meisjequote:Op woensdag 20 december 2006 19:16 schreef multatuli het volgende:
Al bijlezend in jullie spitse discussies trof me het volgende citaat van Sigme, dat ik dus gelijk maar even in de copy buffer zette:
"
[..]
Blijkt uit het vervolg dat het arme meisje dat helemaal heeft moeten herschrijven tot een veel minder goed stuk.
Dus het lag niet geheel aan mij dat ik het niet zo heel duidelijk een verbetering vond. Hmm. Wel, geef maar vaker kritisch commentaar (allemaalquote:We zijn het duidelijk niet eens over een mooi betoog. De tweede versie vond ik saai, hield de lezer enorm aan het handje en verloor aan inzicht.
Fraai, fraaiquote:Wat ik in zeker mooi vind is het volgende citaat uit het net verschenen rapport van de WRR over 'Geloof in het publieke domein':
"Aan een hemels baldakijn waaronder op sombere dagen gezamenlijk wordt gescholen, lijkt steeds minder behoefte te bestaan. De mensen steken zo nodig hun eigen paraplu op, al doen ze dat niet zelden met velen tegelijk"
Nee, maak er eens een, de spotprentenoorlog is alweer van februari zie ik net op ned 2quote:Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef Monidique het volgende:
Het jaar 2006 in beeld, is een dergelijk topic er al?
waar·heid (de ~ (v.))quote:Op woensdag 20 december 2006 22:57 schreef sigme het volgende:
Alles is relatief. En de waarheid ligt in het midden.
quote:Poolse parlementariërs willen Jezus als koning
WARSCHAU - Een groep van 46 Poolse parlementsleden wil Jezus Christus tot koning van Polen laten uitroepen. Zij hebben daarvoor een wetsontwerp ingediend dat een dezer dagen in de volksvertegenwoordiging wordt behandeld. Dat berichtte het dagblad Rzeczpospolita woensdag.
De volksvertegenwoordigers behoren tot de conservatieve regeringspartij Orde en Rechtvaardigheid (PiS), de nationalistische Liga van Poolse Families (LPR) en de boerenpartij PSL. Zij beroepen zich op de rooms-katholieke traditie van Polen. In de republiek wordt Maria al 350 jaar als 'koningin' vereerd.
De Poolse bisschoppen zijn niet bijzonder enthousiast over het plan. "De afgevaardigden moeten zich bezighouden met wat de grondwet hun opdraagt en godsdienstige instellingen hun werk laten doen", zei bisschop Tadeusz Pieronek, doelend op de scheiding van kerk en staat. "Het behoeft geen uitleg dat Christus de koning der harten is" voegde hij eraan toe.
Ook bisschop Leszek Glodz van Warschau riep de politici op zich te bemoeien met zaken waarvan zij wél verstand hebben. Hij gaf hun bovendien advies over hoe om te gaan met religie: "Parlementariërs moeten bidden en boete doen, dat doet hun goed", zei hij.
quote:Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef Monidique het volgende:
Jezus als koning en Maria als koningin. Een typisch Europees vorstenhuis.
Onmogelijk volgens de nederlandse 'politieke adat' bedoel je.?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef multatuli het volgende:
Zo is het ook onmogelijk dat de Koning een muitende regering ontslaat op verzoek van de kamer.
Kun je een parlementairisme waar nauwelijks 6% van de volwassen mochten stemmen omdat ze wel rijk genoeg waren een democratie noemen. Ik noem het de dictatuur van de rijke mannen.quote:Argento heeft even gemist dat Koning Willem II zich bekeerd heeft tot een parlementaire democratie en dat de ministers verantwoordelijk zijn voor het koninklijk handelen.
Onmogelijk omdat ons staatsrecht geen onafhankelijke positie van de Koning toelaat. De grondwet vereist ministeriele verantwoordelijkheid voor de Koning en die kan niet bestaan bij ontslag van de ministers door de koning.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onmogelijk volgens de nederlandse 'politieke adat' bedoel je.?
Onmogelijk volgens de ongeschreven regels, maar wel mogelijk omdat er geen wet is die dit verbiedt
[..]
Kun je een parlementairisme waar nauwelijks 6% van de volwassen mochten stemmen omdat ze wel rijk genoeg waren een democratie noemen. Ik noem het de dictatuur van de rijke mannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |