abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44352103
Vervolgtopic van: Stop per direct abortus!!

Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
quote:
Abortus om hazenlip komt voor
Onderzoeken of echo’s leiden tot meer zwangerschapsafbrekingen
Van onze verslaggever
Lezersreacties op dit artikel (29) geef uw reactie
Nederlandse ziekenhuizen hebben de afgelopen jaren zeker drie abortussen uitgevoerd omdat het vooruitzicht van een baby met een kleine en behandelbare afwijking voor de ouders onverdraaglijk was.
Het AMC in Amsterdam voerde twee keer een abortus uit vanwege een hazenlip. Ook het Academisch Medisch Centrum Maastricht aborteerde vanwege een kleine afwijking.

Dit meldt de EO vandaag in het Radio 1-programma ’De Ochtenden’. Katia Bilardo, gynaecoloog in het AMC, vertelt in de radio-uitzending over een paar dat zich bij haar meldde na een echo waaruit bleek dat het kind een hazenlip had. Hoewel het niet om een ernstige afwijking ging, konden de ouders niet accepteren dat het kind zou komen. De ouders bleven bij hun besluit, ook na gesprekken met maatschappelijk werksters, psychologen, een kinderchirurg en een plastisch chirurg. Bilardo: „Uiteindelijk hebben we in teamverband besloten dit verzoek te honoreren. Ik realiseer me dat zo’n kind geaccepteerd moet worden, en het feit dat bij zo’n waardevolle zwangerschap die acceptatie ontbrak, heb ik geïnterpreteerd als een goed overwogen beslissing.”

Bilardo begeleidde ook een tweede abortus, bij een vrouw die al een kind met een hazenlip had. Het kind dat zij verwachtte had weer een hazenlip. Ook in het Academisch Centrum in Maastricht is een abortus uitgevoerd, omdat de foetus een kleine afwijking had. Welke wil het ziekenhuis niet prijsgeven om privacy-redenen. Gynaecoloog Philip Stoutenberg van het Universitair Medisch Centrum Utrecht zegt jaarlijks twee tot drie abortusverzoeken te krijgen vanwege kleine afwijkingen. Dat ziekenhuis honoreert dergelijke verzoeken niet. Volgens Stoutenberg zijn de abortussen uiteindelijk uitgevoerd in abortusklinieken, „want tot 24 weken mag een zwangerschap worden afgebroken ook als er niets met het kind aan de hand is”.

Staatssecretaris Ross van volksgezondheid heeft in een reactie aan ’De Ochtenden’ laten weten dat de noodsituatie van de vrouw, niet de lichte of behandelbare afwijking op zich, reden kan zijn een zwangerschap af te breken. Ross gaat een werkgroep instellen om te onderzoeken of de formulieren voor abortusregistratie moeten worden aangepast. De reden is dat zwangere vrouwen tegenwoordig bij twintig weken vrijwel standaard een echo krijgen aangeboden. Ross wil weten of de toegenomen mogelijkheden voor prenatale diagnostiek leiden tot een groter aantal abortussen.

bron
Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......

Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........

Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:

1 de ouders die tot zo\'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.

Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.

Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......

En nu al abortus voor een hazelip.....

Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
pi_44352180
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik word binnenkort vader, en ik kan me niet voorstellen dat mensen zo geweteloos zijn om hun eigen kind te doden.
En laat nu nog eens langzaam doordringen dat mensen desondanks abortus willen.
quote:
Kinderen van 24 weken zijn al levensvatbaar !!!! En dat mag hier gewoon vermoord worden. Mensen die dat laten doen mogen van mij nooit kinderen krijgen, hoe leg je aan je kind uit dat je zijn oudere broertje of zusje hebt vermoord omdat je geen zin had in kinderen?
Eh..hoe ga jij het kind uitleggen dat ie een niet-bestaand broertje of zusje heeft? Als je dat duidelijk hebt mag je gaan beginnen aan het uitleggen van het vermoorden van het niet-bestaande broertje of zusje. Imaginaire vriendjes zijn er niks bij..

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 12-12-2006 12:05:49 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:03:23 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44352311
Ik ben benieuwd hoe echtgaaf over een grasveld loopt? Al die levende wezens die hij vertrapt! De doodstraf verdiend hij!!!!
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:06:35 #4
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44352388
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik word binnenkort vader, en ik kan me niet voorstellen dat mensen zo geweteloos zijn om hun eigen kind te doden. Toen ik met 12 weken de eerste echo zag en het kind al helemaal compleet was en bewoog kon ik me niet voorstellen dat het legaal is om dit kind te doden. Laat staan als het 2x zo oud is. Met 24 weken hadden we nog een echo, en daarbij schopte het kind zelfs naar het apparaat dat de echo maakte, en hij volgde op dat moment al je hand als je over de buik heen ging.

Kinderen van 24 weken zijn al levensvatbaar !!!! En dat mag hier gewoon vermoord worden. Mensen die dat laten doen mogen van mij nooit kinderen krijgen, hoe leg je aan je kind uit dat je zijn oudere broertje of zusje hebt vermoord omdat je geen zin had in kinderen?
Waar haal jij de gore moed vandaan om mensen die abortus plegen zo te veroordelen knul....er zijn 1001 redenen waarom mensen dat doen en wellicht dat jij je het niet kan voorstellen, de meeste nemen zo'n besluit heel erg bewust, omdat ze dondersgoed weten waarom ze abortus plegen.

Daarbij...nogmaals een foetus van 12 weken heeft nul komma nul kans om te overleven buiten de baarmoeder. Daarin tegen een foetus van 24 weken heeft dat wel, de kans is klein, heel erg klein, vergis je niet, maar de kans is er en daarom is die grens gesteld.

De rest van je post is gewoon doorspekt van persoonlijke emotionele redenatie, waar ik eigenlijk niet op in wil gaan, maar je toont hier wel een enorme arrogantie om hier mensen te veroordelen die jij niet kent, waarvan jij de beweegredenen niet kent en waar jij dus helemaal geen recht hebt om een oordeel over te vellen.

En nee, ik ben niet iemand die abortus heeft laten plegen of daarover ooit een besluit heb moeten nemen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 12:08:36 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44352439
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Als een vrouw met een breinaald aan de gang gaat is dat net zo erg als dat een arts doet: het is en blijft gewoon moord. Je beneemt hoe dan ook het leven van een ander individu. Want je kind (inwording) is en blijft iemand anders
Het is volgens de wet nog niemand. Dan kan je hoog en laag springen, 600 keer god roepen, maar het is wettenlijk geen individu.

Ik heb liever dan een geleerd iemand het netjes doet dan dat vrouwen met breinaalden aan de slag gaan.
quote:
Wat is er niet realistisch aan om moord te verbieden? Maakt het verschil 6 of 23 weken?
Het is volgens de wet geen moord.
quote:
Nee, dat is een wezenlijk verschil. Anticonceptie is wat anders dan het leven van de vrucht ontnemen. Minder vruchtbaar worden als bijkomende schade is immers geen moord.
Als een vrouw de pil slikt is er een kans dat er toch een bevruchting plaats vind, maar door de werking van de pil kan de embryo zich niet hechten aan de baarmoeder. De embryo en de potentie tot leven is er dan al.
Carpe Libertatem
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:10:06 #6
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_44352477
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolgtopic van: Stop per direct abortus!!

Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
[..]

Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......

Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........

Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:

1 de ouders die tot zo\'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.

Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.

Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......

En nu al abortus voor een hazelip.....

Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
De enige conclussie aan deze OP is dat je een extremist bent die andere mensen jouw wil wilt opleggen. Zieke vent.
pi_44352485
Abortus verbieden is gewoon niet realistisch echtgaaf. Dan moet de abortusboot voor de Nederlandse kust gaan liggen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:10:56 #8
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_44352501
Abortus is een goed ding. Vooral voor domme mensen. Domme mensen mogen zich niet voortplanten. Domme mensen raken ongewild zwanger en doen dan het eerste slimme ding in hun leven: abortus.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:11:52 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44352531
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef du_ke het volgende:
Abortus verbieden is gewoon niet realistisch echtgaaf. Dan moet de abortusboot voor de Nederlandse kust gaan liggen .
Idd of we gaan weer met breipennen aan de slag. Met zoveel doden vrouwen meer. Daarnaast is het aan vrouwen zelf om te besluiten. Baas in eigen buik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:12:16 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44352544
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:58 schreef sigme het volgende:

[..]

En laat nu nog eens langzaam doordringen dat mensen desondanks abortus willen.
[..]

Eh..hoe ga jij het kind uitleggen dat ie een niet-bestaand broertje of zusje heeft? Als je dat duidelijk hebt mag je gaan beginnen aan het uitleggen van het vermoorden van het niet-bestaande broertje of zusje. Imaginaire vriendjes zijn er niks bij..
Oh jee...daar hebben we onze eigen Fok! Dolle-Mina weer
Ik durf te wedden dat jij nog nooit zwanger bent geweest, je bent typisch iemand die alleen maar redeneert vanuit je vastgeroeste, starre, gefrustreerde feministische denkbeelden zonder enige emotie te ervaren bij hetgene waar je nu precies over blaat. Waarschijnlijk heb je ook van die oorbellen met bliksemflitsen oid

Overigens ben ik niet tegen abortus, alleen vind ik de termijn die in NL gehandhaafd wordt veel te ruim. Ik denk dat de beslissing, wel/niet, echt wel binnen 8 weken genomen kan worden. Tenzij er sprake is van een zeer zware afwijking die pas later in de zwangerschap ontdekt kan worden. In die gevallen mogen er wat mij betreft uitzonderingen worden gemaakt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:12:53 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44352557
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef beelz het volgende:
Abortus is een goed ding. Vooral voor domme mensen. Domme mensen mogen zich niet voortplanten. Domme mensen raken ongewild zwanger en doen dan het eerste slimme ding in hun leven: abortus.
Wat een onzin is dat. Kapotjes kunnen knappen. En wat als je verkracht bent en zwanger raakt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44352570
Ban abortus uit de samenleving en torpedeer alle abortusboten. Ik ben er nog niet over uit wat we met de abortus-aanhangers zouden moeten doen. Misschien verplicht een aantal uur naar live babymoorden laten kijken.
pi_44352618
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh jee...daar hebben we onze eigen Fok! Dolle-Mina weer
Ik durf te wedden dat jij nog nooit zwanger bent geweest, je bent typisch iemand die alleen maar redeneert vanuit je vastgeroeste, starre, gefrustreerde feministische denkbeelden zonder enige emotie te ervaren bij hetgene waar je nu precies over blaat. Waarschijnlijk heb je ook van die oorbellen met bliksemflisten oid

Guttegut, ik moet zeggen dat de keren dat ik word gezien als een vastgeroeste feministe op de vingers van een leproos te tellen zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:15:32 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44352620
Als iemand een abortus wil doen, moeten ze dat zelf maar weten, wie zijn wij om daar over te bepalen

gejank om niks.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:16:35 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44352650
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ban abortus uit de samenleving en torpedeer alle abortusboten. Ik ben er nog niet over uit wat we met de abortus-aanhangers zouden moeten doen. Misschien verplicht een aantal uur naar live babymoorden laten kijken.
Echt wat een baarlijke onzin is dit. Er zijn vaak hele goede redenen om een abortus te doen. Idd een abortus om een hazelip daar trek ik ook een grens. Maar het is echt niet zo dat elke vrouw denkt laat ik er maar een doen. En het zijn ook altijd mannen die dit soort antwoorden geven.
pi_44352656
quote:
46 miljoen abortussen per jaar, waarvan 20 miljoen illegaal.

Om abortus uit te bannen zal je de mensheid moeten uitroeien.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:16:54 #17
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_44352663
quote:
Doe even normaal mongooltje. Was goede zaak geweest als jou moer abortus had laten plegen toen ze zwanger van jou was. We zijn hier niet in één of ander blote voetenland a la Marokko/Algerije/Iran/vul zelf wat in waar je eigen familie je sloopt als je als meisje zwanger bent na verkracht te zijn geweesrt.
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:17:30 #18
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_44352687
"stop abortus"

EWIahEIwhAEIwhAwiehAWIehWIEhaIwh
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:18:54 #19
44649 beelz
pi_44352723
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef sigme het volgende:
Wow dat is een goed idee! Iedereen dood! Waarom stoppen bij de domme mensen? Allemaal kapot maken. Mensen zijn toch kut
Besef Regulier!
pi_44352747
Niets mis met abortus
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:19:54 #21
44649 beelz
pi_44352755
quote:
Bestaat er een zender met live babymoorden?! Kickass waar kun je die bestellen
Besef Regulier!
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:20:24 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44352772
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Doe even normaal mongooltje. Was goede zaak geweest als jou moer abortus had laten plegen toen ze zwanger van jou was. We zijn hier niet in één of ander blote voetenland a la Marokko/Algerije/Iran/vul zelf wat in waar je eigen familie je sloopt als je als meisje zwanger bent na verkracht te zijn geweesrt.
Dat kan wel wat diplomatieker denk ik.
pi_44352795
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef du_ke het volgende:
Als we alles gaan legaliseren, dan wordt Nederland zo ongeveer het afvoerputje van de wereld als het gaat om zaken die het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen...

Door verdergaande legalisering wordt Nederland een abortusparadijs......

Die boot vind ik een drogreden om het hier dan maar wel te legaliseren...
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:21:26 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44352801
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef beelz het volgende:

[..]

Wow dat is een goed idee! Iedereen dood! Waarom stoppen bij de domme mensen? Allemaal kapot maken. Mensen zijn toch kut
Waarom leef jij dan nog? Heb je soms geen goede vrienden die om de pijn te verlichten je kop er niet voor je af willen hakken?? Zegt wel wat over jou.
pi_44352816
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef sigme het volgende:

[..]

46 miljoen abortussen per jaar, waarvan 20 miljoen illegaal.

Dat valt best mee. Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Wat is bijna 50 miljoen nou op een wereldbevolking van meer dan 6.000.000.000 ? Daarbij zal een dergelijke maatregel nogal wat mensen afschrikken. Het aantal zal een fractie zijn van wat het dankzij de 'humanisten' nu is. Dan stelt het al helemaal niets voor. Mensen denken dan nog wel een keer na voordat ze een moord plegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')