Yup, vroeger was het bij systemen. Tegenwoordig mag XP ook met 'essentiele' hardware verkocht worden. Hoe dat (in het begin) met vista zal zijn weet ik niet, maar sowieso bij een heel systeem kost vista dus ¤145. De losse dus ¤550,- en dat is meer dan een gemiddeld huis, tuin en keuken pc'tje. Als je dus nu al je systeem 'vista-ready' hebt gemaakt wordt je fijn gestraft in dit geval..quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Een OEM versie kan je aanschaffen icm een CPU, Moederbord en een HDD, als ik me niet vergis.
DirectX komt niet voor XP. Er komt wel een nieuwe DirectX 9 versie uit die spellen die voor DirectX 10 zijn geprogrammeerd kan draaien, alleen zonder de DirectX 10 functionaliteit. Deze versie zal DirectX 9.0L gaan heten geloof ik.quote:Op maandag 18 december 2006 20:16 schreef Devrim_ het volgende:
Volgens mij niet..Eerst zou je over moeten stappen voor Direct X 10 maar die komt ook voor XP
DAT zeg ik!! dat is juist wat t beide IDE devices maakt!!quote:Op maandag 18 december 2006 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sata schijven heb ook een controller aan boord.
Het grote verschil tussen Sata en IDE/PATA is de interface en hoe die is opgebouwd.
PATA is Parallel, SATA is Serieel/Serial.
Daardoor kan en is het kabeltje ongeveer 75% dunner.
Ook ondersteund SATA hot-swapping.
Iets wat IDE totaal niet ondersteunde.
Lul nou niet zo dom.quote:Op maandag 18 december 2006 23:29 schreef KumA het volgende:
[..]
DAT zeg ik!! dat is juist wat t beide IDE devices maakt!!
dude kan je niet lezen? k heb je genoeg links gestuurd waarin staat dat pata en sata beide IDE zijn!
quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Een OEM versie kan je aanschaffen icm een CPU, Moederbord en een HDD, als ik me niet vergis.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=prijzen+vista&btnG=Google+zoeken&meta=quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:44 schreef Wouta het volgende:
Is er iemand die weet wat de OEM versies van vista gaan kosten ? Ik ken er totaal geen informatie over vinden.
ik kies de x86 versie, er verschijnt een loading balkje (Windows is loading files...)...quote:Choose an operating system to start:
* Microsoft Windows Vista Setup (x86)
* Microsoft Windows Vista Setup (x64)
Eerder was het met XP OEM zo dat je het alleen bij een systeem kon kopen. Later, toen vista nog longhorn heette, mocht XP (om de verkoop te stimuleren denk ik) ook met essentiële hardware verkocht worden. Dus ja, je kan nu een XP-versie bij een 80-gig harde schijf kopen (oem wel te verstaan). Ik schat zo in dat het in de begin-fase van Vista nog niet zo zou zijn dat je het bij essentiële hardware mag kopen, maar enkel bij een systeem. Over tien jaar komt de opvolger en mogen we allemaal weer voor een prikkie die ouwe kopen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:15 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
bedoel je een CPU EN een MB EN een HDD??? Want als je het afzonderlijk bedoelt slaat t nergens op (koop je gewoon een HDD van 100 euri + 145 euri voor Vista = ruim 100 goedkoper dan als je Vista los koopt).
om welke Vista versie gaat het hier dan? is dit een volledige versie met 1 licentie?
Je mag XP OEM nu alleen kopen bij een nieuw moederbord en bij niks anders.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:54 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Eerder was het met XP OEM zo dat je het alleen bij een systeem kon kopen. Later, toen vista nog longhorn heette, mocht XP (om de verkoop te stimuleren denk ik) ook met essentiële hardware verkocht worden. Dus ja, je kan nu een XP-versie bij een 80-gig harde schijf kopen (oem wel te verstaan). Ik schat zo in dat het in de begin-fase van Vista nog niet zo zou zijn dat je het bij essentiële hardware mag kopen, maar enkel bij een systeem. Over tien jaar komt de opvolger en mogen we allemaal weer voor een prikkie die ouwe kopen.
Bij ons op het werk denken ze daar anders over, als 'gold' partner..quote:Op woensdag 20 december 2006 07:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je mag XP OEM nu alleen kopen bij een nieuw moederbord en bij niks anders.
Dus dat dan de harddisk klopt niet.
Dat kon wel, tot Ms de regels aanscherpte, dus eigenlijk klopt jou verhaal totaal niet.
Daar maak je ook vaak gebruik van een VLK.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:07 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Bij ons op het werk denken ze daar anders over, als 'gold' partner..
Die mag je alleen maar intern gebruiken natuurlijk, dat is geen verkoop-licenciekey.Dat sommige bedrijven zeggen dat OEM alleen bij een moederbord verkocht mag worden zal denk ik wat met bedrijfspolicy, winst en omzet te maken hebben..quote:Op woensdag 20 december 2006 15:15 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Daar maak je ook vaak gebruik van een VLK.
heb m 1,5 jaar geleden nog single aangeschaftquote:Op woensdag 20 december 2006 07:15 schreef Netsplitter het volgende:
Je mag XP OEM nu alleen kopen bij een nieuw moederbord en bij niks anders.
Dus dat dan de harddisk klopt niet.
Dat kon wel, tot Ms de regels aanscherpte, dus eigenlijk klopt jou verhaal totaal niet.
Dat kwam direct van Ms uit, dus niet van een of ander reseller...quote:Op woensdag 20 december 2006 20:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die mag je alleen maar intern gebruiken natuurlijk, dat is geen verkoop-licenciekey.Dat sommige bedrijven zeggen dat OEM alleen bij een moederbord verkocht mag worden zal denk ik wat met bedrijfspolicy, winst en omzet te maken hebben..
Dat is dan toch apart om te horen, dat verschillende bedrijven verschillende policies opgelegt krijgen. Want ik ga er van uit dat wat jij zegt waar is en klopt, terwijl dat van mij ook klopt en waar is. Misschien ligt het eraan wat voor partner je bent, ik weet het niet. Iig zal vista (zeker in het begin) alleen met een systeem te verkrijgen zijn.quote:Op donderdag 21 december 2006 07:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat kwam direct van Ms uit, dus niet van een of ander reseller...
Na eerst XP te installeren en van daaruit de Vista installatie te starten is het bijna gelukt.... bijna. Na ongeveer 3/4 van de installatie kreeg ik een DSOD en daara werd de installatie teruggedraaidquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:48 schreef SuperRembo het volgende:
...
sure, dat was iik ook wel van plan. Alhoewel het slechts mijn laptop betreft, die bestanden zijn niet erg belangrijkquote:Op donderdag 21 december 2006 19:53 schreef slakkie het volgende:
LWAS: waarom niet een image maken van je huide config, en dan de Vista upgrade doen?
Heb je en een backup, en je hebt een backup voor als het fout gaat
Nadeel van een upgrade is dat het mis kan gaan en dat je alsnog helemaal overnieuw kan gaan beginnen of je blijft met een half/half OS zitten wat wel draaid maar brak...quote:Op donderdag 21 december 2006 22:00 schreef LWaS het volgende:
[..]
sure, dat was iik ook wel van plan. Alhoewel het slechts mijn laptop betreft, die bestanden zijn niet erg belangrijk
Maar goed, is een upgrade niet dramatisch verder
Mijn laatste Window upgrade was jaren geleden, en verliep probleemloos.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:00 schreef LWaS het volgende:
sure, dat was iik ook wel van plan. Alhoewel het slechts mijn laptop betreft, die bestanden zijn niet erg belangrijk
Maar goed, is een upgrade niet dramatisch verder
Ben je met een beetje pech dubbel bezig.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:18 schreef slakkie het volgende:
[..]
Mijn laatste Window upgrade was jaren geleden, en verliep probleemloos.
@Netsplitter
Als je toch al een backup hebt, is de situatie half/half snel verholpen en kan je een upgrade overnieuw doen. Ik zie dus weinig reden om niet de upgrade te proberen, if all fails kan je altijd nog een een clean install van Vista overwegen.
Want?quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:25 schreef wmml het volgende:
Zaterdag tyf ik em er weer af
Ik heb een P4 op 3 Ghz met 3 GB intern geheugen, een Raptor harde schijf en een X800GT grafische kaart. Niet het nieuwste van het nieuwste maar me dunkt genoeg om Vista te kunnen draaien lijkt me. Performance viel me, achteraf gezien, echt enorm tegen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:13 schreef Netsplitter het volgende:
Kan ook zijn dat dat komt omdat ik er nog 1Gb in heb zitten ipv 2Gb...
De Vista 32BIT Ultimate ondersteund mijn Graka nietquote:
Performancewise liep het lekker bij mij, iets trager dan XP, maar dat wijt ik aan die 1Gb ipv 2Gb.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb een P4 op 3 Ghz met 3 GB intern geheugen, een Raptor harde schijf en een X800GT grafische kaart. Niet het nieuwste van het nieuwste maar me dunkt genoeg om Vista te kunnen draaien lijkt me. Performance viel me, achteraf gezien, echt enorm tegen.
Welke graka heb je dan?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:21 schreef wmml het volgende:
[..]
De Vista 32BIT Ultimate ondersteund mijn Graka nietGeen drivers voor.
Dat zou dus betekenen dat ik niet zou kunnen Counter Striken!!!
Maar bij CS:Source kan ik wel met flikkerende textures door muren kijken
Daarom niet (K)
Kijk je PM (Asus GeForce 7800 GTX)quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Performancewise liep het lekker bij mij, iets trager dan XP, maar dat wijt ik aan die 1Gb ipv 2Gb.
Ik heb er 2 Raptors in zitten, raid0 en een 7800GTX, dus dat moet goed genoeg zijn voor Vista...
Die 1Gb heeft denk ik het gedaan in mijn geval.
En de drivers die in Vista zitten voor m'n raidcontroller zullen niet ver van het beta stadium geweest zijn.
[..]
Welke graka heb je dan?
Wat voor CPU heb je?quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:55 schreef AstroNova het volgende:
Hoeveel bit heb ik ?
tis echt een upgrade versie die ik krijg van MS, dus die clean install kan je wel vergetenquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:18 schreef slakkie het volgende:
[..]
Mijn laatste Window upgrade was jaren geleden, en verliep probleemloos.
@Netsplitter
Als je toch al een backup hebt, is de situatie half/half snel verholpen en kan je een upgrade overnieuw doen. Ik zie dus weinig reden om niet de upgrade te proberen, if all fails kan je altijd nog een een clean install van Vista overwegen.
Succes met whatever the choice may be.quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:40 schreef LWaS het volgende:
tis echt een upgrade versie die ik krijg van MS, dus die clean install kan je wel vergeten
Ik ga er nog eens goed over nadenken of ik het die 80 euro voor een home premium waard vind
Ik geloof dat Vista 64 niet gesigneerde drivers niet meer pakt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:04 schreef Tarabass het volgende:
Weet iemand eigenlijk al hoe het straks gaat met 'niet digitaal ondertekende' drivers? Worden die straks wel ondersteunt?
Vroegah was het zo dat wanneer je de cd van het oude OS er in deed wanneer er om gevraagd werdt dat de installatie dan gewoon verder zou gaan...quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:40 schreef LWaS het volgende:
[..]
tis echt een upgrade versie die ik krijg van MS, dus die clean install kan je wel vergeten
Ik ga er nog eens goed over nadenken of ik het die 80 euro voor een home premium waard vind
Als je de 64 bit versie wil draaien, dan moet je inderdaad de 64 bit versie van Vista hebben. Als je em legaal via MSDN hebt verkregen kun je die alsnog downloaden.quote:Op dinsdag 26 december 2006 01:11 schreef tarzan1 het volgende:
ik draai hier nu Vista Ultimate Build 6000 en ik vraag me af hoe het nou zit met 64bit. zijn er nou van iedere versie ook nog eens 2 verschillende uitvoeringen? 32 en 64 bit. of zitten ze allebei in 1? ik heb hier een amd 64 2800+ en bij de systeem eigenschappen staat dat hij de 32bit versie van Vista draait?
bij het installeren kon ik geen 64bit instellen of wat dan ook.
dus als ik 64bit wil draaien, moet ik dan ook de 64bit versie van vista hebben of kan ik het ergens instellen?
1 2 3 4 5 6 | Syntax OK C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin>Apache.exe -k install C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin> |
Misschien domme vraag, maar waarom apache op een Windows machine en niet op een Linux doos?quote:Op woensdag 27 december 2006 17:13 schreef Jump het volgende:
Hmmm, hij wil hier Apache niet als een service installeren. Voor wat kleine php dingen te testen ga ik niet altijd online werken of andere pc aanzetten
[ code verwijderd ]
Dat doe die, maar de service is niet geïnstalleerd.
Misschien dom antwoord, maar wellicht omdat niet iedereen een tweede computer heeft om als linux doos in te richten. En als je lokaal wat php dingetjes wil testen zoals Jump aangeeft, werkt het installeren op de doos waar je op werkt ook prima hoor.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien domme vraag, maar waarom apache op een Windows machine en niet op een Linux doos?
Staat toch in mijn posts?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien domme vraag, maar waarom apache op een Windows machine en niet op een Linux doos?
Je kan 'm trouwens wel als service onder 2003 laten draaien.
Misschien dat er bij Vista iets is veranderd.....
Vm machine misschien?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:29 schreef Jump het volgende:
[..]
Staat toch in mijn posts?
"Voor wat kleine php dingen te testen ga ik niet altijd online werken of andere pc aanzetten "
Dank, ga ik morgen eens voor kijkenquote:Op woensdag 27 december 2006 20:27 schreef maartena het volgende:
Jump, misschien heb je hier wat aan:
http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=409782
Waarom in godsnaam dan nog een vmware gaan draaien voor linux als het evengoed op windows werkt om te testenquote:
Blijkbaar niet.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:30 schreef Jump het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam dan nog een vmware gaan draaien voor linux als het evengoed op windows werkt om te testen![]()
Waarom zou je een VM machine gaan bouwen als je ook Apache op Windows kunt installeren?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:29 schreef Netsplitter het volgende:
Vm machine misschien?
Zie mijn post. Het kan prima, alleen moet je voor Vista even een omweggetje bewandelen.quote:
Voor even testen is een vm machine knap handig, want je sloopt je eigen machine niet.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou je een VM machine gaan bouwen als je ook Apache op Windows kunt installeren?
Voor wat php testen is dat een stuk eenvoudiger, en een stuk minder CPU intensief. Een Apache service kan gewoon lekker 24/7 blijven draaien en hooguit 10 Mb geheugen innemen en nauwelijks CPU kracht. Bij een VM machine is dat wel anders.....
Tja.... een VM machine van 500 Mb (linuxinstallatie + apache + misschien 50 Mb ruimte ofzo) die ook nog eens 128 mb van je geheugen opvreet en een stuk CPU kracht, of een Apache service die misschien 10 Mb inneemt, en gewoon 24/7 op de achtergrond kan draaien.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
Voor even testen is een vm machine knap handig, want je sloopt je eigen machine niet.
Nu zal dat met php niet al te snel gebeuren, maar het altijd handig.
Ik niet, vind eigenlijk IE7 uiteindelijk net zo flex werken als FF... Een 2e browser is dan m.i. overbodig.quote:Op donderdag 28 december 2006 07:17 schreef maartena het volgende:
Natuurlijk heb ik wel meteen eerst FireFox geïnstalleerd
Nee, ik had bij de beta's geen problemen met mijn ATI Radeon 9700 Pro, en ik heb al eerder een week of 3 de RTM gedraaid en geen enkel probleem ondervonden. Sinds gisteren dus weer op Vista, en ik heb het gedrag wat jij beschrijft geen enkele keer waargenomen met mijn 9700 Pro. Wellicht zit jouw probleem toch ergens anders?quote:Op donderdag 28 december 2006 15:53 schreef ToMaSZ het volgende:
Hier nog een blije vista gebruiker... voorlopig even de home-premium versie gekozen in de installer.
Het draait nu al een week of 6 redelijk vlekkeloos. Ik ben alleen nog niet blij met de Catalyst driver van ATi, aangezien die 1 op de 3 boots vastloopt en vervolgens weer als een zonnetje werkt. Zijn er meer mensen met dat probleem, of is mij 9700pro gewoon te antiek geworden om nog serieus genomen te worden in de driverapp?
Daar is gelukkig een workaround voor. Ga naar: C:\program files\common files\ahead\dsfilter\quote:Verder gezeik met de nero filters/codecs, maar ook dat lijkt een bekend issue. Het openen van een folder met videobestanden (lees: windows wil een preview maken in het icoon) resulteert steevast in een niet werkend COM Surrogate, of een gestopt generic host process... Nero maar weer verwijderen, hoewel ze claimen vista-compatible te zijn.. niet dus.
Hmmm, ik ga verder zoeken. Het gekke is dat ik het probleem niet heb met de 'eigen' vista driver... de catalyst gebruik ik eigenlijk alleen voor het clonen op m'n TV.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, ik had bij de beta's geen problemen met mijn ATI Radeon 9700 Pro, en ik heb al eerder een week of 3 de RTM gedraaid en geen enkel probleem ondervonden. Sinds gisteren dus weer op Vista, en ik heb het gedrag wat jij beschrijft geen enkele keer waargenomen met mijn 9700 Pro. Wellicht zit jouw probleem toch ergens anders?
Hee thnx! Dat werkt uitstekend.. Ik had al zitten zoeken naar een manier om de nero dshow filtersuit te schakelen, maar dat wilde niet lukken. Nero Mediaplayer gebruik ik idd niet. DivX en XVid installaties waren hier ook geen probleem.quote:Daar is gelukkig een workaround voor. Ga naar: C:\program files\common files\ahead\dsfilter\
Vind de bestanden: NEVIDEO.AX en NEROVIDEOPROC.AX - hernoem deze bestanden naar iets anders, zoals NEVIDEO.AX.OLD of zoiets.
Doe dat, en je bent meteen van de COM Surrogate errors af. Als je de Nero mediaplayer niet gebruikt (maar bijv. gewoon de mediaplayer van MS, of VLC, of iets anders) dan zul je daar niets van merken.
DivX installatie ging zonder problemen trouwens.
Ik gebruik zowel de DVI poort als de VGA poort op mijn Radeon 9700. Ik heb een 17" TFT (1280x1024) op de DVI poort zitten en een 15" TFT (1024x768) op de VGA poort. Ik kloon niet naar een tweede monitor, maar gebruik "extend desktop" voor de tweede monitor. Ik draaide zowel onder XP MCE 2005 als nu onder Vista het Media Center op de tweede monitor.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:59 schreef ToMaSZ het volgende:
Hmmm, ik ga verder zoeken. Het gekke is dat ik het probleem niet heb met de 'eigen' vista driver... de catalyst gebruik ik eigenlijk alleen voor het clonen op m'n TV.
Heeft dit nog invloed op de werking van Nero Recode en Nero Vision? Of blijven die gewoon probleemloos werken?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, ik had bij de beta's geen problemen met mijn ATI Radeon 9700 Pro, en ik heb al eerder een week of 3 de RTM gedraaid en geen enkel probleem ondervonden. Sinds gisteren dus weer op Vista, en ik heb het gedrag wat jij beschrijft geen enkele keer waargenomen met mijn 9700 Pro. Wellicht zit jouw probleem toch ergens anders?
[..]
Daar is gelukkig een workaround voor. Ga naar: C:\program files\common files\ahead\dsfilter\
Vind de bestanden: NEVIDEO.AX en NEROVIDEOPROC.AX - hernoem deze bestanden naar iets anders, zoals NEVIDEO.AX.OLD of zoiets.
Doe dat, en je bent meteen van de COM Surrogate errors af. Als je de Nero mediaplayer niet gebruikt (maar bijv. gewoon de mediaplayer van MS, of VLC, of iets anders) dan zul je daar niets van merken.
mmm, géén vreemd gedrag van Outlook2007 waargenomen? Microsoft-adres dat opgezocht wordt?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:02 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Outlook 2007 werkt idd erg lekker
Jij wel?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mmm, géén vreemd gedrag van Outlook2007 waargenomen? Microsoft-adres dat opgezocht wordt?
ik heb Office 2007 een tijdje geleden even voor de gein uitgeprobeerd, géén beta, en Outlook zocht idd contact met Microsoft. Ik gebruik Outpost als firewall, en ik had alle office applicaties geblokt. Zoekt een applicatie het internet op moet het toestemming vragen. En toen merkte ik het op. Ik kan me vergissen, en ik gebruik, en zal blijven gebruiken, Thunderbird, maar helemaal lekker zat 't me niet.quote:
Dat zijn de RSS-feeds die standaard ingesteld staan in Outlook. Die kun je er gewoon uithalen, scheelt ook nog eens enorm met het ophalen van je mail.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:25 schreef Godslasteraar het volgende:
mmm, géén vreemd gedrag van Outlook2007 waargenomen? Microsoft-adres dat opgezocht wordt?
Probeer het eens. Desnoods kun je een rename batch-file schrijven die de boel met 1 klik hernoemt of weer terug zet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 03:41 schreef markvnl het volgende:
Heeft dit nog invloed op de werking van Nero Recode en Nero Vision? Of blijven die gewoon probleemloos werken?
omdattie onder windows ook prima draait en iis een vies product is?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ga jij ff een reactie van bijna een week geleden ff uit de put halen...quote:Op zondag 31 december 2006 09:34 schreef mschol het volgende:
[..]
omdattie onder windows ook prima draait en iis een vies product is?
en ik wil me mederwerker windows Vista versie kunnen kopwen via slim
31-27= slechts 4 dagen hoorquote:Op zondag 31 december 2006 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ga jij ff een reactie van bijna een week geleden ff uit de put halen...
Om mezelf te quoten, gadgets zoals getoond op bijvoorbeeld deze paginaquote:Op zaterdag 30 december 2006 03:23 schreef Jerkmaine het volgende:
Zijn er trouwens nog andere sites dan die standaard gadgetsite van MS, waar handig gadgets voor de sidebar te downloaden zijn? Ik zag op verschillende sites al handige shortcuts voor Winamp en Live Messenger voorbij komen, maar uiteraard stonden daar de links naar de gadgets niet bij...
Dat wordt pas écht totaal iets anders.quote:Vienna, dat voorheen Blackcomb heette, zal de opvolger worden van Windows Vista en op veel punten verschillen van eerdere Windows-releases. De meest opvallende daarvan is dat geen enkel Windows-programma zonder aanpassingen zal kunnen draaien onder Vienna. Dit gebrek aan compatibiliteit zou gecompenseerd moeten worden door een nieuw, veiliger en uitgebreider platform, aldus Kyton. Vienna zal voorzien worden van een nieuwe interface zonder taak- en werkbalken, explorer-shell of Start-menu. Hierbij zal veel geput worden uit de onderzoeksresultaten van Microsoft Research. De zoekfunctionaliteit in Vienna zal sterk uitgebreid worden en een nog belangrijkere plaats gaan innemen. Spraakherkenning zal verder gepusht worden, zodat het gedeeltelijk de muis en het toetsenbord kan vervangen. Non-managed code zal standaard worden gedraaid in een sandbox, zodat veiligheidsproblemen in de applicatie geen gevaar vormen voor de rest van het OS.
had ik ook bij gamesquote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:23 schreef bezet het volgende:
Ik heb eergister de RTM versie van Vista geïnstalleerd, en ben tot de gruwelijke ontdekking gekomen dat mijn videokaart toch een beetje screwed-up reageert :-/
Screenie
Er verschijnen overal niet-nuttige polygonen en ook bij de simpele kaartspelletjes van windows verschijnen er ongewilde polygoontjes...
Specs:
Intel P4 3Ghz HT
1GB DDR geheugen
Asus P4S-800DX mobo
250GB sata hdd
GeForce 7600GS AGP8x 256MB DDR2 van MSI
etc. etc.
Het is overigens wel een beetje vreemd, want ik heb hiervoor een tijdje RC1 gedraaid en ik kan mij geen problemen herinneren... Ik heb nu verschillende drivers geprobeerd waaronder dus de RTM vista drivers (97.34) en bij allen exact hetzelfde probleem. Waar zou het anders aan kunnen liggen?
Ik ook wel.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd hoe de volgende windows gaat worden:
[..]
Dat wordt pas écht totaal iets anders.
Standaard toch??quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
had ik ook bij games![]()
ik geef nvidia de schuld
Het probleem zit em toch in de drivers denk ik..... Heb je dat effect trouwens met alle spellen, of alleen met bepaalde spellen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:23 schreef bezet het volgende:Ik heb nu verschillende drivers geprobeerd waaronder dus de RTM vista drivers (97.34) en bij allen exact hetzelfde probleem. Waar zou het anders aan kunnen liggen?
Met features die eigenlijk al in Vista zouden zitten... Ik moet dus nog maar zien wat daar van overblijft tegen de release date aan.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd hoe de volgende windows gaat worden:
[..]
Dat wordt pas écht totaal iets anders.
Het is vast al eens gezegd en wil echt geen discipel van Apple gaan spelen maar de gadgets (widgets op Mac), een hele hoop funcies en eigenlijk wel een groot deel van de vista look (m.u.v. de specifieke windows dingetjes) doen me wel errug aan het operating system van de Mac denken (Mac OS X Tiger). Eens kijken waar microsoft mee op de proppen komt als met een maand of 2 het nieuwe OS van Apple gereleased wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 03:01 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Om mezelf te quoten, gadgets zoals getoond op bijvoorbeeld deze pagina
Die dingen bestonden ook al lang voor windows.quote:Op woensdag 3 januari 2007 08:09 schreef Uncle het volgende:
[..]
Het is vast al eens gezegd en wil echt geen discipel van Apple gaan spelen maar de gadgets (widgets op Mac), een hele hoop funcies en eigenlijk wel een groot deel van de vista look (m.u.v. de specifieke windows dingetjes) doen me wel errug aan het operating system van de Mac denken (Mac OS X Tiger). Eens kijken waar microsoft mee op de proppen komt als met een maand of 2 het nieuwe OS van Apple gereleased wordt![]()
Bij elk spel, zelfs de meegeleverde kaartspelletjes van windowsquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Het probleem zit em toch in de drivers denk ik..... Heb je dat effect trouwens met alle spellen, of alleen met bepaalde spellen?
Dingen als WinFS werden al in Cairo beloofd. Maar jaquote:Op woensdag 3 januari 2007 07:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met features die eigenlijk al in Vista zouden zitten...
Ik zat me hetzelfde af te vragen. Twee jaar geleden werd aangekondigd dat WinFS in de volgende versie van Windows zou zitten, toen nog "Longhorn" ipv Vista. Een jaar gelden werd aangekondigd dat WinFS het niet zou halen bij de final release van Vista, maarrrrrr! het zou bij een opvolgend service pack komen. En nu hebben ze het dus weer opgeschoven naar de volgende versie van Windows?quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:04 schreef Tijn het volgende:
Dingen als WinFS werden al in Cairo beloofd. Maar ja
Dat lijkt me dan inderdaad echt een driver probleem van NVidia..... Overigens duurde het ook een paar maanden voor de Windows XP drivers echt 100% stabiel waren, herinner ik me van de overstap naar Windows XP in 2001.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:51 schreef bezet het volgende:
Bij elk spel, zelfs de meegeleverde kaartspelletjes van windows![]()
WinFS o.a. zou al Vista zitten ja. Maar Vienna wordt blijkbaar écht compleet iets anders. Een totale koersverandering. Vista is dat bijvoorbeeld absoluut niet, het is in de basis nog steeds Windows zoals we het al kennen sinds Win95.quote:Op woensdag 3 januari 2007 07:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met features die eigenlijk al in Vista zouden zitten... Ik moet dus nog maar zien wat daar van overblijft tegen de release date aan.
(Offtopic)quote:Op woensdag 3 januari 2007 08:59 schreef Godlike02 het volgende:
Tabbladen zijn ze ook niet de eerste mee maar dat maakt het niet minder praktisch.
Het zal wel een keer moeten, zelfs voor Microsoft begint het onderhouden en verder ontwikkelen van een juggernaut als Windows onbetaalbaar te worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
WinFS o.a. zou al Vista zitten ja. Maar Vienna wordt blijkbaar écht compleet iets anders. Een totale koersverandering. Vista is dat bijvoorbeeld absoluut niet, het is in de basis nog steeds Windows zoals we het al kennen sinds Win95.
Waarmee ze (lees: wij) uiteindelijk nog niets zijn opgeschoten, want nieuwe features zijn niet te vinden. Behalve dan de eye*mac*candy en de nieuwe Internet *ff* explorer, wat ook wel tijd werd om dat te vernieuwen..quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal wel een keer moeten, zelfs voor Microsoft begint het onderhouden en verder ontwikkelen van een juggernaut als Windows onbetaalbaar te worden.
Het ontwikkelen van Vista heeft behalve 6 jaar, ook zo'n $7,5 miljard gekost voor 50 miljoen regels code. Dat is een bizarre 150 dollar per regel.
Jullie lezen echt niet.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dingen als WinFS werden al in Cairo beloofd. Maar ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |