abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 december 2006 @ 02:39:15 #91
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_44476071
Een ritme aanleren heeft voor mij gewerkt. Mijn ideale ritme is rond een uur of 3 naar bed en rond een uur of 10 er weer uit. Dan rustig aan douchen en ontbijten en dan kan ik de hele wereld aan. Helaas denkt mijn baas er anders over. .

Ritme aanleren was in het begin echt heel moeilijk, ik lag rustig een paar uur in mn bed naar het plafond te staren. Na een paar maandjes ging het minder moeilijk en nu lukt het me aardig. Maar ik heb me er wel bij neergelegd dat opstaan nooit iets makkelijks zal worden. .
pi_44476816
Na veel drank en een lange nacht stappen heb ik een nieuwe theorie... volgens mij heeft het niet op willen staan ook te maken met het geen zin hebben in de dag... dat klinkt logisch, maar als je geen zin hebt in 5 van de 7 dagen, wat heeft het leven dan voor nut? Leven voor de weekenden? Doelloos de werkdagen meemaken? Jahaa... goede vraag zo voor het slapen gaan
pi_44476899
Geen wekker nodig vandaag, sinds half 4 weer wakker met pijn na 2 uur slaap (En juist geen zin in de dag vandaag )
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44477168
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:41:37 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:37:06 #95
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44479417
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:27 schreef borbit het volgende:

[..]

En hopend dat de user die deel 2 geopend heeft de OP bij blijft houden met de nieuwe tips denk ik dat er in het topic zelf wel ervaringen gepost kunnen worden. (de tips blijven dan overzichtelijk in de OP bedoel ik)

[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar heb 1 klein probleempje. Ik ben eigenlijk net teveel noob om dat te doen. Ik wil het wel, maar weet niet goed hoe. Misschein wil er iemand helpen hierbij?

En nogmaals ik blijf denken dat het praten over slaapproblemen voor sommigen net de extra stimulans geeft om een stapje harder te lopen, waardoor het allemaal een beetje draaglijker wordt, dus ik hoop op enige coulantie bij de mods.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_44479480
Ze schijnen in R&P hele sympathieke mods te hebben, dus dat zou toch wel goed moeten komen...
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:34:52 #97
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_44480603
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 04:42 schreef jd1982 het volgende:
Na veel drank en een lange nacht stappen heb ik een nieuwe theorie... volgens mij heeft het niet op willen staan ook te maken met het geen zin hebben in de dag... dat klinkt logisch, maar als je geen zin hebt in 5 van de 7 dagen, wat heeft het leven dan voor nut? Leven voor de weekenden? Doelloos de werkdagen meemaken? Jahaa... goede vraag zo voor het slapen gaan
Goeie theorie, maar bij mij gaat ie al niet op. Ik heb leuk werk, ben erg blij met mn baan. Zou nog veel blijer zijn als ik pas rond de middag hoefde te beginnen. .
pi_44483634
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:37 schreef Fjolle het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar heb 1 klein probleempje. Ik ben eigenlijk net teveel noob om dat te doen. Ik wil het wel, maar weet niet goed hoe. Misschein wil er iemand helpen hierbij?

En nogmaals ik blijf denken dat het praten over slaapproblemen voor sommigen net de extra stimulans geeft om een stapje harder te lopen, waardoor het allemaal een beetje draaglijker wordt, dus ik hoop op enige coulantie bij de mods.
Ik ben óntzettend sympathiek, maar heb geen zin in een slapelozenslowchat. Deze discussie is hier ook ten einde, kan eventueel verder in het feedbacktopic.
pi_44500303
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben óntzettend sympathiek, maar heb geen zin in een slapelozenslowchat. Deze discussie is hier ook ten einde, kan eventueel verder in het feedbacktopic.
slapelozenslowchat kan hier: Nachtelijke Activiteit Fok!

of hier: Wie is er nog wakker !

[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 17 december 2006 @ 13:51:55 #100
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_44505667
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:37 schreef Fjolle het volgende:

[..]

je kan de OP editen. zit bovenaan de reacties een paar knopjes 1tje daarvan is editen. Dan kun je de OP gewoon aanpassen.
  zondag 17 december 2006 @ 16:12:07 #101
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_44510112
Wat mij een goed plan lijkt om een keer uit te voeren is een glas water boven je hoofd neerzetten.
Met een motortje+tijdschakelaar moet ie dan op het gewenste tijdstip over mn hoofd heen vallen.
Wakker ben je dan echt wel, het mindere er aan is dat je elke dag je bed moet verschonen...
Maar moeilijk is het niet uit te voeren.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  maandag 18 december 2006 @ 10:03:43 #102
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44530253
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:51 schreef borbit het volgende:

[..]

je kan de OP editen. zit bovenaan de reacties een paar knopjes 1tje daarvan is editen. Dan kun je de OP gewoon aanpassen.
Dat kan toch niet meer na een bepaalde tijd, dan kunnen toch alleen mods hem nog veranderen?

Ontopic: Bij het slecht in slaap komen heb ik voor mezelf altijd een bepaalde truuc gebruikt. Je moet zorgen dat je niet aan vanalles en nog wat gaat liggen denken. Dit kan bijvoorbeeld door simpel te tellen. Zorg dat je in een monotoon ritme komt en schakel alle andere gedachten hiermee uit.
Mijn moeder vertelde vroeger dat zij dit altijd deed door de rozenkrans te bidden.

Wat mij ook wel eens geholpen heeft is een prettige gebeurtenis na te beleven in gedachten en zorgen dat ik alleen daar aan dacht.
  maandag 18 december 2006 @ 10:30:01 #103
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_44530733
Maar het blijft een gebrek in het karakter, en ik mis een stuk levensvreugde bij ts.
Tot zover de kwaliteitspost
  maandag 18 december 2006 @ 12:58:36 #104
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44534237
Hoe afgezaagd het ook klinkt, ik denk dat levensvreugde, lol in school/werk wat je de volgende ochtend moet doen, een heel goed punt is. Als je een goed ritme hebt, kun je ook in het weekend vroeg opstaan.
Confidence through competence
pi_44534333
Ik ga elke vrijdag en zaterdag uit tot +/- 6uur, misschien is dat de oorzaak
  maandag 18 december 2006 @ 14:12:50 #106
68091 borbit
pi_44536347
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:30 schreef Gizmo112 het volgende:
Maar het blijft een gebrek in het karakter, en ik mis een stuk levensvreugde bij ts.
ik ben wel gelukkig hoor
alleen dat stukje als ik net wakker ben is alles een waas waarin ik niet normaal normaal kan denken.
pi_44536382
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:30 schreef Gizmo112 het volgende:
Nja maar dat wordt ook wel veroorzaakt door de winter hoor

Ik ben in de zomer ook een stuk vrolijker, kan nu bijna nergens meer van genieten. Gelukkig gaat het al stukken beter, omdat ik een paar zaken waar ik tegen aan liep te hikken door die winterdip nu grotendeels opgelost heb. Ik blijf dan wel nog tot 1 uur slapen (vandaag gisteren en eergisteren) Maar ik wordt in ieder geval wel met een goed gevoel wakker en ik kan er wel beter uit
pi_44536424
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:12 schreef borbit het volgende:

[..]

ik ben wel gelukkig hoor
alleen dat stukje als ik net wakker ben is alles een waas waarin ik niet normaal normaal kan denken.
Haha jah, ik vindt het heel moeilijk om om te schakelen naar de "echte" wereld zeg maar je hangt dan tussen de droom of slaapwereld en de echte wereld in.

Ik moet echt voor mezelf afgaan hoe het echte leven dan ook al weer is, waar ben ik mee bezig op school, etc, en dan pas lukt het me in de echte wereld te komen met mn gedachten
  maandag 18 december 2006 @ 14:22:39 #109
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_44536670
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:13 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Nja maar dat wordt ook wel veroorzaakt door de winter hoor
Welke winter ? En dat gezeur over een winterdepressie is echt ontzettende kolder, gewoon een excuus om hele dagen in je nest door te brengen. Slappe hap allemaal hier.

Zou hier niet de discussie beginnen over vroeger, maar het geklaag is echt iets van deze tijd. De omstandigehden zijn nu gewoon zo (oa de verzorgingsstaat, studiefinanciering, etc) dat mensen echt aartslui worden. Als het regent staat er file, als de temperatuur onder de tien graden is heeft heel Nederland een winterdepressie en zwaar moeite om iets te ondernemen. De meeste mensen hier weten gewoon niet wat het is om 40 uur in de week ECHT bezig te zijn.

Ik ben zelf ook nog maar 24, maar schaam me echt voor mijn generatie. Het is echt een karakterprobleem, en de lol die je hebt in de dingen die je doet. Dus hup, met je kadaver uit je nest.
Tot zover de kwaliteitspost
  maandag 18 december 2006 @ 14:23:38 #110
68091 borbit
pi_44536698
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:01 schreef jd1982 het volgende:
Ik ga elke vrijdag en zaterdag uit tot +/- 6uur, misschien is dat de oorzaak
Daar ben ik dus al een aantal weken mee bezig. Wel balen als je zaterdag avond moet zeggen van gaan jullie maar in de kroeg hangen ik ga vroeg naar bed. maarja.

Volgende week kersvakantie, dan mag ik wel uit
  maandag 18 december 2006 @ 14:35:42 #111
68091 borbit
pi_44537132
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:22 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Welke winter ? En dat gezeur over een winterdepressie is echt ontzettende kolder, gewoon een excuus om hele dagen in je nest door te brengen. Slappe hap allemaal hier.

Zou hier niet de discussie beginnen over vroeger, maar het geklaag is echt iets van deze tijd. De omstandigehden zijn nu gewoon zo (oa de verzorgingsstaat, studiefinanciering, etc) dat mensen echt aartslui worden. Als het regent staat er file, als de temperatuur onder de tien graden is heeft heel Nederland een winterdepressie en zwaar moeite om iets te ondernemen. De meeste mensen hier weten gewoon niet wat het is om 40 uur in de week ECHT bezig te zijn.

Ik ben zelf ook nog maar 24, maar schaam me echt voor mijn generatie. Het is echt een karakterprobleem, en de lol die je hebt in de dingen die je doet. Dus hup, met je kadaver uit je nest.
je schaamt je voor je generatie?
Er zijn nog een paar andere mensen die af en toe iets ondernemen hoor

WInterdepressie bestaat wel. Er is alleen een heel groot verschil tussen een winterdepressie en de winter minder vrolijk vinden...

Dat de winter minder vrolijk is dan de zomer is heel natuurlijk maar winterdepressie is een stuk ernstiger
pi_44537394
quote:

[..]

Wat begin jij nou ineens te lopen zeuren. For your information, ik ben vaak wel meer dan 40 uur in de week bezig. Ik merk duidelijk verschil tussen de zomer en de winter. Ik doe mijn best om het te veranderen. Ik heb gewoon minder lol in de dingen die ik doe inderdaad, maar daar is echt geen andere aanleiding voor, het is ook niet iets minder leuks dan normaal ofzo. Zoals al gezegd wordt, er zit verschil in je minder vrolijk voelen in de winter, en een winterdepressie.

En "jouw soort mensen" om het maar even bot te zeggen, zijn precies waar ik bang voor ben. Ik doe mijn best, ik maak er het beste van, en door dit soort meningen wordt nu al 4 jaar op een rij alles wat ik in een half jaar heb op zitten bouwen compleet weggevaagd.

En dat het toevallig niet sneeuwt wil niet zeggen dat de dagen er langer op zijn.

Ergo,
pi_44537665
quote:

[..]

Vroeger

Maar goed, ik werk 40uur per week en heb daarnaast ook nog een eigen bedrijf, dus dat is het echt niet. Of je echt depressief kan worden door de winter weet ik niet, maar het oogt allemaal een stuk minder vrolijk dan in de zomer.

Maar er zullen ook wel degelijk meer oorzaken zijn... het is denk ik bij bijna iedereen een combi van omstandigheden.
pi_44537974
Bij mij is het ook niet alleen de winter hoor, maar dat is wel wat er voor zorgt dat ik er zo erg mee ga zitten

Het heeft nog een andere reden die ik hier maar niet neer ga zetten , maar daar kon ik in de zomer wat makkelijker mee omgaan.
  maandag 18 december 2006 @ 18:33:15 #115
38509 Phate
But Seriously
pi_44545523
Een oud klasgenoot van me had de avond voor het slapengaan een punaise op de knop van z'n wekker geplakt... Hij was wel op tijd...
Have a little phate in me... | Phate.nl > Lifelog
"Lazerus en toch al dagen lang niet in de kroeg"
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:48:32 #116
68091 borbit
pi_44565892
gister en vandaag weer verslapen
Gister was echt klote, was ook echt heel erg moe want kon dagen daarvoor heel slecht slapen.
Vandaag was niet heel erg want de les van vandaag is vooral zelf werken.
Morgen beter i hope...
pi_44566077
Hmmm vanmorgen was echt dramatisch, kon vannacht met geen mogelijkheid in slaap komen, en toen ik eenmaal sliep, werd ik weer wakker van vage dromen in 1 of ander mega groot ziekenhuis/inrichting ofzo...

Het is volgens mij echt wel complexer dan gewoon moe zijn.
pi_44566236
Gister en vandaag was ik er wonderbaarlijk genoeg op tijd uit. Geen idee waar het aan ligt dat het weken niet lukt en nu opeens wel. Misschien dat er spanning af is en dat het daarom wat makkelijker is uit bed te gaan. In bed blijven liggen komt bij mij altijd voornamelijk omdat ik dan niet geconfronteerd hoef te worden met de dag. Als je slaapt is het allemaal toch mooier he.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  woensdag 20 december 2006 @ 10:02:08 #119
68091 borbit
pi_44591032
weer verslapen. Gaat duidelijk niet de goede kant op. Dat is minder want dat ging het wel.
Morgen nog 1 keer dat ik vroeg op moet. (wat lastig gaat worden want tot laat werken vanavond/ nacht)

Dan kerstvakantie (zal wel rustig worden in dit topic tijdens de vakantie )

Ik weet in iedergeval wat mijn goede voornemens gaan worden komend jaar
  woensdag 20 december 2006 @ 13:16:20 #120
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44596162
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:02 schreef borbit het volgende:
weer verslapen. Gaat duidelijk niet de goede kant op. Dat is minder want dat ging het wel.
Morgen nog 1 keer dat ik vroeg op moet. (wat lastig gaat worden want tot laat werken vanavond/ nacht)

Dan kerstvakantie (zal wel rustig worden in dit topic tijdens de vakantie )

Ik weet in iedergeval wat mijn goede voornemens gaan worden komend jaar
Dan geef jezelf nog een vakantie-boost en zet alles op alles om iig die laatste dag te halen. Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')