quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringenquote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.quote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was...
De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
quote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen![]()
Connexxion koopt of least nieuwe bussen omdat de consessiehouder dat eist en zo zie je dat alle vervoerders nieuwe bussen kopen of leasen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.quote:Op zondag 10 december 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
Maar dan kun je niet de marktwerking er de schuld van geven.quote:Op zondag 10 december 2006 20:00 schreef Colnago het volgende:
[..]
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaanquote:Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:
Welke marktwerking?
Zozo, dat is de eerste keer dat ik hoor van het geprivatiseerde OV dat er lijnen bijkomen. Er zijn de afgelopen jaren namelijk heel wat buslijnen e.d gestopt omdat het niet meer winstgevend was.....quote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen![]()
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.quote:Op zondag 10 december 2006 19:55 schreef Colnago het volgende:
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voerenquote:Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.
Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Misschien moet je eerst je huiswerk even wat beter gaan doen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was...
De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Hebben die actie's effect dan?quote:Op zondag 10 december 2006 21:26 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).quote:Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Timmehhh het volgende:
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
Welke marktwerking is er dan bij de NS? Het is een 100% staatsbedrijf en het ministerie van V&W geeft het hoofdrailnet aan. Bij mijn weten gaat de winst gewoon naar het ministerie toe.quote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Delano87 het volgende:
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.
In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.
De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.
Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.
http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Er is geen markt.quote:Op zondag 10 december 2006 21:16 schreef rood_verzet het volgende:
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
Koop dan een Trabi.quote:Op zondag 10 december 2006 21:35 schreef rood_verzet het volgende:
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
Wie heeft ze dan wel?quote:Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
De overheid is, naast enig aandeelhouder, tevens opdrachtgever van de spoorwegen. Voor het hoofdrailnet is de landelijke overheid dat, voor de regionale concessies de lokale overheden (provincies e.d.)quote:Op zondag 10 december 2006 22:25 schreef Delano87 het volgende:
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Sterker nog, de overheid is de enige aandeelhouder.quote:Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook het probleem van de NS. Het is een publieke monopolist met private trekken. En van wie is de NS nu éigenlijk? Van Verkeer en Waterstaat of van de directie?quote:Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Ik heb ook weinig op met de verregaande privatisering van het OV, maar voor communisten heb ik een diepgewortelde en persoonlijke haat.quote:Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Je bent dus een soort van Volkert van der G?quote:Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Als een communist mij op straat om wat voor reden dan ook durft aan te spreken betreffende zijn politieke overtuigingen, hoek ik hem neer.
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.quote:Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef Ooster het volgende:
[..]
Je bent dus een soort van Volkert van der G?
Voor mij hoef je in ieder geval niet bang te zijn hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met je gemeen heb.
Dat gold voor van der G ook. Bij zijn invallen op nertsenboerderijen zag hij leed van de lieve kleine beestjes enz. Nog niet echt een argument om fysiek te keer te gaan natuurlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Zo ongeveer ja.quote:Op zondag 10 december 2006 23:13 schreef Ooster het volgende:
[..]
Maar jij zal natuurlijk in je eindeloze tochten door communistische landen waar het democratischcommunisme wel van de grond is gekomen natuurlijk wel genoeg ervaring opgedaan hebben om voor de rest van je leven iedere voorstander van het democratisch
communisme op z'n bek te slaan
![]()
Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.quote:Op zondag 10 december 2006 23:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Zo ongeveer ja.
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?quote:Op zondag 10 december 2006 23:27 schreef Ooster het volgende:
[..]
Je streept "democratische" nu leuk door maar ik denk dat de kans dat je op straat iemand tegenkomt die voorstander is van het dictatoriaal communisme erg klein is. Dan heb je toch maar 99 van de 100 communisten voor niets een klap op de bek gegeven.
Nee, juist daarom. Het is daarmee nogal voorbarig om iemand op zijn bek te slaan die voorstander is van het democratisch communisme.quote:Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Jij bent best grappig. Onbedoeld, maar toch.quote:Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Delano87 het volgende:
gesproken als iemand met de ware kapitalistische mentaliteit van intolerantie en individualisme.
Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.quote:Op zondag 10 december 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die hele combinatie van de termen "democratisch" en "communistiech" is nieuw voor mij.. Ken jij daar voorbeelden van dan?
Oehhh vertelquote:Op zondag 10 december 2006 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
MIjn haat voor het communisme is niet ziekelijk of ongefundeerd, het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...quote:Op zondag 10 december 2006 23:41 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja hoor, de Culturele Revolutie, daarbij werden corrupte oppertunisten die volgens het volk aan machtsmisbruik deden op straat bestraft door het volk zelf. Het liep echter 'een beetje' uit de hand.
Nee dat is flauw (hoewel het wel een democratisch, maar uit de hand gelopen, proces was)
In tal van socialistische landen had men raden, waar je met een meerderheid beslissingen kon nemen over de gang van zaken in jouw regio.
Communisme werkt via volksdemocratie en een 'dictatuur van het proletariaat' (oftewel het volk beslist) Wat in theorie veel democratischer is dan onze parlementaire democratie.
Nee? Het lijkt me een redelijke eis dat het OV gewoon redelijk functioneert, het is wel deels geprivatiseerd, de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.quote:
Alsjeblieft, in praktijk kwam ook vaak genoeg democratie voor, in de VS was men zo bang dat de communisten via democratie aan de macht kwamen in Vietnam en Chili, dat ze bij beide landen een dictator in het zadel hielpen...quote:Op zondag 10 december 2006 23:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Haha, ja dat is het probleem met dat socialisme / communisme he; theorie versus praktijk...
Ja? wat is daar mee? Die zijn niet meer socialistisch bedoel je?quote:Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat heb ik je vast al eens verteld, maar vooruit: China, Litouwen en Oost-Duitsland.
Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.quote:Op zondag 10 december 2006 23:45 schreef rood_verzet het volgende:
de overheid mag dan wel de meeste aandelen hebben, de directie is niet in de handen van de overheid.
Waarom kon de overheid dan niet de nieuwe dienstregeling tegenhouden?quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je de meerderheid van de aandelen hebt, dan kun je de directie eruit sodemieteren. Weinig anders dan als er geen sprake zou zijn van een vennootschap, maar een overheidsorganisatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |