abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44380778
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:40 schreef Zyggie het volgende:
Bwhehe je zou maar om 7 uur op moeten staan.
Ik hoef morgen helemaal niet op te staan, als ik niet zou willen. Lekker gevoel.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:43:22 #32
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44380789
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:41 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ik hoef morgen helemaal niet op te staan, als ik niet zou willen. Lekker gevoel.
Dat denk ik 's ochtends altijd. 'Fuck hetgene wat ik zou moeten doen, waar ik heen zou moeten gaan; het enige dat er toe doet is lekker slapen' Ik kan je vertellen dat die houding voor- en nadelen heeft.
Zyggie.
pi_44380803
Sinds ik op kamers woon (4 jaar nu) heb ik moeite met m'n ritme/ opstaan. Als het moet voor verplicht college ed lukt het wel, maar als ik aan de zelfstudie moet (4 van de 5 dagen) lukt het nooit. Meestal ben ik er rond 11 uur uit, maar ik heb ook tijden gehad dat 1 of 2 uur de normaalste zaak was. Dan nog even 2 uur de bieb in en met een voldaan gevoel weer naar huis...
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_44382533
Nouw... was weer drama vanmorgen... het WAS me gelukt, kwart over stond ik onder de douche!!!

Op 1 of andere manier ging de tijd zo snel dat toen ik onder de douche vandaan kwam het opeens 8uur was... ben 5min pissig op bed gaan liggen (bijna in slaap gevallen), maar kleren aangedaan, moest ik alsnog haasten... 3min te laat op werk...

Ik wil wel gewoon een keertje niet hoeven racen (hoewel dat best kan met mijn auto *flits* *flits*), maar goed, opstaan was gelukt... maar doordat er geen druk/schrik achter het tijdstip zat werd ik niet ECHT wakker ofzo
  woensdag 13 december 2006 @ 10:17:26 #35
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44384286
Oke, het opstaan wordt echt een drama hier. Ik ben zo godsgruwelijk verliefd op dit moment dat ik echt niet in slaap kom 's avonds/ 's nachts.
En in de morgen moet er toch echt een kind naar school, dus moet ik er om half 8 uitzijn
Ik heb dus eigenlijk minimaal 8 uur slaap nodig om te kunnen functioneren, maar nu haal ik die maar in 2 nachten samen.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  woensdag 13 december 2006 @ 14:49:49 #36
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44392499
en ontopic: opstaan is idd wel een issue.... als ik niks hoef zet ik toch vaak maar een wekker, mjah....

like vandaag, hoef niks, vriendin ook niet, hoppa is het 11 uur voor je wakker bent......

van de andere kant, als ik er om half 8 uitmoet is dat ook niet echt een probleem.... maar is wel minderzzz
pi_44395901
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:20 schreef BrandX het volgende:
Verder: indien ze (een milde vorm van) winterdepressie constateren, is de remedie vrij simpel. Zo nu en dan met je gaffel voor een speciale lichtbak, en je voelt je als herboren.
Ik ken twee mensen in mijn omgeving die dit hebben, een heeeel zwaar en de ander mild. Die voelen zich door de lichttherapie herboren.
Zou een zonnebank ook al goed genoeg helpen? Of heb je daar een speciale lichtbak voor nodig?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_44396576
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zou een zonnebank ook al goed genoeg helpen? Of heb je daar een speciale lichtbak voor nodig?
Hum het is wel zo dat m'n kamer vaak te koud is om op te staan... De verwarming aan laten is geen optie, want dat droog ik 's nachts uit enzo
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_44401398
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Hum het is wel zo dat m'n kamer vaak te koud is om op te staan... De verwarming aan laten is geen optie, want dat droog ik 's nachts uit enzo
Ik heb het nu zo ingesteld dat de verwarming aan gaat tussen 6 en 8, helpt geen flikker...
  woensdag 13 december 2006 @ 19:20:16 #40
11102 knep
Mountainfreak
pi_44401501
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:46 schreef jd1982 het volgende:
Nouw... was weer drama vanmorgen... het WAS me gelukt, kwart over stond ik onder de douche!!!

Op 1 of andere manier ging de tijd zo snel dat toen ik onder de douche vandaan kwam het opeens 8uur was... ben 5min pissig op bed gaan liggen (bijna in slaap gevallen), maar kleren aangedaan, moest ik alsnog haasten... 3min te laat op werk...

Ik wil wel gewoon een keertje niet hoeven racen (hoewel dat best kan met mijn auto *flits* *flits*), maar goed, opstaan was gelukt... maar doordat er geen druk/schrik achter het tijdstip zat werd ik niet ECHT wakker ofzo
Het gaat wel de goede kant op, je was nu maar 3 minuten te laat .
pi_44402218
Verschrikkelijk herkenbaar!! Lees mijn topic: Moe, moe, mooooeee

Of alleen de oplssing voor mij:
Moe, moe, mooooeee
pi_44402313
Als ik op moet is het nog donker
pi_44402456
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:44 schreef jd1982 het volgende:
Als ik op moet is het nog donker
Dan kan je dus een speciale lamp kopen die het daglicht nabootst. Het is er in wekkervorm.
Die gaat langzaam aan in bijv 30 min. Alsof het een zonsopgang is.
Dan word je natuurlijker wakker...
pi_44403520
Wel herkenbaar allemaal. Het is hier wel een beetje vreemd. M'n hele leven, tot nu toe dan, heb ik nooit problemen gehad met opstaan. Zelfs ondanks chronische vermoeidheid, zolang ik maar ritme had ging het redelijk goed. Maar sinds een paar maanden heb ik enorm veel moeite met opstaan, m'n ritme is nu totaal verneukt, elke nacht lig ik uren wakker en zou ik het liefst elke dag tot ver in de middag in mn bed blijven liggen.
pi_44403611
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat een gewone zonnebank er niet bij helpt. Er bestaan wel speciale (gezicht)lichtbakken die wel kwalificeren hiervoor.
pi_44405116
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:48 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dan kan je dus een speciale lamp kopen die het daglicht nabootst. Het is er in wekkervorm.
Die gaat langzaam aan in bijv 30 min. Alsof het een zonsopgang is.
Dan word je natuurlijker wakker...
Zal wel duur zijn, of niet?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_44405200
eerste 10 minuten dat ik wakker ben voel ik me ontiechelijk brak, maar na een bak koffie ofzo begin ik na 20 minuten wel te beseffen dat ik wakker begin te worden.
pi_44406013
Ik heb een énorme zooi slowchat weggehaald. Dat terwijl ik eerder al een waarschuwing had neergezet. Vanaf nu zit er dus een consequentie aan het geslowchat. Voor slowchat kunnen jullie terecht in [R&P SC] Geven gratis advies

Het gaat hier om tips en trucs om makkelijker op te staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 21:25:18 ]
pi_44406513
Ik heb er ook heel erg last van. Eerst hielp het zetten van meerdere wekkers nog wel, toen ging ik ze steeds eerder zetten, en nu kom ik er gewoon helemaal nietmeer uit af en toe.. begin me steeds meer aan mezelf te ergeren.
TS, welke van alle in de OP staande dingen heb je allemaal al geprobeerd en welke hielpen?
  woensdag 13 december 2006 @ 21:44:52 #50
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_44406943
Heb er ook altijd moeite mee Slaap dan vaak slecht Toen ik nog veel blowde was het helemaal erg Ik zet m,n wekker vaak aan de andere kant van m,n slaapkamertje Doe ik dat niet dan pets ik hem zo uit en ga weer verder
pi_44407348
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Daar heb ik een klein electrisch kacheltje van Tefal voor! Als ik vroeg op moet is het ijskoud als ik wakker wordt en de centrale verwarming werkt niet goed in mijn slaapkamer. Dat kacheltje zet ik aan vanuit bed en binnen een paar minuten is het lekker warm
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44407945
Dat is ook zo typisch iets he, wekkers steeds eerder zetten en de tijd steeds verder vooruit... op gegeven moment denk je oh 8uur, dan is het dus half 8, kan ik nog 5 minten liggen
  woensdag 13 december 2006 @ 22:27:29 #53
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44409005
Dat is dus ook heel fout. Je moet je wekker zetten op het moment dat je er echt uit moet anders worden die 5 minuten................

Ik nu richting bed, val om
pi_44410028
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zal wel duur zijn, of niet?
Die speciale daglichtwekkers zijn inderdaad niet goedkoop. Maar soms worden ze vergoed door zorgverzekeraars omdat het een vorm van lichttherapie is.

En als je echt zso veel moeite hebt is zo'n lamp echt wel het proberen waard, je kan ze zelfs huren om te kijken of het werkt.

Er is dus genoeg gedaan om je tegemoet te komen.

Als ik soms mensen zie die bereid zijn kapitalen voor muziekinstallaties of auto's te betalen en dan moeilijk doen over iets wat je gezondheid/gemoed kan verbeteren. Als je het er niet voor over hebt dan is het uberhaupt geen echt probleem voor zo iemand
pi_44411262
Wat zal de huisarts zeggen denk je als ik hiermee aan kom zetten? Ik weet precies wat het is, de klachten moeten voor hem ook herkenbaar zijn, maar d'r is toch niet echt iets tegen te doen vanuit zijn kant. Lichttherapie ofzo.. of 'doen huisartsen daar aan'.
pi_44411805
Ik begin trouwens een kleeeein beetje over de apathie heen te komen maar het is moeilijk

Slapen is zo veel fijner dan alles
pi_44416358
Slapen is heeeel fijn

Maar ehhh... ik heb het gehaald!!!

Ben 3 minuten TE VROEG!!! Woeiii... hahaha...

Mn baas is alleen te laat, dus die merkt er niks van
pi_44425038
quote:
Op donderdag 14 december 2006 08:30 schreef jd1982 het volgende:
Slapen is heeeel fijn

Maar ehhh... ik heb het gehaald!!!

Ben 3 minuten TE VROEG!!! Woeiii... hahaha...

Mn baas is alleen te laat, dus die merkt er niks van
en hoe heb je dat bereikt?

een van je huisgenoten gooide een emmer koud water over je heen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:21:50 #59
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44425112
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:27 schreef borbit het volgende:
vandaag iets te laat opgestaan maar nog wel op tijd op school beland
(bedankt bus chauffeur die stopte toen ik nog aan de verkeerde kant van de weg stond )
Hopen dat het morgen lukt want dan moet ik er wel om 6 uur uit...
Is het gisteren gelukt? Ben je al naar dokter geweest?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:32:41 #60
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_44425451
Ik heb ook wel eens een wekker gezien die in stukjes uit elkaar spat alstie af gaat. Dan moet je dus eerst de stukjes bij elkaar zoeken en de wekker weer in elkaar zetten en dan pas gaat het alarm uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')