En zo is het.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:49 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
omdat je als ambtenaar van de burgerlijke stand de normen en waarden van je land moet uitdragen. Als ze geen homostellen willen trouwen gaan ze maar in Iran of Botswana wonen.
Als ik kok word in een vegetarisch restaurant wordt het ook niet op prijs gesteld als ik vleesgerechten ga maken.
Ik vind dan ook dat mensen vrij zijn te kiezen wie ze een hand geven, al kan handenschudweigering wel een reden zijn om iemand geen baan te geven als handenschudden een belangrijk deel van de baan zou zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
En zo is het.
Als een moslim een vrouw geen hand wil schudden is het land te klein maar voor dit soort geloofsbezwaren moet opeens maar alle begrip zijn. Beetje dubieus he.
Tuurlijk hoeft een ambtenaar van de burgerlijke stand de normen en waarden van het land niet uit te dragen, althans niet door maar gelijk alles te moeten doen wat volgens de wet is toegestaan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:49 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
omdat je als ambtenaar van de burgerlijke stand de normen en waarden van je land moet uitdragen. Als ze geen homostellen willen trouwen gaan ze maar in Iran of Botswana wonen.
Als ik kok word in een vegetarisch restaurant wordt het ook niet op prijs gesteld als ik vleesgerechten ga maken.
Kan toch? Gaat ie naar de concurrent. Wacht... de overheid is monopolist.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:09 schreef Yildiz het volgende:
Zou je in het bedrijfsleven eens moeten doen, een klant weigeren omdat ie homo is.
Volgens mij wordt je als ambtenaar gewoon betaald om je werk te doen. Als onderdeel van je werk is het trouwen van mensen dan trouw je dus ook gewoon homo's. Als je daar niet mee kan leven om wat voor debiele reden dan ook dan ga je maar een andere baan zoeken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:06 schreef Petera het volgende:
[..]
Tuurlijk hoeft een ambtenaar van de burgerlijke stand de normen en waarden van het land niet uit te dragen, althans niet door maar gelijk alles te moeten doen wat volgens de wet is toegestaan.
Gemeenten dienen uiteraard wél te zorgen dat homo's kunnen trouwen, want daar hebben die homo's recht op, maar welke ambtenaar dat dan doet is werkelijk niet belangrijk. En ik zie ook niet in waarom wie dan ook getrouwd zou willen worden door iemand die afkeurend tegenover zijn of haar huwelijk staat. Het lijkt me daarom sowieso ook niet zinnig om ambtenaren te dwingen om behoeften te bevredigen die niet aanwezig zijn.
Bij jou kan de baas het wel waarderen als je een klant wegstuurt omdat 'ie homo is?quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kan toch? Gaat ie naar de concurrent. Wacht... de overheid is monopolist.
Kennelijk minder goed dan ik dacht.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe goed ken je de CU? Als ze bijbelse zaken niet projecteren op huidige issues, waarom willen ze dan al die zaken wel toetsen aan de bijbel?
Een baas in het Midden oosten verwacht van een trouwe werknemer dat je zo'n klant in de fik steekt.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:09 schreef Yildiz het volgende:
Zou je in het bedrijfsleven eens moeten doen, een klant weigeren omdat ie homo is.
Zoals ik al eerder zei;quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:18 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Een baas in het Midden oosten verwacht van een trouwe werknemer dat je zo'n klant in de fik steekt.
de hypocrisie van atheistische-fundamentalisten (van het type Dawkins) in een notendopquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:00 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Nee natuurlijk, onze aller verdraagzame moslims en gristenen te samen zou toch uitmonden op een prachtige tolerante samenleving.
Ik kan het me op zich wel indenken dat zo'n ambtenaar als ie er levensbeschouwelijk gezien tegen is, zo'n hom'-stel niet zou willen trouwen. Want in feite werkt ie dan mee aan iets wat in zijn ogen zondig is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:09 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind, dat als je dat als ambtenaar niet wil, dat homo's trouwen, dat je zelf maar binnen 2 weken een vervanger voor jezelf moet regelen, en als je dat niet lukt, ontslag nemen.
Gaat toch nergens over, wel mensen willen trouwen, maar wel even je persoonlijke voorkeur boven je werk stellen.
Slaat wel ergens op; hoe denk je dat de KKK zijn standpunten legitimeerde? adhv de Bijbel; Cham enzo, de vervloekte zoon van Noach (?) die naar Afrika trok.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat je ook zelf inziet dat die vergelijking echt nergens op slaat?
Precies.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:53 schreef descendent1 het volgende:
Slaat wel ergens op; hoe denk je dat de KKK zijn standpunten legitimeerde? adhv de Bijbel; Cham enzo, de vervloekte zoon van Noach (?) die naar Afrika trok.
het verschil tussen de KKK en gewone gelovigen die tegen het homohuwelijk zijn is dat de een crimineel en gewelddadig is en de ander gewoon een fatsoenlijke, normale mening heeft en die niet gedwongen wil worden zijn mening opzij te moeten zetten door anderen terwijl dit geenszins nodig is.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:53 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Slaat wel ergens op; hoe denk je dat de KKK zijn standpunten legitimeerde? adhv de Bijbel; Cham enzo, de vervloekte zoon van Noach (?) die naar Afrika trok.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef gelly het volgende:
Frapant dat degenen die ik in andere topics zie blèren over een achterlijke cultuur kennelijk totaal geen probleem hebben met het feit dat een potentiële regeringspartner ons land zo'n 50 jaar terug in de tijd wil werpen op basis van een geloofsboek.
Ik snap de argumentatie sowieso niet, prima dat je zelf geen abortus of euthanasie wil ondergaan, maar waarom zou je dat anderen willen verbieden ?
Sja, het is me al vaker opgevallen dat de grootste islambashers gewoon dezelfde denkbeelden aanhangen, en dan ook nog de fundamentalistische vorm. Type Wilders, lood om oud ijzer.quote:
Klopt.Die dogmatici hebben veel overeenkomsten. Die Wolffenstein of Finder enz. of hoe ie ook mag heten, is zo'n voorbeeld. Zou zo een moslimfundamentalist kunnen zijn.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, het is me al vaker opgevallen dat de grootste islambashers gewoon dezelfde denkbeelden aanhangen, en dan ook nog de fundamentalistische vorm. Type Wilders, lood om oud ijzer.
Als jij je nu eens voor de verandering concentreert op dhr Rouvoet en eens keer niet alles vedraait naar je eeuwige kruistocht tegen het opkomende nazi-regime.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, het is me al vaker opgevallen dat de grootste islambashers gewoon dezelfde denkbeelden aanhangen, en dan ook nog de fundamentalistische vorm. Type Wilders, lood om oud ijzer.
Sja, het past kennelijk in de huidige trend van angst en het 'terug naar vroeger' syndroom dat rondgaat.. Mensen zijn bereid steeds meer verworvenheden en vrijheden ter discussie te stellen, simpelweg omdat het hen (nog niet) treft en het kennelijk een gevoel van veiligheid geeft. Een gevoel, want dergelijke angst is altijd irreëel. En dat alles om een 'vijand' te verslaan die dergelijke vrijheden zou willen afpakken .. De logica ontgaat me.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:55 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind sowieso al voldongen feiten weer ter discussie gaan stellen not done. Maar het homohuwelijk in één adem noemen met abortus en euthenasie vind ik een bijzonder gevaarlijke uitspraak.
Waar haal ik de nazi's d'r bij ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:58 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als jij je nu eens voor de verandering concentreert op dhr Rouvoet en eens keer niet alles vedraait naar je eeuwige kruistocht tegen het opkomende nazi-regime.
Nee hoor. CU is achterlijk, maar hoe betrouwbaar is bijvoorbeeld de PvdA die met die lui maar al te graag wil gaan regeren? De CU heeft het voordeel dat ze er in slagen zich netjes te verpakken, iets waar de islamofascistjes nog weinig van kunnen. Hoewel, zo'n Tariq Ramadan pakt de Linkse Kerk aardig in.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef gelly het volgende:
Frapant dat degenen die ik in andere topics zie blèren over een achterlijke cultuur kennelijk totaal geen probleem hebben met het feit dat een potentiële regeringspartner ons land zo'n 50 jaar terug in de tijd wil werpen op basis van een geloofsboek.
waarom wil jij andere verbieden hard drugs te gebruiken of hun been af te zagen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef gelly het volgende:
Ik snap de argumentatie sowieso niet, prima dat je zelf geen abortus of euthanasie wil ondergaan, maar waarom zou je dat anderen willen verbieden ?
wat een enorm kinderlijke redenering om elk conservatief standpunt te titelen met '50 jaar terug in de tijd'quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef gelly het volgende:
Persoonlijk wil ik dat anderen niet verbieden zeker zolang ze er geen anderen mee lastig vallenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:47 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
waarom wil jij andere verbieden hard drugs te gebruiken of hun been af te zagen?
Dan had ie maar niet voor de overheid moeten werken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:24 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het verschil tussen de KKK en gewone gelovigen die tegen het homohuwelijk zijn is dat de een crimineel en gewelddadig is en de ander gewoon een fatsoenlijke, normale mening heeft en die niet gedwongen wil worden zijn mening opzij te moeten zetten door anderen terwijl dit geenszins nodig is.
Waarom denk je dat ik dat wil?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:47 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
waarom wil jij andere verbieden hard drugs te gebruiken of hun been af te zagen?
je hebt het over een burger huwelijk, dat staat compleet los vande kerk... ik vind het nog al krom wat je zegt. wanneer je als ambtenaar zulke principes erop na houdt, dan heb je imo het verkeerde werk gekozen. wanneer volgens de wet homo's en lesbo's kunnen trouwen heb je dat als ambtenaar gewoon te doen. kerkelijke huwelijken is weer wat anders, die doen toch waar ze zelf zin in hebben (ff overdreven).quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:37 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Ik kan het me op zich wel indenken dat zo'n ambtenaar als ie er levensbeschouwelijk gezien tegen is, zo'n hom'-stel niet zou willen trouwen. Want in feite werkt ie dan mee aan iets wat in zijn ogen zondig is.
Ik zou zeggen: laat ze dan gewoon door een andere ambtenaar trouwen; wie heeft daar nu last van.
Natuurlijk vind ik het jammer dat ambtenaar 1 er dergelijke denkbeelden op nahoudt; maar ja; dat is nu eenmaal zo. Je kan vind ik moeilijk van m vragen om even zn principes op zij te zetten; want dat zou hypoxriet zijn ten opzichte van zijn God. ik laat nu een gevatte opmerking over (orthodoxe) christenen en hypocrisie achterwege en hoopt dat de rest mijn voorbeeld hierin volgt
Je hebt gelijk; het is tenslotte geen 50; maar ongeveer 30 jaar terug in de tijd..quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:50 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat een enorm kinderlijke redenering om elk conservatief standpunt te titelen met '50 jaar terug in de tijd'
als je die redenering volgt is elke beslissing die liberaal geinspireerd is 'vooruitgang'![]()
Jij hebt (ook) een punt daar.quote:Op zondag 24 december 2006 12:29 schreef Prego het volgende:
[..]
je hebt het over een burger huwelijk, dat staat compleet los vande kerk... ik vind het nog al krom wat je zegt. wanneer je als ambtenaar zulke principes erop na houdt, dan heb je imo het verkeerde werk gekozen. wanneer volgens de wet homo's en lesbo's kunnen trouwen heb je dat als ambtenaar gewoon te doen. er bestaat ook nog zoiets als werkweigering, wat een reden voor ontslag kan zijn.
nogmaals speel ik de kaart werkweigering. in hoeverre staan principes boven je werkomschrijving? ik moet ook weleens dingen op m'n werk doen waar ik uit principe moeite mee heb.het is dan aan mij om dan professioneel te zijn en de taak gewoon uit te voeren als alle anderen.quote:Op zondag 24 december 2006 12:37 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Jij hebt (ook) een punt daar.
Maar aan de andere kant vind ik dat je net zo bekrompen bezig bent als die ambtenaar wanneer je deze verplicht om iets te doen wat tegen zijn principes ingaat; wanneer er nog genoeg andere ambtenaren voorhanden zijn.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:24 schreef pmb_rug het volgende:
het verschil tussen de KKK en gewone gelovigen die tegen het homohuwelijk zijn is dat de een crimineel en gewelddadig is en de ander gewoon een fatsoenlijke, normale mening heeft en die niet gedwongen wil worden zijn mening opzij te moeten zetten door anderen terwijl dit geenszins nodig is.
Wat een grote vergissing, SCH. Bolkenstein is iemand die vanaf het begin van de jaren '90 al precies weet wat er speelt in de samenleving. Sterker nog, er is in de politiek de afgelopen 50 jaar niemand geweest die dat beter wist, zelfs Fortuyn niet.quote:Op zondag 24 december 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
Ik kijk en ik vind Bolkestein echt verschrikkelijk. Wat een enorme studeerkamergeleerde is dat toch. Die man komt alleen in theaters, dure restaurants en leest filosofen maar weet nauwelijks wat er speelt in de samenleving.
Grappig hoe hij ook in dit debat door de mand valt met zijn theoretische oprispingen.
quote:Op zondag 24 december 2006 12:29 schreef Prego het volgende:
er bestaat ook nog zoiets als werkweigering, wat een reden voor ontslag kan zijn. het argument religie van de CU is sowieso geen argument voor de niet-gelovigen. wat is er in godsnaam gebeurd met de scheiding van kerk en staat? zoals iemand eerder al zei: huwelijk is van origine niet religieus, waarom wordt dat nog steeds gehanteerd?
hij was anders juist de man die de onvrede onder burger mbt allochtonen benoemde, nog voor Pim. ik denk dat hij donders goed weet wat er speelt. het is buitengewoon competente kerel, maar zijn houding is altijd nogal hooghartig. dat zal je wel tegenstaan (/verblinden)quote:Op zondag 24 december 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
Ik kijk en ik vind Bolkestein echt verschrikkelijk. Wat een enorme studeerkamergeleerde is dat toch. Die man komt alleen in theaters, dure restaurants en leest filosofen maar weet nauwelijks wat er speelt in de samenleving.
Grappig hoe hij ook in dit debat door de mand valt met zijn theoretische oprispingen.
kerk en staat heeft er alles mee te maken imo maar goed. leg eens uit waarom niet?quote:Op zondag 24 december 2006 13:32 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
![]()
de scheiding tussen KERK (hoe kom je erbij persoonlijke levensbeschouwing te verwarren met het instituut 'kerk'?!?) en staat heeft hier niets mee te maken.
terug naar maatschappijleer jij!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |