abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44386405
Allemaal gelukszoekers (anders hadden ze wel een vergunning gekregen) die binnen vijf jaar na aankomst een eerste uitspraak hebben gehad (mensen die langer dan vijf jaar zaten te wachten op een eerste uitspraak heeft verdonk een vergunning gegeven).
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44386474
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:38 schreef Tikorev het volgende:
Allemaal gelukszoekers
sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.
pi_44386519
Ik denk dat voor de meerderheid vd de mensen die in november op links hebben gestemt dit helemaal niet de bedoeling was. Bij herverkiezingen zal het weer lekker naar het midden draaien.

Waardeloos zoals het nu gaat met (extreem)links erbij. Al die jaren zorgvuldig opgebouwd uitzettingsbeleid willen ze in een klap even afschaffen (van uitstel komt afstel).
Vind dat zowel extreem links en rechts geweerd moeten worden in de kamer.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:45:46 #79
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_44386603
Het was mij gisteravond wat te laat aan het worden, maar wat zijn nu de gevolgen, zonder dat rutte de hele VVd terug trekt zeg maar.
pi_44386640
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Wat ben jij een misselijk persoon
Maar in tegenstelling tot de gelukzoekers wel legaal...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44386649
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:42 schreef Wojworshebn het volgende:
Vind dat zowel extreem links en rechts geweerd moeten worden in de kamer.
Dus iedereen die op zo'n partij heeft gestemt en zich normaal gedraagt moet politiek maar monddood worden gemaakt omdat jij je niet kan vinden in hun ideologie? Zoek een land met een dictator waar je het mee eens bent en ga dan daar wonen, dit(nederland) is(hoewel een kromme) toch nog steeds een democratie.
quote:
Maar in tegenstelling tot de gelukzoekers wel legaal...
En -zoals de amerikanen dat zo leuk zeggen- pathetic...
pi_44386717
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:47 schreef Justah het volgende:

[..]

Dus iedereen die op zo'n partij heeft gestemt en zich normaal gedraagt moet politiek maar monddood worden gemaakt omdat jij je niet kan vinden in hun ideologie? Zoek een land met een dictator waar je het mee eens bent en ga dan daar wonen, dit(nederland) is(hoewel een kromme) toch nog steeds een democratie.
[..]

En -zoals de amerikanen dat zo leuk zeggen- pathetic...
Tja het werkt toch niet dus wat wil je dan?
pi_44386746
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:49 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Tja het werkt toch niet dus wat wil je dan?
Het werkt wel maar volgens mij werkt het niet zoals jij het wil? Het is zo'n keuze waarbij je de minst slechte moet kiezen...

[ Bericht 8% gewijzigd door Justah op 13-12-2006 11:51:43 (+) ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 11:52:15 #84
862 Arcee
Look closer
pi_44386795
Wanneer gaat 't debat verder?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44386840
quote:
DEN HAAG - Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor spoedberaad over de politieke situatie. In de vroege ochtend aanvaardde de Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers.
Bron : Nu.nl
pi_44386867
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:52 schreef Arcee het volgende:
Wanneer gaat 't debat verder?
Ik neem aan als het spoeddebat in de ministerraad afgelopen is..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44386939
Half 12 zouden de CDA-ministers en de VVD-ministers afzonderlijk van elkaar vergaderen, en om half 1 zouden ze samenkomen en gezamenlijk gaan vergaderen.
pi_44386950
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:53 schreef Justah het volgende:DEN HAAG - Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor spoedberaad over de politieke situatie. In de vroege ochtend aanvaardde de Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers.
Is kwart over twaalf nou al 'de vroege ochtend'?
pi_44386985
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.
Zo erg is dat woord toch niet? Ik heb wel sympathie voor gelukszoekers. The pursuit of happiness is zelfs een fundamenteel recht. Vraag is alleen of gelukszoekers mogen blijven als ze hier het geluk niet kunnen vinden wegens het ontbreken van een verblijfsstatus.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44387009
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

het blijven ambtenaren he.

Maar toegegeven, het was laat voor ze vannacht.

Wat zal Balkie balen van zn baan. En het verdient ook al geen zak. Minder dan zijn woordvoerder in ieder geval.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 12:00:48 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_44387048
Komt het op TV ? Ik zie niks staan op teletekst.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44387100
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De ochtend begint bij mijn weten altijd al om 0:00/12:00 AM dus ja dan is 12:15 AM de vroege ochtend
pi_44387179
Ik snap dit nog steeds niet helemaal:
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar dan vind ik dit nog vreemd, en als het ergens in het topic al is gemeld excuus daarvoor, maar betekent dit dergelijk probleem dat als een kabinet demissionair is dat een gestegen oppositie dan al direct beleid voor formaties naar voren brengen? Dit lijkt me toch een zeer kwalijke zaak.
Dus als deze motie lukt, kunnen ze dan ook moties naar voren brengen over de aanschaf van de JSF of opschorten van no-claim regeling en dat soort zaken?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44387187
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:00 schreef tong80 het volgende:
Komt het op TV ? Ik zie niks staan op teletekst.

Volgens mij niet, maar dat kan maarzo veranderen.

Maar als het debat begint kan je het altijd nog volgen via deze stream tong
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44387306
Voorstel van de SGP is om advies te vragen aan de Raad van State.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 13 december 2006 @ 12:17:25 #96
3542 Gia
User under construction
pi_44387548
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Mensen die al vijf tot tien jaar (of langer) in Nederland zijn.
Mensen die hier in 2002 zijn gekomen, zijn hier ook al bijna 5 jaar. Is dat de volgende groep waarvoor een generaal pardon wordt aangevraagd? En in 2008 de groep van 2003 enz... Is Nederland een land waar je mag blijven, mits je het voor elkaar krijgt niet binnen 5 jaar uitgezet te worden?
pi_44387568
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:38 schreef Tikorev het volgende:
Allemaal gelukszoekers (anders hadden ze wel een vergunning gekregen) die binnen vijf jaar na aankomst een eerste uitspraak hebben gehad (mensen die langer dan vijf jaar zaten te wachten op een eerste uitspraak heeft verdonk een vergunning gegeven).
Asielzoekers zijn geen gelukszoekers hoor. Kom op zeg. Je verlaat echt niet zomaar huis en haard. Er zijn er misschien een paar die alleen maar komen om misbruik te maken, maar dat zijn er echt niet veel hoor
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 12:21:11 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_44387645
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:05 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar dat kan maarzo veranderen.

Maar als het debat begint kan je het altijd nog volgen via deze stream tong
Bedankt. Ik probeer het eerst nog via radio-1.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44387672
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:18 schreef X. het volgende:
Je verlaat echt niet zomaar huis en haard.
Klopt, een belangrijke drijfveer om naar Nederland te komen is het gunstige economische klimaat, velen hopen daarvan een graantje mee te pikken, en gelijk hebben ze natuurlijk. Maar deze mensen zijn gewoon immigranten en geen asielzoekers. Asielzoekers zijn mensen die uit hun land moeten vluchten omdat ze anders vermoord of gemarteld worden, ik denk dat deze groep behoorlijk in de minderheid is. Het probleem zit hem er voor een deel in dat veel immigranten misbruik willen maken van de asielwetgeving, dit omdat deze gunstiger is.
pi_44387819
quote:
CDA-top bijeen voor crisisberaad

De top van het CDA is woensdagochtend rond half twaalf bijeen gekomen voor overleg, als voorbereiding op het kabinetsberaad over de crisis rond VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).

Vicefractieleider Maxime Verhagen wilde voor aanvang niet inhoudelijk op de zaak ingaan. ‘Waar een wil is, is een weg', zei hij alleen. De VVD-top heeft geen vooroverleg voor het kabinetsberaad, dat om half een begint.

De ministers Henk Kamp (Defensie) en Agnes van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) hebben hun bezoek aan Afghanistan afgebroken om de extra ministerraad te kunnen bijwonen.

De twee bewindslieden begonnen dinsdag aan een meerdaags bezoek met op het programma onder meer een ontmoeting in Kabul met president Hamid Karzai en andere functionarissen.

De linkse oppositie nam dinsdagavond een motie van afkeuring aan tegen Verdonk omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers. De motie werd gesteund door de oppositiepartijen PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en Partij voor de Dieren.

Het kabinet komt aan het begin van de middag bijeen voor spoedberaad. Minister Joop Wijn van Economische Zaken (CDA) en zijn collega Gerrit Zalm van Financiën (VVD) spraken woensdagochtend van een zeer bijzondere situatie. Zij gaven verder geen commentaar.

VVD-leider Mark Rutte heeft gedreigd al zijn ministers uit het kabinet terug te trekken als Verdonk moet vertrekken. Ingewijden sluiten niet uit dat dan het hele al demissionaire kabinet opstapt. Zo'n situatie heeft zich in Nederland nog niet eerder voorgedaan.

Volgens sommige bronnen wordt binnen de coalitie ook overwogen om de motie van afkeuring tegen Verdonk als 'onuitvoerbaar' ter zijde te schuiven, waarna het kabinet gewoon zou blijven zitten.

Rutte wees woensdagochtend PvdA-leider Wouter Bos op zijn internetdagboek aan als hoofdschuldige voor de ontstane crisis. Bos diende twee weken terug een motie in voor een generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn. Volgens CDA en VVD had Bos dat onderwerp moeten bewaren voor de kabinetsformatie en er niet het demissionaire kabinet mee voor het blok moeten zetten.

Fractieleider André Rouvoet vindt dat de gang van zaken rond het pardon de kabinetsformatie verder heeft gecompliceerd. Hij zei dat woensdagochtend voor een overleg met informateur Rein Jan Hoekstra. De ChristenUnie wordt gezien als de belangrijkste gegadigde om samen met CDA en PvdA een nieuw kabinet te vormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')