Misschien zie je dan ook in dat het een beetje kinderlijk is om iets te verbieden omdat je het niet begrijpt.quote:Op zondag 10 december 2006 12:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
hmm, ik denk dat bezitters/liefhebbers van (zulke) auto's en mijzelf elkaar nooit zullen begrijpen.
Ik weet niet wat het genot van zo'n tractor is, ik vind ze niet mooi en niet handig en niet zuinig en er zijn er zoveel tegenwoordig en de prijs is zo gedaald door Korea dat het niet eens meer exclusief is, alleen nog maar patserig, maar je moet het niet verbieden dan moet je ook oude auto's gaan verbieden die zijn veeeel duurder in verbruik, trouwens waar bemoei je je mee als mensen dat leuk vinden nou en.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:58 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn ouders hebben als brave hardwerkende kleinburgers ook een SUV op de oprit staan. Mogen mensen aub nog genieten van het leven hier op deze aarde?!
Is geen afgunst hoor. Ik stel alleen een probleem aan de kaak mbt veiligheid en milieu, dat is alles.quote:Op zondag 10 december 2006 11:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik erger me meer aan afgunstige sukkels zoals jou.
Je negeert mijn vraag nog steedsquote:Op zondag 10 december 2006 00:01 schreef Klonk het volgende:
even leuk leesvoer, een typische SUV is een Porsche Cayenne:
lengte: 4,78 m
breedte: 1,93 m
hoogte: 1,70 m
gaan we vergelijken met een BMW 7 serie
lengte : 5,04 m
breedte: 1,90 m
hoogte: 1,49 m
Leg mij nu eens uit waarom de Cayenne verboden moet worden en de BMW niet ?
Zo komt het anders wel over.quote:Op zondag 10 december 2006 14:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is geen afgunst hoor. Ik stel alleen een probleem aan de kaak mbt veiligheid en milieu, dat is alles.
Ik vind het wel decadent. En de zielighied ten top, van die lui die zonodig in een halve tank moeten rijden. Het lijkt op puur compensatiegedrag. Zwakke persoonlijkheden dus, die die auto nodig hebben om de macho uit te hangen. Met als prijs: verminderde verkeersveiligheid en onnodige vervuiling van het milieu.quote:
Idd. En verder wordt het als een kut-excuus gebruikt....quote:Ik ben zelf trouwens ook geen fan van SUVs, maar dat heeft meer te maken met het rijgedrag van bepaalde groepen die in zulke autos rijden. Het idee van veilig de kinderen naar school brengen in een SUV slaat als een tang op een varken. Zorg er dan eerst voor dat je zelf goed leert rijden als je een onzekere doos bent.
Alleen jammer dat ze het zelf niet doorhebben....quote:Ach en wat betreft de Koreaanse SUVs, die vehikels zijn echt treurig, een Volvo SUV kan ik bijvoorbeeld wel waarderen, maar een Kia of Hyundai SUV, dan sta je volledig voor schut mijns inziens.
Dat mag, als dat niet onnodig ten koste gaat van de veiligheid van anderen. Vrijheid dient op te houden , daar waar vrijheid van anderen in het gedrang komen.......quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:58 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn ouders hebben als brave hardwerkende kleinburgers ook een SUV op de oprit staan. Mogen mensen aub nog genieten van het leven hier op deze aarde?!
Ik vind al die bestelauto's met ruiten niet mooi en zie geen verschil tussen een VOLVO of een KIA suv zijn allebei log en duurquote:Op zondag 10 december 2006 14:05 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ach en wat betreft de Koreaanse SUVs, die vehikels zijn echt treurig, een Volvo SUV kan ik bijvoorbeeld wel waarderen, maar een Kia of Hyundai SUV, dan sta je volledig voor schut mijns inziens.
/disagreequote:Op zondag 10 december 2006 14:17 schreef nonzz het volgende:
SUV's zijn voor paupers met geld die niet weten wat smaak is maar gewoon altijd de grootste auto willen hebben.
ik ben begrijp de mensen die blijkbaar een mooie auto als hoogste doel in het leven zien niet, ik begrijp auto's heel goed hoorquote:Op zondag 10 december 2006 12:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien zie je dan ook in dat het een beetje kinderlijk is om iets te verbieden omdat je het niet begrijpt.
Wat je hier ziet is een gevolg van extreme schaarste, waardoor een nieuwe ruimte meteen wordt gevuld. Zoiets als zeggen dat bouwen van huizen niet helpt tegen schaarste op de woningmarkt, want als er een woonwijk wordt opgeleverd zitten de huizen in no-time vol en is er nog steeds schaarste.quote:Op zondag 10 december 2006 12:03 schreef problematiQue het volgende:
Ik zal het wel even samenvatten voor jou: als er betere doorstroming is komen er meer autos en is de doorstroming binnen één jaar weer net zo slecht als voorheen.
dit is het enige wat ik zo snel kon vinden met google, het spijt mij dat het de telegraaf is. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat als een rechtse krant als een telegraaf zelfs dit overneemt, niemand het nog zou kunnen ontkennen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ageOffset=1#reacties
Ik neem aan dat er mensen zijn die het fijne auto's vinden. Of mooie auto's... Met een Smart kom je ook van A naar Bslechter, maar ik kan mij goed voorstellen dat iemand liever wat anders rijdt. Sterker nog...quote:Op zondag 10 december 2006 12:07 schreef problematiQue het volgende:
heel leuk en aardig allemaal, maar leg mij dan is uit wat voor noodzaak rede er schuilt achter het kopen van een SUV?
De productie van de Eend is stopgezet omdat de Eend niet meer kon voldoen aan emissie-eisen. En die waren indertijd VEEL lager dan nu.quote:
Met een SMart kun je niets vervoeren. Verder zijn dat intens lelijke vervoermiddelen (auto's wil ik het niet noemen). Aan eenieder de vrije keus om - binnen de wettelijke normen - zijn vervoermiddel naar eigen keus te bepalen.quote:Op zondag 10 december 2006 15:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er mensen zijn die het fijne auto's vinden. Of mooie auto's... Met een Smart kom je ook van A naar Bslechter, maar ik kan mij goed voorstellen dat iemand liever wat anders rijdt. Sterker nog...
De Prius is iig niet zuinig. Dat is logisch, want hij is groot en zwaar.quote:Op zondag 10 december 2006 15:27 schreef Klonk het volgende:
ik ga weer een vraag stellen die echtgaaf gaat negeren.
Stel je hebt een SUV die milieuvriendelijk is, want als Femke Halsema in een hybride rond crosst dan moet dat wel milieuvriendelijk zijn
Dus mag ik je voorstellen aan de Lexus rx400H.
En ook niet milieuvriendelijk, eerder integendeel. Accu's zijn nl. erg slecht voor het milieu. Maar goed, op dit moment komt de Prius de milieulobby goed uit, dus heeft de Prius wind mee.quote:Op zondag 10 december 2006 15:33 schreef PJORourke het volgende:
De Prius is iig niet zuinig. Dat is logisch, want hij is groot en zwaar.
Het is verbazingwekkend hoe weinig rationeel de milieulobby is. Nu is de vraag of dat komt omdat ze een dubbele agenda hebben, of omdat ze gewoon de benodigde capaciteiten missen, danwel een aangeboren neiging hebben de Dag des Oordeels in Oudtestamentische stijl te willen profeteren.quote:Op zondag 10 december 2006 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
En ook niet milieuvriendelijk, eerder integendeel. Accu's zijn nl. erg slecht voor het milieu. Maar goed, op dit moment komt de Prius de milieulobby goed uit, dus heeft de Prius wind mee.
Aangezien ik een milieuclubje (laat het verkleinwoordje maar weg) als cliënte heb gehad kan ik je vertellen dat het vaak veel meer gaat om eigen gewin dan om het milieu.quote:Op zondag 10 december 2006 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is verbazingwekkend hoe weinig rationeel de milieulobby is. Nu is de vraag of dat komt omdat ze een dubbele agenda hebben, of omdat ze gewoon de benodigde capaciteiten missen, danwel een aangeboren neiging hebben de Dag des Oordeels in Oudtestamentische stijl te willen profeteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |