waarschijnlijk die andere meneer...quote:Op maandag 18 december 2006 21:12 schreef Matness het volgende:
ik vraag me af wie die bonus meer verdient. een pik die op kantoor zit of ik.
soms vind ik dat erg scheef. mijn lichaam is na mijn 50ste kapot als ik dit werk blijf doen.
Om vervolgens hem hier weer een:quote:Op maandag 18 december 2006 19:58 schreef Djeez het volgende:
ik wou me nog ff verontschuldigen hier. Ik heb niets tegen TP in persoon, ik ken hem helemaal niet, ook niet van Fok! Wat me wel stoort is dat iemand zegt dat hij zo 'n absurd hoge bonus verdiend heeft omdat hij zo hard heeft gewerkt. blablabla
te noemen. Dat ten eerste.quote:Op maandag 18 december 2006 21:09 schreef Djeez het volgende:
blablabla......... gladjakker in een duur pak...... blablabla
haha, grapjas, alsof je er in je eentje wat aan kan veranderenquote:Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
waarschijnlijk die andere meneer...
waarom blijf je dat werk dan doen ???
hou op met klagen...doe er iets aan !
quote:Op maandag 18 december 2006 21:22 schreef HeatWave het volgende:
Je zal idd eens flink je best doen om een goeie baan te vinden, er goed werk verrichten en er verdomme nog goed voor betaald worden ook.
Dat je het in de zorg niet krijgt is misschien schandalig, maar geen reden dat een ander het niet zou mogen verdienen zeg.
Links, mooi gedachtengoed, maar tikje naief.
Ik heb de laatste 2 en een half jaar gewoon mijn werk gedaan. En meer. En dan naaien ze je er vrolijk uit zo vlak voor de kerstquote:Op maandag 18 december 2006 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar jij niet!Want jij doet gewoon je werk, niet meer en niet minder.
Da's best klote idd...quote:Op maandag 18 december 2006 21:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 2 en een half jaar gewoon mijn werk gedaan. En meer. En dan naaien ze je er vrolijk uit zo vlak voor de kerst
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"quote:
quote:Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef vosss het volgende:
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"
En die had ik dus nodig om mijn hypotheek over te sluiten. Wat ik dus gedaan heb.
En bedankt
Zie 1 reactie terug van mijquote:
en wat verdient dat nou ? als dakdekker ?quote:Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef MisterICE het volgende:
Dan had je maar een vak moeten leren schooier, ik zit niets voor niets op die universiteit.
quote:Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"
En die had ik dus nodig om mijn hypotheek over te sluiten. Wat ik dus gedaan heb.
En bedankt
dat is gewoon kloterigquote:Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
En bedankt
Tóch nog een prettig weekend gewenst zeiden ze nog erbij.quote:Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
![]()
Man, veel sterkte ermee, wat een naaistreek![]()
Tie dum....tie dum tie dum dum dumquote:Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zag het. Always look on the bright side of life!![]()
Dat doe ik ook, maar dan vooral mezelfquote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef _The_General_ het volgende:
Gun gewoon iedereen het beste.
Ik werk in het onderwijs, dus miljonair zal ik niet worden. Toch ga ik iedere dag weer vrolijk naar het werk en heb ik het er ongelofelijk naar mijn zin. Ook dat is wat waard.quote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef SpecialK het volgende:
Uitvoerend personeel levert vaak ook uitzonderlijke prestaties maar wordt minder snel beloond dan iemand op een management positie. En dat is een slechte zaak
Tuurlijk, ik wil het zelf ook graag goed hebben. Maar als een vriend van me morgen een bonus kreeg van 40.000 euro dan zou ik heel blij voor hem zijn.quote:Op maandag 18 december 2006 21:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar dan vooral mezelf
Dan heb je gewoon geen goede werkgever. Tip : zoek eens wat anders dan 'de grote jongens'.quote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef SpecialK het volgende:
Uitvoerend personeel levert vaak ook uitzonderlijke prestaties maar wordt minder snel beloond dan iemand op een management positie. En dat is een slechte zaak
Ik ook (mits ie me op een paar biertjes trakteert dan om het te vieren zegmaarquote:Op maandag 18 december 2006 21:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik wil het zelf ook graag goed hebben. Maar als een vriend van me morgen een bonus kreeg van 40.000 euro dan zou ik heel blij voor hem zijn.
Dat is totaal niet verwonderlijk. Er is nu eenmaal een groter aanbod aan mensen die werk kunnen uitvoeren (iedereen kan bij wijze van spreke bejaarden wassen). Er is echter een klein aanbod aan mensen die beleid kunnen bedenken (daar heb je namelijk intelligentie, inzicht, talent, enz. voor nodig).quote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb het niet over mezelf. Ik werk overgens bij een klein bedrijfje met een platte organisatie dus ik ben realistisch over het geld wat ik zelfs toebedeeld krijg. De 3 managers die we hebben bedelen zichzelf geen bonussen toe.quote:Op maandag 18 december 2006 21:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon geen goede werkgever. Tip : zoek eens wat anders dan 'de grote jongens'.
Doe je toch iets verkeerd. Ik kan dan een hele dikke bonus tegemoed zienquote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef SpecialK het volgende:
Maar (overdreven voorbeeld:) als ik als programmeur een project wat in de 100.000 -den euro's loopt afrond in de helft van het begrootte aantal uren krijg ik misschien een schouderklopje en een 'goed werk jong!' naar m'n hoofd geslingert.
Iedereen kan het, maar niemand wil het doen. Hetzelfde geldt voor het beroep vuilnisman (wat overgens een van de weinige vakken is waar het uitvoerend personeel exceptioneel goed betaalt krijgt maarja daar leef je ook een paar jaartjes korter voor).quote:Op maandag 18 december 2006 21:41 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat is totaal niet verwonderlijk. Er is nu eenmaal een groter aanbod aan mensen die werk kunnen uitvoeren (iedereen kan bij wijze van spreke bejaarden wassen). Er is echter een klein aanbod aan mensen die beleid kunnen bedenken (daar heb je namelijk intelligentie, inzicht, talent, enz. voor nodig).
Maargoed... Als ik je zeg dat de meeste managers (en met name interim-managers) er echt gewoon een klotezooi van maken dan ben ik zeker een jaloerse huilie ofzo?quote:Salarissen worden bepaald naar de nood die er in de maatschappij bestaat tot het uitvoeren van het werk (c.q. de schaarste van de kwaliteiten). Is er een kleinere vijver om uit te vissen, dan is de beloning voor het werk vanzelfsprekend hoger.
Vind je dat echt zo'n slechte zaak? Dat noemen wij marktwerking.
Overdreven voorbeeld.quote:Op maandag 18 december 2006 21:45 schreef existenz het volgende:
[..]
Doe je toch iets verkeerd. Ik kan dan een hele dikke bonus tegemoed zien![]()
quote:Op maandag 18 december 2006 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit topic
Alsof ¤ 40.000,- bonus gemeengoed is onder fokkers. Of uberhaupt gemeengoed is.
Van alle werknemers krijgt 90% een kerstpakket met runderbouillion, zilveruitjes en een pak kaneelkoekjes. 9% krijgt een eindejaars uitkering, ook wel 13e maand genoemd, die meestal zelfs minder is dan een maandsalaris. En slechts 1% krijgt een bonus van de bedragen waar we het hier over hebben. Dat zijn op de eerste plaats uitzonderingen en op de tweede plaats over het algemeen verdiend wegens uitzonderlijke prestaties.
En ja, 20.000 pakjes koekjes inpakken aan de lopende band is ook best een uitzonderlijke prestatie, maar één waar je makkelijker mensen voor vind dat die van een topverkoper om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Ow, ik hoor bij de 9%...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |