Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......quote:Abortus om hazenlip komt voor
Onderzoeken of echo’s leiden tot meer zwangerschapsafbrekingen
Van onze verslaggever
Lezersreacties op dit artikel (29) geef uw reactie
Nederlandse ziekenhuizen hebben de afgelopen jaren zeker drie abortussen uitgevoerd omdat het vooruitzicht van een baby met een kleine en behandelbare afwijking voor de ouders onverdraaglijk was.
Het AMC in Amsterdam voerde twee keer een abortus uit vanwege een hazenlip. Ook het Academisch Medisch Centrum Maastricht aborteerde vanwege een kleine afwijking.
Dit meldt de EO vandaag in het Radio 1-programma ’De Ochtenden’. Katia Bilardo, gynaecoloog in het AMC, vertelt in de radio-uitzending over een paar dat zich bij haar meldde na een echo waaruit bleek dat het kind een hazenlip had. Hoewel het niet om een ernstige afwijking ging, konden de ouders niet accepteren dat het kind zou komen. De ouders bleven bij hun besluit, ook na gesprekken met maatschappelijk werksters, psychologen, een kinderchirurg en een plastisch chirurg. Bilardo: „Uiteindelijk hebben we in teamverband besloten dit verzoek te honoreren. Ik realiseer me dat zo’n kind geaccepteerd moet worden, en het feit dat bij zo’n waardevolle zwangerschap die acceptatie ontbrak, heb ik geïnterpreteerd als een goed overwogen beslissing.”
Bilardo begeleidde ook een tweede abortus, bij een vrouw die al een kind met een hazenlip had. Het kind dat zij verwachtte had weer een hazenlip. Ook in het Academisch Centrum in Maastricht is een abortus uitgevoerd, omdat de foetus een kleine afwijking had. Welke wil het ziekenhuis niet prijsgeven om privacy-redenen. Gynaecoloog Philip Stoutenberg van het Universitair Medisch Centrum Utrecht zegt jaarlijks twee tot drie abortusverzoeken te krijgen vanwege kleine afwijkingen. Dat ziekenhuis honoreert dergelijke verzoeken niet. Volgens Stoutenberg zijn de abortussen uiteindelijk uitgevoerd in abortusklinieken, „want tot 24 weken mag een zwangerschap worden afgebroken ook als er niets met het kind aan de hand is”.
Staatssecretaris Ross van volksgezondheid heeft in een reactie aan ’De Ochtenden’ laten weten dat de noodsituatie van de vrouw, niet de lichte of behandelbare afwijking op zich, reden kan zijn een zwangerschap af te breken. Ross gaat een werkgroep instellen om te onderzoeken of de formulieren voor abortusregistratie moeten worden aangepast. De reden is dat zwangere vrouwen tegenwoordig bij twintig weken vrijwel standaard een echo krijgen aangeboden. Ross wil weten of de toegenomen mogelijkheden voor prenatale diagnostiek leiden tot een groter aantal abortussen.
bron
En laat nu nog eens langzaam doordringen dat mensen desondanks abortus willen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik word binnenkort vader, en ik kan me niet voorstellen dat mensen zo geweteloos zijn om hun eigen kind te doden.
Eh..hoe ga jij het kind uitleggen dat ie een niet-bestaand broertje of zusje heeft? Als je dat duidelijk hebt mag je gaan beginnen aan het uitleggen van het vermoorden van het niet-bestaande broertje of zusje. Imaginaire vriendjes zijn er niks bij..quote:Kinderen van 24 weken zijn al levensvatbaar !!!! En dat mag hier gewoon vermoord worden. Mensen die dat laten doen mogen van mij nooit kinderen krijgen, hoe leg je aan je kind uit dat je zijn oudere broertje of zusje hebt vermoord omdat je geen zin had in kinderen?
Waar haal jij de gore moed vandaan om mensen die abortus plegen zo te veroordelen knul....er zijn 1001 redenen waarom mensen dat doen en wellicht dat jij je het niet kan voorstellen, de meeste nemen zo'n besluit heel erg bewust, omdat ze dondersgoed weten waarom ze abortus plegen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik word binnenkort vader, en ik kan me niet voorstellen dat mensen zo geweteloos zijn om hun eigen kind te doden. Toen ik met 12 weken de eerste echo zag en het kind al helemaal compleet was en bewoog kon ik me niet voorstellen dat het legaal is om dit kind te doden. Laat staan als het 2x zo oud is. Met 24 weken hadden we nog een echo, en daarbij schopte het kind zelfs naar het apparaat dat de echo maakte, en hij volgde op dat moment al je hand als je over de buik heen ging.
Kinderen van 24 weken zijn al levensvatbaar !!!! En dat mag hier gewoon vermoord worden. Mensen die dat laten doen mogen van mij nooit kinderen krijgen, hoe leg je aan je kind uit dat je zijn oudere broertje of zusje hebt vermoord omdat je geen zin had in kinderen?
Het is volgens de wet nog niemand. Dan kan je hoog en laag springen, 600 keer god roepen, maar het is wettenlijk geen individu.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Als een vrouw met een breinaald aan de gang gaat is dat net zo erg als dat een arts doet: het is en blijft gewoon moord. Je beneemt hoe dan ook het leven van een ander individu. Want je kind (inwording) is en blijft iemand anders
Het is volgens de wet geen moord.quote:Wat is er niet realistisch aan om moord te verbieden? Maakt het verschil 6 of 23 weken?
Als een vrouw de pil slikt is er een kans dat er toch een bevruchting plaats vind, maar door de werking van de pil kan de embryo zich niet hechten aan de baarmoeder. De embryo en de potentie tot leven is er dan al.quote:Nee, dat is een wezenlijk verschil. Anticonceptie is wat anders dan het leven van de vrucht ontnemen. Minder vruchtbaar worden als bijkomende schade is immers geen moord.
De enige conclussie aan deze OP is dat je een extremist bent die andere mensen jouw wil wilt opleggen. Zieke vent.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolgtopic van: Stop per direct abortus!!
Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
[..]
Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......
Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........
Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:
1 de ouders die tot zo\'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.
Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.
Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......
En nu al abortus voor een hazelip.....
Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
Idd of we gaan weer met breipennen aan de slag. Met zoveel doden vrouwen meer. Daarnaast is het aan vrouwen zelf om te besluiten. Baas in eigen buik.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef du_ke het volgende:
Abortus verbieden is gewoon niet realistisch echtgaaf. Dan moet de abortusboot voor de Nederlandse kust gaan liggen.
Oh jee...daar hebben we onze eigen Fok! Dolle-Mina weerquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:58 schreef sigme het volgende:
[..]
En laat nu nog eens langzaam doordringen dat mensen desondanks abortus willen.
[..]
Eh..hoe ga jij het kind uitleggen dat ie een niet-bestaand broertje of zusje heeft? Als je dat duidelijk hebt mag je gaan beginnen aan het uitleggen van het vermoorden van het niet-bestaande broertje of zusje. Imaginaire vriendjes zijn er niks bij..
Wat een onzin is dat. Kapotjes kunnen knappen. En wat als je verkracht bent en zwanger raakt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef beelz het volgende:
Abortus is een goed ding. Vooral voor domme mensen. Domme mensen mogen zich niet voortplanten. Domme mensen raken ongewild zwanger en doen dan het eerste slimme ding in hun leven: abortus.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh jee...daar hebben we onze eigen Fok! Dolle-Mina weer
Ik durf te wedden dat jij nog nooit zwanger bent geweest, je bent typisch iemand die alleen maar redeneert vanuit je vastgeroeste, starre, gefrustreerde feministische denkbeelden zonder enige emotie te ervaren bij hetgene waar je nu precies over blaat. Waarschijnlijk heb je ook van die oorbellen met bliksemflisten oid
Echt wat een baarlijke onzin is dit. Er zijn vaak hele goede redenen om een abortus te doen. Idd een abortus om een hazelip daar trek ik ook een grens. Maar het is echt niet zo dat elke vrouw denkt laat ik er maar een doen. En het zijn ook altijd mannen die dit soort antwoorden geven.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ban abortus uit de samenleving en torpedeer alle abortusboten. Ik ben er nog niet over uit wat we met de abortus-aanhangers zouden moeten doen. Misschien verplicht een aantal uur naar live babymoorden laten kijken.
46 miljoen abortussen per jaar, waarvan 20 miljoen illegaal.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ban abortus uit de samenleving en torpedeer alle abortusboten. Ik ben er nog niet over uit wat we met de abortus-aanhangers zouden moeten doen. Misschien verplicht een aantal uur naar live babymoorden laten kijken.
Doe even normaal mongooltje. Was goede zaak geweest als jou moer abortus had laten plegen toen ze zwanger van jou was. We zijn hier niet in één of ander blote voetenland a la Marokko/Algerije/Iran/vul zelf wat in waar je eigen familie je sloopt als je als meisje zwanger bent na verkracht te zijn geweesrt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wow dat is een goed idee! Iedereen dood! Waarom stoppen bij de domme mensen? Allemaal kapot maken. Mensen zijn toch kutquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef sigme het volgende:
Om abortus uit te bannen zal je de mensheid moeten uitroeien.
Bestaat er een zender met live babymoorden?! Kickass waar kun je die bestellenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat kan wel wat diplomatieker denk ik.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Doe even normaal mongooltje. Was goede zaak geweest als jou moer abortus had laten plegen toen ze zwanger van jou was. We zijn hier niet in één of ander blote voetenland a la Marokko/Algerije/Iran/vul zelf wat in waar je eigen familie je sloopt als je als meisje zwanger bent na verkracht te zijn geweesrt.
Als we alles gaan legaliseren, dan wordt Nederland zo ongeveer het afvoerputje van de wereld als het gaat om zaken die het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:10 schreef du_ke het volgende:
Abortus verbieden is gewoon niet realistisch echtgaaf. Dan moet de abortusboot voor de Nederlandse kust gaan liggen.
Waarom leef jij dan nog? Heb je soms geen goede vrienden die om de pijn te verlichten je kop er niet voor je af willen hakken?? Zegt wel wat over jou.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef beelz het volgende:
[..]
Wow dat is een goed idee! Iedereen dood! Waarom stoppen bij de domme mensen? Allemaal kapot maken. Mensen zijn toch kut
Dat valt best mee. Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Wat is bijna 50 miljoen nou op een wereldbevolking van meer dan 6.000.000.000 ? Daarbij zal een dergelijke maatregel nogal wat mensen afschrikken. Het aantal zal een fractie zijn van wat het dankzij de 'humanisten' nu is. Dan stelt het al helemaal niets voor. Mensen denken dan nog wel een keer na voordat ze een moord plegen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
46 miljoen abortussen per jaar, waarvan 20 miljoen illegaal.
Om abortus uit te bannen zal je de mensheid moeten uitroeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |