Als je niet zo goed met mensen bent zou ik nooit privé/taxichauffeur worden. Niet dat je een master in psychologie nodig hebt, maar je moet die gestresste managers wel een beetje onder de duim kunnen houdenquote:Op maandag 14 januari 2008 02:52 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?
Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag
Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
Ik weet heel goed dat het dan ten koste gaat van mijn WAJONG. Maar ten eerste verrekenen ze het wel bij omhoog (WAJONG is op gebaseerd op een uurloon en daar 75% procent van, dus ze verrekenen die uren dan), en ten tweede wil ik gewoon wel graag werken. Maar het moet wel iets leuks zijn om te doen, vandaar auto's/rijden, anders heeft het gevoelsmatig niet veel nutquote:Op maandag 14 januari 2008 11:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou even praktisch nadenken. Als je gaat werken gaat wat je daar verdient ten koste van je wajong volgens mij, neem dat even in overweging. Daarnaast wordt hiken zonder OV lastig, OV is juist de reden dat ze studenten willen hebben. Privé- of taxichauffeur lijkt me ook niet ideaal voor je.
Het lijkt me sowieso voor je slim om eens met een arbeidsdeskundige te gaan kijken wat je mogelijkheden wél zijn, ipv voornamelijk mogelijkheden af te strepen. Naast een chauffeursbaan is er nog zó veel te doen dat er voor jou vast ook nog wel ergens mogelijkheden zijn..
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....quote:Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef Dingest het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?quote:Op maandag 14 januari 2008 14:48 schreef Sloper het volgende:
[..]
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
Daarom stond er ook "NOFI" bijquote:Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Easyway:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:55 schreef blup het volgende:
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
Is idd niet niet voor 'n relatief verantwoordelijke baan, 't word denk ik pas beter als je echt beroepsmatig met CCVD etc gaat werken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.
Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaidquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:13 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99
bruto denk ik
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
Sloper kun je aangeven waar je meer verdient dan? evt via pm als je het niet in fok wilt dumpenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid [afbeelding]
[..]
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost isquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.
Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
namen + bedragen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is [afbeelding]
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)quote:Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:
[..]
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is?Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.
Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten
www.pantarij.nl, Rotterdamquote:
Ik zal sowieso achter het UWV aan blijven gaan. Ik maak meer kans op het krijgen van een baan, en ook het houden ervan, met behulp van het UWV dan zonderquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:52 schreef JJH het volgende:
[..]
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.
In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.
Succes!!
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen [afbeelding]
Hoeveel ritjes krijg je gemiddeld per week?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:14 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.
Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
Leuk lijkt me datquote:Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Rij in een Ford Transit met meubelopbouw. Mag nog net in rijbewijs B categoriequote:Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Ja, je moet minimaal een hele dag per week beschikbaar zijn... Maar er zijn ook veel avondritjes of ritjes die alleen een ochtend of middag kosten... Maar de eis van beschikbaarheid is vrij hard (uiteraard snapt men ook wel dat je af en toe tentamens hebt, maar het draait wel een stuk om goodwill.. )quote:Op zondag 27 januari 2008 16:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
A8 zou ik inderdaad niet nemen voor personenvervoer, alhoewel een W12 Lang redelijk comfi is achterin. Aangezien je nu de oude S-Klasse heb ben je denk ik redelijk verpest door dat Airmatic systeemquote:Op maandag 28 januari 2008 10:48 schreef ralphk het volgende:
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.
-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.
Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Leuk lijkt me datMaarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen?
d
Wat voor werk doet VOS Logistics zoal en dan bedoel ik voornamelijk internationaal? Ik hoorde dat ze ook lekker lange ritten hebben in de groupage, maar hoe zit het met hun wachttijden?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef KosterT het volgende:
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.
Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |