abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44532662
Vervolgtopic van:

Stop per direct abortus!!
Stop per direct abortus #2
Stop per direct abortus #3
quote:
Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
quote:Abortus om hazenlip komt voor
Onderzoeken of echo’s leiden tot meer zwangerschapsafbrekingen
Van onze verslaggever
Lezersreacties op dit artikel (29) geef uw reactie
Nederlandse ziekenhuizen hebben de afgelopen jaren zeker drie abortussen uitgevoerd omdat het vooruitzicht van een baby met een kleine en behandelbare afwijking voor de ouders onverdraaglijk was.
Het AMC in Amsterdam voerde twee keer een abortus uit vanwege een hazenlip. Ook het Academisch Medisch Centrum Maastricht aborteerde vanwege een kleine afwijking.

Dit meldt de EO vandaag in het Radio 1-programma ’De Ochtenden’. Katia Bilardo, gynaecoloog in het AMC, vertelt in de radio-uitzending over een paar dat zich bij haar meldde na een echo waaruit bleek dat het kind een hazenlip had. Hoewel het niet om een ernstige afwijking ging, konden de ouders niet accepteren dat het kind zou komen. De ouders bleven bij hun besluit, ook na gesprekken met maatschappelijk werksters, psychologen, een kinderchirurg en een plastisch chirurg. Bilardo: „Uiteindelijk hebben we in teamverband besloten dit verzoek te honoreren. Ik realiseer me dat zo’n kind geaccepteerd moet worden, en het feit dat bij zo’n waardevolle zwangerschap die acceptatie ontbrak, heb ik geïnterpreteerd als een goed overwogen beslissing.”

Bilardo begeleidde ook een tweede abortus, bij een vrouw die al een kind met een hazenlip had. Het kind dat zij verwachtte had weer een hazenlip. Ook in het Academisch Centrum in Maastricht is een abortus uitgevoerd, omdat de foetus een kleine afwijking had. Welke wil het ziekenhuis niet prijsgeven om privacy-redenen. Gynaecoloog Philip Stoutenberg van het Universitair Medisch Centrum Utrecht zegt jaarlijks twee tot drie abortusverzoeken te krijgen vanwege kleine afwijkingen. Dat ziekenhuis honoreert dergelijke verzoeken niet. Volgens Stoutenberg zijn de abortussen uiteindelijk uitgevoerd in abortusklinieken, „want tot 24 weken mag een zwangerschap worden afgebroken ook als er niets met het kind aan de hand is”.

Staatssecretaris Ross van volksgezondheid heeft in een reactie aan ’De Ochtenden’ laten weten dat de noodsituatie van de vrouw, niet de lichte of behandelbare afwijking op zich, reden kan zijn een zwangerschap af te breken. Ross gaat een werkgroep instellen om te onderzoeken of de formulieren voor abortusregistratie moeten worden aangepast. De reden is dat zwangere vrouwen tegenwoordig bij twintig weken vrijwel standaard een echo krijgen aangeboden. Ross wil weten of de toegenomen mogelijkheden voor prenatale diagnostiek leiden tot een groter aantal abortussen.

bron
Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......

Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........

Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.

Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......

En nu al abortus voor een hazelip.....

Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
  maandag 18 december 2006 @ 12:03:44 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44532803
Da's dan weer wél echt iets voor mij, ff lekker een stuk weg typen en dan is het topic vol

Mijn laatste post was :
quote:
Gaan we ons ook druk maken over de bevruchte eicellen die in een baarmoeder kunnen worden ingebracht, waarna er een kind kan geboren worden ? Die bevruchte eicel is dan namelijk óók al een mens.
En dan moeten we natuurlijk ook van de eicellen en het sperma afblijven want die zijn in aanleg óók mensen. Zo kun je nog wel ff doorgaan.
Je moet ergens een grens trekken en bij mij ligt die grens bij de levensvatbaarheid van de mens in wording. Kan die zelfstandig leven dan is het al een bestaand mens.
In alle andere gevallen is het slechts een mens in wording zonder eigen leven en dat begin kan desgewenst worden afgebroken door de gene die dat in haar lichaam draagt.

Mss beter om even aan te geven dat ik persoonlijk mezelf niet tot abortus zie overgaan, ik heb wel in een positie verkeerd waarin anderen dat dus wel zouden doen, maar ik heb gewoon met stijf dichtgeknepen ogen de zwangerschap uitgelopen- toen na een paar maanden bekend was dat de kans op een beschadigde foetus er dik in zat - en die resulteerde in een leuk jochie met een gapende schisis. De hele familie in paniek en ik dolgelukkig dat het benauwde avontuur toch nog zo goed was afgelopen.
Niemand had tijdens die zwangerschap zin om mijn angsten te delen. * daar moet je niet aan denken * enzo vond men. * die baby is helemaal niet meer belangrijk * zei de huisarts

Ik begrijp dus uitstekend dat er vrouwen zijn die er voor kiezen om de zwangerschap af te breken en zal altijd op komen voor hun rechten in deze.
Het ( abortus ) is niks voor mij, maar dan neemt niet weg dat het een ander vrij moet staan om die keuze te kunnen maken.

ik vind dat als grens 20 weken moet worden gehanteerd, daarna word het te onduidelijk hoever de foetus al is ontwikkeld
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 december 2006 @ 12:04:12 #3
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44532813
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:03 schreef deedeetee het volgende:
Da's dan weer wél echt iets voor mij, ff lekker een stuk weg typen en dan is het topic vol

Een goed stuk, ook.
Copy paste het anders even hierheen.
... is a mismatch forever
  maandag 18 december 2006 @ 12:05:13 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44532840
Omdat ze zo belachelijk ver gaan betekent het nog niet dat je abortus als geheel moet verbieden natuurlijk. Overigens kan een hazenlip best ernstige gevolgen hebben, kan ik me herinneren ooit ergens gelezen te hebben.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_44532843
ik zou anders ook geen kind met een hazelip willen. :/
niet voor mij, maar voor het kind.
nouja ook een beetje voor mij
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  maandag 18 december 2006 @ 12:05:41 #6
78780 deedeetee
pi_44532855
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:04 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Een goed stuk, ook.
Copy paste het anders even hierheen.
al gedaan
  maandag 18 december 2006 @ 12:06:53 #7
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44532900
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:05 schreef Jesse- het volgende:
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe erg die hazenlip is. Is het een gevalletje zoals Jan Jaap van der Wal, dan zou dat naar mijn mening geen reden mogen zijn om de vrucht te aborteren. Is het stukken ernstiger, en ja er zijn hele ernstige gevallen, dan zie ik geen bezwaar.
... is a mismatch forever
pi_44532980
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:06 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk maar net aan hoe erg die hazenlip is. Is het een gevalletje zoals Jan Jaap van der Wal, dan zou dat naar mijn mening geen reden mogen zijn om de vrucht te aborteren. Is het stukken ernstiger, en ja er zijn hele ernstige gevallen, dan zie ik geen bezwaar.
Ik zou een gevalletje jan jaap van der wal ook aborteren kan ook komen omdat ik dat echt een kots vent vind die jan jaap is natuurlijk ook vaak genoeg onder het mes geweest door zn lipje en hij ziet er nog steeds niet uit.
Waarom zou je iemand dat niet willen besparen?
  maandag 18 december 2006 @ 12:12:46 #9
157234 Jonnyboy
Niet geschoten altijd mis
pi_44533047
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:05 schreef Jesse- het volgende:
Ik wil ff aangeven (als we het weer voor de hazenlip gaan hebben) dat ik zelf een hazenlip heb.

En hoewel het erg vervelend is (ik noem de operaties, de beugel, de oorontstekingen en talloze tandarts/mondhygeniëste/othodontist bezoeken) ik ontzettend blij ben dat ik op deze aarde ben, en dat ik leef.
A pirate walked into a bar with a steering wheel at its crotch.
The barman asked: 'Why is there a steering wheel at your crotch?'
'Arrr, it's driving me nuts!'
  maandag 18 december 2006 @ 12:13:34 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44533065
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:12 schreef Jonnyboy het volgende:

[..]

Ik wil ff aangeven (als we het weer voor de hazenlip gaan hebben) dat ik zelf een hazenlip heb.

En hoewel het erg vervelend is (ik noem de operaties, de beugel, de oorontstekingen en talloze tandarts/mondhygeniëste/othodontist bezoeken) ik ontzettend blij ben dat ik op deze aarde ben, en dat ik leef.
. good for you.

Vrij foute opmerking van jesse.
pi_44533246
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:12 schreef Jonnyboy het volgende:

[..]

Je had niet geweten wat je mist
Verder vind ik het absoluut de keuze van de ouders.
Waarom zou je onderscheid maken tussen een ongeboren kind met het down syndroom of een andere afwijking (zoals bijvoorbeeld een hazelip)?

Ohja; vrije keuze is gaaf!
  maandag 18 december 2006 @ 12:23:27 #12
78780 deedeetee
pi_44533298
Het is op de echo niet goed te zien wat er nu precies beschadigd is, soms gaat de schisis ook samen met anders afwijkingen die niet te zien zijn zoals geestelijke afwijkingen.
Er ligt een groot verschil tussen een spleetje in de lip en een dubbelzijdige spleet waarbij zelf het neusbeen ontbreekt. Het -mij bekende kind- dat daarmee geboren is heeft ook andere problemen overgens. Het uiterlijk is best mooi hersteld maar de geestelijke problemen zijn natuurlijk niet te herstellen.

De moeder waar ik het al eerder over had, die haar schisiskind liever had laten aborteren had een kindje met deze afwijking : syndroom Pierre Robin

Alle kindjes met een schis worden standaard door de kinderarts onderzocht op eventuele andere afwijkingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door deedeetee op 18-12-2006 12:31:35 ]
pi_44533498
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:13 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. good for you.

Vrij foute opmerking van jesse.
Hoe kan dat nou fout zijn, tis een mening.

En abortus gaat niemand wat aan. Enkel de ouders en degene die zij erbij willen betrekken.
En helemaal niet een stelletje moraal ridders die hun eigen mening op een ander wil leggen
  maandag 18 december 2006 @ 12:33:03 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44533553
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:31 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou fout zijn, tis een mening.
Ja, net zo'n mening als: ik vind dat joden geaborteerd moeten worden.
pi_44533588
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, net zo'n mening als: ik vind dat joden geaborteerd moeten worden.
Mijn god wat ben jij een vervelend persoon.
  maandag 18 december 2006 @ 12:55:25 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44534154
Ja, ze hadden me moeten aborteren zeker.

Ik vind het belachelijk om mensen puur door een hazenlip het leven maar te misgunnen. Gaat echt nergens over.
pi_44534242
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:55 schreef Posdnous het volgende:
Ja, ze hadden me moeten aborteren zeker.

Ik vind het belachelijk om mensen puur door een hazenlip het leven maar te misgunnen. Gaat echt nergens over.
Dan kies jij er niet voor.

Jesse was zo eerlijk om te zeggen dat bij een foetus met een hazelip wel een abortus te overwegen. Voor het kind, maar ook een beetje voor zichzelf.

Dat is geen foute opmerking dat is wat hij vind.

En die joden mogen wat mij betreft ook gewoon leven...
  maandag 18 december 2006 @ 13:01:46 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44534337
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:58 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Dan kies jij er niet voor.

Jesse was zo eerlijk om te zeggen dat bij een foetus met een hazelip wel een abortus te overwegen. Voor het kind, maar ook een beetje voor zichzelf.

Dat is geen foute opmerking dat is wat hij vind.

..
Maar zo werkt dat niet.

Straks zijn er ook mensen die een kind willen aborteren door een kleine oogafwijking of een grote neus of whatever. Vrije keuze oke, maar niet alles kan zomaar te tolereren zijn.
pi_44534485
Zo werkt het wel.

Men wilt abortus, men neme abortus.

ok je bent erachter gekomen dat de foetus een grote neus heeft, dus je wilt abortus. Dat mag niet.
ja maar ik ben nu van mening dat ik er eigenlijk ook helemaal niet klaar voor ben, het niet wil, etc. etc.

Moet je ze dan verplichten om het kind te houden?
Kom nou baas in eigen buik enzo.
Het blijft de beslissing van de ouders, en niet van iemand met een hazelip in een andere provincie.

en dat de maatschappij zo verloederd is dat zulke dingen gebeuren, ja de wereld is fokked up, wat doe je eraan. iig niet het abortus recht afnemen
  maandag 18 december 2006 @ 13:06:43 #20
78780 deedeetee
pi_44534494
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar zo werkt dat niet.

Straks zijn er ook mensen die een kind willen aborteren door een kleine oogafwijking of een grote neus of whatever. Vrije keuze oke, maar niet alles kan zomaar te tolereren zijn.
Omdat ???? Vrije keuze is vrije keuze en niet alleen als een ander oordeelt dat die keuze goed is in zijn/haar eigen ogen.
pi_44534522
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar zo werkt dat niet.

Zover zal het echt niet komen, daarvoor is een abortus veel te zwaar voor de (aanstaande) ouders.
En dingen als een grote neus of iets dergelijks zijn totaal niet relevant in deze.
Onzin praten doet je punt echt ten goede!
pi_44534610
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:07 schreef Jesse- het volgende:

[..]

Zover zal het echt niet komen, daarvoor is een abortus veel te zwaar voor de (aanstaande) ouders.
En dingen als een grote neus of iets dergelijks zijn totaal niet relevant in deze.
Onzin praten doet je punt echt ten goede!
Dat risico zit er zeker wel in, onz praten doet jou punt niet echt veel ten goede.
pi_44534743
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:10 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Dat risico zit er zeker wel in, onz praten doet jou punt niet echt veel ten goede.
Ach nee, dan gaat het al over een dna profiel wat bekeken wordt voor een zwangerschap.
  maandag 18 december 2006 @ 13:18:59 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44534846
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Omdat ???? Vrije keuze is vrije keuze en niet alleen als een ander oordeelt dat die keuze goed is in zijn/haar eigen ogen.
Wat een gelul zeg. Omdat het eigen buik is gaat het nog wel om leven en dat is ook een maatschappelijke kwestie. Anders kan je net zo goed je kind doodmaken als ze al 2 is, 'want je kan er niet voor zorgen' of 'de handicap is nogal groot' of iets dergelijks.

gewoon weglopen voor verantwoordelijkheden zoiets.
pi_44534952
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg. Omdat het eigen buik is gaat het nog wel om leven en dat is ook een maatschappelijke kwestie. Anders kan je net zo goed je kind doodmaken als ze al 2 is, 'want je kan er niet voor zorgen' of 'de handicap is nogal groot' of iets dergelijks.

gewoon weglopen voor verantwoordelijkheden zoiets.
Wat vind je dan van het aborteren van een gezond kind?
Omdat de ouder(s) er niet voor kunnen zorgen?
Of omdat het van een verkrachter is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')