quote:Een metro/tram/bus dagkaart kost 5,80 en is erg handig. Vooral als je veel wilt zien op 1 dag. De afstanden in Berlijn zijn toch nog wel redelijk groot.
quote:Gratis wandeltours door Berlijn die je langs een hele berg hoogtepunten brengt, worden georganiseerd door www.newberlintours.com. Hele leuke entousiaste gidsen die veel weten te vertellen. En het enige dat ze van je verwachten is een fooi aan het einde, maar de hoogte daarvan mag je natuurlijk zelf bepalen. Leuk systeem, leuke rondleiding. Deze organisatie doet trouwens ook betaalde rondleidingen over het 3e rijk, communisme en naar Sachsenhausen.
quote:Skaten in Berlijn is goed te doen (behalve dat je dus de Reichstag niet in mag met je skates, maar dat scheelt weer slepen ook!), maar we hebben geen echte skate route gevolgd ofzo.
quote:De koepel van de Reichstag is gratis te bezoeken, maar je mag je skates niet mee naar binnen nemen. Het is handig om 's ochtends bijtijds te gaan, dan valt het nog mee met wachten. Je mag er tot 's avonds 10 uur in.
quote:De East Side Gallery is geweldig indrukwekkend om te zien. Makkelijk te bereiken met de metro ook. Ik meen dat het zo'n 300 meter berlijnse muur is die nog overeind staat en die is dus beschilderd door artiesten.
quote:wat we wel gedaan hebben is een trabi safari, dat is echt lachen, met een trabantje door Berlijn crossen. De gids zit in de voorste trabi en je hebt contact via de walkie talkie. Leuk!
We hadden echt schitterend weer voor begin November, geen druppel regen en een lekker herfstzonnetje. Dus dat betekende zondagmiddag Berlinner Zoo. Ook leuk om eens te doen.
quote:Je kunt dansen op de plek waar Hitler zelfmoord heeft gepleegd. Daar waar eerst de bunker was, is nu een parkeerplaats en deze is ironisch genoeg vlakbij het Holocaust monument.
quote:Overigens nog een tip voor mensen die geīnteresseerd zijn in de tweede wereldoorlog:
Vorig jaar hebben wij met de organisatie "Berlin Walks" een tour met gids gemaakt naar het concentratiekamp Sachsenhausen, ongeveer een uur met de S-bahn vanuit het centrum van Berlijn (als je een welcome card hebt, kan je er gratis heen).
Deze engelstalige tour, met Amerikaanse gids, is ons zeer goed bevallen. De gids wist ontzettend veel te vertellen en ik vond het geheel ontzettend indrukwekkend.
De kosten voor deze tour liggen rond de 15 euro, als je onder de 26 bent mag je voor de helft. Een absolute aanrader.
Ze hebben overigens nog meer tours, waar we helaas geen tijd meer voor hadden.
De website (met kortingsbon): http://www.berlinwalks.com
quote:Berlijn restaurant tip: Oliva, Oranienburger Str. 84, hele lekkere pizza's (een stuk of 7 verschillende) voor 4 euro! Ze hebben ook pasta's.
Oliva
Some argue Oliva serves the best pizza in Berlin. It also has a daily selection of freshly prepared pasta dishes. The atmosphere is modern and warm. The staff is friendly (often Italian). The location is convenient: by Hackescher Markt, so it’s a great place to grab food and a beer after a day of sightseeing. Reasonably priced. Open until 11 pm. Oranienburger Str. 84, Mitte. S-Bahn Hackescher Markt.
Ik vond persoonlijk de atmosfeer nou niet zo modern en warm, maar het is gewoon een leuke/goedkope tent, vooral in de zomer want er zit een terras bij.
quote:Als mensen melden dat ze naar Berlijn gaan kijk ik altijd even bij het programma van mijn
favoriete club, of er daar toevallig nog iets leuks te doen is. En jawel: op vrijdag de 31e komt Coldcut, bekend van een paar hitjes in de jaren 80 maar blijkbaar (wist ik ook niet hoor) daarna ook nog zeer actief gebleven. Volgens mij wordt dat wel leuk. En sowieso is die club geweldig voor het Berlijngevoel: hij is gevestigd in een gigantische kale, grijze bunker aan de oever van de Spree.
Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.quote:Vooral het uitgaan en de diversiteit (vooral in mensen en architectuur) vind ik prachtig om te zien! Kan niet wachten tot het zomer wordt en de biergarten ook eens te testen. Voor de mensen die een beetje van alternatieve rock/punk/emo/hardcore/indie enzenzenz houden check dan deze clubs:
Knaack
Magnet
Sage Club (op donderdag)
quote:Op donderdag 7 december 2006 22:01 schreef Coconut het volgende:
BerlijnIk kom er net vandaan, maar wil zo snel mogelijk weer terug, wat een mooie stad!
De ligging van ons hotel was echt perfect; tegenover Tacheless. Heerlijk gegeten op diverse plaatsen én nog helemaal niet duur ook. Leuke winkels, indrukwekkende bezienswaardigheden... Nooit gedacht dat Berlijn zo leuk was!
Nog wat foto's....
Checkpoint Charlie
Dierentuin
Tacheless
De 2700 gedenktekens
leuke picsquote:Op donderdag 7 december 2006 22:30 schreef Coconut het volgende:
Ik gooide het vorige topic dicht... Dus deel 3 alweer!
De laatste post uit het vorige topic:
[..]
Kijk even in dit topic. Hier zitten mensen die oud en nieuw in Berlijn hebben gevierd.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:06 schreef Jesse- het volgende:
yay
Ik ga met oud en nieuw naar berlijn en wil daar dan ook wel een mooi feest mee pakken in een club/discotheek!
Heeft er iemand nog tips? (behalve die link in de OP)
www.berlin030.de is de uitgaanssite van Berlijn en heeft nu ook een speciaal overzichtje van alle O&N feesten.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:06 schreef Jesse- het volgende:
yay
Ik ga met oud en nieuw naar berlijn en wil daar dan ook wel een mooi feest mee pakken in een club/discotheek!
Heeft er iemand nog tips? (behalve die link in de OP)
Aangepastquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:05 schreef komrad het volgende:
IK mis iets in de OP, is net buiten de stad maar wel de moeitje waard: het Olympisch stadion van 1936. http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympiastadion_(Berlijn)
dat kan makkelijk, die hele gevel is van glasquote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:49 schreef pascalheister het volgende:
banhhof zit nu toch gedeeltelijk dicht, na die storm van laatst?
Hauptbahnhof is één dag gesloten geweest ivm een ondersteuningsbalk die wat begon te bewegen. Treinen reden nog wel door, maar stopten niet. Ieeh, vind het maar een vreemde gedachtequote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:49 schreef pascalheister het volgende:
banhhof zit nu toch gedeeltelijk dicht, na die storm van laatst?
Ja en niet zo'n beetje ook!quote:
Je moet je niet schamen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:27 schreef Aurora025 het volgende:
Ik moest me schamen, woon al jaren in Duitsland en ben nog nooit in Berlijn geweest.
![]()
Dank je.quote:Op zondag 4 februari 2007 03:13 schreef Summerteeth het volgende:
@ikwilookwatzeggen:
Met wat voor camera heb je die foto's gemaakt? Erg mooi!
Dresden is ook een mooie stad, ongelofelijk als je ziet hoeveel er in oude staat is hersteld na de verwoestingen in WO II. Veel plezier!quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:33 schreef WooZ het volgende:
ik heb gister geboekt
6 augustus > Berlijn met German Wings vanaf Düsseldorf
12e > Dresden met trein
14 > Praag met trein
19e > terugvliegen met Skyeurope naar schiphol
Nu nog uit gaan zoeken wat we allemaal willen zien
Omdat we op zondag reizen van berlijn naar dresden kopen we een zgn 'schönes-wochenende-ticket'. Daarmee kun je met 5 man onbeperkt reizen in Duitsland voor ¤33.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:54 schreef Guu het volgende:
Erg mooie foto's ikwilookwatzeggen! Ik word weer meteen verliefd op die stad.
En wat een goede keuze zeg Wooz! Praag is zo'n mooie stad. Mag ik vragen wat je verwacht dat die treinreizen kosten?
mm dan kan je iedere ochtend lekker naar de starbucksquote:Op zondag 18 februari 2007 21:22 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik ga morgen naar berlijn! voor een gesprek bij een bedrijf waar ik hoogstwaarschijnlijk stage ga lopen!![]()
Zit aan de Unter der linden! voor de mensen die die straat niet weten te vinden... Ik kijk zo ongeveer uit op de brandenburger tor!
Ik heb er zin an!
Ben je maar een paar uur in Berlijn geweest?quote:Op zondag 18 februari 2007 21:28 schreef Terpentin07 het volgende:
Niet slecht.Dat is een van de mooiste straten van berlijn.Succes ook met je gesprek.
dát zei ik tegen ons thuis ookquote:Op zondag 18 februari 2007 22:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
mm dan kan je iedere ochtend lekker naar de starbucks
Ik snap die hele hype van Starbucks niet, je betaald kei veel voor keiweinig.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
dát zei ik tegen ons thuis ook
Frappucino's
Dan ga jij toch fijn bij McDonalds simpele koffie uit een plastic/papieren bekertje drinken op een harde stoel/bankquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:46 schreef RuutR het volgende:
Ik snap die hele hype van Starbucks niet, je betaald kei veel voor keiweinig.
De bediening is hetzelfde als bij Mc Donalds en dan kan je ook nog eens op schooierbanken je veels te dure mok koffie of hoop slagroom (ook wel Frappuchino genoemd) op drinken.
Als je in Berlijn bent kun je natuurlijk ook naar een hippe koffiezaak of een Gut Bürgerliche Konditoreiquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef Coconut het volgende:
[..]
Dan ga jij toch fijn bij McDonalds simpele koffie uit een plastic/papieren bekertje drinken op een harde stoel/bank![]()
Tuurlijk, dat is ook leuk. Er is ook niemand die zegt dat je alleen maar naar Starbucks moet gaan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef RuutR het volgende:
Als je in Berlijn bent kun je natuurlijk ook naar een hippe koffiezaak of een Gut Bürgerliche Konditorei
Wat Anna zegt, heb dus gelijk maar weer besloten om in de zomer weer 10 dagen berlijn te doen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:10 schreef AnnasSkies het volgende:
Ik hou van Berlijn. Ik ben er ondertussen al erg vaak geweest, en iedere keer weer is het fantastisch. Berlijn en ik hebben een liefdesrelatie.
De stad ademt geschiedenis, heeft zoveel meegemaakt en leeft als geen andere stad.
Dan ga ik toch liever naar een Biergarten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:44 schreef Coconut het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is ook leuk. Er is ook niemand die zegt dat je alleen maar naar Starbucks moet gaan.
Maar ik vind niets lekkerder na een dag slenteren, shoppen o.i.d. dan bij Starbucks of Balzac Coffee neerploffen in een relaxte stoel![]()
lees even dit topic doorquote:Op maandag 26 februari 2007 14:56 schreef ser het volgende:
Is dat een privé appartement of niet? Want ik wil met mijn vreindin ook in die periode naar Berlijn, en heb goede verhalen over deze stad gehoord!
Heb op ns site al een retourtje gevonden voor 150,- voor 2 personen. Maar weet iemand in welke wijk het Hbf, is neem ik aan haubt bahnhof, ligt? Zal ook niet uitmaken ik neem aan dat je vanaf daar makkelijk overal in Berlijn komt.
Even kijken of vliegen goedkoper kan, want met de auto is het net te ver denk ik. Of is het goed te rijden? Zie dat Professional voor een kort weeknd met de auto gaat.....
Nog tips voor vluchten ofzo?
Jij bent op zoek naar de verkeerde dingen.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:44 schreef InnocentFR het volgende:
Ik ben afgelopen jaar in Berlijn geweest, maar ik vind het maar een grauwe saaie stad. Ben met de sneltrein geweest en zat in het centrum van Berlijn. Ik heb alle plekken die gefotografeerd zijn hierboven wel bezocht, maar ik vond het echt allemaal niks. De grootste tegenvaller was nog de reichstag, daar valt het echt tegen wat je ziet. Eten bovenin die koepel was wel grappig, sommige pubs ook wel en die grote beroemde kerk waar je overal kan komen is ook wel lachen. Maar voor de rest een saaie boel imo.
Zoals?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Jij bent op zoek naar de verkeerde dingen.
De sfeer is dan ook wel sober te noemen, maar weet het verder ook niet hoe te vergelijken met Dublin.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:14 schreef InnocentFR het volgende:
Ademt wel historie uit, wel iets meer dan anderen steden ja, maar zo zwaar telt dat niet (bij mij). Sfeer vind ik erg tegenvallen, een stad als bijvoorbeeld Dublin vind ik meer een echt sfeertje hebben.
toen wij gingen had ns travel ( of ns internationaal, weet de naam niet zeker meer ) een leuke aanbieding. vier sterren top hotel voor een leuk prijsje ( was niet zon drukke periode denk ik ) . Misschien kun je daar wat leuks vindenquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:49 schreef stevengerrard het volgende:
Ik wil mijn vriendin graag een aantal dagen mee nemen naar Berlijn ( voor haar verjaardag in Mei )
Nu heb ik op booking.nl een beetje gekeken naar een leuk hotel voor een aantal nachten.
Maar waar kan ik het beste een hotel zoeken om Berlijn het beste te ontdekken? Ik had wel een leuk hotel gevonden dichtbij de Dierentuin en vlakbij de Gedachtskirche maar is dit een centraal punt om de verdere bezienswaardigheden te bezoeken ??
dat is helemaal niet duur! met alles erbij ( ontbijt ed) of komt dat er nog bij?quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:04 schreef stevengerrard het volgende:
thanxs ik had een hotel gevonden voor 135 euro voor 3 nachten dichtbij de Dierentuin
Het is jammer dat je niet meer goedkoop met het vliegtuig met Easyjet van Maastricht naar Berlijn kunt. Er is ook niet echt een alternatief dacht ik zo (qua vliegen).quote:Op maandag 12 februari 2007 16:07 schreef WooZ het volgende:
[..]
Omdat we op zondag reizen van berlijn naar dresden kopen we een zgn 'schönes-wochenende-ticket'. Daarmee kun je met 5 man onbeperkt reizen in Duitsland voor ¤33.
Aangezien we met z'n 4'en gaan betalen we dus ¤8,25pp om in Dresden te komen.
Twee dagen later gaan we naar Praag en daarvoor betalen we als het goed is ¤19,- pp. Maar dit weten we pas 3 maanden van tevoren definitief omdat je niet eerder treintickets kunt kopen
Goedkoop naar Berlijn vliegen kan ook vanaf Keulen/Bonn of Dusseldorf. (AirBerlin, Germanwing en Tuifly)quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:35 schreef Trizzle het volgende:
[..]
Het is jammer dat je niet meer goedkoop met het vliegtuig met Easyjet van Maastricht naar Berlijn kunt. Er is ook niet echt een alternatief dacht ik zo (qua vliegen).
Dat schönes-wochenende-ticket is echt wel een alternatief, zeg weet jij dat (of iemand anders) je kan niet met de ICE reizen natuurlijk, maar EC/IC?
En heeft iemand dit weleens gedaan met het schönes-wochenende-ticket naar Berlijn? Lijkt me een goedkoop alternatief voor 2 personen. En de hele dag in de trein zitten vind ik geen probleem(voor dat geld).
Ennuh heb je dat gewoon online gekocht?
Meininger! Heb ik ook overnacht in Berlijn de eerste keer. Is een hostel, best ok, maar hou wel rekening met een gedeelde badkamer. Het zit overigens niet zo heel erg centraal, vlakbij Rathaus Schoneburg, maar daar zijn wel U en S bahns in de buurt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:43 schreef stevengerrard het volgende:
http://www.bookings.nl/ho(...);checkout=2007-05-08
Nederlands bier willen drinken in Berlijnquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:29 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
WHOOHOOO!Ik zit vanaf 23 april 5!!! maanden in berlijn voor een stage waarvoor ik eigenlijk maar 3 maand hoefde te doen.Ik heb er nou al zin in! aan de Under der Linden een beetje starbucks koffie drinken terwijl ik rustig naar mn bedrijf verderop in de straat loop! Heerlijk!
Voor alle fokkers die naar Berlijn gaan, als ik een relaxte kamer heb kun je voor een kratje heerlijk helder nederlands bier per nachtbij mij misschien wel overnachten!
Ja, dat is ook iets goedkoper.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:24 schreef Trizzle het volgende:
Dus koop je het SWT gewoon online of?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |