Als je niet van plan bent je computer te vernieuwen binnen nu en 1 jaar, dan zou ik het gewoon op XP houden.quote:Op maandag 18 december 2006 14:26 schreef Dr_Crouton het volgende:
Welke versie moet ik hebben als ik:games speel ga internetten ga chatten DVD/gedownloade films kijk aan pixelfrutten/beeldbewerking doe mp3's draai in de achtergrond
Vaak draaien meerdere programma's tegelijkertijd en heb ik meerdere tabbladen op mijn browser staan.
Welke kan dit het beste aan,Home Basic of toch Home Premium Beef?
quote:Op maandag 18 december 2006 15:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je niet van plan bent je computer te vernieuwen binnen nu en 1 jaar, dan zou ik het gewoon op XP houden.
Vista Home Premium is verder voor vrijwel iedereen het beste, tenzij je op een domain wilt aanloggen.
xp 2600 Sempronquote:Op maandag 18 december 2006 07:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geef dan wel ff wat meer info over je systeem...![]()
Wat voor harddisk is het?
Sata, IDE?
Zit hij aan een raidcontroller?
20Gb SATA schijf???quote:Op maandag 18 december 2006 16:27 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
xp 2600 Sempron
SAta 1x 20 en 1x160
1 gig ram
niet op raid controller aangesloten
xp had er ook problemen mee, zonder service pack 2quote:Op maandag 18 december 2006 16:33 schreef Netsplitter het volgende:
Ik neem aan dat het installeren op de IDE/ATA harddisk goed gaat?
Of ziet XP die juist niet?
Tja.... de illegale versie van Vista schijnt momenteel beperkt te zijn tot de "Business" of "Enterprise" editions doordat de vorige manier van activeren niet meer werkt..... Ik weet nog dat de XP versie binnen 2 dagen volledig gehacked was na de RTM release, maar Vista lijkt echt een heel stuk dichter te zitten.quote:Op maandag 18 december 2006 16:22 schreef Dr_Crouton het volgende:Heb de onderdelen al besteld en heb ze bijna allemaal binnen.
Moet je dat dan opnieuw doen in Vista? (als je dat al eerst in XP hebt gedaan)quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:05 schreef Burbo het volgende:
Kut dat m'n videokaart niet overgeclockt kan worden in Vista nu.![]()
Ligt er aan of je dat software matig of als je de rom hebt geflashedquote:Op maandag 18 december 2006 19:31 schreef c0ne het volgende:
[..]
Moet je dat dan opnieuw doen in Vista? (als je dat al eerst in XP hebt gedaan)
SATA hardeschijven kan je net zoals PCMCIA en USB gewoon erin en eruit knallen als je systeem aanstaat?quote:Op maandag 18 december 2006 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sata schijven heb ook een controller aan boord.
Het grote verschil tussen Sata en IDE/PATA is de interface en hoe die is opgebouwd.
PATA is Parallel, SATA is Serieel/Serial.
Daardoor kan en is het kabeltje ongeveer 75% dunner.
Ook ondersteund SATA hot-swapping.
Iets wat IDE totaal niet ondersteunde.
Zit er nog meer nieuws in Vista dan, naast al die eyecandy die ik toch uitgooi? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken..quote:Op woensdag 13 december 2006 17:20 schreef Devrim_ het volgende:
Voor degene die geen Vista op hun pc willen hebben maar wel de fantastische eyecandy van Vista
Klikken voor vergroting:
[[url=http://xs110.xs.to/xs110/06503/vista1.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs110.xs.to/xs110/06503/vista2.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Wat ik hiervoor heb gebruikt
http://www.joejoe.biz/joejoe/load/index.php?dlid=866
(Dacht ik)
Software matig met Rivatuner heb ik dat gedaan.quote:Op maandag 18 december 2006 19:47 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ligt er aan of je dat software matig of als je de rom hebt geflashed
Dan mag je het nog een keer doen ja.quote:Op maandag 18 december 2006 19:55 schreef c0ne het volgende:
[..]
Software matig met Rivatuner heb ik dat gedaan.
Daar had ik dus helaas wat problemen mee.quote:Op maandag 18 december 2006 20:02 schreef c0ne het volgende:
OKenu nog de nvidia drivers en dan draait BF2 ook goed op Vista
, thanks
Volgens mij niet..Eerst zou je over moeten stappen voor Direct X 10 maar die komt ook voor XPquote:Op maandag 18 december 2006 19:54 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zit er nog meer nieuws in Vista dan, naast al die eyecandy die ik toch uitgooi? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken..
Tja, de raid-drivers etc. zitten er bij in gebakken. Joehoe!! Dat is dan ¤550 dank u wel..quote:Op maandag 18 december 2006 20:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Volgens mij niet..Eerst zou je over moeten stappen voor Direct X 10 maar die komt ook voor XP
Yup, vroeger was het bij systemen. Tegenwoordig mag XP ook met 'essentiele' hardware verkocht worden. Hoe dat (in het begin) met vista zal zijn weet ik niet, maar sowieso bij een heel systeem kost vista dus ¤145. De losse dus ¤550,- en dat is meer dan een gemiddeld huis, tuin en keuken pc'tje. Als je dus nu al je systeem 'vista-ready' hebt gemaakt wordt je fijn gestraft in dit geval..quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Een OEM versie kan je aanschaffen icm een CPU, Moederbord en een HDD, als ik me niet vergis.
DirectX komt niet voor XP. Er komt wel een nieuwe DirectX 9 versie uit die spellen die voor DirectX 10 zijn geprogrammeerd kan draaien, alleen zonder de DirectX 10 functionaliteit. Deze versie zal DirectX 9.0L gaan heten geloof ik.quote:Op maandag 18 december 2006 20:16 schreef Devrim_ het volgende:
Volgens mij niet..Eerst zou je over moeten stappen voor Direct X 10 maar die komt ook voor XP
DAT zeg ik!! dat is juist wat t beide IDE devices maakt!!quote:Op maandag 18 december 2006 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sata schijven heb ook een controller aan boord.
Het grote verschil tussen Sata en IDE/PATA is de interface en hoe die is opgebouwd.
PATA is Parallel, SATA is Serieel/Serial.
Daardoor kan en is het kabeltje ongeveer 75% dunner.
Ook ondersteund SATA hot-swapping.
Iets wat IDE totaal niet ondersteunde.
Lul nou niet zo dom.quote:Op maandag 18 december 2006 23:29 schreef KumA het volgende:
[..]
DAT zeg ik!! dat is juist wat t beide IDE devices maakt!!
dude kan je niet lezen? k heb je genoeg links gestuurd waarin staat dat pata en sata beide IDE zijn!
quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Een OEM versie kan je aanschaffen icm een CPU, Moederbord en een HDD, als ik me niet vergis.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=prijzen+vista&btnG=Google+zoeken&meta=quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:44 schreef Wouta het volgende:
Is er iemand die weet wat de OEM versies van vista gaan kosten ? Ik ken er totaal geen informatie over vinden.
ik kies de x86 versie, er verschijnt een loading balkje (Windows is loading files...)...quote:Choose an operating system to start:
* Microsoft Windows Vista Setup (x86)
* Microsoft Windows Vista Setup (x64)
Eerder was het met XP OEM zo dat je het alleen bij een systeem kon kopen. Later, toen vista nog longhorn heette, mocht XP (om de verkoop te stimuleren denk ik) ook met essentiële hardware verkocht worden. Dus ja, je kan nu een XP-versie bij een 80-gig harde schijf kopen (oem wel te verstaan). Ik schat zo in dat het in de begin-fase van Vista nog niet zo zou zijn dat je het bij essentiële hardware mag kopen, maar enkel bij een systeem. Over tien jaar komt de opvolger en mogen we allemaal weer voor een prikkie die ouwe kopen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:15 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
bedoel je een CPU EN een MB EN een HDD??? Want als je het afzonderlijk bedoelt slaat t nergens op (koop je gewoon een HDD van 100 euri + 145 euri voor Vista = ruim 100 goedkoper dan als je Vista los koopt).
om welke Vista versie gaat het hier dan? is dit een volledige versie met 1 licentie?
Je mag XP OEM nu alleen kopen bij een nieuw moederbord en bij niks anders.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:54 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Eerder was het met XP OEM zo dat je het alleen bij een systeem kon kopen. Later, toen vista nog longhorn heette, mocht XP (om de verkoop te stimuleren denk ik) ook met essentiële hardware verkocht worden. Dus ja, je kan nu een XP-versie bij een 80-gig harde schijf kopen (oem wel te verstaan). Ik schat zo in dat het in de begin-fase van Vista nog niet zo zou zijn dat je het bij essentiële hardware mag kopen, maar enkel bij een systeem. Over tien jaar komt de opvolger en mogen we allemaal weer voor een prikkie die ouwe kopen.
Bij ons op het werk denken ze daar anders over, als 'gold' partner..quote:Op woensdag 20 december 2006 07:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je mag XP OEM nu alleen kopen bij een nieuw moederbord en bij niks anders.
Dus dat dan de harddisk klopt niet.
Dat kon wel, tot Ms de regels aanscherpte, dus eigenlijk klopt jou verhaal totaal niet.
Daar maak je ook vaak gebruik van een VLK.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:07 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Bij ons op het werk denken ze daar anders over, als 'gold' partner..
Die mag je alleen maar intern gebruiken natuurlijk, dat is geen verkoop-licenciekey.Dat sommige bedrijven zeggen dat OEM alleen bij een moederbord verkocht mag worden zal denk ik wat met bedrijfspolicy, winst en omzet te maken hebben..quote:Op woensdag 20 december 2006 15:15 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Daar maak je ook vaak gebruik van een VLK.
heb m 1,5 jaar geleden nog single aangeschaftquote:Op woensdag 20 december 2006 07:15 schreef Netsplitter het volgende:
Je mag XP OEM nu alleen kopen bij een nieuw moederbord en bij niks anders.
Dus dat dan de harddisk klopt niet.
Dat kon wel, tot Ms de regels aanscherpte, dus eigenlijk klopt jou verhaal totaal niet.
Dat kwam direct van Ms uit, dus niet van een of ander reseller...quote:Op woensdag 20 december 2006 20:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die mag je alleen maar intern gebruiken natuurlijk, dat is geen verkoop-licenciekey.Dat sommige bedrijven zeggen dat OEM alleen bij een moederbord verkocht mag worden zal denk ik wat met bedrijfspolicy, winst en omzet te maken hebben..
Dat is dan toch apart om te horen, dat verschillende bedrijven verschillende policies opgelegt krijgen. Want ik ga er van uit dat wat jij zegt waar is en klopt, terwijl dat van mij ook klopt en waar is. Misschien ligt het eraan wat voor partner je bent, ik weet het niet. Iig zal vista (zeker in het begin) alleen met een systeem te verkrijgen zijn.quote:Op donderdag 21 december 2006 07:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat kwam direct van Ms uit, dus niet van een of ander reseller...
Na eerst XP te installeren en van daaruit de Vista installatie te starten is het bijna gelukt.... bijna. Na ongeveer 3/4 van de installatie kreeg ik een DSOD en daara werd de installatie teruggedraaidquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:48 schreef SuperRembo het volgende:
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |