abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44610794
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gesproken worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen wordt warm welkom geheten

woensdag 20 december 2006 @ 21:54:03 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44611026
Ik dacht dat Regi Blinker wel op nummer 3 zou eindigen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44611264
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44611273
Nog 2 dagen. Drukke dagen. Deadlines. Geen werkwoorden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44611447
Patrick Hernandez.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:10:26 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44611651
Nou, dat los en aan elkaar schrijven van woorden krijg ik nooit onder de knie. Wel een streepje, geen streepje
pi_44612060
.
pi_44612119
Vreet 'ie nou een mes op?
pi_44612170
ja.
pi_44612641
Het jaar 2006 in beeld, is een dergelijk topic er al?
pi_44612984
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:16 schreef multatuli het volgende:
Al bijlezend in jullie spitse discussies trof me het volgende citaat van Sigme, dat ik dus gelijk maar even in de copy buffer zette:

"
[..]

Blijkt uit het vervolg dat het arme meisje dat helemaal heeft moeten herschrijven tot een veel minder goed stuk.
meisje
quote:
We zijn het duidelijk niet eens over een mooi betoog. De tweede versie vond ik saai, hield de lezer enorm aan het handje en verloor aan inzicht.
Dus het lag niet geheel aan mij dat ik het niet zo heel duidelijk een verbetering vond. Hmm. Wel, geef maar vaker kritisch commentaar (allemaal ), ik zit hier niet voor de poes haar poes te typen tenslotte.
quote:
Wat ik in zeker mooi vind is het volgende citaat uit het net verschenen rapport van de WRR over 'Geloof in het publieke domein':

"Aan een hemels baldakijn waaronder op sombere dagen gezamenlijk wordt gescholen, lijkt steeds minder behoefte te bestaan. De mensen steken zo nodig hun eigen paraplu op, al doen ze dat niet zelden met velen tegelijk"
Fraai, fraai .

Gefeliciteerd met je lancering in de 21ste eeuw. Je houdt nog mail van me tegoed. Op de dag van ons papieren jubileum, denk ik zo .

Je hebt denk ik mijn eerdere verzoek gemist, ik ben zeer benieuwd naar je visie op een mini-dispuutje tussen Argento & mij. Reya heeft er al zijn licht over laten schijnen, maar als je nog tijd & zin hebt..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 20 december 2006 @ 22:43:11 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44612988
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef Monidique het volgende:
Het jaar 2006 in beeld, is een dergelijk topic er al?
Nee, maak er eens een, de spotprentenoorlog is alweer van februari zie ik net op ned 2
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44613433
"DNA raakt continu beschadigd door radicalen"

Ik ga wat topics mijden!

En over mijden gesproken, een meisje is alles dat jonger is dan ik, behalve als het een jongen is. Dan is het namelijk een jongen.

Dit topic bestaat dus slechts uit meisjes en jongens vanuit mijn optiek. Als Ryan 3 is, ben ik al 4.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44613479
Alles is relatief. En de waarheid ligt in het midden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44613696
Het was de moeite van het aanknippen van het licht niet waard. Tot later! .
pi_44613758
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:57 schreef sigme het volgende:
Alles is relatief. En de waarheid ligt in het midden.
waar·heid (de ~ (v.))
3 ware geloofsovertuiging
pi_44613927
quote:
Poolse parlementariërs willen Jezus als koning

WARSCHAU - Een groep van 46 Poolse parlementsleden wil Jezus Christus tot koning van Polen laten uitroepen. Zij hebben daarvoor een wetsontwerp ingediend dat een dezer dagen in de volksvertegenwoordiging wordt behandeld. Dat berichtte het dagblad Rzeczpospolita woensdag.

De volksvertegenwoordigers behoren tot de conservatieve regeringspartij Orde en Rechtvaardigheid (PiS), de nationalistische Liga van Poolse Families (LPR) en de boerenpartij PSL. Zij beroepen zich op de rooms-katholieke traditie van Polen. In de republiek wordt Maria al 350 jaar als 'koningin' vereerd.

De Poolse bisschoppen zijn niet bijzonder enthousiast over het plan. "De afgevaardigden moeten zich bezighouden met wat de grondwet hun opdraagt en godsdienstige instellingen hun werk laten doen", zei bisschop Tadeusz Pieronek, doelend op de scheiding van kerk en staat. "Het behoeft geen uitleg dat Christus de koning der harten is" voegde hij eraan toe.

Ook bisschop Leszek Glodz van Warschau riep de politici op zich te bemoeien met zaken waarvan zij wél verstand hebben. Hij gaf hun bovendien advies over hoe om te gaan met religie: "Parlementariërs moeten bidden en boete doen, dat doet hun goed", zei hij.
pi_44613953
Sigme, die discussie heb ik opgegeven. Argento wil blijven geloven dat het recht prevaleert boven de grondwet en de scheiding der machten. Hij ziet ze niet eens nevenschikkend. DS4 pruttelt er tussen door over zijn GP problemen.

Natuurlijk kan de rechter niet oordelen over een conflict tussen kamer en regering. Wij kennen geen constitutioneel hof, mogen wetten niet eens toetsen aan de grondwet en hebben dus duidelijk gekozen voor het primaat van de politiek, in casu de volksvertegenwoordiging boven de andere partijen in de tri partite. Zo is het ook onmogelijk dat de Koning een muitende regering ontslaat op verzoek van de kamer. Argento heeft even gemist dat Koning Willem II zich bekeerd heeft tot een parlementaire democratie en dat de ministers verantwoordelijk zijn voor het koninklijk handelen.

Reya's post is geheel correct met dien verstande dat ' De andere optie is dat je de rechterlijke macht welbewust in het politieke spel betrekt; ook die optie lijkt me weinig reeel, en des te meer omdat een politiek gemotiveerd orgaan bezwaarlijk nog tot de rechterlijke macht kan worden gerekend' correct, maar ongelukkig geformuleerd is. Het lijkt daarmee alsof het wel zou kunnen in ons huidig staatsbestel en zij weet natuurlijk ook wel dat dat niet kan. De ongelukkige formulering Is helaas koren op de molen van de juristen die snakken naar de suprematie van 'de wet'.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44613956
Jezus als koning en Maria als koningin. Een typisch Europees vorstenhuis.
pi_44614311
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef Monidique het volgende:
Jezus als koning en Maria als koningin. Een typisch Europees vorstenhuis.
!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44614320
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef multatuli het volgende:
Zo is het ook onmogelijk dat de Koning een muitende regering ontslaat op verzoek van de kamer.
Onmogelijk volgens de nederlandse 'politieke adat' bedoel je.?
Onmogelijk volgens de ongeschreven regels, maar wel mogelijk omdat er geen wet is die dit verbiedt
quote:
Argento heeft even gemist dat Koning Willem II zich bekeerd heeft tot een parlementaire democratie en dat de ministers verantwoordelijk zijn voor het koninklijk handelen.
Kun je een parlementairisme waar nauwelijks 6% van de volwassen mochten stemmen omdat ze wel rijk genoeg waren een democratie noemen. Ik noem het de dictatuur van de rijke mannen.
pi_44614884
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onmogelijk volgens de nederlandse 'politieke adat' bedoel je.?
Onmogelijk volgens de ongeschreven regels, maar wel mogelijk omdat er geen wet is die dit verbiedt
[..]

Kun je een parlementairisme waar nauwelijks 6% van de volwassen mochten stemmen omdat ze wel rijk genoeg waren een democratie noemen. Ik noem het de dictatuur van de rijke mannen.
Onmogelijk omdat ons staatsrecht geen onafhankelijke positie van de Koning toelaat. De grondwet vereist ministeriele verantwoordelijkheid voor de Koning en die kan niet bestaan bij ontslag van de ministers door de koning.

Dat het censuskiesrecht wel heel beperkt was ben ik met je eens, maar niet eerder kon er rechtstreeks gekozen, dus toch enige vooruitgang.
pi_44614948
" Nederlandse militairen gaan afbouwen in Bosnië"

Opbouwmissie, afbouwmissie, wat willen we nou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')