abonnement Unibet Coolblue
pi_46465101
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:00 schreef De_Hertog het volgende:
Dan maar weer even hier op reageren, omdat de mods waarmee ik discussieerde nu weg zijn en ik vind dat nog niet al mijn vragen beantwoord zijn.
Ik was mod toen het gesloten werd en het is tot die tijd een herhaling van zetten geworden dus zoveel is er dus niet veranderd.[/b]
quote:
Ik denk juist dat een algemene DIG SC waar om de zo veel tijd Apple nieuws wordt gepost door 'de Apple users' juist 'gevaarlijker' is, het bleek al eerder dat anderen dat niet zo op prijs stelde en in de oude Apple Slowchat had niemand last van ons. Het was één topic, meer niet. Bovendien is het dan ook makkelijker te volgen voor iedereen die het wil weten, en makkelijker te vermijden voor de meerderheid die het niet boeit
Er is al meerdere malen aangegeven door veel users van fok (niet alleen dig) de vele sc's vervelend te vinden die elke keer boven aan de AT staan waar door je de 'normale' topics lastiger kan vinden. De FA's en alle onderdelen op het forum zijn toen terug gegaan naar 1 sc per onderdeel en zover ik weet is dat nog steeds de huidige stand van zaken en zijn er geen uitzonderingen op.
quote:
Vergeet ook niet dat er ongeveer 80 delen lang een Apple SC was waarbij geen enkele verdere kliekjesvorming ontstond. Ik snap ook niet waarom vaak 'dan wil iedereen een eigen SC' wordt aangedragen, want dat was toen ook niet het geval. Op de rellen, waarover later meer, na ging het prima.
[..]
Zie boven. Die andere zijn er dan ook niet en zullen er als het goed is ook niet komen.
Ik denk ook niet dat er noodzaak is voor mensen om voor alles een apart sc te openen om dat naar mijn beleving de users voldoende vrij worden gelaten binnen DIG om eens wat van het spoor af te dwalen om vervolgens weer lekker door te gaan. Dit zal je zien in vele topics van de powerbooks, vista, php, etc etc
quote:
Dat is nu net wat me tegen staat. Één topic over alle Apple vragen is toch veel makkelijker? Dan kan iedereen elkaar direct helpen, en iedereen die Apple volgt kan één topic lezen voor algemene vragen en antwoorden. Het is juist omdat wij al die aparte topics óók overdreven vinden dat we pleiten voor één sc-topic.
Makkelijk voor de groep die daar regelmatig post. Een drempel voor nieuwe mensen die niks vinden middels de search of andere mogelijkheden die er zijn. Danny bijvoorbeeld is ook tegenstander van een overvloed aan centrale topics. Is dit topic overvloed? Misschien juist wel omdat we de apple kennis zo minder zichtbaar maken voor de fok users en ik denk dat we de vaste groep met kennis van mac moeten respecteren als een groep die vol passie en plezier weet te praten over mac en alle produkten die daar bij komen kijken. Juist door het uit een centraal topic te trekken kan je als groep weer groeien omdat mensen op het forum of middels bijvoorbeeld google in aanraking komen met de apple topics op dig waar de users elkaar willen en kunnen helpen in de meeste gevallen.
quote:
En zeg niet dat het Vista topic dan ook een Wintel-sc topic kan worden, want de Apple userbase is vele malen kleiner dan de Windows userbase, zowel in het echt als op fok. Ik zie niet in waarom de Apple gebruikers zo veel verschillende topics moeten hebben, laat staan dat nog de mogelijkheid open gehouden moet worden voor losse topics, getuige onderstaande opmerking:
[..]
Dat het markaandeel van mac vele malen kleiner is betekend nog niet dat jullie minder aanwezig/relevant/enthousiast zijn en dus minder bestaansrecht hebben als groep gebruikers. Wat betreft enthousiasme overvleugelen jullie vaak de complete windows, liunux, etc groepen. Alleen waarm willen jullie als vaste en bekende groep fok en mac users bepalen hoe de topics ingedeeld moeten worden? Als mensen zelf een topic willen openen zijn ze daar vrij in (mits, bla bla faq enzo) als ze dat in een centraal topic willen doen zijn ze daar ook vrij in. Ik ga als mod niet bepalen waar de fok mensen wel of niet posten.
quote:
Dan tot slot nog twee algemene zaken:

-De Apple SC werkte als geheel prima vroeger. Het liep twee keer uit de hand doordat te fel werd gereageerd op relusers die een tijdje later alsnog geband werden van DIG. Dat er veel te fel werd gehapt beaam ik, en dat heb ik ook altijd gedaan. Verschillende anderen hebben dat óók toegegeven. Maar het feit blijft dat behalve die sluitingen die een week later niet meer nodig waren er geweest de Apple SC prima draaide in DIG. En vergeet ook niet dat de user in kwestie de tweede keer er zo trots op was dat het nog in zijn sig stond ook. Dat vind ik persoonlijk toch een stuk erger dan 'happen', en dat zeg ik echt niet omdat het nu toevallig in mijn argumentatie past..
Heel erg als ik dit stukje niet heel serieus neem? Prima als dit je mening is maar dat het prima liep is gelukkig in veel gevallen waar maar in buitensporig veel gevallen ook compleet niet waar. Het aantal tr's, fb meldingen en onderlingen woorden en verkeerde gedragingen waren paar week niet op 10 vingers te tellen. Dat is voor dig heel erg veel. Ook na lief vragen, waarschuwingen, bans, etc ging het vrolijk door. Na de eerste sluiting en de hernieuwde poging ging het niet al te lang goed en zaten een flink aantal users te etteren op elkaar. Dit is niet erg uitnodigend voor vreemde om mee te posten in de topics of om hun vragen te stellen.
quote:
-Ik begrijp werkelijk niet hoe, zoals hierboven, gezegd kan worden dat een Apple SC 'te veel werk is' om bij te houden. Met een SC hoef je alleen maar te zorgen dat er niet gereld wordt, punt. Met tig verschillende topics moet je óók zorgen dat er niet gereld wordt, in ieder topic, EN ieder topic op 'ontopic posts' controleren, EN ieder nieuw topic op bestaansrecht controleren, EN controleren of er in de DIG slowchat niet te veel over Apple gesproken wordt.

In het algemeen lijkt mij één centraal Apple sc topic voor zowel de Apple users, de dig-mods, als de non-apple-users overzichtelijker. Of mis ik iets?
De apple sc was het meeste werk van alle topics! Dat is niet de reden van sluiten want dat is het nooit en het is ook geen beslissing geweest van de mods alleen maar ook is er over gesproken met de fa's. Dat slar het berichtje heeft getikt wil slechts zeggen dat hij de betere tekstschrijver is en niet dat hij eigenhandig dat topic de nek om heeft gedraaid. Geloof het of niet we lezen ook echt niet elk topic van a tot z Fok heeft een redelijk hoog zelf regulerend vermogen van toevallige lezers van een topic tot vaste klanten van een reeks die iets melden. Ook is het over het algemeen redelijk scannen in tt's en reacties.
pi_46465320
Dan noemen we het toch Het grote Apple topic? HEt vista topic gaat ook over vista en daar wordt ook gewoon over geslowchat en niet "enkel vragen".

Je moet wel in het achterhoofd houden dat als je over Apple praat praat je over alles wat met apple te maken heeft, en bij een vista topic is dat anders om dat het enkel alleen vista is en apple is meer een geheel.

Er is nu een Apple vragen topic, een Macbook topic, EN een iPod topic.
Dat er een iPod topic is begrijpelijk omdat er veel mensen zijn die alleen een ipod hebben en verder niks met apple te maken hebben. maar die andere 2 topics kunnen net zo goed worden gecombineerd naar één Apple topic.

Dan is:
1) de index wat minder vol (1 centraal topic minder dus)
2) meer users tevreden.

En zoals ik al zei maar waar niemand op reageert:
Als het verkeerd gaat wordt er gewoon een TR gemaakt, en wordt die gene aan gepakt die de aanstichter is.
En er zijn een hoop nieuwe users die nu ook in apple topics posten en die ook best graag een SC zou willen.
pi_46465453
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:59 schreef TwyLight het volgende:
Dan noemen we het toch Het grote Apple topic? HEt vista topic gaat ook over vista en daar wordt ook gewoon over geslowchat en niet "enkel vragen".

Je moet wel in het achterhoofd houden dat als je over Apple praat praat je over alles wat met apple te maken heeft, en bij een vista topic is dat anders om dat het enkel alleen vista is en apple is meer een geheel.

Er is nu een Apple vragen topic, een Macbook topic, EN een iPod topic.
Dat er een iPod topic is begrijpelijk omdat er veel mensen zijn die alleen een ipod hebben en verder niks met apple te maken hebben. maar die andere 2 topics kunnen net zo goed worden gecombineerd naar één Apple topic.

Dan is:
1) de index wat minder vol (1 centraal topic minder dus)
2) meer users tevreden.

En zoals ik al zei maar waar niemand op reageert:
Als het verkeerd gaat wordt er gewoon een TR gemaakt, en wordt die gene aan gepakt die de aanstichter is.
En er zijn een hoop nieuwe users die nu ook in apple topics posten en die ook best graag een SC zou willen.
Ik weet niet wat jij onder SC verstaat?
Ik zie geen sc in het huidige vista topic maar jij blijft het maar herhalen!
pi_46465540
i Oh!, en als het irritant is al het bovenaan staat maak je hem toch centraal

- Nou, het is heus niet alleen maar vraag - antwoord - vraag - antwoord.
Toen ik in het apple vragen topic een antwoord gaf, met daar onder wat slowchat wat niet met de vraag te maken had werd dat gelijk weg geedit omdat het "slowchat" was|
pi_46465697
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:59 schreef TwyLight het volgende:

Er is nu een Apple vragen topic, een Macbook topic, EN een iPod topic.
Dat er een iPod topic is begrijpelijk omdat er veel mensen zijn die alleen een ipod hebben en verder niks met apple te maken hebben. maar die andere 2 topics kunnen net zo goed worden gecombineerd naar één Apple topic.

Dan is:
1) de index wat minder vol (1 centraal topic minder dus)
2) meer users tevreden.

En zoals ik al zei maar waar niemand op reageert:
Als het verkeerd gaat wordt er gewoon een TR gemaakt, en wordt die gene aan gepakt die de aanstichter is.
En er zijn een hoop nieuwe users die nu ook in apple topics posten en die ook best graag een SC zou willen.
Waarom naar 1 topic?
Ze lopen beide toch goed? Waarom zouden wij bepalen om iets te sluiten wat goed loopt.
Eerst roep je dat de users bepalen en nu moeten wij op eens gaan ingrijpen op het aanbod.

Als het je niet bevalt dan post je er niet en als iedereen dat doet zakt het topic vanzelf weg.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:11:08 #256
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46465725
Over vista: Ik zie maarliefst 2 slowchat posts. Over een webwinkel waar Vista is besteld. Hardly the effort.

En dat ik de posts wegeditte? (want dat was ik). Er was uitdrukkelijk aangegeven dat slowchat niet de bedoeling was en het eerste wat jij deed, was slowchatten. Tja, dan krijg je een edit.
pi_46465925
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:10 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Waarom naar 1 topic?
Ze lopen beide toch goed? Waarom zouden wij bepalen om iets te sluiten wat goed loopt.
Eerst roep je dat de users bepalen en nu moeten wij op eens gaan ingrijpen op het aanbod.

Als het je niet bevalt dan post je er niet en als iedereen dat doet zakt het topic vanzelf weg.
De users klaagde toch dat het zo vol was? Nou dan geef ik (als user) de oplossing om topics samen te voegen.
pi_46465996
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:15 schreef TwyLight het volgende:

[..]

De users klaagde toch dat het zo vol was? Nou dan geef ik (als user) de oplossing om topics samen te voegen.
Met SC topics! doof?

Als je geen eens gaat lezen wat ik tik en na eindeloos herhalen ben ik zeker voor nu wel klaar.
Herhaling van zetten met je.
pi_46466064
Ik ben hier de gene die telkens moet herhalen. de mods hier houden toch stug vol en hoeveel users,en hoelang of hoe vaak we ook "zeuren" het helpt toch niet heb ik wel door
pi_46466826
Twylight, het heeft niks met de mods te maken. Jullie hameren door over de twee volgende letters die wjb in elk Apple topic moet komen te staan: SC.

En die 2 letters hebben niks met DIG te maken. Als mensen over hun o-zo-mooie Mac willen praten hebben ze daar meerdere oplossingen voor:

1) ONZ - voor je slowchat
2) irc - daar waar je kan slapouwehoeren over alles, en tegelijk vragen kunt stellen
3) Een Apple forum.

Een Apple SC trekt mij iig niet, teveel gelul in de ruimte. Dat laatste is voor mij vooral de reden om geen voorstander te zijn van een Apple SC.
pi_46467235
Waar slaat dat nou weer op? Als ik in ONZ een apple topic open dan weet je zelf dondersgoed wat er gebeurd.
en fok is fok, en DIG betekend niet gelijk Tweakers.net.

DIG is een categorie voor onderwerpen waaronder computers (zoals apple)
  maandag 19 februari 2007 @ 19:49:40 #262
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46467548
Vraagje over Word

Ik heb te snel een topic geopend, waarvan het probleem al is opgelost. Misschien dat 'ie beter dicht kan?
pi_46469108
Ik weet precies wat er dan gaat gebeuren, de apples vliegen je in allerlei formaten om de oren.

Punt is meer dat de "eis" om een SC imo niet gegrond is. Het moet geen SC worden, want dan is/wordt de Apple SC te incrowd. Alle de regulars komen er langs, de nieuwe mensen zullen eerder een los topic openen.

Denk dat je duidelijk moet zijn met je topic, slap ouwehoeren, of vragen en discussie - met lichtelijk offtopicness. Dat laatste zal niemand problemen mee hebben, met het eerste wel. Ik zie dit terug in /Gurus/helpen/newbies en in de PHP reeks terug. Die topics lopen goed, ook voor newbies is het makkelijk een vraag stellen, en de antwoorden zijn snel. Binnen een SC moet je gaan zoeken naar vragen, en dan ook nog eens naar antwoorden..

Dat lijkt me niet de bedoeling van DIG.
pi_46469401
Met SC wordt ook meer bedoelt gewoon discussiëren over Apple gerelateerde zaken.
Nieuwe releases, keynotes, vragen en antwoorden, liefdes relaties met je mac pro en gewonden door ipods.

Alles wat met apple te maken heeft eigenlijk.

De term slowchat gebruik ik gewoon omdat gewoon makkelijk is het zo te noemen.
omdat er eigenlijk ook gewoon "gechat" wordt óver apple.


Oh, en de nieuwe mensen die maken nu toch ook niet allemaal nieuwe topics aan?
Er is gewoon vraag naar. door wie of wat maakt éigenlijk niet eens uit.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:34:21 #265
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46469800
Ja, SC herdefineren, zo ken ik er nog wel een paar .
pi_46469889
Hoe wil je het dan noemen? Van mij part heet het broodje kaas topic.
Nu gooien jullie het ineens op dat SC niet goed is kom op man.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:40:07 #267
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46470068
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:36 schreef TwyLight het volgende:
Hoe wil je het dan noemen? Van mij part heet het broodje kaas topic.
Nu gooien jullie het ineens op dat SC niet goed is kom op man.
Nee daar gooien "we" het helemaal niet op, kom nou. Jij begint ineens van "ja maar eigenlijk is het geen slowchat".
pi_46470187
Wat is jouw definitie van slowchat dan? En wat vind jij een betere benaming voor het topic uitgaande van mijn trefwoorden
pi_46470511
Een suggestie: [Apple] Het grote OSX vragen topic deel 1

Daar kan je ook over nieuwe zaken praten zoals keynotes etc, als die gelegenheden zich toedoen. Of open er tijdelijk een nieuwe reeks voor. Maakt het uit dat er meerdere Apple topics in DIG staan?
pi_46470697
Schijnbaar (volgens godlike) vonden bepaalde users dat "vol"

En ik wil best daar in posten hoor, maar dan kan je daar beter Het grote Apple topic van maken.
Want zodra ik daar iets anders dan een vraag stel wordt het al geedit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:03:14 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46471205
De onzin dat er meer Mac topics moeten omdat 'nieuwe' mensen een 'drempel' over moeten.
NIEMAND heeft ooit meer topics verboden. Het werd alleen door de nieuwe mensen met een mac als prettig ervaren dat er 1 topic was waar je ALLES kon droppen en er ALTIJD iemand was met kennis van zaken.

Immers is de userbase niet zo groot dat 'losse' topics a. worden opgemerkt als Mac topics en b. er voldoende mensen zijn om die topics die wel worden opgemerkt redelijk snel van een antwoord te voorzien.

maar zoals eerder opgemerkt snap ik dat dwingende en krampachtige niet. Danny wil geen centrale topics omdat mensen worden GEDWONGEN erin te posten. Als mensen zelf een centraal topic opzoeken moet je ze niet DWINGEN meer topics aan te maken.

Zie je... het is heel simpel. Gewoon een beetje meer vanuit de users denken. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je het nooit moet proberen, maar het centrale apple topic sluiten wordt nu al een maand of 2 op verschillende manieren geprobeerd... zonder resultaat.
pi_46471646
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
De onzin dat er meer Mac topics moeten omdat 'nieuwe' mensen een 'drempel' over moeten.
NIEMAND heeft ooit meer topics verboden. Het werd alleen door de nieuwe mensen met een mac als prettig ervaren dat er 1 topic was waar je ALLES kon droppen en er ALTIJD iemand was met kennis van zaken.

Immers is de userbase niet zo groot dat 'losse' topics a. worden opgemerkt als Mac topics en b. er voldoende mensen zijn om die topics die wel worden opgemerkt redelijk snel van een antwoord te voorzien.

maar zoals eerder opgemerkt snap ik dat dwingende en krampachtige niet. Danny wil geen centrale topics omdat mensen worden GEDWONGEN erin te posten. Als mensen zelf een centraal topic opzoeken moet je ze niet DWINGEN meer topics aan te maken.

Zie je... het is heel simpel. Gewoon een beetje meer vanuit de users denken. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je het nooit moet proberen, maar het centrale apple topic sluiten wordt nu al een maand of 2 op verschillende manieren geprobeerd... zonder resultaat.
Ik geloof dat iedereen wel redelijk op 1 lijn zit alleen benaming SC verschillen we nog van.
OSX topic is er toch? daar kan iedereen toch verzamelen over al zijn vragen en hulp!

Er staat geen sc in de titel er is al een sc.
Dus ontopic over osx GEEN probleem in dat topic lijkt me. Nee, de kleur van je kanarie kan je daar niet kwijt maar daar zijn toch meer dan genoeg topics voor. Een aantal van je aanhagers hier loopt juist te roepen 1 Apple topic omdat dat makkelijk is. Nee, de mensen bepalen zelf wel waar ze posten.
pi_46471724
Er is een OS X vragen topic, maar de eerste keer dat ik oom maar iets zei wat afweek van een vraag werd mijn reactie weggeedit.

En een Apple topic willen we geen OS X topic.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:13:57 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46471731
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:11 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik geloof dat iedereen wel redelijk op 1 lijn zit alleen benaming SC verschillen we nog van.
OSX topic is er toch? daar kan iedereen toch verzamelen over al zijn vragen en hulp!

Er staat geen sc in de titel er is al een sc.
Dus ontopic over osx GEEN probleem in dat topic lijkt me. Nee, de kleur van je kanarie kan je daar niet kwijt maar daar zijn toch meer dan genoeg topics voor. Een aantal van je aanhagers hier loopt juist te roepen 1 Apple topic omdat dat makkelijk is. Nee, de mensen bepalen zelf wel waar ze posten.
Ik begrijp geen ruk van je laatste zin. En daarnaast heb ik geen aanhangers, sympatisanten of 'meelopers' ik post altijd op eigen conto
pi_46471784
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:36 schreef TwyLight het volgende:
Hoe wil je het dan noemen? Van mij part heet het broodje kaas topic.
Nu gooien jullie het ineens op dat SC niet goed is kom op man.
Dat stond al 20 posts terug.
Sterker nog dat staat er 2 maanden geleden ook al.

Je bent woorden aan het verdraaien en dat is niet netjes!
Je bent jezelf vast aan het lullen en je doet de zaak er niet echt beter op worden.
Misschien moet je de discussie aan mensen over laten die het wat beter kunnen.
pi_46471888
Ik lul mezelf helemaal niet vast? Waar lul ik mezelf vast.
Wat IK wil kan ik in een paar zinnen samenvatten, dat ik steeds weer mezelf moet herhalen. tja.
pi_46471902
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik begrijp geen ruk van je laatste zin. En daarnaast heb ik geen aanhangers, sympatisanten of 'meelopers' ik post altijd op eigen conto
Ik heb het nog eens gelezen en volgens mij is die toch redelijk te begrijpen.
pi_46471992
Maar Godlike02.
Zeg mij nou eens precies WAAROM jij geen Apple topic wil?

Een centraal topic, waar ALLES over apple dus te bespreken valt.
En of er nou topics er naast lopen, of dat ze samengevoegd worden kan mij geen bal schelen maar wáárom kan er geen topic komen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:20:19 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46472081
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:17 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik heb het nog eens gelezen en volgens mij is die toch redelijk te begrijpen.
Ik zeg het niet om je te stangen ofzo, ik begrijp het echt niet.

'een aantal van je aanhangers hier lopen te roepen om 1 apple topic'
Zoals gezegd heb ik geen aanhangers en eh... volgens mij zei IK dat.

'Nee de mensen maken zelf wel uit waar ze posten'
Inderdaad. Dus laat het nu gewoon op z'n beloop en ik durf te wedden dat alle apple topics binnen 4 weken tot 1 centraal topic gekomen zijn, zonder dat daar op aangedrongen wordt.

Dus ik begrijp nog steeds niet wat je nu wilde zeggen. Was je opmerking cynisch naar mij toe, of ben je het er inderdaad 100% mee eens... ikke niet snap dus.
pi_46472089
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:16 schreef TwyLight het volgende:
Ik lul mezelf helemaal niet vast? Waar lul ik mezelf vast.
Wat IK wil kan ik in een paar zinnen samenvatten, dat ik steeds weer mezelf moet herhalen. tja.
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:36 schreef TwyLight het volgende:
Hoe wil je het dan noemen? Van mij part heet het broodje kaas topic.
Nu gooien jullie het ineens op dat SC niet goed is kom op man.
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:54 schreef Godlike02 het volgende:

Er is al meerdere malen aangegeven door veel users van fok (niet alleen dig) de vele sc's vervelend te vinden die elke keer boven aan de AT staan waar door je de 'normale' topics lastiger kan vinden. De FA's en alle onderdelen op het forum zijn toen terug gegaan naar 1 sc per onderdeel en zover ik weet is dat nog steeds de huidige stand van zaken en zijn er geen uitzonderingen op.
Ja, daar komen we heel spontaan mee.
Als ik verder terug ga zijn er nog wel een paar te vinden.

Het hele issue is juist dat er geen SC komt. Niet dat er geen mac topics meer komen.

Als je mijn post nou nog even gaat lezen naar de Hertog!
pi_46472255
Dan doe je het Centrale Apple topic toch "centraal"
Daar is die optie tenslotte voor.
pi_46472382
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zeg het niet om je te stangen ofzo, ik begrijp het echt niet.

'een aantal van je aanhangers hier lopen te roepen om 1 apple topic'
Zoals gezegd heb ik geen aanhangers en eh... volgens mij zei IK dat.

'Nee de mensen maken zelf wel uit waar ze posten'
Inderdaad. Dus laat het nu gewoon op z'n beloop en ik durf te wedden dat alle apple topics binnen 4 weken tot 1 centraal topic gekomen zijn, zonder dat daar op aangedrongen wordt.

Dus ik begrijp nog steeds niet wat je nu wilde zeggen. Was je opmerking cynisch naar mij toe, of ben je het er inderdaad 100% mee eens... ikke niet snap dus.
Mogen er geen mac topics meer? Nee, die mogen wel. Graag zelfs

Mogen we van xx topics terug naar 1? Nee, dat mag niet. Als ze niet bevallen dan post je er niet in en dan zakken ze weg. Voor de rest mogen alle 160.000 mensen van fok zelf bepalen of ze zelf een topic openen of een centraal topic pakken.

Mogen we een SC? Nee, die is er al en daar kan je over je kanarie praten.

Wat mogen we wel en niet in een apple topic? Lees de faq, niks meer of minder dan in de rest van de topics.

Wat zijn dan nog de openstaande punten?
Dat je in een apple, osx, powerbook, etc topic niet over je kanarie mag praten en dat we vragen dat we een beetje ontopic te zijn zoals in elk ander topic.


Ja, ik pak je post er even bij. Dat is eigenlijk random.
Zo beter?
pi_46472575
Wtf .

Oké, simpel. Wat ik wil:
Een (Centraal) Apple topic waar álles over apple besproken kan worden (nieuwe producten, keynote's, steve job's nieuwe auto, alles met een i er voor, problemen en vragen.)

Dat er naast dat Apple topic nog een MacBook topic loopt, en een iPod topic kan mij niet interesseren. die mogen ook gerust blijven als het aan mij ligt.

Er is nu een OS X vragen topic, maar dat is dus enkel voor vragen over het besturingssysteem van Apple.
Zoals eerder gezegd: Apple is niet alleen een besturingssysteem, maar ook hardware en een cult.
Geef toch gewoon eens toe aan de vraag naar een centraal Apple topic.
pi_46472663
Apple is cult idd, post in LIF.
pi_46472697
OMG. Je snapt best wat ik bedoel, ga nou niet triest reageren slakkie.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:34:29 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46472774
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:25 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Mogen er geen mac topics meer? Nee, die mogen wel. Graag zelfs

Mogen we van xx topics terug naar 1? Nee, dat mag niet. Als ze niet bevallen dan post je er niet in en dan zakken ze weg. Voor de rest mogen alle 160.000 mensen van fok zelf bepalen of ze zelf een topic openen of een centraal topic pakken.

Mogen we een SC? Nee, die is er al en daar kan je over je kanarie praten.

Wat mogen we wel en niet in een apple topic? Lees de faq, niks meer of minder dan in de rest van de topics.

Wat zijn dan nog de openstaande punten?
Dat je in een apple, osx, powerbook, etc topic niet over je kanarie mag praten en dat we vragen dat we een beetje ontopic te zijn zoals in elk ander topic.


Ja, ik pak je post er even bij. Dat is eigenlijk random.
Zo beter?
Met andere woorden,
Jullie schrijven voor hoe de users zich moeten gedragen en in welke topics ze posten.

want laten we niet vergeten dat die extra MAC topics zijn gekomen doordat 1 moderator een goed lopen apple topic (80 delen remember) VERBOOD omdat hij het modereren beu was. Sterker nog, een handje vol van die extra topics zijn zelfs GEOPEND door moderators om op een krampachtige manier dat wat de users willen te sturen.

Nou dat gaat werken hoor
pi_46472950
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met andere woorden,
Jullie schrijven voor hoe de users zich moeten gedragen en in welke topics ze posten.

want laten we niet vergeten dat die extra MAC topics zijn gekomen doordat 1 moderator een goed lopen apple topic (80 delen remember) VERBOOD omdat hij het modereren beu was. Sterker nog, een handje vol van die extra topics zijn zelfs GEOPEND door moderators om op een krampachtige manier dat wat de users willen te sturen.

Nou dat gaat werken hoor
Jij hebt ook niks gelezen.
1 mod heeft helemaal niks gesloten. Ja, de feitelijke handeling van het slotje er op doen.
De beslissing om dit te doen is uitvoerig besproken in FC tussen de mods en de FA's.
Zoals je vast weet ligt de eindverantwoordelijkheid bij de FA's.

Het eerste ga ik geen eens op in.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:42:30 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473115
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:38 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Jij hebt ook niks gelezen.
Wat heb ik gemist dan?
quote:
1 mod heeft helemaal niks gesloten. Ja, de feitelijke handeling van het slotje er op doen.
De beslissing om dit te doen is uitvoerig besproken in FC tussen de mods en de FA's.
eh... nee hoor.
quote:
Zoals je vast weet ligt de eindverantwoordelijkheid bij de FA's.
Dat weet ik
quote:
Het eerste ga ik geen eens op in.
Waarom niet?
pi_46473375
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heb ik gemist dan?
[..]

eh... nee hoor.
[..]

Dat weet ik
[..]

Waarom niet?
Nee hoor? Je was er bij? Of je zegt dat ik aan het liegen ben?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:53:59 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473576
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:48 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Nee hoor? Je was er bij? Of je zegt dat ik aan het liegen ben?
Ja in zekere zin was ik erbij. Daarnaast is er ook VOOR de schermen in de afgelopen maanden nogal wat discussie geweest he. En daaruit is duidelijk geworden dat Slar in eerste instantie zelf het Apple topic heeft gesloten omdat er in een aantal delen wat gezeur was na wat uiteindelijk een trollactie van gexson bleek.

Pas daarna is het min of meer crew policy geworden, voornamelijk omdat de beslissing op een gegeven moment niet echt netjes werd bekritiseert.

Nu begrijp ik wel dat er toen zo over geoordeeld is, maar maanden lang een topic verbieden, gebasseerd op de trollactie van 1 persoon vind ik nogal kortzichtig. Naast het feit dat ik je kan garanderen dat er binnen een jaar toch zo'n topic of misschien wel een heel forum is. Het is vechten tegen de bierkaai. Ik weet niet of je al lang genoeg meeloopt, maar zo ja dan herinner je je SCD wel, en zo nee... zoek maar eens op SCD.

Je kan users een beetje sturen en zeker in het redelijke zullen ze begrijpen dat sturing nodig is om het geen compleet zooitje te laten worden, want anarchie ligt op een forum altijd op de loer. Maar users in een keurslijf dwingen omdat dat mooier in de topic lijst staat zal zeker leiden tot anarchie.

Succes ermee.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:55:03 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473615
ow en ik had nog wat meer in mijn reactie staan. Beetje jammer dat je die negeer.
pi_46475936
Ik vind het van de modjes ontzettend flauw om geen centraal Apple-topic toe te staan, er is duidelijk vraag naar. Ik heb serieus nog geen 1 goede reden gezien om het niet toe te staan. Want wat er nu gebeurt is dat iedereen aan het modder gooien is.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Redactie Games maandag 19 februari 2007 @ 22:54:20 #293
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46476038
En effe serieus, die lelijke safari-bug die je layout/reply verneukt en ondertussen al 2 jaar op dit forum hangt alleen vanwege die videobanners is echt irri... Of wil de leadprogrammer de code niet slikken voor de code-base?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 19 februari 2007 @ 22:55:48 #294
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46476102
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
En effe serieus, die lelijke safari-bug die je layout/reply verneukt en ondertussen al 2 jaar op dit forum hangt alleen vanwege die videobanners is echt irri... Of wil de leadprogrammer de code niet slikken voor de code-base?
2 jaar al? Langer dan ik dacht. Maar ik ben er nooit aan toegekomen en wie me overneemt, geen idee.
  Redactie Games maandag 19 februari 2007 @ 23:01:05 #295
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46476289
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:55 schreef Slarioux het volgende:

[..]

2 jaar al? Langer dan ik dacht. Maar ik ben er nooit aan toegekomen en wie me overneemt, geen idee.
Dacht dat ergens iemand in het verleden al een stukje code had gepost om het op te lossen, maar goed dat kan ik ook niet 1,2,3 ruiken meer...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 19 februari 2007 @ 23:02:28 #296
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46476331
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:01 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Dacht dat ergens iemand in het verleden al een stukje code had gepost om het op te lossen, maar goed dat kan ik ook niet 1,2,3 ruiken meer...
Niet dat ik weet. Als je het kan vinden, laat maar weten .
pi_46481598
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
En effe serieus, die lelijke safari-bug die je layout/reply verneukt en ondertussen al 2 jaar op dit forum hangt alleen vanwege die videobanners is echt irri... Of wil de leadprogrammer de code niet slikken voor de code-base?
Wat is die bug dan precies..? Ik gebruik Safari ook, maar alles werkt hier zoals onder elke andere browser.
Calmer than you are
pi_46481616
Ben je ook geen developer meer, Slarioux?
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is die bug dan precies..? Ik gebruik Safari ook, maar alles werkt hier zoals onder elke andere browser.
Foei. PithHelmet mag helemaal niet!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 februari 2007 @ 08:51:35 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46481674
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Wat is die bug dan precies..? Ik gebruik Safari ook, maar alles werkt hier zoals onder elke andere browser.
[FO] Safari en de Video banner
pi_46481696
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[FO] Safari en de Video banner
Ach so. Dan is het wellicht toch pithhelmet dat de boel goed blockt
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')