abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44657966
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:11 schreef Aoristus het volgende:

Het is niet meer dan jouw gezeik in dit draadje, dus waar heb je het over?
Ik heb het over het feit dat jij inhoudelijk geen weerwoord hebt en het weerwoord van een ander niet eens kan begrijpen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:24:32 #252
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44657978
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:18 schreef Delano87 het volgende:
Dat is het gemiddelde niveau het van de anticommunist in discussie...

Je hebt gelijk, maar we hebben het lang volgehouden. Helaas zitten er altijd rotte appels tussen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:26:04 #253
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44658015
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het over het feit dat jij inhoudelijk geen weerwoord hebt en het weerwoord van een ander niet eens kan begrijpen.
Ik heb geen lesje van jou nodig, knul. Je loopt dit draadje van meet af aan al te verkloten zonder ook maar iets zinnigs te melden
pi_44658185
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:26 schreef Aoristus het volgende:

Ik heb geen lesje van jou nodig, knul.
Toch wel hoor:
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
Een wetenschapper onderzoekt. Of een journalist. Of gewoon iemand met interesse.
Jouw reactie:
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:11 schreef Aoristus het volgende:
Sinds wanneer moet je wetenschapper zijn om iets te vinden Jij vindt nu toch ook iets
Nog afgezien van het feit dat de post van StefanP een andere kern heeft, raakt jouw reactie kant noch wal. Immers, hier stelt StefanP dat onderzoek wordt gedaan door een wetenschapper, of een journalist, of gewoon iemand met interesse.

Jij reageert dan met de vraag sinds wanneer je wetenschapper moet zijn om iets te vinden. Waarmee je miskent dat het niet ging om het hebben van een mening, maar om onderzoek en bovendien kennelijk mist dat er een opsomming was gedaan die naast de wetenschapper andere opties gaf, waarmee StefanP dus allesbehalve heeft betoogd dat je wetenschapper moet zijn.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:35:14 #255
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44658256
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch wel hoor:
[..]

Jouw reactie:
[..]

Nog afgezien van het feit dat de post van StefanP een andere kern heeft, raakt jouw reactie kant noch wal. Immers, hier stelt StefanP dat onderzoek wordt gedaan door een wetenschapper, of een journalist, of gewoon iemand met interesse.

Jij reageert dan met de vraag sinds wanneer je wetenschapper moet zijn om iets te vinden. Waarmee je miskent dat het niet ging om het hebben van een mening, maar om onderzoek en bovendien kennelijk mist dat er een opsomming was gedaan die naast de wetenschapper andere opties gaf, waarmee StefanP dus allesbehalve heeft betoogd dat je wetenschapper moet zijn.
En dat gaf jou blijkbaar reden om jezelf rijk te rekenen, want jij weet alles al, is het niet?
pi_44658479
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:35 schreef Aoristus het volgende:
En dat gaf jou blijkbaar reden om jezelf rijk te rekenen, want jij weet alles al, is het niet?
Taal is je sterkste punt niet, zoveel is duidelijk. Immers "rijk rekenen" is in dezen een vrij idiote conclusie.

Het enige wat ik poogde te doen is jou uitleggen wat StefanP kennelijk bedoelde.
pi_44658500
Ik vind het sowieso al extreem aardig van me dat ik op een serieuze manier in discussie ga met politieke extremisten die hier op een kinderlijk naieve manier als een stel gehersenspoelde meelopers de meest moordlustige en onderdrukkende ideologie van de afgelopen 100 jaar proberen te verdedigen...

Ik kan alleen maar hopen dat jullie oogkleppen en eenzijdigheid nog niet zover zijn ingegroeid dat jullie niet eens meer kunnen nadenken over de mening van iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met de uitvoering van jullie ideologie en de gevolgen daarvan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 22-12-2006 14:54:15 ]
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:42:00 #258
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44661540
Het klinkt zo... NSDAP-Jugend. Maar dat zijn ook linkse jongeren...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44662902
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind het sowieso al extreem aardig van me dat ik op een serieuze manier in discussie ga met politieke extremisten die hier op een kinderlijk naieve manier als een stel gehersenspoelde meelopers de meest moordlustige en onderdrukkende ideologie van de afgelopen 100 jaar proberen te verdedigen...

Ik kan alleen maar hopen dat jullie oogkleppen en eenzijdigheid nog niet zover zijn ingegroeid dat jullie niet eens meer kunnen nadenken over de mening van iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met de uitvoering van jullie ideologie en de gevolgen daarvan.
Wat hebben wij gedaan?!

Wij waren het eerste en grootste deel van het gewapende verzet tegen de fascisten in de oorlog. Wij waren het die de fascisten en verraders, moordenaars van het volk, liquideerden. Met gevaar voor eigen leven riepen de communisten het verzet op tegen de bezetters… Wat is dan Hannie Schaft en de februari staking? De sociaal democraten zaten zowat allemaal te mee te lullen met de NSB’ers. De liberalen waren actief samen met de bezetters bezig ons land leeg te roven. De regering in balling bleek ook in de oorlog, wat nu steeds meer naar boven komt, schuldig te zijn in het uitroeien van de communisten in Nederland. Ook in samenwerking met de fascisten.. Velser affaire is er een voorbeeld van.,, Die moordpartijen hebben absoluut het politieke klimaat van het naoorlogse Nederland beïnvloed. En dus ook verantwoordelijk van het vallen van de communistische partij Nederland na de oorlog. En zelfs dan nog.. heeft de communistische partij voor de oorlog en na, enorm gestreden voor onze sociale rechten. Die rechten zouden er niet eens zijn als zonder de communisten!

En nu nog steeds is er maar één partij die onverdund strijdt voor sociale rechtvaardigheid en solidariteit.. en dat is de NCPN… Waar de sociaal democraten afhaken, zullen wij doorgaan!

Dat hebben wij gedaan; En zullen wij blijven doen 'tot den strijdt ons geschaart'!
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_44663468
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:45 schreef Delano87 het volgende:

Wij waren het eerste en grootste deel van het gewapende verzet tegen de fascisten in de oorlog. Wij waren het die de fascisten en verraders, moordenaars van het volk, liquideerden.
Wees er maar trots op. Laffe moorden gericht tegen wehrmacht soldaten die helemaal niet wilde vechten, maar wel moesten. Liquidaties die tot gevolg hadden dat per Duitser 10 onschuldige burgers als wraak werden omgebracht. Het verzet waar jij het over hebt was geen haar beter dan de bezetter.

Om maar niet te spreken over de geschiedverkrachting in jouw post.

Waarom uit dit stukje zou moeten blijken dat het communisme wel een goede weg is, is mij overigens niet duidelijk... Er zijn meer mensen vermoord in naam van het communisme dan dat er zijn gered door het communisme. Veel meer.
pi_44663720
Wat ik weet waren de liquidaties naar topmensen, wat voor nut heeft het om op kleine schaal de voetsoldaten te pakken. Terwijl je meer resultaat hebt door de top SS'er of NSB'er uit de weg te ruimen.. Maarjah.. duidelijk ben jij van mening dat de bezetting gwoon zonder tegen stand moest wroden voorduren... Terwijl duizenden van onze joodse broeders naar de kampen worden gedeporteerd.... Als communist zou het mijn plicht zijn geweest om mij te verzetten tegen dat onrecht!
CJB
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:26:22 #262
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44663814
Dat is Henk Sneevliet noodlottig geworden
pi_44663881
Net als vele... Kameraad Sneevliet heeft zeer goede zaken gedaan.. o.a. de oprichting van de CCP.. Wel enorm jammer dat hij op in zijn laatste periode zo fout ging (ideologisch dan).. maar hij is wel als een held gestorven in zijn deelname in de strijdt tegen het fascisme, dat valt niet te ontkennen...
CJB
pi_44664197
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:45 schreef Delano87 het volgende:

[..]

Wat hebben wij gedaan?!

Wij waren het eerste en grootste deel van het gewapende verzet tegen de fascisten in de oorlog. Wij waren het die de fascisten en verraders, moordenaars van het volk, liquideerden. Met gevaar voor eigen leven riepen de communisten het verzet op tegen de bezetters… Wat is dan Hannie Schaft en de februari staking? De sociaal democraten zaten zowat allemaal te mee te lullen met de NSB’ers. De liberalen waren actief samen met de bezetters bezig ons land leeg te roven. De regering in balling bleek ook in de oorlog, wat nu steeds meer naar boven komt, schuldig te zijn in het uitroeien van de communisten in Nederland. Ook in samenwerking met de fascisten.. Velser affaire is er een voorbeeld van.,, Die moordpartijen hebben absoluut het politieke klimaat van het naoorlogse Nederland beïnvloed. En dus ook verantwoordelijk van het vallen van de communistische partij Nederland na de oorlog. En zelfs dan nog.. heeft de communistische partij voor de oorlog en na, enorm gestreden voor onze sociale rechten. Die rechten zouden er niet eens zijn als zonder de communisten!

En nu nog steeds is er maar één partij die onverdund strijdt voor sociale rechtvaardigheid en solidariteit.. en dat is de NCPN… Waar de sociaal democraten afhaken, zullen wij doorgaan!

Dat hebben wij gedaan; En zullen wij blijven doen 'tot den strijdt ons geschaart'!
Dit bedoel ik dus met kinderlijk naief en gehersenspoeld.

De vijand van mijn vijand is niet automatisch mijn vriend. Gut gut wat waren ze in Oost-Europa blij dat ze bevrijd waren door de communisten, en als bonus kregen ze ook nog eens 45 jaar de kans onder dat geweldige systeem te leven...

Veel Oost -Europeanen vragen zich oprecht af of het misschien minder vreselijk zou zijn geweest als de nazi's aan de macht waren gebleven, en als je de genocide musea daar bezoekt en met mensen spreekt zie je nog in ook dat ze misschien wel gelijk hadden.
pi_44664362
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:22 schreef Delano87 het volgende:
Wat ik weet waren de liquidaties naar topmensen, wat voor nut heeft het om op kleine schaal de voetsoldaten te pakken. Terwijl je meer resultaat hebt door de top SS'er of NSB'er uit de weg te ruimen..
Top SS-ers in Nederland? Of bedoel je de Nederlandse top?

Feit is dat verzetstrijders vaker wehrmachtsoldaten te grazen namen, omdat deze nu eenmaal makkelijker te pakken waren. Natuurlijk hoor je de verhalen over de enkele topman die men kon pakken. Dat staat heroïsch. Maar de werkelijkheid was minder fraai.
quote:
Maarjah.. duidelijk ben jij van mening dat de bezetting gwoon zonder tegen stand moest wroden voorduren... Terwijl duizenden van onze joodse broeders naar de kampen worden gedeporteerd.... Als communist zou het mijn plicht zijn geweest om mij te verzetten tegen dat onrecht!
Ik had het met nadruk over dat deel van het verzet. Diverse familieleden van mij, waaronder mijn vader, hebben in de oorlog met gevaar voor eigen leven Joden geholpen door bijvoorbeeld voedsel te stelen. Een oom van mij is zelfs tot twee keer toe vastgezet door de Duitsers, maar ook twee keer ontsnapt (het voordeel van perfect Duits spreken, aangezien mijn oma (beide oma's trouwens) Duitse was.

Met het vermoorden van Duitsers was niemand gediend. Zoals gezegd: voor iedere succesvolle aanslag werden er 10 onschuldige burgers om het leven gebracht. En de bezetter had er echt geen last van als er iemand vervangen moest worden. Het was dus zinloos. En zoals gezegd, dat deel van het verzet was geen haar beter dan de bezetters.

P.s. ook SS-ers waren niet allemaal volledig vrijwillig bij de SS.
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:24:40 #266
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44665127
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 18:29 schreef Delano87 het volgende:
de strijdt tegen het fascisme
Terwijl communisme toch echt tamelijk fascistisch is...
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:25:31 #267
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44665152
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 19:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Terwijl communisme toch echt tamelijk fascistisch is...
wees bevreest, ook voor jou is er een plekje in de Gulag
pi_44666304
1) Ik ben wel benieuwd of de communisten ontkennen dat de drijfveer voor mensen voornamelijk het welzijn van zichzelf is. Zeg eens?

Een ander helpen is leuk en aardig, maar wat mensen drijft is wetend dat ze zelf de vruchten van hun arbeid mogen plukken. Ontken je dat? Waarom denk je dat het communisme keer op keer faalt?

2) Bovendien roep je steeds 'sociaal, 'opkomen voor de zwakkeren' en dergelijke. Maar de manier waarop je dat wil, is door geld af te pakken van mensen die meer verdienen. Vind je dat sociaal? Snap je niet dat de economie drijft op dit soort mensen? Wat denk je dat er gebeurt als je zijn bezit tot algemeen goed verklaart en verdeelt?

3) In kapitalitische samenlevingen doet men veel meer aan 'opkomen voor de zwakkeren' dan in communistische samenlevingen, waar niemand een nagel heeft om aan z'n kont te krabben. Neem nou de VS, ongetwijfeld het Sodom en Gomorrah voor jullie. In de VS is een enorme liefdadigheidscultuur en geeft de bevolking waarschijnlijk meer aan goede doelen dan in de rest van de wereld opgeteld. En het communisme? Ach, net als hun onderdanen hebben zelfs de communistische overheden geen rode rotcent. No pun intended.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:21:09 #269
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_44666619
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:08 schreef StefanP het volgende:
2) Bovendien roep je steeds 'sociaal, 'opkomen voor de zwakkeren' en dergelijke. Maar de manier waarop je dat wil, is door geld af te pakken van mensen die meer verdienen. Vind je dat sociaal? Snap je niet dat de economie drijft op dit soort mensen? Wat denk je dat er gebeurt als je zijn bezit tot algemeen goed verklaart en verdeelt?
En wie vergaard het kapitaal voor hen?
quote:
3) In kapitalitische samenlevingen doet men veel meer aan 'opkomen voor de zwakkeren' dan in communistische samenlevingen, waar niemand een nagel heeft om aan z'n kont te krabben. Neem nou de VS, ongetwijfeld het Sodom en Gomorrah voor jullie. In de VS is een enorme liefdadigheidscultuur en geeft de bevolking waarschijnlijk meer aan goede doelen dan in de rest van de wereld opgeteld. En het communisme? Ach, net als hun onderdanen hebben zelfs de communistische overheden geen rode rotcent. No pun intended.
Uit onderzoek is gebleken dat de VS helemaal niet zo veel geeft aan goede doelen, verrekt weinig zelfs, tenzij het weer nationaal is gericht zoals bij de Katrina ramp.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_44667503
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:21 schreef OFfSprngr het volgende:

Uit onderzoek is gebleken dat de VS helemaal niet zo veel geeft aan goede doelen, verrekt weinig zelfs, tenzij het weer nationaal is gericht zoals bij de Katrina ramp.
BULLSHIT.
quote:
Finally let’s also eliminate another cultural explanation based upon the idea that Europeans are simply more generous than Americans. As it turns out private charity is much larger in the US than in Europe ; private charitable donations are around 600 dollars a year in the US more than six times as much the average donation in Europe. This cannot be explained by different tax codes, since most Americans do not even claim charity donations for tax exemptions and in some European countries charity donations are as tax exempt ads in the US. One possible interpretation of this fact is that American prefer private charity to public welfare because with private charity one can choose how to direct the flow of money, with public charity (welfare) the government decides. If you feel that some people are more deserving than others, then you prefer private to public charity. The issue of “choice” on how to spend welfare money becomes more relevant in a more heterogeneous society like the US relative to more homogeneous European countries.
http://www.strategie.gouv.fr/revue/article.php3?id_article=139

Aanrader trouwens, dit artikel dat de welfare state vergelijkt tussen de VS en de EU. Het geeft precies aan waarom het sociale stelsel en de dynamische Amerikaanse economie veel beter werken dan die van de EU.

Nog eentje:
quote:
US vs. EU on foreign aid

Europeans frequently criticize the U.S. for not giving as much foreign aid as they do. The Oxford Analytica think tank, though, has gone beyond governmental giving and concluded that "if private donations are included in this analysis, the United States is among the most generous donor countries in the world." The U.S. governmentally gave 16.3 billion dollars in aid in 2003, but religious organizations contributed $7.5 billion, private foundations and corporations $6 billion, and universities $2.3 billion by providing scholarships that support students from developing countries. Individuals also made donations. Europeans give much less privately, often believing that social problems should be taken care of by governments.
http://www.worldmagblog.com/blog/archives/021122.html

Jaja, mijn zorg niet Daar betaal ik belasting voor, dan hoef ik me zelf niet schuldig te voelen. Ik heb al gegeven!

Heb je nog meer stompzinnige stellingen die ik met de grond gelijk kan maken?

OWNED.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:07:48 #271
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44667708
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 19:25 schreef Aoristus het volgende:
wees bevreest, ook voor jou is er een plekje in de Gulag
Daar was ik al bang voor. Met jou als bewaker zeker.
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:10:42 #272
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44667779
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. Met jou als bewaker zeker.
Ik wist dat je zou reageren. Jij denkt alleen in Stalinistische termen hè ?
pi_44667992
Hee communisten - graag zie ik een antwoord op mijn 3 vragen...
-Mark Steyn
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:21:11 #274
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44668027
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:10 schreef Aoristus het volgende:
Ik wist dat je zou reageren. Jij denkt alleen in Stalinistische termen hè ?
Dat lijkt me een sterk staaltje projectie van je, dat laatste.

Mijn stelling is: een echte anti-fascist moet ook anti-socialist zijn.
pi_44668885

Waar is de volgende demonstratie met dat linkse tuig?
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:58:49 #276
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44668940
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat moet hij dan zijn? de mensen die ''Looters will be shot'' op hun garagedeur schreven tijdens de watersnoodramp in New Orleans vind ik niet anti-fascistisch
pi_44669957
Communistische Jongeren op de bres voor vrijheid, HAHA
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:42:08 #278
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44670209
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:58 schreef Aoristus het volgende:
Wat moet hij dan zijn? de mensen die ''Looters will be shot'' op hun garagedeur schreven tijdens de watersnoodramp in New Orleans vind ik niet anti-fascistisch
Wat heeft New Orleans hier mee te maken?

Er zijn toch smaken zat, behalve socialist?
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:42:55 #279
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44670228
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat heeft New Orleans hier mee te maken?

Er zijn toch smaken zat, behalve socialist?
Welke smaak is pruimbaar?
pi_44677141
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:19 schreef StefanP het volgende:
Hee communisten - graag zie ik een antwoord op mijn 3 vragen...
Ik denk dat ze de vragen niet begrijpen, of niet willen begrijpen... 2 vd 3 vragen had ik overigens al gesteld (uiteraard zonder enige inhoudelijke reactie, want waarom zou men inhoudelijk discussiëren als al lang door anderen is voorgekookt dat het communisme geweldig is?).
pi_44677186
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:56 schreef pingu_ het volgende:

Waar is de volgende demonstratie met dat linkse tuig?
Nog zo iemand die kennelijk in eigen omgeving niets kan scoren en dus bij een foto van twee allesbehalve bijzondere meisjes "overweegt" om te gaan demonstreren... Wat voor gedacht zit daar achter: alles is voor iedereen, dus die meisjes zeggen vast geen nee?
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:43:09 #282
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44678373
uiteraard, vraag het een oud-oostblokker en hoe lelijk ook, hij zal beamen dat niemand sexueel gefrustreerd is
Bij de Zuid-Amerikaanse Guerillas is het zelfs policy voor vrouwen om aan geboortebeperkende middelen te doen, er valt dan ook veel te vieren
pi_44678450
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:43 schreef Aoristus het volgende:
uiteraard, vraag het een oud-oostblokker en hoe lelijk ook, hij zal beamen dat niemand sexueel gefrustreerd is
Ik begrijp ineens waarom jij je hoop hebt gevestigd op een communistisch regime.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:12:08 #284
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44678860
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik begrijp ineens waarom jij je hoop hebt gevestigd op een communistisch regime.
Inmiddels weten wij toch allemaal dat jij alles weet Het was eigenlijk zinloos om een post aan je te verspillen, maar beschouw het maar als kadootje. Heb jij ook wat.
pi_44682229
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:12 schreef Aoristus het volgende:

Inmiddels weten wij toch allemaal dat jij alles weet Het was eigenlijk zinloos om een post aan je te verspillen, maar beschouw het maar als kadootje. Heb jij ook wat.
Ga je ook nog eens op de inhoudelijke punten in? Of blijf je maar een beetje leuteren in de marge, vragen ontwijken, vreemde antwoorden geven, enz.?
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:59:06 #286
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44682305
Volgens mij hebben ze ongelijk omdat ze in een clubje zitten van mensen die heel erg hetzelfde willen. Dat leidt onherroepelijk tot een soort incestueuze meningsvorming. De beste oplossing is toch altijd iets wat ergens in het midden ligt, en dat is aan deze lui niet besteed denk ik.
lege ton
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:31:31 #287
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684128
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:59 schreef nonzz het volgende:
Volgens mij hebben ze ongelijk omdat ze in een clubje zitten van mensen die heel erg hetzelfde willen. Dat leidt onherroepelijk tot een soort incestueuze meningsvorming. De beste oplossing is toch altijd iets wat ergens in het midden ligt, en dat is aan deze lui niet besteed denk ik.
Mijn god, ga jij even uitmaken hoe wij in elkaar steken, er komt meer discussie voor dan je kan voorstellen. 'De oplossing ligt in het midden' is een typisch sociaal democratisch antwoord, beter bekend als kontendraaien, er is geen balans tussen socialisme of kapitalisme. Niet op de lange termijn in ieder geval
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:32:34 #288
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684151
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:22 schreef Richboy het volgende:

[..]

Precies. De communist verheft zich boven dit niveau
Naast wat achterlijke vooroordelen heb ik jou en vele andere hier niet met inhoudelijke argumenten aan zien komen, dus ja, de gemiddelde communist is wel boven dat niveau inderdaad
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:34:11 #289
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684182
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:59 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Omdat hij op dezelfde stompzinnig manier denkt en "discussieert" heeft hij een hoog niveau? Wat een klapmongool ben jij zeg

ps, durf je niet te reageren op mijn posts?
Waarom reageren op jouw debiele posts als je geeneens je manieren weet te houden? Heb je dan niet geleerd dat je met agressiviteit geen toekomstige samenwerking kan verwachten?
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:35:41 #290
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684218
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het volk is niet dom, maar het wordt een bepaalde mentaliteit opgelegd door de socialistische maatschappij... collectivisme enz... Desinformatie over alternatieven.. Het volk is op zijn hoogst slecht onderwezen en in zijn persoonlijke groei belemmerd, waar dat kudde gedrag uit voortkomt in deze socialistische maatschappij.
Deze socialistische maatschappij? Waarbij een liberale partij al meer dan 10 jaar aan de macht is?
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:38:03 #291
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684279
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:23 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nou wordt ie helemaal mooi, ik weet dat links nogal hypocriet kan zijn, maar dit meen jij ook niet.

Het niveau hier is sowieso al niet al te hoog, en van de 'communisten' is hier weinig concrete of rationele bijdrage gekomen. Jullie worden slechts verbeterd in jullie misconcepties en gewezen op eenzijdigheid, als je je daar niet op een inhoudelijke manier niet tegen kan verdedigen moet je niet dit soort topics openen.
Nee anders kom jij even aan dat je elke communist die je tegenkomt neer gaat hoeken, over inhoudelijk reageren gesproken. Weet je wat hypocriet is? Ons de schuld van massamoord in de schoenen schuiven, terwijl het systeem wat je zelf aanhangt dagelijks voor duizenden slachtoffers zorgt. Maar dat mag, want het houdt onze welvaart in stand en voorkomt terrorisme.
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:49:42 #292
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684565
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:08 schreef StefanP het volgende:
1) Ik ben wel benieuwd of de communisten ontkennen dat de drijfveer voor mensen voornamelijk het welzijn van zichzelf is. Zeg eens?

Een ander helpen is leuk en aardig, maar wat mensen drijft is wetend dat ze zelf de vruchten van hun arbeid mogen plukken. Ontken je dat? Waarom denk je dat het communisme keer op keer faalt?

Ik wil je vragen wel beantwoorden.

1) In communisme zal het grootste percentage van de wereldbevolking meer opbrengsten zien voor hun arbeid dan nu het geval is, want de meerwaarde verdwijnt niet in de zakken van de coöperaties. Als je niet begrijpt dat er nog geen communisme is uitgevoerd, dan kan ik gelijk deze discussie voor beëindigt verklaren, want je hebt dan geen idee van wat het inhoudt. Overigens, welk systeem faalt nu keer op keer? In dit systeem hebben we de zogenaamde conjunctuurgolf, maar wel met een neerwaartse spiraal die om de aantal decennia uitmond in een crisis.

2) Geld afpakken van mensen die geld afpakken lijkt me niet echt onsociaal. Wat gebeurt er als je de fabriek van meneer de kapitalist tot algemeen goed verklaart? De arbeiders zullen geen baas boven hun meer hebben en de motivatie om te werken wordt bevordert.

3) Leuk dat sommige Amerikanen uit schuldgevoel een klein bedrag teruggeeft aan de landen waar ze het in tienvoud van gestolen hebben. Geld lost echter niet alles op, neem bijvoorbeeld de aardbevingen in Pakistan, de enige buitenlandse artsen die zich inzette om de getroffen mensen te helpen kwamen van Cuba, daar hebben de mensen tenminste echt wat aan, itt geld dat in de zakken van corrupte neo liberale overheden verdwijnt.
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:50:29 #293
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44684585
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lafbekken zoals jij zorgde ervoor dat Hitler en Mussolini aan de macht kwamen
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:50:56 #294
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44684596
Charles Chaplin, ook een bekende aanhanger van het communisme. Wie heeft er geen plezier aan zijn films beleefd? Ik maak me sterk dat hij grote invloed heeft gehad op het verloop van WO II
pi_44686244
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:38 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Nee anders kom jij even aan dat je elke communist die je tegenkomt neer gaat hoeken, over inhoudelijk reageren gesproken. Weet je wat hypocriet is? Ons de schuld van massamoord in de schoenen schuiven, terwijl het systeem wat je zelf aanhangt dagelijks voor duizenden slachtoffers zorgt. Maar dat mag, want het houdt onze welvaart in stand en voorkomt terrorisme.
Deze onzin heb je al vaker rond gespuwd zonder het te kunnen staven met bronnen. Nee wij zijn niet onschuldig, is dat voldoende reden om een nog veel erger systeem goed te praten? Doe toch niet zo dom!
pi_44686289
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:50 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Lafbekken zoals jij zorgde ervoor dat Hitler en Mussolini aan de macht kwamen
En als het aan laffe landveraders als jij had gelegen was er iets ergers voor in de plaats gekomen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:14:11 #297
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44686659
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:49 schreef rood_verzet het volgende:
1) In communisme zal het grootste percentage van de wereldbevolking meer opbrengsten zien voor hun arbeid dan nu het geval is, want de meerwaarde verdwijnt niet in de zakken van de coöperaties.
Vreemd, want coöperaties zijn er juist om opbrengsten onder de deelnemers te verdelen.
quote:
Overigens, welk systeem faalt nu keer op keer? In dit systeem hebben we de zogenaamde conjunctuurgolf, maar wel met een neerwaartse spiraal die om de aantal decennia uitmond in een crisis.
Het GDP per capita stijgt al 200 jaar explosief. Dat de groei niet constant is, maakt niet zoveel uit.

I: UK, USA, Canada, Australia, New Zealand
II: Japan
III: France, Germany, Netherlands, Scandinavia
IV: Rest of Western Europe, Latin America, Eastern Europe, Soviet Union
V: Asia (except Japan), Africa
quote:
2) Geld afpakken van mensen die geld afpakken lijkt me niet echt onsociaal.
Sommige mensen werken harder dan anderen en verdienen daardoor meer. Zij pakken dus geen geld af van mensen, maar dat wil jij wel graag van hun doen.
quote:
Wat gebeurt er als je de fabriek van meneer de kapitalist tot algemeen goed verklaart?
Wat is een algemeen goed?
quote:
De arbeiders zullen geen baas boven hun meer hebben en de motivatie om te werken wordt bevordert.
Dat idee had Lenin ook. Na circa twee jaar draaide hij deze maatregel terug omdat de productie van de industrie extreem laag werd.
quote:
3) Leuk dat sommige Amerikanen uit schuldgevoel een klein bedrag teruggeeft
Nee, het gaat om een gigantisch bedrag. Het geld dat Gates geeft is ongeveer net zo hoog als het totale jaarinkomen van meerdere Afrikaanse landen.
quote:
aan de landen waar ze het in tienvoud van gestolen hebben.
Gates zal weinig geld aan Afrika verdiend hebben.
quote:
Geld lost echter niet alles op, neem bijvoorbeeld de aardbevingen in Pakistan, de enige buitenlandse artsen die zich inzette om de getroffen mensen te helpen kwamen van Cuba,
Bron?
quote:
daar hebben de mensen tenminste echt wat aan, itt geld dat in de zakken van corrupte neo liberale overheden verdwijnt.
Pakistan en de meeste Afrikaanse landen hebben niet bepaald een neo liberale overheid, wel een corrupte overheid.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:18:43 #298
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44686781
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:31 schreef rood_verzet het volgende:

Mijn god, ga jij even uitmaken hoe wij in elkaar steken, er komt meer discussie voor dan je kan voorstellen.
Ze komen alleen telkens op dezelfde conclusie uit
quote:
'De oplossing ligt in het midden' is een typisch sociaal democratisch antwoord, beter bekend als kontendraaien, er is geen balans tussen socialisme of kapitalisme. Niet op de lange termijn in ieder geval
En het woord "kontendraaien" is een typisch antwoord van mensen die geen nuance kennen. Hoe kun je nu ergens extreem in zijn en verwachten dat dat ooit een werkbare vorm is om een samenleving in te richten. Alles is grijs, gematigd en onduidelijk.
lege ton
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:22:47 #299
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44686902
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:49 schreef rood_verzet het volgende:

Geld lost echter niet alles op, neem bijvoorbeeld de aardbevingen in Pakistan, de enige buitenlandse artsen die zich inzette om de getroffen mensen te helpen kwamen van Cuba, daar hebben de mensen tenminste echt wat aan, itt geld dat in de zakken van corrupte neo liberale overheden verdwijnt.
Hadden die Cubaanse artsen zich niet beter kunnen bekommeren om de politieke gevangenen die in Cuba zelf vastzitten? Of is je bekommeren over anders denkenden in Cuba "anti-revolutionair"?
lege ton
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:23:12 #300
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44686917
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En als het aan laffe landveraders als jij had gelegen was er iets ergers voor in de plaats gekomen.
Dezelfde laffe landverraders die als enige in het verzet zaten zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')