abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44308297
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.

In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.

De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.

Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.

http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_44308436
De NCPN deelt partijkranten uit. So what? Waar moeten we over discussieren? De papierverspilling die hierdoor veroorzaakt wordt?
pi_44308981
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
pi_44309090
Dus jij bent tevreden met de slechte diensten die de NS leverd tegen enorme hoge prijzen voor kaartjes? Ik zelf moet geregeld naar Schagen vanaf Den Helder voor school. Maar als ik weer terug naar huis wil heb ik bijna altijd dat ik wel een half uur tot 3 kwartier moet wachten tot eindelijk die trein vertrekt of aankomt. En ik zou niet graag willen werken bij Connexxion met de slechte arbeidsvoorwaarden. En het verslechtert over het algemeen steeds meer het openbaar vervoer. Waarom denk je dat er steeds van die stakingen zijn dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delano87 op 10-12-2006 18:46:05 ]
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 18:32:01 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_44309275
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Er staat toch heel duidelijk in dat bericht dat de landelijke trend dalende is. Waarom is dit bericht een pleidooi voor marktwerking in het Openbaar Vervoer? Omdat er ook ergens in het land een uitzondering bestaat?
pi_44309340
Dat de NS niet geprivatiseerd is en zelfs niet alleen over zijn eigen dienstregeling mag beslissen wordt maar even voor het gemak vergeten neem ik aan?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44309379
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
  zondag 10 december 2006 @ 18:37:57 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44309419
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
Pugna Pro Patria
  zondag 10 december 2006 @ 19:28:18 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310487
Welke marktwerking?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44310995
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
pi_44311007
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
pi_44311147
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:14 schreef Wimpeh het volgende:
Zie hier een staaltje marktwerking van Connexxion, een hel is het! Ik kan er gewoon niet meer tegen dat er zoveel verbetering in die bussen zit hier, allemaal voor de winst
Connexxion koopt of least nieuwe bussen omdat de consessiehouder dat eist en zo zie je dat alle vervoerders nieuwe bussen kopen of leasen.
Het nadeel is wel dat er veel nieuwe bussen over zijn als men een consessie verliest en wie gaat dat betalen denk je?
Verder is het wel leuk dat men nieuwe bussen heeft maar wat denk je ervan dat men geen reserve bussen of chauffeurs meer wil hebben?
Regelmatig komt het voor dat ritten of zelfs hele diensten niet gereden worden omdat er geen bus of chauffeur is en dat was voor de marktwerking gewoon niet denkbaar.
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Audaces fortuna juvat
pi_44311190
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Geprivaseerd mijn ass. Wie bezit alle aandelen NS? Wie bepaalt alles wat de NS mag en moet doen? Nou, dat is geen privatiseren, logisch dat het een bende is.
De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Audaces fortuna juvat
pi_44311393
quote:
Op zondag 10 december 2006 20:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

De NS is verzelfstandigd en het gevolg is dat niemand meer weet wie er nu verantwoordelijk is.
Inderdaad een zooitje daar.
Maar dan kun je niet de marktwerking er de schuld van geven.
  zondag 10 december 2006 @ 21:16:59 #15
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44311884
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef PJORourke het volgende:
Welke marktwerking?
Gast, de overheid kon geeneens de nieuwe dienstregeling voorkomen....Er is dus zeker wel geprivatisseerd, maar er kan niet geconcureerd worden omdat er maar een spoorlijn is. Als je een toekomstbeeld wilt van libertarisme hoef je maar een maandje met de trein te gaan
  zondag 10 december 2006 @ 21:19:59 #16
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44311996
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, hier in Fryslan is het ook een groot drama die privatiseringen. Volgend jaar gaan er honderd nieuwe bussen rijden, worden meer kleine dorpen aangedaan, rijden de bussen frequenter, worden er bijna 75 nieuwe buschauffeurs aangenomen en moet je voor twee uur in een bus maar liefst twee euro betalen. Wat een hel zeg, die privatiseringen
Zozo, dat is de eerste keer dat ik hoor van het geprivatiseerde OV dat er lijnen bijkomen. Er zijn de afgelopen jaren namelijk heel wat buslijnen e.d gestopt omdat het niet meer winstgevend was.....

Je loopt het toch niet te verzinnen, hmm?
pi_44312129
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:55 schreef Colnago het volgende:
Denk er maar eens over na als je een uur op de bus staat te wachten.
Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.

Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 10 december 2006 @ 21:26:42 #18
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312198
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Slachtoffermentaliteit. Pak dan gewoon de fiets of ga lopen. Of koop een auto.

Ik heb tot mijn 32e constant gebruik gemaakt van OV en fiets. Af en toe was het minder, maar over het algemeen was ik best tevreden. Sinds een jaar heb ik een auto. Het kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat.

Ik word een beetje moe van mensen die constant de schuld bij een ander leggen. Als je een probleem hebt, dan zeur je niet, dan los je het op.
Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
pi_44312266
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zondag 10 december 2006 @ 21:34:12 #20
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_44312419
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Delano87 het volgende:
Daarom die vraag of hij nou tevreden was ...

De NS is allang gelee geprivatiseerd... enkel het waar wat geld in zit.. Het vervoer van reizigers.. Maar het dure zoals het spoor en onderhoudt moeten wij nog voor op draaien, want dat wilde zij niet hebben die bazen van de NS
Misschien moet je eerst je huiswerk even wat beter gaan doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_44312425
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:26 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, je kan het dus ook oplossen door actie te voeren
Hebben die actie's effect dan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 10 december 2006 @ 21:35:02 #22
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312440
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Timmehhh het volgende:
Ben best tevreden over Syntus, Perfecte aansluiting met de bussen, meer marktwerking bitte
Nou dan ken jij een andere Syntus dan ik, het heeft nog meer vertragingen dan toen het bij de NS hoorde en dat is geen bullshit kan ik je verzekeren (ik neem dagelijks de syntus trein).
  zondag 10 december 2006 @ 21:36:08 #23
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44312472
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hebben die actie's effect dan?
Als je het nooit probeert dan weet je zeker van niet.
  zondag 10 december 2006 @ 21:58:43 #24
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44313212
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Delano87 het volgende:
09-12-2006 • De NCPN afdeling Noord-Holland Noord heeft gefolderd op de stations van de gemeentes Den Helder, Schagen en Alkmaar met de partijkrant ‘Manifest’ onder conducteurs, buschauffeurs en reizigers. Deze folderactie had betrekking tot de marktwerking in het openbaar vervoer.

In het geheel waren de reacties van conducteurs en reizigers positief op de folderactie. Conducteurs merken de enorme verslechteringen van de treindiensten sinds de privatisering van de NS, waar de reizigers de dupe van zijn. De treinen die niet op tijd rijden, de slechte verbindingen enz.… Ook is de prijs van een treinkaartje veels te hoog geworden. In het bijzonder maakte ouderen en jongeren hier een punt van, zelfs die jongeren met o.v. kaart. Niemand uitte verbetering te verwachten met de nieuwe dienstregeling van de NS.

De buschauffeurs met name waren blij met het ontvangen van de krant, gelijk viel bij hen op de kop van die editie van manifest: ‘Ziekmakende Marktwerking’. Meeste zeiden ook dat ze het onderwerp met grote belangstelling volgen. Zelfs werden de NCPN folderaars in Alkmaar geholpen door chauffeurs door een stapel kranten in hun kantine te plaatsen.

Werknemers van de NS, Connexxion en reizigers in het openbaar vervoer maakte duidelijk de privatiseringen meer dan zat te zijn.

http://www.ncpn.nl/noordhollandnoord
Welke marktwerking is er dan bij de NS? Het is een 100% staatsbedrijf en het ministerie van V&W geeft het hoofdrailnet aan. Bij mijn weten gaat de winst gewoon naar het ministerie toe.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44314082
Nou dan klopt je kennis niet man. De staat heeft geen meerderheid in de aandelen van de NS meer. Enkel zijn er een paar minimum voorwaarden waaraan de NS moet voldoen, maar dan ook echt minimum. Want hoe belabberd de service ook is, of hoe hoog de wist is voor het bedrijf, die prijzen voor treinkaartjes blijven maar stijgen.
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')