abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44414386
Als je deze boete goedpraat ben je mijns inziens echt een NSB'er. Concluderen dat de betreffende persoon 'het zelf opzoekt' omdat hij een stuk hout meeneemt, is echt te walgelijk en te dom voor woorden. Je snapt toch zelf wel dat dat uit voorzorg is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44414389
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat niet om eigen lijf en goederen

ben ik nu de enige die de OP daadwerkelijk doorgelezen heeft hier?
Maakt niet uit. Lees mijn post nog eens goed door. Het gaat daarbij ook om andermans lijf en goederen. Ik hoop overigens dat mijn buren zoveel lef en burgerzin hebben, maar ik denk het niet. Lafheid wordt aangemoedigd in Nederland en moed en burgerzin bestraft.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:40:07 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414434
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:34 schreef heiden6 het volgende:
Als je deze boete goedpraat ben je mijns inziens echt een NSB'er.
liggen slapen tijdens de geschiedenisles zeker
quote:
Concluderen dat de betreffende persoon 'het zelf opzoekt' omdat hij een stuk hout meeneemt, is echt te walgelijk en te dom voor woorden. Je snapt toch zelf wel dat dat uit voorzorg is.
hij moet gewoon uit voorzorg de politie bellen als hij 3 verdachte figuren bij de buren naar binnen ziet gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44414451
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

hij moet gewoon uit voorzorg de politie bellen als hij 3 verdachte figuren bij de buren naar binnen ziet gaan
Vooral zelf niks doen, afwachten en niet je nek uitsteken. Liever wachten op de politie die waarschijnlijk te laat komt. Zou jouw buurman ook op prijs stellen, maar niet heus.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:41:49 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414453
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het staat al vast dat hem om 3 inbrekers ging. Deze meneer is niet om zijn verkeerde inschatting van een situatie veroordeeld.
niet volgens de OP
quote:
De inbrekers moeten nog voor de rechter verschijnen.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:42:47 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414465
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Vooral zelf niks doen en je nek uitsteken. Liever wachten op de politie die waarschijnlijk te laat komt.
je doet wel wat ... je belt de politie
quote:
Zou jouw buurman ook op prijs stellen, maar niet heus.
mijn buurman stelt wel meer dingen niet op prijs ... muziek bijvoorbeeld maar die hoeft wmb niet bij mij voor de deur inbrekers met stukken hout te confronteren, voor hetzelfde geld slaan ze hem met zijn drieen dood
pi_44414480
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:42:02 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_44414482
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet volgens de OP
[..]
Kom op zeg.
pi_44414486

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:42:03 ]
Zerg schreef:
pi_44414494
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

En jij bij de lessen Nederlands? Het is een algemeen aanvaarde term om een verrader aan te duiden, iemand die heult met de vijand. In dit geval dus een stelletjes inbrekers.
quote:
Dat jij zo dom bent om dat te doen is je eigen probleem. Ga dat eens niet aan mensen die wél verstandig zijn proberen op te leggen.
pi_44414495

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:42:03 ]
Zerg schreef:
  donderdag 14 december 2006 @ 01:45:29 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44414501
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet volgens de OP
[..]

Nee, deze criminelen kwamen de vissen water geven.

Als je je in zulke bochten moet wringen is het vechten tegen de bierkaai.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:45:40 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414503
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja, en de politie komt niet, of na 3,5 uur. Daar heb je niks aan. Een goede diefstal duurt slechts enkele minuten, dan zijn die snorren altijd te laat.
och

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=politie+betrapt+inbreker&meta=
pi_44414513
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

je doet wel wat ... je belt de politie
[..]

mijn buurman stelt wel meer dingen niet op prijs ... muziek bijvoorbeeld maar die hoeft wmb niet bij mij voor de deur inbrekers met stukken hout te confronteren, voor hetzelfde geld slaan ze hem met zijn drieen dood
Als je de politie belt dan doe je inderdaad iets. Liever zie ik dat je de politie belt en daarna zelf zonodig ingrijpt en geen afwachtende houding inneemt en je wat actiever zal opstellen.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:47:25 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414527
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En jij bij de lessen Nederlands? Het is een algemeen aanvaarde term om een verrader aan te duiden, iemand die heult met de vijand. In dit geval dus een stelletjes inbrekers.
lol ... hier ga ik nog geeneens op in zeg
quote:
[..]

Dat jij zo dom bent om dat te doen is je eigen probleem. Ga dat eens niet aan mensen die wél verstandig zijn proberen op te leggen.
nu is drie criminelen in het holst van de nacht aanspreken al verstandig
pi_44414531

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:42:03 ]
Zerg schreef:
pi_44414542
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

Wat is verstandig en wat is burgerzin? Criminelen hun gang laten gaan omdat je bang bent voor je eigen hachtje is verstandig? Burgerzin en moed tonen is onverstandig?
pi_44414543

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:42:03 ]
Zerg schreef:
  donderdag 14 december 2006 @ 01:49:40 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44414549
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Neh, je moet ze gewoon hun gang laten gaan. Zij doen toch ook maar hun werk?

Hey, it's a living.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44414558
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heel goed.
quote:
Ik vind het een stuk verstandiger dan een belletje geven naar 0900-tuig en dan maar gaan afwachten met een zak popcorn. Als het huis leeg is en de dieven gevlogen, komen er een paar van die gastjes met een blauw petje, om te op noteren wat er allemaal weg is, zodat je buren de verzekeraar kunnen inlichten. Ze zullen er vast blij mee zijn, als ze erachter komen dat je die inbrekers naar binnen zag gaan en dat je maar besloten hebt het aan de politie over te laten, en zelf niets te doen.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:51:04 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414561
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Als je de politie belt dan doe je inderdaad iets. Liever zie ik dat je de politie belt en daarna zelf zonodig ingrijpt en geen afwachtende houding inneemt en je wat actiever zal opstellen.
0w begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou na het bellen ook naar buiten stappen met 1 ijshockeystick om te vragen wat dat nu eigenlijk moet zo midden in de nacht en of het wat zachter kan

maar als ze niet wegrennen (zoals tot nog toe het geval was) en ik er een een gat in zijn hoofd zou slaan dan zou ik niet gaan jammeren dat die 150 euro boete onterecht is want dat is hij gewoon wel ... sterker, ik vind het wat aan de lage kant
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:53:42 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414590
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Neh, je moet ze gewoon hun gang laten gaan. Zij doen toch ook maar hun werk?

hoor je mij niet zeggen, dat maak je er zelf van

ik zeg enkel dat de boete terecht is, feit is dat de man 3 heren buiten het huis van de buurman ziet rondhangen en er met een stok op afgaat, vervolgens slaat hij er 1 omdat hij zich bedreigt voelt omdat ze om hem heen zijn gaan staan een gat in zijn hoofd

ik zou me ook bedreigd voelen als er midden in de nacht iemand met een stok verhaal komt halen
pi_44414615
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

0w begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou na het bellen ook naar buiten stappen met 1 ijshockeystick om te vragen wat dat nu eigenlijk moet zo midden in de nacht en of het wat zachter kan

maar als ze niet wegrennen (zoals tot nog toe het geval was) en ik er een een gat in zijn hoofd zou slaan dan zou ik niet gaan jammeren dat die 150 euro boete onterecht is want dat is hij gewoon wel ... sterker, ik vind het wat aan de lage kant
sp3c zo ken ik je niet. Je vraagt niet aan inbrekers of het wat zachter kan. Als jij een inbreker ziet en de inbraak wil voorkomen en uit voorzorg een ijshockeystick meeneemt en uiteindelijk gebruikt om jouw eigen of andermans lijf of goederen te beschermen en gebruikt, dan is elk verwijt richting jou uitgesproken teveel.
pi_44414634
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoor je mij niet zeggen, dat maak je er zelf van

ik zeg enkel dat de boete terecht is, feit is dat de man 3 heren buiten het huis van de buurman ziet rondhangen en er met een stok op afgaat, vervolgens slaat hij er 1 omdat hij zich bedreigt voelt omdat ze om hem heen zijn gaan staan een gat in zijn hoofd

ik zou me ook bedreigd voelen als er midden in de nacht iemand met een stok verhaal komt halen
Je maakt er nu iets anders van. Het is een verschil om zomaar een paar verdachte mensen te mishandelen of een paar mensen fysiek geweld aan te doen terwijl je bezig bent om eigen of andermans lijf of goed te beschermen.
pi_44414636
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wanneer ik beneden kom en ik zie die inbreker... dan begin ik al op hem in te slaan. Ik laat het initiatief namelijk niet bij hem liggen. Dan schakel ik die persoon uit tot ie bewusteloos is en DAN pas bel ik de politie.
Als ie probeert te vluchten moet ie vooral van mij weg rennen... want langs mij af gaat niet lukken en kan ie ook een knuppel in het gezicht verwachten.

Red levens!!! www.mobilehero.nl
pi_44414658
quote:

[..]

Wanneer ik beneden kom en ik zie die inbreker... dan begin ik al op hem in te slaan. Ik laat het initiatief namelijk niet bij hem liggen. Dan schakel ik die persoon uit tot ie bewusteloos is en DAN pas bel ik de politie.
Als ie probeert te vluchten moet ie vooral van mij weg rennen... want langs mij af gaat niet lukken en kan ie ook een knuppel in het gezicht verwachten.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:01:14 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414671
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

sp3c zo ken ik je niet. Je vraagt niet aan inbrekers of het wat zachter kan. Als jij een inbreker ziet en de inbraak wil voorkomen en uit voorzorg een ijshockeystick meeneemt en uiteindelijk gebruikt om jouw eigen of andermans lijf of goederen te beschermen en gebruikt, dan is elk verwijt richting jou uitgesproken teveel.
je kent me zowieso niet

misschien handig als je niet doet alsof, geld ook voor al die andere idioten die meteen met bullshit als NSB'er en gedwongen groepsverkrachtingen door enigszins zongebruinde medelanders beginnen te slingeren als iemand een andere kijk op de wereld heeft ... zou het forum iig wat aangenamer maken.

en ja als het om 3 man gaat ben ik niet onverstandig genoeg om de ijshockeystick binnen te laten

maar die boete is gewoon terecht
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:01:45 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414677
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het eerste bericht dat ik aanklik:
[..]

Dus: zelf actie ondernemen. Als dat niet gebeurd was, was politie geheid te laat geweest. Ik ben blij dat je zo goed tegen jezelf pleit.
well isn't that ironic

maar het geeft idd wel aan dat ik gelijk heb en je echt niet aangeklaagd wordt als je je eigen bezittingen een beetje probeert te beschermen

eerste bericht dat ik krijg is overigens
quote:
Politie betrapt twee inbrekers in Hoeven
Door John Lazaroms

Donderdag 30 november 2006 - HOEVEN – De politie heeft dinsdagavond aan de Rietmade in Hoeven twee inbrekers op heterdaad betrapt. Een oplettende buurvrouw zorgde ervoor dat agenten de twee konden inrekenen.
Tegen half zeven kreeg de politie een melding dat er aan de Rietmade in Hoeven een inbraak gaande zou zijn. Eenheden uit Oudenbosch, Roosendaal en Etten-Leur snelden naar de Hoevense buitenwijk om daar in de tuin van de woning één verdachte aan te treffen.

Het was een politiehond die daar een 28-jarige man, afkomstig uit Kroatië, ontdekte. Een tweede politie-eenheid vond al snel de tweede inbreker. Die was weggerend langs de Sint Bernaertsstraat en dacht, door plotseling langzaam te gaan lopen, niet op te vallen. Maar ook hij werd snel in de kraag gevat.

De twee bleken bij onderzoek nog in het bezit van juwelen en inbrekersgereedschap. Ze zijn vandaag in verzekering gesteld en worden waarschijnlijk eind deze week voorgeleid aan de rechter-commissaris in Breda. De recherche onderzoekt of de twee mannen nog meer inbraken hebben gepleegd.

Politiewoordvoerster Inge Rijgersberg liet gisteren desgevraagd weten, dat er eerder op de avond ook al een poging tot inbraak in Hoeven was geweest. „Maar of deze twee daar ook iets mee te maken hebben, valt nu nog niet te zeggen. Dat moet het onderzoek uitwijzen.“
http://www.bndestem.nl/ettenleur/article879160.ece
pi_44414679
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien handig als je niet doet alsof, geld ook voor al die andere idioten die meteen met bullshit als NSB'er en gedwongen groepsverkrachtingen door enigszins zongebruinde medelanders beginnen te slingeren als iemand een andere kijk op de wereld heeft ... zou het forum iig wat aangenamer maken.
Open er een topic over .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:05:38 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414723
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:02 schreef JediMindTricks het volgende:

[..]

Open er een topic over .
ik zou het zo doen maar ik denk niet dat het het gewenste resultaat op zou leveren
pi_44414744
quote:

[..]

Inderdaad. Het gaat erom om jou en jouw bezit op een voor jou zo veilige mogelijke manier veilig te stellen. De veiligste en verstandigste manier om dat te bereiken is om de bedreiging gelijk onschadelijk te maken. Ik vind het persoonlijk niet van belang welke schade je daarmee aan de crimineel aanricht. De manier waarop dat gebeurt moet voor jou en jouw bezit de minste kans op schade opleveren. Daarbij speelt ook mee het maatschappelijk belang dat de crimineel onschadelijk wordt gemaakt en voor justitie kan worden gebracht.
pi_44414775
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kent me zowieso niet

en ja als het om 3 man gaat ben ik niet onverstandig genoeg om de ijshockeystick binnen te laten

maar die boete is gewoon terecht
Die boete is niet terecht als hij probeerde andermans lijf of goed te beschermen en dat deed hij.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:09:15 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414779
ja soort Judge Dredd idee ...
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:11:38 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414819
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:08 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Die boete is niet terecht als hij probeerde andermans lijf of goed te beschermen en dat deed hij.
daar is hij niet voor veroordeeld, hij is veroordeeld omdat hij iemand met een groot stuk hout op zijn hoofd heeft geslagen.
daar staat normaal gesproken een vrij aardige straf op maar omdat het hier vermoedelijk om een inbraak gaat en die figuren hem volgens hem omsingelden oid is dat terug gebracht naar 150 euro

wmb heeft het recht gezegevierd
pi_44414827
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:09 schreef sp3c het volgende:
ja soort Judge Dredd idee ...
Ligt er misschien aan in wat voor buurt je woont, maar hier is het heel normaal dat buren elkaar helpen en dat je wereldje niet ophoudt bij je eigen voordeur.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:13:46 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414840
justice is blind enzo
pi_44414852
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar is hij niet voor veroordeeld, hij is veroordeeld omdat hij iemand met een groot stuk hout op zijn hoofd heeft geslagen.
daar staat normaal gesproken een vrij aardige straf op maar omdat het hier vermoedelijk om een inbraak gaat en die figuren hem volgens hem omsingelden oid is dat terug gebracht naar 150 euro

wmb heeft het recht gezegevierd
Hij heeft een crimineel op zijn hoofd geslagen omdat hij eerst heeft geprobeerd om andermans goed te beschermen en daarna zijn eigen lijf. De boete zou terecht zijn? Dat kan je niet volhouden.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:15:44 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414866
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:12 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ligt er misschien aan in wat voor buurt je woont, maar hier is het heel normaal dat buren elkaar helpen en dat je wereldje niet ophoudt bij je eigen voordeur.
hier ook, sterker nog we hebben buurtpreventie, beetje met zijn drieen een paar uur door de straat banjeren met zaklampen eens in de maand.

als we met die zaklampen wannabe inbrekers klappen geven dan krijgen we ook gewoon een boete (die dan weer door de straat gedeeld wordt maar dat is nog niet voorgekomen ) want dat mogen we helemaal niet
pi_44414877
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:13 schreef sp3c het volgende:
justice is blind enzo
[afbeelding]
Vaak lijkt justitie inderdaad blind voor de rechten van slachtoffers van criminelen en het beschermen van onschuldige burgers.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:16:57 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414883
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hij heeft een crimineel op zijn hoofd geslagen omdat hij eerst heeft geprobeerd om andermans goed te beschermen en daarna zijn eigen lijf. De boete zou terecht zijn? Dat kan je niet volhouden.
hoezo dat kan ik niet volhouden, dat doe ik al een uur lang ... verder kon het OM het ook en ik acht mijzelf een stuk vasthoudender dan die drollen
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:18:59 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414910
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Vaak lijkt justitie inderdaad blind voor de rechten van slachtoffers van criminelen en het beschermen van onschuldige burgers.
nee dat is het ministerie van ... daar wil ik het nog niet eens over hebben want dan ben ik morgen nog niet klaar

feit blijft dat als je iets doet wat niet mag, ook al is het slachtoffer crimineel, illegaal of Brabants dan krijg je straf en de hoogte van die straf hangt af van de omstandigheden en dat vind ik een goede zaak
pi_44414928
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo dat kan ik niet volhouden, dat doe ik al een uur lang ... verder kon het OM het ook en ik acht mijzelf een stuk vasthoudender dan die drollen
Ik geloof dat je het een stuk langer kan volhouden, maar misschien niet voor jezelf. Het OM heeft deze man gepakt omdat hij een stuk hout ter verdediging heeft meegenomen uit wijze voorzorg om zich om tegen deze criminelen te beschermen en dat gebruikt heeft.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:22:58 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414948
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het een stuk langer kan volhouden, maar misschien niet voor jezelf.
0w jawel hoor, ik geloof heilig in ons rechtssysteem, alleen vind ik de strafmaat veel te laag
quote:
Het OM heeft deze man gepakt omdat hij een stuk hout ter verdediging heeft meegenomen uit wijze voorzorg om zich om tegen deze criminelen te beschermen en dat gebruikt heeft.
precies, dat mocht niet ... als hij gewoon gezegd had, ja dat was ik waar is mijn lintje?
dan had hij de kosten van de advocaat kunnen besparen
pi_44414954
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat is het ministerie van ... daar wil ik het nog niet eens over hebben want dan ben ik morgen nog niet klaar

feit blijft dat als je iets doet wat niet mag, ook al is het slachtoffer crimineel, illegaal of Brabants dan krijg je straf en de hoogte van die straf hangt af van de omstandigheden en dat vind ik een goede zaak
Je mag inderdaad niet iets doen wat niet mag, maar ik neem aan dat veel mensen ermee eens zijn dat je eigen/ andermans lijf en goed mag beschermen tegen criminelen Ook als daar geweld tegen deze criminelen voor nodig is.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:26:47 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44414984
uiteindelijk vind ik gewoon niet dat daar hier sprake van is
pi_44414996
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:58 schreef Riesj het volgende:

[..]

Hoi jong!!
Ben eindelijk klaar met m'n onderzoeksopzet
pi_44415032
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

0w jawel hoor, ik geloof heilig in ons rechtssysteem, alleen vind ik de strafmaat veel te laag
[..]

precies, dat mocht niet ... als hij gewoon gezegd had, ja dat was ik waar is mijn lintje?
dan had hij de kosten van de advocaat kunnen besparen
Voor de strafmaat zijn we het met elkaar eens.

Het tweede niet. Een burger heeft het fundamenteel recht en het moreel gelijk om andermans lijf en goed te beschermen met het nodige geweld tegen een crimineel. Ik bedoel daarmee niet geweld tegen een al onschadelijk gemaakte crimineel, maar het nodige geweld om de crimineel onschadelijk te maken tegen de bedreiging van eigen of andersmans lijf of goed. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een normale en verstandige burger alle midddelen zich zelf ter beschikking zal stellen om eigen of andermans goed te beschermen en desnoods te gebruken en daar valt zeker een stuk hout onder.
pi_44415070
quote:
Op donderdag 14 december 2006 02:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Voor de strafmaat zijn we het met elkaar eens.

Het tweede niet. Een burger heeft het fundamenteel recht en het moreel gelijk om andermans lijf en goed te beschermen met het nodige geweld tegen een crimineel. Ik bedoel daarmee niet geweld tegen een al onschadelijk gemaakte crimineel, maar het nodige geweld om de crimineel onschadelijk te maken voor de bedreiging van eigen of andersmans lijf of goed. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een normale en verstandige burger alle midddelen zich zelf ter beschikking zal stellen om eigen of andermans goed te beschermen en desnoods te gebruken en daar valt zeker een stuk hout onder.
Mee eens. Mensen die het onderscheid niet zien tussen een junk het ziekenhuis in meppen nadat je het ontvreemde blikje bier hebt afgepakt, en een man die met een stuk hout gaat kijken wat die drie mannen toch bij zijn buurman in huis doen, en een klap uitdeelt bij de confrontatie vind ik een beetje eng. Zeker als er ook nog eens sprake is van een bedreigende situatie, waarbij er drie criminelen tegenover je staan. Zelfs al was daar geen sprake van, had het nog prima geweest om een klap uit te delen, als dat noodzakelijk zou zijn om diefstal te voorkomen.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 02:37:30 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44415111
ja nu ja als je drie criminelen die tegenover je gaat staan al bedreigend vind dan moet je het zowieso maar aan de politie overlaten en dan verbaasd het me nix dat je veel dingen eng vind
pi_44415207
http://forum.fok.nl/topic/927967

gaat sneller

[ Bericht 78% gewijzigd door sp3c op 14-12-2006 03:02:14 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')