abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 18 december 2006 @ 21:09:18 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44551562
Een modje van WGR adviseerde mij een eigen topic op te starten, nadat ik fel van leer trok tegen een user die ff een eindejaarsbonus krijgt van bijna 40.000 Euro. Ik vind het belachelijk dat een gladjakker in een duur pak, en met een functie die een hele dure, Engelstalige naam draagt, zo 'n absurd hoog extraatje krijgt aan het eind van het jaar. Voor velen een volledig jaarsalaris! Deze user krijgt veel bijval, want hij heeft keihard gewerkt en deze bonus verdiend. Flikker toch op man! Vertel dat maar eens tegen mensen die voor een hongerloontje de hele dag lopen te zwoegen in de zorg! Die oude, bedlegerige mensen wast en voert! En die mensen krijgen echt geen bonus, ze mogen allang blij zijn met een schamel kerstpakket! Daarom gaat mijn respect uit naar die mensen die keihard werken, voor weinig loon, om het leven voor anderen iets draaglijker te maken. En niet naar een gladjakker in een net pak.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_44551629
De aloude discussie keert terug. Kwaliteiten worden nou eenmaal beloont.
pi_44551662
als jij het had gekregen had je het gedeeld zeker?

welk bedrijf is dat?
  maandag 18 december 2006 @ 21:12:47 #4
97348 Matness
Matt about you
pi_44551671
ik werk in de zorg, werk me dagelijks uit de naad, moet dingen doen waar ik niet achter sta of onpasselijk van word, word met enige regelmatig geschoffeerd door de bewoners, zit met enige regelmaat onder de poep of er wordt (niet expres) over me heen gespuugd, ik moet af en toe mijn rug de vernieling in sjorren om mensen te helpen, en dat alles met een glimlach
ik vraag me af wie die bonus meer verdient. een pik die op kantoor zit of ik.

soms vind ik dat erg scheef. mijn lichaam is na mijn 50ste kapot als ik dit werk blijf doen.
pi_44551738
sjee wat zijn we weer jaloers... je hele topic is op niets gebaseerd, uitsluitend afgunst! iedereen die iets extra's verdient is meteen een gladjakker in een strak pak. mensen die voor een hongerloontje zwoegen zijn misschien een beetje losers... maar wie zijn schuld is dat nou helemaal?

get a life (and a job...with a bonus)
Gelukkig zonder haar
pi_44551786
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:12 schreef Matness het volgende:

ik vraag me af wie die bonus meer verdient. een pik die op kantoor zit of ik.

soms vind ik dat erg scheef. mijn lichaam is na mijn 50ste kapot als ik dit werk blijf doen.
waarschijnlijk die andere meneer...
waarom blijf je dat werk dan doen ???

hou op met klagen...doe er iets aan !
Gelukkig zonder haar
pi_44551789
Ter info: het gaat om dit topic: Doe *hier* ff stoer met je einde jaars bonus

En je roept daar:
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:58 schreef Djeez het volgende:
ik wou me nog ff verontschuldigen hier. Ik heb niets tegen TP in persoon, ik ken hem helemaal niet, ook niet van Fok! Wat me wel stoort is dat iemand zegt dat hij zo 'n absurd hoge bonus verdiend heeft omdat hij zo hard heeft gewerkt. blablabla
Om vervolgens hem hier weer een:
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:09 schreef Djeez het volgende:
blablabla......... gladjakker in een duur pak...... blablabla
te noemen. Dat ten eerste.
En dan nog over dit topic: mensen in de zorg doen inderdaad veel voor weinig (naar mijn mening), maar dat is nu éénmaal zo, en dat zal ook niet snel veranderen. Op het moment dat er écht over sales gepraat kan worden, en iemand doet dit dusdanig goed dat er boven een bepaalde target gepresteerd wordt, worden enorme bonussen uitgekeerd. Yep, so be it. Het is misschien niet eerlijk in jouw ogen, maar ja.

En dan nog: kan iemand die een bonus van 40000e krijgt, daar niet enorm hard voor hebben gewerkt? Ik zeg: chapeau. Als je een dusdanig hoge bonus krijgt, zul je 'm ook wel verdiend hebben.
En de salarissen in de zorg moeten omhoog. Zo, klaar.

Edit: by the way, moet je in Amerika de bonusverhalen eens horen. Dan flip jij helemaal denk ik
  maandag 18 december 2006 @ 21:17:07 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44551805
Dit is iig al een heel ander verhaal dan de huillie reactie die jij in WGR postte over dat de bonus van deze diknek net zo groot was als jouw schuld en dat jij oh zo hard werkte en bladiejanksnikboehoe.

Ja, de mensen in de zorg verdienen ook zo'n vette bonus.

Maar jij niet! Wat jij doet gewoon je werk, niet meer en niet minder.
  maandag 18 december 2006 @ 21:18:43 #9
97348 Matness
Matt about you
pi_44551860
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

waarschijnlijk die andere meneer...
waarom blijf je dat werk dan doen ???

hou op met klagen...doe er iets aan !
haha, grapjas, alsof je er in je eentje wat aan kan veranderen
dat werk is een roeping, je houdt ervan of je haat het

maar ik was zeker niet van plan dit altijd te blijven doen
pi_44551918
Ik werk niet hard voor m'n bonus ? Ah, weer wat geleerd.

Stop met jankzakken en zorg dat je zelf een baan met bonus krijgt zou ik zeggen.
  maandag 18 december 2006 @ 21:21:38 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_44551945
Ik vind 40.000 euro inderdaad een belachelijk bedrag, maar ik vind het geen probleem dat er bonussen uitgedeeld worden. Wel vind ik dat iedereen een bonus zou moeten kunnen krijgen en niet alleen mensen met een bepaalde functie.

En ja, ook ik zou hem gewoon zelf houden als ik er eentje zou krijgen, want dan zou ik toch voelen dat ik hem verdiend zou hebben ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 december 2006 @ 21:22:03 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44551963
Je zal idd eens flink je best doen om een goeie baan te vinden, er goed werk verrichten en er verdomme nog goed voor betaald worden ook .

Dat je het in de zorg niet krijgt is misschien schandalig, maar geen reden dat een ander het niet zou mogen verdienen zeg .

Links, mooi gedachtengoed, maar tikje naief .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 18 december 2006 @ 21:23:10 #13
97348 Matness
Matt about you
pi_44551999
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:22 schreef HeatWave het volgende:
Je zal idd eens flink je best doen om een goeie baan te vinden, er goed werk verrichten en er verdomme nog goed voor betaald worden ook .

Dat je het in de zorg niet krijgt is misschien schandalig, maar geen reden dat een ander het niet zou mogen verdienen zeg .

Links, mooi gedachtengoed, maar tikje naief .
pi_44552008
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar jij niet! Want jij doet gewoon je werk, niet meer en niet minder.
Ik heb de laatste 2 en een half jaar gewoon mijn werk gedaan. En meer. En dan naaien ze je er vrolijk uit zo vlak voor de kerst
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44552020
Doet me denken aan de tijd dat ik nog (echt) jong was, en eens een keertje een ijsje uit de hand van een vriendje sloeg (per ongeluk, natuurlijk), omdat ik er niet ééntje kreeg (want ik was stout geweest ofzo).

"Als ik het niet verdien, mag jij er ook niet van genieten"
  maandag 18 december 2006 @ 21:25:31 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44552076
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb de laatste 2 en een half jaar gewoon mijn werk gedaan. En meer. En dan naaien ze je er vrolijk uit zo vlak voor de kerst
Da's best klote idd...
pi_44552180
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Da's best klote idd...
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"

En die had ik dus nodig om mijn hypotheek over te sluiten. Wat ik dus gedaan heb.

En bedankt
vosss is de naam,
  maandag 18 december 2006 @ 21:28:57 #18
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_44552183
Dan had je maar een vak moeten leren schooier, ik zit niets voor niets op die universiteit.
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_44552185
Wat is jaloezie toch een vervelend iets he? Als ik het niet krijg, gun ik het iemand anders ook niet.

Projecteer je niet je woede over je eigen falen in deze maatschappij op iemand die wel slaagt ?
pi_44552210
Maar hey, in Afrika gaan de kindjes dood aan aids en tyfus en honger,
dus ja, wat zou ik dan klagen?! !!!!!
vosss is de naam,
  maandag 18 december 2006 @ 21:30:03 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44552216
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef vosss het volgende:
Nogal ja, zeker omdat ze nog geen week van te voren vrolijk "Ja" invulde op de werkgeversverklaring bij de vraag: "bent u als werkgever bij gelijkblijvend functioneren van plan het tijdelijk dienstverband om te zetten naar een dienstverband voor onbepaalde tijd?"

En die had ik dus nodig om mijn hypotheek over te sluiten. Wat ik dus gedaan heb.

En bedankt
pi_44552229
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zie 1 reactie terug van mij
vosss is de naam,
pi_44552256
Trouwens, die "gladjakkers in pak" zorgen er wel voor dat er genoeg klanten binnenkomen om jouw baan te betalen Djeez. Het is niet meer dan logisch dat degeen die meer verantwoordelijk is voor behaalde omzet ook meer verdiend en een bonus op basis daarvan krijgt. De "gladjakker in pak" wordt namelijk gewoon op straat gezet als doelen niet gehaald worden itt jij die pas op straat wordt gezet als het echt niet anders kan.
  maandag 18 december 2006 @ 21:31:25 #24
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_44552264
je vergeet eigenlijk wel dat deze mannen allemaal hoge functies hebben en jij niet. en dat deze mensen gewoon targets halen, hele moeilijke en als ze die halen krijgen ze een bonus, halen ze hem nie worden ze ook zo ontslagen, jij niet.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_44552269
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef MisterICE het volgende:
Dan had je maar een vak moeten leren schooier, ik zit niets voor niets op die universiteit.
en wat verdient dat nou ? als dakdekker ?

bn het wel met je eens hoor, als dat gehuil omdat mensen een ander gewoon niet wat extra's gunnen, had dan een vak geleerd! losers...
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')