quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringenquote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.quote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was...
De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
quote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen![]()
Connexxion koopt of least nieuwe bussen omdat de consessiehouder dat eist en zo zie je dat alle vervoerders nieuwe bussen kopen of leasen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.quote:Op zondag 10 december 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
Maar dan kun je niet de marktwerking er de schuld van geven.quote:Op zondag 10 december 2006 20:00 schreef Colnago het volgende:
[..]
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaanquote:Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:
Welke marktwerking?
Zozo, dat is de eerste keer dat ik hoor van het geprivatiseerde OV dat er lijnen bijkomen. Er zijn de afgelopen jaren namelijk heel wat buslijnen e.d gestopt omdat het niet meer winstgevend was.....quote:Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen![]()
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.quote:Op zondag 10 december 2006 19:55 schreef Colnago het volgende:
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voerenquote:Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.
Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Misschien moet je eerst je huiswerk even wat beter gaan doen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was...
De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Hebben die actie's effect dan?quote:Op zondag 10 december 2006 21:26 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).quote:Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Timmehhh het volgende:
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
Welke marktwerking is er dan bij de NS? Het is een 100% staatsbedrijf en het ministerie van V&W geeft het hoofdrailnet aan. Bij mijn weten gaat de winst gewoon naar het ministerie toe.quote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Delano87 het volgende:
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.
In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.
De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.
Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.
http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |