abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44308297
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.

In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.

De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.

Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.

http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_44308436
De NCPN deelt partijkranten uit. So what? Waar moeten we over discussieren? De papierverspilling die hierdoor veroorzaakt wordt?
pi_44308981
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
pi_44309090
Dus jij bent tevreden met de slechte diensten die de NS leverd tegen enorme hoge prijzen voor kaartjes? Ik zelf moet geregeld naar Schagen vanaf Den Helder voor school. Maar als ik weer terug naar huis wil heb ik bijna altijd dat ik wel een half uur tot 3 kwartier moet wachten tot eindelijk die trein vertrekt of aankomt. En ik zou niet graag willen werken bij Connexxion met de slechte arbeidsvoorwaarden. En het verslechtert over het algemeen steeds meer het openbaar vervoer. Waarom denk je dat er steeds van die stakingen zijn dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delano87 op 10-12-2006 18:46:05 ]
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 18:32:01 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_44309275
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Er staat toch heel duidelijk in dat bericht dat de landelijke trend dalende is. Waarom is dit bericht een pleidooi voor marktwerking in het Openbaar Vervoer? Omdat er ook ergens in het land een uitzondering bestaat?
pi_44309340
Dat de NS niet geprivatiseerd is en zelfs niet alleen over zijn eigen dienstregeling mag beslissen wordt maar even voor het gemak vergeten neem ik aan?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44309379
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 18:37:57 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44309419
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
Pugna Pro Patria
  zondag 10 december 2006 @ 19:28:18 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310487
Welke marktwerking?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44310995
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
pi_44311007
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
pi_44311147
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Connexxion koopt of least nieuwe bussen omdat de consessiehouder dat eist en zo zie je dat alle vervoerders nieuwe bussen kopen of leasen.
Het nadeel is wel dat er veel nieuwe bussen over zijn als men een consessie verliest en wie gaat dat betalen denk je?
Verder is het wel leuk dat men nieuwe bussen heeft maar wat denk je ervan dat men geen reserve bussen of chauffeurs meer wil hebben?
Regelmatig komt het voor dat ritten of zelfs hele diensten niet gereden worden omdat er geen bus of chauffeur is en dat was voor de marktwerking gewoon niet denkbaar.
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Audaces fortuna juvat
pi_44311190
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Audaces fortuna juvat
pi_44311393
quote:
Op zondag 10 december 2006 20:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Maar dan kun je niet de marktwerking er de schuld van geven.
  zondag 10 december 2006 @ 21:16:59 #15
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44311884
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:
Welke marktwerking?
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
  zondag 10 december 2006 @ 21:19:59 #16
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44311996
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
Zozo, dat is de eerste keer dat ik hoor van het geprivatiseerde OV dat er lijnen bijkomen. Er zijn de afgelopen jaren namelijk heel wat buslijnen e.d gestopt omdat het niet meer winstgevend was.....

Je loopt het toch niet te verzinnen, hmm?
pi_44312129
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:55 schreef Colnago het volgende:
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.

Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 10 december 2006 @ 21:26:42 #18
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312198
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.

Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
pi_44312266
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zondag 10 december 2006 @ 21:34:12 #20
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_44312419
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Misschien moet je eerst je huiswerk even wat beter gaan doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_44312425
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:26 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
Hebben die actie's effect dan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 10 december 2006 @ 21:35:02 #22
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312440
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Timmehhh het volgende:
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
  zondag 10 december 2006 @ 21:36:08 #23
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312472
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hebben die actie's effect dan?
Als je het nooit probeert dan weet je zeker van niet.
  zondag 10 december 2006 @ 21:58:43 #24
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44313212
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Delano87 het volgende:
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.

In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.

De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.

Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.

http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Welke marktwerking is er dan bij de NS? Het is een 100% staatsbedrijf en het ministerie van V&W geeft het hoofdrailnet aan. Bij mijn weten gaat de winst gewoon naar het ministerie toe.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44314082
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 22:29:36 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314252
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:16 schreef rood_verzet het volgende:
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
Er is geen markt.
Er is geen private eigenaar.

Dit kan dus alleen puur overheidsfalen zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 10 december 2006 @ 22:31:09 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314308
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:35 schreef rood_verzet het volgende:
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
Koop dan een Trabi.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 10 december 2006 @ 22:31:41 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314326
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
Wie heeft ze dan wel?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 10 december 2006 @ 22:40:24 #29
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_44314624
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
De overheid is, naast enig aandeelhouder, tevens opdrachtgever van de spoorwegen. Voor het hoofdrailnet is de landelijke overheid dat, voor de regionale concessies de lokale overheden (provincies e.d.)
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_44314644
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
  zondag 10 december 2006 @ 22:49:23 #31
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44314941
Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
quote:
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
Sterker nog, de overheid is de enige aandeelhouder.

NS is een naamloze vennootschap met als enig aandeelhouder de Nederlandse Staat. De aandelen worden sinds 1 januari 2005 beheerd door het Ministerie van Financiën (voordien door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat).

quote:
Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook het probleem van de NS. Het is een publieke monopolist met private trekken. En van wie is de NS nu éigenlijk? Van Verkeer en Waterstaat of van de directie?

Dit alles neemt niet weg dat ik vaak met plezier in de trein zit.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44314986
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_44315043
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Ik heb ook weinig op met de verregaande privatisering van het OV, maar voor communisten heb ik een diepgewortelde en persoonlijke haat.
  zondag 10 december 2006 @ 23:01:08 #34
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_44315317
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
Je bent dus een soort van Volkert van der G?

Voor mij hoef je in ieder geval niet bang te zijn hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met je gemeen heb.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_44315485
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef Ooster het volgende:

[..]

Je bent dus een soort van Volkert van der G?

Voor mij hoef je in ieder geval niet bang te zijn hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met je gemeen heb.
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
  zondag 10 december 2006 @ 23:13:53 #36
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_44315698
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Dat gold voor van der G ook. Bij zijn invallen op nertsenboerderijen zag hij leed van de lieve kleine beestjes enz. Nog niet echt een argument om fysiek te keer te gaan natuurlijk.

Maar jij zal natuurlijk in je eindeloze tochten door communistische landen waar het democratisch communisme wel van de grond is gekomen natuurlijk wel genoeg ervaring opgedaan hebben om voor de rest van je leven iedere voorstander van het democratisch communisme op z'n bek te slaan
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_44315878
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:13 schreef Ooster het volgende:

[..]


Maar jij zal natuurlijk in je eindeloze tochten door communistische landen waar het democratisch communisme wel van de grond is gekomen natuurlijk wel genoeg ervaring opgedaan hebben om voor de rest van je leven iedere voorstander van het democratisch communisme op z'n bek te slaan
Zo ongeveer ja.
  zondag 10 december 2006 @ 23:27:45 #38
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_44316085
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Zo ongeveer ja.
Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_44316163
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:27 schreef Ooster het volgende:

[..]

Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
  zondag 10 december 2006 @ 23:35:41 #40
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_44316274
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Nee, juist daarom. Het is daarmee nogal voorbarig om iemand op zijn bek te slaan die voorstander is van het democratisch communisme.

* Ooster is blij dat je zijn ironie in voorgaande post begrijpt!
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_44316366
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Jij bent best grappig. Onbedoeld, maar toch.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 10 december 2006 @ 23:41:47 #42
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316444
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.

Nee dat is flauw (hoewel het wel een democratisch, maar uit de hand gelopen, proces was)

In tal van socialistische landen had men raden, waar je met een meerderheid beslissingen kon nemen over de gang van zaken in jouw regio.

Communisme werkt via volksdemocratie en een 'dictatuur van het proletariaat' (oftewel het volk beslist) Wat in theorie veel democratischer is dan onze parlementaire democratie.
  zondag 10 december 2006 @ 23:42:40 #43
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316468
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Oehhh vertel
pi_44316524
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:41 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.

Nee dat is flauw (hoewel het wel een democratisch, maar uit de hand gelopen, proces was)

In tal van socialistische landen had men raden, waar je met een meerderheid beslissingen kon nemen over de gang van zaken in jouw regio.

Communisme werkt via volksdemocratie en een 'dictatuur van het proletariaat' (oftewel het volk beslist) Wat in theorie veel democratischer is dan onze parlementaire democratie.
Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...
  zondag 10 december 2006 @ 23:45:12 #45
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316536
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Koop dan een Trabi.
Nee? Het lijkt me een redelijke eis dat het OV gewoon redelijk functioneert, het is wel deels geprivatiseerd, de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.
pi_44316547
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:42 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Oehhh vertel
Dat heb ik je vast al eens verteld, maar vooruit: China, Litouwen en Oost-Duitsland.
  zondag 10 december 2006 @ 23:48:12 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316605
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...
Alsjeblieft, in praktijk kwam ook vaak genoeg democratie voor, in de VS was men zo bang dat de communisten via democratie aan de macht kwamen in Vietnam en Chili, dat ze bij beide landen een dictator in het zadel hielpen...
  zondag 10 december 2006 @ 23:49:07 #48
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316624
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat heb ik je vast al eens verteld, maar vooruit: China, Litouwen en Oost-Duitsland.
Ja? wat is daar mee? Die zijn niet meer socialistisch bedoel je?
pi_44316626
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef rood_verzet het volgende:

de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.
Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 10 december 2006 @ 23:49:55 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44316645
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')