abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44379424
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:57 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Motie van afkeuring aangenomen, nu gaat iedereen lekker slapen en morgen gaat Verdonk vrolijk verder.
Das nou jammer ik begon het net leuk te vinden
pi_44379425
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat men er niet uit komt met de CU. Van die middeleeuwse figuren in de regering heb je als modern land niks aan.

Dus in Mei nieuwe verkiezingen en dan zitten we in Oktober met een nieuwe regering.
Middeleeuwse figuren?

Ik heb geen zin in een discussie op een dergerlijk laag niveau, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 13 december 2006 @ 01:00:15 #243
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44379430
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:57 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat zei hij dan ook niet he.
Dat is toch echt de boodschap die hij doorgaf hoor. Ik ben de letterlijke uitspraak ff kwijt, maar de mededeling dat het kabinet het beleid vast stelt en niet de kamer zat er wel degelijk in
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 13 december 2006 @ 01:00:19 #244
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_44379433
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jamaar je kunt er geen fuck mee.

't is geen emo-TV, het is beleid en 'harde' maatregelen als dat nodig is. En soms is dat nodig.
Impopulaire maatregelen nemen is niet makkelijk voor de Nederlandse politiek. Dat leidt er voornamelijk toe dat er zelden duidelijke keuzes worden gemaakt. Met als gevolg een steeds verder uitdijende staatsbudget en steeds meer regelgeving op alle mogelijke terreinen. Het brengen van slechte boodschappen is voor sterke politici en daar heeft Nederland er historisch gezien maar weinig van gehad.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 13 december 2006 @ 01:00:28 #245
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44379437
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En daar wilde de linkse partijen morgen graag over verder discussieren. Maar verdonks' houding was alsof ze persoonlijk iedere allochtoon direct op het vliegtuig zou zetten zodra ze het pand zou verlaten. In dr auto, naar schiphol húp weg ermee.

Als je niet eens 24 uur kan wachten, maar dan het liefst schijnheilig nog snel een paar slokken van het nog te verdelen water neemt, dan spoor je niet.
Waarom moet je verder discussieren over gedane zaken? Die beslissing is toen genomen, en tja, pun tuit gewoon. Als je alles opnieuw zou gaan bekijken kom je helemaal niet meer tot regeren.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  woensdag 13 december 2006 @ 01:00:33 #246
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44379441
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Middeleeuwse figuren?

Ik heb geen zin in een discussie op een dergerlijk laag niveau, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik heb geen idee hoe je het beter kan omschrijven.

Doe een poging zou ik zeggen
pi_44379446
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:56 schreef Argento het volgende:
Doet er zeker wel toe. Met een motie van wantrouwen hoeft het kabinet uberhaupt niet meer te overleggen. Dan is het gevolg duidelijk. Dat ligt met een motie van afkeuring heel anders. Dat kan zelf geheel en al zonder gevolg blijven. En de Kamer lijkt ook niet al teveel zin te hebben in staatsrechtelijk gekonkel met een reeds gemankeerd demissionair kabinet. Dat lijkt me ook bepalend geweest te zijn voor de keuze voor de motie van afkeuring ipv wantrouwen.
Nou ja, ik dacht dat de intentie van de stellers duidelijk was. Als dit geen gevolgen heeft voor Verdonk dan wordt het wel heel vreemd.
Hoe moet het dan verder?
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:00:54 #248
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44379447
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:59 schreef Argento het volgende:
Als het kabinet nu alsnog Verdonk opdraagt de wil van de Kamer mbt de opschortingen uit te voeren, lijdt Verdonk echt wel gezichtsverlies.
veel zou dat niet eens meer uitmaken eigenlijk. vvd komt toch al niet in de nieuwe regering.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 01:00:59 #249
862 Arcee
Look closer
pi_44379450
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:57 schreef multatuli het volgende:
Staatsrechtelijk is het vrij klip en klaar. Er ligt een motie van afkeuring op een punt dat het hele kabinet wenst te steunen. Het kabinet is dus zijn mandaat op dit punt geheel kwijt.

Welke consequenties het kabinet eraan zal verbinden is aan hen zelf, maar in redelijkheid kunnen ze niet anders dan de huidige opschortingsmotie respecteren, dan wel aftreden.

Gezien het feit dat er geen motie van wantrouwen ligt is er overleg geweest met het CDA, zodat deze kon vermijden dat de VVD er tussen uit piepte. Ik neem aan dat de uitruil is geweest dat Verdonk dus kon blijven zitten als boegbeeld van de VVD, maar het kabinet niet anders kan dan uitvoering geven aan de wil van de kamer. Ze hebben al rituele ontradingen immers netjes gedaan.
En Verdonk vindt het dan okee dat ze de GP-motie toch moet uitvoeren?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44379451
En nog geen duidelijkheid wat er nou gaat gebeuren met de uitzettingen. Goed bezig.
pi_44379456
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En daar wilde de linkse partijen morgen graag over verder discussieren. Maar verdonks' houding was alsof ze persoonlijk iedere allochtoon direct op het vliegtuig zou zetten zodra ze het pand zou verlaten. In dr auto, naar schiphol húp weg ermee.

Als je niet eens 24 uur kan wachten, maar dan het liefst schijnheilig nog snel een paar slokken van het nog te verdelen water neemt, dan spoor je niet.
Ik zie haar er nog voor aan ook, direct naar Schiphol en op de eerste de beste charter vlucht europa uit en met alles zonder passport aldus verdonk..
pi_44379459
Is iemand het ook opgemerkt dat Balkenende geirriteerd reageerde toen Zalm of Ballin iets hem wilde influisteren tijdens het debat?
pi_44379463
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:00 schreef Lamon het volgende:
Nou ja, ik dacht dat de intentie van de stellers duidelijk was. Als dit geen gevolgen heeft voor Verdonk dan wordt het wel heel vreemd.
Hoe moet het dan verder?
Motie van wantrouwen er overheen?
  woensdag 13 december 2006 @ 01:01:33 #254
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44379464
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Want?
Nou, hij nam wel héél erg het CDA in bescherming en gaf duidelijk aan dat dit losstond van de onderhandelingen en dat Balkenende er zonder Verdonk best wel eens anders over zou kunnen denken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_44379465
Wat gebeurd er als het CDA ook nog eens zou opstappen, wanneer de VVD woord houdt?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 13 december 2006 @ 01:01:47 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44379468
De staatsrechtelijke kennis van heel wat kamerleden laat zwaar te wensen over, merk ik wel.
Lijkt bijna wel op de Fok!-users.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 december 2006 @ 01:01:50 #257
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44379469
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:58 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dat Generaal Pardon wordt aangegrepen om zieltjes te winnen, dat is alles. De keuze is allaaaaaang gemaakt en daaraan moeten we ons dus ook houden.
Zieltjes winnen? Alsof mensen dit over 4 jaar* nog weten.

* Korter is misschien waarschijnlijker, maar dan nog.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 13 december 2006 @ 01:02:01 #258
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44379475
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:59 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Middeleeuwse standpunten ook?
En je beleid vanuit een boek van 20 eeuwen terug voeren get real.
euh.. tis de SGP niet he

Ik vind weinig middeleeuws aan het stanpunt dat abortus en euthanesie zoveel mogelijk voorkomen zouden moeten worden en als het dan toch gebeurt onder strikte voorwaarden en pas na zorgvuldige afwegingen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44379477
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:58 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dat Generaal Pardon wordt aangegrepen om zieltjes te winnen, dat is alles. De keuze is allaaaaaang gemaakt en daaraan moeten we ons dus ook houden.
Dat ben ik niet met je eens. De partijen die voor een Generaal Pardon zijn, waren er de afgelopen jaren ook al voor. (Alleen D66 moest zijn mond houden omdat ze in het kabinet zaten) Alleen zijn de verhoudingen in de kamer nu veranderd, dus daarom wilden deze partijen het uitzetten opschorten.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_44379478
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:59 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wat ik zo raar vind in dit hele verhaal. Ik meen me toch van staatsinrichting te herinneren dat de Eerste Kamer er is om de Tweede Kamer te controleren. Ook volksvertegenwoordiging. Maar nu probeerd de Tweede Kamer, door een motie op de spits te drijven, de Eerste Kamer buitenspel te zetten. Kan dat zomaar? Ze zouden toch gewoon een initiatiefwet in moeten dienen als ze beleid zouden willen veranderen?
De tweede Kamer kan natuurlijk ook beleid trachten te veranderen door het kabinet te verzoeken haar beleid op dat punt naar de wens van de Kamer te veranderen. Dat gebeurt dmv het indienen van een motie.

Waar jij het over hebt is een formele daad van wetgeving, maar daar gaat het hier (nog) niet om. Balkenende duidde dat aan met de opmerking dat de Kamer alvast een voorschot neemt op een regeling die nog niet eens bestaat, door van het kabinet opschorting te verlangen en tekent daarbij aan dat de Kamer een verkeerde volgorde kiest.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:02:19 #261
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44379480
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:01 schreef mcyodogg het volgende:
Wat gebeurd er als het CDA ook nog eens zou opstappen, wanneer de VVD woord houdt?
dan is er helemaal geen regering meer, lekker dan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44379483
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:01 schreef Ericr het volgende:
En nog geen duidelijkheid wat er nou gaat gebeuren met de uitzettingen. Goed bezig.
Dat was dus ook mijn idee, wat doen ze morgenochtend nou met die mensen die een ticket hebben voor 8:30 AM to Darfur..
  woensdag 13 december 2006 @ 01:02:43 #263
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_44379488
Het is nog nooit gebeurd dat een motie van afkeuring zonder gevolgen is geweest voor een minister. Balkenende en Verdonk zouden dus geschienenis schrijven als Verdonk blijft zitten.
I am a black hole shitting into the void
pi_44379494
Hmm is de live stream down?
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  woensdag 13 december 2006 @ 01:03:00 #265
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44379495
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:01 schreef golfer het volgende:
De staatsrechtelijke kennis van heel wat kamerleden laat zwaar te wensen over, merk ik wel.
Lijkt bijna wel op de Fok!-users.
Ja, Schutte had nooit weg moeten gaan. Gelukkig is v.d. Vlies er nog.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_44379498
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:01 schreef Ericr het volgende:
Er is zojuist een vliegtuig vertrokken
pi_44379499
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

dan is er helemaal geen regering meer, lekker dan
Het lukt al bijna 4 jaar zonder dus dat moet die laatste paar maanden ook nog wel lukken.....
pi_44379504
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:00 schreef arneaux het volgende:

[..]

Waarom moet je verder discussieren over gedane zaken? Die beslissing is toen genomen, en tja, pun tuit gewoon. Als je alles opnieuw zou gaan bekijken kom je helemaal niet meer tot regeren.
Dát die discussie er zou komen staat vast, ongeacht de uitkomst of dat een enkele gek het onnodig vindt.

Het is dan erg raar dat razende rita als een ware tazmanian devil snel 40 mensen het land uit jenst, om misschien (Vrijwel zeker)te horen dat het beleid wordt uitgesteld (en waarschijnlijk dus uiteindelijk afgesteld).

Dat zou betekenen dat de gedeporteerde mensen een week later horen dat ze weer terug mogen komen? Ik hoop op kosten van tante rita :w
La derecha oprime, la izquierda libera
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 01:03:27 #269
862 Arcee
Look closer
pi_44379506
Morgen verder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44379507
ok dan, bedtijd!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')