En niet op mij reageren? Hoerrrrrrrrr!quote:Op donderdag 14 december 2006 02:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoi jong!!
Ben eindelijk klaar met m'n onderzoeksopzet
Ga je de boel nu omdraaien? Het ís bedreigend als drie mensen zomaar jouw huis binnenkomen, of dat van je buurman, en jij bent de enige aanwezige. Dat jij dat dan meteen eng vindt, kan ik ook niet helpen. Maar bel jij maar gerust de politie, en ga voorzichtig je broek vol schijten; ik ben blij dat ik niet naast je woon.quote:Op donderdag 14 december 2006 02:37 schreef sp3c het volgende:
ja nu ja als je drie criminelen die tegenover je gaat staan al bedreigend vind dan moet je het zowieso maar aan de politie overlaten en dan verbaasd het me nix dat je veel dingen eng vind
cry me a fucking riverquote:Op donderdag 14 december 2006 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ga je de boel nu omdraaien? Het ís bedreigend als drie mensen zomaar jouw huis binnenkomen, of dat van je buurman, en jij bent de enige aanwezige. Dat jij dat dan meteen eng vindt, kan ik ook niet helpen. Maar bel jij maar gerust de politie, en ga voorzichtig je broek vol schijten; ik ben blij dat ik niet naast je woon.
als je het amper kunt lezen dan ben jij denk ik degene die Nederlands moet lerenquote:En leer eens fatsoenlijk Nederlands, wat je schrijft is amper te lezen.
Voorzover je van feiten kunt spreken naar aanleiding van dit artikeltje:quote:Op donderdag 14 december 2006 03:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
cry me a fucking river
er is niemand zomaar de man zijn huis binnengekomen, er is zelfs niemand zomaar de buurman zijn huis binnengekomen, de man zag drie ongetwijfeld gevaarlijk uitziende figuren waarvan hij dacht dat ze bij de buurman in zouden gaan breken, vervolgens gaat hij erop af en slaat er 1 neer met een stuk hout omdat die hem zouden hebben ingesloten. zo zijn de feiten
Ofwel, hij zag dat zich naar binnen wilden werken, ging erop af. Ze dropen niet af, maar sloten hem in, en toen heeft hij een klap uitgedeeld.quote:Rezee trof de dieven dit jaar midden in de nacht aan toen ze bij zijn buren naar binnen wilden gaan. Gewapend met een stuk hout zocht hij de confrontatie met het drietal. Toen ze hem in een steeg insloten, haalde hij uit.
Als ze zomaar het huis van je buurman binnenkomen wel ja, een bedreiging van zijn eigendommen.quote:vervolgens claim jij dat drie criminelen tegenover je per definitie bedreigend zijn ...
Nee, het is niet deze vent die de confrontatie zoekt, die dieven dringen bij iemand binnen. Je kunt natuurlijk niet stellen dat zolang zij niet tot fysiek geweld overgaan, de betreffende man niets zou kunnen ondernemen.quote:dan moet je er uberhaupt niet naar toegaan want feitelijk zet je het argument van het OM dat de man met voorbedachte rade zou hebben gehandeld gewoon kracht bij
Dat is een aanname van jou, en meer niet.quote:want als die man er hetzelfde over denkt als jij dan had hij vanuit zijn huiskamer al kunnen raden dat ze bedreigend zijn, dan ging hij dus feitelijk gewoon naar buiten om er 1 neer te slaan.
Precies.quote:en dat is natuurlijk onzin
Ik vind het wel redelijk plausibel.quote:ik wil best geloven dat meneer zich bedreigd heeft gevoeld maar behalve dat hij dat zelf zegt blijkt dat nergens uit
Ben jij zo iemand die over de A16 rijdt, en zich afvraagt waarom al die mensen zo gevaarlijk de verkeerde kant op rijden?quote:als je het amper kunt lezen dan ben jij denk ik degene die Nederlands moet leren
quote:Op donderdag 14 december 2006 02:50 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En niet op mij reageren? Hoerrrrrrrrr!
true enough, met meer info kan ik allicht een andere mening vormen maar die is er niet dus ga ik er maar vanuit dat het kloptquote:Op donderdag 14 december 2006 03:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Voorzover je van feiten kunt spreken naar aanleiding van dit artikeltje:
niet echtquote:[..]
Ofwel, hij zag dat zich naar binnen wilden werken, ging erop af. Ze dropen niet af, maar sloten hem in, en toen heeft hij een klap uitgedeeld.
Nogal wat anders dan wat jij ervan maakt.
ze waren niet binnenquote:[..]
Als ze zomaar het huis van je buurman binnenkomen wel ja, een bedreiging van zijn eigendommen.
hij zou de politie kunnen bellen en de heren wat vertragen, doe ik ook altijd (nu ja het is 2x voorgekomen) valt geen klap bijquote:[..]
Nee, het is niet deze vent die de confrontatie zoekt, die dieven dringen bij iemand binnen. Je kunt natuurlijk niet stellen dat zolang zij niet tot fysiek geweld overgaan, de betreffende man niets zou kunnen ondernemen.
nee het is een aanname van jouw en ik vind hem domquote:[..]
Dat is een aanname van jou, en meer niet.
ja en zoals ik al eerder heb opgemerkt zou ik me (inbreker of niet) bedreigd voelen van een man met een stuk hout midden in de nacht, als ik dan geweld moet gebruiken om mezelf en mijn eigendom te beschermen dan doe ik dat.quote:[..]
Precies.
[..]
Ik vind het wel redelijk plausibel.
Daarnaast gaat het, zoals al eerder opgemerkt, nog niet eens om de fysieke dreiging maar puur om het beschermen van eigendom. Als het voor het beschermen van eigendom noodzakelijk is in die situatie om dat stuk hout te gebruiken, het zij zo.
ik ben iig niet zo iemand die als ik op de verkeerde rijbaan aan het touren ben ga klagen bij de dienstdoende agent die me er een boete voor geeft ... maakt me niet uit hoe noodzakelijk de actie wasquote:[..]
Ben jij zo iemand die over de A16 rijdt, en zich afvraagt waarom al die mensen zo gevaarlijk de verkeerde kant op rijden?
oh prachtig .. je begrijpt dat je met zoiets feitelijk toestemming geeft aan iedereen om wanneer het hem goed uitkomt voor eigen rechter te gaan spelen .. en dan maar hopen dat diegene die daar te pakken wordt genomen idd een crimineel is ?quote:Op donderdag 14 december 2006 02:30 schreef rutger05 het volgende:
Het tweede niet. Een burger heeft het fundamenteel recht en het moreel gelijk om andermans lijf en goed te beschermen met het nodige geweld tegen een crimineel. Ik bedoel daarmee niet geweld tegen een al onschadelijk gemaakte crimineel, maar het nodige geweld om de crimineel onschadelijk te maken tegen de bedreiging van eigen of andersmans lijf of goed. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een normale en verstandige burger alle midddelen zich zelf ter beschikking zal stellen om eigen of andermans goed te beschermen en desnoods te gebruken en daar valt zeker een stuk hout onder.
als je buurman thuis is met slapende kinderen dan ga je toch een partij herrie maken dat ze het in Keulen horen donderen .. of je belt je buurman even wakker .. ?quote:Op donderdag 14 december 2006 04:41 schreef popolon het volgende:
Jij hebt 't over spullen, stel dat daar kinderen lagen te slapen.
In mijn ogen is een inbreker iemand die een heel gezin in gevaar brengt. Dan gaat 't me niet eens om die bloemenvaas die hij of zij wil stelen. Het gaat me om de onvoorspelbare capriolen die een crimineel kan maken.
Niet iedereen zal even koel reageren, wie weet was het heel impulsief?quote:Op donderdag 14 december 2006 04:48 schreef moussie het volgende:
[..]
als je buurman thuis is met slapende kinderen dan ga je toch een partij herrie maken dat ze het in Keulen horen donderen .. of je belt je buurman even wakker .. ?
en juist om die onvoorspelbare capriolen die een crimineel kan uithalen ga je niet in je eentje met een stukkie hout achter 3 van dat soort aan .. voor hetzelfde geld had die dood gelegen in die steeg, zou de buurman vast blij mee zijn geweest ?
Of enorm dom, tis maar hoe je het bekijkt...quote:Op donderdag 14 december 2006 04:58 schreef PLAE@ het volgende:
Ongeloof hoe krom er hier geredeneerd wordt. Die vent kiest er zelf voor om dat risico te nemen.
En dan gaan roepen hoe vervelend de buurman het wel niet zou vinden als hij dood in de steeg lag de volgende dagWHAT THE FUCK HEEFT DAT ER MEE TE MAKEN? helemaal niks toch.
Dat die vent achter die 3 man aangaat in z'n eentje is prijzenswaardig.
Ik denk dat je deze keer niet weet waar je over praat. Een inbreker zorgt er wel voor dat jij je niet meer veilig in je huis voelt. Dat gevoel van veiligheid is heel wat waard. Je moet gewoon niet inbreken. Loop je tegen een kogel aan of een stuk hout is het je eigen schuld.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Is zijn leven minder waard dan jouw (verzekerde?) DVD-recorder?
Dat hangt er helemaal vanaf wie/wat/hoe je bent. De 1 slaat met gemak 3 man van zich af de ander kan niemand aan.quote:Op donderdag 14 december 2006 05:03 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Of enorm dom, tis maar hoe je het bekijkt...
En daarom zei ik, tis maar hoe je het bekijkt...quote:Op donderdag 14 december 2006 05:05 schreef PLAE@ het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf wie/wat/hoe je bent. De 1 slaat met gemak 3 man van zich af de ander kan niemand aan.
als hij onder de laatste catagorie viel had hij het niet gedaan neem ik aan, dus was het verstandig.quote:Op donderdag 14 december 2006 05:08 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En daarom zei ik, tis maar hoe je het bekijkt...
Ze kwamen om een kopje suiker vragen ja.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:43 schreef Xith het volgende:
de man hier zocht de situatie op, met als intentie geweld(?). Dit mag niet, want het stond niet vast dat het inbrekers waren. Hij verdient dus stref. Het goede is dat de straf laag is door verzachtende omstandigheden.
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:48 schreef Xith het volgende:
[..]
ja geweldig, om die DVD recorder en fotocamera 3 man doodschieten.. En trots voelen dan he!
Maar hoe is redelijkerwijs vast te stellen dat de man het stuk hout niet meenam ter zelfverdediging voor het geval dat de inbreker zelf een mes had of met meer was? of dat het stuk hout als afschrikking was bedoeld en de intentie tot geweld er niet is maar de intentie tot bedreigingquote:Op donderdag 14 december 2006 09:43 schreef Xith het volgende:
de man hier zocht de situatie op, met als intentie geweld(?). Dit mag niet, want het stond niet vast dat het inbrekers waren. Hij verdient dus stref. Het goede is dat de straf laag is door verzachtende omstandigheden.
Nee het stond niet vast dat het een inbreker was, het zou ook een tbsser op proefverlof geweest kunnen zijn of een serie moordenaar, moet je dan doen zoals "onze" politie (onze beste kamaraad, die je bijstaat met woord en daad) adviseert: Eerst wachten totdat er een strafbaar feit is gepleegd en dan aangifte doen ?quote:Op donderdag 14 december 2006 09:43 schreef Xith het volgende:
Wat zijn er toch weer veel mensen hier die het recht in eigen hand zouden nemenzelfverdedging = goed! ongepast geweld of met een wapen naar de buren lopen = niet goed.
Waarschijnlijk niet, maar het is niet aan jou om daar een oordeel over te vellen, alleen de staat heeft het recht iemand te beoordelen en heeft ook als eenigste het geweldsmonopolie.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:52 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ze kwamen om een kopje suiker vragen ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |