abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 december 2006 @ 22:37:48 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_44341374
Waar gaat het hier over?
Over gitaarbands met een zangeres dus. Bij voorkeur (mazr zeker niet alleen) in een muziekstijl die doet denken aan de 4ad bands, tegenwoordig is Symphathy for the record industry ook een erg goed label in dit genre.

4ad bands de bekendste: Breeders, Throwing muses, Belly, Cocteau Twins, Tanya Donelly, Amps, Lush
Maar ook in dit genre vallen bv: Letters to cleo, Magnapop, Echobelly, Veruca salt, Eve's plum, Sleeper, Elastica, Sahara hotnights, Seedling, Metric, Garbage, Bettie Serveert

En ondanks dat het geen bands zijn ook: Juliana Hatfield, Aimee Mann, Heather Nova, Fiona Apple, April March

En een iets andere stijl maar zeker niet offtopic zijn ook bv: All about Eve, Nymphs, Bikini kill, Le Tigre, Juliette & the Licks, Cranes, Be Your Own Pet, Dot Allison, Wir Sind Helden

Maar eigenlijk gaat het vooral om:
Stephanie Jacobson, The Kimberly trip, Chalets, Tuuli, Saloon, Saucy Monky, Fur patrol, The Like, Spin 66, The Jane Anchor... oftewel de onbekende bands dier ervoor zorgen dat ik of iemand anders z'n creditcard moet trekken om een cd-tje aan te schaffen.

Oftewel: Bespreek hier nieuwe releases van bekende bands binnen dit genre, Tip nieuwe of pas ontdekte bands binnen dit genre, liefst met een beschrijving dan wel link naar homepage erbij.

Voor meer tips:
deel 1: Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo)
deel 2: Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 2
deel 3: Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 3
  maandag 11 december 2006 @ 22:42:15 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_44341548
In het vorige topic werden The Long Blondes al een paar keer genoemd. Vandaag heb ik de cd van ze gekocht, was na het beluisteren van de eerste 3 nummers onder de koptelefon toch wel om.
Thuisgekomen heb ik het helemaal gedraaid, en het is inderdaad wel terecht dat ik'm kocht maar geen super topper, geen top 10 van 2006.

Dat geldt wel voor de cd van The Oohlas. 1 vrouw en 2 mannen, de vrouw zingt op 2 of 3 nummers na alles en klinkt bij tijden erg als Kim Deal. Sowieso staan er op het album een nummer of 3 die niet hadden misstaan op Last Splash. Niet alles gelukkig, ze hebben ook wel een eigen stijl. Maar echt een topper (voro mij).
pi_44344263
* Massive begint langzaam bij het meubilair van dit topic te horen .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_44347167
Leuk openingspost (dat van de creditcard is o so true )
Je hebt gelijk wat betreft The Long Blondes. Ze zijn wel leuk, maar inderdaad geen supertopper.
pi_44353466
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:42 schreef ranja het volgende:
In het vorige topic werden The Long Blondes al een paar keer genoemd. Vandaag heb ik de cd van ze gekocht, was na het beluisteren van de eerste 3 nummers onder de koptelefon toch wel om.
Thuisgekomen heb ik het helemaal gedraaid, en het is inderdaad wel terecht dat ik'm kocht maar geen super topper, geen top 10 van 2006.

Dat geldt wel voor de cd van The Oohlas. 1 vrouw en 2 mannen, de vrouw zingt op 2 of 3 nummers na alles en klinkt bij tijden erg als Kim Deal. Sowieso staan er op het album een nummer of 3 die niet hadden misstaan op Last Splash. Niet alles gelukkig, ze hebben ook wel een eigen stijl. Maar echt een topper (voro mij).
the long blondes hebben ongeveer 25 demo's en singles + b-sides gereleased voordat het album kwam, die zijn naar mijn mening nog steeds 100x beter dan het album dat toch wel grotendeels een beetje eentonig klinkt !... dus als je wat meer afwisseling wil, probeer ze te vinden! ik ben afgelopen week naar 'n optreden van ze geweest in de kleine zaal in paradiso en ik moet je zeggen, live zijn ze zeker overtuigend!!! aanrader dus..

the oohlas vind ik inderdaad ook een erg lekkere plaat.. moet 'm alleen nog eventjes kopen waar had jij 'm vandaan?

en je hebt inderdaad helemaal gelijk met dat creditcard regeltje.. wil er zelf ook zo graag eentje.. m'n ouders willen 'm niet uitlenen.. mooi dat hier dus misschien wel mensen zijn die 't voor me kunnen doen!

en om even twee bandjes te noemen Smoosh en Pinewood Derby klik hier voor een aantal demo's

en is The Like Young al genoemd?

mischien is het een idee om alle namen van de bandjes, relevante (die dus wel met dit topic te maken hadden) in een soort lijstje te zetten, dan hoef je niet telkens die topics door te zoeken!..

[ Bericht 6% gewijzigd door edejong op 12-12-2006 13:05:47 ]
pi_44359651
Long Blondes op Pinkpop anyone ?
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:48:13 #7
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44372560
TVP-tje..
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:38:45 #8
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44374656
Dat Pinewood Derby klinkt leuk!
pi_44376902
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:38 schreef cosmick het volgende:
Dat Pinewood Derby klinkt leuk!
ja vind ze ook zeker niet verkeerd ze zijn druk bezig met hun eerste LP..

mischien al genoemd maar voor het geval niet : the Like

en mischien niet helemaal in de trant van het topic maar moest het toch even noemen ->The Hush Sound erg catchy
pi_44377306
Zo'n lijstje is wel handig, ja! Ik wil anders wel eventjes een lijstje maken met bandjes die ik leuk vind met een korte omschrijving, als daar oor naar is.

PS. The Organ is uit elkaar! Dus daar zullen we niks meer van horen, helaasch.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_44377417
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:51 schreef Massive het volgende:
Zo'n lijstje is wel handig, ja! Ik wil anders wel eventjes een lijstje maken met bandjes die ik leuk vind met een korte omschrijving, als daar oor naar is.

PS. The Organ is uit elkaar! Dus daar zullen we niks meer van horen, helaasch.
ja hoor ik vind zo'n lijstje wel leuk!
ja ik las het eventjes terug al, erg jammer!
pi_44379988
Cool

Een paar van mijn hudige favoriete. Sommige zullen al bekend zijn, en sommige heb ik al gehyped in het vorige topic:

50 Foot Wave - Snoeiharde pop-punk van Kristin Hersh, van Throwing Muses natuurlijk. Hun gratis EP is hier te downloaden.
Coach Said Not To - Hele fijne indiepop die niet zo zoet is als de meeste muziek in het genre, maar lang niet zo ruig als bijvoorbeeld Sleater Kinney. Check het liedje Be My Pidgeon.
We Start Fires - Britse opzwepende punkrock in de stijl van al eerder genoemde The Long Blondes.
The Noisettes - The Noisettes zijn super stoer. Punt.
The Blow - Amerikaanse electropunkrockpopindie. Best lekker!
Blondfire - Voormalig Astaire. Moest de naam veranderen omdat de familie van wijlen Fred beetje boos werd. Erg fijne pop-rock dat akoustisch met twee gitaren super uit de verf komt. Klinkt een beetje als familie van The Cardigans. Leuk!

Hmm. Dat zijn een beetje de tips van dit moment. Nu is het jullie beurt !
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_44383074
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:28 schreef Massive het volgende:
Cool

Een paar van mijn hudige favoriete. Sommige zullen al bekend zijn, en sommige heb ik al gehyped in het vorige topic:

50 Foot Wave - Snoeiharde pop-punk van Kristin Hersh, van Throwing Muses natuurlijk. Hun gratis EP is hier te downloaden.
Coach Said Not To - Hele fijne indiepop die niet zo zoet is als de meeste muziek in het genre, maar lang niet zo ruig als bijvoorbeeld Sleater Kinney. Check het liedje Be My Pidgeon.
We Start Fires - Britse opzwepende punkrock in de stijl van al eerder genoemde The Long Blondes.
The Noisettes - The Noisettes zijn super stoer. Punt.
The Blow - Amerikaanse electropunkrockpopindie. Best lekker!
Blondfire - Voormalig Astaire. Moest de naam veranderen omdat de familie van wijlen Fred beetje boos werd. Erg fijne pop-rock dat akoustisch met twee gitaren super uit de verf komt. Klinkt een beetje als familie van The Cardigans. Leuk!

Hmm. Dat zijn een beetje de tips van dit moment. Nu is het jullie beurt !
leuk! al kende ik alles al behalve 50 Foot Wave en Coach Said Not To
ik heb hierboven al diverse genoemd, die zijn zeker het uitproberen waard al zijn dat niet me nieuwste ontdekkingen... die komen later wel een keertje!
pi_44396300
Momenteel zendt MTV een top 100 uit van de beste songs uit de jaren tachtig (vanuit Amerikaans standpunt dan). Hoe hoog de Go-Go's staan met Our Lips Are Sealed is nog niet bekend, maar vlak voor een van de onderbrekingen horen we Jane Wiedlin het volgende zeggen; "Top 20 is leuk maar dat we in deze top 100 staan is al een eer".
  woensdag 13 december 2006 @ 19:43:55 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_44402302
Een eer, maar ook niet meer dan terecht
overigens kende laatst bij MUZ trivia niemand Jane
  woensdag 13 december 2006 @ 23:06:08 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_44410676
Smoosh is wel leuk, heeft wel wat aparts
Pinewood Derby is wel aardig maar heb ik wel vrij snel gehoord. Maar misschien is de kwalitiet van myspace niet zo goed
The Like Young bevallen me (tot nu toe) het best van deze 3

en nee, ik kende ze alledrie nog niet dus.
pi_44459977
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:34 schreef J_TM het volgende:
Jane Wiedlin: "Top 20 is leuk maar dat we in deze top 100 staan is al een eer".
Het is dus nr. 25; Vicki Peterson van de Bangles had er goede dingen over te zeggen (wat ze 25 jaar geleden niet zou hebben toegegeven), en over die ene hit van Susanna Hoffs en Co. (nr. 14) zei Jane "Ik kon niet lopen als een Egyptenaar".
In het bewuste item kwamen ook beelden voorbij van een 'recent' TV-optreden, en Jane als domina in 'The Surreal Life'; niet geschikt voor kinderoogjes dus.
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:45:49 #18
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44471110
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:36 schreef edejong het volgende:

[..]

en mischien niet helemaal in de trant van het topic maar moest het toch even noemen ->The Hush Sound erg catchy
Verkocht
pi_44472269
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef ranja het volgende:
Smoosh is wel leuk, heeft wel wat aparts
Pinewood Derby is wel aardig maar heb ik wel vrij snel gehoord. Maar misschien is de kwalitiet van myspace niet zo goed
The Like Young bevallen me (tot nu toe) het best van deze 3

en nee, ik kende ze alledrie nog niet dus.
mooizo, ja the like young is zeker wel aardig al zijn ze jammergenoeg al weer uit elkaar
pi_44505182
Gisteravond presenteerde Lauren Laverne op BBC 2 'The Culture Show', of beter gezegd de finale van de zoektocht naar 's lands grootste levende icoon (niet Morrissey of Paul McCartney maar Sir Richard Attenborough).

Bij TOTP 2 kwam Jane Wiedlins medebandlid Belinda Carlisle langs met Heaven A Place On Earth. Van haar verschijnt volgende maand haar eerste CD sinds de jaren negentig; in het Frans.
Wie deel 3 van dit topic heeft gelezen zal vast wel die vertaalde recensie hebben gezien van het solodebuut van Go-Go's bassiste Kathy Valentine.
  zondag 17 december 2006 @ 13:59:07 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_44505927
Belinda in het Frans
pi_44630714
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:45 schreef cosmick het volgende:

[..]

Verkocht
Hier hetzelfde Super catchy
pi_44635651
mooi om wat meer the hush sound te zien! (ze moeten nodig eens naar NL komen, maar daar hebben we wel wat meer mensen voor nodig die ze kennen!)
pi_44635907
Als ze in Nederland komen, ben ik er zeker bij!

11 jan spelen The Magic numbers trouwens in Paradiso. Zit ook een vrouw in, dan wel niet zo'n knappe .
Wel een goeie band overigens! Laatste plaat vind ik erg goed.
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:52:27 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_44684672
Magic Numbers een gitaarbandje met zangeres ? Nooit geweten. Straks vertelt iemand me nog dat Jem & The Holograms en de Misfits fitctie zijn; ze schijnen weer allebei op tournee te zijn voor het goede doel (respectievelijk het kindertehuis van Jem en de leeggehaalde zakken van de Misfits).

Maar nu serieus; in de OOR top 106 van 2006 staan CD's van BYOP, CSS, de Pipettes en Yeah Yeah Yeahs.

Stel dat bovengenoemde rivalen ( Jem and the Holograms Vs Misfits ) echt bestonden, zouden zij dan in dit topic thuishoren ?
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:56:31 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_44684737
Nou, ik ken ze niet, maar Josie & the Pussycats horen er zeker

  zaterdag 23 december 2006 @ 23:13:45 #28
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44694941
quote:
Gaaf man!
pi_44711440
@Ranja; 'Jem' is een twintig (plus) jaar oude tekenfilmserie over twee meidenbands die de strijd tussen Goed en Kwaad belichamen; Jem & The Holograms, aangevoerd door de leidster van een weeshuis die met behulp van twee magische oorbellen ("Showtime Synergy") in een rockster verandert, en de Misfits bestaande uit twee 'bad girls' (Pizzaz en Roxy) en een meelopertje (Stormer); maar geen van beiden blinken ze uit in prachtnummers.
Op het bewuste topic ( Jem and the Holograms Vs Misfits ) heb ik zitten denken over hoe het ze in later jaren zou zijn vergaan, en dit (mogelijke script voor een live-action-film) kwam eruit:

Na vijftien, zestien jaar gaan Jem & The Holograms weer op tournee om geld in te zamelen voor Jems weeshuis. Ook de Misfits (over de kop gegaan na een genante poging tot meeliften op de grungegolf) laten weer van zich spreken met een reeks fondsenwervers, alleen vullen zij hun eigen zakken; ze moeten wel want hun overleden ex-manager Eric Raymond heeft ze voor miljoenen dollars opgelicht, en Pizzaz verdient daar nog geen honderdste van met haar solo-optredens in stripclubs en wegrestaurants.
  donderdag 28 december 2006 @ 22:37:28 #30
13973 ranja
image means nothing
pi_44809432
Middagje shoopen leverde weer wat leuke singles op van bekende en onbekende bandjes.

Helen Love, Wales' grootste Ramones fans, hebben weer een nieuwe single en een album volgt. Het blijft een vage mix van electropunk en ramonespunk en een heleboel bubblegum.

Candy 500, volgens mij is die naam al eerder langsgeweest hier. Tegen metal aanzittend maar nog meer lijkend op de riot grrls als Babes in Toyland.

Cerys Matthews, ex-Catatonia, heeft een nieuw album waarvan ik een single heb gekocht. Ze is een compleet andere kant op gegaan (meer folk) maar bij vlagen is het nog wel aardig (voor mij).

Nog wat Sympathy singles gekocht, van The Ettes (zie lijstjes 2006 topic) en The Fondas (nieuwe album helaas nog niet) en Sympathy albums van Scarling en Supersnazz maar die ga ik morgen pas draaien.
Verder had ik het 2e album van Love Outside Andromeda in de brievenbus liggen, maar ook nog niet aan toegekomen. Wordt vervolgd dus.

Vergeet ik nog bijna The Pillowcase EP, van Matthew Sweet en Susanna Hoffs. Op deze ep 4 nummers, 2 daarvan staan ook op hun album maar dus ook 2 andere nummers, namelijk 'The Village Green Preservation Society (Kinks) en I Can See for Miles (Who). Geen idee waarom die niet gewoon op het album staan, niks mis mee.

[ Bericht 14% gewijzigd door ranja op 28-12-2006 22:49:27 ]
pi_44826992
ik weet niet of het al genoemd is maar:
Dead Disco
Persephone's Bees
zijn ook wel aardig!

[ Bericht 26% gewijzigd door edejong op 29-12-2006 15:16:13 ]
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:39:46 #33
13973 ranja
image means nothing
pi_44831759
quote:
Sympathy albums van Scarling en Supersnazz maar die ga ik morgen pas draaien.
Verder had ik het 2e album van Love Outside Andromeda in de brievenbus liggen, maar ook nog niet aan toegekomen. Wordt vervolgd dus.
Zoals gezegd...

Love Outside Andromeda valt me tegen. Hun debuut is zo goed, maar deze toch heel anders. Minder spannend, vrij rustig en soms naar saai neigend. Ik ga het wel vaker draaien maar voorlopig ben ik bang dat ik best zonder deze had gekund.

Scarling, met de zangeres van Jack of Jill met hun 2e. Ik kende al een single, die staat hier ook op. Lekker rauw, naar shoegazer neigend, maar dan wel een ruwe versie (vergelijk een beetje met Hole's debuut). De zang is, naar ik begrijp in tegenstelling tot hun eerste en de JoJ album(s), redelijk ingetogen en goed gezongen. Erg goed maar niet voor iedereen's oren.

Supersnazz (Japans, 3 dames en 1 man) is gewoon een lekker pretentieloos punkpop plaatje. Op knalroze vinyl, dat wel
pi_44912983
Even een postje over Kristin Hersh, want zij mag ook wel in dit topic .


COMING JANUARY 2007

The new Kristin Hersh album "Learn to Sing Like a Star"
U.S. Release on Yep Roc, 4AD everywhere else.


Vernoemd naar een spam e-mailtje dat zij kreeg terwijl ze in de studio was. En er zit een tour door de UK aan te komen in maart, dus misschien daarna weer een show in Nederland. Hopelijk.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 1 januari 2007 @ 14:17:42 #35
13973 ranja
image means nothing
pi_44913314
Ik heb toevallig zaterdag kaarten besteld voor 7 maart in Londen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:39:51 #36
13973 ranja
image means nothing
pi_45055176
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:17 schreef ranja het volgende:
Ik heb toevallig zaterdag kaarten besteld voor 7 maart in Londen
Kaartjes zijn binnen

Overigens vandaag de cd van Spazzys binne gekregen. Heerlijk. Zo willen de Donna's moeten klinken maar dat lukt ze steeds maar niet. Beter vergelijkbaar is het debuut van The Riplets, uptempo zonder noemenswaardig gas terug te nemen. Een hoop Ramones referenties, ik hoorde ergens 'second verse, same as the first' en een song heet 'I wanna cut my hair like Marky Ramone' en er zijn er nog meer. Kortom, gaaf.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:47:37 #37
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_45055426
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Overigens vandaag de cd van Spazzys binne gekregen.
Na jouw eerste post over Spazzys ook veel tracks geluisterd. Fijn hoor; "surfen bird" vind ik ook gaaf, "zombie girl" en natuurlijk die "ramones"-track!

Vind The Donnas ook nog steeds tof hoor, vooral "zero" en "well done" bijvoorbeeld.

*Shame on me* maar sinds vandaag (pas) in de ban van The Subways!
pi_45101978
hey, stiekem een topic volgepost terwijl ik met vakantie was
in a crowd you lose humanity
pi_45171213
Charlotte Hatherly heeft een nieuw album uit: The Deep Blue.

ook zag ik dat een al jarenlange favoriet van me, Manda and the Marbles, een punkrock basndje uit NY, al een paar jaar een tweede album uit heeft. meer info op hun website: http://www.mandaandthemarbles.com/1.html
in a crowd you lose humanity
pi_45173416
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:37 schreef Wombcat het volgende:
Charlotte Hatherly heeft een nieuw album uit: The Deep Blue.
volgens haar website althans, verder is er niet veel over te vinden
vorige keer duurde het ook al zo lang voor 'ie echt uitkwam.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:45:45 #41
13973 ranja
image means nothing
pi_45175778
Volgens RateYourMusic komt-ie in Maart uit.
pi_45181922
het album is iig al wel gelekt, ga 'm nu net luisteren
  maandag 15 januari 2007 @ 23:15:03 #43
13973 ranja
image means nothing
pi_45391300
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:37 schreef Wombcat het volgende:

ook zag ik dat een al jarenlange favoriet van me, Manda and the Marbles, een punkrock basndje uit NY, al een paar jaar een tweede album uit heeft. meer info op hun website: http://www.mandaandthemarbles.com/1.html
paar numers gehoord, klinkt gaaf. waarom ken ik dat niet?
pi_45394816
Kristin Hersh komt naar Melkweg. 14 Maart!

Leuk voor jullie. Ik zit die avond al bij Loreena McKennitt. Zonde. Had Kristin graag nog een keer live willen zien.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_45397763
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:15 schreef ranja het volgende:

[..]

paar numers gehoord, klinkt gaaf. waarom ken ik dat niet?
omdat je eigenwijs bent
heb ze al eens eerder genoemd, maar hadden toen nog geen goede website

staat ook iets van ze op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=cShqRcHGQsw , interviewtje en stukje van een optreden
in a crowd you lose humanity
pi_45397903
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:15 schreef ranja het volgende:

[..]

paar numers gehoord, klinkt gaaf. waarom ken ik dat niet?
ken je pulszar wel trouwens? anders moet je die maar eens rap opzoeken: filmpje, website, hun ep nightmares is een absolute aanrader (de single fallen angel ook, maar daarvan zijn er denk ik maar een paar exemplaren uitgekomen)
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:13:39 #47
13973 ranja
image means nothing
pi_45418980
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:35 schreef Wombcat het volgende:

ken je pulszar wel trouwens? anders moet je die maar eens rap opzoeken: filmpje, website, hun ep nightmares is een absolute aanrader (de single fallen angel ook, maar daarvan zijn er denk ik maar een paar exemplaren uitgekomen)
Hm, ben niet echt onder de indruk. Is alles zo half-accoustisch?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:30:06 #48
13973 ranja
image means nothing
pi_45419601
Voor wie wel eens in mijn allertijden lijsten kijkt en zich afvraagt wtf de band Nymphs is, hier 2 clipjes die ik vond:
http://www.youtube.com/watch?v=PwtFZ8bDbbU
http://www.youtube.com/watch?v=E65iwCv_vQM
pi_45428405
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:13 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm, ben niet echt onder de indruk. Is alles zo half-accoustisch?
nee, dat op de website is van akoustische sessies, ik kan je wel een mp3-tje mailen als je wil van een niet-akoestische don't make me
in a crowd you lose humanity
pi_45628631
Laatst zond VH-1 een live-clip van de Go-Go's uit; We Got The Beat.
Over beatings gesproken, Belinda Carlisle kreeg een pak rammel van de Q omdat ze op haar Franstalige CD korte metten heeft gemaakt met La Vie En Rose. Maar in de MOJO vertelt ze hoe Iggy Pop & The Stooges haar op weg hebben geholpen in een tijd waarin de eens zo geliefde Californische muziekscene in slaap was gesukkeld.
  Moderator dinsdag 30 januari 2007 @ 19:44:03 #51
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45833964
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:00 schreef belsen het volgende:
Op zijn minst schattig: I Kissed Charles, uit het wondermooie Emmen.
Da's toch jouw oude woonplaats, Ranja?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:55:56 #52
13973 ranja
image means nothing
pi_45834477
Uit Meppel volgens myspace, en daar heb ik inderdaad op school gezeten.
  Moderator dinsdag 30 januari 2007 @ 22:43:46 #53
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45841198
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:55 schreef ranja het volgende:
Uit Meppel volgens myspace, en daar heb ik inderdaad op school gezeten.
En vind je het nog wat?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:59:00 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_45841882
Eerste nummer is wel leuk.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 16:57:54 #55
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_46242679
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:59 schreef ranja het volgende:
Eerste nummer is wel leuk.
Ja, die is heel schattig.

Ook schattig: The Postmarks.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:57:55 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_46538781
Plastiscines


Franse rammelrock van 4 dames.....
http://www.myspace.com/plastiscine

My Little Radio


Gitaarband met zangeres uit Boston, kan dat fout gaan? Dacht het niet.
http://www.myspace.com/mylittleradio
(vooral All You Wanted is erg fijn)

[ Bericht 14% gewijzigd door ranja op 22-02-2007 10:33:05 ]
pi_46574158
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:57 schreef ranja het volgende:
Plastiscines

[afbeelding]
Franse rammelrock van 4 dames.....
http://www.myspace.com/plastiscine
ja dat plasticines luister ik al een tijdje, best goed te pruimen!
dat franse heeft wel wat
  vrijdag 23 februari 2007 @ 18:37:06 #58
13973 ranja
image means nothing
pi_46601519
Op het randje qua on-topic maar de (ook al) Franse zangeres Emma Daumas heeft ook geweldige nummers. http://www.emmadaumas.com/audios.html Niet alles valt in het typische 'gitaar met zangeres' hokje maar de rocknummers toch wel. Helaas staat op de site alleen haar eerste album in fragmentjes, ik denk dat ik haar 2e beter vind.
Myspace: http://www.myspace.com/emmadaumasmusic

[ Bericht 7% gewijzigd door ranja op 23-02-2007 18:42:15 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 00:15:22 #59
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_46642834
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:57 schreef ranja het volgende:
Plastiscines

[afbeelding]
Franse rammelrock van 4 dames.....
http://www.myspace.com/plastiscine
Ha, geweldig. Heb 't veel gedraaid vandaag. Gaaf joh. Op de een of andere manier krijg ik meer zin in de zomer dan ooit. En in rosé.
  zondag 25 februari 2007 @ 00:27:58 #60
13973 ranja
image means nothing
pi_46643235
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:15 schreef cosmick het volgende:

Ha, geweldig.
Ik heb de cd besteld bij groundzero.fr. 15 euro inclusief verzenden
pi_46655060
In de nieuwe Q staat een stukje over The Gossip. Volgens Jonathan Ross zijn ze de "best band in America right now". Beth Ditto zegt dat ze veel eerder zouden zijn opgepikt "als ik een graatmager blondje was. Maar nu ik hier ben ga ik afrekenen met die vooroordelen over mensen zoals ik".
pi_46657927
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:57 schreef ranja het volgende:
Plastiscines

[afbeelding]
Franse rammelrock van 4 dames.....
http://www.myspace.com/plastiscine
Leuk
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:43:33 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_46885471
The Sounds.

Dit is hun 2e album:


maar dit is de band:


Kijk en luister hier: http://www.newlinerecords.com/bands/thesounds/
en ga vandaar uit verder naar myspace/homepage/whatever
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:47:15 #64
13973 ranja
image means nothing
pi_46885601
Ik heb inmiddels het album van Plastiscines al... erg gaaf. 13 nummers in minder dan 27 minuten. Leukste vind ik "La regle du jeu".

Op zich grappig dat 'iedereen' Plastiscines goed vind terwijl ik verwacht dat het album van My Little Radio (uit dezelfde post) een stuk hoger bij mij zal eindigen in de jaarlijst.
pi_46886659
Poppy and the Jezebels.
Engels meidenbandje.
Vind ze wel grappig klinken, vooral in combinatie met die typische Birmingham-accent, maar nog niet echt overtuigend genoeg. Leuke myspace-pagina en ze lopen echt mee met die indie-hip-jaren 70 mode-stijl.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:00:26 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_46887907
Hm, op myspace staat demo's denk ik? Vraag me af hoe het 'echt' klinkt dan.
pi_46889261
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:43 schreef ranja het volgende:
The Sounds.

Dit is hun 2e album:
[afbeelding]

maar dit is de band:
[afbeelding]

Kijk en luister hier: http://www.newlinerecords.com/bands/thesounds/
en ga vandaar uit verder naar myspace/homepage/whatever
daar ga ik heen in Ekko, al veel zin in!
pi_46889447
The Sounds hebben wel heel veel weg van CSS en Bondo Do Role.
Aldus.
pi_46889792
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:55 schreef Z het volgende:
The Sounds hebben wel heel veel weg van CSS en Bondo Do Role.
The Sounds waren er eerder, denk ik, en dus is het eerder andersom
pi_46889897
Daar gaat het me niet om hoor, het is meer een tip.
Aldus.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:15:37 #71
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_46890012
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:47 schreef ranja het volgende:
Op zich grappig dat 'iedereen' Plastiscines goed vind terwijl ik verwacht dat het album van My Little Radio (uit dezelfde post) een stuk hoger bij mij zal eindigen in de jaarlijst.
Heb MLR nog niet kunnen vinden.. die myspace-tracks klonken iig leuk.

Draai Smoosh veel de laatste paar dagen ("she like electric" en "Free To Stay").
Erg leuk.
pi_46891335
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:15 schreef cosmick het volgende:

[..]

Heb MLR nog niet kunnen vinden.. die myspace-tracks klonken iig leuk.

Draai Smoosh veel de laatste paar dagen ("she like electric" en "Free To Stay").
Erg leuk.
Jaja, nog iemand aangestoken met het Smoosh virus
(ik veel the Hussy's past niet heel erg in dit topic, maar wel errug catchy!)
  zondag 4 maart 2007 @ 04:32:06 #73
13973 ranja
image means nothing
pi_46897906
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:50 schreef edejong het volgende:

daar ga ik heen in Ekko, al veel zin in!
Ik waarschijnlijk ook wel
pi_46898301
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:15 schreef J_TM het volgende:
In de nieuwe Q staat een stukje over The Gossip. Volgens Jonathan Ross zijn ze de "best band in America right now". Beth Ditto zegt dat ze veel eerder zouden zijn opgepikt "als ik een graatmager blondje was. Maar nu ik hier ben ga ik afrekenen met die vooroordelen over mensen zoals ik".
Die krijgen flink wat airplay op Radio One, ik werd er gistermorgen mee wakker toen m'n alarm af ging.....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_46903007
Ik zag gister een Clip van The Gossip, was wel een aardig nummer inderdaad, en een (ahum) niet allerdaagse zangeres.
Aldus.
pi_46903192
Ja die zijn in Amerika behoorlijk aan het doorbreken. Ze maken wel leuke nummers. Hun 'Standing in the way of control' was wel een aardig hitje daar.

Beth Ditto dus van The Gossip
  zondag 4 maart 2007 @ 13:43:55 #77
13973 ranja
image means nothing
pi_46903320
Op Metropolis was The Gossip wel ok, maar van plaat vind ik het nog niet geweldig.
Overigens had ze op Metropolis een stuk minder kleding aan



[ Bericht 59% gewijzigd door ranja op 05-03-2007 16:43:35 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 16:36:37 #78
13973 ranja
image means nothing
pi_46945281
quote:
Op zondag 4 maart 2007 04:32 schreef ranja het volgende:

[The Sounds in Ekko]

Ik waarschijnlijk ook wel
Nu wel zeker, heb al kaarten
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:10:36 #79
13973 ranja
image means nothing
pi_47229853
Vorige week woensdag speelde Kristin Hersh in Londen, in de Koko, en ik was er bij
Deze woensdag staat ze in Amsterdam, daar hoef ik niet heen, wordt vast niet beter.

Koko is echt een geweldige zaal. Oud theater wat nog grotendeels in de oude stijl is. Beelden aan de muur, van die nissen op de 1e en 2e verdieping waar je aan een tafeltje kunt zitten, geweldig.
Was aardig vol trouwens.

Als voorprogramma heeft ze deze tour The McCarricks, een echtpaar bestaande uit een violiste en cellist die wat experimentele klanken over een (electro) beat laten klinken. Deze McCarricks doen ook mee met Kristin, die verder de 2 mannen die ook met haar 50 foot wave vormen bij zich heeft.
Ze stelde ze ze ook voor (on my right The McCarricks, you've seen them before, and on my left: 50 foot wave). Het is dus een ingeplugde set die mevrouw Hersh speelt, op zich niet zo raar aangezien haar laatste album ook gewoon ingeplugd is. Focus van het concert ligt natuurlijk op het laatste album met af en toe een nummer van een ouder album, Hips & Makers en Sunny Border Blue met name. Het was erg goed en Kristin zag er beter uit dan ik haar ooit gezien heb. Dit ondanks haar verkoudheid.
Dus wie er in Londen niet bij was ( ) , echt een aanrader!

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 13-03-2007 15:24:32 ]
pi_47230109
Koko is inderdaad een geweldige zaal en meestal erg goed geluid.
En the Gossip wordt ook platgedraaid (hmmm....) op Radio One in Engeland, ze staan meen ik in de top 10.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_47238703
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:10 schreef ranja het volgende:
....
Ik ga morgen. Ik ben erg benieuwd!
pi_47297371
Vier jaar lang heb ik naar Radio Mortale geluisterd, de spiegel van de Nederlandse indie-scene (voor zover die bestaat), en uiteraard kwam er ook menig gitaarbandje met zangeres voorbij waarvan ik er de komende tijd een paar zal bespreken.

SEEDLING
Misschien wel de bekendste act op het Transformed Dreams-label, al heeft Mortale (toegegeven) niet echt veel moeite gedaan om deze gitaarband met zangeres en violiste aan de Grote Doorbraak te helpen; de titel Band van 2001 is aan hun neus voorbijgegaan doordat luisteraars dachten dat hun CD 'Sham Pain' in 2000 uitkwam en dus niet op de jaarlijstjes werd gezet. En 'Let's Play Boys & Girls' heeft niet de beloofde airplay gekregen. Het nummer Put Your Hand Under My Shirt klinkt als een waardige afsluiter; van een tijdperk, want de Seeds zetten er in 2004 een punt achter.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:58:15 #83
13973 ranja
image means nothing
pi_47310167
Seedling heb ik gelukkig nog net op tijd ontdekt en gezien. Achteraf balen dat ik niet veel vaker ben geweest, maar een van de laatste concerten, in Ekko, was ik dan wel bij. Volgens mij speelden ze toen voor Pretty Girls Make Graves.
Geweldige band, Seedling.

Zangeres Marg maakt momenteel deel uit van About, in elk geval live en ook op de plaat een aantal nummers. Ze gaat ook solo materiaal uitbrengen onder de naam Gram.

[ Bericht 1% gewijzigd door ranja op 16-03-2007 15:12:50 ]
pi_47336661
Ik heb ze een keer gezien tijdens de finale van Mooie Noten (2002) in Vondelpark; naast Put Your Hand Under My Shirt zijn ook Cool Baby My Hips Go Woo en Sensational (met de door Animal van de Muppets geinspireerde drumsolo) hun finest hours; van dat laatste nummer draaide Mortale een keer een live-versie waarin Destiny Child's Survivor werd geciteerd.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:52:10 #86
13973 ranja
image means nothing
pi_47403570
Gister The Sounds in Ekko. Was zo goed als uitverkocht en een ontzettend jong publiek, ook uit Duitsland en Engeland... hoe komen die zo populair? Concert was wel gaaf. Zangeres lijkt op het kleine zusje van (de net zo Zweedse) Robyn -2 cupmaten, de hele band had ruzie met de geluidsman die het podiumgeluid deed en ze speelden een hoop van de nieuwste cd. Onvergelijkbaar met zoiets als Kristin Hersh maar in hun genre echt geweldig.



[ Bericht 7% gewijzigd door ranja op 18-03-2007 21:42:51 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:06:56 #88
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_47702739
Hmm

Wel in de wat zwaardere hoek en ik weet niet zeker of ze nog bestaan maar:

Kittie
Otep

allebei met vrouwelijke vocalen!
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_47703461
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:58 schreef fretclick het volgende:

Blonde Redhead
Oef geniaal inderdaad!

Verder:
L7
Black Fork
Lunachicks
The Donnas
Nouvelle Vague
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:37:34 #90
13973 ranja
image means nothing
pi_47703675
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:31 schreef ikheetmartijn het volgende:
Black Fork
die ken ik niet... wat is het ongeveer?
pi_47703811
Rammelpunkrock, je moet d'r van houden:
Black Fork op myspace
Heb er nog ergens een lp van liggen uit een grijs verleden
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:45:18 #92
13973 ranja
image means nothing
pi_47703883
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
Rammelpunkrock


zal thuis eens luisteren vanavond.
pi_47703958
Dan kun je dit misschien ook wel waarderen (ook met zangeres):

Berzerk (recess rec)
Blitz Babiez
Bambix
Bratmobile
HorrorPops
The Kills
Pretty Girls Make Graves
The Riplets (nl)

[ Bericht 28% gewijzigd door ikheetmartijn op 27-03-2007 10:56:41 (meer bands) ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:05:28 #94
13973 ranja
image means nothing
pi_47704502
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dan kun je dit misschien ook wel waarderen (ook met zangeres):

Bambix
Bratmobile
The Kills
Pretty Girls Make Graves
The Riplets (nl)
deze ken ik en kan ik goed tot heel goed waarderen inderdaad zal de overige ook eens proberen.

Ik vraag me trouwens af of we ooit nog wat van The Riplets gaan horen. Site is al uit de lucht
De dames lijken druk met andere dingen. Maar ja, zo goed als het eerste album wordt het toch niet weer nadat Allison is vervangen door Ryanne... die split single van vorig jaar was wel ok maar niet geweldig.
pi_47704712
Aan de site te zien bestaan ze nog steeds en hebben ze afgelopen zondag opgetreden in Bussloo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:23:04 #96
13973 ranja
image means nothing
pi_47705081
Hm, paar weken geleden was de site weg. Ze leven weer
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:39:58 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_47727957
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
Rammelpunkrock, je moet d'r van houden:
Black Fork op myspace
Heb er nog ergens een lp van liggen uit een grijs verleden
Ok, die cd is inmiddels onderweg naar mij
1.50 pond op Amazon
pi_47745539
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dan kun je dit misschien ook wel waarderen (ook met zangeres):


Bambix


Ook zij waren een paar keer te horen bij Mortale, maar of de populariteit in eigen land (want wereldberoemd in Brazilie) er groter op is geworden. Al in 1992 vond OOR dat de pap lekkerder is dan de pop.
Prijsnummer: Monozigotic.
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:23:44 #99
13973 ranja
image means nothing
pi_47746576
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:57 schreef J_TM het volgende:

Ook zij waren een paar keer te horen bij Mortale, maar of de populariteit in eigen land (want wereldberoemd in Brazilie) er groter op is geworden. Al in 1992 vond OOR dat de pap lekkerder is dan de pop.
Prijsnummer: Monozigotic.
Mjah, ik vind ze ook wel ok maar niet heel bijzonder. Doe mij maar The Riplets of The Lulabelles als het over nederlandse damespunk gaat. Ik ontdekte ze via een verzamel lp en heb op de beurs een ep'tje gekocht (Annie/Julie).
pi_47746920
The Chalets

The Raincoats, The Slits, Siouxie & The Banshees, Blondie, Penetration, The Males (Nieuw)

Eunt allemaal
pi_47749347
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Mjah, ik vind ze ook wel ok maar niet heel bijzonder. Doe mij maar The Riplets of The Lulabelles als het over nederlandse damespunk gaat. Ik ontdekte ze via een verzamel lp en heb op de beurs een ep'tje gekocht (Annie/Julie).
Bambix: Persoonlijk vind ik ze erg goed, de muziek zit kwa structuur een stuk beter in elkaar dan de meer voorkomende "ABAB" schema's.

De sfeer die ze neerzetten is over het algemeen een stuk droeviger/melancholischer en ze lopen hun vrouwelijkheid niet uit te buiten (niks op tegen verder), misschien dat dit totaal ook een verschil maakt tov bijv. een Riplets?

Heb eind jaren 90 een keer met ze mogen optreden, erg toffe mensen bovendien!
pi_47752626
Ook de Riplabelles kwamen voor op de playlist van Mortale. Een van de DJ's sprak ietwat neerbuigend van "dat leuke meisjesbandje, de LUL-labelles".
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:01:31 #103
13973 ranja
image means nothing
pi_47752939
Die doen het inmiddels niet meer trouwens, 3 van de 4 dames zijn ergens vorig jaar of zelfs al in 2005 uit de band gestapt. Dat schiet niet op. Geen idee of de dames nog wat anders zijn gaan doen. Maar ze maakten wel lekker ongecompliceerde meezing-rock'n'roll. Vooral de ep 'Beyond Punkrock and Bowlingshoes' en de split met The Kowalski's (ook bekend als Kitty & the Kowalski's) zijn erg gaaf. Ze hebben ook een leuke cover van Last Christmas
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:29:13 #104
13973 ranja
image means nothing
pi_47766402
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:32 schreef n0r het volgende:
The Males (Nieuw)
Leuk
http://www.myspace.com/themales
Death on Legs vind ik het best.
pi_47766966
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Leuk
http://www.myspace.com/themales
Death on Legs vind ik het best.
Gaaf nummer idd.
Met deze video 'ontdekte' ik ze eigenlijk, gaaf nummer, gave clip (!) en nog mooie dames ook

Klikkie
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:26:34 #106
172120 Grauen
Gloom, Beauty & Despair
pi_47783865
Naio Ssaion *denk* nu-metal met viool en vrouwenzang
www.myspace.com/naiossaion
Without order nothing exists... Without chaos nothing evolves...
pi_47784382
Slecht, nou vergeet ik gewoon Makiladoras uut Grunn!
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:57:26 #108
13973 ranja
image means nothing
pi_47785136
Dan ken je waarschijnlijk wel The Monroes uit Groningen?
pi_47786907
Meer Mortale-acts.

88 Circles Above bracht in 2002 een mini-CD uit met nu-metal-achtige tracks, en speelde o.a. op TV Mortale en Leidsekade Live. Zelf heb ik ze in de Fantasio gezien voordat ze door te hoge verwachtingen uit elkaar vielen.

Van Facehugger verscheen in 2001 de (derde ?) CD 'In The Land Of The Blind One-Eyed Is King' uit. Mortale verbande het schijfje wegens 'niet leuk' al snel uit de CD-speler en een paar jaar geleden hielden de dames het voor gezien.

Prijsnummer is het van genoemde CD afkomstige Blown dat opvalt door de wisseling tussen fluisterzang ("In the wild world of creatures where there's nowhere to run... I miss the Earth and all the shapes and the sky and the colours") en geschreeuw ("As I am pleased to be found, as I am pleased to be found ... Start looking within, start looking within").

[ Bericht 2% gewijzigd door J_TM op 30-03-2007 14:33:03 ]
pi_47787580
Times New Viking. Herrie.
http://www.timesnewviking.com/
Aldus.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:05:37 #111
13973 ranja
image means nothing
pi_47865349
Nog even wat bandjes noemen

The Suicidal Birds hebben een 2e album uit. Het klinkt weer alsof het in de huiskamer is opgenomen en zo op cd gepleurt, en misschien is dat ook wel zo. Dit soort rauwe geluiden zal niet aan iedereen besteed zijn, in elk geval niet aan hun vorige label Transformed Dreams die dit niet wilde uitbrengen. Jammer voor hun, maar een ander label had minder moeite dus ligt het nu gewoon in de (online) winkel.

Ik zag Forget Cassetteseen paar weken geleden in het voorprogramma van Trail of Dead. Een trio met een erg aanwezige zangeres, qua opvallendheid (rood haar en een flink stemvolume). Een aantal nummers aangehoord, maakte me toch wel benieuwd naar hoe dit op plaat zou klinken. Dus bestelde ik hun album uit 2006, Salt, en na een paar keer luisteren vind ik die eigenlijk beter dan Trail of Dead... zangeres Beth Cameron fluistert en schreeuwt, de muziek gaat van zacht en melodieus naar hard en bombastisch, maar na 8 nummers in 3 kwartier heb je wel het idee dat je echt iets hebt ervaren, bepaald geen achtergrondmuziek.

De Mates of State is een duo bestaande uit een mannelijke drummer/zanger en een vrouwelijke keyboardspeler/zangeres. Samen maken ze een soort lieve, schattige garagerock. Ja, dat bestaat.

Niks liefs aan Help she can't swim behalve de album hoes. Denk een mix van Huggy Bear en Bis en je weet dat je een redelijk chaotische mix van punk en electronica kan verwachten.

Tot slot The Peels. De meest traditionele rock'n'roll band van het 5tal in deze post. Gewoon gitaren inpluggen en spelen zoals The Ramones het ooit voordeden. Maar natuurlijk wel met een zangeres.

[ Bericht 10% gewijzigd door ranja op 31-03-2007 18:16:32 ]
pi_47866630
quote:
De Mates of State is een duo bestaande uit een mannelijke drummer/zanger en een vrouwelijke keyboardspeler/zangeres. Samen maken ze een soort lieve, schattige garagerock. Ja, dat bestaat.
Ze maken gewoon schattige liedjes, dat garagerock hoor ik er niet in hoor.
Aldus.
  zondag 1 april 2007 @ 04:43:52 #113
13973 ranja
image means nothing
pi_47883683
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:53 schreef Z het volgende:

[..]

Ze maken gewoon schattige liedjes, dat garagerock hoor ik er niet in hoor.
Ach. dums + keyboard kom je al snel richting garage. maar dan wel de lieve variant. denk de keybaords als gitaar... dan heb je bijne white strieps/
  zondag 1 april 2007 @ 14:45:59 #114
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_47892056
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:05 schreef ranja het volgende:
De Mates of State is een duo bestaande uit een mannelijke drummer/zanger en een vrouwelijke keyboardspeler/zangeres. Samen maken ze een soort lieve, schattige garagerock. Ja, dat bestaat.
Ben "Team Boo" aan het luisteren, kende de band nog niet, en ik vind het tot nu toe erg leuk! Lekker vrolijk, lalala. Leuk orgeltje gebruiken ze ook
pi_47893993
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:05 schreef ranja het volgende:
Nog even wat bandjes noemen

The Suicidal Birds hebben een 2e album uit. Het klinkt weer alsof het in de huiskamer is opgenomen en zo op cd gepleurt, en misschien is dat ook wel zo. Dit soort rauwe geluiden zal niet aan iedereen besteed zijn, in elk geval niet aan hun vorige label Transformed Dreams die dit niet wilde uitbrengen. Jammer voor hun, maar een ander label had minder moeite dus ligt het nu gewoon in de (online) winkel.

Ik zag Forget Cassetteseen paar weken geleden in het voorprogramma van Trail of Dead. Een trio met een erg aanwezige zangeres, qua opvallendheid (rood haar en een flink stemvolume). Een aantal nummers aangehoord, maakte me toch wel benieuwd naar hoe dit op plaat zou klinken. Dus bestelde ik hun album uit 2006, Salt, en na een paar keer luisteren vind ik die eigenlijk beter dan Trail of Dead... zangeres Beth Cameron fluistert en schreeuwt, de muziek gaat van zacht en melodieus naar hard en bombastisch, maar na 8 nummers in 3 kwartier heb je wel het idee dat je echt iets hebt ervaren, bepaald geen achtergrondmuziek.
Èrg rielekst, spank you!
quote:
Tot slot The Peels. De meest traditionele rock'n'roll band van het 5tal in deze post. Gewoon gitaren inpluggen en spelen zoals The Ramones het ooit voordeden. Maar natuurlijk wel met een zangeres.
Omschrijving klinkt goed, krijg alleen niks gevonden
  zondag 1 april 2007 @ 15:46:41 #116
13973 ranja
image means nothing
pi_47894294
quote:
Op zondag 1 april 2007 15:39 schreef n0r het volgende:
Omschrijving klinkt goed, krijg alleen niks gevonden
http://www.dimmak.com/thepeels/main.htm is/was hun page.
en natuurlijk http://www.myspace.com/thepeels
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 13:58:06 #117
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_48003082
The Dollyrots.

Vooral de single.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_48003823
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:57 schreef ranja het volgende:
Dan ken je waarschijnlijk wel The Monroes uit Groningen?
Ja die ken ik, vrienden van "The Miracle Men" en "The No-Goods"
pi_48005415
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:58 schreef belsen het volgende:
The Dollyrots.

Vooral de single.
catchy indeed!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 april 2007 @ 13:31:50 #120
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48108025
http://www.theshimmys.com/


Described as trashier than Poison Ivy's lingerie collection and more primitive than Wilma Flintstone's hens' night, the Shimmys are the spiritual sisters of the Sonics, Nancy Sinatra, Billy Childish, the 5678s, the Shangri-las, the Pandoras, the Mummies and the Carrie Nations. 5 tracks of all girl garage trash!


review van Fileunder


Money! That's What I Want!" Nou, dat kunnen de heldinnen van The Shimmys wel vergeten. Er is een heel wat betere wereld voor nodig om met dit soort trashy rock 'n' roll een luxe belegde boterham te verdienen. Babs Dior op drums, Kitty Deluxe op bas en Suzy Watusi (op gitaar natuurlijk) vormen de boze stiefzusjes van The Pipettes en spelen die rol met verve. Hun debuut-EP Shake! Stomp! Shimmy! staat vol met buiten de lijntjes ingekleurde rock'n' roll op een onopgemaakt bedje van ranzige gitaren, basaal drumwerk en hier en daar een vuil orgeltje. De Australische dames noemen zichzelf ranziger dan Poison Ivy's lingerie en primitiever dan Wilma Flinstone en beschrijven zichzelf daar redelijk adequaat mee. Vijf songs hebben ze opgenomen, waarvan twee van eigen fabrikaat: "Gotta Guy" en "Crazy Baby". De drie covers zijn van The Sonics ("Shot Down"), The Mummies ("Test Drive") en Berry Gordy ("Money"). Ik geloof nooit dat de laatste The Shimmys voor ogen had toen hij deze track maakte om geld te verdienen voor zijn Motown-label, anders was het met zijn sterren ongetwijfeld heel anders afgelopen. Maar niet noodzakelijkerwijs slechter.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:49:19 #121
13973 ranja
image means nothing
pi_48108489
Klinkt goed
Binnenkort eens wat van luisteren
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:00:36 #122
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_48173706
hmm kent iemand hier Save Ferris ?

Het is wel ska .. maar I m lovin' it!
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_48174367
Op Paaspop stond als eerste band Malle Pietje & De Bimbo's.
Dacht eerst wtf, zal wel zo'n boerenband zijn, maar het was dus vette muziek, female vocals
Deed me een beetje denken aan the Slits ed, erg gaaf.

www.myspace.com/mallepietjeandthebimbos



(Alleen dan in het geel)
pi_48215536
Is OOIOO al eens langsgekomen? De search doet het niet ...

Aldus.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:08:00 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_48234835
Kunnen er ooit genoeg van dit sort bands zijn? Ok, de een is beter dan de andere, maar toch.
The Randies.

  woensdag 11 april 2007 @ 22:26:56 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_48235879
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:31 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
http://www.theshimmys.com/
Gaaf trouwens
Doet denken aan Curlee Wurlee
pi_48274140
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:08 schreef ranja het volgende:
Kunnen er ooit genoeg van dit sort bands zijn? Ok, de een is beter dan de andere, maar toch.
The Randies.

[afbeelding]
Hej, daar heb ik laatst ook iets van gekocht. Vond 't niet zo bijzonder eerlijk gezegd.
Als je 't leuk vind, dan zijn The Soviettes misschien ook iets.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:48:11 #128
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48280487
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:08 schreef ranja het volgende:
Kunnen er ooit genoeg van dit sort bands zijn? Ok, de een is beter dan de andere, maar toch.
The Randies.

[afbeelding]
Vind het wel grappig!
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:06:21 #129
13973 ranja
image means nothing
pi_48323498
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:00 schreef falloutboy het volgende:
hmm kent iemand hier Save Ferris ?

Het is wel ska .. maar I m lovin' it!
Ja, ze hadden in 1998 een klein hitje met een verskankte cover van Dexys Midnight Runners' Come On Eileen ( zie ook Dexy's Midnight Runners: Rock is dood, leve soul ). Helaas bezweken ze, net alle andere ska(core)bands-met-zangeres van die tijd aan de onvermijdelijke vergelijking met Orange County's finest.

Malle Pietje en de Bimbo's heb ik bij de 3 Voor 12 gehoord met Keihard Beuken en het laatste gedeelte van een live-sessie
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:33:15 #131
13973 ranja
image means nothing
pi_48327646
Hm, had ik het laatst nog over Halo Friendlies en hun zangeres/bassiste Ginger Sling, nu kom ik achter een aantal dingen:
- Ginger zat ook al in een band die heet Lo-ball, samen met zangeres Pauley Perrette die beter bekend is als actrice en dan vooral uit de serie NCIS.
- Ginger wordt misschien de nieuwe bassiste van Smashing Pumpkins tijdens hun reunie tour (waar dus geen D'Acrcy of Melissa aan mee doen)

[ Bericht 6% gewijzigd door ranja op 14-04-2007 18:58:08 ]
pi_48378387
Gisteravond bij 'Rockpalast Bootleg' twintig minuten Pristine, vier Maedels aus Dortmund waarvan er twee werden op de interviewstoel zaten.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2007 @ 08:40:38 #133
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48454392
ontdekte van de week Mary Timony Band het is wat minder punk dan de rest hierboven, maar naar mijn mening zeker de moeite om even te beluisteren!
pi_48495538
Volgende week donderdag (26 april) speelt Racine in Paradiso. Deze band wordt aangevoerd door Wendy James, voormalig frontvrouw van Transvision Vamp.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 19 april 2007 @ 11:39:34 #136
13973 ranja
image means nothing
pi_48496451
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:46 schreef edejong het volgende:
ontdekte van de week Mary Timony Band het is wat minder punk dan de rest hierboven, maar naar mijn mening zeker de moeite om even te beluisteren!
De zangeres van shoegaze-band Helium. Ik vind haar in die band beter dan solo, in elk geval wat ik tot nu toe ken.
  donderdag 19 april 2007 @ 11:41:36 #137
13973 ranja
image means nothing
pi_48496528
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef Litpho het volgende:
Volgende week donderdag (26 april) speelt Racine in Paradiso. Deze band wordt aangevoerd door Wendy James, voormalig frontvrouw van Transvision Vamp.
Ik heb de eerste cd van Racine, feitelijk een diy album van Wendy. Viel me niet mee op een paar losse nummers na, zoals de single Greasy Monkey. Ik denk dat ik maar oversla, tenzij ze flink wat TV nummers gaat spelen
2e album van Racine is volgens mij itunes only
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:49:42 #138
13973 ranja
image means nothing
pi_48575963
8mm is ook leuk. Ze zien er uit alsof ze in een jaren 30 thriller spelen en maken muziek die ergens tussen Cardigans en Portishead ligt.

[ Bericht 10% gewijzigd door ranja op 22-04-2007 04:05:30 ]
pi_48586587
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:49 schreef ranja het volgende:
[url=http://www.myspace.com/8mm]8mm[/ur] is ook leuk. Ze zien er uit alsof ze in een jaren 30 thriller spelen en maken muziek die ergens tussen Cardigans en Portishead ligt.
ja ken het al een paar maandjes!
  zondag 22 april 2007 @ 16:29:24 #140
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48602971
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:49 schreef ranja het volgende:
8mm is ook leuk. Ze zien er uit alsof ze in een jaren 30 thriller spelen en maken muziek die ergens tussen Cardigans en Portishead ligt.
Cardigans?

Klinkt leuk, zeker!
pi_48659324
Vanmorgen via een youtube filmpje in aanraking gekomen met "Girl Band"

Vind het wel chill, beetje pop-punky

Myspace
pi_48668560
Over twee weken speelt Charlotte Hatheray bij 'Club 3Voor12'.
pi_48690095
The Gossip vind ik wel een fijne
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_48759360
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik heb de eerste cd van Racine, feitelijk een diy album van Wendy. Viel me niet mee op een paar losse nummers na, zoals de single Greasy Monkey. Ik denk dat ik maar oversla, tenzij ze flink wat TV nummers gaat spelen
Na vijf nummers hebben we het maar opgegeven wegens echt té slecht. Gelukkig was het én goedkoop én een goed voorprogramma (The Sadies).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 29 april 2007 @ 21:18:04 #145
56724 Wombcat
rent wiel
pi_48849276
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:51 schreef J_TM het volgende:
Over twee weken speelt Charlotte Hatheray bij 'Club 3Voor12'.
Waar is dat?
*erheen wil*
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:57:54 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_48994312
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:05 schreef ranja het volgende:
Niks liefs aan Help she can't swim behalve de album hoes. Denk een mix van Huggy Bear en Bis en je weet dat je een redelijk chaotische mix van punk en electronica kan verwachten.
Koop ik een paar weken geleden hun 1e, staat nu hun 2e op de Luisterpaal. Maar wat zijn die veranderd... weinig vrouwelijke zang over, minder interessante muziek, pas vanaf nummer 6 a 7 komt het een beetje los. Jammer dan.
pi_49044835
Charlotte speelde in Studio Desmet een akoestische sessie van drie nummers waaronder de Kim Wilde-cover Kids In America; alles is terug te bekijken/beluisteren op http://3voor12.vpro.nl .
  zondag 6 mei 2007 @ 20:04:09 #148
64792 Mryc
play me one more song
pi_49073733
Girls Supertrio, a.s. vrijdag in Bazart (Den Haag) > http://www.bazart.nl/index.php?onderwerp=agenda&n=05&event=1607
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:41:50 #149
13973 ranja
image means nothing
pi_49161393
4 cd's gekocht bij cdbaby, vandaag in de brievenbus. samen 40 dollar, en de dollar staat laag
Links gaan naar cdbaby, niet omdat je ze daar kunt kopen maar vooral omdat je daar kunt luisteren naar fragmenten.

Let's Audio is een duo man/vrouw dat een soort tekenfilm rock mengt met jaren 80 keyboard geluiden, heel schattig allemaal, soms iets té. De vrouwlijke helft doet trouwens echt wat met tekenfilms en comics, qua verhalen bedenken, oa voor Powerpuff girls en Josie & the Pussycats.

Shelby Spalione zal voor de meeste liefhebbers van dit topic te pop zijn denk ik, klinkt op haar best als een soort Avril Lavigne, of haar slechtst als een soort , tja, Jamelia? Ze heeft wel een paar leuke nummers in elk geval.

Lori Lynner is een singer/songwriter die op de rustigere nummers klinkt als een mix tussen Ilse de Lange en Melissa Etheridge, nou ja zoiets, maar ook genoeg meer uptempo of zwaarder aangezette nummers heeft om niet helemaal in hun hoek gedrukt te worden. Daarbij gebruikt ze soms ook minder gebruikelijke instrumenten. Maar wie heeft bedacht dat het een goed idee was om nummer 1 nog een keer, maar dan instrumentaal, als bonustrack toe te voegen?

De beste van de 4 vind ik echter Mullen, oftewel Michelle Mullen. Ze zit ergens tussen Kirsty MacColl en Kristin Hersh zowel muzikaal als qua stem. Erg prima ep, maar dat het al uit 2005 komt en er niks over mevrouw Mullen te vinden is op het web doet weinig goeds vermoeden voor de toekomst. Maar goed, deze heb ik in elk geval.
pi_49181136
The Plasticines vallen precies in jouw straatje volgens mij ranja.

http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/42631-lp1
Aldus.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:27:10 #151
13973 ranja
image means nothing
pi_49181843
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:12 schreef Z het volgende:
The Plasticines vallen precies in jouw straatje volgens mij ranja.

http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/42631-lp1
zie hier en hier

[ Bericht 2% gewijzigd door ranja op 09-05-2007 13:34:00 ]
pi_49182119
Ah, de brakke search leverde niks op. 23 is ook weer een ijzersterke plaat inderdaad, het duurde wel even voor hij mij beviel. Ga je nog heen in juni?
Aldus.
  Moderator zaterdag 26 mei 2007 @ 20:40:42 #153
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_49800834
Ken je Cowboy Racer al? Het is de nieuwe band van Marijne van der Vlugt . Het nummer Yellow horse is al gebruikt in Grey's Anatomy en klinkt opmerkelijk lekker.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:18:37 #154
13973 ranja
image means nothing
pi_49801912
Ik had er wel eens van gehoord maar toen vond ik het niet heel interessant. Klinkt nu beter in de oren maar ben nog niet echt enthousiast
  maandag 28 mei 2007 @ 15:11:57 #155
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49853265
Sahara Hotnights heeft ook weer een nieuw album zag ik net op hun website.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:35:28 #156
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_49897783
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:11 schreef Wombcat het volgende:
Sahara Hotnights heeft ook weer een nieuw album zag ik net op hun website.
Wel grappig. Ze hebben tegenwoordig ook een saxofonist(e)?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 20:16:58 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_50040801
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:11 schreef Wombcat het volgende:
Sahara Hotnights heeft ook weer een nieuw album zag ik net op hun website.
Hmm... ik vond hun eerste erg goed maar de 2e was een enorme tegenvaller. Ben benieuwd wat ze tegenwoordig dan doen...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:23:16 #158
56724 Wombcat
rent wiel
pi_50044229
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:16 schreef ranja het volgende:

[..]

Hmm... ik vond hun eerste erg goed maar de 2e was een enorme tegenvaller. Ben benieuwd wat ze tegenwoordig dan doen...
En de 3e dan? (1e was C'mon let's pretend, 2e Jennie Bomb , 3e Kiss and tell).
in a crowd you lose humanity
  zondag 3 juni 2007 @ 03:37:35 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_50052032
ah, dan bedoel ik de 2e die ik erg goed vond en de 3e die erg tegen viel
  zondag 3 juni 2007 @ 10:25:12 #160
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_50053676
Mijn favoriet is juist "Kiss and tell" ("Stay/stay away", "Difference Between Love And Hell" etc).

In die stijl ligt "salty lips" van het nieuwe album ook een beetje denk ik.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:42:06 #161
56724 Wombcat
rent wiel
pi_50053894
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:25 schreef cosmick het volgende:
Mijn favoriet is juist "Kiss and tell" ("Stay/stay away", "Difference Between Love And Hell" etc).

In die stijl ligt "salty lips" van het nieuwe album ook een beetje denk ik.
Stay/Stay Away is idd. Keep Calling My Baby is ook erg tof

Ben benieuwd of ze dan ook weer in Nederland komen optreden.
in a crowd you lose humanity
  zondag 3 juni 2007 @ 10:57:36 #162
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_50054147
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze dan ook weer in Nederland komen optreden.
Volgens de site moet je tot oktober dit jaar daarvoor voornamelijk in Zweden zijn

Zit net ff Plastiscines te luisteren. Iemand nog tips voor soortgelijke franse bandjes?
pi_50204982
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:57 schreef cosmick het volgende:

[..]

Volgens de site moet je tot oktober dit jaar daarvoor voornamelijk in Zweden zijn

Zit net ff Plastiscines te luisteren. Iemand nog tips voor soortgelijke franse bandjes?
Ik request mee.. Dat franse is leuk
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:35:35 #164
13973 ranja
image means nothing
pi_50206095
Ik ken wel een hoop franse of franstalige muziek maar niet in de stijl van Plastiscines
Ik luister de laatste paar maand ook veel Emma Daumas, maar dat is heel wat anders. Maar wel goed.
April March heeft ook veel franstalige nummers maar die zwerven ook alle kanten op qua genre, van pop via triphop en lounge naar rock'n'roll en ye-ye.
Oja, en A.S Dragon, maar dat is meer rock met flinke funk-invloeden (tevens de band op de Tricatel albums van April March). Stuk serieuzer dan Plastiscines
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:43:41 #165
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_50206437
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:08 schreef edejong het volgende:

[..]

Ik request mee.. Dat franse is leuk
Thanx, jouw reactie heeft meer effect.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:34:01 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_50213724
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:11 schreef Wombcat het volgende:
Sahara Hotnights heeft ook weer een nieuw album zag ik net op hun website.
Hm net nummers 1-5 beluisterd en ik vind het echt niks. Misschien had ik het wel beter gevonden als het een onbekende band was, maar nu doet het me gewoon niks. Ik wil gewoon een lekker powerpop/punkpop album van hun
pi_50243359
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:40 schreef belsen het volgende:
Ken je Cowboy Racer al? Het is de nieuwe band van Marijne van der Vlugt . Het nummer Yellow horse is al gebruikt in Grey's Anatomy en klinkt opmerkelijk lekker.
Marijne is dus weer terug; volgens mij was het laatste dat ik van haar hoorde een voice-over voor MTV NL. Wie weet trekt Louise Wener straks weer langs de zalen in haar eentje of met een nieuwe band.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:46:31 #168
13973 ranja
image means nothing
pi_50243503
Louise Wener is tegenwoordig boekenschrijfster, ik heb alle 3 boeken van haar (en ook gelezen).
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:27:51 #169
13973 ranja
image means nothing
pi_50275524
Oja, qua frans vergeet ik nog The Ptototypes, 2 heren en 1 dame die ook garagerock maken maar wel wat minder makkelijk in het gehoor liggend dan Plasticines.
En meer in het straatje van Emma Daumas is ook de Canadese Andree Watters. Dan is er ook nog Mademoiselle K waarvan ik niet eens meer weet of ik die nou interessant vond Toch weer eens luisteren.
pi_50295137
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:46 schreef ranja het volgende:
Louise Wener is tegenwoordig boekenschrijfster, ik heb alle 3 boeken van haar (en ook gelezen).


Voor de nieuwkomers; in Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 3 staat een recensie van Goodnight Steve McQueen.
Die opmerking over Louise sloeg op het feit dat Marijne vier jaar lang geen muziek heeft gemaakt.
  zondag 10 juni 2007 @ 13:36:47 #171
13973 ranja
image means nothing
pi_50295779
Meer frans:
Nadj
Klinkt goed

Superbus
ben ik nog niet over uit
  Licht Ontvlambaar zondag 10 juni 2007 @ 17:14:59 #172
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50301814
Seagull Screaming Kiss Her Kiss Her



zag deze staan bij de similiar artists van Shonen Knife
maar niet zo cute als shonen knife


myspace
  Licht Ontvlambaar zondag 10 juni 2007 @ 18:54:58 #173
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  maandag 11 juni 2007 @ 23:00:53 #174
13973 ranja
image means nothing
pi_50354077
Seagull Screaming Kiss Her Kiss Her klinkt wel goed, over High and Mighty Colour heb ik nog wat meer twijfel. Doet denken aan van alles, maar wel wat geforceerd. Kruising tussen Evanescence en Lacuna Coil maar dan chaotischer/japanser.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 juni 2007 @ 21:52:04 #175
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50388485
waren Polysics al genoemd?



Polysics are a Japanese new wave/Rock band from Tokyo, who personally dub their unique style as "technicolor pogo punk". The band started in 1997, but got their big break in 1998 at a concert in Tokyo. They create high energy music, fusing conventional guitar music, with synthesized and computer generated sound to create a unique mixture of punk and pop, heavily inspired by the American bands Devo and The Tubes, and Japanese bands such as P-Model and Yellow Magic Orchestra. Their song lyrics often consist of Japanese, English, or just plain gibberish ("Space Language"). The band has been noted for their extremely energetic live performances and their wild gimmicky outfits.

-http://en.wikipedia.org/wiki/POLYSICS

niet alle nummers hebben vrouwelijke "zang"

http://www.polysics.com/

youtube
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:24:14 #176
64792 Mryc
play me one more song
pi_50390078
Ongetwijfeld erg oud nieuws, maar ik lees net dat Le Tigre (al) sinds januari 2007 uit elkaar is??
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:34:45 #177
13973 ranja
image means nothing
pi_50390556
Ja, 3e album werd bij een major uitgebracht en die viel in alle opzichten tegen. Nadeel van groot willen worden. 1e album blijft het beste en dan vooral het nummer Deceptacon natuurlijk. Dát had nou wel een hit kunnen worden als het genoeg gedraaid zou worden...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:14:32 #178
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_50392394
Hey Ranja, heb jij al een gesigneerde cd van Juliette & The Licks?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 juni 2007 @ 22:34:40 #179
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50503507
(The) Plastics



The Plastics were a Japanese New Wave band that have been compared to the B-52s or Devo. They released 4 albums including the live effort, All Across The USA 80. They were also a fixture in the fertile underground scene in New York City during the early 80s and appeared on the soundtrack to the movie Downtown '81.
The group has broken up but members have gone on to work with members of other seminal Japanese groups like the Yelow Magic Orchestra, Buffalo Daughter, Judy and Mary and several others.

meer info hier

video's
Copy
Top Secret Man
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juni 2007 @ 21:36:48 #180
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:39:27 #181
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_50630084
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:36 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
kick!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:45:51 #182
13973 ranja
image means nothing
pi_50630330
Frans garage/rock'n'roll/mod-bandje met zangeres: Les Terribles

Overigens, beetje laat ben ik hiermee, maar deel 10 van de Girls in the Garage serie bestaat volledig uit Franse bands en zangeressen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:54:59 #183
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_50630673
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:45 schreef ranja het volgende:
Frans garage/rock'n'roll/mod-bandje met zangeres: Les Terribles
Overigens, beetje laat ben ik hiermee, maar deel 10 van de Girls in the Garage serie bestaat volledig uit Franse bands en zangeressen.
Nice!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:58:21 #184
13973 ranja
image means nothing
pi_50630827
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:34 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
(The) Plastics
The Plastics were a Japanese New Wave band that have been compared to the B-52s or Devo.
Meer Devo dan B52's maar wel leuk
offtopic: van Devo moet ik ook altijd nog eens wat hebben.
pi_50630901
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:02:50 #186
13973 ranja
image means nothing
pi_50631049
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[spam]
http://www.myspace.com/ikissedcharles
[/spam]
zie post van belsen 30 januari in dit topic

edit: volgens mij staat er wel minstens 1 ander nummer op dan toen omdat ik toen zei dat ik alleen de eerste goed vond

[ Bericht 18% gewijzigd door ranja op 19-06-2007 22:09:44 ]
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 juni 2007 @ 11:00:55 #187
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50645472
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:58 schreef ranja het volgende:

[..]

Meer Devo dan B52's maar wel leuk
offtopic: van Devo moet ik ook altijd nog eens wat hebben.
alle 2 bands waren dan ook fan van (the) Plastics

Though they were short lived, their music was a major influence on Japanese pop music and have been covered by many bands, most notably Polysics, and Pizzicato Five (covering the song "Good" from Origato Plastico). The bands Talking Heads, B-52s, Devo were big fans of Plastics, and may have helped get their albums released in the US. Their mainstream exposure began when Toshio Nakanishi designed a tour program book for Talking Heads and slipped David Byrne a tape of Plastics demos. Byrne promptly sent it to the B-52s' manager who offered to represent them internationally.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 juni 2007 @ 11:11:27 #188
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50645883
nog maar een japans bandje

Angel'in Heavy Syrup


psychedelische rock meets shoegaze


One of the more unique and melodic bands to arise from Japan's famous noise-rock scene, Angel'in Heavy Syrup (named after canned fruit) specializes in a drawn-out, retro psychedelic style. The all-female quartet formed in Osaka in 1990, produced by Jojo Hiroshige, a heavyweight amongst Japan's noise rockers. Despite "guitar terrorism" being music critics' favorite phrase to describe him, Angel'in Heavy Syrup's sound shares very little in common with that of their producer's.

The band draws heavily on progressive and psychedelic rock while working in a number of jazz influences as well. The jazz and psychedlic roots especially point to influences by Soft Machine and Gong. Most Angel'in Heavy Syrup songs are epic and meandering, often layering sheets of guitar noise over entire songs - perhaps the heavy syrup coating the angelic melody. The band's vocal sections give way to stretched-out instrumentals with plenty of complicated lines from both guitarists and somtimes accented with liberal helpings of improvization. Nakao and Toda often act as the other's complement; while one forges ahead with the melody, the other plays contrasting parts ranging from improv to noise freakouts. Vocal sections feature bassist Itakura, whose soft, airy tones recall British female-fronted dream pop and shoegaze bands from the 1980s and 90s. For listeners more familiar with such groups, a comparison to Lush is not far off the mark. Takahara completes the quartet on both drums and flute, and while her presence on percussion is not commanding, her polyrhythmic flourishes set her style apart while tacking on an extra touch of jazz.

lees meer hier
http://www.keikaku.net/profiles/35
myspace
pi_50648264
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Cycle sluts from hell
Dat is lang geleden .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_50649327
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef Litpho het volgende:
Dat is lang geleden .
Idd lang geleden, headbangers ball en beavis&butthead ken ik hem van
(moet bekennen dat dat ook het enige nummer van ze is die ik ken)
pi_50651835
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef ranja het volgende:

[..]

zie post van belsen 30 januari in dit topic

edit: volgens mij staat er wel minstens 1 ander nummer op dan toen omdat ik toen zei dat ik alleen de eerste goed vond
Haha, wat grappig!
We hebben inderdaad een nieuwe track online. En we komen idd niet uit Emmen.
Onze nieuwe demo is wel opgenomen in Emmen!
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 30 juni 2007 @ 07:04:47 #193
56724 Wombcat
rent wiel
pi_50993539
Fur Patrol heeft een nieuwe EP. Dat wat op hun myspace staat, klinkt alvast leuk :: http://www.myspace.com/furpatrol
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:50:39 #194
13973 ranja
image means nothing
pi_51695669
Volgens mij zijn ze al eerder genoemd, maar ik kreeg gister de cd in huis van Soak the Sin. Niet alle nummers even sterk, maar toch een goed album. Het zijn trouwens 4 zweedse dames Doen wat denken aan Breeders maar sommige nummers zijn wat zoetsappig... of ik kan ook zeggen dat het doet denken aan The Like maar over het algemeen wat steviger

Mademoiselle K is een franse band die doet denken aan een kruising tussen Anouk en the Yeah Yeah Yeahs (en dan vooral de laatste). Fijn album hebben die ook, onlangs heruitegbracht mer bonus dvd. Je betaalt er dan wel wat voor, maar dan heb je ook wat.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 juli 2007 @ 19:40:23 #195
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_51727075
ken je Mary Monday And The Bitches
hebben een tof singletje in '77 uit gebracht : I Gave My Punk Jacket To Rickie 7"




en als Transexuelen gelden dan mischien Wayne County & The Electric Chairs
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:37:51 #196
13973 ranja
image means nothing
pi_52051799
The Revision heeft een mini-album met 7 nummers uitgebracht. hier te previewenlistenenen. Klinkt erg lekker.
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:05:06 #197
13973 ranja
image means nothing
pi_52128058
Miss Alex White & The Red Orchestra, nu nog op de Luisterpaal
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:48:33 #198
13973 ranja
image means nothing
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:57:31 #199
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52148297
quote:
O leuk, een nieuw album .
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:58:40 #200
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52148329
Dit is de nieuwe single "invasions" trouwens: http://nl.youtube.com/watch?v=2tSYExBdtzI.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:34:17 #201
13973 ranja
image means nothing
pi_52151577
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:57 schreef cosmick het volgende:

O leuk, een nieuw album .
Ook een SE mét bonus dvd.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:43:32 #202
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52151915
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook een SE mét bonus dvd.
Hmm.. waar vind je die? Ik kan alleen maar de gewone cd vinden .
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:33:20 #203
13973 ranja
image means nothing
pi_52153283
amazon.com of cduniverse cd met blauwe cover, niet de gele
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:06:15 #204
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52213273
Wat vind je van Charlotte Hatherly, Ranja? "The Deep Blue" had ik al, maar sinds vandaag ook haar vorige "Grey Will Fade".. en die is eigenlijk veel leuker. Tracks als "Kim Wilde" (LOL) en "Paragon".
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:32:15 #205
13973 ranja
image means nothing
pi_52214275
Ik heb alleen haar eerste, en die vond ik beter dan ik had verwacht naar aanleiding van de singles die er op staan. Van de 2e heb ik alleen een single en die vind ik weer vergelijkbaar met de singles van haar 1e Dus niet super enthousiast
pi_52475677
Is Life Without Buildings al eens langs gekomen? Ik vond het werkelijk waar een briljante band. Bestaan helaas niet meer.
Aldus.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:37:44 #207
13973 ranja
image means nothing
pi_52628382
De nieuwe Eisley is wel erg goed. Ik heb dus laatst de eerste en tweede bijna gelijk gekocht
De dvd die bij de speciale editie van de tweede zit is ook zeker de moeite waard. Behalve een clip en een kijkje achter de schermen staan er ook 8 nummers op van een concert. 5 daarvan zijn van het eerste album, 3 heb ik nog niet kunnen traceren (waarschijnlijk op een tussenliggende ep).
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:05:48 #208
13973 ranja
image means nothing
pi_52683326
Net de live-dvd van the Bangles bekeken. Erg goed. Opname is aan het begin van de reunietour gemaakt, er worden nummers als 'nieuw' aangekondigd op een 'later te verschijnen' album wat dus Doll Revolution is geworden. Maar als je de dames in Amsterdam hebt gezien ergens aan het einde van dezelfde tour weet je wat je ongeveer kunt verwachten. Zichtbaar plezier, een goede mix van alle Bangles albums en een erg goede geluidskwaliteit.
pi_52683481
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:05 schreef ranja het volgende:
Net de live-dvd van the Bangles bekeken. Erg goed. Opname is aan het begin van de reunietour gemaakt, er worden nummers als 'nieuw' aangekondigd op een 'later te verschijnen' album wat dus Doll Revolution is geworden. Maar als je de dames in Amsterdam hebt gezien ergens aan het einde van dezelfde tour weet je wat je ongeveer kunt verwachten. Zichtbaar plezier, een goede mix van alle Bangles albums en een erg goede geluidskwaliteit.
Hej. Een live-DVD van The Bangles, die moet ik hebben

Waar heb je 'm vandaan, op Bol en Play hebben ze 'm niet
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:16:03 #210
13973 ranja
image means nothing
pi_52683685
http://www.amazon.com/gp/product/B000SQL4ZG/104-4148751-6304702

alleen regio 1 blijkbaar, maar dat boeit toch niet? - overigens is dat ook onzin want mijn niet-regiovrije recorder pakt'm net zo goed als de wel regiovrije speler

[ Bericht 11% gewijzigd door ranja op 25-08-2007 21:21:28 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:42:53 #211
13973 ranja
image means nothing
pi_53364176
Nou het toch over de Bangles ging, wie van jangle-pop houdt moet ook eens naar Nushu luisteren. Ze hebben dit jaar hun debuut album uitgebracht en dat ligt in de buurt van het Bangles debuut, natuurlijk wel zonder Susanna's karakteristieke stem.

Ook van dit jaar is het debuut album van Julie Meyers, en die doet het meest denken aan Juliana Hatfield. Zeker niet verkeerd dus.

Dan nog Miss Mary., die doet het al wat langer. Waar ze op haar eerste album (2000) nog op een minimale Holly Golightly lijkt gebruikt ze op haar 2e album (2005) meer gitaren en gaat zelfs richting Lush, om maar wat te noemen.
pi_53413271
Uit het land van Gert en Samson; Starfucker. De VPRO draait hun single Boys Will Be Boys en de vraag is niet of ze bij 3 Voor 12 komen maar wanneer.
pi_53436441
Ik heb op www.starfuckermusic.tk gekeken en voorlopig wordt Nederland niet aangedaan. Op YouTube staan o.a. de clip van de single.
  maandag 24 september 2007 @ 17:19:24 #214
13973 ranja
image means nothing
pi_53436476
Klinkt wel goed ja. Maar geen woord over waar die single te koop is. Of zijn alle 1000 al uitverkocht?
pi_53453699
Die nieuwe van The Donnas is best leuk
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:35:04 #216
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_53455203
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:30 schreef =HellFire= het volgende:
Die nieuwe van The Donnas is best leuk
Nieuwe? . *Gaat zoeken*.
pi_53457876
Bitchin' heet-ie.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:18:59 #218
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_53457960
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:15 schreef =HellFire= het volgende:
Bitchin' heet-ie.
Heb 'm . Ben benieuwd!
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:30:31 #219
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_53465757
Leuk, The Donnas. Maar het wordt wel steeds meer 'mainstream'. De eerste albums blijf ik toch het leukst vinden. De koebel zit er gelukkig wel nog steeds in .
pi_53602864
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:42 schreef ranja het volgende:
Nou het toch over de Bangles ging, wie van jangle-pop houdt moet ook eens naar Nushu luisteren. Ze hebben dit jaar hun debuut album uitgebracht en dat ligt in de buurt van het Bangles debuut, natuurlijk wel zonder Susanna's karakteristieke stem.

Ook van dit jaar is het debuut album van Julie Meyers, en die doet het meest denken aan Juliana Hatfield. Zeker niet verkeerd dus.

Dan nog Miss Mary., die doet het al wat langer. Waar ze op haar eerste album (2000) nog op een minimale Holly Golightly lijkt gebruikt ze op haar 2e album (2005) meer gitaren en gaat zelfs richting Lush, om maar wat te noemen.
Julie Meyers beviel mij inderdaad ook wel!
Bedankt voor de Miss Mary tip, leuk spul..
Probeer Leanne Harte eens!
pi_53866718
Ik was vorige week op vakantie en juist toen speelde Starfucker bij 3 Voor 12. Ik ga het eens bekijken op de website.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:09:57 #222
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_53867615
*If I could find a cure for your disease, I'd keep it to myself and oversleep.*
pi_54041491
The Duke Spirit is een prima bandje, wel bekend hier denk ik.

Is Land Of Talk hier wel eens langsgekomen? Nog zo'n prima bandje.
http://youtube.com/watch?v=RNa2KA-LlCY
http://youtube.com/watch?v=T-ZZfYjuF6w
Aldus.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:53:15 #224
13973 ranja
image means nothing
pi_54042317
Ik ken ze beide niet. The Duke Spirit laatst eens beluisterd en vanavond weer, maar het is vooral het nummer Lassoo wat ik goed vind van de myspace songs, die andere 3 zijn toch minder.

Die 2 live nummers van Land of Talk doen me weinig, maar ook nog even de clip van Land of Bones bekeken en dat klinkt al wat beter.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:00:17 #225
13973 ranja
image means nothing
pi_54042475
Verder nog wat van mijn laatste aankopen...

Ultra Orange & Emmanuelle, Utra Orange is een frans duo en Emanuelle is niemand minder dan Emmanuelle Seigner, actrice en vrouw van Roman Polanski. Zingen kan ze niet echt, ze doet het meest denken aan Nico maar dan met een frans ipv duits accent. De muziek doet soms ook enigzins denken aan VU, ook soms aan de From Dusk til Dawn filmmuziek. Dit alles gecombineerd levert toch een erg fijn album op ( http://www.myspace.com/ultraorangeemmanuelle favoriet nummer: Bunny)

Visqueen, ik leerde de band kennen omdat het laatste album van Unsane zo heet. Toen ik daar naar ging zoeken kwam ik deze band tegen. Ik heb hun debuutalbum, lekker hard ( http://www.myspace.com/visqueen )

Static of the Gods is niet hard maar, tja, lastig te beschrijven, eigenlijk precies wat je kunt verwachten in dit topic. Erg mooi. ( http://www.myspace.com/staticofthegods )

Voor de die hards dan nog Tsu Shi Ma Mi Re, een japanse band die een mix maakt van hardrock, noise, punk, ska en een heleboek bubblegum. Zie bv. http://youtube.com/watch?v=A9uFFZ-N8hQ (het beste nummer begint op ca. 4 :00).

Oja, de laatste cd van Holly McNarland ga ik steeds beter vinden. Een groei plaatje. Wie haar niet kent, Holly is een Canadeze singer songwriter die begon als boze dame, bijvoorbeeld op deze single van haar 1e album: http://youtube.com/watch?v=QYRR8s1gdRA (1998). Haar 2e album schijnt een stuk rustiger te zijn, haar 3e is dit jaar uitgekomen en zit er misschien wel wat tussen in. In elk geval vind ik 'm erg goed. Hier een nummer van dat album: http://youtube.com/watch?v=yElULIFHFi8

[ Bericht 14% gewijzigd door ranja op 19-10-2007 23:35:49 ]
pi_55154468
Flink weggezakt, dit topic.
Ik kreeg een tip van iemand: Minipop: http://www.youtube.com/watch?v=GMBatTd25ss&NR=1
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 december 2007 @ 20:59:58 #227
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_55472307
Misschien een tip voor liefhebbers: Made out of babies.
Als je dit wat vindt, kun je wellicht ook wel uit de voeten met Battle of mice. Beide bands hebben Julie Christmas achter de microfoon.



[ Bericht 30% gewijzigd door TheSilentEnigma op 22-12-2007 21:19:18 ]
  zondag 23 december 2007 @ 23:51:53 #228
13973 ranja
image means nothing
pi_55504550
Pff dat Made Out of Babies vind ik maar niks. Maar Battle of Mice is beter. Doet denken aan Queen Adreena, vooral qua zang.
Maar daarna klinkt Minipop wel weer lekker rustgevend
  maandag 24 december 2007 @ 15:50:09 #229
13973 ranja
image means nothing
pi_55515907
En voor wie niet alles op Fok leest even een samenvattting van mijn 2007 lijst wat betreft voor dit topic relevante artiesten...

1 Julie Meyers - Good Girl Blues
2 Holly McNarland - Chin Up Buttercup
3 You Say Party! We Say Die! - Lose All Time
4 Kristin Hersh - Learn to Sing Like a Star
5 My Little Radio - My Little Radio
6 Plastiscines - LP1
7 Nushu - Nevermind Lullabye
8 Miss Alex White and the Red Orchestra - Space & Time
9 Ultra Orange & Emmanuelle - Ultra Orange & Emmanuelle
10 Fabienne Delsol - Between You and Me
11 Nadj - Là
12 The Suicidal Birds - Versus life
en een beetje vergeten
13 Brisa Roché - Takes

Hoewel Brisa Roche en Fabienne Delsol wel op de grens van dit topic balanceren. Denk de tricatel versie van April March en Holly Golightly en je weet enigzins wat te verwachten. Overigens zat Fabienne ooit in the Bristols, dat is wel een lekker uptempo gitaarbandje.
pi_55621718
quote:
Op zondag 23 december 2007 23:51 schreef ranja het volgende:
Maar daarna klinkt Minipop wel weer lekker rustgevend
Ik heb nu de CD binnen, die is lekker relaxed Prettige muziek
in a crowd you lose humanity
pi_55749572
Slant 6. Rammelt aardig.
Aldus.
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:14:37 #232
64792 Mryc
play me one more song
pi_55753630
Ik noem een Operator Please
  zondag 6 januari 2008 @ 21:46:28 #233
13973 ranja
image means nothing
pi_55833338
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:14 schreef Mryc het volgende:
Ik noem een Operator Please
It's Just a Song about Ping Pong
  zondag 6 januari 2008 @ 21:54:21 #234
13973 ranja
image means nothing
pi_55833537
In de Metro van vorige week stond Blood Red Shoes getipt. Ook erg gaaf.
Past in het rijtje The Like Young - Mommy and Daddy - Mates of State - Roger Sisters etc (al hebben sommige van die bands een zanger).
Gaat een kanshebber worden voor album van het jaar 2008.

[ Bericht 26% gewijzigd door ranja op 07-01-2008 12:05:21 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 19:06:15 #235
64792 Mryc
play me one more song
pi_55854705
Santogold al genoemd?
pi_55871493
Paramore
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:37:28 #237
13973 ranja
image means nothing
pi_55871832
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:23 schreef Numbie het volgende:
Paramore
Daar ben ik nog wat wisselend positief en negatief over. Ze hebben wel wat leuke nummers, dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 09-01-2008 21:43:48 ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 22:33:03 #238
13973 ranja
image means nothing
pi_55961836
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:54 schreef ranja het volgende:
In de Metro van vorige week stond Blood Red Shoes getipt. Ook erg gaaf.
Gaat een kanshebber worden voor album van het jaar 2008.
http://www.youtube.com/watch?v=3HGjc1msrQM
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:53:53 #239
13973 ranja
image means nothing
pi_56320412
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:14 schreef Mryc het volgende:
Ik noem een Operator Please
Heerlijk album. Heftig stukje in het 1e nummer als die bas helemaal de grond inzakt
Dit album heeft dus alles wat een band als de New Young Pony Club mist. Daar deed me het wel aan denken maar dat viel zo tegen op Lowlands (en later van gedownload en dat bleek al net zo slap).
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:58:05 #240
13973 ranja
image means nothing
pi_56320492
Nog wat nieuwe tips:

Zangeres Marg van Seedling heeft eindelijk een solo album uit, ze noemt zichzelf nu Gram en het album wisselt van uptempo en stevige rock via Tori Amos en Marike Jager achtige popliedjes naar kleinkunst en veel meer. Erg goed, misschien nog wel bijna net zo goed als The Hospital Bombers (zit de violiste van Seedling in, maar in dit topic zijn die erg offtopic).

Meer Nederlands en op de ondergrens van dit topic: The Cuties. 4 jonge meisjes die worden vergeleken met oa. Belly, dat gaat me wat ver maar het klinkt wel fris en verder vooral simpel.

Oja, Sons and Daughters heeft een nieuw album, die staat al op de Luisterpaal maar nog niet geluisterd.
pi_56346853
Tvp
Klussen deel 1 en 2
pi_56836806
Gisteravond nog eens in de Britpopspecial van Q en Mojo gebladerd; twee jaar geleden heb ik hier twee artikelen daaruit vertaald. Zie pagina's 2 en 3 van Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 3
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:52:35 #243
13973 ranja
image means nothing
pi_57667547

Carina Round bracht in 2003 het album "The Connection" uit, waarop ze vergeleken werd met de 'oude' PJ Harvey (met name vanwege een nummer als "Into my Blood". Goed album.


Eind 2006 kwam het volgende album, "Slow Motion Addict". Dat heb ik wat genegeerd onder het mom van 'ik heb al een Carina Round'. Laatst toch maar eens gedownload en beluisterd en daarna meteen besteld, want wat is dat toch een goed album... nog meer stevige rock dan op de vorige, met name een nummer als "Ready to Confess", heerlijk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:04:06 #244
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_57667742
Toch even tvp-en!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:08:28 #245
13973 ranja
image means nothing
pi_57667822
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:06 schreef cosmick het volgende:
Wat vind je van Charlotte Hatherly, Ranja? "The Deep Blue" had ik al, maar sinds vandaag ook haar vorige "Grey Will Fade".. en die is eigenlijk veel leuker. Tracks als "Kim Wilde" (LOL) en "Paragon".
Ik heb onlangs de cd The Deep Blue gekocht, stond erg goedkoop bij Plato. Maar dat viel tegen. Eerste is veel beter. Alleen de single I Want You to Know is eigenlijk echt leuk en die had ik al op 7".
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:37 schreef ranja het volgende:
De nieuwe Eisley is wel erg goed. Ik heb dus laatst de eerste en tweede bijna gelijk gekocht
Hm hier even op terugkomen, bij wat (te) vaak luisteren kan het ook tegen gaan staan, iets te zoetsappig dan.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:02:51 #246
56724 Wombcat
rent wiel
pi_57676510
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:08 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik heb onlangs de cd The Deep Blue gekocht, stond erg goedkoop bij Plato. Maar dat viel tegen. Eerste is veel beter. Alleen de single I Want You to Know is eigenlijk echt leuk en die had ik al op 7".
[..]
Grey Will Fade is beter idd, maar The Deep Blue is ook goed. Vooral "It's over" en "Siberia" kan ik erg waarderen.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:10:27 #247
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_57693546
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm hier even op terugkomen, bij wat (te) vaak luisteren kan het ook tegen gaan staan, iets te zoetsappig dan.
Ik heb 'm toen ie uitkwam heeeel veel gedraaid, maar nu al maanden niet meer. Ach, een beetje zoetsappigheid vind ik helemaal niet erg. Leuke lieve popliedjes zijn best geinig op zijn tijd.

De nieuwe Sons & Daughters vind ik wel aardig en heb je de nieuwe van The Hush Sounds al?
Aan The Do moet ik nog even extra aandacht schenken. Zit wel potentie in voor mij als 'leuk' zijnde zo op het eerste gehoor in iedergeval.
pi_57801242
The Long Blondes hebben een nieuwe CD uit, geproduceerd door Erol Alkan.

Leuke CD op het eerste gehoor.
  zondag 6 april 2008 @ 18:51:35 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_57874062
Op de beurs gevonden: Shrag uit Brighton


1 single van gekocht, verder weinig van te vinden of ze meer hebben. Overigens staan de 2 nummers op de single niet eens op de myspace.
  maandag 14 april 2008 @ 22:37:40 #250
13973 ranja
image means nothing
pi_58055172
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:53 schreef ruud.nl het volgende:
The Long Blondes hebben een nieuwe CD uit, geproduceerd door Erol Alkan.

Leuke CD op het eerste gehoor.
Ik vind 'm erg tegenvallen. Paar goeie nummers, met name "Here Come the Serious Bits" en "I'm Going to Hell" maar over het geheel niet interessant genoeg. Die eerste van hun heb ik ook een beetje moeite mee maar heeft nog steeds het voordeel van de twijfel.
pi_58058865
Ik heb de hoop op The Long Blondes maar laten varen. Live hebben ze me tot 2x toe teleurgesteld.
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:07:47 #252
13973 ranja
image means nothing
pi_58389524
Ben vanavond wat op cdbaby aan het browsen geweest. Beetje zoeken op 'sounds like' Letters to Cleo, Juliana Hatfield, Belly, Throwing Muses, en vandaar uit verder. Paar leuke dingen tegen gekomen...

The Juliet Dagger
Cootie Platoon
Jen Johnson (blijkt de zangeres te zijn van Static of the Gods)
The Sun-Ups
Demetra

[ Bericht 4% gewijzigd door ranja op 29-04-2008 22:22:33 ]
pi_59280971
The Vivian Girls.
http://www.myspace.com/viviangirlsnyc

Soort van Electrelane meets Raveonettes zo op het eerste gehoor.
Aldus.
  Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 18:26:00 #254
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_59711237
Rebelle: Kende je deze Haagse schonen al, Ranja?

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:29:39 #255
13973 ranja
image means nothing
pi_59711303
Mellow Yellow heb ik wel eens wat van beluisterd, maar onder de nieuwe naam kende ik ze nog niet.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:17:42 #256
13973 ranja
image means nothing
pi_60583497
Kay Hanley is terug
De zangeres van Letters to Cleo heeft haar 2e solo album uitgebracht, Weaponize heet het. En het is goed! Klinkt gewoon zoals je van Letters to Cleo verwacht eigenlijk. En waarom ook niet.
pi_60583620
Die moet ik dan maar eens gaan bestellen.
Zingt ze inmiddels al wat beter verstaanbaar?
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:43:59 #258
13973 ranja
image means nothing
pi_60584067
Ik had nogal wat moeite met het vinden van een plaats waar die te bestellen was, je kunt denk ik het beste deze http://www.newburycomics.com gebruiken. Daar heb ik 'm ook vandaan (24 juli besteld, gister in huis), mét handtekening

En verstaanbaar, ach Valt wel mee toch.
pi_60584358
Besteld:)

Toen ik nog veel op het Veruca Saltforum postte werd er daar zelfs door de amerikanen geklaagd dat ze de helft van wat ze zong niet konden verstaan. Wat mij betreft is het wel de meest onverstaanbare zangeres. Niet dat dat een ramp is.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:09:35 #260
13973 ranja
image means nothing
pi_60584656
Meest onverstaanbaar? Dan ken je The Cranes niet
pi_60585368
Idd, die ken ik niet.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:04:39 #262
13973 ranja
image means nothing
pi_60586099
Opvallend. Ok wel wat anders dan Letters to Cleo of Veruca Salt maar toch.



pi_60594966
De albums van het geweldige Lush zullen dit of volgend jaar opnieuw worden uitgebracht, waarschijnlijk met bonus materiaal. Dit is bevestigd door bassist Philip King. Er werd in eerste instantie aan een boxset gedacht, maar dat bleek niet haalbaar.

Ook hebben Miki, Emma en Philip weer een aantal interviews gegeven.

Hier is een fantastische site: Light From A Dead Star
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:33:02 #264
13973 ranja
image means nothing
pi_60595072
Hm die albums heb ik al, moet ik ze dan opnieuw kopen voor het bonusmateriaal? Altijd jammer.
Gewoon een cd uitbrengen met alleen het bonusmateriaal
pi_60595168
Klopt, maar als ze het zo aanpakken als Pulp een paar jaar geleden, of Elvis Costello, zal het wel de moeite waard zijn! De Depeche Mode remasters vind ik ook een goede aanvulling op de oorspronkelijke versies.

Dus het kan goed gebeuren!

En Lush heeft natuurlijk maar 3 of 4 albums (ligt er een beetje aan of je Gala of Topolino meetelt...), dus het is te overzien!

Plus ik hoop dat Spooky gelijk een beetje ge-remixed wordt. De nummers zijn goed, maar het klinkt soms ietsje te tam.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:46:57 #266
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60603756
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:27 schreef crystaltrench het volgende:
De albums van het geweldige Lush zullen dit of volgend jaar opnieuw worden uitgebracht, waarschijnlijk met bonus materiaal. Dit is bevestigd door bassist Philip King. Er werd in eerste instantie aan een boxset gedacht, maar dat bleek niet haalbaar.
Mag hopen dat ze niet zo verpest worden als de heruitgaven van cocteau twins albums en de MSFL remasters van Dead can Dance. Heruitgaven waarbij ze zogenaamd het geluid "oppoetsen" en dan meteen lekker het volume omhoog knallen omdat dat zogenaamd beter klinkt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_60603924
Dat snap ik ook niet... als ik mijn muziek harder wil dan draai ik de volume knop wel open!
Maar hierbij heb je tenminste de oude versies nog... de meeste albums van de afgelopen 5 tot 10 jaar klinken zo verrot, terwijl de muziek vaak wel erg goed is. We moeten terug naar de masteringmethodes van 1994... Toen klonken albums echt perfect!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:54:54 #268
13973 ranja
image means nothing
pi_60603963
Daarom koop ik ook nooit remasters
Van Cocteau Twins heb ik een album of 5 of 6 en een paar ep's op vinyl, die hoef ik echt niet op geremasterde cd. Als er dan bonustracks opstaan, jammer (best kans van dat die bonustracks eigenlijk nummers van een ep of single zijn die niet op cd is verschenen maar ik wel op vinyl heb).
pi_60603999
Ik word helaas vaak slachtoffer van mooie verpakkingen en exclusieve tracks... al is het er maar één :-S
nahja, ik ga straks weer studeren, dus dan zal dat ook afgelopen moeten zijn... kost me veel te veel.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:25:14 #270
13973 ranja
image means nothing
pi_60604617
Ha, heb net dit topic nog eens doorgelezen. Volgens mij ga ik vanavond nog eens wat vergeten dingen opzoeken of herbeluisteren

Zat net al te denken of er recent niet iets was met bands met zangeres... natuurlijk: AC Berkheimer.
Nederlandse band, klinkt richting Bettie Serveert en Sonic Youth ongeveer. Aanrader!

In Augustus komt Juliana Hatfield trouwens met een nieuw album.
pi_60604909
is Kenickie al genoemd? :-P
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:58:29 #272
13973 ranja
image means nothing
pi_60605290
Hm, kom net thuis ligt Juliana Hatfield al in de brievenbus
Nou ja, haar nieuwe album dan. Met als bonus een extra cd met 20 demos waaronder de meeste nummers van het nieuwe album
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:58:54 #273
13973 ranja
image means nothing
pi_60605300
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:39 schreef crystaltrench het volgende:
is Kenickie al genoemd? :-P
Geen idee, maar ik ken ze wel. Leuk, vooral In Your Car.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:08:59 #274
13973 ranja
image means nothing
pi_60795567
De nieuwe Juliana Hatfield dus. Natuurlijk weer goed. Het vorige album, Made in China, was het ruigste en ongepolijstste album wat ze ooit had gedaan, nu is ze weer terug naar de wat softere kant, het best vergelijkbaar met haar album Beautiful Creature (2000).

Ook goed. Ida Maria, volgens mij zou 'I like you so much better when you're naked' een Lowlands klassieker kunnen worden. Maar ze staat er niet en of de nachtelijke alpha-dj's het kennen?
pi_60795725
Ik ken haar alleen van The Lemonheads, en dat liedje "My Sister" dat een pieppieppiepklein hitje was toen ik nog jong was ;-)
pi_60795889
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef ranja het volgende:
De nieuwe Juliana Hatfield dus. Natuurlijk weer goed. Het vorige album, Made in China, was het ruigste en ongepolijstste album wat ze ooit had gedaan, nu is ze weer terug naar de wat softere kant, het best vergelijkbaar met haar album Beautiful Creature (2000).

Ah, Beautiful Creature was Imo eén van haar beste albums (met Only Everything en In Exile Deo), dus dat belooft wat. Made In China vond ik niet zo bijzonder.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:10:13 #277
13973 ranja
image means nothing
pi_60799388
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:14 schreef crystaltrench het volgende:
Ik ken haar alleen van The Lemonheads, en dat liedje "My Sister" dat een pieppieppiepklein hitje was toen ik nog jong was ;-)
pieppieppiepklein inderdaad, of zoals Bettie Serveert het zo mooi zei ooit: hun hit 'Kid's Alright". Hit? Nou ja, hitje. Nou ja, de clip is een keer op mtv gedraaid.
pi_60799729
Was ze ook niet op MTV Most Wanted destijds? Dat was nog eens een gaaf programma! Ik heb Ray Cokes twee jaar geleden in Parijs ontmoet, echt een aardige vent! Een half uur gepraat over Blur en andere vaste gasten op zijn programma ... en de show die hij deed in Berlijn tijdens welke hij het publiek uitschold!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 15:46:17 #279
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_61449520
Punkpop-met-zangeres (en staande bas): The Creepshow uit Canada

http://www.thecreepshow.org/

http://www.myspace.com/thecreepshow

(ook via hun label een nummer te horen: http://www.myspace.com/peoplelikeyourecords )

Ik vond nog niets over in dit topic en ik vond het wel OK klinken - de live video's vond ik niet zo sterk, maar de studio opnamen zijn leuk!)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 10 september 2008 @ 22:00:30 #280
13973 ranja
image means nothing
pi_61536742
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:46 schreef Doc het volgende:
Punkpop-met-zangeres (en staande bas): The Creepshow uit Canada
hm redelijk, via hun label luister ik nu naar Deadly Sins, dat bevalt me beter
http://www.myspace.com/officialdeadlysins
en ook deadline: http://www.myspace.com/deadlineuk

[ Bericht 10% gewijzigd door ranja op 10-09-2008 22:19:33 ]
pi_61611010
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ah, Beautiful Creature was Imo eén van haar beste albums (met Only Everything en In Exile Deo), dus dat belooft wat. Made In China vond ik niet zo bijzonder.
Haar nieuwe album is weer
Ik zie dat ze op 10 october in London speelt. Eigenlijk moet ik haar nog eens zien spelen.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:26:19 #282
13973 ranja
image means nothing
pi_61611426
Ja, ik heb haar een paar jaar geleden nog in Den Bosch gezien.
In Londen gaat ze niet alleen spelen maar ook uit haar nieuw boek voordragen, of dat nou de reis waard is weet ik niet...
pi_61611585
Wordt toch sowieso een beetje te duur.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:37:20 #284
13973 ranja
image means nothing
pi_61611705
Hm tja... ben wel al 2x naar Londen geweest voor Kristin Hersh

zo, nu ik er toch aan dacht meteen haar boek maar besteld bij amazon.

[ Bericht 20% gewijzigd door ranja op 13-09-2008 23:45:37 ]
pi_61950999
@Ranja, ik neem aan dat je een grapje maakt; een tijd geleden heb ik het nog over zangeres Lauren Laverne gehad en haar carriere-move tot BBC-presentatrice (o.a. de bijna-jaarlijkse verslaggeving van Glastonbury).
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:48:58 #286
13973 ranja
image means nothing
pi_61961900
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:01 schreef J_TM het volgende:
@Ranja, ik neem aan dat je een grapje maakt; een tijd geleden heb ik het nog over zangeres Lauren Laverne gehad en haar carriere-move tot BBC-presentatrice (o.a. de bijna-jaarlijkse verslaggeving van Glastonbury).
waar is dit een reactie op?
pi_61968446
Kenickie.
  zondag 28 september 2008 @ 13:36:48 #288
13973 ranja
image means nothing
pi_61968800
dan snap ik je opmerking nog niet
pi_61993515
Dar Kenicie niet zou zijn genoemd in dit topic.

And now for something slighty different; kent iemand ook gitaarbandjes met zangeres en percussionist ? Ik wel, er repeteert een op een activiteitencentrum bij mij in de buurt; er staan covers op het repertoire van o.a. Anouk R.E.M., 4 Non Blondes en EBTG om het in de gitaarhoek te houden. Hun optreden op een sportdag/barbecue geldt als een van de hoogtepunten van dit jaar.
  maandag 29 september 2008 @ 12:55:01 #290
13973 ranja
image means nothing
pi_61993773
percussionist als vervanging van drummer of als extra?
pi_61993911
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:42 schreef J_TM het volgende:
Dar Kenicie niet zou zijn genoemd in dit topic.

And now for something slighty different; kent iemand ook gitaarbandjes met zangeres en percussionist ?
Kirsten had een vrij ruime rol voor een percussionist op haar eerste album (en de bijbehorende tour).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_62026689
Nee, percussionist als volwaardig bandlid naast de drummer.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 12:09:39 #293
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_62400422
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:42 schreef Z het volgende:
The Vivian Girls.
http://www.myspace.com/viviangirlsnyc

Soort van Electrelane meets Raveonettes zo op het eerste gehoor.
ranja, had je deze nog beluisterd? Lijkt me een uitermate geschikt bandje voor je.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:37:39 #294
13973 ranja
image means nothing
pi_62428296
Ja, die zijn goed. Vorige keer dat ik keek hadden ze volgens mij nog geen album maar nu lijkt het van wel. Doet denken aan 80s bands als Flatmates en Shop Assistants.
pi_62428392
Plaat heet ook Vivian Girls .
Aldus.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:58:48 #296
13973 ranja
image means nothing
pi_62430358
Overigens laatst stond op Fok zomaar een banner van een bandje The Ropes. Dat blijkt ook erg leuk te zijn. Alleen jammer dat ze hun albums itunes only uitbrengen (tot nu toe in elk geval). Ik doe niet aan downloads kopen. http://www.myspace.com/theropes
pi_62430550
Curve? anyone?
http://www.curve.co.uk/
http://www.myspace.com/chatelainemusic

zijn jammergenoeg in 2005 definitief uit elkaar gegaan. zangeres zi nu bij
http://www.myspace.com/chatelainemusic
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:11:29 #298
13973 ranja
image means nothing
pi_62430664
Curve is gaaf
Ik wist niet dat de zangeres een nieuwe band had. Eens luisteren.

edit: Nou, dat doet me niet veel. Beetje Enya achtig bij vlagen

[ Bericht 31% gewijzigd door ranja op 16-10-2008 12:22:04 ]
pi_62437003
Blondie Halliday. Idd Enya-achtig.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:14:50 #300
13973 ranja
image means nothing
pi_62437162
Dan gebruik ik de op één na laatste post om ook de lurkers hier te vragen mee te stemmen in de
FOK! album top 100 allertijden 2008
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:16:22 #301
13973 ranja
image means nothing
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')