cool idee inderdaad Hebben al wel eens een soortgelijke wedstrijd gedaan met knakworsten eten, en dat was voor iedereen die niet meedeed een groot succes.

Ik heb dingen als Bierdammen ook al voorgesteld kijken of t wat wordt iig bedankt voor de suggesties, we kunnen hier best wel mat mee denk ik
    hahaha ja lijkt me ook wel lachen om mensen met een stel knakworsten te zien stoeien tot ze er misselijk van zijn, en dan gewoon doorproppen

miss en mister wet t-shirt, een stripper(stripster) huren, thema avond bv hoeren/pooieravond , gangster , wild west met zo`n bertus de stier huren oid....( oh nee dat wordt vast allemaal te duur)vrouwen die voor een bepaalde tijd binnen zijn mogen gratis drinken (weleens gehoord dat dat ergens anders zo was, dan moet je wel zorgen dat ze vroeg binnen zijn)....en hoe meer vrouwen er zijn hoe meer zuipende mannen dat er op af komen. etc etc.
    pi_47190679
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 14:34 schreef truttebosje het volgende:

[..]

hahaha ja lijkt me ook wel lachen om mensen met een stel knakworsten te zien stoeien tot ze er misselijk van zijn, en dan gewoon doorproppen

miss en mister wet t-shirt, een stripper(stripster) huren, thema avond bv hoeren/pooieravond , gangster , wild west met zo`n bertus de stier huren oid....( oh nee dat wordt vast allemaal te duur)vrouwen die voor een bepaalde tijd binnen zijn mogen gratis drinken (weleens gehoord dat dat ergens anders zo was, dan moet je wel zorgen dat ze vroeg binnen zijn)....en hoe meer vrouwen er zijn hoe meer zuipende mannen dat er op af komen. etc etc.
    genoeg ideeen bij je zo te horen
    Miss en Mister Wet t-shirt wordt erg lastig ivm de vloer. We zitten op de 1e etage en onze onderbuurman heeft al eens de gipsplaten uit zn faxmachine mogen halen omdat t een leuk idee leek om de brandslang boven open te trekken
    Thema-avonden hebben we al wel, maar het publiek lijkt er niet echt aan mee te willen werken op voorhand. Op de avond zelf vinden ze het fantastisch, maar ze willen geen moeite doen ervoor. Vrouwen die voor een bepaalde tijd binnen zijn gratis zuipen?? dat kost ons helemaal een fortuin maar we kunnen we zoiets dergelijks eens bekijken natuurlijk bijv. polsbandjes uitdelen aan iedereen die voor bijv. 22:00 binnen is, en die krijgen dan gratis flugel oid
    pi_47303886
    Onze kroeg blijft open tot 4 uur maar na 2 uur mag er niemand meer naar binnen. Zo houden ze zich wèl aan de regels en hebben evengoed langer inkomsten. Dit is wel een bruin café en niet een disco-tent.
    pi_47304008
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 15:48 schreef Blapiet het volgende:
    Onze kroeg blijft open tot 4 uur maar na 2 uur mag er niemand meer naar binnen. Zo houden ze zich wèl aan de regels en hebben evengoed langer inkomsten. Dit is wel een bruin café en niet een disco-tent.
    Alle andere tenten in de regio hebben deze regel ook, maar vallen onder nacht-horeca. Wij vallen volgens de vergunning onder avond-horeca. Helaas wil de gemeente ons dan ook geen vergunning geven voor nacht-horeca ivm de buurt. We hebben overigens geen tijd mbt starten op vrijdag; kan dus in principe al vanaf een uur of 5. Ook dat plan is voorbij gekomen om een vrijmibo te doen, maar de animo is te laag hiervoor
      donderdag 15 maart 2007 @ 16:16:19 #49
    65960 sanger
    pi_47304844
    Verzin inderdaad thema dingen voor op de vroege vrijdagavond!

Alleen is het een stuk lastiger te doen dan te zeggen. Darten is zo gek nog niet als ik eelijk moet zijn, maar dan wel een team dat im competitieverband speelt. Er zijn er genoeg in de omgeving. Kijk maar eens bij Seasons, Sportkantine Zeewijk, Cafe het Centrum, De Brug etc....
      donderdag 15 maart 2007 @ 18:55:31 #50
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_47310066
    Nog een idee voor de kroeg, de zogenaamde Pub Quiz. Altijd gezellig
    pi_47310395
    Misschien ben ik dan wat vreemd, maar ik denk juist dat je het moet zoeken in zaken die echt wat meer bieden dan 'Een thema zoeken om bier te drinken'.

Zie ook mijn eerdere post: Kroeg verbouwen - de laatste loodjes...

Juist door andere bronnen aan te boren kun je een breder publiek trekken en jezelf 'positief profileren in de markt' om maar eens een marketing begrip te noemen.

Door de gemeente te laten zien dat jullie meer zijn dan een jongeren cafe kun je ze (denk ik) op den duur warm krijgen voor andere openingstijden.
      donderdag 15 maart 2007 @ 20:10:15 #52
    65960 sanger
    pi_47312579
    Ik bedoelde dat darten ook alleen maar zodat er gegarandeerde omzet is vanaf een uur of 8 (dan begint het). Dat is voor veel kroegen hier in de omgeving de drijfveer.
    pi_47327482
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 16:16 schreef sanger het volgende:
    Verzin inderdaad thema dingen voor op de vroege vrijdagavond!

Alleen is het een stuk lastiger te doen dan te zeggen. Darten is zo gek nog niet als ik eelijk moet zijn, maar dan wel een team dat im competitieverband speelt. Er zijn er genoeg in de omgeving. Kijk maar eens bij Seasons, Sportkantine Zeewijk, Cafe het Centrum, De Brug etc....
    In competitieverband is inderdaad zo gek nog niet Je noemt inderdaad al een aantal tenten op waar een team is samengesteld. Ik zal t eens op tafel gooien
    pi_47327548
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:05 schreef Marsepein het volgende:
    Misschien ben ik dan wat vreemd, maar ik denk juist dat je het moet zoeken in zaken die echt wat meer bieden dan 'Een thema zoeken om bier te drinken'.

Zie ook mijn eerdere post: Kroeg verbouwen - de laatste loodjes...

Juist door andere bronnen aan te boren kun je een breder publiek trekken en jezelf 'positief profileren in de markt' om maar eens een marketing begrip te noemen.

Door de gemeente te laten zien dat jullie meer zijn dan een jongeren cafe kun je ze (denk ik) op den duur warm krijgen voor andere openingstijden.
    Ook dat is waar ja; liever inderdaad nog dan het zoveelste darts-kroegje op de hoek; probleem is inderdaad onze openings-tijden en geluidsoverlast. Zodra we een bandje laten spelen staat oom agent alweer op de stoep...
    We hebben al wel het plan om een BBQ te gaan organiseren. Zeg nou zelf, wat is er lekkerder dan de hele dag op het strand liggen, dan na afloop te BBQen en meteen in de kroeg door te tanken??
    Maar of t van de vergunning mag is nog even de vraag
      Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 10:45:42 #55
    92034 crew  Vonkenboer
      vrijdag 16 maart 2007 @ 10:52:51 #56
    65960 sanger
    pi_47329124
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 09:51 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

In competitieverband is inderdaad zo gek nog niet Je noemt inderdaad al een aantal tenten op waar een team is samengesteld. Ik zal t eens op tafel gooien
    Ook weet ik dat er in Ijmuiden maar twee serieuze gelegenheden zijn: Sportkantine Zeewijk en Seasons. Beiden hebben Eredivisie teams. Maar ik de buurt bij jullie zit er dacht ik geen 1. Alles is zo gesitueerd rond de Kennemerlaan (behalve Zeewijk).

Helaas kan ik je geen team noemen waarvan ik weet dat ze op zoek zijn naar een gelegenheid. Ik weet wel een team, maar als ik die naar jou stuur valt het team van mijn vriendin volgend seizoen uiteen (teams gaan als 1 team verder), en geloof me, die ruzie wil jij niet hebben.

Nog 1 tip. Neem twee teams en 1 bord. Dan moeten ze om de week thuis ipv alletwee in dezelfde week. Dat tweede lijkt leuk, maar dan heb je de ene week minimaal 16 man, en de andere week 0.
    pi_47330124
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 10:45 schreef Vonkenboer het volgende:
    Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is; maar hebben jullie een biljart ?
    Een biljart zou wel tof zijn, maar dan past geen mens meer in dat hok
    We zijn op zoek naar iets dat heel weinig ruimte inneemt danwel wat heel snel weg te halen en op te bergen is. Tussen half 11 en 11 stroomt het vol, en doe je voor een plasje over een stukje van nog geen 20 meter (van de bar naar de trap naar de wc's en weer terug rustig een minuut of 10 vanwege de drukte Als er dan ook een biljart zou staan werkt het niet. Elke m2 vloeroppervlakte die we kunnen behouden / winnen telt, aangezien dat gelijk staat aan omzet. Biljarters zijn leuk, maar dr zijn maar 4 man hooguit aan het spelen, en kost me ruimte voor 50 man....

Misschien dat een game-competitie iets zou zijn? we hebben een projectie-scherm hangen, dus een xbox en een beamer regelen en je kunt een toernooi fifa oid organiseren.... Van half 9 tot 10 op groot scherm gamen
      vrijdag 16 maart 2007 @ 11:26:29 #58
    65960 sanger
    pi_47330250
    Dat is serieus een goed idee!

En dan een soort van laddercompetitie? Of echt in toernooiverband.

Het is dat de Belastingdienst zo allert is recentelijk, anders had ik een pokertoernooi geopperd. Poker is HOT!
    pi_47330281
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

ooguit aan het spelen, en kost me ruimte voor 50 man....

Misschien dat een game-competitie iets zou zijn? we hebben een projectie-scherm hangen, dus een xbox en een beamer regelen en je kunt een toernooi fifa oid organiseren.... Van half 9 tot 10 op groot scherm gamen
    kan je proberen!
    pi_47384236
    Darten is gewoon een heel goed idee. Als ik naar het team kijk waar ik zelf in gooi: Ieder team drinkt wel voor een 100 euro weg op zo'n avondje (5 man). Tegenstander idemdito. Toch mooi meegenomen in je verloren uurtjes.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      Moderator zondag 18 maart 2007 @ 10:56:09 #61
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_47391655
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Een biljart zou wel tof zijn, maar dan past geen mens meer in dat hok
    We zijn op zoek naar iets dat heel weinig ruimte inneemt danwel wat heel snel weg te halen en op te bergen is. Tussen half 11 en 11 stroomt het vol, en doe je voor een plasje over een stukje van nog geen 20 meter (van de bar naar de trap naar de wc's en weer terug rustig een minuut of 10 vanwege de drukte Als er dan ook een biljart zou staan werkt het niet. Elke m2 vloeroppervlakte die we kunnen behouden / winnen telt, aangezien dat gelijk staat aan omzet. Biljarters zijn leuk, maar dr zijn maar 4 man hooguit aan het spelen, en kost me ruimte voor 50 man....

In competitie verband leverd het natuurlijk wel wat meer op
    Maar zoals je het omschrijft is een biljart niet haalbaar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')