abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44589020
Deeltje 1: 34 jaar oude flessepost gevonden

Originele TS
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:06 schreef Sakura het volgende:
Liep vandaag dus op het noorderstrand in Zeeland, ziek ik daar een fles liggen met een brief erin.
Fles maar meegenomen en zojuist open gemaakt. Blijkt er dus een brief in te zitten die in 1972 voor de kust van Engeland in zee gegooid is vanaf een schip dat van Kaapstad naar Rotterdam onderweg was.
Brief was van een duitse man die op het vrachtschip MS Tabora als passagier meevoer.

Nu alleen de moeilijke klus om hem en/of zijn familie te achterhalen. Ik ben bang, gezien de leeftijd van de brief dat er een goede kans is dat de goede man niet meer leeft.
Hij heeft ook nog eens enkel en alleen een postbus in Solingen als adres neergezet.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik die man of zijn familie kan achterhalen, googlen op zijn naam, of zoeken in duitse telefoonboeken heeft niets opgeleverd.

Zou namelijk toch erg graag hem of zijn familie te pakken zien te krijgen.
De fles heb ik gevonden op GPS 51"45'25.26"N 3"50'7.95"E

Inmiddels heb ik dankzij zeer goede hulp van http://www.community-solingen.de/showthread.php?t=10879&page=1&pp=10 de zoon van de flesseposter gevonden.

Helaas leeft Georg Ertle niet meer, hij was al rond de 76 op het moment dat hij deze fles overboord zette.
Zijn zonen wonen niet meer in Solingen, maar in Odendorf, zo'n 300 km bij mijn woonplaats vandaan.
Dat zal waarschijnlijk gelijk het volgende project worden, om de flessepost bij hem langs te brengen, want ik neem vooralsnog aan dat hij die flessepost graag zal willen hebben.

Zijn antwoord op mijn mail aan hem:
quote:
thank you very much for your e-mail. English is fine with me.

Georg Ertle is or rather was my father. He dropped quite some bottle-posts into the sea, when he travelled. Does the letter show any date? As far as I know, his last trip by boat was in 1985 or so. If possible, send me a photo of the letter.

Looking forward to hear from you,

Yours sincerely

Dieter Ertle
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_44589028
wat ik me afvraag, hoe weet je dat hij het echt is? voordat je +300km gaat reizen ...
pi_44589044
"Georg Ertle"

Grondlegger van Google Earth?
pi_44589125
Ook hier weer van de partij Ben benieuwd wat je terug gaat schrijven! en of een evt overdracht erin zit!
pi_44589320
tvp
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_44589383
toch leuk dat je nog iemand gevonden hebt
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_44589533
Erg tof dit! Dieter spreekt duidelijk goed engels, das dan wel weer grappig
pi_44589538
Mooi joh
------------------
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 december 2006 @ 08:37:41 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44589613
Wat leuk om te lezen hoe je de zoon van de briefschrijver hebt gevonden, met zoveel hulp
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44590237
ik volg ook dit topic weer
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 20 december 2006 @ 09:35:41 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44590434
ik heb het vorige topic volledig over het hoofd gezien.
Wat een leuk verhaal dit !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 20 december 2006 @ 09:35:52 #12
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_44590440
wederom een tvp, blijft leuk om dit te volgen.
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 20 december 2006 @ 09:53:15 #13
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_44590814
tvp
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_44591482
even een tvp'tje...
Bananenyoghurt...
pi_44591709
Erg gaaf dat je de briefschrijver gevonden hebt, en dat je de brief aan de zoon zou kunnen overhandigen. Leuk! Ik blijf deze thread nog even volgen
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_44596914
tvptje van mij
pi_44597568
Leuk leesvoer!
0 topics op naam. 14.gif
pi_44599500
TVP in deel 2
pi_44612720
Helaas ik moet ook ff een tvp'tje plaatsen (volgens mij de eerste in m'n bestaan op FOK)
Ik zoek niet, ik vind.
pi_44614423
Ga je de brief brengen/opsturen? Wel bijzonder als je zo post ontvangt van je overleden vader (al zal het misschien niet de enige keer zijn, aangezien die man blijkbaar heel veel flessen de zee ingooit..). Wel mooi, kom je af en toe toch even terug!
pi_44614552
En hier is het nieuwe topic, was het al kwijt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44659544
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:31 schreef Vava het volgende:
En hier is het nieuwe topic, was het al kwijt
probleem had ik ook. Kon niks gevonden krijgen met zoeken op flesseNpost, maar de 2e is dus flessepost
pi_44661988
tof verhaal
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:01:43 #24
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_44669006
Ben (nog steeds) benieuwd hoe het gaat aflopen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_44670278
Op het solingen forum loopt er nog een draadje.

In het kort, de zoon van Georg Ertle waar ik dus al even email contact mee heb gehad, gaat mij nog een mail sturen met achtergrond informatie over zijn vader.
Volgende etappe zal denk ik zijn om de brief en mogelijk originele fles bij hem te krijgen.
Ik zou in zijn plaats iig heel graag ook de fles erbij willen hebben.

Hij leek het hele verhaal wel als een soort kerstgeschenk van zijn overleden vader te beschouwen aldus iemand op het solingen forum.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sakura op 22-12-2006 22:53:34 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_44670423
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:20 schreef Kn3tt3r4 het volgende:

[..]

probleem had ik ook. Kon niks gevonden krijgen met zoeken op flesseNpost, maar de 2e is dus flessepost
!!
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:45 schreef Sakura het volgende:

In het kort, de zoon van Georg Ertle waar ik dus al even email contact mee heb gehad, gaat mij nog een mail sturen met achtergrond informatie over zijn vader.
Volgende etappe zal denk ik zijn om de brief en mogelijk originele fles bij hem te krijgen.

Hij leek het hele verhaal wel als een soort kerstgeschenk van zijn overleden vader te beschouwen.
Wel bijzonder dat je zijn zoon gevonden hebt! Het lijkt mij in elk geval erg apart om jaren later over zo'n brief te horen!

Blijf je wel de updates hier ook neerzetten
Let's plant a tree
pi_44670545
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:50 schreef Vava het volgende:

[..]

!!
[..]

Wel bijzonder dat je zijn zoon gevonden hebt! Het lijkt mij in elk geval erg apart om jaren later over zo'n brief te horen!

Blijf je wel de updates hier ook neerzetten
Uiteraard, blijf ik doen
pi_44670636
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:54 schreef Sakura het volgende:

[..]

Uiteraard, blijf ik doen
Tof!

Misschien komt Hart van Nederland nog met hangende pootjes naar je terug als ze de afloop horen Anders is het misschien iets voor Man bijt hond? Ik noem maar wat
Let's plant a tree
pi_44670664
mooi verhaal!
pi_44672024
En dan is het toch wonderlijk dat je met behulp van het internet een persoon kunt vinden op deze wereld. Deze was dan in DEUTSCHLAND!!!!! Maar het kan ook wat verder van huis zijn.
  zaterdag 23 december 2006 @ 01:47:39 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_44674141
quote:
Op woensdag 20 december 2006 08:30 schreef erikkll het volgende:
Erg tof dit! Dieter spreekt duidelijk goed engels, das dan wel weer grappig
Ik heb hem nog niet gehoord hoor
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_44674181
Don't mention ze war!
  zaterdag 23 december 2006 @ 01:51:43 #33
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44674190
Je hebt iemand gevonden!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_44676902
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:54 schreef Beelzebub85 het volgende:
En dan is het toch wonderlijk dat je met behulp van het internet een persoon kunt vinden op deze wereld. Deze was dan in DEUTSCHLAND!!!!! Maar het kan ook wat verder van huis zijn.
Of iig dankzij internet, uiteindelijk heb ik dus iemand gevonden die nog een telefoonboek van Solingen had uit 1988, en is iemand anders uit Solingen die toch die dag in de buurt kwam omdat ze naar de dokter moest, daar gewoon langs dat adres gegaan en heeft daar gewoon aangebeld. De huidige bewoners hadden dus nog een oud adres en telefoonnummer van Ertle waar ze destijds naartoe verhuisd waren, en dat hebben ze gewoon maar opgebeld.

Maar idd, lang leve internet
pi_44731585
Mega gaaf, gister airmail uit Duitsland, heeft de rederij van de Tabora mij 5 exemplaren van hun maandblad gestuurd met het hele verhaal van de flessepost inclusief foto's erop

[ Bericht 5% gewijzigd door Sakura op 25-12-2006 14:35:02 ]
pi_44733574
s cool !
  maandag 25 december 2006 @ 15:42:12 #37
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44733711
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:51 schreef Beelzebub85 het volgende:
Don't mention ze war!
Gister fawlty towers gekeken?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_44733843
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Sakura het volgende:
Mega gaaf, gister airmail uit Duitsland, heeft de rederij van de Tabora mij 5 exemplaren van hun maandblad gestuurd met het hele verhaal van de flessepost inclusief foto's erop

[[url=http://i133.photobucket.com/albums/q66/Sakura_nl/th_totalflaggepoststrip.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://i133.photobucket.com/albums/q66/Sakura_nl/th_flaggenpostpartstrip.jpg]afbeelding][/url]
Dat is leuk! zal hem eens proberen te lezen als ik tijd heb, m'n duits is niet echt denderend dus zal wel even duren
pi_44733969
quote:

[[url=http://i133.photobucket.com/albums/q66/Sakura_nl/th_totalflaggepoststrip.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://i133.photobucket.com/albums/q66/Sakura_nl/th_flaggenpostpartstrip.jpg]afbeelding][/url]
Wow dat is echt heel leuk!
Let's plant a tree
pi_44734625
Cool man, deeltje 1 had ik ook al gevolgd Succes
  maandag 25 december 2006 @ 16:33:20 #41
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44734814
sollingen, daar komen dure tuinmeubelen vandaan die ik verkoop.

hele slechte tvp
ik ben lief :)
pi_44771735
quote:

[[url=http://i133.photobucket.com/albums/q66/Sakura_nl/th_totalflaggepoststrip.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://i133.photobucket.com/albums/q66/Sakura_nl/th_flaggenpostpartstrip.jpg]afbeelding][/URL]
Wauw wat gaaf, ze maken er echt groot werk van heh daar
  woensdag 27 december 2006 @ 19:32:29 #43
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_44771854
Ik had niet verwacht dat je iemand zou vinden, nice.
pi_44776171
nog een tvp!
Slokkie bier
pi_44776806
Terug Vind Post
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_44786237
quote:

Hij leek het hele verhaal wel als een soort kerstgeschenk van zijn overleden vader te beschouwen aldus iemand op het solingen forum.
Wat mooi! Ik blijf ook dit nieuwe draadje weer volgen!
  donderdag 28 december 2006 @ 11:50:36 #47
56819 Kimske
Juf in wording
pi_44788511
Erg gave ontwikkelingen!
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_44789373
Voor diegenen die geen duits kunnen lezen of hier moeite mee hebben heb ik een vertaling gemaakt.
quote:
De Kerst-Flessenpost

Na meer dan 34 jaar vind een Nederlander nieuws van de 'Tabora'

Heeft niet iedereen, die wel eens langs het strand gaat, de hoop om eens flessenpost te vinden? Een groet die van ver komt of uit een ver verleden? Een brief om vreemde mensen te leren kennen of zelfs een geheim te ontdekken?

Sakura uit Zoetermeer in Nederland had dit geluk in de adventstijd. Met hulp van 'Flaggen Post' hoopt hij het geheim van deze flessenpost te ontrafelen.

De heer Sakura heeft de fles gevonden op 51N45'25" 3E50'7" aan de Noordzeekust van Zeeland in Nederland. Door het groene glas was de fles als post te herkennen. Daarom is er voordat de fles geopend werd een foto van gemaakt. De kurk was al volledig week geworden maar omdat de brief in aluminiumfolie was gewikkeld, is de brief nog redelijk goed te lezen.

Uit de brief blijkt dat de fles op 6 april 1972, dus 34 jaar terug, overboord gegooid is van het DAL-schip Tobora op de positie 50N27 0E50, voor de engelse kanaalkust.

De Tabora bevondt zich op de thuisruis vanuit Kaapstad, waar deze op 22 maart vertrokken was met als doelhavel Rotterdam. De afzender is ene Georg J M Ertle, die als adres helaas alleen een postbus aangegeven heeft dat allang niet meer bestaat.

Via dit schrijven in Flaggen Post probeert de heer Sakura uit te vinden of er iemand is die zich de naam Ertle herinnert. De flessenpost is meer dan 34,5 jaar onderweg geweest.

1972 was het jaar van de Olympische Spelen in München, die vanwege de aanval op het Israelische team in bijzonder verschrikkelijke herinnering gebleven is. De problemen in het Midden-Oosten hebben sindsdien meer invloed als ooit tevoren.

Het is goed mogelijk dat de flessenpost er voor gekozen heeft om 34 jaar op zee te verblijven, ver gekomen is deze daar in ieder geval niet.
Veel leesplezier
Út Ljouwert
pi_44789465
Ik lees dit topic nu pas Wat tof Ook dat je ze nog hebt kunnen vinden! Ik volg dit nog wel even
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_44798490
quote:
Op woensdag 20 december 2006 06:26 schreef Sakura het volgende:
Deeltje 1: 34 jaar oude flessepost gevonden

Originele TS
[..]

De fles heb ik gevonden op GPS 51"45'25.26"N 3"50'7.95"E

Inmiddels heb ik dankzij zeer goede hulp van http://www.community-solingen.de/showthread.php?t=10879&page=1&pp=10 de zoon van de flesseposter gevonden.

Helaas leeft Georg Ertle niet meer, hij was al rond de 76 op het moment dat hij deze fles overboord zette.
Zijn zonen wonen niet meer in Solingen, maar in Odendorf, zo'n 300 km bij mijn woonplaats vandaan.
Dat zal waarschijnlijk gelijk het volgende project worden, om de flessepost bij hem langs te brengen, want ik neem vooralsnog aan dat hij die flessepost graag zal willen hebben.
Dus het Solinger fotum heeft idd geholpen
quote:
Zijn antwoord op mijn mail aan hem:
[..]
Het was wel een actief mannetje als ie rond 1985 nog op (wereld)reis ging
en misschien nog flessenpost uitsrooide...
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:00:54 #52
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_44826663
tvp
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
pi_44827583
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:49:18 #54
64949 Gappie
the one and only
pi_44858475
wederom een tvp
d(-_-)b
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:57:01 #55
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44858744
Weer een tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45083887
gisteren mail gehad van de zoon van George Ertle, wilde de topicvolgers hier dat niet onthouden, geeft namelijk een mooi beeld van de persoon achter de naam.
quote:
After my mother's early death in 1962, my father in 1963 took a freighter to visit me in Cape Town, South Africa, where I lived as an exchange student. This was his first sea trip with 21 more to follow and he immediately started to send out bottle-letters, whose number after 20 years, when he stopped overseas travel, was about 600 of which about 100 were answered. Most of these 100 were under way less than one year, but five of them up to six years. Now your find really tops them all with nearly 35 years in the ocean.

As my father travelled only around Africa and either from Europe or to Europe, finds are concentrated in certain areas, i.e. Europe from Danmark to France, Westafrica, Florida, Caribic Islands and Brazil, the area around Cape Town an Tanzania. One bottle was found in Isreal. In France, a young boy only discovered the message on the beach, without any bottle. In Florida, a young couple alarmed the police, because they feared an hostile attac. In some cases, thepress reported about the bottles, some messages ended up in museums. And even visitors of these museums ( for example the Fisheries Museum in Hastings, England ) send letters and postcards to my father.

The most impressing message came from a man imprisoned on Robben Island near Cape Town, where Nelson Mandele also was detained. This detainee was already 10 years in Prison and had four more to go. The nicest answer came from a group of young, flippy Brazilians, who reported about their life style, commented politics in Brazil and put all kind of questions to this funny sender of bottle-posts. And then the very touching exchange of letters between my father and a lady who was born in Austria, lived in many places in Europe during the last war and thereafter, finally got married in the Bermudas and read about the bottle post in the newspaper. She wrote to my father because for ten years she lived in a small town close to Solingen....

In the "Solinger Tageblatt", which you contacted to trace my father, there had beenan article already on him and his bottels; but this was on January23, 1982.
That means 25 years ago. My father died in 1990 when he was 95 years old, born in 1895. We all enjoyed the celebration and he was in best mood. But one day, his forces faded.

Best regrds for today

Dieter
pi_45084059
Mooi gedaan !
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:37:51 #59
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_45084182
Mooie brief!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_45084218
Hier past eigenlijk maar 1 reactie: wow!
pi_45084620
Ik heb hem ook nog gevraagd of hij bereid is een foto van zijn vader te mailen, ben wel benieuwd naar de persoon.

Ook vraag ik me af of er niet ergens een museum of zo geinterresseerd is in zo'n stukje toch best wel oud en uniek geschiedenis. Ik vind het namelijk eigenlijk best wel zonde om zoiets hier thuis te houden en te laten verstoffen

Van het solinger tagesblat heb ik tot op heden nog geen enkele reaktie gehoord, wat mij best wel zeer verbaasd.

Nou ja, net maar weer even een mailtje gestuurd naar het jeugdjournaal, misschien dat die er wat mee kunnen.
pi_45086423
Leuke update!!

[/quote] In Florida, a young couple alarmed the police, because they feared an hostile attac
[quote]
Ik zoek niet, ik vind.
pi_45092008
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:30 schreef Wakey het volgende:
Leuke update!!

In Florida, a young couple alarmed the police, because they feared an hostile attac
Ja, lijkt me logisch, telefoon en email word afgeluisterd door de overheid, dus communiceren de terroristen nu via flessepost, dat is niet af te luisteren
pi_45092339
Erg leuk dat je de brief hebt gekregen van zijn zoon en dat je hem hier ook hebt gepost
Let's plant a tree
pi_45099647
Museum? Wou mr. Ertle himself dan niet de fles terug?
pi_45102052
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:38 schreef the_idiot het volgende:
Museum? Wou mr. Ertle himself dan niet de fles terug?
Ik neem vooralsnog aan van wel, maar heb nog geen antwoord op die vraag aan hem. Misschien hebben ze al 100 flessen staan daar
  zondag 7 januari 2007 @ 09:52:52 #67
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_45102123
Zijn Engels is nog vrij goed eigenlijk.
Jusqu'ici tout va bien
  maandag 8 januari 2007 @ 15:32:07 #68
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_45144456
Wat mooi al die reacties die hij over de jaren heen al op zijn post gehad heeft zeg!
Jammer dat hij deze niet meer mee heeft mogen maken
Knoei
pi_45144688
stoer hoor
pi_45225153
Krijg net een mailtje dat er ook een artikel geplaatst is in het weekblad weekblad schuttevaer
( weekblad voor de scheepvaart). Alleen daar geven ze dus verkeerde informatie dat de Dieter Ertle gevonden is dankzij Flaggepost.
Maar ja, dat heb je als je artikels gaat plaatsen zonder je bronnen en informatie te controleren.
quote:
Trage flessenpost
HAMBURG
Flessenpost is niet de snelste manier om een brief ergens te krijgen. Sakura uit Zoetermeer kreeg onlangs post, die 34 jaar onderweg was geweest.
Tijdens een wandeling aan de Zeeuwse kust vond hij een groene fles op de positie 51°45’25” N en 3°50’7” E. Hij ontdekte dat er post in zat en fotografeerde eerst de fles, waarvan de kurk al water had doorgelaten. Omdat de brief in aluminiumfolie was gewikkeld, bleek deze nog goed leesbaar. Hij was door Georg J.M. Ertle uit Solingen tijdens een reis met het ms Tabora (Deutsche Afrika-Linien) van Kaapstad naar Rotterdam op 6 april 1972 in 50°27’ N en 00°50’ E (voor de Engelse kust) overboord geworpen. Helaas had hij als adres een postbus aangegeven, die al lang niet meer bestaat. Via de nieuwsbrief FlaggenPost van rederij Essberger lukte het meer te weten te komen. De heer Ertle is overleden, maar zijn zoon vertelde dat zijn vader destijds 22 reizen tussen Rotterdam en Kaapstad had gemaakt en op diverse posities 300 flessen overboord had gezet. Daarvan zijn er honderd gevonden. De fles van Sakura is vermoedelijk wel de laatste die opduikt. (MP)
pi_45226437
Wat vreselijk tof dat je die mensen hebt gevonden.
pi_46402017
geweldig topic dit
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:26:52 #73
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_46402751
Ik krijg een Pipi Langkous associatie.
Non possumus non loqui
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:43:27 #74
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_46403259
Geweldig verhaal
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:46:23 #75
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_46404791
Schitterend topic.

Ook grappig dat je zo iemand kan vinden via internet
pi_46409294
Leuk, een deel 2

Heeft 'de zoon' ook een exemplaar gekregen van dat scheepvaart blad?
pi_46410091
Geen updates meer?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:22 #78
146990 CXX
1 zone, 2 strippen
pi_46411073
Ik zie nergens staan hoe oud de zoon is , die moet toch ook al rond de 70 hangen nu?
Kutbussen.
  maandag 19 februari 2007 @ 15:57:17 #79
169225 Lucc
Mooi Gesproken!
pi_46459851
Erg leuk om te volgen dit alles! :-)
Dat dacht ik!
pi_46459880
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:28 schreef heaven7 het volgende:
Geen updates meer?
vroeg ik me ook af
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  maandag 19 februari 2007 @ 17:15:03 #81
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_46462232
quote:
Op woensdag 20 december 2006 06:37 schreef Koenz0r het volgende:
"Georg Ertle"

Grondlegger van Google Earth?
Wat een hilarisch slechte opmerking, waar ik toch nog even op moest reageren.
Ik heb smakelijk gelachen.

Overigens vind ik dit nog steeds een leuk topic om te volgen, dus kom maar met die updates!
pi_46821702
Eindelijk weer eens een update.
Inmiddels heeft in 2 scheepvaart bladen een artikel gestaan, heeft de rederij van de MS Tabora een 2de artikel in de planning zitten, heeft er een artikel gestaan in het Solinger Tagesblat, en als klap op de vuurpijl reizen miss Sakura en ik komende donderdag af naar Solingen voor TV opnames die waarschijnlijk op WDR uitgezonden gaan worden.
Ook ontmoeten we dan de zoon van Georg Ertle.

Echt enorm beniewd wat er daar allemaal gaat gebeuren, maar uiteraard gaat mijn camera mee
pi_46821741
Superleuk. Ik moet ook weer eens een flessenpost ergens dumpen.
pi_46821874
Cool zeg.Een van de leukste topics van de laatste tijd.Ik beb benieuwd op het volgende update.
pi_46822025
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Superleuk. Ik moet ook weer eens een flessenpost ergens dumpen.
Had ik het van de week nog over met iemand, maar dan de technische kant ervan.
Je zal dan ergens een oude typemachine of naald printer moeten vinden (of natuurlijk handgeschreven).
Een laser printer en al helemaal een inktjet printer afdruk houdt het echt niet zo lang vol.
Dus wat dat betreft zal het wel zo'n beetje afgelopen zijn met de zeer oude flesseposten voor de nabije toekomst.
pi_46822148
Wat ontzettend leuk! Ik vind dit ook een van de leukere topics van de laatste tijd!
Let's plant a tree
pi_46822210
Hopelijk zijn er ook wat mensen van het solingen forum, kan ik ze tenminste persoonlijk bedanken voor hun hulp bij het vinden van de zoon van Georg Ertle
pi_46822441
Dat zou wel heel mooi zijn idd Laat je weten wanneer het op televisie uit wordt gezonden? WDR is hier ook te ontvangen!
Let's plant a tree
pi_46822591
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:26 schreef Vava het volgende:
Dat zou wel heel mooi zijn idd Laat je weten wanneer het op televisie uit wordt gezonden? WDR is hier ook te ontvangen!
Ik hoop alleen wel dat ze het dan nasychroniseren, mijn duits is bagger, en mijn engels is enorm vastgeroest
pi_46823722
Ik geloof niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken, Duitsland kennende
Let's plant a tree
pi_46823954
quote:

Ik neem aan dat je hem wellicht wilt brengen.
Anders, als je bij een Duits postkantoor kunt komen, het binnenlands versturen van paketten tot 5 kg is helemaal niet zo duur.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:18:58 #92
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_46841418
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:08 schreef Sakura het volgende:
Eindelijk weer eens een update.
Inmiddels heeft in 2 scheepvaart bladen een artikel gestaan, heeft de rederij van de MS Tabora een 2de artikel in de planning zitten, heeft er een artikel gestaan in het Solinger Tagesblat, en als klap op de vuurpijl reizen miss Sakura en ik komende donderdag af naar Solingen voor TV opnames die waarschijnlijk op WDR uitgezonden gaan worden.
Ook ontmoeten we dan de zoon van Georg Ertle.

Echt enorm beniewd wat er daar allemaal gaat gebeuren, maar uiteraard gaat mijn camera mee
top!
ben ook heel benieuwd, misschien leuk dat iemand misschien de betreffende uitzending tzt kan capturen en ergens hosten, zodat de rest die WDR mogelijk niet kunnen ontvangen t ook nog kunnen nakijken
Of er moet toevallig een duitse uitzendinggemist oid zijn
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_46841768
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:17 schreef Sakura het volgende:

[..]

Had ik het van de week nog over met iemand, maar dan de technische kant ervan.
Je zal dan ergens een oude typemachine of naald printer moeten vinden (of natuurlijk handgeschreven).
Een laser printer en al helemaal een inktjet printer afdruk houdt het echt niet zo lang vol.
Dus wat dat betreft zal het wel zo'n beetje afgelopen zijn met de zeer oude flesseposten voor de nabije toekomst.
De fles vullen met een of ander gas, lijkt mij ook wel goed voor de conservering.
pi_49782543
Update? Hoe is het verlopen met die opnames en heb je de zoon nog ontmoet?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:16:35 #95
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_49783058
Ik ben ook wel benieuwd ja!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:54:13 #96
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_49797502
Leuk topic
.
pi_49798249
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:16 schreef TommyGun het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd ja!
Ik ook
Let's plant a tree
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:18:47 #98
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_49801916
zo knetter zeg

ff een schaamteloze TVB plaatsen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_49805188
Ok, ff update dan

Ik heb idd zijn zoon ontmoet, leuke man, vertelde ook welke impact die flessepost had op zijn familie.
Hij kreeg immers vlak voor kerst een telefoontje dat er een brief van zijn vader gevonden was. Hij heeft onmiddelijk zijn overige familie gebeld met dit nieuws, en er is menig traantje gevallen.

We zijn daar ruim 4 uur bezig geweest met TV opnames, en uiteindelijk is er een tv item over gebleven van nog net geen 3,5 minuut

Het was wel een hele leuke maar ook verschrikkelijk vermoeiende dag.
De dag erna zijn we nog gebleven om wat mensen van het Solinge forum te ontmoeten. Ook dat was een gezellig gebeuren.

Inmiddels heeft zijn zoon ook nog andere tv opnames gehad in duitsland, maar daar heb ik helaas niets van gezien.

De fles en brief heb ik mogen houden, hij zij dat hij dat in zijn familie besproken had, en dat ze allemaal overtuigd waren dat zijn vader dat zo had gewild.

De fles licht hier dus in dikke lagen schuimrubber opgeborgen, en de brief in een tekeningenmap.
De eerst volgende keer dat ik weer eens op het gemeente archief ben, zal ik ook een paar velletjes zuurvrij papier vragen om die brief tussen te bewaren.
pi_49806760
Cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')