abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56018212
quote:
Op maandag 14 januari 2008 02:52 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?

Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag

Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
Als je niet zo goed met mensen bent zou ik nooit privé/taxichauffeur worden. Niet dat je een master in psychologie nodig hebt, maar je moet die gestresste managers wel een beetje onder de duim kunnen houden
  maandag 14 januari 2008 @ 11:09:40 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56019109
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56019159
Vrachtwagen chauffeur? Bedrijven in de logistiek staan te springen om chauffeurs en betalen zonder morren zo je groot rijbewijs....
pi_56023333
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou even praktisch nadenken. Als je gaat werken gaat wat je daar verdient ten koste van je wajong volgens mij, neem dat even in overweging. Daarnaast wordt hiken zonder OV lastig, OV is juist de reden dat ze studenten willen hebben. Privé- of taxichauffeur lijkt me ook niet ideaal voor je.

Het lijkt me sowieso voor je slim om eens met een arbeidsdeskundige te gaan kijken wat je mogelijkheden wél zijn, ipv voornamelijk mogelijkheden af te strepen. Naast een chauffeursbaan is er nog zó veel te doen dat er voor jou vast ook nog wel ergens mogelijkheden zijn. .
Ik weet heel goed dat het dan ten koste gaat van mijn WAJONG. Maar ten eerste verrekenen ze het wel bij omhoog (WAJONG is op gebaseerd op een uurloon en daar 75% procent van, dus ze verrekenen die uren dan), en ten tweede wil ik gewoon wel graag werken. Maar het moet wel iets leuks zijn om te doen, vandaar auto's/rijden, anders heeft het gevoelsmatig niet veel nut Officieel hoort het UWV mij dan ook te begeleiden met het zoeken naar werk en het bemiddelen bij bedrijfen waar ik zou willen werken. Als dat via het UWV gaat kan zo'n bedrijf volgens mij ook financiële extra's krijgen om die reden. Probleem is alleen dat het UWV niets van zich laat horen, ondanks verzoeken van mijn kant voor hulp Hoe dan ook, ik wil eerst wat zien te vinden in deze richting

Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
pi_56024264
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef Dingest het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
pi_56024539
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:48 schreef Sloper het volgende:

[..]

NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.

Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten

[ Bericht 29% gewijzigd door Dingest op 14-01-2008 15:11:47 ]
pi_56024682
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:

[..]

Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Daarom stond er ook "NOFI" bij

Maar wat wil je dan? Als je graag aan het werk wilt(that's a good thing), en je wilt rijden, en beschikt niet over super-sociale capaciteiten is vrachtwagen chauffeur volgens mij echt de beste optie? Of nacht beveiliger in zo'n Caddy?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:55:53 #58
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_56057555
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
pi_56057999
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:55 schreef blup het volgende:
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99

bruto denk ik
pi_56058164
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.

Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
pi_56058338
Ik begin morgen met me eerste rit bij easyway, het gaat mij niet speciaal om het geld. Of het nou 5 of 10euro is, als ik het maar leuk genoeg vind.

Anders ben ik na een week al weg
pi_56058869
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:08:26 #63
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_56059425
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.

Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Is idd niet niet voor 'n relatief verantwoordelijke baan, 't word denk ik pas beter als je echt beroepsmatig met CCVD etc gaat werken.
pi_56059442
Ja oke maar ik wijs geen baantje af omdat hij slecht betaald, het verschil van 6 of 10 euro per uur is dan maar jammer

Maargoed ik ben dan ook ene spaarzaam type en heb geen geldnood ofzo
pi_56059748
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:13 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99

bruto denk ik
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
pi_56060271
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Sloper het volgende:

[..]

Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid [afbeelding]
[..]

Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
Sloper kun je aangeven waar je meer verdient dan? evt via pm als je het niet in fok wilt dumpen
pi_56060431
pm
pi_56061942
Doe mij ook maar pm, als je wilt.
pi_56116721
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.

Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is
pi_56116838
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:11 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is [afbeelding]
namen + bedragen?

evt via pm
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:17:15 #71
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56116869
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm

*Heeft ook interesse...
Signature.
pi_56116959
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd!
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:52:42 #73
202014 JJH
Knetter. O+
pi_56117888
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:

[..]

Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.

Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.

In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.

Succes!!
pi_56118416
Ik werk als student ook in de chauffeurs-branche, maar geen personen . Beetje spullen op zaterdag bij klanten bezorgen. Ook goed te doen tegen een leuk loon + fooien. Rij met een bus die net in klein rijbewijs categorie nog valt (meer volume goederen, dus aan gewicht kom je niet).

Heb ook een keer bij taxi-bedrijf gekeken naar mogelijkheden, maar loon was al stuk minder. Vrijheid is in ieder geval heerlijk bij zo;n bijbaan
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:32:30 #75
202014 JJH
Knetter. O+
pi_56118713
In de taxi wil je, vooral rond het weekend, nog weleens wat fooi oppakken hoor!
pi_56119241
Ja, maar dan ga je in principe je loon mee compenseren. Wat ik nu op een zaterdag heb is al lekker aan loon en fooien lopen ook hard op. Vaak zat dat je 50e per klant krijgt. Soms een wederdienstje (wat oude spullen ergens anders brengen. Bij bedrijf of familie ofzo )
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56119974
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm
www.pantarij.nl, Rotterdam

Met name personenvervoer, dus sociale vaardigheden heb je zeker nodig. Weinig valet-parking enzo, vooral woon-werk en richting buitenland.

Voor bedragen; PM-se. (Ja, ik ben lui )
pi_56120001
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:52 schreef JJH het volgende:

[..]

ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.

In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.

Succes!!
Ik zal sowieso achter het UWV aan blijven gaan. Ik maak meer kans op het krijgen van een baan, en ook het houden ervan, met behulp van het UWV dan zonder

Waarschijnlijk ga ik via de NTI een cursus doen om een CCV chauffeursdiploma taxi proberen te halen. Dat is een rustig studietempo, en ik kan altijd afhaken als ik merk dat het toch niet bij me past. Mijn ouders sponsoren het iig, dus het kost mij vooralsnog geen ene cent

Maar dat traject zal dan 6 maanden duren geloof ik - kan ook nog langer of korter, maar 6 maanden raadt NTI aan - en in de tussentijd zal ik dus verder rondkijken naar werk. Hopelijk dat ik alsnog iets in deze beroepsrichting kan vinden. Hoewel de kans redelijk aanwezig is dat ik in het begin niet veel meer doe dan het vertrouwde rondbrengen van folders, kranten en/of post. Maar... dat doe ik wel met de auto Daar heb ik een stuk minder problemen mee dan met een fiets (mijn bezorgfietsen gingen altijd kapot, of waren gewoon waardeloos).
pi_56120073
Overigens, bovenstaand bedrijf zit zodanig om chauffeurs te springen dat je ook zonder ov nog wel een goede kans maakt om aangenomen te worden me dunkt. Gewoon een mailtje sturen lijkt me
  vrijdag 18 januari 2008 @ 02:29:22 #80
202014 JJH
Knetter. O+
pi_56120285
Vergeet niet dat je voor je taxipas naast dat CCV diploma ook nog een praktijkgedeelte hebt!! Dat zullen ze vast niet doen bij de NTI. Dat examen word afgenomen door het CBR.

Nogmaals succes!
pi_56120323
Dat klopt, maar dat zetten ze er gelukkig ook wel bij Ik had de studiegids al aangevraagt voor wat meer informatie. En bedankt, natuurlijk.
pi_56324971
Iemand ervaring met ABAZ en Easyway?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:00:13 #83
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56325002
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56325108
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen [afbeelding]
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
pi_56326257
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
Hoeveel ritjes krijg je gemiddeld per week?
  zondag 27 januari 2008 @ 14:14:50 #86
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56339695
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.

Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56340285
Thanks voor de info
pi_56342484
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.

Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
pi_56342657
Het betaald echt beroerd slecht, ik heb ervoor gepast. Daar kom ik mijn bed niet voor uit.
pi_56342960
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
pi_56342999
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Leuk lijkt me dat Maarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen? d
pi_56343336
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Rij in een Ford Transit met meubelopbouw. Mag nog net in rijbewijs B categorie . Elke zaterdag bezorgen van meubelen in NL + af en toe Belgie. Meestal worden verre adressen ingepland op de zaterdag. Lekker heel de dag toeren dus

Verdien rond de 9 euro per uur + fooien. Op een leuke dag mag je nog een euro of 25 fooi er bij optellen p.p. Maak een dag van 10 uur (zonder pauze). Eten/drinken kan natuurlijk rijdende weg.

Deze week bij een bedrijf als Taxichauffeur gesolliciteerd. Wil eigenlijk de zondag er ook bij gaan werken en dat zou goed uitkomen om erbij te gaan doen. Denk toch wel een pre door ervaring bij huidige baantje.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 28 januari 2008 @ 08:02:03 #93
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56355255
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
Ja, je moet minimaal een hele dag per week beschikbaar zijn... Maar er zijn ook veel avondritjes of ritjes die alleen een ochtend of middag kosten... Maar de eis van beschikbaarheid is vrij hard (uiteraard snapt men ook wel dat je af en toe tentamens hebt, maar het draait wel een stuk om goodwill.. )
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 28 januari 2008 @ 10:48:57 #94
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_56357567
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.

-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.

Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_56359304
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:48 schreef ralphk het volgende:
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.

-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.

Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
A8 zou ik inderdaad niet nemen voor personenvervoer, alhoewel een W12 Lang redelijk comfi is achterin. Aangezien je nu de oude S-Klasse heb ben je denk ik redelijk verpest door dat Airmatic systeem Daarom zou ik ook voor de "nieuwe" S-klasse gaan. Rijd ik ook 2dgn per week in, qua comfort echt

Ik weet dat sommige klanten expliciet vragen naar een "niet-mercedes" auto. Maar dat zijn meestal van die figuren die nog nooit zelf in zo'n bak hebben gezeten.

Ik weet niet wat je budget is, maar een Lexus 600h is natuurlijk de uber chauffeursauto. Ben je straks ook nog Co2 neutraal
  maandag 28 januari 2008 @ 12:40:53 #96
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_56359914
Lexus is inderdaad de shit, verbruik is nog wel wat aan de hoge kant.

Doordat het voorlopig nog een aanvulling op onze chauffeursdiensten is doen we het voorlopig nog met een 2dehandsje. Bouwjaar rond 2004 a 2005, max 70.000 km en diesel is toch wel een pre.

De nieuwe S en Lexus vallen voorlopig nog even af. De BMW 7 reeks vindt ik te expliciet, daarbij hebben veel van mijn klanten de nodige problemen met deze wagens gehad.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_56362117
In dat geval zou ik toch voor een nieuw type Mercedes(bj 2005) S-klasse 320CDI gaan. Zijn genoeg te vinden met >100.000km. De 420CDI is een zeldzaamheid in Nederland, en voor chauffeurswerk heb je zo'n V8 ook niet echt nodig. De 320CDI is abosluut niet ondergemotoriseerd zoals veel leken denken....

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een tijdje een A8 4.2TDI gehad, maar ik vond dat ding toch niet echt comfi hoor. Turbo komt er redelijk abrupt in, sommige mensen moeten daar flink aan wennen. En de vering is TE sportief. Wel een leuke rijdersauto

BMW 7 zou ik ook nooit doen.
pi_56362167
Net even gekeken, en uit 2005 heb je al een leuke 320CDI voor ~70k euro...
pi_56369295
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Leuk lijkt me dat Maarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen? d
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.

Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
pi_56369418
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef KosterT het volgende:
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.

Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
Wat voor werk doet VOS Logistics zoal en dan bedoel ik voornamelijk internationaal? Ik hoorde dat ze ook lekker lange ritten hebben in de groupage, maar hoe zit het met hun wachttijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')