abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44308297
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.

In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.

De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.

Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.

http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_44308436
De NCPN deelt partijkranten uit. So what? Waar moeten we over discussieren? De papierverspilling die hierdoor veroorzaakt wordt?
pi_44308981
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
pi_44309090
Dus jij bent tevreden met de slechte diensten die de NS leverd tegen enorme hoge prijzen voor kaartjes? Ik zelf moet geregeld naar Schagen vanaf Den Helder voor school. Maar als ik weer terug naar huis wil heb ik bijna altijd dat ik wel een half uur tot 3 kwartier moet wachten tot eindelijk die trein vertrekt of aankomt. En ik zou niet graag willen werken bij Connexxion met de slechte arbeidsvoorwaarden. En het verslechtert over het algemeen steeds meer het openbaar vervoer. Waarom denk je dat er steeds van die stakingen zijn dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delano87 op 10-12-2006 18:46:05 ]
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 18:32:01 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44309275
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Er staat toch heel duidelijk in dat bericht dat de landelijke trend dalende is. Waarom is dit bericht een pleidooi voor marktwerking in het Openbaar Vervoer? Omdat er ook ergens in het land een uitzondering bestaat?
pi_44309340
Dat de NS niet geprivatiseerd is en zelfs niet alleen over zijn eigen dienstregeling mag beslissen wordt maar even voor het gemak vergeten neem ik aan?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44309379
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 18:37:57 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44309419
quote:
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
Pugna Pro Patria
  zondag 10 december 2006 @ 19:28:18 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310487
Welke marktwerking?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44310995
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
pi_44311007
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
pi_44311147
quote:
Connexxion koopt of least nieuwe bussen omdat de consessiehouder dat eist en zo zie je dat alle vervoerders nieuwe bussen kopen of leasen.
Het nadeel is wel dat er veel nieuwe bussen over zijn als men een consessie verliest en wie gaat dat betalen denk je?
Verder is het wel leuk dat men nieuwe bussen heeft maar wat denk je ervan dat men geen reserve bussen of chauffeurs meer wil hebben?
Regelmatig komt het voor dat ritten of zelfs hele diensten niet gereden worden omdat er geen bus of chauffeur is en dat was voor de marktwerking gewoon niet denkbaar.
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Audaces fortuna juvat
pi_44311190
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Audaces fortuna juvat
pi_44311393
quote:
Op zondag 10 december 2006 20:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Maar dan kun je niet de marktwerking er de schuld van geven.
  zondag 10 december 2006 @ 21:16:59 #15
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44311884
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:
Welke marktwerking?
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
  zondag 10 december 2006 @ 21:19:59 #16
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44311996
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Zozo, dat is de eerste keer dat ik hoor van het geprivatiseerde OV dat er lijnen bijkomen. Er zijn de afgelopen jaren namelijk heel wat buslijnen e.d gestopt omdat het niet meer winstgevend was.....

Je loopt het toch niet te verzinnen, hmm?
pi_44312129
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:55 schreef Colnago het volgende:
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.

Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 10 december 2006 @ 21:26:42 #18
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312198
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.

Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
pi_44312266
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zondag 10 december 2006 @ 21:34:12 #20
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_44312419
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:

Misschien moet je eerst je huiswerk even wat beter gaan doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_44312425
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:26 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
Hebben die actie's effect dan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 10 december 2006 @ 21:35:02 #22
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312440
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Timmehhh het volgende:
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
  zondag 10 december 2006 @ 21:36:08 #23
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312472
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hebben die actie's effect dan?
Als je het nooit probeert dan weet je zeker van niet.
  zondag 10 december 2006 @ 21:58:43 #24
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44313212
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Delano87 het volgende:
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.

In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.

De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.

Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.

http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Welke marktwerking is er dan bij de NS? Het is een 100% staatsbedrijf en het ministerie van V&W geeft het hoofdrailnet aan. Bij mijn weten gaat de winst gewoon naar het ministerie toe.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44314082
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 22:29:36 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314252
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:16 schreef rood_verzet het volgende:
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
Er is geen markt.
Er is geen private eigenaar.

Dit kan dus alleen puur overheidsfalen zijn.
  zondag 10 december 2006 @ 22:31:09 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314308
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:35 schreef rood_verzet het volgende:
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
Koop dan een Trabi.
  zondag 10 december 2006 @ 22:31:41 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314326
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
Wie heeft ze dan wel?
  zondag 10 december 2006 @ 22:40:24 #29
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_44314624
quote:
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
De overheid is, naast enig aandeelhouder, tevens opdrachtgever van de spoorwegen. Voor het hoofdrailnet is de landelijke overheid dat, voor de regionale concessies de lokale overheden (provincies e.d.)
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_44314644
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
  zondag 10 december 2006 @ 22:49:23 #31
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44314941
quote:
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
Sterker nog, de overheid is de enige aandeelhouder.

NS is een naamloze vennootschap met als enig aandeelhouder de Nederlandse Staat. De aandelen worden sinds 1 januari 2005 beheerd door het Ministerie van Financiën (voordien door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat).

quote:
Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook het probleem van de NS. Het is een publieke monopolist met private trekken. En van wie is de NS nu éigenlijk? Van Verkeer en Waterstaat of van de directie?

Dit alles neemt niet weg dat ik vaak met plezier in de trein zit.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44314986
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
CJB
pi_44315043
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Ik heb ook weinig op met de verregaande privatisering van het OV, maar voor communisten heb ik een diepgewortelde en persoonlijke haat.
  zondag 10 december 2006 @ 23:01:08 #34
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_44315317
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
Je bent dus een soort van Volkert van der G?

Voor mij hoef je in ieder geval niet bang te zijn hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met je gemeen heb.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_44315485
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef Ooster het volgende:

[..]

Je bent dus een soort van Volkert van der G?

Voor mij hoef je in ieder geval niet bang te zijn hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met je gemeen heb.
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
  zondag 10 december 2006 @ 23:13:53 #36
157786 Ooster
pi_44315698
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Dat gold voor van der G ook. Bij zijn invallen op nertsenboerderijen zag hij leed van de lieve kleine beestjes enz. Nog niet echt een argument om fysiek te keer te gaan natuurlijk.

Maar jij zal natuurlijk in je eindeloze tochten door communistische landen waar het democratisch communisme wel van de grond is gekomen natuurlijk wel genoeg ervaring opgedaan hebben om voor de rest van je leven iedere voorstander van het democratisch communisme op z'n bek te slaan
pi_44315878
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:13 schreef Ooster het volgende:

[..]

Maar jij zal natuurlijk in je eindeloze tochten door communistische landen waar het democratisch communisme wel van de grond is gekomen natuurlijk wel genoeg ervaring opgedaan hebben om voor de rest van je leven iedere voorstander van het democratisch communisme op z'n bek te slaan
Zo ongeveer ja.
  zondag 10 december 2006 @ 23:27:45 #38
157786 Ooster
pi_44316085
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Zo ongeveer ja.
Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.
pi_44316163
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:27 schreef Ooster het volgende:

[..]

Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
  zondag 10 december 2006 @ 23:35:41 #40
157786 Ooster
pi_44316274
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Nee, juist daarom. Het is daarmee nogal voorbarig om iemand op zijn bek te slaan die voorstander is van het democratisch communisme.

* Ooster is blij dat je zijn ironie in voorgaande post begrijpt!
pi_44316366
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
Jij bent best grappig. Onbedoeld, maar toch.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 10 december 2006 @ 23:41:47 #42
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316444
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.

Nee dat is flauw (hoewel het wel een democratisch, maar uit de hand gelopen, proces was)

In tal van socialistische landen had men raden, waar je met een meerderheid beslissingen kon nemen over de gang van zaken in jouw regio.

Communisme werkt via volksdemocratie en een 'dictatuur van het proletariaat' (oftewel het volk beslist) Wat in theorie veel democratischer is dan onze parlementaire democratie.
  zondag 10 december 2006 @ 23:42:40 #43
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316468
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oehhh vertel
pi_44316524
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:41 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.

Nee dat is flauw (hoewel het wel een democratisch, maar uit de hand gelopen, proces was)

In tal van socialistische landen had men raden, waar je met een meerderheid beslissingen kon nemen over de gang van zaken in jouw regio.

Communisme werkt via volksdemocratie en een 'dictatuur van het proletariaat' (oftewel het volk beslist) Wat in theorie veel democratischer is dan onze parlementaire democratie.
Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...
  zondag 10 december 2006 @ 23:45:12 #45
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316536
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Koop dan een Trabi.
Nee? Het lijkt me een redelijke eis dat het OV gewoon redelijk functioneert, het is wel deels geprivatiseerd, de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.
pi_44316547
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:42 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Oehhh vertel
Dat heb ik je vast al eens verteld, maar vooruit: China, Litouwen en Oost-Duitsland.
  zondag 10 december 2006 @ 23:48:12 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316605
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...
Alsjeblieft, in praktijk kwam ook vaak genoeg democratie voor, in de VS was men zo bang dat de communisten via democratie aan de macht kwamen in Vietnam en Chili, dat ze bij beide landen een dictator in het zadel hielpen...
  zondag 10 december 2006 @ 23:49:07 #48
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316624
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat heb ik je vast al eens verteld, maar vooruit: China, Litouwen en Oost-Duitsland.
Ja? wat is daar mee? Die zijn niet meer socialistisch bedoel je?
pi_44316626
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef rood_verzet het volgende:

de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.
Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.
  zondag 10 december 2006 @ 23:49:55 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316645
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?
pi_44316682
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja? wat is daar mee? Die zijn niet meer socialistisch bedoel je?
Dat mag je de Chinese overheid wel even vertellen dan, en in Oost-Europa en Oost-Duitsland zijn de sporen van je heilstaat nog in overvloede te vinden.
pi_44316758
quote:

Volgens mij was dat uiteindelijk omdat het te laat was voor een alternatief. Ik heb me er niet echt in verdiept, dus ik kan mij vergissen.
  zondag 10 december 2006 @ 23:59:19 #53
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316864
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat mag je de Chinese overheid wel even vertellen dan, en in Oost-Europa en Oost-Duitsland zijn de sporen van je heilstaat nog in overvloede te vinden.
Wat de chinezen betreft, dit zijn niet zo communistisch/socialistisch als de paus, maar nu dat China geld in het laadje van Europa brengt zijn er alleen nog jubelverhalen over te horen. In Oost-Europa en de DDR is alles er op achteruit gegaan sinds de val van het socialisme. De vrouwenhandel floreert er en de werkloosheid en koopkracht is er gemiddeld ver op achteruit gegaan.
  maandag 11 december 2006 @ 00:02:37 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44316941
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef rood_verzet het volgende:
de directie is niet in de handen van de overheid.
Man, ze mogen nog geen dienstregeling wijzigen zonder bemoeienis van de kamer...
pi_44316949
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:59 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Wat de chinezen betreft, dit zijn niet zo communistisch/socialistisch als de paus, maar nu dat China geld in het laadje van Europa brengt zijn er alleen nog jubelverhalen over te horen. In Oost-Europa en de DDR is alles er op achteruit gegaan sinds de val van het socialisme. De vrouwenhandel floreert er en de werkloosheid en koopkracht is er gemiddeld ver op achteruit gegaan.
Doe toch niet zo achterlijk, bezoek zelf dan eens die landen en praat met die mensen, misschien dat je dan eindelijk inziet dat het toen wel degelijk veel erger was.
pi_44316989
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:59 schreef rood_verzet het volgende:

In Oost-Europa en de DDR is alles er op achteruit gegaan sinds de val van het socialisme.
Dat is ten eerste niet waar. Er zijn genoeg problemen met de overgang, maar dat heeft niets te maken met kapitalisme, maar met het feit dat het communistische denken er nog niet uit is.

Vergis je niet, aan de DDR kun je heel goed zien hoe goed het communisme werkt. West en Oost begonnen met een beetje dezelfde randvoorwaarden waarbij de een ging voor kapitalisme en de ander voor communisme. In 50 jaar tijd was het rijkdom vs armoede. Ziedaar waar communisme toe leidt.
  maandag 11 december 2006 @ 00:12:23 #57
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44317162
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:02 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Doe toch niet zo achterlijk, bezoek zelf dan eens die landen en praat met die mensen, misschien dat je dan eindelijk inziet dat het toen wel degelijk veel erger was.
En wie zegt dat ik niet met die mensen gepraat heb? Het was geen 'arbeidersparadijs' en er was veel fout, maar de levensstandaard was wel veel beter. Wat heb je aan je vrijheid (hoewel, kijk naar Rusland) als je geen brood op de plank krijgt?
pi_44317274
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

En wie zegt dat ik niet met die mensen gepraat heb? Het was geen 'arbeidersparadijs' en er was veel fout, maar de levensstandaard was wel veel beter. Wat heb je aan je vrijheid (hoewel, kijk naar Rusland) als je geen brood op de plank krijgt?
Wat heb je aan werk zonder vrijheid? En ik weet wel zeker dat jij nog nooit in een dergelijk land bent geweest, laat staan dat je met met de gemiddelde burgers gesproken hebt, anders zou je op zijn minst een iets realistischere en minder achterlijke politieke overtuiging hebben.
  maandag 11 december 2006 @ 00:20:45 #59
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44317408
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is ten eerste niet waar. Er zijn genoeg problemen met de overgang, maar dat heeft niets te maken met kapitalisme, maar met het feit dat het communistische denken er nog niet uit is.

Vergis je niet, aan de DDR kun je heel goed zien hoe goed het communisme werkt. West en Oost begonnen met een beetje dezelfde randvoorwaarden waarbij de een ging voor kapitalisme en de ander voor communisme. In 50 jaar tijd was het rijkdom vs armoede. Ziedaar waar communisme toe leidt.
Het communistische denken is er na meer dan 15 jaar en dubbeldikke westerse zwartmakerij nog niet uit, dat is voor mij goed nieuws.

Rijkdom versus armoede lijkt me veels te overdreven zwart-wit denken. Het verschil tussen rijk en arm was in de DDR veel minder en nee, dat betekent niet dat iedere Oost-Duitser even arm was als de armste West-Duitser, iedereen had voeding, eten, gezondheidszorg, scholing, etc. Het ontbrak de DDR burger wel aan het aantal luxe goederen, die de welgestelde West-Duitser wel had, dat geef ik toe.

Begonnen ze met dezelfde randvoorwaarde? Beiden delen waren aan gort geschoten ja, maar terwijl de BRD kon teren op de Marshall-hulp van de rijke VS (die geen oorlogsschade aan huis had, maar er zelfs aan verdiende) Moest de DDR het hebben van het zelfde kapotgeschoten USSR, in eerste geval werden er fabrieken en machines uit Oost Duitsland gehaald om de USSR op te bouwen, dat kan je lullig vinden, maar het is wel deels gerechtvaardigt. In Oost-Duitsland heerste er tenminste geen cultureel imperialisme
  maandag 11 december 2006 @ 00:22:52 #60
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44317463
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat heb je aan werk zonder vrijheid? En ik weet wel zeker dat jij nog nooit in een dergelijk land bent geweest, laat staan dat je met met de gemiddelde burgers gesproken hebt, anders zou je op zijn minst een iets realistischere en minder achterlijke politieke overtuiging hebben.
Ik ben afgelopen jaar nog in Oost Europa geweest en ik heb laatst nog met een Ossie die bij mij in de buurt woont gesproken, dus dan kun je wel speculeren van niet, maar het is toch echt zo. Jouw overtuigen komt op mij heel erg achterlijk over
pi_44318098
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:20 schreef rood_verzet het volgende:

Het communistische denken is er na meer dan 15 jaar en dubbeldikke westerse zwartmakerij nog niet uit, dat is voor mij goed nieuws.
Daarmee bedoel ik dat er geen enkele zelfredzaamheid is, de mensen besluiteloos zijn en wachten tot de overheid ze bij het handje nemen. Het individu is kapot gemaakt door dit wezenlijk verkeerde systeem.
quote:
Rijkdom versus armoede lijkt me veels te overdreven zwart-wit denken.
Jij had voor de grap eens de DDR mee moeten maken. Het was zo zwart-wit.
quote:
Het verschil tussen rijk en arm was in de DDR veel minder en nee, dat betekent niet dat iedere Oost-Duitser even arm was als de armste West-Duitser, iedereen had voeding, eten, gezondheidszorg, scholing, etc. Het ontbrak de DDR burger wel aan het aantal luxe goederen, die de welgestelde West-Duitser wel had, dat geef ik toe.[quote]

De arme West-Duitser had het beter dan de gemiddelde Oost-Duitser. Ook in West-Duitsland had iedereen voeding, eten, gezondheidszorg, scholing, enz. Net als in NL overigens...

[quote]
Begonnen ze met dezelfde randvoorwaarde? Beiden delen waren aan gort geschoten ja, maar terwijl de BRD kon teren op de Marshall-hulp van de rijke VS (die geen oorlogsschade aan huis had, maar er zelfs aan verdiende) Moest de DDR het hebben van het zelfde kapotgeschoten USSR, in eerste geval werden er fabrieken en machines uit Oost Duitsland gehaald om de USSR op te bouwen, dat kan je lullig vinden, maar het is wel deels gerechtvaardigt.
Wil jij nu met droge ogen ontkennen dat het communisme niets dan ellende heeft gebracht? Niet alleen op financieel gebied (ook Rusland was ooit rijk) overigens, maar toch zeker op financieel gebied was het een ramp.
pi_44321384
Gaat deze discussie nou over de verschillende meningen over het socialisme en wat socialistische landen of over de privatiseringen? Dacht het laatste....
CJB
pi_44321497
Ik vind het trouwens wel apart dat volgens de communistjes (geinig dat er nog steeds mensen zijn die daar achteraan lopen...) zo'n beetje iedereen tegen de privatisering is, inclusief de reizigers. Dat terwijl ROVER juist heel positief is over de privatiseringen in het OV.
pi_44321869
Nou denk dat ik zelf wel een stuk of 20 chauffeurs en conducteurs ff had gesproken toen ik hen de krant gaf. Was er maar één bij die zei, het zij zo enhaalde zijn schouders op. De rest waren zeer geinteresseerd in het onderwerp en zeiden iedere maal dat ze de privatiseringen harstikke zat te zijn. Onder de reizigers waar ik ff mee kon praten was echt helemaal niemand tevreden!
CJB
pi_44324042
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:33 schreef Delano87 het volgende:
Nou denk dat ik zelf wel een stuk of 20 chauffeurs en conducteurs ff had gesproken toen ik hen de krant gaf. Was er maar één bij die zei, het zij zo enhaalde zijn schouders op. De rest waren zeer geinteresseerd in het onderwerp en zeiden iedere maal dat ze de privatiseringen harstikke zat te zijn.
Dat is niet zo gek, verandering gaat er bij de meeste lager geschoolde werknemers niet in.
quote:
Onder de reizigers waar ik ff mee kon praten was echt helemaal niemand tevreden!
Dus ROVER kletst maar wat uit zijn nek begrijp ik?

Ikzelf pak nog wel eens het OV omdat veel rechtsgebouwen met de auto moeilijk te bereiken zijn en ik heb de afgelopen tijd erg weinig te klagen. Ik vind de kwaliteit een stuk beter dan 4-5 jaar geleden.

Knap dat jij dus alleen reizigers spreekt die ontevreden zijn. Kan natuurlijk ook dat verreweg de meeste reizigers doorliepen bij het zien van communisten die folderen en dat alleen de ontevreden reizigers stoppen omdat ze dan even hun gal kunnen spuwen.

Hoe dan ook, ik heb wat meer vertrouwen in de blik die ROVER ter zake heeft. ROVER ziet tenminste het volledige plaatje.
  maandag 11 december 2006 @ 12:16:24 #66
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44324160
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:11 schreef Delano87 het volgende:
Gaat deze discussie nou over de verschillende meningen over het socialisme en wat socialistische landen of over de privatiseringen? Dacht het laatste....
Er zijn geen privatiseringen in deze markt. Jullie staan daar gewoon als een stel mongolen te demonstreren tegen iets dat niet bestaat. Een stelletje zwartekousers staan meer open voor de werkelijkheid dan jullie.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_44324235
quote:
Gelukkig kan de overheid dat niet. De overheid heeft namelijk helemaal geen verstand van dienstregelingen. En populistische mannetjes als Jan M al helemaal niet. Die nieuwe dienstregeling is hard nodig en is dan misschien wel niet perfect, het is beter dan het was. Simpelweg omdat de oude dienstregeling geen verdere groei toeliet. En als je je er in zou verdiepen, zou je zien dat de NS ook niet de financieel meest gunstige oplossing hebben gekozen, maar een afweging hebben gemaakt op basis van o.a. geld, reizigers en personeel.
  maandag 11 december 2006 @ 12:23:51 #68
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44324253
quote:

[..]

Omdat je niet even 4 weken van te voren 3 jaar werk om kunt turnen......

Ik mis nogaltijd het antwoord op de vraag wie volgens jullie dan wel de aandelen van de NS in handen heeft?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 11 december 2006 @ 12:28:40 #69
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44324334
Alstu. Een lijstje met ALLE bedrijven waar de overheid een aandeel in heeft.
Kolom 1 is de naam, 2 het percentage van de aandelen in handen van de rijksoverheid (dus EXCLUSIEF lagere overheden) en kolom 3 is het aantal werknemers.

Name Interest (in %) Employees
Archeologisch Diensten Centrum NV 100 97
NV Bank Ned. Gem. 50 412
NV Brab. Ontwikkeling Mij. 67.4 26
CF Kantoor Staatsobligaties 100 0
Connexxion Holding NV 100 13.722
COVRA NV 100 50
Ned. Bank NV 100 1714
Energie Beheer Ned. BV 100 41
NV Industriebank LIOF 94.4 50
Kenniswijk Regio EHV BV 21 10
Kon. KPN NV 7 26900
Kon. Luchtvaart Mij. NV 14.1 30056
Kon. Ned. Munt NV 100 85
NV Luchthaven Maastricht 34.8 0
NV Luchthaven Schiphol 75.8 2193
NV Luchtvaartterrein Texel 65.3 5
MTS Amsterdam NV 5 2
Ned. Fin. Mij. voor ontwikkelingslanden 51 197
NV Ned. Gasunie 100 1425
Gasunie T&S 10 1461
NV Ned. Inkoop Centrum 100 3
Ned. Participatie Mij. Voor de Ned. Antillen Not applicable 0
NV Ned. Spoorwegen 100 23984
Ned. Waterschapsbank 17.2 33
NOB Holding NV 100 1119
NV Noordelijke Ontw. Mij. 100 52
Novec BV 0 9
NOVEM BV 100 0
Nozema Services NV 59 130
Ont. Mij Oost-Ned. BV 57.6 84
Prorail BV 100 2652
Saranne BV 100 0
Sdu NV 100 785
TenneT BV 100 469
Thales Ned. BV 1 2345
TNT NV 10 122.325
Twinning Holding BV 100 0
Ultra-Centrifuge Ned. NV 98.8 1
NV Westerscheldetunnel 95.4 59

Alstu. Een lijstje met ALLE bedrijven waar de overheid een aandeel in heeft.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_44324386
quote:
Op maandag 11 december 2006 12:23 schreef Xtreem het volgende:
Omdat je niet even 4 weken van te voren 3 jaar werk om kunt turnen......
De spoorsector heeft hier drie jaar aan gewerkt en een paar simpele kinkels denken het beter te weten. Al zou je het in vier weken kunnen veranderen, dan nog zou je het niet moeten willen.
quote:
Ik mis nogaltijd het antwoord op de vraag wie volgens jullie dan wel de aandelen van de NS in handen heeft?
De rijksoverheid. Voor de volle 100%
pi_44324447
quote:
Dus omdat er 1 boerenstukje is waar conexxion meer passagiers scoort, moeten we in de rest van het land blij zijn met het goede werk connexxion? Hier in Amsterdam komen de connexionbussen vaak volkomen willekeurig, kom we gooien er eens een uurdienst hier en daar tussenuit in de spits, lachen voor de rezigers.

Prima, laat Twente lekker privatiseren dan, maar in de rest van het land is het OV (en connexion) echt niet beter dan voor alle privatiseringen. En aargh, breek me de bek niet open over die onopgevoede onbeleefde josti's die de kaartjes controleren in de amsterdamse tram.

Zoals ze de mensen commanderen om naar voren te lopen, dag na dag, snauwen in het nederlands en engels, en dan denken dat ze vakkundig en beleefd zijn omdat ze af en toe 'please' tussen hun gesnauw proppen, ik merk er niets van dat ze commercieel en dus vriendelijk en klantgericht zijn.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_44324706
quote:
Op maandag 11 december 2006 12:36 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Dus omdat er 1 boerenstukje is waar conexxion meer passagiers scoort, moeten we in de rest van het land blij zijn met het goede werk connexxion? Hier in Amsterdam komen de connexionbussen vaak volkomen willekeurig, kom we gooien er eens een uurdienst hier en daar tussenuit in de spits, lachen voor de rezigers.

Prima, laat Twente lekker privatiseren dan, maar in de rest van het land is het OV (en connexion) echt niet beter dan voor alle privatiseringen. En aargh, breek me de bek niet open over die onopgevoede onbeleefde josti's die de kaartjes controleren in de amsterdamse tram.

Zoals ze de mensen commanderen om naar voren te lopen, dag na dag, snauwen in het nederlands en engels, en dan denken dat ze vakkundig en beleefd zijn omdat ze af en toe 'please' tussen hun gesnauw proppen, ik merk er niets van dat ze commercieel en dus vriendelijk en klantgericht zijn.
Nee, het laat zien waar je met je OV heen kunt. ALLE OV bedrijven in NL die zijn geprivatiseerd zijn beter gaan draaien, alleen is er daarnaast vaak nog extra bezuinigd. Maar dat jij dat merkt wil niet zeggen dat privatiseren niet werkt. Het beste voorbeeld van een geslaagde privatisering is de NS.
pi_44329573
door en door slecht... je naam is helemaal juist,,... De treinen en bussen zijn sinds hun privatisering juist enkel slechter gaan rijden en de kosten voor kaartjes nooit zo groot geweest. Mensen worden gewoon gedwongen om auto te kopen als het OV zo duur is voor de gemiddelde Nederlander. Het zou ook veel beter zijn voor het milieu als het OV gratis of minimaal drie kwart in kosten worden gekort.
CJB
  maandag 11 december 2006 @ 16:58:51 #74
10710 gday
propria cures
pi_44330192
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Een applaus voor jouw verdraagzaamheid!

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  maandag 11 december 2006 @ 17:52:51 #75
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_44331952
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:43 schreef Delano87 het volgende:
De treinen en bussen zijn sinds hun privatisering juist enkel slechter gaan rijden en de kosten voor kaartjes nooit zo groot geweest.
Het is al gevraagd, maar ik doe het nog maar eens: welke privatisering?
quote:
Mensen worden gewoon gedwongen om auto te kopen als het OV zo duur is voor de gemiddelde Nederlander.
OV is nog altijd goedkoper dan de auto. Vergeet niet dat er nogal wat geld van de automobilist richting het OV vloeit.
quote:
Het zou ook veel beter zijn voor het milieu als het OV gratis of minimaal drie kwart in kosten worden gekort.
Waarom is dat beter? Rijdt het OV tegenwoordig op zonne-energie? En zelfs al zou dat zo zijn, wie gaat dat 'gratis' OV betalen?
  maandag 11 december 2006 @ 17:59:30 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44332148
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:52 schreef NewOrder het volgende:
wie gaat dat 'gratis' OV betalen?
De rijken natuurlijk.
pi_44332195
Waarbij het natuurlijk uiterst ironisch is dat juist het omvormen van het OV naar een gratis rijdende daklozenopvang mensen gaat overtuigen om toch maar de auto te pakken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44333180
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:43 schreef Delano87 het volgende:
door en door slecht... je naam is helemaal juist,,... De treinen en bussen zijn sinds hun privatisering juist enkel slechter gaan rijden en de kosten voor kaartjes nooit zo groot geweest. Mensen worden gewoon gedwongen om auto te kopen als het OV zo duur is voor de gemiddelde Nederlander. Het zou ook veel beter zijn voor het milieu als het OV gratis of minimaal drie kwart in kosten worden gekort.
Autorijden is de laatste jaren relatief veel duurder geworden dan het OV. De prijzen van OV zijn helemaal niet exorbitant gestegen, sterker nog, de prijzen zijn slechts met enkele procenten boven de inflatie verhoogd, terwijl de energieprijzen en loonkosten, ook voor de NS, veel harder gestegen zijn.

En het zou rampzalig zijn om die prijzen drastisch te verlagen, omdat dat aanzet tot veel meer gebruik van het OV. Maar jij snapt als communist natuurlijk niet helemaal (lees: helemaal niet) hoe markten werken. Als OV gratis is, gaan mensen veel sneller met de trein. Ook voor ritjes die ze niet eerder maakten. Dat is dus extra energie. En dat is weer extra CO2.
Daarnaast is de capaciteit er helemaal niet (NL heeft het drukste of op 1 na drukste spoorwegennet van de wereld) en wordt op dit moment ongeveer 10% van het aantal reizigerskilometers per trein gemaakt. De auto zit op meer dan 85%. Ik wens je veel succes met het uitbreiden van het spoornet.
pi_44333292
Privatisering <> Vrije markt.
Een vrije markt zal op lange termijn de beste resultaten geven, maar als je het monopolie van de staat naar een private onderneming schuift helpt dat geen ruk natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44333457
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:37 schreef raptorix het volgende:
Privatisering <> Vrije markt.
Een vrije markt zal op lange termijn de beste resultaten geven, maar als je het monopolie van de staat naar een private onderneming schuift helpt dat geen ruk natuurlijk
Binnen het OV is er wel degelijk sprake van een markt. Er worden (behalve op het kernnet) om de x jaar aanbestedingen gedaan voor een vaste periode. Het gaat hier dus om concurrentie om het spoor, niet op het spoor. Hetzelfde geldt voor het busvervoer. Op een paar steden na, waar het OV dan ook het slechts is van allemaal. (Rotterdam)
pi_44333533
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:42 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Binnen het OV is er wel degelijk sprake van een markt. Er worden (behalve op het kernnet) om de x jaar aanbestedingen gedaan voor een vaste periode. Het gaat hier dus om concurrentie om het spoor, niet op het spoor. Hetzelfde geldt voor het busvervoer. Op een paar steden na, waar het OV dan ook het slechts is van allemaal. (Rotterdam)
Nee dat is geen markt, dat is VERDELING van een markt, als een partij nou eenmaal een aanbesteding heeft gedaan, zullen ze echt niet hun kwaliteit zoveel gaan verbeteren, dat gebeurd pas als 2 partijen samen 1 gebied bestrijden, immers welke partij zou jij kiezen?
pi_44333866
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:45 schreef raptorix het volgende:
Nee dat is geen markt, dat is VERDELING van een markt, als een partij nou eenmaal een aanbesteding heeft gedaan, zullen ze echt niet hun kwaliteit zoveel gaan verbeteren, dat gebeurd pas als 2 partijen samen 1 gebied bestrijden, immers welke partij zou jij kiezen?
Het is een wat trage markt, maar het is wel degelijk een vrije markt. Iedereen kan toetreden, alleen slechts op gezette tijden. En daar is best wel wat voor te zeggen. Je kan het nl. ook zo doen als ze in de UK bedacht hebben in de jaren '90. Toen wel eens in een trein gezeten daar?
Er is concurrentie rond de aanbesteding, daarna zijn er contracten met boeteclausules. Als je kijkt naar Twente en Groningen (Connexxion en Arriva) kun je precies zien hoe dat systeem werkt. Met name op het spoor is er het probleem van de dekkingsgraad en de dure infrastructuur waardoor een helemaal open markt niet kan werken.
pi_44333918
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:55 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het is een wat trage markt, maar het is wel degelijk een vrije markt. Iedereen kan toetreden, alleen slechts op gezette tijden. En daar is best wel wat voor te zeggen. Je kan het nl. ook zo doen als ze in de UK bedacht hebben in de jaren '90. Toen wel eens in een trein gezeten daar?
Er is concurrentie rond de aanbesteding, daarna zijn er contracten met boeteclausules. Als je kijkt naar Twente en Groningen (Connexxion en Arriva) kun je precies zien hoe dat systeem werkt. Met name op het spoor is er het probleem van de dekkingsgraad en de dure infrastructuur waardoor een helemaal open markt niet kan werken.
Nee dat is ook niet zo vreemd, aangezien andere vervoersbedrijven hun hele hebben en houden hebben kunnen opbouwen met belastinggeld, als er dan een partij tussen komt die van 0 af aan moet beginnen, dan is dat haast niet op te brengen.
pi_44334130
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:58 schreef gday het volgende:

[..]

Een applaus voor jouw verdraagzaamheid!

[afbeelding]
Verdraagzaamheid moet grenzen kennen, of zou jij een neo-nazi ook vriendelijk bedanken?
  maandag 11 december 2006 @ 19:53:25 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44335904
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:59 schreef PJORourke het volgende:
De rijken natuurlijk.
Idd, of in communistische opvattingen de staat want de staat regelt alles
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 11 december 2006 @ 20:14:41 #86
10710 gday
propria cures
pi_44336717
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Verdraagzaamheid moet grenzen kennen, of zou jij een neo-nazi ook vriendelijk bedanken?
Nee, maar ik zou hem ook niet neerhoeken.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  maandag 11 december 2006 @ 20:18:44 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44336856

pi_44336972
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:18 schreef PJORourke het volgende:
[afbeelding]

Op de affiches staan ze er altijd veel heldhaftiger op:
pi_44337334
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:14 schreef gday het volgende:

[..]

Nee, maar ik zou hem ook niet neerhoeken.
Ik ben nou eenmaal een man vol passie
  maandag 11 december 2006 @ 20:36:03 #90
10710 gday
propria cures
pi_44337510
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben nou eenmaal een man vol passie
En laat deze communisten nou ook juist vol passie zijn, maar op een ietwat minder agressieve manier.
pi_44337580
Je zult maar de bus in stappen en je komt zo'n zooitje van die gore teringcommunisten tegen.

Marktwerking. Was het maar waar, dan konden al die lui die nu zo bang zijn dat ze overbodig worden (lees: blijken te zijn) meteen ophoeren.

Weg met die vastgeroeste, klantonvriendelijke paupers die zich alleen maar druk maken om hun eigen 'baan'.

[ Bericht 13% gewijzigd door heiden6 op 11-12-2006 20:43:23 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:38:53 #92
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44345270
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:18 schreef PJORourke het volgende:
[afbeelding]

En wat is daar grappig aan? Ohja meneer vind zichzelf verheven boven andere mensen zeker, je bent zelf een kansloos debiel
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:40:42 #93
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44345315
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dat er geen enkele zelfredzaamheid is, de mensen besluiteloos zijn en wachten tot de overheid ze bij het handje nemen. Het individu is kapot gemaakt door dit wezenlijk verkeerde systeem.
[..]

Jij had voor de grap eens de DDR mee moeten maken. Het was zo zwart-wit.
[..]

Wil jij nu met droge ogen ontkennen dat het communisme niets dan ellende heeft gebracht? Niet alleen op financieel gebied (ook Rusland was ooit rijk) overigens, maar toch zeker op financieel gebied was het een ramp.
Ga een geschiedenisboekje lezen jochie, met je 'ook Rusland was ooit rijk' en kom dan maar weer eens terug...
pi_44345346
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Koop dan een Trabi.
Allang gedaan. Bijna klaar!
Wat er niet op zit, kan ook niet kapot. Die Ossies hadden dat al lang geleden door.
pi_44345375
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:40 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ga een geschiedenisboekje lezen jochie, met je 'ook Rusland was ooit rijk' en kom dan maar weer eens terug...
Sint Petersburg (voor jou: Leningrad) is niet groot geworden tijdens het Rode Gevaar iig.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:50:58 #96
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44345509
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:44 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Sint Petersburg (voor jou: Leningrad) is niet groot geworden tijdens het Rode Gevaar iig.
Staat Sint Petersburg voor heel Rusland? Je moet wel een erge simpleton zijn om naar een stad te kijken en daarmee het land te beoordelen
pi_44345539
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:50 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Staat Sint Petersburg voor heel Rusland? Je moet wel een erge simpleton zijn om naar een stad te kijken en daarmee het land te beoordelen
De rest van het land was een groot paradijs, natuurlijk.

Ik ga echt over mijn nek van mensen die communisme proberen goed te praten.
pi_44345782
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:50 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ik noemde Leningrad omdat dat nog iets is waar je trots op zou kunnen zijn geweest in 1980. Een soort ster aan de donkere hemel, zeg maar.
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:30:09 #99
10710 gday
propria cures
pi_44346093
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De rest van het land was een groot paradijs, natuurlijk.

Ik ga echt over mijn nek van mensen die communisme proberen goed te praten.
Ja, dát is nu onderhand wel duidelijk.
pi_44346133
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 01:30 schreef gday het volgende:

[..]

Ja, dát is nu onderhand wel duidelijk.
Dat kan nooit duidelijk genoeg zijn, wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')