Tja in Nederland gaan we nu zoals het er nu naar uitziet wel die kant uit.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Noem eens 1 christelijk land die regeert met de bijbel in de handen ? Waar de christelijke normen zoals die in de bijbel staan dat een christen andere mensen moet bekeren. Zie de paladijnen. Met het zwaard in het hand. ... Welk land regeert op die manier ? De landen die ook maar beetje christelijk zijn qua bestuur zijn naar mijn mening zijn polen en het vaticaan.
Maar de joden mogen wel blijven toch? Zij zijn immers geen moslim.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
moslims hoeven niet dood. ze moeten gewoon oprotten.
Hehe ik ben een sukkel want poste eigenlijk in de essentie iets vergelijkbaars eerder.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:41 schreef jogy het volgende:
Oeh, weet je, eigenlijk ben ik het nog niet eens zo oneens met de openingspost, het artikel dan hè. Hij geeft aan dat iedereen welkom is en dat elk geloof welkom is maar dat ze voor de rest moeten accepteren hoe het daar is en daar ben ik het wel mee eens, sterke bewoordingen, dat zeker, maar de boodschap is wel duidelijk.
Ik neem aan dat je op jouw speciale manier de Palestijnen bedoelt. Hun drijfveer is nationalisme en zeker niet religie. Israel daarentegen...quote:Op donderdag 21 december 2006 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Noem eens 1 christelijk land die regeert met de bijbel in de handen ? Waar de christelijke normen zoals die in de bijbel staan dat een christen andere mensen moet bekeren. Zie de paladijnen. Met het zwaard in het hand. ... Welk land regeert op die manier ? De landen die ook maar beetje christelijk zijn qua bestuur zijn naar mijn mening zijn polen en het vaticaan.
Dat is het verschil, daar hoor je weer niets van, die zijn stil en blijven buiten beeld. ondertussen zijn sommige van hen even radicaal als elke andere radicale tak van welke religie dan ook inderdaad. Maarja, het komt niet op de voorgrond.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar de joden mogen wel blijven toch? Zij zijn immers geen moslim.![]()
Ik zal het je nog sterker vertellen. Het zijn vaak mensen met zwart haar die zich niet kunnen aanpassen. Wat nu? Alle zwartharigen eruit?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:47 schreef Fir3fly het volgende:
Oh, ik ben tegen elke vorm van extremisme. Maar het zijn vaak mensen uit moslim landen die zich blijkbaar niet genoeg aanpassen.
Naja, ze schreeuwen harder, Je hebt Joodse scholen waar veel Islamitische scholen nog een puntje aan kunnen zuigen wat betreft indoctrinatie van de kleintjes.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:47 schreef Fir3fly het volgende:
Oh, ik ben tegen elke vorm van extremisme. Maar het zijn vaak mensen uit moslim landen die zich blijkbaar niet genoeg aanpassen.
Die zijn naar een eigen staat gegaan en hebben zich tot de tanden bewapend na kennis gemaakt te hebben met de westerse hoogstandjes in verbrandings/vergassings-technonologie..quote:Op donderdag 21 december 2006 16:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar de joden mogen wel blijven toch? Zij zijn immers geen moslim.![]()
ik ben in mijn hele leven nog geen japanner tegen gekomen die mij geen hand wou geven. En ook niet op TV/krant en andere media ( maar dat valt vaak niet serieus te nemen )quote:Op donderdag 21 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar een Japanner die geen hand geeft, maar buigt wordt als volstrekt normaal beschouwd. Rara, wat is hier krom?
[..]
Ja.
[..]
Zeg nou gewoon wat je bedoelt. Groepering = moslims. Je bent toch nederlander en dus openhartig?
Vind ik ook verwerpelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Naja, ze schreeuwen harder, Je hebt Joodse scholen waar veel Islamitische scholen nog een puntje aan kunnen zuigen wat betreft indoctrinatie van de kleintjes.
Wapens waarmee ze zich nu moeten verdedigen tegen al die o zo beschaafde landen om hen heen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die zijn naar een eigen staat gegaan en hebben zich tot de tanden bewapend na kennis gemaakt te hebben met de westerse hoogstandjes in verbrandings/vergassingns-technonologie..
De Universele Verklaring voor de Rechen van de Mens, bedoelde ik met uvrm. Dat zijn de onvervreembare rechten van individuele mensen die vervat zijn in verklaringen van burger-, politieke, sociale en culturele rechten.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De Koran is voor mij de hoogste norm. Geen idee wat een uvrm is, maar ook daarboven. Echter, tot op heden heeft mij dit nooit in de problemen gebracht. Ik schiet goed op met mijn collega's, vrienden en buren. Hoewel dit volgens jou fundamenteel polariserend zou moeten zijn, merk ik hier niets van. Of jij moet verschil van mening al als polariserend willen opvatten, maar dan polariseren we met z'n 16 miljoenen tegelijk.
Sorry ik bedoelde ook israel en uiteraard niet de palestijnen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op jouw speciale manier de Palestijnen bedoelt. Hun drijfveer is nationalisme en zeker niet religie. Israel daarentegen...
You could have fooled me. Vind je het dan niet verbazingwekkend dat bijna iedereen van zijn moslimvrienden zegt dat ze heel anders zijn dan je ziet op tv of in de krant? Doet dit bij jouw geen belletje rinkelen? Vraag je je niet af waarom die anderen wel op tv zijn of in de krant staan? Vraag je je niet af of het rechtssysteem niet gewoon brak is?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
die ik ken. Kheb genoeg vrienden die moslim zijn en die zijn heel anders dan die je ziet in de krant of op tv![]()
![]()
Ik denk dat jij teveel tv kijkt en kranten als de Telegraaf leest. Voor een objectievere kijk op zaken raad ik je het lezen van de vermeende bron van dit alles aan, de Koran.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Universele Verklaring voor de Rechen van de Mens, bedoelde ik met uvrm. Dat zijn de onvervreembare rechten van individuele mensen die vervat zijn in verklaringen van burger-, politieke, sociale en culturele rechten.
Bepalingen uit de sharia, bijvoorbeeld lijfstraffen en de positie van vrouwen zijn niet bepaald verenigbaar met een seculiere rechtstaat. Vrijheid van denken, godsdienst en geweten in het bijzonder voor diegene die het moslimgeloof de rug doen toekeren; in het jargon is dat de afvalligheid en vrijheid van meningsuiting, uitvoerig besproken met de kwestie van de Deense cartoons.
Ik denk aan een complexer probleem dan jij doet voorkomen.
Of een orthodoxe jood zo beschaafd is. De technologie hebben we niet. Das jammer vindt ik .Wat ik zou zou doen in de SF modus is elk land daar een ruim arsenaal aan wapens geven kracht veld er over heen dan komen we 240.000 jaar later wel kijken hoe het is opgelost.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wapens waarmee ze zich nu moeten verdedigen tegen al die o zo beschaafde landen om hen heen.
Omdat die in het zadel zijn geholpen door Amerika (nieuwe machthebbers in het MO), GB (oude machthebbers), Frankrijk (oude machthebbers)?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde ook israel en uiteraard niet de palestijnen.
Maar hoe komt het toch dat de landen waar de islam overheerst, 'ook' in de politiek, Die landen over het algemeen alles behalve democratie bieden? Vrijheid van denken een NO GO is. En je daar echt veel armoede hebt, en vaak dictatoriele trekjes zijn. Hoe komt dat toch ? Mijn inziens is dat niet de echte intentie van de islam. Maar toch, ik blijf het frapant vinden .
niet mee eens allochtonen zijn hier te gast, als jij bij iemand te gast ben dan gedraag je je tog ook gewoon? zoals de regels bij die gene zijn? en als je je daar niet aan houd,, zoals op school,, op je werk,,, dan word je tog ook weggestuurd? dan zeggen ze ook we hoeven jou hier niet je houd je niet aan onze regels,,,, waarom zou het met het buitenlanders beleid anders moeten?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
En hoe ga je ze selecteren? De "goede" van de "kwade" scheiden.
Voor zwart werken en dat soort dingen zijn er al straffen in Nederland. Het zou tegen artikel 1 van de grondwet zijn, om Nederlanders een andere straf te geven voor dingen en "allochtonen" een andere straf.
Dit snap ik nou niet, als er bijvoorbeeld 5% moslims zijn in de hele populatie, dan hebben die 5% toch het recht om de Cultuur 5% te beinvloeden? Cultuur is net als stemmen; een samenstelling van de samenleving..quote:Op donderdag 21 december 2006 14:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het geen eng bericht, maar erg duidelijk en to the point. Dat gezever over zijn god neem ik dan maar even voor lief.
["Als jullie hier niet gelukkig zijn, vertrek dan. Wij hebben jullie niet gedwongen om hier te komen. Jullie hebben gevráágd om hier te mogen komen. Accepteer dus het land dat jullie accepteerde."]
En zo is het.
Aan de andere kant kan het ook zijn dat degene waar 'we' geen contact mee hebben juist degene zijn die zich afzijdig houden van de maatschappelijk overheersende normen, de meeste Islamitische mensen die ik ken en aardig vind zijn mijn collega's, degene waar je zoveel over hoort zijn straatschoffies die een andere weg hebben gekozen om te leven. Waarom dat nou is kan per persoon verschillend zijn en ik neem zeker mee dat veel van die kinderen zich nergens thuis voelen en dat erg zat zijn. Sommige gaan rotzooi trappen op straat, andere worden radicaal omdat het makkelijke prooien zijn voor de echte haatzaaiers. En daarbij heb je nog het bulk van de Islamitsche mensen die wel mee kunnen draaien in de maatschappij en op zich geen problemen heeft met zijn omgeving.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
You could have fooled me. Vind je het dan niet verbazingwekkend dat bijna iedereen van zijn moslimvrienden zegt dat ze heel anders zijn dan je ziet op tv of in de krant? Doet dit bij jouw geen belletje rinkelen? Vraag je je niet af waarom die anderen wel op tv zijn of in de krant staan? Vraag je je niet af of het rechtssysteem niet gewoon brak is?
Als het ruikt als extreem rechts, eruit ziet als extreem rechts, praat als extreem rechts, voelt als extreem rechts en zich gedraagt als extreem rechts, dan is het zeker niet extreem links.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:10 schreef Maastrix het volgende:
niet denken dat ik extreem rechts ben ofzowant dat ben ik niet,,, maar als je eventjes gwoon logies nadenkt komt het daar wel zo ongv op neer
Jammer dat je neerbuigendheid verkiest boven een inhoudelijke repliek.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij teveel tv kijkt en kranten als de Telegraaf leest. Voor een objectievere kijk op zaken raad ik je het lezen van de vermeende bron van dit alles aan, de Koran.
Op zich heeft hij daar geen problemen mee volgens mij, zolang ze maar niet de normen en waarden van andersdenkenden aan proberen te tasten. Dus niet gaan klagen over een symool in de vlag, die was er ook al toen je daar een asielaanvraag deed. Niet gaan zeuren over een symbool of tekst boven een school want die was er altijd al, aan de andere kant zou het dan ook zo moeten zijn dat er een plek gecreëerd mag worden om de Islamitische religie te belijden. Alleen de extremistische takken van de religie zijn niet welkom, een Sharia en dergelijke, die heeft mijn inziens ook zeker geen plek in een westerse samenleving. En die komt er voorlopig ook niet natuurlijk, tenzij 66% dat wilt misschienquote:Op donderdag 21 december 2006 17:10 schreef Xith het volgende:
[..]
Dit snap ik nou niet, als er bijvoorbeeld 5% moslims zijn in de hele populatie, dan hebben die 5% toch het recht om de Cultuur 5% te beinvloeden? Cultuur is net als stemmen; een samenstelling van de samenleving..
Dat dus.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Betere TT zou zijn: Extreme moslims wacht aangezegd. Dat dekt de lading. Nu is het al weer misleidend waardoor anderen er weer aanstoot aan kunnen nemen.
De privémoslim hoeft zich helemaal niet aangesproken te voelen.
Wat een onzin reactie. Die mensen die wonen daar toch, zijn daar geboren en getogen en zijn in grote meerderheid. Vergeet niet dat aboriginals een uitstervende bevolking is en zich volkomen tevreden voelen met de huidige manier van leven. Waarom zouden dus de inwoners niks mogen beslissen over hun eigen land?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Heeft er al iemand iets geroepen over aboriginals en dat den blancke Australier dus eigenlijk zijne beck moet houden over dit soort zaken? Bij deze anders
3 keer raden waarom de aboriginals uitstervend zijn..quote:Op donderdag 21 december 2006 20:00 schreef Fetai het volgende:
[..]
Wat een onzin reactie. Die mensen die wonen daar toch, zijn daar geboren en getogen en zijn in grote meerderheid. Vergeet niet dat aboriginals een uitstervende bevolking is en zich volkomen tevreden voelen met de huidige manier van leven. Waarom zouden dus de inwoners niks mogen beslissen over hun eigen land?
Volgens mij vindt er geen genocide plaats of wel dan? Een belangrijke oorzaak is dat de meerderheid kampt met obesitas meen ik ooit gehoord te hebben. Erg kortzichtig jij trouwensquote:Op donderdag 21 december 2006 20:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
3 keer raden waarom de aboriginals uitstervend zijn..![]()
O mijn god. Volgens mij weet je best weinig van de geschiedenis van Australië.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:14 schreef Fetai het volgende:
[..]
Volgens mij vindt er geen genocide plaats of wel dan? Een belangrijke oorzaak is dat een hele grote groep kampt met obesitas meen ik ooit gehoord te hebben. Erg kortzichtig jij trouwens![]()
Goh, volgens mij zie ik de linkse users toch nog altijd het eeuwige riedeltje 'als je het niet bevalt, dan emigreer je toch?!' gebruiken als iemand hier op Fok klaagt hoe walgelijk politiek correct o.i.d. Nederland is. Lees je eigen post hierboven nog maar eens....quote:Op donderdag 21 december 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iemand die waarden en normen niet accepteert moet maar oprotten, bijvoorbeeld. Gaat totaal in tegen de liberale samenleving, me dunkt. En dat is dus eng.
!!!quote:Premier Howard ergerde sommige moslims door te zeggen dat hij een voorstander is van het stevig in de gaten houden van moskee's door de veiligheidsdiensten.
"Immigranten moeten zich aanpassen, niet de Australiërs. Ik ben het zat om steeds te horen dat we misschien een individu of hun cultuur 'stigmatiseren'. Na de laffe aanslag op Bali zien we gelukkig een opleving van het patriotisme in Australië. Maar het stof van die aanslag was nog niet neergedaald toen de 'politiek correcte' linkse meute begon te schreeuwen dat ons patriotisme een belediging was voor 'anderen'.
Je legt mij woorden in de mond die ik helemaal niet zeg. Ik heb niet gezegd dat er geen massamoorden plaatsgevonden hebben en ik doel helemaal niet op vroeger. Ik doel op NU en oorzaken waarom het aantal NU nog steeds afneemt. Nogmaals, waarom zou de huidige bevolking niks mogen zeggen, alleen omdat hun voorouders niet zo braaf zijn geweest EN als aboriginals er geen problemen mee hebben?quote:Op donderdag 21 december 2006 20:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
O mijn god. Volgens mij weet je best weinig van de geschiedenis van Australië.
Nou dan is er sprake van een misverstand..quote:Op donderdag 21 december 2006 20:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
Je legt mij woorden in de mond die ik helemaal niet zeg. Ik heb niet gezegd dat er geen massamoorden plaatsgevonden hebben en ik doel helemaal niet op vroeger. Ik doel op NU en oorzaken waarom het aantal NU nog steeds afneemt. Nogmaals, waarom zou de huidige bevolking niks mogen zeggen omdat hun voorouders niet zo braaf zijn geweest EN als aboriginals er geen problemen mee hebben?
quote:Op donderdag 21 december 2006 14:07 schreef Haaglander het volgende:
Ik hoop echt dat Wilders (binnenkort?) Minister van Assimilatie en Deportatie wordt, dan zullen de problemen met de Islam in Nederland als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Blijkbaar hebben ze geleerd van hun fouten en willen ze niet dat dat nog eens gebeurt. Exit dus met je islam, ga maar een ander land veroveren.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:18 schreef IHVK het volgende:
Veel wijst er op dat bepaalde aspecten van huidige maatschappij en cultuur in Australië terugwijzen naar een wereld van 45.000 tot 60.000 jaar oud, aspecten die overal elders in de wereld verloren gingen of vervangen werden. Toen de eerste kolonisten, zo'n 200 jaar geleden aankwamen leefden er ongeveer 700.000 mensen. Vandaag zijn ze nog met ongeveer 160.000, slechts 1% van de totale bevolking van Australië. Niet alleen door ziekte en doordat hun land werd afgenomen, verminderde hun aantal,maar ook door het onbeschaamde moorden door de Britse pioniers. Vaak waren dat gevangenen die naar Australië verbannen werden.
wikipedia.
ziekte, landafname en moord.
Allledrie Britse exportproducten.
Het aantal moslims in de VS groeit zeer snel, ik zou maar snel naar antarctica verhuizen.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze geleerd van hun fouten en willen ze niet dat dat nog eens gebeurt. Exit dus met je islam, ga maar een ander land veroveren.
Mwaw, dat is tegenwoordig zo'n gevoelig woord. Laten we het gecontroleerd uitsterven noemenquote:Op donderdag 21 december 2006 20:14 schreef Fetai het volgende:
[..]
Volgens mij vindt er geen genocide plaats of wel dan?
Dit is trouwens pas onzin. De aborginals leven voornamelijk in totale armoede en strijden al jaren om weer toegang te krijgen tot hun eigen land. Slechts een fractie is tevreden, de rest is ver weg van de backpackers weggestopt in armoedige ghetto-achtige dorpjes en buitenwijkenquote:Op donderdag 21 december 2006 20:00 schreef Fetai het volgende:
Vergeet niet dat aboriginals een uitstervende bevolking is en zich volkomen tevreden voelen met de huidige manier van leven.
Wat een schoft is de blankman toch.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dit is trouwens pas onzin. De aborginals leven voornamelijk in totale armoede en strijden al jaren om weer toegang te krijgen tot hun eigen land. Slechts een fractie is tevreden, de rest is ver weg van de backpackers weggestopt in armoedige ghetto-achtige dorpjes en buitenwijken
Normaal toch. Onze wereld. Onze regels en cultuur. Vinden ze het niks, rotten ze toch lekker op. Ik zal ze niet missen.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:33 schreef gelly het volgende:
Het hypocriete gejankzak van de usuals in dit topic is wel weer typerend voor welke 'westerse democratie' ze echt staan : die van hun eigen mening. En enkel die.
In hoe verre is een Australie onze wereld? Dat zou je je kunnen afvragen.....quote:Op donderdag 21 december 2006 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Normaal toch. Onze wereld. Onze regels en cultuur. Vinden ze het niks, rotten ze toch lekker op. Ik zal ze niet missen.
Die opmerking had meer betrekking op de Westerse wereld als geheel en niet specifiek Australië. Want de niet-integrerende moslims zijn overal een probleem.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In hoe verre is een Australie onze wereld? Dat zou je je kunnen afvragen.....
In hoe verre is het terrecht dat Australie tot de Westerse wereld behoort? Dat zou je je kunnen afvragen....quote:Op donderdag 21 december 2006 23:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die opmerking had meer betrekking op de Westerse wereld als geheel en niet specifiek Australië. Want de niet-integrerende moslims zijn overal een probleem.
Wie is 'ons' precies ? Ik wil liever niet betrokken worden bij jouw nogal debiele mening namelijk. Ik zie liever elke bekrompen idioot vertrekken uit Nederland, ongeacht afkomst. Neemt niet weg dat iedereen het recht heeft een bekrompen idioot te zijn, ongeacht afkomst. Dat is namelijk die westerse vrijheid en democratie, dus als dat je niet bevalt, beroep je er dan ook niet op.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Normaal toch. Onze wereld. Onze regels en cultuur. Vinden ze het niks, rotten ze toch lekker op. Ik zal ze niet missen.
Maar die onaangepaste moslims zijn toch ook onderdeel van onze cultuur?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan voel je je er toch niet bij betrokken jongen. Dat mag. Lekker he, die vrijheid.
En ik zie liever de onaangepaste moslims vertrekken. En dat is absoluut geen bekrompenheid.
Nee. Dat is een geimporteerde cultuur.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar die onaangepaste moslims zijn toch ook onderdeel van onze cultuur?
Je bent van mening dat we ook maar een stukje "orginele" Hollandse cultuur hebben ? Ik hoor het graag ...quote:Op donderdag 21 december 2006 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Dat is een geimporteerde cultuur.
Nee hoor, de onaangepaste moslim is een sub-cultuur die een onderdeel vormt van een groot geheel wat wij de Nederlandse of, nog groter getrokken, de Westerse cultuur noemen.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Dat is een geimporteerde cultuur.
Nederland heeft niet veel duidelijke cultuur waarvan je zegt: "Da's typisch puur Nederlands". Maar het is wel duidelijk westers. Op veel punten staan de islam en de moslims daar heel ver van af.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:58 schreef gelly het volgende:
Je bent van mening dat we ook maar een stukje "orginele" Hollandse cultuur hebben ? Ik hoor het graag ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |