abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:30:38 #1
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44348793
Openingspost van deel 1 door borbit
quote:
Het klinkt mischien stom maar ik heb ongeloofelijk veel moeitje met op staan. Zo veel dat het een serieuze belemering is voor mijn studie.

Het lukt me te vaak simpelweg niet om op te staan als de wekker gaat. Na dat de wekker gaat lukt het me regelmatig niet om iets meer te doen dan dat ding uit te zetten en verder te slapen. Dit gebeurt vaak in een soort van niet echt wakker zijn.

Ik zit al behoorlijk lang met dit probleem. Mijn bioritme loopt denk ik ook een stuk later dan de tijden dat ik op moet staan. Slapen is ook vaak lastig, zou het liefste om een uurtje of 4 s'nachts gaan slapen en 11 of 12 uur weer opstaan. Maarja daar heb ik niks aan omdat ik mijn studie nou eenmaal niet wacht tot ik een keer wakker wil worden.

Iemand ervaring met dit probleem en/of ideeen om wel op tijd op te kunnen staan?

Update

wat er tot nu toe ingebracht is.

# Ritme aanleren. Dus iedere dag om de zelfde tijd naar bed, en in iedergeval iedere dag om de zelfde tijd opstaan

# Op vaste tijden eten.

# Sporten. Bijvoorbeeld half uurtje hardlopen na het eten. (niet direct na het eten) om lichamelijk moe te worden

# meerdere luide wekkers een stuk van je bed af.

# Lijntje cocaine naast de wekker

# rustig wakker worden met een rustig muziekje

# Wekker 2 uur van te voren zetten. Wekker uit zetten en kwartier later waker worden van 2de wekker. Dan in de resterende 1.45uur rustig douchen/ krant lezen/ koffie drinken.
niet op kunnen staan

# Nacht overslaan om vervolgens de volgende nacht goed te slapen.
niet op kunnen staan

# Hulp zoeken bij dokter/ huisarts

# Valeriaan middel om makkelijker in te slapen
http://www.valdispert.nl/valdispert/nachtrust.html

# Je irritante broertje een euro geven om je wakker te maken
niet op kunnen staan

# Je wakker laten bellen door vriend/ vriending
niet op kunnen staan

# Meer discipline tonen

# Moeilijk opstaan kan ook te maken hebben met slaapstoornissen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome (Nederlandse versie)
http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome (Engelse versie (uitgebreider dan nederlandse))
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_44348804
En meld

Ik moet gewoon met mezelf vechten om m'n bed uit te gaan
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:32:09 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44348815
Goeie OP.

En tevens TVP. Vandaag ben ik denk ik voor het eerst in mijn leven om 7:00 opgestaan terwijl ik vrij ben vandaag. Maar ik had best last van slapeloosheid (normaal nooit), en heb van 3:30 - 6:00 wakker gelegen, al voelde het veel korter aan, dus misschien heb ik wel powernaps gedaan.
Confidence through competence
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:34:42 #4
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44348866
Vanochtend wilde het echt niet ondanks dat er 2 hummeltjes aan mijn bed stonden te dansen. Maar ik gok dan ook dat ik de laatste dagen ongeveer de helft van de slaaptijd die ik nodig heb ook daadwerkelijk gehaald heb.

Dus tijd voor een ernstige -injectie
pi_44348978
Koffie
pi_44349084
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Uhuh

Heb ik ook echt wel nodig om een beetje op te starten. Nadeel is wel dat ik er 's ochtends altijd van aan de schijterij ga .
Idd... van Red Bull ook, Cafeïne stimuleert de spijsvertering ofzoiets...
pi_44349225
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:41:37 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Boks-Chick dinsdag 12 december 2006 @ 10:20:24 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_44349758
Vraagje: heb je dit vooral in de wintermaanden, lees: vanaf medio oktober tot ong. medio maart?

Dan zou ik eens jezelf laten testen op winterdepressie. Dat wil NIET zeggen dat je depressief bent, maar dat je lichaam zelf bepaalde stofjes niet aanmaakt in de hersenen, waardoor je, zodra het aantal uren daglicht afneemt, steeds lustelozer wordt, moeilijker in slaap komt en al helemaal niet op kan staan.
Laat ik alvast erbij vermelden dat je hele lichte vormen hebt (zoals dus heel veel moeite met slaapritme) tot heel zwaar, waarbij het dus wel lijkt alsof je depressief bent. Verder: indien ze (een milde vorm van) winterdepressie constateren, is de remedie vrij simpel. Zo nu en dan met je gaffel voor een speciale lichtbak, en je voelt je als herboren.
Ik ken twee mensen in mijn omgeving die dit hebben, een heeeel zwaar en de ander mild. Die voelen zich door de lichttherapie herboren.
Als je met deze suggestie naar de huisarts gaat, laat je niet afschepen als hij/zij je daar niet op wil laten testen, vraag gewoon een verwijsbrief naar het ziekenhuis voor onderzoek.

Meer info: lichttherapie

kleine uitlichting:
quote:
Somberheid, prikkelbaarheid, moeheid, energieloosheid, futloosheid en toegenomen slaapbehoefte zijn de meest voorkomende klachten, hoewel deze klachten ook kunnen voorkomen zonder uitgesproken somberheid. Apathie, het 'niets meer uit de handen komen', kan op de voorgrond staan. Daarnaast melden patienten vaak verlies van interesse en afname van de behoefte aan sociale contacten met anderen.

De zogenaamde atypische klachten zijn een toename van eetlust, waarbij vooral koolhydraatrijk voedsel (pasta's, chocolade, snoep en alcohol) de voorkeur verdient, gewichtstoename en een vergrote behoefte aan slaap. Het is een gebruikelijk verschijnsel dat iemand die lijdt aan winterdepressie 4-6 kg in gewicht in de winter aankomt en zo'n 2-6 uur langer slaapt dan in de zomer, zonder uitgerust op te staan. In het voorjaar tot aan de zomer verdwijnen deze klachten volledig.

Een minderheid van de patienten heeft deze atypische klachten niet of heeft juist een verminderde slaapbehoefte en een geringere eetlust in de winterperiode. Echter over het algemeen is er meer slaapbehoefte, dat wil zeggen vroeger naar bed gaan, laat opstaan, moeilijk wakker worden , middagdutjes doen en overdag futloos zijn.
Tis maar een suggestie natuurlijk
lolwut
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:27:19 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_44362805
vandaag iets te laat opgestaan maar nog wel op tijd op school beland
(bedankt bus chauffeur die stopte toen ik nog aan de verkeerde kant van de weg stond )
Hopen dat het morgen lukt want dan moet ik er wel om 6 uur uit...
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:30:47 #10
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44362906
Mmm misschien aan iemand vragen je uit bed te bellen?
pi_44363243
Mmja, de tvp's en de slowchat kan wegblijven.

Gebruik het bookmarkthingie maar.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:42:56 #12
68091 borbit
pi_44363253
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:30 schreef Fjolle het volgende:
Mmm misschien aan iemand vragen je uit bed te bellen?
nee ik moet leren op te staan. kan niet echt iedere dag aan iemand vragen of die me ff wakker wil bellen.
pi_44363505
Op m'n nieuwe foon kun je 5 alarms instellen en dat werkt redelijk ; 05.00, 05.05, 05.10, 05.20, 05.25 . Ik kan namelijk niet later dan half 6 uit bed. Na het 3e alarm gaan de vervelende alarmtunes je wel irriteren .
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:11:26 #14
68091 borbit
pi_44364088
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:51 schreef Ludger het volgende:
Op m'n nieuwe foon kun je 5 alarms instellen en dat werkt redelijk ; 05.00, 05.05, 05.10, 05.20, 05.25 . Ik kan namelijk niet later dan half 6 uit bed. Na het 3e alarm gaan de vervelende alarmtunes je wel irriteren .
ik kan ook 5 wekkers instellen denk alleen dat ik na meer dan 2 keer wel ga denken van ach hij gaat toch nog wel een keer.
maar mischien ook wel een idee...
heb nu me telefoon als voorbereidende wekker, en de echte (wekkerradio op piep stand want antenne is afgebroken) als "nu is eht echt echt tijd" wekker
pi_44364979
bij mij is het ook echt in de winter hoor, en ik herken alle symptonen van die winterdepressie .

In de zomer werk ik superhard, maar zodra het winter wordt klap ik dicht, en ik zit elk jaar rond deze tijd weer in de problemen met m'n studie. Zo vervelend
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:55:30 #16
55709 Stereotomy
pi_44365298
Na om 7:00 te zijn opgestaan, stortte ik rond 15:00 uur vanmiddag in en heb even een powernap gedaan tot 17:00. Vanavond moet ik nog tot 23:00 bezig zijn dus dat had ik wel even nodig. Wellicht slaap ik vanavond wel wat beter.

Ik doe nu ook spieroefeningen en pushups in de morgen, ik heb gemerkt dat met wat beweging ik makkelijker wakker wordt. Ik rol dan zo uit mijn (nogal lage) bed op de grond en begin die oefeningen te doen. Dan word ik automatisch een beetje wakker.
pi_44365981
Ik had ook een periode dat ik gewoon echt moest vechten om mijn bed uit te komen.. Toen heb ik een half jaar stage gelopen waar ik meestal vroeg aanwezig moest zij.. standaard half 7 mn bed uit (voor mij is dat vroeg ja) en 's avonds weer laat naar bed toe.. Dit heb ik een half jaar gedaan en nu sta ik altijd makkelijk op..
Ja snot natuurlijk
pi_44367096
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:14 schreef Woesteling het volgende:
Ik had ook een periode dat ik gewoon echt moest vechten om mijn bed uit te komen.. Toen heb ik een half jaar stage gelopen waar ik meestal vroeg aanwezig moest zij.. standaard half 7 mn bed uit (voor mij is dat vroeg ja) en 's avonds weer laat naar bed toe.. Dit heb ik een half jaar gedaan en nu sta ik altijd makkelijk op..
Dat heb ik ook gemoeten, ook al was het dan 7 uur, in de zomer lukt me dit prima, in de winter is het ondenkbaar.
pi_44367296
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:14 schreef Woesteling het volgende:
Ik werk nu al 7 maanden aan 1 stuk door, elke dag 5 tot 10 minuten te laat, en slechts een keertje kwam ik pas om 11uur aanzetten (door de wekker geslapen), maar heb niet het gevoel dat ik eraan wen... voelt met de week slechter...
pi_44375668
* mighty_myte is ook slecht in opstaan.
maar komt zeker ook door blowen, daar kun je je nest niet van uit.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_44375733
ik moet trouwens ook enorm bijslapen in het weekend.
door het uitgaan verleg je je bioritme en put je jezelf behoorlijk uit.
't is niet zelden dat ik op zondag om 16 uur opsta en op maandag
om 8 uur moet beginnen. da's dus echt niet te doen.
pi_44375960
Zelfs als ik niet uitga, op vrijdag en zaterdag om half 2 ofzo naar mn bedje ga, dan slaap ik gerust nog tot 15 uur door, en dat vind ik niet echt normaal
pi_44376435
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:07 schreef Maisnon het volgende:
Zelfs als ik niet uitga, op vrijdag en zaterdag om half 2 ofzo naar mn bedje ga, dan slaap ik gerust nog tot 15 uur door, en dat vind ik niet echt normaal
pi_44379308
ik heb gemerkt dat ik zelf kan "wennen" aan geluiden en dan er doorheen slaap. Een bekend geluid triggert me niet om op te staan.
dus een wekkerradio en elke dag een andere mp3 als wekker, werkt voor mij 9 vd 10 keer.

als ik enkele dagen/weken achter elkaar druk ben moet ik even adem pauze hebben daarna gaat het wel weer, dus morgen een dagje vrij
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
  woensdag 13 december 2006 @ 02:01:55 #25
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44380454
Morgen weer naar college. Vorige week ging het fout, deze week gaat al beter.
Zyggie.
  Boks-Chick woensdag 13 december 2006 @ 02:33:07 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_44380727
ik heb gelukkig genoeg aan een gemiddelde van 4-5 uurtjes per nacht.
lolwut
pi_44380738
Heb er zelf ook last van. Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik ploegendiensten draai. M'n slaap/eetritme is compleet verneukt .

Meestal als ik om 06.00 eruit moet slaap ik toch pas rond 2 / 3 uur.

Als ik er om 14.00 uit moet, blijf ik ook echt liggen tot 13.30, ookal was ik om 11.00 al wakker

Als ik nachtdienst heb gehad (23.00 tot 07.00) wil ik nog wel eens tot de volgende nachtdienst doorslapen (dus van 08.00 tot 23.00 slapen)..
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44380756
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:35 schreef JediMindTricks het volgende:
Heb er zelf ook last van. Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik ploegendiensten draai. M'n slaap/eetritme is compleet verneukt .

Meestal als ik om 06.00 eruit moet slaap ik toch pas rond 2 / 3 uur.

Als ik er om 14.00 uit moet, blijf ik ook echt liggen tot 13.30, ookal was ik om 11.00 al wakker

Als ik nachtdienst heb gehad (23.00 tot 07.00) wil ik nog wel eens tot de volgende nachtdienst doorslapen (dus van 08.00 tot 23.00 slapen)..
Erg herkenbaar! Het interesseert me verder ook niet echt, ik leef wat dat betreft maar een beetje raak.

Alleen met m'n werktijden en m'n sociale afspraken probeer ik zo veel mogelijk rekening te houden. Maar of ik nu om 7 uur 's ochtends wakker word of om 11 uur 's avonds maakt me echt geen donder uit.
pi_44380766
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:33 schreef BrandX het volgende:
ik heb gelukkig genoeg aan een gemiddelde van 4-5 uurtjes per nacht.
dus jij bent er 7:00 weer uit?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:40:50 #30
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44380771
Bwhehe je zou maar om 7 uur op moeten staan.
Zyggie.
pi_44380778
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:40 schreef Zyggie het volgende:
Bwhehe je zou maar om 7 uur op moeten staan.
Ik hoef morgen helemaal niet op te staan, als ik niet zou willen. Lekker gevoel.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:43:22 #32
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44380789
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:41 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ik hoef morgen helemaal niet op te staan, als ik niet zou willen. Lekker gevoel.
Dat denk ik 's ochtends altijd. 'Fuck hetgene wat ik zou moeten doen, waar ik heen zou moeten gaan; het enige dat er toe doet is lekker slapen' Ik kan je vertellen dat die houding voor- en nadelen heeft.
Zyggie.
pi_44380803
Sinds ik op kamers woon (4 jaar nu) heb ik moeite met m'n ritme/ opstaan. Als het moet voor verplicht college ed lukt het wel, maar als ik aan de zelfstudie moet (4 van de 5 dagen) lukt het nooit. Meestal ben ik er rond 11 uur uit, maar ik heb ook tijden gehad dat 1 of 2 uur de normaalste zaak was. Dan nog even 2 uur de bieb in en met een voldaan gevoel weer naar huis...
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_44382533
Nouw... was weer drama vanmorgen... het WAS me gelukt, kwart over stond ik onder de douche!!!

Op 1 of andere manier ging de tijd zo snel dat toen ik onder de douche vandaan kwam het opeens 8uur was... ben 5min pissig op bed gaan liggen (bijna in slaap gevallen), maar kleren aangedaan, moest ik alsnog haasten... 3min te laat op werk...

Ik wil wel gewoon een keertje niet hoeven racen (hoewel dat best kan met mijn auto *flits* *flits*), maar goed, opstaan was gelukt... maar doordat er geen druk/schrik achter het tijdstip zat werd ik niet ECHT wakker ofzo
  woensdag 13 december 2006 @ 10:17:26 #35
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44384286
Oke, het opstaan wordt echt een drama hier. Ik ben zo godsgruwelijk verliefd op dit moment dat ik echt niet in slaap kom 's avonds/ 's nachts.
En in de morgen moet er toch echt een kind naar school, dus moet ik er om half 8 uitzijn
Ik heb dus eigenlijk minimaal 8 uur slaap nodig om te kunnen functioneren, maar nu haal ik die maar in 2 nachten samen.
  woensdag 13 december 2006 @ 14:49:49 #36
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44392499
en ontopic: opstaan is idd wel een issue.... als ik niks hoef zet ik toch vaak maar een wekker, mjah....

like vandaag, hoef niks, vriendin ook niet, hoppa is het 11 uur voor je wakker bent......

van de andere kant, als ik er om half 8 uitmoet is dat ook niet echt een probleem.... maar is wel minderzzz
pi_44395901
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:20 schreef BrandX het volgende:
Verder: indien ze (een milde vorm van) winterdepressie constateren, is de remedie vrij simpel. Zo nu en dan met je gaffel voor een speciale lichtbak, en je voelt je als herboren.
Ik ken twee mensen in mijn omgeving die dit hebben, een heeeel zwaar en de ander mild. Die voelen zich door de lichttherapie herboren.
Zou een zonnebank ook al goed genoeg helpen? Of heb je daar een speciale lichtbak voor nodig?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_44396576
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zou een zonnebank ook al goed genoeg helpen? Of heb je daar een speciale lichtbak voor nodig?
Hum het is wel zo dat m'n kamer vaak te koud is om op te staan... De verwarming aan laten is geen optie, want dat droog ik 's nachts uit enzo
pi_44401398
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Hum het is wel zo dat m'n kamer vaak te koud is om op te staan... De verwarming aan laten is geen optie, want dat droog ik 's nachts uit enzo
Ik heb het nu zo ingesteld dat de verwarming aan gaat tussen 6 en 8, helpt geen flikker...
  woensdag 13 december 2006 @ 19:20:16 #40
11102 knep
Mountainfreak
pi_44401501
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:46 schreef jd1982 het volgende:
Nouw... was weer drama vanmorgen... het WAS me gelukt, kwart over stond ik onder de douche!!!

Op 1 of andere manier ging de tijd zo snel dat toen ik onder de douche vandaan kwam het opeens 8uur was... ben 5min pissig op bed gaan liggen (bijna in slaap gevallen), maar kleren aangedaan, moest ik alsnog haasten... 3min te laat op werk...

Ik wil wel gewoon een keertje niet hoeven racen (hoewel dat best kan met mijn auto *flits* *flits*), maar goed, opstaan was gelukt... maar doordat er geen druk/schrik achter het tijdstip zat werd ik niet ECHT wakker ofzo
Het gaat wel de goede kant op, je was nu maar 3 minuten te laat .
pi_44402218
Verschrikkelijk herkenbaar!! Lees mijn topic: Moe, moe, mooooeee

Of alleen de oplssing voor mij:
Moe, moe, mooooeee
pi_44402313
Als ik op moet is het nog donker
pi_44402456
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:44 schreef jd1982 het volgende:
Als ik op moet is het nog donker
Dan kan je dus een speciale lamp kopen die het daglicht nabootst. Het is er in wekkervorm.
Die gaat langzaam aan in bijv 30 min. Alsof het een zonsopgang is.
Dan word je natuurlijker wakker...
pi_44403520
Wel herkenbaar allemaal. Het is hier wel een beetje vreemd. M'n hele leven, tot nu toe dan, heb ik nooit problemen gehad met opstaan. Zelfs ondanks chronische vermoeidheid, zolang ik maar ritme had ging het redelijk goed. Maar sinds een paar maanden heb ik enorm veel moeite met opstaan, m'n ritme is nu totaal verneukt, elke nacht lig ik uren wakker en zou ik het liefst elke dag tot ver in de middag in mn bed blijven liggen.
pi_44403611
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat een gewone zonnebank er niet bij helpt. Er bestaan wel speciale (gezicht)lichtbakken die wel kwalificeren hiervoor.
pi_44405116
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:48 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dan kan je dus een speciale lamp kopen die het daglicht nabootst. Het is er in wekkervorm.
Die gaat langzaam aan in bijv 30 min. Alsof het een zonsopgang is.
Dan word je natuurlijker wakker...
Zal wel duur zijn, of niet?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_44405200
eerste 10 minuten dat ik wakker ben voel ik me ontiechelijk brak, maar na een bak koffie ofzo begin ik na 20 minuten wel te beseffen dat ik wakker begin te worden.
pi_44406013
Ik heb een énorme zooi slowchat weggehaald. Dat terwijl ik eerder al een waarschuwing had neergezet. Vanaf nu zit er dus een consequentie aan het geslowchat. Voor slowchat kunnen jullie terecht in [R&P SC] Geven gratis advies

Het gaat hier om tips en trucs om makkelijker op te staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 21:25:18 ]
pi_44406513
Ik heb er ook heel erg last van. Eerst hielp het zetten van meerdere wekkers nog wel, toen ging ik ze steeds eerder zetten, en nu kom ik er gewoon helemaal nietmeer uit af en toe.. begin me steeds meer aan mezelf te ergeren.
TS, welke van alle in de OP staande dingen heb je allemaal al geprobeerd en welke hielpen?
  woensdag 13 december 2006 @ 21:44:52 #50
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_44406943
Heb er ook altijd moeite mee Slaap dan vaak slecht Toen ik nog veel blowde was het helemaal erg Ik zet m,n wekker vaak aan de andere kant van m,n slaapkamertje Doe ik dat niet dan pets ik hem zo uit en ga weer verder
pi_44407348
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Daar heb ik een klein electrisch kacheltje van Tefal voor! Als ik vroeg op moet is het ijskoud als ik wakker wordt en de centrale verwarming werkt niet goed in mijn slaapkamer. Dat kacheltje zet ik aan vanuit bed en binnen een paar minuten is het lekker warm
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44407945
Dat is ook zo typisch iets he, wekkers steeds eerder zetten en de tijd steeds verder vooruit... op gegeven moment denk je oh 8uur, dan is het dus half 8, kan ik nog 5 minten liggen
  woensdag 13 december 2006 @ 22:27:29 #53
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44409005
Dat is dus ook heel fout. Je moet je wekker zetten op het moment dat je er echt uit moet anders worden die 5 minuten................

Ik nu richting bed, val om
pi_44410028
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zal wel duur zijn, of niet?
Die speciale daglichtwekkers zijn inderdaad niet goedkoop. Maar soms worden ze vergoed door zorgverzekeraars omdat het een vorm van lichttherapie is.

En als je echt zso veel moeite hebt is zo'n lamp echt wel het proberen waard, je kan ze zelfs huren om te kijken of het werkt.

Er is dus genoeg gedaan om je tegemoet te komen.

Als ik soms mensen zie die bereid zijn kapitalen voor muziekinstallaties of auto's te betalen en dan moeilijk doen over iets wat je gezondheid/gemoed kan verbeteren. Als je het er niet voor over hebt dan is het uberhaupt geen echt probleem voor zo iemand
pi_44411262
Wat zal de huisarts zeggen denk je als ik hiermee aan kom zetten? Ik weet precies wat het is, de klachten moeten voor hem ook herkenbaar zijn, maar d'r is toch niet echt iets tegen te doen vanuit zijn kant. Lichttherapie ofzo.. of 'doen huisartsen daar aan'.
pi_44411805
Ik begin trouwens een kleeeein beetje over de apathie heen te komen maar het is moeilijk

Slapen is zo veel fijner dan alles
pi_44416358
Slapen is heeeel fijn

Maar ehhh... ik heb het gehaald!!!

Ben 3 minuten TE VROEG!!! Woeiii... hahaha...

Mn baas is alleen te laat, dus die merkt er niks van
pi_44425038
quote:
Op donderdag 14 december 2006 08:30 schreef jd1982 het volgende:
Slapen is heeeel fijn

en hoe heb je dat bereikt?

een van je huisgenoten gooide een emmer koud water over je heen?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:21:50 #59
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44425112
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:27 schreef borbit het volgende:
vandaag iets te laat opgestaan maar nog wel op tijd op school beland
(bedankt bus chauffeur die stopte toen ik nog aan de verkeerde kant van de weg stond )
Hopen dat het morgen lukt want dan moet ik er wel om 6 uur uit...
Is het gisteren gelukt? Ben je al naar dokter geweest?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:32:41 #60
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_44425451
Ik heb ook wel eens een wekker gezien die in stukjes uit elkaar spat alstie af gaat. Dan moet je dus eerst de stukjes bij elkaar zoeken en de wekker weer in elkaar zetten en dan pas gaat het alarm uit
  donderdag 14 december 2006 @ 14:36:37 #61
55709 Stereotomy
pi_44425592
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:32 schreef Beaver het volgende:
Ik heb ook wel eens een wekker gezien die in stukjes uit elkaar spat alstie af gaat. Dan moet je dus eerst de stukjes bij elkaar zoeken en de wekker weer in elkaar zetten en dan pas gaat het alarm uit
LOL
pi_44425941
quote:
hehe schitterend.. Lijkt me trouwens nog best functioneel ook. Maar je werd er zo zat van dat je em uit het raam hebt gegooid?
pi_44428266
quote:
Geniaal.
Zyggie.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:30:03 #64
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_44429144
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:49 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

hehe schitterend.. Lijkt me trouwens nog best functioneel ook. Maar je werd er zo zat van dat je em uit het raam hebt gegooid?
Nee, ik heb niet zo'n wekker gehad... mij te ruig wakker worden

Dit is hem trouwens: http://us.gizmodo.com/gad(...)es-you-up-157999.php
pi_44429907
Lijkt mij ook niks, zonde van mn ruiten...
pi_44429930
Even een PM die ik zojuist verstuurd heb over dit topic 'lekken'.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Het topic was in eerste instantie inderdaad bedoeld om tips uit te wisselen om beter op te kunnen staan. Later komen er dan natuurlijk verhalen bij als 'gisteravond kon ik wéér niet slapen, vanochtend kon ik er weer niet uit' ed. Op zich is daar ook niets mis mee, maar dan moet er wél tenminste bij vermeld staan wat diegene dan bijvoorbeeld heeft gedaan om in slaap te komen, of om uit bed te komen. Als dat niet gebeurt krijg je een topic waarin veel mensen gaan melden dat ze niet op konden staan, en dat dat balen is. Ergo: er ontstaat een soort slapelozenslowchat met een vast groepje mensen dat meldt wéér niet op te kunnen staan.

Kijk bijvoorbeeld naar de volgende 2 posts:
quote:
Op donderdag 14 december 2006 08:30 schreef jd1982 het volgende:
Slapen is heeeel fijn

quote:
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:57 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Ik woon alleen maar ehmmm mn nieuwe keuken werd vandaag bezorgd en morgenvroeg wordt ie geplaatst, dus ben best wel hyper
Hier heeft niemand iets aan. Het is fijn dat hij op tijd opstond, maar hij kan dan tenminste melden wat hij ervoor gedaan heeft, anders heeft het hele topic z'n nut verloren.

Nogmaals: ervaringsverhalen zijn geen problemen, maar het moet nuttig blijven. Andere mensen moeten iets aan de dingen die gezegd worden hebben. Anders kan het net zo goed in slowchat.

jd1982, dit is dan ook echt de laatste keer dat ik ga zeggen dat hier geen slowchat mag.
  donderdag 14 december 2006 @ 18:05:52 #67
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44432041
Ik denk dat het wel te maken heeft met hoe goed je je voelt en waarom je er uit moet komen.
Het valt mij op dat als ik b.v. een dag heb met allemaal leukere dingen (zaterdags b.v.) dat ik echt heerlijk meteen wakker ben (al is het om 8 uur)

Maar een dag waarop ik moet werken of kutvakken op school heb (al is het om 11 uur), dan blijf ik liever zo lang mogelijk liggen.
pi_44433037
Ik zie het probleem niet helemaal... een forum is toch om onderling lekker te lullen?

Alleen dit forum is al nuttig voor mij, wil elke dag graag vertellen dat het me gelukt is, daardoor doe ik meer moeite om vroeg uit bed te komen...

En inderdaad als je die dag je nieuwe tv gaat halen, of je hebt een date ofzo, kom je er echt wel uit, ergens naartoe leven...
pi_44433265
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:05 schreef Malibu-06 het volgende:
Ik denk dat het wel te maken heeft met hoe goed je je voelt en waarom je er uit moet komen.
Het valt mij op dat als ik b.v. een dag heb met allemaal leukere dingen (zaterdags b.v.) dat ik echt heerlijk meteen wakker ben (al is het om 8 uur)

Maar een dag waarop ik moet werken of kutvakken op school heb (al is het om 11 uur), dan blijf ik liever zo lang mogelijk liggen.
Klopt. Al heeft het bij mij ook erg te maken met of er mensen op me wachten enzo. Ik ben bijvoorbeeld bijna nooit te laat bij afspraken. Er moet bij mij wel echt een prikkel zijn om er 's ochtends uit te gaan en die is er vaker niet dan wel...
  donderdag 14 december 2006 @ 19:04:32 #70
55709 Stereotomy
pi_44433723
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:40 schreef jd1982 het volgende:
Ik zie het probleem niet helemaal... een forum is toch om onderling lekker te lullen?

Alleen dit forum is al nuttig voor mij, wil elke dag graag vertellen dat het me gelukt is, daardoor doe ik meer moeite om vroeg uit bed te komen...
Daar ben ik het mee eens: een topic vol herkenning en voorbeelden van heo het er bij andere mensen aan toe gaat opende bij mij de ogen. Ook de creatieve oplossingen die daarmee gepaard gaan zijn een integraal onderdeel van het verhaal. Ik vind het dus wel prettig zo.
pi_44435100
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Maisnon het volgende:
Wat zal de huisarts zeggen denk je als ik hiermee aan kom zetten? Ik weet precies wat het is, de klachten moeten voor hem ook herkenbaar zijn, maar d'r is toch niet echt iets tegen te doen vanuit zijn kant. Lichttherapie ofzo.. of 'doen huisartsen daar aan'.
Heeft iemand hier nog een antwoord op?

Gisteren de gordijnen open gedaan om te kijken of daglicht hielp.

Ik was vandaag om 16 uur wakker. Denk niet dat het geholpen heeft en ik voel me wederom zwaar kut en schuldig
pi_44436497
Ik wil eigenlijk wel eens lichttherapie proberen... als ik me huis af heb en de rust een beetje is teruggekeerd koop ik denk wel even zo'n wekkerding... verder geen mensen hier ervaring met lichttherapie of wel?
pi_44438531
Ik ken dit probleem ook ja. Ik probeer nu best vroeg naar bed te gaan, ik wil er in ieder geval voor 23.00 in liggen.
Ik moet elke dag om 06.30 op, lekker vroeg, helaas.
Helaas schijnt dit geen bal te helpen, het kost me nog steeds heel veel moeite om op te staan. Volgens mij heeft het ook niet echt te maken met de tijden waarop je naar bed gaat, soms ga ik er rond 00.00 in, om me dan toch goed te voelen als de wekker gaat. Jammer genoeg verschilt dit steeds dus de oplossing om elke dag om 00.00 in me bed te liggen helpt ook niet.
Ik zet altijd 2 wekkers op m`n mobieltje. Vaak gaat dit goed, helaas heb ik ook momenten waarbij ik bijvoorbeeld op de 'uit' knop druk, terwijl ik altijd op 'snooze' moet drukken. Dat snoozen gaat ook vaak goed, als de wekkers een stuk of 5 keer zijn gegaan dan kom ik wel m`n bed uit. Helaas heb ik ook de slechte gewoonte de laatste tijd om m`n mobieltje op te pakken en onder m`n dekbed te leggen zodat ik er helemaal niks meer van hoor.
Tok.
pi_44439038
quote:
Ow gaaf
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44443787
Mijn ritme en dagindeling is ook wel totaal structuurloos kom ik steeds meer achter... ik ga volgende week een hele week bij een ander gezin logeren en me aan hun tijden en regels houden, en kijken hoe dat werkt
  donderdag 14 december 2006 @ 23:50:20 #76
55709 Stereotomy
pi_44443846
quote:
Helaas heb ik ook de slechte gewoonte de laatste tijd om m`n mobieltje op te pakken en onder m`n dekbed te leggen zodat ik er helemaal niks meer van hoor.
Ik word soms ook wakker met mijn telefoon onder mijn buik
pi_44445290
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik word soms ook wakker met mijn telefoon onder mijn buik
Hum bij mij ligt ie vaak onder mn bed.. Ik irriteer me ook niet genoeg aan het gepiep, maar bij de andere wekker wordt het hele huis wakker (zij wel he )
pi_44445333
Ik slaap soms gewoon door de wekker op mijn telefoon heen volgens mij hoort de hele straat hem behalve ik nog geen klachten van buren gehad trouwens, tot dusver
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44446901

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:41:37 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:19:24 #80
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44448063
Ik moet er de laatste tijd regelmatig om 04:00 uit, geen probleem!! dus niet zo zeuren.
FCT
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:15:59 #81
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_44449260
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:48 schreef Maisnon het volgende:
Mijn ritme en dagindeling is ook wel totaal structuurloos kom ik steeds meer achter... ik ga volgende week een hele week bij een ander gezin logeren en me aan hun tijden en regels houden, en kijken hoe dat werkt
Dat lijkt me wel een hele goeie!
Kan me nog herinneren dat ik tijdens mijn studietijd, zonder enige vorm van ritme en vaak lang uitslapen, ook vaak brak was, anders brak dan zonder slaap, meer teveel slaap ofzo leek het wel....ben benieuwd of die week helpt!

Nog 6 dagen mensen en dan worden de dagen weer langer!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_44454902

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:41:37 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:23:58 #83
68091 borbit
pi_44456911
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:21 schreef Fjolle het volgende:

[..]

Is het gisteren gelukt? Ben je al naar dokter geweest?
gister is inmiddels eergister (internet lag er ff uit) maar woensdag niet, 2 uur te laat wakker ongeveer. Gister (donderdag dus) en vandaag wel gelukt
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:35:45 #84
68091 borbit
pi_44457222
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:36 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb er ook heel erg last van. Eerst hielp het zetten van meerdere wekkers nog wel, toen ging ik ze steeds eerder zetten, en nu kom ik er gewoon helemaal nietmeer uit af en toe.. begin me steeds meer aan mezelf te ergeren.
TS, welke van alle in de OP staande dingen heb je allemaal al geprobeerd en welke hielpen?
ik ben een paar dingen aan het doen.

ritme, dit is denk ik wel de belangrijkste iedere dag zelfde tijd op, en ongeveer zelfde tijd naar bed.
(alleen het op tijd naar bed is op zaterdag avond wel eens lastig )

hardlopen. weet niet of dit helpt maar heb wel het idee dat ik er beter door slaap. (en het is natuurlijke zoeizo goed om meer te bewegen)

ik had trouwens nooit tijd om te hard lopen daar heb ik iets op gevonden: ik ren nu als ik dingen moet gaan doen. bijvoorbeeld hardlopend op en neer naar de supermarkt. kost bijna geen extra tijd en je hoeft geen speciale momenten in te lassen in je dag.

wekker. gebruik nu 4 en 2 minuten voordat ik op moet staan de wekkers van me telefoon. als het echt tijd is gaat de "echte" wekker.

sinds gister heb ik ook een tijdschakelaar op mijn koffie zet apparaat gezet. Dit helpt ook een hoop. vlak na dat de wekker gaat hoor ik de koffie lopen. En mijn koffie zetter heeft een warmhoudplaatje waardoor de koffie na een minuut of 5 vies wordt (ingedampt) ik moet er dus uit anders wordt de koffie vies. (en ik mag van me zelf geen nieuwe koffie zetten als ik me verslaap )
(mischien moet deze ook in de OP maar ik kan deze waarschijnlijk niet meer aanpassen)

vanochtend werd ik wakker (iets te laat 15 minuten ofzo) van een raar geluid in de keuken. was dus het koffie apperaat. ik had gister avond het armpje waar het water door naar de filter moet boven het water resevoir laten zitten. dat was dus behoorlijk heet en lawaaig geworden. maar mocht i.v.m deze speciaale reden en omdat ik nog genoeg tijd had nog wel koffie zetten van me zelf
pi_44457863
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:48 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Ik werk nu al 7 maanden aan 1 stuk door, elke dag 5 tot 10 minuten te laat, en slechts een keertje kwam ik pas om 11uur aanzetten (door de wekker geslapen), maar heb niet het gevoel dat ik eraan wen... voelt met de week slechter...
Zo herkenbaar, ik begon in de zomer met stage, altijd voor 9 uur aanwezig ( moet om 9 uur uiterlijk beginnen ).
Nu kom ik dagelijks tussen 5 en 10 over 9 aankakken. Simpelweg omdat ik nu in dat vaste ritme zit.

8.15 1e wekker
8.20 2e wekker
8.25 3e wekker
8.30 4e wekker -> eruit
8.31 - 8.42 douchen
8.43 - 8.50 aankleden/haar doen/fruit pakken
8.50-8.55 van huis weg
9.00-9.10 op stage

En elke dag word het moeilijker en moeilijker om uit me bed te komen. Weet ik wel dat half 9 lang geen slechte tijd is! maar ik ben compleet geen ochtendmens
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:27:03 #86
68091 borbit
pi_44458807
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:53 schreef clumsy_clown het volgende:
ik had dit topic inderdaad geopend om tips te krijgen. Maar ik denk de meeste tips wel langs zijn gekomen onderhand.

En hopend dat de user die deel 2 geopend heeft de OP bij blijft houden met de nieuwe tips denk ik dat er in het topic zelf wel ervaringen gepost kunnen worden. (de tips blijven dan overzichtelijk in de OP bedoel ik)

Ik vind het zelf eigenlijk wel fijn om te delen hoe het gaat met mijn opstaan. En ik vind het ook fijn om de verhalen van andere mensen te horen/ lezen.

Trouwens ook heel fijn dat er zo ongelofelijk veel reacties zijn gekomen. Goed om te weten dat er schijnbaar een hoop mensen zijn die met dezelfde problemen zitten.

Misschien kunnen we afspreken dat de mensen die daar behoefte tot voelen een kleine reactie mogen geven? ( 1 regel bijvoorbeeld of met een specifieke emoticon ervoor) om te zeggen dat het gelukt is (of niet natuurlijk).

Misschien en dan hooguit 2 regels als het gelukt is en en 2 regels als het niet gelukt is?

Meer inhoudelijke reacties kunnen natuurlijk uitgebreider

Dit is trouwens absoluut niet bedoeld negatief commentaar op de mods, enkel wat ik ervan denk. de mods beslissen verder over dit soort dingen
pi_44463990
Bij mij ging het weer slecht vandaag. Ik ben blij dat het weekend is.
Na het weekend ga ik mijn wekker waarschijnlijk al om 6.00 zetten, in plaats van 6.30. Om laatstgenoemde tijd moet ik er eigenlijk uit, maar de laatste tijd laat ik mijn mobieltje zolang 'doorsnoozen' dat ik al snel een halfuur later wakker word.
Tok.
pi_44474294
Hier is het ook nog steeds het oude riedeltje, met enkele dieptepunten deze week.

Op dinsdag een beoordelingsgesprek en 2 collegeuren gemist, omdat ik me verslapen had tot een uur of 12. Ik moest om half 9 aanwezig zijn.

Donderdag hetzelfde, om half 8 eruit, helemaal goed. Om daarna weer mijn bed in te kakken, en om 11 uur wakker te schrikken, volledig in paniek.

Meest irritante is dat ik door de 2 weken kerstvakantie moeilijk kan gaan werken aan een normaal bioritme. Als er íets slopend is, is het als je de drive mist om iets te ondernemen, en die ontbreekt nogal als het -10 is buiten, en je geen verplichtingen hebt,
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_44475424
Vandaag ging echt goed! De geruststelling dat het goed gaat komen dit jaar en dat ik er aan kan werken helpt schijnbaar ook een hoop! Kwas er op tijd uit, in tegenstelling tot gisteren (tot 17:00 uur geslapen, te erg). Op school ging het goed, nog met wat mensen overlegt over de situatie, en ook autorijles ging super! Daarna 's avonds met vrienden nog gezellig samen geweest, en nu aan de ijskoffie... weekend
pi_44475506
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:54 schreef Maisnon het volgende:
Vandaag ging echt goed! De geruststelling dat het goed gaat komen dit jaar en dat ik er aan kan werken helpt schijnbaar ook een hoop! Kwas er op tijd uit, in tegenstelling tot gisteren (tot 17:00 uur geslapen, te erg). Op school ging het goed, nog met wat mensen overlegt over de situatie, en ook autorijles ging super! Daarna 's avonds met vrienden nog gezellig samen geweest, en nu aan de ijskoffie... weekend
Wow tot 17.00 uur geslapen?? Zo erg niet op kunnen staan, heb ik dan weer niet. Mijn 'record' staat op 1/2 3 ofzo (zonder uitgaan/ kater)... Ik heb meer een ritme probleem; het lijkt me wel eens leuk voor 11 uur/ half 12 m'n bed uit te rollen
  zaterdag 16 december 2006 @ 02:39:15 #91
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_44476071
Een ritme aanleren heeft voor mij gewerkt. Mijn ideale ritme is rond een uur of 3 naar bed en rond een uur of 10 er weer uit. Dan rustig aan douchen en ontbijten en dan kan ik de hele wereld aan. Helaas denkt mijn baas er anders over. .

Ritme aanleren was in het begin echt heel moeilijk, ik lag rustig een paar uur in mn bed naar het plafond te staren. Na een paar maandjes ging het minder moeilijk en nu lukt het me aardig. Maar ik heb me er wel bij neergelegd dat opstaan nooit iets makkelijks zal worden. .
pi_44476816
Na veel drank en een lange nacht stappen heb ik een nieuwe theorie... volgens mij heeft het niet op willen staan ook te maken met het geen zin hebben in de dag... dat klinkt logisch, maar als je geen zin hebt in 5 van de 7 dagen, wat heeft het leven dan voor nut? Leven voor de weekenden? Doelloos de werkdagen meemaken? Jahaa... goede vraag zo voor het slapen gaan
pi_44476899
Geen wekker nodig vandaag, sinds half 4 weer wakker met pijn na 2 uur slaap (En juist geen zin in de dag vandaag )
pi_44477168

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:41:37 ]
Zerg schreef:
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:37:06 #95
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44479417
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:27 schreef borbit het volgende:

[..]

En hopend dat de user die deel 2 geopend heeft de OP bij blijft houden met de nieuwe tips denk ik dat er in het topic zelf wel ervaringen gepost kunnen worden. (de tips blijven dan overzichtelijk in de OP bedoel ik)

[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar heb 1 klein probleempje. Ik ben eigenlijk net teveel noob om dat te doen. Ik wil het wel, maar weet niet goed hoe. Misschein wil er iemand helpen hierbij?

En nogmaals ik blijf denken dat het praten over slaapproblemen voor sommigen net de extra stimulans geeft om een stapje harder te lopen, waardoor het allemaal een beetje draaglijker wordt, dus ik hoop op enige coulantie bij de mods.
pi_44479480
Ze schijnen in R&P hele sympathieke mods te hebben, dus dat zou toch wel goed moeten komen...
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:34:52 #97
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_44480603
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 04:42 schreef jd1982 het volgende:
Na veel drank en een lange nacht stappen heb ik een nieuwe theorie... volgens mij heeft het niet op willen staan ook te maken met het geen zin hebben in de dag... dat klinkt logisch, maar als je geen zin hebt in 5 van de 7 dagen, wat heeft het leven dan voor nut? Leven voor de weekenden? Doelloos de werkdagen meemaken? Jahaa... goede vraag zo voor het slapen gaan
Goeie theorie, maar bij mij gaat ie al niet op. Ik heb leuk werk, ben erg blij met mn baan. Zou nog veel blijer zijn als ik pas rond de middag hoefde te beginnen. .
pi_44483634
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:37 schreef Fjolle het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar heb 1 klein probleempje. Ik ben eigenlijk net teveel noob om dat te doen. Ik wil het wel, maar weet niet goed hoe. Misschein wil er iemand helpen hierbij?

En nogmaals ik blijf denken dat het praten over slaapproblemen voor sommigen net de extra stimulans geeft om een stapje harder te lopen, waardoor het allemaal een beetje draaglijker wordt, dus ik hoop op enige coulantie bij de mods.
Ik ben óntzettend sympathiek, maar heb geen zin in een slapelozenslowchat. Deze discussie is hier ook ten einde, kan eventueel verder in het feedbacktopic.
pi_44500303
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben óntzettend sympathiek, maar heb geen zin in een slapelozenslowchat. Deze discussie is hier ook ten einde, kan eventueel verder in het feedbacktopic.
slapelozenslowchat kan hier: Nachtelijke Activiteit Fok!

of hier: Wie is er nog wakker !

zondag 17 december 2006 @ 13:51:55 #100
68091 borbit
pi_44505667
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:37 schreef Fjolle het volgende:

[..]

je kan de OP editen. zit bovenaan de reacties een paar knopjes 1tje daarvan is editen. Dan kun je de OP gewoon aanpassen.
  zondag 17 december 2006 @ 16:12:07 #101
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_44510112
Wat mij een goed plan lijkt om een keer uit te voeren is een glas water boven je hoofd neerzetten.
Met een motortje+tijdschakelaar moet ie dan op het gewenste tijdstip over mn hoofd heen vallen.
Wakker ben je dan echt wel, het mindere er aan is dat je elke dag je bed moet verschonen...
Maar moeilijk is het niet uit te voeren.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')