quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringenquote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.quote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was...
De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
quote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen![]()
Connexxion koopt of least nieuwe bussen omdat de consessiehouder dat eist en zo zie je dat alle vervoerders nieuwe bussen kopen of leasen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.quote:Op zondag 10 december 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
Maar dan kun je niet de marktwerking er de schuld van geven.quote:Op zondag 10 december 2006 20:00 schreef Colnago het volgende:
[..]
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaanquote:Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:
Welke marktwerking?
Zozo, dat is de eerste keer dat ik hoor van het geprivatiseerde OV dat er lijnen bijkomen. Er zijn de afgelopen jaren namelijk heel wat buslijnen e.d gestopt omdat het niet meer winstgevend was.....quote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen![]()
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.quote:Op zondag 10 december 2006 19:55 schreef Colnago het volgende:
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voerenquote:Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.
Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Misschien moet je eerst je huiswerk even wat beter gaan doen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was...
De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Hebben die actie's effect dan?quote:Op zondag 10 december 2006 21:26 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).quote:Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Timmehhh het volgende:
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
Welke marktwerking is er dan bij de NS? Het is een 100% staatsbedrijf en het ministerie van V&W geeft het hoofdrailnet aan. Bij mijn weten gaat de winst gewoon naar het ministerie toe.quote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Delano87 het volgende:
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.
In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.
De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.
Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.
http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Er is geen markt.quote:Op zondag 10 december 2006 21:16 schreef rood_verzet het volgende:
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
Koop dan een Trabi.quote:Op zondag 10 december 2006 21:35 schreef rood_verzet het volgende:
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
Wie heeft ze dan wel?quote:Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
De overheid is, naast enig aandeelhouder, tevens opdrachtgever van de spoorwegen. Voor het hoofdrailnet is de landelijke overheid dat, voor de regionale concessies de lokale overheden (provincies e.d.)quote:Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Sterker nog, de overheid is de enige aandeelhouder.quote:Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook het probleem van de NS. Het is een publieke monopolist met private trekken. En van wie is de NS nu éigenlijk? Van Verkeer en Waterstaat of van de directie?quote:Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Ik heb ook weinig op met de verregaande privatisering van het OV, maar voor communisten heb ik een diepgewortelde en persoonlijke haat.quote:Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Je bent dus een soort van Volkert van der G?quote:Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.quote:Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef Ooster het volgende:
[..]
Je bent dus een soort van Volkert van der G?
Voor mij hoef je in ieder geval niet bang te zijn hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met je gemeen heb.
Dat gold voor van der G ook. Bij zijn invallen op nertsenboerderijen zag hij leed van de lieve kleine beestjes enz. Nog niet echt een argument om fysiek te keer te gaan natuurlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Zo ongeveer ja.quote:Op zondag 10 december 2006 23:13 schreef Ooster het volgende:
[..]
Maar jij zal natuurlijk in je eindeloze tochten door communistische landen waar het democratischcommunisme wel van de grond is gekomen natuurlijk wel genoeg ervaring opgedaan hebben om voor de rest van je leven iedere voorstander van het democratisch
communisme op z'n bek te slaan
![]()
Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.quote:Op zondag 10 december 2006 23:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Zo ongeveer ja.
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?quote:Op zondag 10 december 2006 23:27 schreef Ooster het volgende:
[..]
Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.
Nee, juist daarom. Het is daarmee nogal voorbarig om iemand op zijn bek te slaan die voorstander is van het democratisch communisme.quote:Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Jij bent best grappig. Onbedoeld, maar toch.quote:Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.quote:Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Oehhh vertelquote:Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...quote:Op zondag 10 december 2006 23:41 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.
Nee dat is flauw (hoewel het wel een democratisch, maar uit de hand gelopen, proces was)
In tal van socialistische landen had men raden, waar je met een meerderheid beslissingen kon nemen over de gang van zaken in jouw regio.
Communisme werkt via volksdemocratie en een 'dictatuur van het proletariaat' (oftewel het volk beslist) Wat in theorie veel democratischer is dan onze parlementaire democratie.
Nee? Het lijkt me een redelijke eis dat het OV gewoon redelijk functioneert, het is wel deels geprivatiseerd, de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.quote:
Alsjeblieft, in praktijk kwam ook vaak genoeg democratie voor, in de VS was men zo bang dat de communisten via democratie aan de macht kwamen in Vietnam en Chili, dat ze bij beide landen een dictator in het zadel hielpen...quote:Op zondag 10 december 2006 23:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...
Ja? wat is daar mee? Die zijn niet meer socialistisch bedoel je?quote:Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat heb ik je vast al eens verteld, maar vooruit: China, Litouwen en Oost-Duitsland.
Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.quote:Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef rood_verzet het volgende:
de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.
Dat mag je de Chinese overheid wel even vertellen dan, en in Oost-Europa en Oost-Duitsland zijn de sporen van je heilstaat nog in overvloede te vinden.quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja? wat is daar mee? Die zijn niet meer socialistisch bedoel je?
Volgens mij was dat uiteindelijk omdat het te laat was voor een alternatief. Ik heb me er niet echt in verdiept, dus ik kan mij vergissen.quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef rood_verzet het volgende:
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?
Wat de chinezen betreft, dit zijn niet zo communistisch/socialistisch als de paus, maar nu dat China geld in het laadje van Europa brengt zijn er alleen nog jubelverhalen over te horen. In Oost-Europa en de DDR is alles er op achteruit gegaan sinds de val van het socialisme. De vrouwenhandel floreert er en de werkloosheid en koopkracht is er gemiddeld ver op achteruit gegaan.quote:Op zondag 10 december 2006 23:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat mag je de Chinese overheid wel even vertellen dan, en in Oost-Europa en Oost-Duitsland zijn de sporen van je heilstaat nog in overvloede te vinden.
Man, ze mogen nog geen dienstregeling wijzigen zonder bemoeienis van de kamer...quote:Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef rood_verzet het volgende:
de directie is niet in de handen van de overheid.
Doe toch niet zo achterlijk, bezoek zelf dan eens die landen en praat met die mensen, misschien dat je dan eindelijk inziet dat het toen wel degelijk veel erger was.quote:Op zondag 10 december 2006 23:59 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Wat de chinezen betreft, dit zijn niet zo communistisch/socialistisch als de paus, maar nu dat China geld in het laadje van Europa brengt zijn er alleen nog jubelverhalen over te horen. In Oost-Europa en de DDR is alles er op achteruit gegaan sinds de val van het socialisme. De vrouwenhandel floreert er en de werkloosheid en koopkracht is er gemiddeld ver op achteruit gegaan.
Dat is ten eerste niet waar. Er zijn genoeg problemen met de overgang, maar dat heeft niets te maken met kapitalisme, maar met het feit dat het communistische denken er nog niet uit is.quote:Op zondag 10 december 2006 23:59 schreef rood_verzet het volgende:
In Oost-Europa en de DDR is alles er op achteruit gegaan sinds de val van het socialisme.
En wie zegt dat ik niet met die mensen gepraat heb? Het was geen 'arbeidersparadijs' en er was veel fout, maar de levensstandaard was wel veel beter. Wat heb je aan je vrijheid (hoewel, kijk naar Rusland) als je geen brood op de plank krijgt?quote:Op maandag 11 december 2006 00:02 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Doe toch niet zo achterlijk, bezoek zelf dan eens die landen en praat met die mensen, misschien dat je dan eindelijk inziet dat het toen wel degelijk veel erger was.
Wat heb je aan werk zonder vrijheid? En ik weet wel zeker dat jij nog nooit in een dergelijk land bent geweest, laat staan dat je met met de gemiddelde burgers gesproken hebt, anders zou je op zijn minst een iets realistischere en minder achterlijke politieke overtuiging hebben.quote:Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik niet met die mensen gepraat heb? Het was geen 'arbeidersparadijs' en er was veel fout, maar de levensstandaard was wel veel beter. Wat heb je aan je vrijheid (hoewel, kijk naar Rusland) als je geen brood op de plank krijgt?
Het communistische denken is er na meer dan 15 jaar en dubbeldikke westerse zwartmakerij nog niet uit, dat is voor mij goed nieuws.quote:Op maandag 11 december 2006 00:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is ten eerste niet waar. Er zijn genoeg problemen met de overgang, maar dat heeft niets te maken met kapitalisme, maar met het feit dat het communistische denken er nog niet uit is.
Vergis je niet, aan de DDR kun je heel goed zien hoe goed het communisme werkt. West en Oost begonnen met een beetje dezelfde randvoorwaarden waarbij de een ging voor kapitalisme en de ander voor communisme. In 50 jaar tijd was het rijkdom vs armoede. Ziedaar waar communisme toe leidt.
Ik ben afgelopen jaar nog in Oost Europa geweest en ik heb laatst nog met een Ossie die bij mij in de buurt woont gesproken, dus dan kun je wel speculeren van niet, maar het is toch echt zo. Jouw overtuigen komt op mij heel erg achterlijk overquote:Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat heb je aan werk zonder vrijheid? En ik weet wel zeker dat jij nog nooit in een dergelijk land bent geweest, laat staan dat je met met de gemiddelde burgers gesproken hebt, anders zou je op zijn minst een iets realistischere en minder achterlijke politieke overtuiging hebben.
Daarmee bedoel ik dat er geen enkele zelfredzaamheid is, de mensen besluiteloos zijn en wachten tot de overheid ze bij het handje nemen. Het individu is kapot gemaakt door dit wezenlijk verkeerde systeem.quote:Op maandag 11 december 2006 00:20 schreef rood_verzet het volgende:
Het communistische denken is er na meer dan 15 jaar en dubbeldikke westerse zwartmakerij nog niet uit, dat is voor mij goed nieuws.
Jij had voor de grap eens de DDR mee moeten maken. Het was zo zwart-wit.quote:Rijkdom versus armoede lijkt me veels te overdreven zwart-wit denken.
Wil jij nu met droge ogen ontkennen dat het communisme niets dan ellende heeft gebracht? Niet alleen op financieel gebied (ook Rusland was ooit rijk) overigens, maar toch zeker op financieel gebied was het een ramp.quote:Het verschil tussen rijk en arm was in de DDR veel minder en nee, dat betekent niet dat iedere Oost-Duitser even arm was als de armste West-Duitser, iedereen had voeding, eten, gezondheidszorg, scholing, etc. Het ontbrak de DDR burger wel aan het aantal luxe goederen, die de welgestelde West-Duitser wel had, dat geef ik toe.[quote]
De arme West-Duitser had het beter dan de gemiddelde Oost-Duitser. Ook in West-Duitsland had iedereen voeding, eten, gezondheidszorg, scholing, enz. Net als in NL overigens...
[quote]
Begonnen ze met dezelfde randvoorwaarde? Beiden delen waren aan gort geschoten ja, maar terwijl de BRD kon teren op de Marshall-hulp van de rijke VS (die geen oorlogsschade aan huis had, maar er zelfs aan verdiende) Moest de DDR het hebben van het zelfde kapotgeschoten USSR, in eerste geval werden er fabrieken en machines uit Oost Duitsland gehaald om de USSR op te bouwen, dat kan je lullig vinden, maar het is wel deels gerechtvaardigt.
Dat is niet zo gek, verandering gaat er bij de meeste lager geschoolde werknemers niet in.quote:Op maandag 11 december 2006 10:33 schreef Delano87 het volgende:
Nou denk dat ik zelf wel een stuk of 20 chauffeurs en conducteurs ff had gesproken toen ik hen de krant gaf. Was er maar één bij die zei, het zij zo enhaalde zijn schouders op. De rest waren zeer geinteresseerd in het onderwerp en zeiden iedere maal dat ze de privatiseringen harstikke zat te zijn.
Dus ROVER kletst maar wat uit zijn nek begrijp ik?quote:Onder de reizigers waar ik ff mee kon praten was echt helemaal niemand tevreden!
Er zijn geen privatiseringen in deze markt. Jullie staan daar gewoon als een stel mongolen te demonstreren tegen iets dat niet bestaat. Een stelletje zwartekousers staan meer open voor de werkelijkheid dan jullie.quote:Op maandag 11 december 2006 10:11 schreef Delano87 het volgende:
Gaat deze discussie nou over de verschillende meningen over het socialisme en wat socialistische landen of over de privatiseringen? Dacht het laatste....![]()
Gelukkig kan de overheid dat niet. De overheid heeft namelijk helemaal geen verstand van dienstregelingen. En populistische mannetjes als Jan M al helemaal niet. Die nieuwe dienstregeling is hard nodig en is dan misschien wel niet perfect, het is beter dan het was. Simpelweg omdat de oude dienstregeling geen verdere groei toeliet. En als je je er in zou verdiepen, zou je zien dat de NS ook niet de financieel meest gunstige oplossing hebben gekozen, maar een afweging hebben gemaakt op basis van o.a. geld, reizigers en personeel.quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef rood_verzet het volgende:
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?
Omdat je niet even 4 weken van te voren 3 jaar werk om kunt turnen......quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?
De spoorsector heeft hier drie jaar aan gewerkt en een paar simpele kinkels denken het beter te weten. Al zou je het in vier weken kunnen veranderen, dan nog zou je het niet moeten willen.quote:Op maandag 11 december 2006 12:23 schreef Xtreem het volgende:
Omdat je niet even 4 weken van te voren 3 jaar werk om kunt turnen......
De rijksoverheid. Voor de volle 100%quote:Ik mis nogaltijd het antwoord op de vraag wie volgens jullie dan wel de aandelen van de NS in handen heeft?
Dus omdat er 1 boerenstukje is waar conexxion meer passagiers scoort, moeten we in de rest van het land blij zijn met het goede werk connexxion? Hier in Amsterdam komen de connexionbussen vaak volkomen willekeurig, kom we gooien er eens een uurdienst hier en daar tussenuit in de spits, lachen voor de rezigers.quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Nee, het laat zien waar je met je OV heen kunt. ALLE OV bedrijven in NL die zijn geprivatiseerd zijn beter gaan draaien, alleen is er daarnaast vaak nog extra bezuinigd. Maar dat jij dat merkt wil niet zeggen dat privatiseren niet werkt. Het beste voorbeeld van een geslaagde privatisering is de NS.quote:Op maandag 11 december 2006 12:36 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Dus omdat er 1 boerenstukje is waar conexxion meer passagiers scoort, moeten we in de rest van het land blij zijn met het goede werk connexxion? Hier in Amsterdam komen de connexionbussen vaak volkomen willekeurig, kom we gooien er eens een uurdienst hier en daar tussenuit in de spits, lachen voor de rezigers.
Prima, laat Twente lekker privatiseren dan, maar in de rest van het land is het OV (en connexion) echt niet beter dan voor alle privatiseringen. En aargh, breek me de bek niet open over die onopgevoede onbeleefde josti's die de kaartjes controleren in de amsterdamse tram.
Zoals ze de mensen commanderen om naar voren te lopen, dag na dag, snauwen in het nederlands en engels, en dan denken dat ze vakkundig en beleefd zijn omdat ze af en toe 'please' tussen hun gesnauw proppen, ik merk er niets van dat ze commercieel en dus vriendelijk en klantgericht zijn.![]()
Een applaus voor jouw verdraagzaamheid!quote:Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
Het is al gevraagd, maar ik doe het nog maar eens: welke privatisering?quote:Op maandag 11 december 2006 16:43 schreef Delano87 het volgende:
De treinen en bussen zijn sinds hun privatisering juist enkel slechter gaan rijden en de kosten voor kaartjes nooit zo groot geweest.
OV is nog altijd goedkoper dan de auto. Vergeet niet dat er nogal wat geld van de automobilist richting het OV vloeit.quote:Mensen worden gewoon gedwongen om auto te kopen als het OV zo duur is voor de gemiddelde Nederlander.
Waarom is dat beter? Rijdt het OV tegenwoordig op zonne-energie? En zelfs al zou dat zo zijn, wie gaat dat 'gratis' OV betalen?quote:Het zou ook veel beter zijn voor het milieu als het OV gratis of minimaal drie kwart in kosten worden gekort.
De rijkenquote:Op maandag 11 december 2006 17:52 schreef NewOrder het volgende:
wie gaat dat 'gratis' OV betalen?
Autorijden is de laatste jaren relatief veel duurder geworden dan het OV. De prijzen van OV zijn helemaal niet exorbitant gestegen, sterker nog, de prijzen zijn slechts met enkele procenten boven de inflatie verhoogd, terwijl de energieprijzen en loonkosten, ook voor de NS, veel harder gestegen zijn.quote:Op maandag 11 december 2006 16:43 schreef Delano87 het volgende:
door en door slecht... je naam is helemaal juist,,... De treinen en bussen zijn sinds hun privatisering juist enkel slechter gaan rijden en de kosten voor kaartjes nooit zo groot geweest. Mensen worden gewoon gedwongen om auto te kopen als het OV zo duur is voor de gemiddelde Nederlander. Het zou ook veel beter zijn voor het milieu als het OV gratis of minimaal drie kwart in kosten worden gekort.
Binnen het OV is er wel degelijk sprake van een markt. Er worden (behalve op het kernnet) om de x jaar aanbestedingen gedaan voor een vaste periode. Het gaat hier dus om concurrentie om het spoor, niet op het spoor. Hetzelfde geldt voor het busvervoer. Op een paar steden na, waar het OV dan ook het slechts is van allemaal. (Rotterdam)quote:Op maandag 11 december 2006 18:37 schreef raptorix het volgende:
Privatisering <> Vrije markt.
Een vrije markt zal op lange termijn de beste resultaten geven, maar als je het monopolie van de staat naar een private onderneming schuift helpt dat geen ruk natuurlijk
Nee dat is geen markt, dat is VERDELING van een markt, als een partij nou eenmaal een aanbesteding heeft gedaan, zullen ze echt niet hun kwaliteit zoveel gaan verbeteren, dat gebeurd pas als 2 partijen samen 1 gebied bestrijden, immers welke partij zou jij kiezen?quote:Op maandag 11 december 2006 18:42 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Binnen het OV is er wel degelijk sprake van een markt. Er worden (behalve op het kernnet) om de x jaar aanbestedingen gedaan voor een vaste periode. Het gaat hier dus om concurrentie om het spoor, niet op het spoor. Hetzelfde geldt voor het busvervoer. Op een paar steden na, waar het OV dan ook het slechts is van allemaal. (Rotterdam)
Het is een wat trage markt, maar het is wel degelijk een vrije markt. Iedereen kan toetreden, alleen slechts op gezette tijden. En daar is best wel wat voor te zeggen. Je kan het nl. ook zo doen als ze in de UK bedacht hebben in de jaren '90. Toen wel eens in een trein gezeten daar?quote:Op maandag 11 december 2006 18:45 schreef raptorix het volgende:
Nee dat is geen markt, dat is VERDELING van een markt, als een partij nou eenmaal een aanbesteding heeft gedaan, zullen ze echt niet hun kwaliteit zoveel gaan verbeteren, dat gebeurd pas als 2 partijen samen 1 gebied bestrijden, immers welke partij zou jij kiezen?
Nee dat is ook niet zo vreemd, aangezien andere vervoersbedrijven hun hele hebben en houden hebben kunnen opbouwen met belastinggeld, als er dan een partij tussen komt die van 0 af aan moet beginnen, dan is dat haast niet op te brengen.quote:Op maandag 11 december 2006 18:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het is een wat trage markt, maar het is wel degelijk een vrije markt. Iedereen kan toetreden, alleen slechts op gezette tijden. En daar is best wel wat voor te zeggen. Je kan het nl. ook zo doen als ze in de UK bedacht hebben in de jaren '90. Toen wel eens in een trein gezeten daar?
Er is concurrentie rond de aanbesteding, daarna zijn er contracten met boeteclausules. Als je kijkt naar Twente en Groningen (Connexxion en Arriva) kun je precies zien hoe dat systeem werkt. Met name op het spoor is er het probleem van de dekkingsgraad en de dure infrastructuur waardoor een helemaal open markt niet kan werken.
Verdraagzaamheid moet grenzen kennen, of zou jij een neo-nazi ook vriendelijk bedanken?quote:Op maandag 11 december 2006 16:58 schreef gday het volgende:
[..]
Een applaus voor jouw verdraagzaamheid!
[afbeelding]
Idd, of in communistische opvattingen de staat want de staat regelt allesquote:
Nee, maar ik zou hem ook niet neerhoeken.quote:Op maandag 11 december 2006 19:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid moet grenzen kennen, of zou jij een neo-nazi ook vriendelijk bedanken?
Ik ben nou eenmaal een man vol passiequote:Op maandag 11 december 2006 20:14 schreef gday het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou hem ook niet neerhoeken.
En laat deze communisten nou ook juist vol passie zijn, maar op een ietwat minder agressieve manier.quote:Op maandag 11 december 2006 20:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben nou eenmaal een man vol passie![]()
En wat is daar grappig aan? Ohja meneer vind zichzelf verheven boven andere mensen zeker, je bent zelf een kansloos debielquote:
Ga een geschiedenisboekje lezen jochie, met je 'ook Rusland was ooit rijk' en kom dan maar weer eens terug...quote:Op maandag 11 december 2006 00:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dat er geen enkele zelfredzaamheid is, de mensen besluiteloos zijn en wachten tot de overheid ze bij het handje nemen. Het individu is kapot gemaakt door dit wezenlijk verkeerde systeem.
[..]
Jij had voor de grap eens de DDR mee moeten maken. Het was zo zwart-wit.
[..]
Wil jij nu met droge ogen ontkennen dat het communisme niets dan ellende heeft gebracht? Niet alleen op financieel gebied (ook Rusland was ooit rijk) overigens, maar toch zeker op financieel gebied was het een ramp.
Allang gedaan. Bijna klaar!quote:
Sint Petersburg (voor jou: Leningrad) is niet groot geworden tijdens het Rode Gevaar iig.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:40 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ga een geschiedenisboekje lezen jochie, met je 'ook Rusland was ooit rijk' en kom dan maar weer eens terug...
Staat Sint Petersburg voor heel Rusland? Je moet wel een erge simpleton zijn om naar een stad te kijken en daarmee het land te beoordelenquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:44 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Sint Petersburg (voor jou: Leningrad) is niet groot geworden tijdens het Rode Gevaar iig.
De rest van het land was een groot paradijs, natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:50 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Staat Sint Petersburg voor heel Rusland? Je moet wel een erge simpleton zijn om naar een stad te kijken en daarmee het land te beoordelen
Ik noemde Leningrad omdat dat nog iets is waar je trots op zou kunnen zijn geweest in 1980. Een soort ster aan de donkere hemel, zeg maar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:50 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Staat Sint Petersburg voor heel Rusland? Je moet wel een erge simpleton zijn om naar een stad te kijken en daarmee het land te beoordelen
Ja, dát is nu onderhand wel duidelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De rest van het land was een groot paradijs, natuurlijk.![]()
Ik ga echt over mijn nek van mensen die communisme proberen goed te praten.![]()
Dat kan nooit duidelijk genoeg zijn, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:30 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, dát is nu onderhand wel duidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |