en ook:quote:Metalheads Unite!!! Het topic waar metal-liefhebbers samenkomen en over alles wat met de diverse metal soorten te maken heeft praten. Wat voortgekomen is uit een Dynamo Open Air topic is na al die jaren inmiddels al voorbij de 150 delen. Nieuwtjes, aanraders en discussies over NWOBHM, Black Metal en alles er tussenin komen hier voorbij!
Als Metalheads Unite! CXC - Volume CXC: The Threat is Real deel 190 was, dan zou Metalheads Unite! CIXC - Kiss of death eigenlijk CXCI (191) geweest moeten zijn, en is dit deel CXCII (192).quote:Op donderdag 14 december 2006 19:12 schreef Djaser het volgende:
Het plaatje klopt niet helemaal, hopelijk het topicnummer wel maar ik twijfel
Die Romeinse cijfers zijn ook veel te ingewikkeld voor mijquote:Op donderdag 14 december 2006 19:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Als Metalheads Unite! CXC - Volume CXC: The Threat is Real deel 190 was, dan zou Metalheads Unite! CIXC - Kiss of death eigenlijk CXCI (191) geweest moeten zijn, en is dit deel CXCII (192).
Zie ook http://www.hr2hr.com/main.php?lng=nl&page_id=082
Zal een post in feedback zetten voor omnummering
En voor deel CXC heb ik nog speciaal ff gekeken, dus die moet goed genummerd zijn toen, of er moet ervoor al ooit iets fout zijn gegaanquote:Op donderdag 14 december 2006 19:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Als Metalheads Unite! CXC - Volume CXC: The Threat is Real deel 190 was, dan zou Metalheads Unite! CIXC - Kiss of death eigenlijk CXCI (191) geweest moeten zijn, en is dit deel CXCII (192).
Waar?quote:Op donderdag 14 december 2006 19:25 schreef fokME2 het volgende:
Een metalhead topicreeks? Tof
Nee, moet ik hem steeds maar updatenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:41 schreef Djaser het volgende:
[..]
In je signature?
Oh nee, daar is hij ook al niet meer!
Ok als jullie even uitzoeken wat het moet zijn dan zet een van ons mods het er wel op i.p.v. het huidige.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En voor deel CXC heb ik nog speciaal ff gekeken, dus die moet goed genummerd zijn toen, of er moet ervoor al ooit iets fout zijn gegaan
Op die site geven ze je niet "het antwoord", maar "de antwoord"quote:Op donderdag 14 december 2006 19:24 schreef Mark het volgende:
Zie ook http://www.hr2hr.com/main.php?lng=nl&page_id=082
quote:Op donderdag 14 december 2006 19:59 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ok als jullie even uitzoeken wat het moet zijn dan zet een van ons mods het er wel op i.p.v. het huidige.
Ik zag trouwens laatst dat je van hen erg veel gewoon kunt downloadne bij last.fm, volgens mij hebben ze zo'n beetje alle albums zelf beschiklbaar gesteld daar. Gewoon free downloads!quote:Op vrijdag 15 december 2006 08:48 schreef Batsnek het volgende:
Machinae supremacy - redeemer is eigenlijk het enige album wat dit jaar uitgekomen is, en dat ik heb gekocht.![]()
Vrijwel al hun nummers zijn gratis te downen van hun site, dus ja, last.fm heeft er dan ook wel veel online staanquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:17 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik zag trouwens laatst dat je van hen erg veel gewoon kunt downloadne bij last.fm, volgens mij hebben ze zo'n beetje alle albums zelf beschiklbaar gesteld daar. Gewoon free downloads!
Lijkt me wel als ze het al lang aangekondigd hebben.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:06 schreef ohveehcharrrt het volgende:
Can it be?
plus dat de vraag eigenlijk meer van toepassing was bij het vorige album, omdat Megadeth daarvoor een tijdje niet bestond.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:26 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Lijkt me wel als ze het al lang aangekondigd hebben.
Nu komt natuurlijk straks de reactie "Vorige album?"quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
plus dat de vraag eigenlijk meer van toepassing was bij het vorige album, omdat Megadeth daarvoor een tijdje niet bestond.
uhhh, huh? :Squote:Op vrijdag 15 december 2006 14:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nu komt natuurlijk straks de reactie "Vorige album?"
Ja beste nuclear-rabbit; het vorige album heet "The system has failed", misschien kende je dat nog niet.
Ik vind het wel leuk, maar de enorm positieve reacties die ik van de week op last.fm zag snap ik ook niet echt. Als dit een van de mindere nummers van het album gaat zijn wordt het allemaal wel ok, maar ik hoop niet dat dit een topnummer moet zijn. Ik vind het wel leuk, maar niet echt spannend/bijzonder, het rockt nog niet echt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:01 schreef Tokus het volgende:
van dat nieuwe nummer Gears Of War krijg ik het overigens nog niet echt warm of koud.
klinkt geyl! ik download gelijk een nummer van hun debuutalbumquote:Op woensdag 20 december 2006 16:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Kennen jullie die nieuwe Noorse band Terugnivdpøst al?
Dat zei men ook al toen ik ermee begon ooit (pff lang geleden!), maar wij metalheads zijn niet voor één gat te vangen, toch?quote:Op donderdag 14 december 2006 19:31 schreef crossover het volgende:
[..]
Die Romeinse cijfers zijn ook veel te ingewikkeld voor mij
ik dusquote:Op dinsdag 26 december 2006 10:21 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat er vanavond iemand van hier naar Legion of the Damed - Sodom - Finntroll?.
Waar spelen die eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:21 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat er vanavond iemand van hier naar Legion of the Damed - Sodom - Finntroll?.
vanavond in de Melkweg in A'dam.quote:
Jammer voor de mensen die weg zijn gegaan, niet voor de mensen die nog in de zaal stonden en eindelijk weer een beetje ruimte hadden.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:17 schreef Witchfynder het volgende:
Het was weer leuk, maar ik vond Finntroll niet erg goed spelen voor hun doen. Het concert was ook zo raar gekortwiekt. Was er iets met hen? Zij zouden ook eerst als laatste spelen en nu ging dat al niet door en hebben ook nog eens 3 nummers van de set geschrapt. Alsof ze snel ergens heen moesten...
Sodom maakte een veel betere indruk. Ik vind de muziek niet beter dan van Finntroll, maar wat lekkere oude Thrash ging er wel in en qua live performance waren ze duidelijk beter. Jammer dat veel mensen al weg waren gegaan na Finntroll.
Wat is d'r mis mee? Ik vind dat ie best vette nummers heeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 @ 20:20 schreef OFfSprngr het volgende:
Gaat ie nu nog slechtere muziek maken?
nu je het zegtquote:Op maandag 1 januari 2007 19:25 schreef ThE_ED het volgende:
Je bent Dave Mustaine "vergeten" in je band biografie.
Ik niet, in ieder geval.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:17 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
nu je het zegt.. dat is de eerste gitarist toch? Maar heeft iemand nou info over het nieuwe album?
Heb je wel de eerste bassist genoemd dan?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:17 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
nu je het zegt.. dat is de eerste gitarist toch? Maar heeft iemand nou info over het nieuwe album?
Deicide zonder Benton is als WASP zonder Blacky, daar ga je je goeie geld niet aan weggevenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:23 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Mochten er nog liefhebbers van Deicide zijn die vanavond naar het concert In Nijmgen (Doornroosje) gaan: Glenn Benton is er niet bij. Waarom weet ik ook niet precies, maar gisteren in de Effenaar bleek dat ie er niet was. De zanger van Severe Torture heeft het op het allerlaatste moment van hem overgenomen om de boel toch maar door te laten gaan. Ze hadden dus ook geen bassist. Desondanks was het wel vet, maar 't blijft kut natuurlijk dat ie er niet was.
Hey dat klinkt goed. Enslaved wil ik best nog eens zien, live erg tof. Marduk is alweer een tijd geleden dus die moet ik ook weer eens zien.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
RAAAAAAAAAAAAAHHHHH!!!!!1
MARDUK, ENSLAVED, KEEP OF KALESSIN, MELECHESH, GOATWHORE and PANTHEON I will team up for The Excess of Evil European tour beginning in early May.
Dates:
May 25 - Holland - Plato Helmond
toch best grappig, komt Deicide eens een keer opdagen op tour, is het eigenlijk nog een veredelde coverbandquote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Mark het volgende:
[..]
Deicide zonder Benton is als WASP zonder Blacky, daar ga je je goeie geld niet aan weggeven
whooo! Nicequote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:41 schreef Witchfynder het volgende:
Wooooooooohoooooooooooo!!!
2 mei komt Annihilator naar 013!!!!!.
.
Helaas met Trivium, maar ach....
Ik vind Antichrist leuker.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Men, Under the sign of Hell van Gorgoroth is wat mij betreft het beste blekmetol album ooit. De rest (o.a. die nieuwe) boeit me minder, maar liedjes als "Sorg"... briljant.
Ja, dat vraag ik me ook af... Ik zou zelfs nog eerder voor Trivium gaan dan voor Annihilatorquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:30 schreef Tokus het volgende:
en wat is er nu precies mis met Trivium?
Goedkope mallcore copy van Zweedse Melo-Death.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:30 schreef Tokus het volgende:
en wat is er nu precies mis met Trivium?
quote:Vr 19 Jan 20:00 Baroeg Sear Bliss, Fenris & Murw
Zo 4 Mrt 15:00 Baroeg Rotting Christ, Malevolent Creation, Carpathian Forest, Incantation, Neuraxis & Harm
Do 29 Mrt 20:00 Baroeg Taake, Urgehal, Koldbrann
Ja dat had met de treinen te maken. Laatste ging voor ons al om 22:38. Zullen vast meer mensen last van gehad hebben.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:17 schreef Witchfynder het volgende:
Jammer dat veel mensen al weg waren gegaan na Finntroll.
Een vriend van me gaat... Hij vroeg of ik meeging, maar ik moet persoonlijk niets hebben van Hammerfallquote:Op donderdag 11 januari 2007 00:52 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat er nog iemand naar Hammerfall de 24ste of heeft iedereeeeen het wel gezien nu?.
In de 013? Daar ben ik iig bij. Vind hammerfall best geinig en had toch niks beters te doen. ^^quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:52 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat er nog iemand naar Hammerfall de 24ste of heeft iedereeeeen het wel gezien nu?.
VNV is een beetje raar om in dit topic te zien..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:12 schreef nuclear-rabbit het volgende:
En ik ga misschien nog naar vnv nation, maar dat is de vraag nog maar.
Disillusion!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef BOKA het volgende:
Oja, ik ga dit jaar voor het eerst naar Wacken. (immortal!)
Ik ook.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef BOKA het volgende:
Oja, ik ga dit jaar voor het eerst naar Wacken. (immortal!)
Isis is echt cool inderdaad, zoals vrijwel alles dat op Conspiracy Records uitkomt. Kwaliteitslabeltje IMHO.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je Cult of Luna leuk vindt moet je Isis eens checken. Ook al heb ik zo'n vermoeden dat je die al kent.
Probeer Keep of Kalessin - Armada (2006, black) eens. Of anders Wintersun - Wintersun (2004, http://youtube.com/watch?v=ml3EpGDuNeU).
Thanx, ik zal de albums escape en Intra eens uitcheckenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Laatste jaar weet ik niet, maar iig Ram-Zet.
Nee, enkel van Metal...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:13 schreef OFfSprngr het volgende:
Of houd men hier niet van Death en Black?..
Cool idee wel!quote:Op zondag 14 januari 2007 21:09 schreef Draiden het volgende:
Misschien iemand interesse?
Ik heb een Internet Metal Sampler gestart met 17 bands, je kan het vinden op http://www.metalsampler.com, registreren is niet verplicht, je kan ongeregistreert 10 nr's luisteren!
Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden, er staan al wel wat sampletjes op de homepage!
Cheers!
.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:08 schreef Draiden het volgende:
Om mensen met andere (jongere) bands kennis te laten maken en zo de naam van die bands te verspreiden rond de metalscene, binnenkort ga ik ook cd's naar e-zines sturen zodat er reviews gemaakt kunnen worden, voor de rest is het compleet gratis voor de mensen (alleen registreren is nodig als je meer dan 10 keer de nummers wilt luisteren).
Echter kunnen mensen wel doneren, dan kunnen ze de nummers ook downloaden ipv alleen streamen, de bands hebben echter de mogelijkheid om deze functie uit te zetten, dus het zou kunnen zijn dat bepaalde nummers niet gedownload kunnen worden.
Maar mijn doel is dus gewoon de bands meer naamsbekendheid geven en mensen kennis met hun te laten maken, maar dat staat eigenlijk op 1 lijn met elkaar.
Leuk, maarre ik vind de tekst moeilijk leesbaar, veel te donker allemaal, ook als ik mn beeldscherm lichter maak.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:09 schreef Draiden het volgende:
Misschien iemand interesse?
Ik heb een Internet Metal Sampler gestart met 17 bands, je kan het vinden op http://www.metalsampler.com, registreren is niet verplicht, je kan ongeregistreert 10 nr's luisteren!
Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden, er staan al wel wat sampletjes op de homepage!
Cheers!
Goed initiatief! En hoe meld je je als band aan?quote:Op maandag 15 januari 2007 10:08 schreef Draiden het volgende:
Om mensen met andere (jongere) bands kennis te laten maken en zo de naam van die bands te verspreiden rond de metalscene, binnenkort ga ik ook cd's naar e-zines sturen zodat er reviews gemaakt kunnen worden, voor de rest is het compleet gratis voor de mensen (alleen registreren is nodig als je meer dan 10 keer de nummers wilt luisteren).
Echter kunnen mensen wel doneren, dan kunnen ze de nummers ook downloaden ipv alleen streamen, de bands hebben echter de mogelijkheid om deze functie uit te zetten, dus het zou kunnen zijn dat bepaalde nummers niet gedownload kunnen worden.
Maar mijn doel is dus gewoon de bands meer naamsbekendheid geven en mensen kennis met hun te laten maken, maar dat staat eigenlijk op 1 lijn met elkaar.
Dat hoop ik toch niet voor je..quote:Op maandag 15 januari 2007 23:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik niet, ik heb alleen lucht in mn aderen.
Screaming for Vengeance van Priest?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Eindelijk Pantera-Vulgar display of power binnengekregen. Ik ben bezig mn klassiekertjes in mn cd-rekje te krijgen. Nog aanraders? Next in line: Number of the beast-Iron Maiden
Megadeth - 'Rust in Peace'?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Eindelijk Pantera-Vulgar display of power binnengekregen. Ik ben bezig mn klassiekertjes in mn cd-rekje te krijgen. Nog aanraders? Next in line: Number of the beast-Iron Maiden
Had je far beyond driven al?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Black Sabbath - Paranoidquote:Op maandag 15 januari 2007 23:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Nee, maar 'n paar vrienden van me gaan naar VNV, en opzich vind ik de muziek wel leuk, dus als het niet te duur is. (te lui om de prijs op te zoekenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
VNV is een beetje raar om in dit topic te zien..
Ga je ook naar Summer Darkness (Winter Edition) dan?
Vorige week Kiss of death binnengekregenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:16 schreef Djaser het volgende:
[..]
Black Sabbath - Paranoid
Motörhead - The ace of spades
Manowar - Battle hymns
Ligt eraan wat je zoekt, heavy metal, black metal? Als je nog meer zoekt: Venom, Black Sabbath, Bathory, Death, Darkthrone, Exodus, Slayer, Testament en Sodom zijn wel klassiekers denk ik. Ik krijg weer zin om ze te luisteren, ik ga toch maar weer is wat metal luisteren.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Da's geen album, Spreading the disease welquote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:04 schreef BOKA het volgende:
Anthrax - Madhouse
And what a fine album it is!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's geen album, Spreading the disease wel
Vandaar dat die cd bij mij bestaat uit "best of's" enzo.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's geen album, Spreading the disease wel
Heb pas Sodom - 'Agent Orange' gehaald.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:24 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je zoekt, heavy metal, black metal? Als je nog meer zoekt: Venom, Black Sabbath, Bathory, Death, Darkthrone, Exodus, Slayer, Testament en Sodom zijn wel klassiekers denk ik. Ik krijg weer zin om ze te luisteren, ik ga toch maar weer is wat metal luisteren.
Vet album, hun zingen echt met zo'n Duits accent.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb pas Sodom - 'Agent Orange' gehaald.
Aaausgebooooombt!!!!
Overigens raad ik ook Annihilator - 'Never, Neverland' aan. Die vind ik persoonlijk veel beter dan 'Alice in Hell'.
Obituary - Slowly We Rot, wat een stem heb die vent hehequote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Kben op het moment in een death-metal stemming, maar een goed trash-albumpje gaat er ook goed in.
Dus kom maar op met je death-metal klassiekers
Binnekort in de Baroeg met Carpathian Forest en nog een shitload andere bands.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:44 schreef BOKA het volgende:
Malevolent Creation - The ten commandments
Death - scream bloody gore (eigenlijk alles van Death wel)
Cannibal Corpse - Butchered At Birth
Suffocation - effigy of the forgotten (Jesus Wept)
Dagoba is cool, moet eens wat meer van ze gaan luisteren, kwam ze net nog tegen in de lijst, ze hebben 2 nummers gemaakt met een of andere facko van Dimmu.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:55 schreef crossover het volgende:
Wie kent er Dagoba?
Ik vind The Man You're Not echt een heerlijk nummer!
Mastodon en Isis schieten mij gelijk te binnen, wellicht wat Jesu en wat Men In Search Of The Perfect Weapon.quote:Op woensdag 17 januari 2007 01:03 schreef HAL9000S het volgende:
Zijn er mensen bekend met (atmosferische) sludgemetal? Via Cult of Luna e.a. ben ik me wat aan het verdiepen in dit genre en ik moet zeggen dat ik behoorlijk leuke bands ben tegengekomen zoals Neurosis, Mastodon, Boris, Callisto en Rosetta. Tips over soortgelijke bands zijn ook altijd welkom
Mja, zoals ik al eerder zei viel het de vorige keer nogal tegen, dus ik ga deze keer niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 05:36 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Binnekort in de Baroeg met Carpathian Forest en nog een shitload andere bands.
[..]
[..]
ik ken het wel, maar nooit echt de moeite genomen (nog) om naar te luisteren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:55 schreef crossover het volgende:
Wie kent er Dagoba?
Ik vind The Man You're Not echt een heerlijk nummer!
En das maar goed ook!!quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:14 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ik ken het wel, maar nooit echt de moeite genomen (nog) om naar te luisteren.
Ja ik las het. Samen met Amon Amarth, Korpiklaani, Therion en Tiamat.quote:
Als trash er ook in gaat, ken je Legion of the Damned/Occult? Zeer toffe muziekquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:36 schreef Ferdie88 het volgende:
Kben op het moment in een death-metal stemming, maar een goed trash-albumpje gaat er ook goed in.
Dus kom maar op met je death-metal klassiekers
Ja idd. Als je hen live hoort (zoek 'One night in bangkok' maar op) dan hoor je in de tussenstukjes ook echt een mega Allo Allo-accent haha.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:20 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Vet album, hun zingen echt met zo'n Duits accent.Ik luister nu Celtic Frost - Morbid Tales.
Die gasten op metalfan zijn er ook maar altijd vroeg bij met hun nieuwsquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:01 schreef nuclear-rabbit het volgende:
[..]
Ja ik las het. Samen met Amon Amarth, Korpiklaani, Therion en Tiamat.
*bron: www.metalfan.nl
vanwaar dequote:Op donderdag 18 januari 2007 09:28 schreef Djaser het volgende:
[..]
Die gasten op metalfan zijn er ook maar altijd vroeg bij met hun nieuws
Van die Arise en eerder sound?quote:Op zondag 21 januari 2007 00:59 schreef nipeng het volgende:
Heb de laatste sepultura gekocht maar deze is weer prima. Doet me denken aan vroeger, aan hun beste tijden.
Jammer dat ze inmiddels een beetje op hun gat liggen, ging inderdaad wel de goede kant op.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:59 schreef nipeng het volgende:
Heb de laatste sepultura gekocht maar deze is weer prima. Doet me denken aan vroeger, aan hun beste tijden.
quote:Op zondag 21 januari 2007 12:26 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Jammer dat ze inmiddels een beetje op hun gat liggen
aldus gitarist Andreas Kisser.quote:The idea is to play all throughout 2007, do the festivals and to come back to America. We stayed away to long and it was good to come back. We also want to prepare a new album for release in 2008.
Maar met zelfs Cavalera2 er al uit zullen ze moeite moeten om een beetje serieus te touren, denk ik. Misschien hebben ze al veel dates hoor maar volgens mij stonden ze nog niet zo heel lang terug ook gewoon als voorprogramma in niet zo heel grote zalen. iig was het niet heel ideaal dat met het uitkomen van het nieuwe album er weer iemand uit stapte.quote:
Amen. Ik heb 'm nu een paar keer geluisterd, maar ik kan er ook geen echt hoogtepunt in herkennen. Bij Lemuria/Sirius B was dat toch wel anders. Dat waren dan ook platen die voor mij persoonlijk sowieso niet snel overtroffen zullen worden. Wat een juweeltjes waren dat!!quote:Op maandag 22 januari 2007 11:43 schreef Djaser het volgende:
De nieuwe Therion valt een tegen. Goed het is een aardig album maar het is een stuk minder bombastisch dan het vorige werk en dat mis ik wel een beetje.
Ik wil Ozzy band best graag zien maar dan natuurlijk wel met een andere zanger en Bob Daisley.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:59 schreef nuclear-rabbit het volgende:
ozzy is wat mij betreft de minst interessante bevestiging. Ik snap dat ze heel veel voor 't genre betekend hebben enzo, maar mij boeit 't niet. Alhoewel ik vast wel ga kijken omdat de mensen waarmee ik ga 't helemaal geweldig vinden.
Lol, het lijkt me sterk dat Ozzy bewust SxE is. Mischien dat ie nu zo vertieft is dat ie niet meer drinkt, drugs gebruik of rookt maar dat is een ander verhaalquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Ozzy is sXe.
Ik dacht even dat ik weer een subsubgenre gemist had..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:07 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Hij bedoelt Straight Edge. Geen idee of dat het geval is...
Ik vind eigenlijk alleen SYL nog goed, de albums daarna vind ik een stuk saaier; veel te veel melodie en saaie herhalende stukken. Het echt extreme is er wel van af.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:21 schreef Ferdie88 het volgende:
The New Black van Strapping young lads, geniaal albumAls ze op hun nieuwe album de teksten wat
verbeteren kunnen ze zomaar mn favo band worden
Thanks voor de tips, zal binnekort ff luisterenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:56 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk alleen SYL nog goed, de albums daarna vind ik een stuk saaier; veel te veel melodie en saaie herhalende stukken. Het echt extreme is er wel van af.
Doe mij maar nummers als Detox (van City) of Devour (van SYL).
Lol, Ac/Dc tribute ofzo?quote:Op zondag 28 januari 2007 13:31 schreef BOKA het volgende:
Een echte aanrader is overigens de dvd, for those aboot (ja,zo hoort het) to rock.
Is Alien dan niet extreem genoeg voor je?quote:
Het is zeker extreem, maar het lijkt te veel op The Devin Townsend Band, dus veel cleane refreinen enzo, bij city en SYL is het veel meer doorbeuken.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Is Alien dan niet extreem genoeg voor je?
Love vind ik nou een goed voorbeeld van zo'n nieuw nummer wat ik echt helemaal niks vind, er zitten leuke stukken in, maar op een geveven moment wordt het saai.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:53 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Alien vond ik beter dan The New BlackAl was het alleen al om dat heerlijke nummer "LOVE"
Wat is daarquote:
Misschien dat hij hem nu pas heeft besteld?quote:
yeaaaaaaaaaah finallyquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:01 schreef Tokus het volgende:
hoera, Blackie komt weer, nu op 6 april naar de Kade in Zaandam. Hopelijk is dat nieuwe W.A.S.P. album dan ook eens uit...
Nog een reden om zeker te gaan.quote:
Ja en Blind Guardian komt ook, dus ik vind dat er ook nog een optreden van Demons & Wizards moet komenquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:20 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Iced earth op wacken is zeker vet.
Ik wel. Het ziet er uit als een comic en dat vind ik cool. Daarnaast vind ik hem erg verfrissend.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:20 schreef Krydor het volgende:
[[url=http://www.mypicshare.com/thumbs/20070203/ihzrkbdj.jpg]afbeelding][/URL]
Dit schijnt de cover te zijn... ik vind hem persoonlijk niet mooi.
Edit: Imagehack kikker
Zo heb ik laatst ook wat Perzische metal gehoord, klonk op zich best lekker met van die oosterse riffjes er doorheen... Weet alleen niet meer hoe de band heetquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:33 schreef rakotto het volgende:
Hmm~ Heb deze blackmetal gehoord uit Egypte, en zeg het eerlijk. Niet slecht voor Egypte, hier kun je hun nummers beluisteren: http://www.odious-band.com/downloads.htm
Odious heet de band en ze zijn een black-metal band. Hier en daar merk je toch wel wat Egyptisch muziek, wat ik soms persoonlijk heel erg lelijk vind ( Gedeelte bij Upon the broken Wing). Maar verder is het best goed vind ik.
http://www.odious-band.com
ja precies die was het, hier dusquote:Op maandag 5 februari 2007 16:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb het volgens mij al een keer gepost ivm de marduk/keep of kalessin/melechesh tour, Melechesh maakt erg goeie middle-eastern-achtige BM. Dus voor de liefhebbers; http://myspace.com/melechesh
Daar moet ik vanavond nog repeterenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef nipeng het volgende:
Ja klinkt lekker. Staan in mei in de plato Helmond zie ik.
Jaaaa, dáár dacht ik aan bij mijn vorige post.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb het volgens mij al een keer gepost ivm de marduk/keep of kalessin/melechesh tour, Melechesh maakt erg goeie middle-eastern-achtige BM. Dus voor de liefhebbers; http://myspace.com/melechesh
Ramallah is met de broers van Blood For Blood, je zult dus richting het Punk/Hardcore topic moeten gaan..quote:Op maandag 5 februari 2007 18:18 schreef crossover het volgende:
Kent er iemand Ramallah? Hoorde ik laatst in m'n lokale kroeg hier. Best vette muziek.
ja.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:31 schreef Djaser het volgende:
Gaat er iemand vanavond nog naar Therion?
Sabatonquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja.
Sabaton was wel aardig. Grave Digger is op cd een stuk beter en spannender (live moeten ze echt nog een gitarist erbij nemen, dan klinkt het waarschijnlijk wel vet), Therion was goed, gaaf, maar op den duur begon het toch wel wat te vervelen.
Gebruikte Swallow The Sun ook niet Melo-Death elementen?..quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:36 schreef Hills het volgende:
Iemand al Hope, het nieuwe album van Swallow The Sun, beluisterd? Tering, wat een vet album! 't Zit volop emotie en sfeer, de muziek is geweldig, de zang ijzersterk en de nummers sluiten naadloos op elkaar aan - soms had ik niet door waar een nummer eindigde en waar het weer begon.
Kopen, kopen, kopen als je van het genre houdt (doom metal). En dan luisteren met koptelefoon op, volume loeihard; je wordt er gewoon in mee gezogen.
Meer info (en mp3 previews): http://www.swallowthesun.net/2007/index.php?id=19
Anyway, ga wel ff dat album zoeken.quote:Genre(s)
Melodic Doom/Death Metal
Ik zag je inderdaad nog foto's nemen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja.
Sabaton was wel aardig. Grave Digger is op cd een stuk beter en spannender (live moeten ze echt nog een gitarist erbij nemen, dan klinkt het waarschijnlijk wel vet), Therion was goed, gaaf, maar op den duur begon het toch wel wat te vervelen.
Ik vond dat Sabaton iig punten scoorde op enthousiasme. Ik vind de muziek aardig, maar niet super, maar de manier waarop ze het deden was erg leuk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja.
Ik dacht dat dat het was, toch?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ff in de war btw: 'To Mega Therion' is een origineel nummer van Therion en enkel de titel is van het Celtic Frost album
ik stond bij Sebbo. Soms. En aan het begin van elke band heeeelemaal van voren, fotos maken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:55 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Tokus, ik dacht je wel te zien. Wilde wel ff hoi zeggen maar toen vond ik je niet terug..
wellicht ja. Wanneer spelen jullie 's in zuidwest Nederland?quote:Misschien zie ik je wel een keer toevallig in het publiek van mijn eigen band..
Ja, het was ook vooraan dat ik je zag.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik stond bij Sebbo. Soms. En aan het begin van elke band heeeelemaal van voren, fotos maken.
[..]
wellicht ja. Wanneer spelen jullie 's in zuidwest Nederland?
Sabaton was erg enthousiast inderdaad, het is echt niet mijn ding maar dat maakte het dan toch nog wel leuk om te zien ^^.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vond dat Sabaton iig punten scoorde op enthousiasme. Ik vind de muziek aardig, maar niet super, maar de manier waarop ze het deden was erg leuk.
GD viel mij tegen. Ze waren niet slecht, absoluut niet, maar had er meer van verwacht. Ik hoorde wel van een gast dat de vorige keer dat hij GD zag hij hen veel beter vond. Nou ja, er is geen band die elk concert briljant kan doen, dus geeft niks. Ik ga ze op Wacken weer zien iig.
Ik ben totaal geen fan van Therion, maar vond het concert erg strak en goed. Op een moment werd ik het wel zat en ga nog steeds geen cd van hen halen, maar was bruut desondanks.
Heb een tijdje geleden die nieuwe single van ze gehoord, klonk veelbelovend. Maar toch blijf ik The Morning Never Came 't beste vinden van ze. En ik wil ze weer live zien verdomme! In 013 vorig jaar was supergaaf! Buiten sneeuwde het en was het koud (begin januari was dat), die dag had gwoon de perfecte sfeer!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:36 schreef Hills het volgende:
Iemand al Hope, het nieuwe album van Swallow The Sun, beluisterd? Tering, wat een vet album! 't Zit volop emotie en sfeer, de muziek is geweldig, de zang ijzersterk en de nummers sluiten naadloos op elkaar aan - soms had ik niet door waar een nummer eindigde en waar het weer begon.
Kopen, kopen, kopen als je van het genre houdt (doom metal). En dan luisteren met koptelefoon op, volume loeihard; je wordt er gewoon in mee gezogen.
Meer info (en mp3 previews): http://www.swallowthesun.net/2007/index.php?id=19
In april kun je ze weer gaan bekijken dan:quote:Op maandag 19 februari 2007 16:46 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Heb een tijdje geleden die nieuwe single van ze gehoord, klonk veelbelovend. Maar toch blijf ik The Morning Never Came 't beste vinden van ze. En ik wil ze weer live zien verdomme! In 013 vorig jaar was supergaaf! Buiten sneeuwde het en was het koud (begin januari was dat), die dag had gwoon de perfecte sfeer!
LOL!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:57 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, dat W2...wat voor bands spelen daar over het algemeen qua populariteit? Zijn daar nog leuke gigs te regelen met een package?
Euh? wat zeg je daar, allemaal onbekende termen enzoquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:57 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, dat W2...wat voor bands spelen daar over het algemeen qua populariteit? Zijn daar nog leuke gigs te regelen met een package?
Hij bedoelt wat voor publiek daar komt en wat voor bands er dan spelen. En of er misschien optredens te regelen zijn voor bandavonden met wat bandjes.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:18 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Euh? wat zeg je daar, allemaal onbekende termen enzo
Als je Terror, Napalm Death, Suffocation en Necrophagist regelt ben ik er bij.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ah cool. Misschien eens informeren wat de mogelijkheden zijn voor een avondje coole metal met een band of 3, 4. Jullie komen dan allemaal wel he?.
We hebbne hier in het Burgerweeshuis wel vaker grote namen de laatste tijd. Bijv. Dark Funeral, Naglfar, Misfits, Entombed.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Kijk voor de grap eens op http://www.burgerweeshuis.nl/ - agenda/concerten, en dan even bij augustus kijken...![]()
![]()
![]()
![]()
LOL!quote:According to MaidenNorway.com, fans of ANTHRAX have launched an online petition to get members of ANTHRAX to consider former IRON MAIDEN singer Paul Di'Anno as their new frontman. The petition reads as follows:
Volgens Charlie en Scott is hij weer rusteloos ja, maar anderen zeggen weer dat zij tweeën ook niet echt de makkelijkste zijn. John zit legally nog wel in de band maar is ondertussen natuurlijk al weer een tijdje zelf bezig (Armored Saint...).quote:Op maandag 26 februari 2007 00:10 schreef Witchfynder het volgende:
LOL Bizar!
Overigens; ik hoorde pas recentelijk werk van Neil Turbin. Man, die vent zingt heerschend tegenwoordig!!!
Check zijn myspace maar: [url] [url=http://www.myspace.com/neilturbin[/url]]http://www.myspace.com/neilturbin[/url][/url].
Maar idd. Is Belladonna alweer rusteloos? Ze zouden toch een album maken?
Klinkt inderdaad best koel ja, maar Neil er bij terug was meer wilde speculatie van mijn kant.quote:Op maandag 26 februari 2007 00:15 schreef Witchfynder het volgende:
Neil Turbin zou echt gaaf zijn. Luister de nummers op zijn myspace eens. Ik vind hem echt gaaf klinken, maar de kans op een verzoening tussen Neil en de rest van 'Thrax lijkt me erg klein.
Volgens mij tegelijk, maar ik las na mijn edit jouw post ja, what are the odds...quote:Op maandag 26 februari 2007 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Ik typte het stiekem eerder dan jij..
Heb ze ooit live gezien als voorprogramma van Nasty Savage, hing van de cliches aan elkaar.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
edit: Oh ja! En ik heb een pareltje binnen!
[afbeelding]
Duitse thrash, echt een aanrader. Übervocals, de zanger klinkt inderdaad alsof hij possessed is
Entombed was gaafquote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef Eveli het volgende:
We hebbne hier in het Burgerweeshuis wel vaker grote namen de laatste tijd. Bijv. Dark Funeral, Naglfar, Misfits, Entombed.
Dat is het mooie tochquote:Op maandag 26 februari 2007 07:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Heb ze ooit live gezien als voorprogramma van Nasty Savage, hing van de cliches aan elkaar.
Heathen raad ik altijd iedereen aan. Hun eerste twee albums zijn volledig neer te laden vanaf hun officiële site.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:51 schreef Artanis1 het volgende:
* Artanis1 meldt
Heb helaas alleen nog niet zo heel veel nummers. Nooit gehad eigenlijk. Kan iemand mij wat goede trash/progressive metal melden? Luister momenteel vooral naar oude metallica, megadeth, dream theater, SOAD, Iron Maiden, en oude Edguy (past ook lekker in 't rijtje thuis
). Iemand wat aanraders?
lol !quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Godskolere, de nieuwe Finntroll. Dan hoop je dat het op CD allemaal anders is, maar da's natuurlijk ijdele hoop. Loudness-humppa.
[afbeelding].
edit: Er staan wel leuke nummers op, vooral #2 en #3 vond ik erg leuk. Kitteldags blijft mijn favoriet. Dat stukje "de ska saltas de ska kokas, köttet skall flanga från benen loss"
![]()
oh die cd viel gister in de bus. toch best een grappig plaatje, zo na 1 luisterbeurt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Godskolere, de nieuwe Finntroll.
Vio-lence - Eternal nightmarequote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:04 schreef BOKA het volgende:
[..]
Had je far beyond driven al?
Verder:
Anthrax - Madhouse
sepultura - beneath the remains
Slayer - Reign In Blood
kreator - pleasure to kill
Liefst geen death-achtige prog, hou ik niet zo van :/. Heb opeth al een keer geprobeerd. Maar ik zal de andere bands wel even bekijkenquote:Op woensdag 28 februari 2007 03:08 schreef OFfSprngr het volgende:
Prog en Prog-achtige goede bands:
Opeth
de rest van wat hij noemt valt ook niet onder wat men meestal onder prog verstaat.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:28 schreef Artanis1 het volgende:
[..]
Liefst geen death-achtige prog, hou ik niet zo van :/. Heb opeth al een keer geprobeerd. Maar ik zal de andere bands wel even bekijken
btw bedankt iedereen!
http://www.metal-archives.com/band.php?id=38quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:28 schreef Artanis1 het volgende:
[..]
Liefst geen death-achtige prog, hou ik niet zo van :/. Heb opeth al een keer geprobeerd. Maar ik zal de andere bands wel even bekijken
btw bedankt iedereen!
Het zal wel..quote:Extreme Progressive Metal
Watchtower, Coroner, Fate's Warning om er een paar te noemenquote:Op woensdag 28 februari 2007 00:51 schreef Artanis1 het volgende:
* Artanis1 meldt
Heb helaas alleen nog niet zo heel veel nummers. Nooit gehad eigenlijk. Kan iemand mij wat goede trash/progressive metal melden?
Goed album idd. Die erna ook.quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:19 schreef Ferdie88 het volgende:
[afbeelding]
Veel goede dingen over gehoord, nu dus maar is gaan beluisteren
Die erna ook.quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Goed album idd. Die erna ook..
Het is zó progressief, het schiet het maken van muziek volledig voorbij.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
http://www.metal-archives.com/band.php?id=38
[..]
Het zal wel..
De nieuwe Death Angel is ook niks verkeerd aanquote:
die is goed.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:25 schreef Mark het volgende:
Ik wacht eigenlijk met smart op de nieuwe Machine Head
So I've heard. Toch maar eens checken dan. Een collega van me is groot fan en hij zei dat ze "helemaal terug" zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:28 schreef Mark het volgende:
[..]
De nieuwe Death Angel is ook niks verkeerd aan![]()
Is ie al uit? Dan ga ik vanavond even langs de platenboerquote:
Yep, heb ze zelf in de Effenaar gezien, en ze speelden net zo strak als vroegerquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
So I've heard. Toch maar eens checken dan. Een collega van me is groot fan en hij zei dat ze "helemaal terug" zijn..
quote:I will spew more later, but suffice to say, I confirmed a bunch of tour dates while we were gone, and if you live in Canada, the United States, or Europe you will be seeing us before this summer is over.
Aha, Aha!quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:49 schreef Witchfynder het volgende:
Vet!
Woohoo! Ik lees net het persbericht van Dave Mustaine van gister en hij zei o.a.:
[..].
ja gek he, ze staan op de festivalsquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:49 schreef Witchfynder het volgende:
Vet!
Woohoo! Ik lees net het persbericht van Dave Mustaine van gister en hij zei o.a.:
[..].
ik bedoel: het was al lang bekend dat ze op de festivals staanquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, maar ze hadden ook níet op de festivals kunnen staan he..
Ja die documenaire hebben we het al wel eens over gehad. Ja...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet ook niet waar ik hem anders kwijt kan dan hier: DVD: Metal: A Headbanger's Journey
Geen idee, mijn versie is verre van speciaal in ieder gevalquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:42 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja die documenaire hebben we het al wel eens over gehad. Ja...
Die DVD is nu ook al bijna 3/4 jaar uit al en ookal zo ongeveer een half jaar al in Europa heh...
Dus waarom de releasedatum 22februari wordt geacht weet ik niet... Is dit een special edition?
True, true..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat zou het ook. Metal op de FP! Daar gaat het om!
Heb die grijze cover. Staat wel dat Package Design uit 2007 komt.. dat dan weer welquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
True, true..![]()
Raar ook dat op wikipedia gewoon staat "The film made its debut at the 2005 Toronto International Film Festival, and was released as a two-disc special edition DVD in the US on September 19, 2006." terwijl ik die US edition vorig jaar Mei gelijk heb besteld. Had die van jou ook een rood-achtige cover of die grijze?
Achja, eerste gewone vertoningen in Nederland noemden ze ook een Premiere terwijl hij al lang op het filmfestival was geweest.
Aha, dat zal dus wel een nieuwe release zijn, ik heb een Roodachtige cover, wel ook met 2 DVD's erin hoorquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heb die grijze cover. Staat wel dat Package Design uit 2007 komt.. dat dan weer welTokus zal wel weten hoe het zit.
Dan heb ik de lowbudget dusquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Aha, dat zal dus wel een nieuwe release zijn, ik heb een Roodachtige cover, wel ook met 2 DVD's erin hoor(History of Black metal enzo..)
->
[afbeelding]
Tokus zal hem wel al 3 maanden hebben ofzo....voor de release.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heb die grijze cover. Staat wel dat Package Design uit 2007 komt.. dat dan weer welTokus zal wel weten hoe het zit.
Hoop dat ie in 2008 dan ofzo ook weer op het IFFR is met die dudes erbijquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!! Ze gaan metal in verschillende culturen bekijken, en ik heb vernomen dat Melechesh en Orphaned Land er ook in komen. Mijn, euh, "jaar?" kan dus niet meer stuk.
.......................... Satan
Dat interview met Gaahl..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet ook niet waar ik hem anders kwijt kan dan hier: DVD: Metal: A Headbanger's Journey
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |