Serious Request nu al een succesquote:Serious Request nu al een succes
De vanmorgen begonnen actie Serious Request van 3FM verloopt nu al zeer succesvol. Direct bij de opening gaf premier Balkenende al aan dat als er één miljoen euro of meer binnenkomt, de Nederlandse overheid het eerste miljoen zal verdubbelen.
Dagelijks zal er een tussenstand worden doorgegeven. Vanavond om half zes hadden de drie DJ's Giel, Sander en Gerard al een bedrag van 61.481 euro binnen gehaald. Bij nog geen eerdere uitvoering van Serious Request is er op de eerste dag een dusdanig hoog bedrag binnengehaald.
De jaarlijkse actie Serious Request haalde in eerdere jaren geld op voor Darfur en Congo. Dit jaar zal de volledige opbrengst worden besteed door het Rode Kruis aan het opruimen van landmijnen en de hulp aan slachtoffers van landmijnen.
Vele bekende Nederlanders zetten zich dit jaar in om een zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren, zo brachten eerder vandaag Linda de Mol en Henny Huisman een bezoek, en verblijft momenteel Ellemiek Vermolen in het glazen huis. Luisteraars kunnen op diverse manieren bijdragen aan het goede doel, onder andere door te betalen voor verzoekjes, of door het inleveren van (oude) mobiele telefoons. Ook kan er geboden worden op door (B)N'ers aangeleverde materialen.
Het is toch raar dat deze "topradiojournalisten" die elke week als een stel intellectuelen bij De Wereld Draait Door zitten, dit helemaal niet in de gaten hebben. Het is soortement gewoon een sigaar uit eigen doos.quote:
Pberends heeft gewoon gelijk. Balkenende noemt hier het betreffende potje namelijk niet eens en doet alsof het een spontane gift is van de overheid.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef pomtiedom het volgende:
Het zou een populistische actie zijn geweest als hij het voor de verkiezingen had gedaan.
Dat geld komt dus uit een potje dat bedoeld is voor dergelijke acties? Lijkt me niet meer dan logisch. Dat het geld in dat potje zat wil niet zeggen dat het naar deze actie zou zijn gegaan als Balkenende (en dus het kabinet ook) het neit er naartoe had gewezen.
Ik zie dus helemaal niets raars of stuitend staan hier. Alleen een mislukte poging tot discridiet.
Nee, het budget voor ontwikkelingssamenwerking is 0,8% van het BBP, oftewel dit jaar ongeveer 4 miljard. Dat is gewoon het budget en moet worden uitgegeven. Dat er een miljoen naar de Serious Request actie gaat betekent dat er naar een ander (onbekend) ontwikkelingsplan een miljoen minder gaat.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef pomtiedom het volgende:
Het zou een populistische actie zijn geweest als hij het voor de verkiezingen had gedaan.
Dat geld komt dus uit een potje dat bedoeld is voor dergelijke acties? Lijkt me niet meer dan logisch. Dat het geld in dat potje zat wil niet zeggen dat het naar deze actie zou zijn gegaan als Balkenende (en dus het kabinet ook) het neit er naartoe had gewezen.
Ik zie dus helemaal niets raars of stuitend staan hier. Alleen een mislukte poging tot discridiet.
Dit zou ik ook weleens willen weten, daar dit misschien wel een populistische actie van Pberends betreftquote:Op woensdag 20 december 2006 10:18 schreef zoalshetis het volgende:
hoe weten we zeker dat dit geld uit de ontwikkelingsgeldpot komt?
Als ik het goed heb doen ze niets met die landmijnen, maar gaat het geld naar slachtoffers voor protheses enzo.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef ImmovableMind het volgende:Het aanpakken van landmijnen is zeer zeker geen stomme actie. Het is in veel landen een structueel probleem wat ontzettend moeilijk is op te lossen.
Dat heeft ie al gedaan.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Balkenende moet idd oppassen dat hij al te zeer op de popi jopi tour gaat......Dat zagen we al tijdens de verkiezingscampagne....
De man moet oppassen dat hij de statuur van het hoogste ambt niet gaande weg te grabbel gooit...
Iedere prothese betekent ook een landmijn minderquote:Op woensdag 20 december 2006 11:28 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik neem aan dat ze wel zo snugger zijn vooral het werkelijke probleem aan te pakken en niet alleen protheses blijven sturen om een tijdelijke oplossing te realiseren.
Ze weten dat ze dit soort dingen kunnen doen voor de goede sier, omdat eenieder die hier in de media tegen zal ageren weggehoond zal worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:03 schreef Flumina het volgende:
Of het nu wel of niet van het bestaande ontwikkelingshulpbudget af gaat: ik ben ik nog steeds geen voorstander van dit soort toezeggingen door de overheid. Je krijgt situaties waarin burgers verontwaardigd worden als de overheid niet 100% gaat meewerken. Zoals bij de tsunami wanneer bepaalde mensen een uur gingen werken voor die ramp en verontwaardigd waren dat de overheid nog steeds loonheffingen toepast op dat ene uurtje.
tja, zo is de hele verzorgingsstaat een sigaar uit eigen doos... zo kun je wel bezig blijven.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is toch raar dat deze "topradiojournalisten" die elke week als een stel intellectuelen bij De Wereld Draait Door zitten, dit helemaal niet in de gaten hebben. Het is soortement gewoon een sigaar uit eigen doos.
Alsof Balkenende een miljoen aan een weeshuis in Rotterdam geeft, maar dat er vervolgens een miljoen van een weeshuis in Amsterdam afgaat.
Het antwoord staat in je eigen vraagquote:Op woensdag 20 december 2006 13:04 schreef Aoristus het volgende:
Viel me ook al op. Wie is de demissionair premier dattie zomaar een miljoen heeft weg te geven?
Goed verwoord.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef pomtiedom het volgende:
Bullshit. Het gaat ten koste van andere acties, terwijl Balkenende er wel extra credits voor ontvangt. Simpel.quote:
nope, hij is demissionairquote:Op woensdag 20 december 2006 13:16 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Het antwoord staat in je eigen vraag
Bovendien zit hij er hoogstwaarschijnlijk niet als demissionair premier en geeft hij het geld namens de gehele tweede kamer.
Beetje nep inderdaad om het daarvan af te laten gaan. Waarom laat de overheid zich beinvloeden door particuliere initiatieven in hun ontwikkelingsbeleid?quote:Op woensdag 20 december 2006 13:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Bullshit. Het gaat ten koste van andere acties, terwijl Balkenende er wel extra credits voor ontvangt. Simpel.
Heb jij nu al een bronvermelding gegeven? of loop je in het wilde weg af te geven op de premier?quote:Op woensdag 20 december 2006 13:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Bullshit. Het gaat ten koste van andere acties, terwijl Balkenende er wel extra credits voor ontvangt. Simpel.
Wat dacht jij dan? Dat ie de spaarrekening van zijn kinderen aan zou spreken?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Serious Request nu al een succes
Nu vergeet Balkenende alleen te melden dat die miljoen(en) die hij geeft aan deze actie direct afgaan van het ontwikkelingsbudget.
quote:Op woensdag 20 december 2006 15:14 schreef Blinkybill het volgende:
[..]
Heb jij nu al een bronvermelding gegeven? of loop je in het wilde weg af te geven op de premier?
Dan gaan alle acties ten koste van andere acties, dus maak je punt eens.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:55 schreef pberends het volgende:
[..]
3FM denkt dat het een extra actie is.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:55 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dan gaan alle acties ten koste van andere acties, dus maak je punt eens.
Geen bronvermelding dus...quote:Op woensdag 20 december 2006 15:51 schreef pberends het volgende:
[..]!
Ga het 'm zelf maar vragen. Of stuur een vraag naar het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Overigens worden militaire missies in het buitenland ook uit het ontwikkelingspotje betaald.
Ah, waar zou dat geld dan vandaan moeten komen volgens jou dan?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:19 schreef Blinkybill het volgende:
[..]
Geen bronvermelding dus...
Je veronderstelt dat JP populistisch bezig is geweest op een aanname...
op: "Nu vergeet Balkenende alleen te melden dat die miljoen(en) die hij geeft aan deze actie direct afgaan van het ontwikkelingsbudget"
misschien vergeet hij dat dus helemaal niet te vermelden...en komt het geld helemaal niet uit dat budget
check voortaan eerst iets voordat je zomaar wat roept (bel hem desnoods op, dat hoef ik toch niet voor je te doen?)
Daar gaat het niet om...je moet niet zomaar wat roepen omdat je denkt dat het zo is, zonder daar een goede onderbouwing voor te geven.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, waar zou dat geld dan vandaan moeten komen volgens jou dan?
Dat is Balkenende ook nietquote:Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Blinkybill het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om...je moet niet zomaar wat roepen omdat je denkt dat het zo is, zonder daar een goede onderbouwing voor te geven.
De overheid heeft enorm veel inkomsten en uitgaven, laatst hebben we nog een aantal meevallers gehad, al geloof ik dat die aan de overheidsschuld werden besteed.
Verder ben ik ook niet de minister van financieën, maar ik weet wel dat als het van ontwikkelingsgelden moet komen dat de minister die daarover gaat en Zalm daarmee moeten instemmen. Lijkt me sterk dat ze dat miljoen wegdoen als ze het niet kunnen missen.
quote:
Zolang niemand de logische bewering kan weerleggen klopt de stelling gewoon. Maar ik snap je kritiek best.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:29 schreef Blinkybill het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om...je moet niet zomaar wat roepen omdat je denkt dat het zo is, zonder daar een goede onderbouwing voor te geven.
De overheid heeft enorm veel inkomsten en uitgaven, laatst hebben we nog een aantal meevallers gehad, al geloof ik dat die aan de overheidsschuld werden besteed.
Verder ben ik ook niet de minister van financieën, maar ik weet wel dat als het van ontwikkelingsgelden moet komen dat de minister die daarover gaat en Zalm daarmee moeten instemmen. Lijkt me sterk dat ze dat miljoen wegdoen als ze het niet kunnen missen.
Uit het potje met geld dat sowieso al naar het Rode Kruis zou gaan. En dat weet ik absoluut zeker!quote:Op woensdag 20 december 2006 16:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, waar zou dat geld dan vandaan moeten komen volgens jou dan?
Maar goed ook, anders moet er weer meer belasting betaald worden (alle beetjes helpen, en vele cadeautjes van de overheid kosten ons alleen maar geld.........)quote:Op woensdag 20 december 2006 09:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Serious Request nu al een succes
Nu vergeet Balkenende alleen te melden dat die miljoen(en) die hij geeft aan deze actie direct afgaan van het ontwikkelingsbudget.
Het blijft een Zeeuw hequote:Op woensdag 20 december 2006 19:42 schreef vosss het volgende:
Ruig met een miljoen lopen smijten waar ook centen van mij inzitten, en dan vervolgens uit eigen zak een plaatje laten draaien voor 5 tientjes.
Skrale snatser!![]()
![]()
!!!
Is gewoon een realist, De vorige actie van 3FM voor Sudan (Darfur) heeft niks opgeleverd behalve wat geld, nog steeds worden zwarte moslims massaal afgeslacht, verkracht, mishandeld door de bruine moslims de Janjaweed.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:42 schreef vosss het volgende:
Ruig met een miljoen lopen smijten waar ook centen van mij inzitten, en dan vervolgens uit eigen zak een plaatje laten draaien voor 5 tientjes.
Skrale snatser!![]()
![]()
!!!
hoe weet je dat zo zeker dan?quote:Op woensdag 20 december 2006 19:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Uit het potje met geld dat sowieso al naar het Rode Kruis zou gaan. En dat weet ik absoluut zeker!
Dat weet ik natuurlijk helemaal niet. Het was een (misluktequote:Op woensdag 20 december 2006 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe weet je dat zo zeker dan?
Houd er wel rekening dat Nederland een van enige landen is die zich houdt aan de gestelde afspraak van 0,7% van het BBP... Nederland zit er zelfs nog boven. Discussies over de moraliteit van deze bijdrage lijkt me op het moment niet zo relevant. Anders zou dat geld er toch wel gekomen zijn van de overheid. Nu is het eerder gesteld als een stimulans aan anderen om een bijdrage te doen. Kortom; niet over zeuren.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, het budget voor ontwikkelingssamenwerking is 0,8% van het BBP, oftewel dit jaar ongeveer 4 miljard. Dat is gewoon het budget en moet worden uitgegeven. Dat er een miljoen naar de Serious Request actie gaat betekent dat er naar een ander (onbekend) ontwikkelingsplan een miljoen minder gaat.
Ja dus? Het geld wat ik aan 3FM geef gaat óók ten koste van andere acties.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:55 schreef pberends het volgende:
[..]
het zal best dat jij geen flauw benul hebt van bestuurlijke besluitvorming, maar dat hoef je niet zo te laten blijken.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:55 schreef pberends het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |