abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 18 december 2006 @ 21:09:18 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44551562
Een modje van WGR adviseerde mij een eigen topic op te starten, nadat ik fel van leer trok tegen een user die ff een eindejaarsbonus krijgt van bijna 40.000 Euro. Ik vind het belachelijk dat een gladjakker in een duur pak, en met een functie die een hele dure, Engelstalige naam draagt, zo 'n absurd hoog extraatje krijgt aan het eind van het jaar. Voor velen een volledig jaarsalaris! Deze user krijgt veel bijval, want hij heeft keihard gewerkt en deze bonus verdiend. Flikker toch op man! Vertel dat maar eens tegen mensen die voor een hongerloontje de hele dag lopen te zwoegen in de zorg! Die oude, bedlegerige mensen wast en voert! En die mensen krijgen echt geen bonus, ze mogen allang blij zijn met een schamel kerstpakket! Daarom gaat mijn respect uit naar die mensen die keihard werken, voor weinig loon, om het leven voor anderen iets draaglijker te maken. En niet naar een gladjakker in een net pak.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_44551629
De aloude discussie keert terug. Kwaliteiten worden nou eenmaal beloont.
pi_44551662
als jij het had gekregen had je het gedeeld zeker?

welk bedrijf is dat?
  maandag 18 december 2006 @ 21:12:47 #4
97348 Matness
Matt about you
pi_44551671
ik werk in de zorg, werk me dagelijks uit de naad, moet dingen doen waar ik niet achter sta of onpasselijk van word, word met enige regelmatig geschoffeerd door de bewoners, zit met enige regelmaat onder de poep of er wordt (niet expres) over me heen gespuugd, ik moet af en toe mijn rug de vernieling in sjorren om mensen te helpen, en dat alles met een glimlach
ik vraag me af wie die bonus meer verdient. een pik die op kantoor zit of ik.

soms vind ik dat erg scheef. mijn lichaam is na mijn 50ste kapot als ik dit werk blijf doen.
pi_44551738
sjee wat zijn we weer jaloers... je hele topic is op niets gebaseerd, uitsluitend afgunst! iedereen die iets extra's verdient is meteen een gladjakker in een strak pak. mensen die voor een hongerloontje zwoegen zijn misschien een beetje losers... maar wie zijn schuld is dat nou helemaal?

get a life (and a job...with a bonus)
Gelukkig zonder haar
pi_44551786
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:12 schreef Matness het volgende:

ik vraag me af wie die bonus meer verdient. een pik die op kantoor zit of ik.

soms vind ik dat erg scheef. mijn lichaam is na mijn 50ste kapot als ik dit werk blijf doen.
waarschijnlijk die andere meneer...
waarom blijf je dat werk dan doen ???

hou op met klagen...doe er iets aan !
Gelukkig zonder haar
pi_44551789
Ter info: het gaat om dit topic: Doe *hier* ff stoer met je einde jaars bonus

En je roept daar:
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:58 schreef Djeez het volgende:
ik wou me nog ff verontschuldigen hier. Ik heb niets tegen TP in persoon, ik ken hem helemaal niet, ook niet van Fok! Wat me wel stoort is dat iemand zegt dat hij zo 'n absurd hoge bonus verdiend heeft omdat hij zo hard heeft gewerkt. blablabla
Om vervolgens hem hier weer een:
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:09 schreef Djeez het volgende:
blablabla......... gladjakker in een duur pak...... blablabla
te noemen. Dat ten eerste.
En dan nog over dit topic: mensen in de zorg doen inderdaad veel voor weinig (naar mijn mening), maar dat is nu éénmaal zo, en dat zal ook niet snel veranderen. Op het moment dat er écht over sales gepraat kan worden, en iemand doet dit dusdanig goed dat er boven een bepaalde target gepresteerd wordt, worden enorme bonussen uitgekeerd. Yep, so be it. Het is misschien niet eerlijk in jouw ogen, maar ja.

En dan nog: kan iemand die een bonus van 40000e krijgt, daar niet enorm hard voor hebben gewerkt? Ik zeg: chapeau. Als je een dusdanig hoge bonus krijgt, zul je 'm ook wel verdiend hebben.
En de salarissen in de zorg moeten omhoog. Zo, klaar.

Edit: by the way, moet je in Amerika de bonusverhalen eens horen. Dan flip jij helemaal denk ik
  maandag 18 december 2006 @ 21:17:07 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44551805
Dit is iig al een heel ander verhaal dan de huillie reactie die jij in WGR postte over dat de bonus van deze diknek net zo groot was als jouw schuld en dat jij oh zo hard werkte en bladiejanksnikboehoe.

Ja, de mensen in de zorg verdienen ook zo'n vette bonus.

Maar jij niet! Wat jij doet gewoon je werk, niet meer en niet minder.
  maandag 18 december 2006 @ 21:18:43 #9
97348 Matness
Matt about you
pi_44551860
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

haha, grapjas, alsof je er in je eentje wat aan kan veranderen
dat werk is een roeping, je houdt ervan of je haat het

maar ik was zeker niet van plan dit altijd te blijven doen
pi_44551918
Ik werk niet hard voor m'n bonus ? Ah, weer wat geleerd.

Stop met jankzakken en zorg dat je zelf een baan met bonus krijgt zou ik zeggen.
  maandag 18 december 2006 @ 21:21:38 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_44551945
Ik vind 40.000 euro inderdaad een belachelijk bedrag, maar ik vind het geen probleem dat er bonussen uitgedeeld worden. Wel vind ik dat iedereen een bonus zou moeten kunnen krijgen en niet alleen mensen met een bepaalde functie.

En ja, ook ik zou hem gewoon zelf houden als ik er eentje zou krijgen, want dan zou ik toch voelen dat ik hem verdiend zou hebben ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 december 2006 @ 21:22:03 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44551963
Je zal idd eens flink je best doen om een goeie baan te vinden, er goed werk verrichten en er verdomme nog goed voor betaald worden ook .

Dat je het in de zorg niet krijgt is misschien schandalig, maar geen reden dat een ander het niet zou mogen verdienen zeg .

Links, mooi gedachtengoed, maar tikje naief .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 18 december 2006 @ 21:23:10 #13
97348 Matness
Matt about you
pi_44551999
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:22 schreef HeatWave het volgende:
Je zal idd eens flink je best doen om een goeie baan te vinden, er goed werk verrichten en er verdomme nog goed voor betaald worden ook .

Dat je het in de zorg niet krijgt is misschien schandalig, maar geen reden dat een ander het niet zou mogen verdienen zeg .

Links, mooi gedachtengoed, maar tikje naief .
pi_44552008
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar jij niet! Want jij doet gewoon je werk, niet meer en niet minder.
Ik heb de laatste 2 en een half jaar gewoon mijn werk gedaan. En meer. En dan naaien ze je er vrolijk uit zo vlak voor de kerst
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44552020
Doet me denken aan de tijd dat ik nog (echt) jong was, en eens een keertje een ijsje uit de hand van een vriendje sloeg (per ongeluk, natuurlijk), omdat ik er niet ééntje kreeg (want ik was stout geweest ofzo).

"Als ik het niet verdien, mag jij er ook niet van genieten"
  maandag 18 december 2006 @ 21:25:31 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44552076
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb de laatste 2 en een half jaar gewoon mijn werk gedaan. En meer. En dan naaien ze je er vrolijk uit zo vlak voor de kerst
Da's best klote idd...
pi_44552180
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Da's best klote idd...
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"

En die had ik dus nodig om mijn hypotheek over te sluiten. Wat ik dus gedaan heb.

En bedankt
vosss is de naam,
  maandag 18 december 2006 @ 21:28:57 #18
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_44552183
Dan had je maar een vak moeten leren schooier, ik zit niets voor niets op die universiteit.
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_44552185
Wat is jaloezie toch een vervelend iets he? Als ik het niet krijg, gun ik het iemand anders ook niet.

Projecteer je niet je woede over je eigen falen in deze maatschappij op iemand die wel slaagt ?
pi_44552210
Maar hey, in Afrika gaan de kindjes dood aan aids en tyfus en honger,
dus ja, wat zou ik dan klagen?! !!!!!
vosss is de naam,
  maandag 18 december 2006 @ 21:30:03 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44552216
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef vosss het volgende:
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"

En die had ik dus nodig om mijn hypotheek over te sluiten. Wat ik dus gedaan heb.

En bedankt
pi_44552229
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zie 1 reactie terug van mij
vosss is de naam,
pi_44552256
Trouwens, die "gladjakkers in pak" zorgen er wel voor dat er genoeg klanten binnenkomen om jouw baan te betalen Djeez. Het is niet meer dan logisch dat degeen die meer verantwoordelijk is voor behaalde omzet ook meer verdiend en een bonus op basis daarvan krijgt. De "gladjakker in pak" wordt namelijk gewoon op straat gezet als doelen niet gehaald worden itt jij die pas op straat wordt gezet als het echt niet anders kan.
  maandag 18 december 2006 @ 21:31:25 #24
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_44552264
je vergeet eigenlijk wel dat deze mannen allemaal hoge functies hebben en jij niet. en dat deze mensen gewoon targets halen, hele moeilijke en als ze die halen krijgen ze een bonus, halen ze hem nie worden ze ook zo ontslagen, jij niet.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_44552269
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef MisterICE het volgende:
Dan had je maar een vak moeten leren schooier, ik zit niets voor niets op die universiteit.
en wat verdient dat nou ? als dakdekker ?

bn het wel met je eens hoor, als dat gehuil omdat mensen een ander gewoon niet wat extra's gunnen, had dan een vak geleerd! losers...
Gelukkig zonder haar
pi_44552278
quote:

[..]

En bedankt

Man, veel sterkte ermee, wat een naaistreek
  maandag 18 december 2006 @ 21:32:17 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_44552287
quote:

[..]

En bedankt
dat is gewoon kloterig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 december 2006 @ 21:32:30 #28
104963 ETA
European Travel Author
pi_44552297
een pik die op kantoor zit?! t'is duidelijk dat je een goed overzicht hebt van wat die lui doen Ik werk me de pleuris, na een bachelor en een masteropleiding doe ik een postmaster opleiding, kost me veel geld en moeite. Waarschijnlijk krijg ik hierna een goed betaalde baan op een kantoor, hopelijk in de productontwikkeling van medische producten. Ik ga me absoluut niet schuldig voelen voor de lui die een andere carriere hebben gekozen.

Je doet alsof die "pik op kantoor" het ontzettend gemakkelijk heeft en alles zomaar komt aanwaaien.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 18 december 2006 @ 21:32:48 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44552310
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Zie 1 reactie terug van mij
Ik zag het. Always look on the bright side of life!
pi_44552345
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Man, veel sterkte ermee, wat een naaistreek
Tóch nog een prettig weekend gewenst zeiden ze nog erbij.

Steek dat prettig weekend in je hol ofzo, mafkees
Anyway, als iemand goed werk aflevert mag ie van mij best een bonus krijgen (om weer ff ontopic te gaan)

vosss is de naam,
pi_44552363
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zag het. Always look on the bright side of life!
Tie dum....tie dum tie dum dum dum
vosss is de naam,
  maandag 18 december 2006 @ 21:34:35 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44552369
Vind het wel een beetje makkelijk om de TS af te katten als iemand die gewoon kinderlijk jaloers is. Je hoort tegenwoordig gewoon zo vaak van mensen in hoge posities die idd volledige jaarsalarissen bonus of gouden handdrukken krijgen, zelfs wanneer ze het bedrijf langzaam naar de achtergrond aan het duwen zijn.

Managers doen ook gewoon hun werk en er is dus vaak niet echt reden toe om iemand een bonus te geven. Dan zeg je misschien 'maar wat nou als ze zulk uitzonderlijk goed werk hebben afgeleverd dat ze die bonus gewoon verdienen'. Ok prima. Maar (overdreven voorbeeld:) als ik als programmeur een project wat in de 100.000 -den euro's loopt afrond in de helft van het begrootte aantal uren krijg ik misschien een schouderklopje en een 'goed werk jong!' naar m'n hoofd geslingert.

Uitvoerend personeel levert vaak ook uitzonderlijke prestaties maar wordt minder snel beloond dan iemand op een management positie. En dat is een slechte zaak
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44552379
Gun gewoon iedereen het beste.

Waar is die afgunst voor nodig ?
pi_44552437
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef _The_General_ het volgende:
Gun gewoon iedereen het beste.
Dat doe ik ook, maar dan vooral mezelf
vosss is de naam,
pi_44552472
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef SpecialK het volgende:

Uitvoerend personeel levert vaak ook uitzonderlijke prestaties maar wordt minder snel beloond dan iemand op een management positie. En dat is een slechte zaak
Ik werk in het onderwijs, dus miljonair zal ik niet worden. Toch ga ik iedere dag weer vrolijk naar het werk en heb ik het er ongelofelijk naar mijn zin. Ook dat is wat waard.

Veel mensen zijn onder betaald ten opzichte van de prestaties die ze leveren. Zo is het helaas.
pi_44552508
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar dan vooral mezelf
Tuurlijk, ik wil het zelf ook graag goed hebben. Maar als een vriend van me morgen een bonus kreeg van 40.000 euro dan zou ik heel blij voor hem zijn.
pi_44552539
quote:

Dan heb je gewoon geen goede werkgever. Tip : zoek eens wat anders dan 'de grote jongens'.
pi_44552553
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik wil het zelf ook graag goed hebben. Maar als een vriend van me morgen een bonus kreeg van 40.000 euro dan zou ik heel blij voor hem zijn.
Ik ook (mits ie me op een paar biertjes trakteert dan om het te vieren zegmaar )
vosss is de naam,
pi_44552657
quote:
Dat is totaal niet verwonderlijk. Er is nu eenmaal een groter aanbod aan mensen die werk kunnen uitvoeren (iedereen kan bij wijze van spreke bejaarden wassen). Er is echter een klein aanbod aan mensen die beleid kunnen bedenken (daar heb je namelijk intelligentie, inzicht, talent, enz. voor nodig).

Salarissen worden bepaald naar de nood die er in de maatschappij bestaat tot het uitvoeren van het werk (c.q. de schaarste van de kwaliteiten). Is er een kleinere vijver om uit te vissen, dan is de beloning voor het werk vanzelfsprekend hoger.

Vind je dat echt zo'n slechte zaak? Dat noemen wij marktwerking.
  maandag 18 december 2006 @ 21:44:16 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44552754
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon geen goede werkgever. Tip : zoek eens wat anders dan 'de grote jongens'.
Ik heb het niet over mezelf. Ik werk overgens bij een klein bedrijfje met een platte organisatie dus ik ben realistisch over het geld wat ik zelfs toebedeeld krijg. De 3 managers die we hebben bedelen zichzelf geen bonussen toe.

Wat ik zei geldt alleen jammergenoeg wel voor het grootste deel van het bedrijfsleven. Een hoop vriendjes politiek waarbij de grotere jongens grote sommen met geld naar elkaar aan het smijten zijn.

Op prestaties wordt bijna niet meer gelet. Het gaat alleen nog maar over hoe ver je 'netwerk' reikt
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44552764
Ik vind overigens wel dat de beloningen voor uitvoerend werk, met name in de zorg en het onderwijs, omhoog zouden moeten.

Ik denk trouwens dat dit ook zal gebeuren wanneer er echt werkkrachten tekort gaan zijn. Dan stijgt de schaarste van de arbeid en de prijs die ervoor betaald zal worden, dus ook.
pi_44552770
Ik krijg een bonus Moet alleen nog ff bepaald worden hoe hoog hij is , maar daar zal ik wel redelijk van op vakantie kunnen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_44552826
quote:
Maar (overdreven voorbeeld:) als ik als programmeur een project wat in de 100.000 -den euro's loopt afrond in de helft van het begrootte aantal uren krijg ik misschien een schouderklopje en een 'goed werk jong!' naar m'n hoofd geslingert.
Doe je toch iets verkeerd. Ik kan dan een hele dikke bonus tegemoed zien
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 18 december 2006 @ 21:47:46 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44552895
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:41 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Dat is totaal niet verwonderlijk. Er is nu eenmaal een groter aanbod aan mensen die werk kunnen uitvoeren (iedereen kan bij wijze van spreke bejaarden wassen). Er is echter een klein aanbod aan mensen die beleid kunnen bedenken (daar heb je namelijk intelligentie, inzicht, talent, enz. voor nodig).
Iedereen kan het, maar niemand wil het doen. Hetzelfde geldt voor het beroep vuilnisman (wat overgens een van de weinige vakken is waar het uitvoerend personeel exceptioneel goed betaalt krijgt maarja daar leef je ook een paar jaartjes korter voor).
quote:
Salarissen worden bepaald naar de nood die er in de maatschappij bestaat tot het uitvoeren van het werk (c.q. de schaarste van de kwaliteiten). Is er een kleinere vijver om uit te vissen, dan is de beloning voor het werk vanzelfsprekend hoger.

Vind je dat echt zo'n slechte zaak? Dat noemen wij marktwerking.
Maargoed... Als ik je zeg dat de meeste managers (en met name interim-managers) er echt gewoon een klotezooi van maken dan ben ik zeker een jaloerse huilie ofzo?

Het is echt diep triest gesteld met de vriendjespolitiek in het hoger management.
  maandag 18 december 2006 @ 21:48:04 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44552908
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:45 schreef existenz het volgende:

[..]

Doe je toch iets verkeerd. Ik kan dan een hele dikke bonus tegemoed zien
Overdreven voorbeeld.
  maandag 18 december 2006 @ 21:49:37 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_44552963
Ik vind het geen belachelijk bedrag.
Hij zal het wel verdiend hebben...en zo niet, dan heeft hij veel geluk, en ook dat wens ik iedereen toe.

De grootste fout die mensen maken, is zich zo druk maken over andermans leven, dat ze vergeten iets zinnigs met hun eigen leven te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2006 @ 21:51:04 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44553014
Dit topic
Alsof ¤ 40.000,- bonus gemeengoed is onder fokkers. Of uberhaupt gemeengoed is.

Van alle werknemers krijgt 90% een kerstpakket met runderbouillion, zilveruitjes en een pak kaneelkoekjes. 9% krijgt een eindejaars uitkering, ook wel 13e maand genoemd, die meestal zelfs minder is dan een maandsalaris. En slechts 1% krijgt een bonus van de bedragen waar we het hier over hebben. Dat zijn op de eerste plaats uitzonderingen en op de tweede plaats over het algemeen verdiend wegens uitzonderlijke prestaties.

En ja, 20.000 pakjes koekjes inpakken aan de lopende band is ook best een uitzonderlijke prestatie, maar één waar je makkelijker mensen voor vind dat die van een topverkoper om maar eens een dwarsstraat te noemen.

Ow, ik hoor bij de 9%...
  maandag 18 december 2006 @ 21:55:50 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44553227
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit topic
Alsof ¤ 40.000,- bonus gemeengoed is onder fokkers. Of uberhaupt gemeengoed is.

Van alle werknemers krijgt 90% een kerstpakket met runderbouillion, zilveruitjes en een pak kaneelkoekjes. 9% krijgt een eindejaars uitkering, ook wel 13e maand genoemd, die meestal zelfs minder is dan een maandsalaris. En slechts 1% krijgt een bonus van de bedragen waar we het hier over hebben. Dat zijn op de eerste plaats uitzonderingen en op de tweede plaats over het algemeen verdiend wegens uitzonderlijke prestaties.

En ja, 20.000 pakjes koekjes inpakken aan de lopende band is ook best een uitzonderlijke prestatie, maar één waar je makkelijker mensen voor vind dat die van een topverkoper om maar eens een dwarsstraat te noemen.

Ow, ik hoor bij de 9%...

Wij krijgen 120 euro aan Irischeques.
  maandag 18 december 2006 @ 21:58:23 #49
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44553339
Te triest dit

Jealousy is a motherfucker

Succes, zwerver.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  maandag 18 december 2006 @ 21:58:37 #50
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_44553352
Neem nu eens een arts, die kun je ook wel een beetje in die categorie van jou plaatsen. Menig arts is, indien hij specialiseert en promoveert pas achter in de dertig klaar, en kan dan pas gaan werken. Deze heeft dus zo'n tien jaar gestudeerd. In die tien jaar heeft diegene ook nauwelijks iets verdiend. Een arts heeft ook een erg grote verantwoordelijkheid, zo las ik vorige week een verslag van een proces waar een arts een celstraf kreeg omdat de apotheker een verkeerd stofje in een verkeerd doosje had gedaan, en ook op de verpakking stond het foute stofje vermeld. Werkweken van soms 80 uur zijn ook niet gek voor de mensen, en dan vind ik inderdaad dat zo iemand meer mag verdienen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_44553723

onzin. wat wel waar is, dat deze prestatie niet opgemerkt of waardeert word. nog beloond met een bonus (ook als is het maar 40 euro) en wat die gast van die 40K zegt dat hij er uitgebonjourd word als hij zijn targets niet haald vergeet erbij te vermelden dat hij dan wel een oprotpremie van nog eens 40K meeneemt! als hij niet gewoon aan mag blijven tenminste!

ik zal absoluut niet jaloers worden op het geld want dat kan me geen drol schelen,
maar ik kan er niet tegen als mensen die tonnen verdienen, zeggen dat ze het meer verdienen dan een ander om wat voor reden ook. je hebt geluk gehad meer niet!
het geld verdien je, maar niet omdat je zo goed bent. omdat je het voor elkaar hebt gekregen (of duizend maal waarschijnlijker dat iemand anders het voor je voor elkaar heeft gekregen) dat je die bonus krijgt!

maar de mensen die de bonus krijgen mogen er van genieten hoor. het laat mij koud
it was not a good game
  maandag 18 december 2006 @ 22:07:58 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_44553774
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:06 schreef rasor1 het volgende:

onzin. wat wel waar is, dat deze prestatie niet opgemerkt of waardeert word. nog beloond met een bonus (ook als is het maar 40 euro) en wat die gast van die 40K zegt dat hij er uitgebonjourd word als hij zijn targets niet haald vergeet erbij te vermelden dat hij dan wel een oprotpremie van nog eens 40K meeneemt! als hij niet gewoon aan mag blijven tenminste!

ik zal absoluut niet jaloers worden op het geld want dat kan me geen drol schelen,
maar ik kan er niet tegen als mensen die tonnen verdienen, zeggen dat ze het meer verdienen dan een ander om wat voor reden ook. je hebt geluk gehad meer niet!
het geld verdien je, maar niet omdat je zo goed bent. omdat je het voor elkaar hebt gekregen (of duizend maal waarschijnlijker dat iemand anders het voor je voor elkaar heeft gekregen) dat je die bonus krijgt!

maar de mensen die de bonus krijgen mogen er van genieten hoor. het laat mij koud
Ik vind je dom
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2006 @ 22:09:06 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44553837
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:07 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind je dom
Mjah, dat vat het wel aardig samen denk ik.
pi_44554193
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, dat vat het wel aardig samen denk ik.

Ontopic:
Mensen vergeten dat kennis een duur goed is, je betaald er voor in de vorm van een studie.

Tevens kunnen we in principe elke baan koppelen aan bonussen, maar dan word het basisloon wel een stuk lager.

Edit: Trieste fout weggehaald.

[ Bericht 4% gewijzigd door optifree op 18-12-2006 22:27:03 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2006 @ 22:23:03 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44554422
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:17 schreef optifree het volgende:
inprenciepe
Wattuh?
pi_44554610
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wattuh?
Als ik niet oplet, dan is er nog weinig correct van wat ik tik
  maandag 18 december 2006 @ 22:37:46 #57
104963 ETA
European Travel Author
pi_44554997
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:06 schreef rasor1 het volgende:

ben je nu serieus, of ben je nu gewoon dom aan het trollen???

Ja ik heb geluk slim te zijn, ja ik heb geluk dat mijn ouders mij de kans gaven naar de uni te gaan, ja ik heb geluk dat ik met doorzettingsvermogen ben geboren, ja ik heb geluk dat ik sociale vaardigheden heb ontwikkeld, ja ik heb geluk dat ik in een goede omgeving ben opgegroeid, ja ik heb geluk dat ik goed kan leren, ja ik heb geluk dat ik op een goede school zat, ja ik het het geluk dat ik niet met de verkeerde vrienden omging, ja ik heb geluk dat ik mijn huiswerk braaf maakte en goed oplette tijdens de lessen, ja ik heb geluk...........
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_44555109
Waarom krijgen wij dit soort topics niet Ik had het TS nog zo gevraagd....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_44555244
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:37 schreef ETA het volgende:

[..]

ben je nu serieus, of ben je nu gewoon dom aan het trollen???

Ja ik heb geluk slim te zijn, ja ik heb geluk dat mijn ouders mij de kans gaven naar de uni te gaan, ja ik heb geluk dat ik met doorzettingsvermogen ben geboren, ja ik heb geluk dat ik sociale vaardigheden heb ontwikkeld, ja ik heb geluk dat ik in een goede omgeving ben opgegroeid, ja ik heb geluk dat ik goed kan leren, ja ik heb geluk dat ik op een goede school zat, ja ik het het geluk dat ik niet met de verkeerde vrienden omging, ja ik heb geluk dat ik mijn huiswerk braaf maakte en goed oplette tijdens de lessen, ja ik heb geluk...........
Een gelukkig persoon
pi_44555251
In WGR komen enkel stoffige accountants en ander plakpakkenvolk
pi_44555332
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:44 schreef gelly het volgende:
We zijn hard aan een imago-verandering bezig, ja!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 18 december 2006 @ 22:47:43 #62
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_44555480
quote:
't valt me nog mee
  Redactie Frontpage maandag 18 december 2006 @ 22:54:45 #64
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44555628
quote:
Er zitten ook veel medisch specialisten bij. En die verdienen terecht veel geld, want zij maken mensen nog beter iig.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 18 december 2006 @ 23:11:45 #65
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_44556257
Uhm er word gezegt van goeie opleiding is succes voor goed verdienen. Appart wel want veel rijken der rijke hebben een basisschool opleiding

En ja je word rijk als je lekker hart werkt en je weet op te werken naar een top positie. En je weet dat als je in de zorg gaat werken je nooit een top positie zal gaan bekleden.

Het is ook maar net wat je zelf wilt he en wat je er voor over hebt. Vergeet niet dat mensen met een meer dan modaal inkomen zich wel de tering werken. Die mensen hebben echt geen 9 tot 5 baantjes. Daar bij komt dat ze dat geen waar maken wat ze zeggen en ja als jij dat perfect kan krijg je daar ook naar betaald en kan je die prijs ook vragen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_44556456
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:54 schreef Djeez het volgende:

[..]

Er zitten ook veel medisch specialisten bij. En die verdienen terecht veel geld, want zij maken mensen nog beter iig.
Oke, wat als we jouw salaris halveren en je bonussen geven aan de hand van het aantal goed gezette pallets? Hoe harder je dan werkt hoe groter je bonus.
pi_44556633
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:11 schreef ook_gek het volgende:
Uhm er word gezegt van goeie opleiding is succes voor goed verdienen. Appart wel want veel rijken der rijke hebben een basisschool opleiding
Dat zijn vaak ook armen, want hoe armer een persoon hoe groter de kans is dat hij/zij echt zal worden
quote:
En ja je word rijk als je lekker hart werkt en je weet op te werken naar een top positie. En je weet dat als je in de zorg gaat werken je nooit een top positie zal gaan bekleden.
Klopt, het is uiteindelijk misschien af en toen minder hard werken, maar rijk worden en rijk blijven zijn twee dingen waarvoor je zeker wel hard moet werken. Daarbij dragen rijkere mensen ook meer verantwoordelijkheden over het algemeen.
quote:
Het is ook maar net wat je zelf wilt he en wat je er voor over hebt. Vergeet niet dat mensen met een meer dan modaal inkomen zich wel de tering werken. Die mensen hebben echt geen 9 tot 5 baantjes. Daar bij komt dat ze dat geen waar maken wat ze zeggen en ja als jij dat perfect kan krijg je daar ook naar betaald en kan je die prijs ook vragen
Inderdaad. Verder worden er door effecten handelaren ook bonussen aan managers uitgedeeld (zoveel % van de winst op de aandelen) om de managers er voor te laten zorgen dat het bedrijf groeit. Ze kunnen dan dus fikse bonussen krijgen met het "verbeteren" van het bedrijf, wat ook gelijk een beetje zelfverrijking is, maar dan betaald door de aandelen handelaars.
  maandag 18 december 2006 @ 23:37:35 #68
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_44557093
je ziet het nu ook vaak dat er word geroepen van de rijke worden rijker en de arme worden armer.
Dat is zo een totale onzin.

Wil je rijk worden moet je meer werken. Zorg er voor dat je een baan kiest waar jij je in kan laten opvallen in positiefe zin. Waar jij kan laten zien dat jij beter bent dan wie dan ook. Door hard werken zal jij dan ook die positie bereiken. Echter moet je niet een 9 tot 5 instelling hebben. Je moet bereid zijn daar alles voor te geven wat je in je hebt als het moet werk je 80 uur terwijl je 40 uur uitbetaald krijgt. Dat is investeren in je zelf.

Maak dat geen waar wat je zegt en nog beter zelfs. Als je dat kan laten zien kan je zeggen van. Oke je weet dat ik het kan ik wil het doen maar daar moet betaald voor worden. Beter is nog dat je zegt van geef een basis salaris. Op het moment dat ik dat geen waar maakt krijg ik zo veel als bonus. Of vraag een X aantal procent van de winst.

Je kan 2 dingne doen.

1 gaan zeiken dat iemand meer geld krijgt en dat jij dat ook wilt hebben en dat het gemeen is en dat het kut is en dat het oneerlijk is en dat de rijke rijker worden en de arme armer worden.

2 je de tiefus werken er alles voor over hebben om ook zo een bonus te krijgen.

Want dat is de enige manier!

je gaan verschuilen achter mensen die het verdienen maar het niet krijgen is laf. Het gaat om jou dus fuck al die andere mensen met hun honger loontje.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_44561106
ook_gek vat het wel een beetje samen ja

Risico's nemen, hard werken etc. Die bonus krijgen ze niet zomaar, sommige bonussen zijn misschien belachelijk bij ontslag. Maar zoals dit, tsja die mensen hebben gewoon veel bereikt. Stel ze als je voorbeeld als je zo graag geld wilt hebben en niet in de schulden wil komen. Waarschijnlijk werkt die het dubbele wat jij werkt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 december 2006 @ 09:35:07 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44561322
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:44 schreef gelly het volgende:
Ik ben niet stoffig *stampvoet*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44561530
Mensen die er kei hard voor moeten werken, en die op hun 40e afgewerkt zijn door het werk (denk aan bouwvakkers, en mensen in de zorg etc etc etc) die verdienen een dikke bonus. Echter moeten ze dat geld wel sparen voor later, en dan niet klagen dat ze minder hebben.

Het is natuurlijk wel zo dat ze dit wisten toen ze er aan begonnen..
pi_44563294
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:46 schreef danny91184 het volgende:
Mensen die er kei hard voor moeten werken, en die op hun 40e afgewerkt zijn door het werk (denk aan bouwvakkers, en mensen in de zorg etc etc etc) die verdienen een dikke bonus. Echter moeten ze dat geld wel sparen voor later, en dan niet klagen dat ze minder hebben.

Je hebt gelijk, maar het is nou eenmaal niet anders he Mensen in de zorg en bij de politie krijgen naar mijn idee onderbetaald als je kijkt naar wat ze moeten doen, wat ze soms zien en wat ze soms moeten verwerken.
Maar het zijn vaak mensen die bewust voor dat vak kiezen, en weten waarvoor ze het doen.

Jammer genoeg draait alles om de economie en om geld, als je een goede zakenman bent en risico's durft te nemen kom je vanzelf aan een goed loon en een goede bonus.
pi_44564106
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:06 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar het is nou eenmaal niet anders he Mensen in de zorg en bij de politie krijgen naar mijn idee onderbetaald als je kijkt naar wat ze moeten doen, wat ze soms zien en wat ze soms moeten verwerken.
Maar het zijn vaak mensen die bewust voor dat vak kiezen, en weten waarvoor ze het doen.

Jammer genoeg draait alles om de economie en om geld, als je een goede zakenman bent en risico's durft te nemen kom je vanzelf aan een goed loon en een goede bonus.
Klopt helemaal!! Ach uiteindelijk blijft het altijd zoals het nu is, en zo zal het wel blijven.
Maar ach.. We leven toch wel voort
pi_44564150
Ik werk voor een aantal managers die wsl 5 keer zoveel verdienen dan ik. En ik wil voor geen goud met ze ruilen.
-Zij staan dag in dag uit onder druk om meer target te halen, nieuwe taken erbij uit te voeren, nog meer op te leveren, en nú onmíddellijk te antwoorden op de 100+ mails die ze op 1 dag krijgen
-Ze werken van 's ochtends 6/7 uur, tot ergens in de avond, en thuis gaat de laptop ook weer open,
-Ze zien hun kinderen te weinig, hun partner werkt niet of parttime om het allemaal draaiende te houden thuis
-Hun werk is nooit klaar. Avonden, weekenden, ze moeten altijd bereikbaar zijn.

Ik kom op mijn werk om 8 uur, doe mijn ding (o.a. die 100+ mails zoveel mogelijk verwerken ), plan hun agenda's vol, en zo rond 17 uur (soms wat later) ga ik weer naar huis, eet wat, met man en kind, ga lekker bankhangen met een boek of voor de TV... wie doet me wat. En dat gebrek aan stress is me heel wat waard!
Eva
pi_44564462
Precies; ik had het er nog over met een collega van mij; die vertelde dat zijn zus bij een bank werkt, waar ze een dertiende, veertiende en vijftiende maand krijgt. Leuk voor haar, ze verdient daardoor 1,5 keer zoveel als wij.

Maar zij maakt standaard werkwerken van 80 uur. Ik weer 36 uur, dus verdien ik eigenlijk per uur meer dan 1,5 keer zoveel als zij...
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:10:29 #76
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_44564843
AH gossieee er is iemand jaloers boefuckinghoe...
Djeez.. ga er wat aan doen, neem een studie, zoek ander werk, ik krijg ook een bonus.. en ik werk er HARD voor.
Mag ik? als ik miljoenen voor mn baas opstrijk?
Get a life eeh Job!
Trotse papa van Eden
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:52:19 #77
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44566014
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:10 schreef B4CO het volgende:
AH gossieee er is iemand jaloers boefuckinghoe...
Djeez.. ga er wat aan doen, neem een studie, zoek ander werk, ik krijg ook een bonus.. en ik werk er HARD voor.
Mag ik? als ik miljoenen voor mn baas opstrijk?
Get a life eeh Job!
Kijk hier ben ik het totaal mee eens. Ik vind dit topic een beetje zoals die vrouw van de Postcode loterij... Pure afgunst.
Het is gewoon een feit dat er in het bedrijfsleven veel geld omgaat en je ook een rijkelijke beloning krijgt wanneer je een goede prestatie neer zet. Simpel!
Je kan gewoon gaan studeren; ik zelf ben net ook weer een vervolg opleiding begonnen en ben ook pas klaar op mijn 25e. Ik zie het als een investering, want ik wil ook het bedrijfsleven in (bankieren). In Nederland heb je sowieso alle kansen om een goede baan/inkomen te verwerven, als je deze niet aanpakt moet je ook niet gaan zeuren.
Het gaat gewoon om de drive die je hebt, sommige mensen willen graag veel bereiken terwijl anderen al sneller tevreden zijn. Dat is ieders goed recht, maar dan moet je natuurlijk niet gaan zeuren als de beloning anders is.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:58:38 #78
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_44566223
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:41 schreef linda856763 het volgende:
Ik werk voor een aantal managers die wsl 5 keer zoveel verdienen dan ik. En ik wil voor geen goud met ze ruilen.
-Zij staan dag in dag uit onder druk om meer target te halen, nieuwe taken erbij uit te voeren, nog meer op te leveren, en nú onmíddellijk te antwoorden op de 100+ mails die ze op 1 dag krijgen
-Ze werken van 's ochtends 6/7 uur, tot ergens in de avond, en thuis gaat de laptop ook weer open,
-Ze zien hun kinderen te weinig, hun partner werkt niet of parttime om het allemaal draaiende te houden thuis
-Hun werk is nooit klaar. Avonden, weekenden, ze moeten altijd bereikbaar zijn.

Ik kom op mijn werk om 8 uur, doe mijn ding (o.a. die 100+ mails zoveel mogelijk verwerken ), plan hun agenda's vol, en zo rond 17 uur (soms wat later) ga ik weer naar huis, eet wat, met man en kind, ga lekker bankhangen met een boek of voor de TV... wie doet me wat. En dat gebrek aan stress is me heel wat waard!
helemaal correct. Jij vind het goed zo en jij bent dus 1 van de mensen die nooit zal klagen. Omdat jij voor dit gekozen heb. Andere mensen die een hoger salaris en of bunus krijgen werken zich kapot.

Ik Heb zelf een vaste baan en er naast werk ik er ok nog bij in de horeca. Veel mensen verklaren mij voor gek. Ik werk van 8 tot vaak 17:30 ipv 9 tot 17uur. Als ik thuis kom even snel hapje eten en om half 7 sta ik weer in de horeca te werken. Niet elke dag maar zeker wel 4 dagen per week. Vaak ook op zaterdag of zondag.

Simpel weg omdat ik daar voor kies om net iets meer wil hebben om uit te geven. Voor je geld wilt uitgeven moet je het verdienen!
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:10:05 #79
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44566619
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:58 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Simpel weg omdat ik daar voor kies om net iets meer wil hebben om uit te geven. Voor je geld wilt uitgeven moet je het verdienen!
Heb je nog wel tijd om het uit te geven dan?!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:10:59 #80
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_44570121
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heb je nog wel tijd om het uit te geven dan?!
zit wel goed heb een leuke hobby
pi_44574884
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:07 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind je dom
bezit is diefstal, dat is de quote die ik altijd aan zal hangen.
en ik vind jou ook dom hoor, dat je een mening op zon manier beantwoord
it was not a good game
pi_44577600
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:53 schreef rasor1 het volgende:

[..]

Ik ben het met SHE en TS eens . Ga bomen knuffelen en leegstaande panden kraken. Kopen wij wel gewoon huizen. Iedereen blij
pi_44577891
Mijn vriendin zit in de oliehandelen krijgt in Mei een bonus van 15K,so be it.
Moet ik bijna een jaar voor werken,gellukig hebben we een gedeelde bankrekening .

En je kan er over zeuren maar dat helpt niks,kleiner aanbod betekent betere voorwaarden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:41:52 #84
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_44578170
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:53 schreef rasor1 het volgende:

[..]

Je krijgt een eindejaarsbonus omdat je je in een moeilijke en onoverzichtelijke functie een jaar lang goed staande hebt gehouden, en heel waarschijnlijk zelfs ook nog vooruitgang geboekt hebt. Ik ben het met SHE en existenz eens, ga bomen knuffelen of leegstaande panden kraken, ik ga nu nog even tot een uur of 11 werken om mijn eindejaarsbonus veilig te stellen

Oja, niemand heeft mijn leven voor elkaar gekregen, rijke ouders kunnen ook probleemkinderen hebben. Je doet het jezelf aan, en je moet dus ook zelf verantwoordelijkheden nemen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_44588916
gaan jullie eens bomen knuffelen als jullie dat zo graag doen!
maar ik denk dat jullie liever euro's knuffelen, dat maakt jullie gewoon hoeren.
it was not a good game
pi_44588936
Ik pak iedere maand bonussen: Haat me.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 20 december 2006 @ 05:12:30 #87
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44588938
Bonussen zijn goed, vooral die met kerst want dat zijn de extra mooie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44588941
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 20 december 2006 @ 05:25:26 #89
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44588951
Het leven is 1 grote bonus
pi_44590221
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom krijgen wij dit soort topics niet Ik had het TS nog zo gevraagd....
Je kunt m gaan verplaatsen.
pi_44596759
Djeez: EAT THIS!
quote:
Bankman krijgt bonus van 40,6 mln
` Bestuursvoorzitter Blankfein van de
zakenbank Goldman Sachs heeft een bonus
van 40,6 miljoen euro gekregen.Hij
wordt beloond omdat zijn bank dit jaar
uitstekend heeft gepresteerd.De winst
steeg met 70% tot 7,15 miljard euro.

De bonus van Blankfein is de hoogste
die ooit is toegekend.Topman Mack van
concurrent Morgan Stanley kreeg vorige
week een bonus van 30 miljoen euro.Dat
was toen een absoluut record.

Niet alleen de top van de financiële
instellingen op Wall Street krijgen een
hoge bonus.Er is in de VS ook een
bonusralley gaande onder onder meer
auto- en huizenverkopers.
http://teletekst.nos.nl/tekst/514-01.html
Trotse papa van Eden
pi_44597752
Jammer dat je niet in de OP vermeldt waarom hij de bonus heeft ontvangen. Waarschijnlijk ligt er nl. een bijzondere prestatie aan ten grondslag.

Ja, ook ik vind 40k als bonus bijzonder hoog. Maar een bedrijf is niet achterlijk en zal die bonus echt niet zomaar gegeven hebben.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:10:46 #93
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44597813
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:46 schreef danny91184 het volgende:

De zorg is inderdaad een ander verhaal, maar dat bouwpersoneel krijgt dan ook zeer riant vakantiegeld.
Vampire Romance O+
pi_44601111
volgens mij zegt het al genoeg over TS zelf als hij niet meer reageert.

Laat dit een les voor mij zijn om goede opleidingen te volgen (en deze zoiezo af te maken )
0023
  woensdag 20 december 2006 @ 17:06:01 #95
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44602888
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:10 schreef MouseOver het volgende:

[..]

De zorg is inderdaad een ander verhaal, maar dat bouwpersoneel krijgt dan ook zeer riant vakantiegeld.
tjonge jonge er is over elke bedrijfstak wel wat te zeiken als je het zo bekijkt.
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:07 schreef ikJur het volgende:
volgens mij zegt het al genoeg over TS zelf als hij niet meer reageert.

Laat dit een les voor mij zijn om goede opleidingen te volgen (en deze zoiezo af te maken )
zoiezo? wat is er toch zo moeilijk aan dat woord
pi_44603971
Bouwvakkers moeten sowieso hun bek houden: Die werken 20 uur per week zwart en hebben dan uurlonen tussen de 20 en 30 euro schoon in het handje.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44604174
nou ja "schoon"...
Gelukkig zonder haar
pi_44604367
Ik sprak vrijdagavond nog een gozer die nu nog bouwvakker in opleiding is en iedere zaterdag zo'n 160 euro zwart opstrijkt. Die gasten kunnen als ze willen wel 2000 netto per maand verdienen: Menig beginnende hbo'er moet het met minder doen.
  woensdag 20 december 2006 @ 18:06:20 #99
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44604551
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef B4CO het volgende:
Djeez: EAT THIS!
[..]

http://teletekst.nos.nl/tekst/514-01.html
Yup; ben laatst op uitnodiging van GS naar London gekomen voor een paar dagen. Alles geregeld; ****hotel onder St. Paul's, vliegtickets etc. Ze laten wel merken dat geld daar niet zo'n probleem is. (ik ben immers maar student)
Las die week ervoor dat de gemiddelde (!) bonus in het NYC office op $400.000 kwam te staan. Sprak tijdens die introductie dag ook met een trader en die was nog geen 40 en die had het al over met pensioen gaan met een huisje op het strand!
Ben bezig om er na mijn studie ook binnen te komen...

(beetje offtopic maarja)
  woensdag 20 december 2006 @ 22:04:30 #100
97745 Thorical
finding a way
pi_44611397
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:06 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Yup; ben laatst op uitnodiging van GS naar London gekomen voor een paar dagen. Alles geregeld; ****hotel onder St. Paul's, vliegtickets etc. Ze laten wel merken dat geld daar niet zo'n probleem is. (ik ben immers maar student)
Las die week ervoor dat de gemiddelde (!) bonus in het NYC office op $400.000 kwam te staan. Sprak tijdens die introductie dag ook met een trader en die was nog geen 40 en die had het al over met pensioen gaan met een huisje op het strand!
Ben bezig om er na mijn studie ook binnen te komen...

(beetje offtopic maarja)
Dacht ik nou echt dat GS, Geen Stijl was.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:13:08 #101
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44611772
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:04 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dacht ik nou echt dat GS, Geen Stijl was.
Goldman Sachs is wel een stukkie ouder; uit 1869 terwijl Geen Stijl uit 2003 is De IPO van GS was in 1999 en sindsdien is hun listing op NYSE GS.
pi_44611821
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:00 schreef cultheld het volgende:
Ik sprak vrijdagavond nog een gozer die nu nog bouwvakker in opleiding is en iedere zaterdag zo'n 160 euro zwart opstrijkt. Die gasten kunnen als ze willen wel 2000 netto per maand verdienen: Menig beginnende hbo'er moet het met minder doen.
Ze hebben inderdaad weinig te klagen. Krijg je wel vaak het riedeltje over 'zwaar lichamelijk werk', 'versleten knieën' en weet ik het allemaal te horen, maar daar kiezen ze zelf voor. Vaak blijven mensen in dit soort functies ook wel op eenzelfde salarisniveau hangen en zijn er wat minder doorgroeimogelijkheden.

Maar goed, zo heeft iedere baan wel wat om over te klagen. Daar zijn we natuurlijk ook nederlanders voor .
Secrets never die. Only people.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:14:42 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44611842
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:00 schreef cultheld het volgende:
2000 netto is niet zo veel.

Zeker niet gezien het aantal uren dat ze er voor werken, zwart of niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2006 @ 22:15:51 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44611899
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:14 schreef popolon het volgende:

[..]

2000 netto is niet zo veel.

Zeker niet gezien het aantal uren dat ze er voor werken, zwart of niet.
2000 netto is wel boven modaal
Maar goed, als je het niet in 36 uur verdient is het niet zo veel inderdaad.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:28:18 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44612404
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daarbij komt dat veel van die jongens er lichamelijke problemen aan overhouden op latere leeftijd, vooral de straters.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:38:07 #106
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_44612782
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wtf is dat boven modaal, wat is modaal dan in NL?
  woensdag 20 december 2006 @ 22:39:10 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44612823
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:38 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Wtf is dat boven modaal, wat is modaal dan in NL?
Dacht altijd dat dat rond de 60.000 bruto lag, blijkbaar niet.

Aha, rond de 30 lees ik net ergens.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2006 @ 22:39:59 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44612866
Modaal is iets van 27.000,- bruto. Dat is inderdaad zo'n 60.000 gulden popolon
  woensdag 20 december 2006 @ 22:41:11 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44612919
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Modaal is iets van 27.000,- bruto. Dat is inderdaad zo'n 60.000 gulden popolon
Ja daar ging ik de fout in.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2006 @ 22:42:04 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44612941
29.500 in 2006 en 30.164 in 2007 volgens het CPB
pi_44615003
In de tijd dat mensen jaloers liggen te zeiken over hoe een andere Fokker 'te veel' verdiend, zouden ze zelf eens moeten gaan werken om iets te gaan bereiken.

Ik heb zelf geen eindejaarsuitkering of bonus of wat dan ook, maar omdat ik naast een vaste baan die vrij goed betaald ook nog eens een eigen zaakje heb en ik dus het meeste van m'n tijd spendeer aan werk, heb ik ook een leuke bankrekening. Ligt puur aan je eigen instelling vind ik. Afgunstig zijn heb je verder geen klote aan en guess what, er zullen altijd mensen zijn die meer dan jou verdienen, en er zijn zelfs mensen voor wie 40.000 pleuro kleingeld is.
pi_44615110
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

ik zoek nog een rijke man die elk jaar een bonus krijgt!!!!!!
so?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44615151
ow ja mensen zonder bonus
ga dan zwart erbij werken!! Kan jou dat nou schelen?
gewoon doen...klaar..gezeik meteen over.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44629652
Ik vind, wel dat TS loopt te zeiken.
Als hij er keihard voor werkt/gestudeerd heb, heeft hij dat verdient.
Maar zoals ik ook in het topic heb gezegd, vindt ik het maar zielig dat hij dat op een forum gaat zitten melden. En ook op zo'n manier van: "ik verdien lekker meer als jullie".
Are you nuts??
pi_44635819
quote:
Op woensdag 20 december 2006 05:10 schreef cultheld het volgende:
Ik pak iedere maand bonussen: Haat me.
En dat als student.
pi_44636030
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef whosvegas het volgende:
Maar zoals ik ook in het topic heb gezegd, vindt ik het maar zielig dat hij dat op een forum gaat zitten melden. En ook op zo'n manier van: "ik verdien lekker meer dan jullie".
Het moest even
  donderdag 21 december 2006 @ 19:45:21 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_44636709
De mensen die zo'n bonus krijgen leveren het veelvoudige voor het bedrijf op, dus in zoverre terecht. Dat daar zo op afgegeven word door iemand die 20.000 euro schuld heeft en te kansloos is om dit zelf op te lossen zegt mij eigenlijk al genoeg.

Vandaag is trouwens de hoogste bonus ooit gegeven aan een topman van Goldman Sachs, namelijk dik 40 miljoen euro!!
pi_44637035
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:45 schreef Blik het volgende:

Vandaag is trouwens de hoogste bonus ooit gegeven aan een topman van Goldman Sachs, namelijk dik 40 miljoen euro!!
Je bent pas de 24e die het post. Maar toch bedankt.
pi_44637150
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:15 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En dat als student.
Kijk op zijn website.

Moneymaker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44637253
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef whosvegas het volgende:
Maar zoals ik ook in het topic heb gezegd, vindt ik het maar zielig dat hij dat op een forum gaat zitten melden. En ook op zo'n manier van: "ik verdien lekker meer als jullie".
100% mee eens. Ben nu 20 en moet nog minstens 2 jaar studeren, en daarna ga ik nog een 2de opleiding gaan volgen. Resultaat is dat ik amper uit kan gaan (1 dagje per week ofzo) en dat ik zéér weinig te besteden heb (moet rondkomen met een goeie 2000¤/jaar). Het zou voor mij nu ook véél makkelijker zijn om winkelrekjes te gaan vullen, mij een getuned golfje op de oprit te zetten en 3 keer in de week uit te gaan. Dat is inderdaad veel leuker. Maar als je kijkt wat je er later voor terug kan krijgen doe ik het met plezier, ik zal namelijk wél die porsche naast de mercedes op de oprit kunnen zetten eens ik 35 ben.

Die mensen moeten er de laatste jaren misschien niet zo hard voor werken, maar ze hebben het vroeger gedaan waar anderen toen voor het plezier gekozen hebben. Zijn pleziertje komt nu.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 21 december 2006 @ 21:19:26 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_44639835
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:54 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Je bent pas de 24e die het post. Maar toch bedankt.
kwam ik later ook achter ja
pi_44642608
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:01 schreef Athmozz het volgende:

[..]

100% mee eens. Ben nu 20 en moet nog minstens 2 jaar studeren, en daarna ga ik nog een 2de opleiding gaan volgen. Resultaat is dat ik amper uit kan gaan (1 dagje per week ofzo) en dat ik zéér weinig te besteden heb (moet rondkomen met een goeie 2000¤/jaar). Het zou voor mij nu ook véél makkelijker zijn om winkelrekjes te gaan vullen, mij een getuned golfje op de oprit te zetten en 3 keer in de week uit te gaan. Dat is inderdaad veel leuker. Maar als je kijkt wat je er later voor terug kan krijgen doe ik het met plezier, ik zal namelijk wél die porsche naast de mercedes op de oprit kunnen zetten eens ik 35 ben.

Die mensen moeten er de laatste jaren misschien niet zo hard voor werken, maar ze hebben het vroeger gedaan waar anderen toen voor het plezier gekozen hebben. Zijn pleziertje komt nu.
Waarom word het opleidingsniveau toch altijd meteen in verband gebracht met wat iemand verdiend? Je hebt ook nog de factoren talent, marktkennis, het hebben van een handelsgeest en natuurlijk de ouderwetse kennis verkregen door ervaring.
pi_44642721
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Waarom word het opleidingsniveau toch altijd meteen in verband gebracht met wat iemand verdiend? Je hebt ook nog de factoren talent, marktkennis, het hebben van een handelsgeest en natuurlijk de ouderwetse kennis verkregen door ervaring.
Waarbij vooral talent een hoog pluspunt is.
Wat is dat dan toch, die afgunst van mensen die "minder" hebben naar de mensen die "meer" hebben omdat ze getalenteerder zijn? Ik snap dat echt niet. Ik krijg nog een redelijke bonus, maar geen 40k, maar degene die ik ken die zo`n bonus wel krijgen, die krijgen hem ook verdiend.
pi_44642954
Vind ik ook, en als iemand d'r ook voor heeft moeten knokken, dan gun ik dat die persoon van harte. Als je constant d'r over ligt te peinzen over hoe andere mensen ietsjes meer dan jou verdienen, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
pi_44644401
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Ok, maar dan start je niet direct hoog. Denk je nu echt dat iemand die aan zijn 18 direct gaat werken aan een deftig loon begint, die mensen mogen blij zijn met een 1000¤/maand. Als ik afgestudeerd ben is er geen enkele werkgever die er ook maar aan denkt mij een aanbod te doen van minder dan 1500¤, of hij krijgt direct een dikke middenvinger.
Zonder die diploma's raak je tegen je 40 misschien in het middlemanagement, ik stap er aan 26 al direct in. Ingenieurs hebben ze veel te kort, als het dan nog eens ingenieurs zijn die een specialisatiejaar nemen én nog een opleiding bedrijfsmanagement erbij hebben zien ze ze al helemaal graag komen. En voor er iemand zonder diploma komt beweren dat ik het later wel zal merken op de arbeidsmarkt; heb hier al van 2 bedrijven een contract liggen voor als ik afgestudeerd ben, is juist nog keuze maken of ik aan een staatsbedrijf ga met veel zekerheid en wat minder loon, of ik in de privé ga met een deftig loon (voorstel dat door hen geopperd werd kwam op een dikke 45.000¤ brutto + bedrijfwagen, gsm, portable...). No way dat iemand zonder serieuze opleiding dergelijke aanbiedingen krijgt.

Wat je dan wel als nadeel hebt is de oproepbaarheid, dat heb je anders niet. Als je achter de kassa staat dan stopt je job om 5 of 6u en vanaf dan laat je werkgever je met rust, als je zo'n job hebt en er zit iets niet goed wordt je verwacht daar "direct" te staan. Die dingen spelen ook mee.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 22 december 2006 @ 00:17:05 #126
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_44645991
Als je achter een supermarkt kassa zit moet je soms tot 9 uur hoor
pi_44735820
Wat ben jij voor brutale aap mij te vertellen wat ik niet mag verdienen?
  maandag 25 december 2006 @ 19:54:44 #128
46177 CJ_S
weg van teruggeweest
pi_44737176
Bij mijn vorige werkgever werd gesteld dat we samen werken aan hetzelfde doel - we zetten allemaal ons beste beentje voor en werken allemaal af-en-toe over, een enkeling wat vaker. Maar zowel bij het salaris en de bonusregeling was de verdienste voor de manager / salesmens altijd hoger.

Destijds vond ik dat onterecht - maar wanneer ik in de positie van mijn baas zou hebben gestaan zou ik exact hetzelfde doen.

Als jij er niet tegen kan dat jij geen bonus krijgt dan is dat echt geheel jouw probleem en moet je daar iets aan doen.

ik vind overigens wel dat salarissen meer rechtgetrokken mogen worden... ik vind 't al moeilijk om rond te komen van 1.500 euro... dus hoe doen die andere mensen het dan....

[ Bericht 14% gewijzigd door CJ_S op 25-12-2006 20:00:16 ]
pi_44741235
bovendien hoeft niet iedereen het even goed te hebben.. Sommige mensen hebben het nu eenmaal verder geschopt in het leven dan anderen.
Pure afgunst als ik de OP nog eens lees.
  dinsdag 26 december 2006 @ 00:21:03 #130
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_44741895
quote:
Op maandag 25 december 2006 19:54 schreef CJ_S het volgende:

ik vind overigens wel dat salarissen meer rechtgetrokken mogen worden... ik vind 't al moeilijk om rond te komen van 1.500 euro... dus hoe doen die andere mensen het dan....
Tering nog meer, NL staat al in de top 3 van kleinste inkomensverschillen ter wereld. Ik blijf vinden dat mensen die er jaren voor gestudeerd hebben, en stukken meer verantwoordelijkheid hebben, dat die ook alle recht hebben om stuk meer te verdienen
pi_44742185
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ok, maar dan start je niet direct hoog. Denk je nu echt dat iemand die aan zijn 18 direct gaat werken aan een deftig loon begint, die mensen mogen blij zijn met een 1000¤/maand.
Als je op je 18e gaat werken heb je ook geen opleiding gehad. Dus dan is het niet meer als logisch eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')