Serious Request nu al een succesquote:Serious Request nu al een succes
De vanmorgen begonnen actie Serious Request van 3FM verloopt nu al zeer succesvol. Direct bij de opening gaf premier Balkenende al aan dat als er één miljoen euro of meer binnenkomt, de Nederlandse overheid het eerste miljoen zal verdubbelen.
Dagelijks zal er een tussenstand worden doorgegeven. Vanavond om half zes hadden de drie DJ's Giel, Sander en Gerard al een bedrag van 61.481 euro binnen gehaald. Bij nog geen eerdere uitvoering van Serious Request is er op de eerste dag een dusdanig hoog bedrag binnengehaald.
De jaarlijkse actie Serious Request haalde in eerdere jaren geld op voor Darfur en Congo. Dit jaar zal de volledige opbrengst worden besteed door het Rode Kruis aan het opruimen van landmijnen en de hulp aan slachtoffers van landmijnen.
Vele bekende Nederlanders zetten zich dit jaar in om een zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren, zo brachten eerder vandaag Linda de Mol en Henny Huisman een bezoek, en verblijft momenteel Ellemiek Vermolen in het glazen huis. Luisteraars kunnen op diverse manieren bijdragen aan het goede doel, onder andere door te betalen voor verzoekjes, of door het inleveren van (oude) mobiele telefoons. Ook kan er geboden worden op door (B)N'ers aangeleverde materialen.
Het is toch raar dat deze "topradiojournalisten" die elke week als een stel intellectuelen bij De Wereld Draait Door zitten, dit helemaal niet in de gaten hebben. Het is soortement gewoon een sigaar uit eigen doos.quote:
Pberends heeft gewoon gelijk. Balkenende noemt hier het betreffende potje namelijk niet eens en doet alsof het een spontane gift is van de overheid.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef pomtiedom het volgende:
Het zou een populistische actie zijn geweest als hij het voor de verkiezingen had gedaan.
Dat geld komt dus uit een potje dat bedoeld is voor dergelijke acties? Lijkt me niet meer dan logisch. Dat het geld in dat potje zat wil niet zeggen dat het naar deze actie zou zijn gegaan als Balkenende (en dus het kabinet ook) het neit er naartoe had gewezen.
Ik zie dus helemaal niets raars of stuitend staan hier. Alleen een mislukte poging tot discridiet.
Nee, het budget voor ontwikkelingssamenwerking is 0,8% van het BBP, oftewel dit jaar ongeveer 4 miljard. Dat is gewoon het budget en moet worden uitgegeven. Dat er een miljoen naar de Serious Request actie gaat betekent dat er naar een ander (onbekend) ontwikkelingsplan een miljoen minder gaat.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef pomtiedom het volgende:
Het zou een populistische actie zijn geweest als hij het voor de verkiezingen had gedaan.
Dat geld komt dus uit een potje dat bedoeld is voor dergelijke acties? Lijkt me niet meer dan logisch. Dat het geld in dat potje zat wil niet zeggen dat het naar deze actie zou zijn gegaan als Balkenende (en dus het kabinet ook) het neit er naartoe had gewezen.
Ik zie dus helemaal niets raars of stuitend staan hier. Alleen een mislukte poging tot discridiet.
Dit zou ik ook weleens willen weten, daar dit misschien wel een populistische actie van Pberends betreftquote:Op woensdag 20 december 2006 10:18 schreef zoalshetis het volgende:
hoe weten we zeker dat dit geld uit de ontwikkelingsgeldpot komt?
Als ik het goed heb doen ze niets met die landmijnen, maar gaat het geld naar slachtoffers voor protheses enzo.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:10 schreef ImmovableMind het volgende:Het aanpakken van landmijnen is zeer zeker geen stomme actie. Het is in veel landen een structueel probleem wat ontzettend moeilijk is op te lossen.
Dat heeft ie al gedaan.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Balkenende moet idd oppassen dat hij al te zeer op de popi jopi tour gaat......Dat zagen we al tijdens de verkiezingscampagne....
De man moet oppassen dat hij de statuur van het hoogste ambt niet gaande weg te grabbel gooit...
Iedere prothese betekent ook een landmijn minderquote:Op woensdag 20 december 2006 11:28 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik neem aan dat ze wel zo snugger zijn vooral het werkelijke probleem aan te pakken en niet alleen protheses blijven sturen om een tijdelijke oplossing te realiseren.
Ze weten dat ze dit soort dingen kunnen doen voor de goede sier, omdat eenieder die hier in de media tegen zal ageren weggehoond zal worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:03 schreef Flumina het volgende:
Of het nu wel of niet van het bestaande ontwikkelingshulpbudget af gaat: ik ben ik nog steeds geen voorstander van dit soort toezeggingen door de overheid. Je krijgt situaties waarin burgers verontwaardigd worden als de overheid niet 100% gaat meewerken. Zoals bij de tsunami wanneer bepaalde mensen een uur gingen werken voor die ramp en verontwaardigd waren dat de overheid nog steeds loonheffingen toepast op dat ene uurtje.
tja, zo is de hele verzorgingsstaat een sigaar uit eigen doos... zo kun je wel bezig blijven.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is toch raar dat deze "topradiojournalisten" die elke week als een stel intellectuelen bij De Wereld Draait Door zitten, dit helemaal niet in de gaten hebben. Het is soortement gewoon een sigaar uit eigen doos.
Alsof Balkenende een miljoen aan een weeshuis in Rotterdam geeft, maar dat er vervolgens een miljoen van een weeshuis in Amsterdam afgaat.
Het antwoord staat in je eigen vraagquote:Op woensdag 20 december 2006 13:04 schreef Aoristus het volgende:
Viel me ook al op. Wie is de demissionair premier dattie zomaar een miljoen heeft weg te geven?
Goed verwoord.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef pomtiedom het volgende:
Bullshit. Het gaat ten koste van andere acties, terwijl Balkenende er wel extra credits voor ontvangt. Simpel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |