Oh, zou ook kunnen inderdaad. Maakt niet zo heel veel uit toch?quote:Op zondag 10 december 2006 22:05 schreef eer-ik het volgende:
goed topic, tvp
Zeg alexxxxx,
moet dit topic dan niet ook naar WGR?
Net als collega koeriers?
Werken doe je wanneer jij wilt en kan.quote:Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor iets dergelijks, maar voor degenen die er werken heb ik natuurlijk wel wat vragen dan: hoe regelmatig is je werk? Hoe lang van tevoren word je gebeld voor een opdracht? Heb je vastigheid qua uren? Wat vind je ervan?
'T kan me niet zoveel schelen nee.quote:Op zondag 10 december 2006 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh, zou ook kunnen inderdaad. Maakt niet zo heel veel uit toch?
Je accepteerd zelf de rit, dus dat is zijn eigen schuld, in de computer staat percies welke dingen ik graag doe en welke ik absoluut niet wil doen (de diverse dignen die we doen zijn; valet-parking, shuttle rijden, hiken - lease auto's verplaatsen -, eventbob - andere eind als begin locatie met chauffeuren - en gewoon chauffeuren).quote:Op zondag 10 december 2006 22:24 schreef KonnieKipke het volgende:
vriend van mij heeft ca 9 jaar geleden tijdje voor brussaard gewerkt.. Nadeel van het werk is dat je met de trein of bus vanuit een godvergeten uithoek van NL soms terug naar huis moet.
Hij vond het geld niet opwegen tot het gereis.
Bij brussaard is het t minimum loon + een aantal toeslagen.quote:Op zondag 10 december 2006 22:26 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat verdient het ongeveer?
Die vriend van me (waar je naar vroeg in het 'gespot' topic) werkt ook bij Brussaard trouwens.quote:Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor iets dergelijks, maar voor degenen die er werken heb ik natuurlijk wel wat vragen dan: hoe regelmatig is je werk? Hoe lang van tevoren word je gebeld voor een opdracht? Heb je vastigheid qua uren? Wat vind je ervan?
Wat is z'n voornaam? En in welke regio woont hij?quote:Op zondag 10 december 2006 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die vriend van me (waar je naar vroeg in het 'gespot' topic) werkt ook bij Brussaard trouwens.
Voordelen: huiswerk maken/ slapen onder werktijd. Alleen werken als je dat wil, nooit wanneer of wat je niet wilt. Veelzijdigheid, werken met mensen (is niet altijd even leuk, maar meestal wel) en nog wel meer dingen.quote:Op zondag 10 december 2006 23:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Pfff....da's niet echt rijk worden inderdaad. Toeslagen in de zin van onregelmatigheidstoeslag enzo?
Op hoeveel uur zit je gemiddeld per 'dag'? En maak je dan veel uren per week? Wat zijn volgens jou echt voordelen en echte nadelen aan het werk?
Stephen (Steven) , regio Eindhoven. Maar rijdt volgens mij door heel het land zo ongeveer.quote:Op zondag 10 december 2006 23:14 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat is z'n voornaam? En in welke regio woont hij?
Aah, doe em de groetjes van de jongen die em "Brabo" noemtquote:Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Stephen (Steven) , regio Eindhoven. Maar rijdt volgens mij door heel het land zo ongeveer.
Zal ik doenquote:Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Aah, doe em de groetjes van de jongen die em "Brabo" noemt![]()
Die pauper bedrijfjes kunnen niet aan Brussaard tippenquote:Op maandag 11 december 2006 09:35 schreef Xtreem het volgende:
Verkapt pro Brussaard topic
Andere bekende bedrijven:
www.chauffeurscentrale.nl
www.easyway.nl
en natuurlijk mijn oude werkgever:
www.abaz.nl
mquote:Op maandag 11 december 2006 14:03 schreef angel008 het volgende:
wat ik me nu afvraag..
hoe bevalt zoiets nu voor een student/niet student..
zelf ben ik bijna klaar met mn mbo opleiding en zit te twijfelen of ik een jaartje ga reizen/werken en dan door studeren of gelijk doorgaan..
ik ben wel student maar gebruik mn ov niet (nooit opgehaald) moet je dan op eigen kosten naar de klant toereizen ? (heb wel een eigen auto)
wat voor mensen breng je meestal ?
valet parking lijkt me opzich ook een leuke baan maar om dat elke dag te doen niet.
verder lijkt het me wel heerlijk om gewoon heel de dag mensen rond te rijden in een normale auto vind het heerlijk om auto te rijden.
wat voor auto's krijg je meestal ? neem aan dat de meeste mensen die dit soort dingen bestellen niet in een gezinsauto rijden maar meestal wel in wat duurdere auto's hoe zit dit kwa verzekering ?
momenteel ben ik zo goed als 20 dus ik zou zoiezow nog 1 jaar moeten wachten voordat ik mag rijden (wel gelijk mn rbw gehaald op mn 18e en 2 maanden erna..)
zo dat was het voor nu
Jah vind ik ook, majah wel begrijpelijkquote:Op zondag 17 december 2006 02:09 schreef its_me_ het volgende:
Lijkt mij wel leuk werk. Alleen jammer dat je minimaal een jaar (meestal langer) je rijbewijs moet hebben.
Misschien ook wel nietquote:Op donderdag 14 december 2006 15:12 schreef Sloper het volgende:
Mss is Alexx bereidt de OP wat aan te passen aan de verschillende bedrijven...
WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen.quote:Op maandag 11 december 2006 04:14 schreef Catch22- het volgende:
ik ben taxichauffeur.. Veel leuker dan chauffeuren. Je hebt veel meer contact met je klanten.
ja met 1 klant op een dagquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:46 schreef Autoreply het volgende:
[..]
WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen.
* AR is ook student-chauffeur.
Precies zo, auto van de klant.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:18 schreef blup het volgende:
Hoe werkt dat eigelijk nou?
- Je werkt vanuit je eigen woonplaats
- Reistijd is werktijd
- Je bepaalt je eigen werktijden
- Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen.
- Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid.
- Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien.
- Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen
Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen??
Beetje vage omschrijving allemaal.
Ah, 1 klant/dag is bij ons de norm.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja met 1 klant op een dag
maargoed, dat is een discussie die ik niet ga voeren.
Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:18 schreef blup het volgende:
Hoe werkt dat eigelijk nou?
- Je werkt vanuit je eigen woonplaats
- Reistijd is werktijd
- Je bepaalt je eigen werktijden
- Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen.
- Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid.
- Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien.
- Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen
Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen??
Beetje vage omschrijving allemaal.
Het voordeel is dat je je volledige reistijd vergoed krijgt. En het uurloon is ook niet slecht. Doordat je dus al je reistijd vergoed krijgt kom je dus makkelijk aan 10 facturabele uren....quote:Op maandag 14 januari 2008 02:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit.
aanzien trouwens
Als je niet zo goed met mensen bent zou ik nooit privé/taxichauffeur worden. Niet dat je een master in psychologie nodig hebt, maar je moet die gestresste managers wel een beetje onder de duim kunnen houdenquote:Op maandag 14 januari 2008 02:52 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?
Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag
Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
Ik weet heel goed dat het dan ten koste gaat van mijn WAJONG. Maar ten eerste verrekenen ze het wel bij omhoog (WAJONG is op gebaseerd op een uurloon en daar 75% procent van, dus ze verrekenen die uren dan), en ten tweede wil ik gewoon wel graag werken. Maar het moet wel iets leuks zijn om te doen, vandaar auto's/rijden, anders heeft het gevoelsmatig niet veel nutquote:Op maandag 14 januari 2008 11:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou even praktisch nadenken. Als je gaat werken gaat wat je daar verdient ten koste van je wajong volgens mij, neem dat even in overweging. Daarnaast wordt hiken zonder OV lastig, OV is juist de reden dat ze studenten willen hebben. Privé- of taxichauffeur lijkt me ook niet ideaal voor je.
Het lijkt me sowieso voor je slim om eens met een arbeidsdeskundige te gaan kijken wat je mogelijkheden wél zijn, ipv voornamelijk mogelijkheden af te strepen. Naast een chauffeursbaan is er nog zó veel te doen dat er voor jou vast ook nog wel ergens mogelijkheden zijn..
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....quote:Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef Dingest het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?quote:Op maandag 14 januari 2008 14:48 schreef Sloper het volgende:
[..]
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
Daarom stond er ook "NOFI" bijquote:Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Easyway:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:55 schreef blup het volgende:
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
Is idd niet niet voor 'n relatief verantwoordelijke baan, 't word denk ik pas beter als je echt beroepsmatig met CCVD etc gaat werken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.
Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaidquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:13 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99
bruto denk ik
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
Sloper kun je aangeven waar je meer verdient dan? evt via pm als je het niet in fok wilt dumpenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid [afbeelding]
[..]
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost isquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.
Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
namen + bedragen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is [afbeelding]
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)quote:Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.
Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten
www.pantarij.nl, Rotterdamquote:
Ik zal sowieso achter het UWV aan blijven gaan. Ik maak meer kans op het krijgen van een baan, en ook het houden ervan, met behulp van het UWV dan zonderquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:52 schreef JJH het volgende:
[..]
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.
In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.
Succes!!
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen [afbeelding]
Hoeveel ritjes krijg je gemiddeld per week?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:14 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.
Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
Leuk lijkt me datquote:Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Rij in een Ford Transit met meubelopbouw. Mag nog net in rijbewijs B categoriequote:Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Ja, je moet minimaal een hele dag per week beschikbaar zijn... Maar er zijn ook veel avondritjes of ritjes die alleen een ochtend of middag kosten... Maar de eis van beschikbaarheid is vrij hard (uiteraard snapt men ook wel dat je af en toe tentamens hebt, maar het draait wel een stuk om goodwill.. )quote:Op zondag 27 januari 2008 16:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
A8 zou ik inderdaad niet nemen voor personenvervoer, alhoewel een W12 Lang redelijk comfi is achterin. Aangezien je nu de oude S-Klasse heb ben je denk ik redelijk verpest door dat Airmatic systeemquote:Op maandag 28 januari 2008 10:48 schreef ralphk het volgende:
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.
-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.
Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Leuk lijkt me datMaarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen?
d
Wat voor werk doet VOS Logistics zoal en dan bedoel ik voornamelijk internationaal? Ik hoorde dat ze ook lekker lange ritten hebben in de groupage, maar hoe zit het met hun wachttijden?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef KosterT het volgende:
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.
Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
Ik denk dat een Citroën C6 nog lager op de imago ladder staat dan de Pheaton. Dat wil overigens niet zeggen dat het geen goede of mooie auto is! Maar mensen rijden/worden nu eenmaal over het algemeen liever vervoerd in een Mercedes/Audi/BMW/Lexus dan een VW of Citroën.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:27 schreef Dingest het volgende:
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken.
Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien).
Ik zeg toch ook niet dat je in het bovenstaande geen gelijk hebt? Maar probeer het maar eens te verkopen..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:59 schreef Dingest het volgende:
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest isHet enige waarvoor de C6 significant in onder doet, is volgens mij in prijs.
Maar misschien is het wel weer een heel erg prettige auto om in gereden te worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 03:18 schreef Dingest het volgende:
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had.Misschien is het maar goed ook dat hij niet zo populair is bij dat soort mensen.
Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:04 schreef Repeat het volgende:
Verhagen rijdt ook een C6
Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten...
Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....
C6 is idd nog comfortabeler achterin, maar daar kan je echt niet mee aankomen tenzij je een bordje TCA Taxi op je dak hebtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?
Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is.
Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoegquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:55 schreef ralphk het volgende:
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen.
Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie.
Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus.
De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger
De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van.
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg)
Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdekquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.
Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
En die frieten komen vervolgens gewoon bij ons uit de achterhoek, want ik chauffeur ze zelf naar belgenland. Met een vrachtwagen danquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek. Niks ten nadele van België (Vlaanderen) overigens, goede frieten en leuke dames
Mijn ervaring is toch, dat door de fiscus in België de wat zwaardere uitvoeringen (s500, A8 W12, 760i etc) een zeldzame verschijning zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.
Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |